Anonym bruker Skrevet 8. mai 2015 #1 Skrevet 8. mai 2015 Jeg kan ikke si for min del at jeg har vært med noe som var vanvittig i hverken ene eller andre enden, men er noen ting jeg ikke skjønner. Hva er greia med sanghefte plukket fra disse bøkene? KLEINT! Ingen synger jo. Og dette med at plassering av gjester skal være heeeelt etter boka, typ brudens mor ved siden av brudgom brudgoms mor ved siden av svigerfar and so on. Og at alle gjestene skal splittes så man sittermed INGEN man kjenner! Det ender ikke med at folk prater om annet enn været når tante Olga på 85 sitter ved siden av fetter Ola på 19 som er midt i russetida Skal snart i bryllup, 3-dagers på bygda. Der har bruden sagt hennes eneste krav er at hun skal sitte sammen med folk hun har det gøy med, å kommer til å le hele kvelden. Så hun sitter nok med alle sine venner:) Anonymous poster hash: a7989...38c
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2015 #2 Skrevet 8. mai 2015 Og en ting til: Invitere folk fra andre siden av landet til kaffi, for så å bli skuffet av at de ikke kommer. Så dette med kaffigjester. Man føler seg rimelig andrevalg når man skal til kaffi, så plutselig ble det frafall under middag så du ble invitert til det også i siste liten. Kun da er man gode nok:P HI Anonymous poster hash: a7989...38c
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2015 #3 Skrevet 8. mai 2015 Selskapsleker... Det passer ikke inn noe plass. Jeg hater selskapsleker. Anonymous poster hash: 29193...1c0
Gjest Antarctica Skrevet 8. mai 2015 #4 Skrevet 8. mai 2015 I min familie synger vi av full hals! Og jeg syns det er virkelig upassende å plassere ektepar sammen og gamle venner sammen. På den måten får man klikker i selskapet, og de som gledet seg til å snakke med mange spennende mennesker den kvelden, sitter med folk de snakker med hver dag...
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2015 #5 Skrevet 8. mai 2015 Jeg har alltid blitt plassert med folk jeg kjenner. Anonymous poster hash: e100e...307
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2015 #6 Skrevet 8. mai 2015 I min familie synger vi av full hals! Og jeg syns det er virkelig upassende å plassere ektepar sammen og gamle venner sammen. På den måten får man klikker i selskapet, og de som gledet seg til å snakke med mange spennende mennesker den kvelden, sitter med folk de snakker med hver dag... Nei, man skal ikke dele opp ektepar! Det blir bare helt feil. Jeg for min del vantrives veldig i store sammenkomster og kan grue meg i ukesvis for hvem jeg blir sittende sammen med, og da er det godt å vite at jeg i det minste får mannen min ved siden av meg. Jeg har flere ganger opplevd å bli plassert ved siden av mennesker jeg har null kjemi med, og det er veldig, veldig langdrygt og fælt å sitte 3-4 timers til bords ved siden av noen du verken kjenner, har kjemi med eller klarer å finne noe som helst felles å snakke om med. Og jeg er ikke noe videre dårlig til small-talk heller, men det er jo greit om vertskapet i det minste tar litt hensyn til hvem de plasserer med hvem. Anonymous poster hash: 3af73...04d
rytme Skrevet 8. mai 2015 #7 Skrevet 8. mai 2015 Lange taler er nok det kleineste jeg vet. Jeg tar heller tre flaue sanger og to teite selskapsleker enn en lang tale Opplevde en gang at en taler måtte bli bedt om å avslutte. Og selv om det er frekt å be en taler om å avslutte så tror jeg hver eneste festdeltaker syntes det var på høøøy tid.
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2015 #8 Skrevet 8. mai 2015 Jeg kan ikke si for min del at jeg har vært med noe som var vanvittig i hverken ene eller andre enden, men er noen ting jeg ikke skjønner. Hva er greia med sanghefte plukket fra disse bøkene? KLEINT! Ingen synger jo. Og dette med at plassering av gjester skal være heeeelt etter boka, typ brudens mor ved siden av brudgom brudgoms mor ved siden av svigerfar and so on. Og at alle gjestene skal splittes så man sittermed INGEN man kjenner! Det ender ikke med at folk prater om annet enn været når tante Olga på 85 sitter ved siden av fetter Ola på 19 som er midt i russetida Skal snart i bryllup, 3-dagers på bygda. Der har bruden sagt hennes eneste krav er at hun skal sitte sammen med folk hun har det gøy med, å kommer til å le hele kvelden. Så hun sitter nok med alle sine venner:) Anonymous poster hash: a7989...38c Så de hun ikke sitter med er bare listefyll da? Rimelig spesielt. Anonymous poster hash: 3fc17...19b
Stridsmøy Skrevet 8. mai 2015 #9 Skrevet 8. mai 2015 I et varte talen til bruden fra brudens far i over 30 minutter! Come an a! Maks 5 min på en tale altså.
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2015 #10 Skrevet 8. mai 2015 Det kleineste jeg har vært med på var da alle gjestene måtte tenne et lite stearinlys hver og i tur og orden gå frem til brudeparet og sette lyset rundt dem i en hjerteformasjon. Under seansen måtte vi synge en dårlig komponert sang på ukjent melodi. Med langt over 100 gjester tok dette en EVIGHET..... Anonymous poster hash: 83490...2ab
Gjest Antarctica Skrevet 8. mai 2015 #11 Skrevet 8. mai 2015 I min familie synger vi av full hals!Og jeg syns det er virkelig upassende å plassere ektepar sammen og gamle venner sammen. På den måten får man klikker i selskapet, og de som gledet seg til å snakke med mange spennende mennesker den kvelden, sitter med folk de snakker med hver dag...Nei, man skal ikke dele opp ektepar! Det blir bare helt feil. Jeg for min del vantrives veldig i store sammenkomster og kan grue meg i ukesvis for hvem jeg blir sittende sammen med, og da er det godt å vite at jeg i det minste får mannen min ved siden av meg. Jeg har flere ganger opplevd å bli plassert ved siden av mennesker jeg har null kjemi med, og det er veldig, veldig langdrygt og fælt å sitte 3-4 timers til bords ved siden av noen du verken kjenner, har kjemi med eller klarer å finne noe som helst felles å snakke om med. Og jeg er ikke noe videre dårlig til small-talk heller, men det er jo greit om vertskapet i det minste tar litt hensyn til hvem de plasserer med hvem. Anonymous poster hash: 3af73...04d Det er skikk og bruk å dele opp ektepar. Hvordan tror du det er å komme som SINGEL med sosiale hemninger, da, hvis alle andre sitter to og to og ikke slipper en inn i kretsen? Det er dårlig gjort mot gjestene.
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2015 #12 Skrevet 8. mai 2015 Da jeg klarte å glemme å få med meg brudebuketten opp kirkegangen, for så å etterlyse den til presten under seremonien. Lett tilfelle av akutt forvirring og mye følelser☺️ Burde bare latt det være, sikkert ingen andre enn jeg som tenkte over at de manglet... Men sånn i ettertid er det et morsomt minne som vi ler godt av 😄 Anonymous poster hash: 0bb4b...db2
overlord Skrevet 8. mai 2015 #13 Skrevet 8. mai 2015 Et brudepar som hadde skrevet en sang om kjærlighet som de fremførte foran alle gjestene ved middagen. Sangen var ræva og sangstemmene likeså. Det var heller ikke gjort på en ironisk måte så man måtte skjule latteren så best man kunne. Jeg syns det er en uting å skille mellom middag- og kaffegjester. Da kutter man heller på gjestelista om man ikke har råd til å invitere alle på middag. Er jeg ikke god nok for middag gidder jeg ikke pynte meg, gå i kirken for så å fordrive time etter time mens jeg venter på å få gå på fest på kvelden.
Gjest Antarctica Skrevet 8. mai 2015 #14 Skrevet 8. mai 2015 Det kleineste jeg har vært med på var da alle gjestene måtte tenne et lite stearinlys hver og i tur og orden gå frem til brudeparet og sette lyset rundt dem i en hjerteformasjon. Under seansen måtte vi synge en dårlig komponert sang på ukjent melodi. Med langt over 100 gjester tok dette en EVIGHET..... Anonymous poster hash: 83490...2ab Var i ett der gjestene ustanselig begynte å klinge på glass for at paret skulle opp på stolene og kysse hverandre. Og som om det ikke var nok, måtte svigerforeldrene også opp på stoler og kysse...
2trollunger Skrevet 8. mai 2015 #15 Skrevet 8. mai 2015 Syns det er flaut med den norske tradisjonen hvor noen bare blir bedt til kaffen..
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2015 #16 Skrevet 8. mai 2015 At bruden hadde glemt talen på jobb og måtte ta den etter en litt dårlig hukomelse, at bryllupskaka veltet, at brudgomens mor stilte i bukser, at selve vielsen ble en time forsinket siden organisten ikke dukket opp og brudens søster fortsatt var iført joggesko da hun ankom en halvtime for sent i kirken, at man glemte dansen og litt mer som gikk galt i samme bryllup. Ja, det var mitt bryllup og dagen var strålende. Tipper noen kjenner meg igjen på beskrivelsen av dagen Anonymous poster hash: 8927f...716
sug lut Skrevet 8. mai 2015 #17 Skrevet 8. mai 2015 I min familie synger vi av full hals!Og jeg syns det er virkelig upassende å plassere ektepar sammen og gamle venner sammen. På den måten får man klikker i selskapet, og de som gledet seg til å snakke med mange spennende mennesker den kvelden, sitter med folk de snakker med hver dag...Nei, man skal ikke dele opp ektepar! Det blir bare helt feil. Jeg for min del vantrives veldig i store sammenkomster og kan grue meg i ukesvis for hvem jeg blir sittende sammen med, og da er det godt å vite at jeg i det minste får mannen min ved siden av meg. Jeg har flere ganger opplevd å bli plassert ved siden av mennesker jeg har null kjemi med, og det er veldig, veldig langdrygt og fælt å sitte 3-4 timers til bords ved siden av noen du verken kjenner, har kjemi med eller klarer å finne noe som helst felles å snakke om med. Og jeg er ikke noe videre dårlig til small-talk heller, men det er jo greit om vertskapet i det minste tar litt hensyn til hvem de plasserer med hvem. Anonymous poster hash: 3af73...04d Det er skikk og bruk å dele opp ektepar. Hvordan tror du det er å komme som SINGEL med sosiale hemninger, da, hvis alle andre sitter to og to og ikke slipper en inn i kretsen? Det er dårlig gjort mot gjestene. Ektepar skal deles. Forlovete par skal sitte sammen. Om man skal være pinlig nøye.
shewolf Skrevet 8. mai 2015 #18 Skrevet 8. mai 2015 At bruden og broren til bruden sang en romantisk duett "A whole new world", mens de mer eller mindre holdt hverandre i hendene og så drømmende på hverandre.. Ingen av de kunne synge noe særlig. Begynte å sette litt spørsmål ved nøyaktig hvor sammensveiset denne familien var
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2015 #19 Skrevet 8. mai 2015 Har vært med på det at alle gjestene måtte stå i kø og alle tente et lys for paret, og satte oppi sånn hjerteform, mens brudeparet stod på en stol hver. Pinlig på dems vegne! Tenkte begravelse. Samme paret hadde svarthvitt bilde innrammet med et lys ved siden av nederst i kirken, med en gang man kommer inn liksom. Har også kun blitt bedt til kaffe, var 1 time kjøring. Følte meg veldig at jeg ikke var bra nok. Og jeg var en av FIRE som kun ble bedt til kaffe. Jeg dro så klart. Er ikke venner i dag... Anonymous poster hash: 6deb2...c00
Liv & Røre Skrevet 8. mai 2015 #20 Skrevet 8. mai 2015 At brudens bror fremførte en sang med dans til brudeparet. Hadde han kunnet synge eller danse kunne det sikkert vært fint. Var bare han selv og bruden som likte det. De fleste andre så bare flaue ut.
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2015 #21 Skrevet 8. mai 2015 På mine kanter er det helt vanlig å ha ekstra gjester til kaffi. Tror faktisk ikke jeg vet om et eneste bryllup der det ikke har skjedd! (jeg er forøvrig 44 og har vært gjennom en del bryllup over flere tiår) Det samme gjorde vi i vårt bryllup! Vi var ca 25 til middag, KUN nærmeste familie (foreldre, besteforeldre, søsken og forlovere) Så kom det ca 70 gjester til til kaffi (øvrig familie og venner). DA hadde vi ikke noe særlig valg økonomisk, men hadde gjort det slik igjen. Vi hadde kaffigjester både fra Sørlandet og utlandet, uten at noen så noe problem i det! (bor på Vestlandet) Folk skal få lov å gifte seg akkurat slik de vil! Hvem i alle dager gir (enkelte av) dere rett til å sette dere til doms over andre? Blir flau over dere! Det er en hyggelig gest å bli bedt i et bryllup! Folk ber deg fordi de ønsker å ha deg der! Det er en skam å se hvor kvalmende høytidelig enkelte her tar seg selv.... Anonymous poster hash: c8809...bc0
Superdolly Skrevet 8. mai 2015 #22 Skrevet 8. mai 2015 Jeg har vært i et bryllup der en av gjestene hamret og slo på glasset med en teskje for at brudeparet skulle stå på stolene sine og kysse. Samme dame hamret og slo på det glasset igjen et minutt etter at brudeparet fikk satt seg, og flere hengre seg på og så måtte de opp igjen. Rakk omtrent ikke å spise noe, og endte med dundrende hodepine av bråket...
overlord Skrevet 8. mai 2015 #23 Skrevet 8. mai 2015 På mine kanter er det helt vanlig å ha ekstra gjester til kaffi. Tror faktisk ikke jeg vet om et eneste bryllup der det ikke har skjedd! (jeg er forøvrig 44 og har vært gjennom en del bryllup over flere tiår) Det samme gjorde vi i vårt bryllup! Vi var ca 25 til middag, KUN nærmeste familie (foreldre, besteforeldre, søsken og forlovere) Så kom det ca 70 gjester til til kaffi (øvrig familie og venner). DA hadde vi ikke noe særlig valg økonomisk, men hadde gjort det slik igjen. Vi hadde kaffigjester både fra Sørlandet og utlandet, uten at noen så noe problem i det! (bor på Vestlandet) Folk skal få lov å gifte seg akkurat slik de vil! Hvem i alle dager gir (enkelte av) dere rett til å sette dere til doms over andre? Blir flau over dere! Det er en hyggelig gest å bli bedt i et bryllup! Folk ber deg fordi de ønsker å ha deg der! Det er en skam å se hvor kvalmende høytidelig enkelte her tar seg selv.... Anonymous poster hash: c8809...bc0 Sannsynligvis var det mange som så et problem i det selv om de ikke sa det til dere. Tenk å invitere folk fra andre kanten av landet og ikke spandere middag på dem. Hva gjorde de mens dere spiste da? Gikk på restaurant? Det kaller jeg en skam.
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2015 #24 Skrevet 8. mai 2015 Fikk en gang sms 2 uker før bryllup med invitasjon. Nokså sært, når jeg kjente mange som hadde fått invitasjon i posten måneder i forveien. Var vel glemt, eller at de hadde fått avbud fra andre. Uansett følte jeg ikke at den invitasjonen var mye verdt. Hadde andre planer for helga, og valgte da å ikke endre de planene. Neste gang jeg møtte brudeparet kommenterte de at det var så leit at jeg ikke hadde kunnet komme... Ser ellers at mange er imot kaffegjester. Jeg synes det kommer litt an på hvordan det gjøres. Folk langveisfra ber man selvsagt i middag, og er det få man tenker be i kaffe (ser en annen her skrev hun var en av 4 kaffegjester) synes jeg man heller kan be dem i middag eller la være Å be i det hele tatt. Jeg kommer fra et lite sted hvor det er vanlig at man har familie og nærmeste venner på middag, men at hele bygda inviteres til kaffe og fest. Skulle alle bes til middag ville det blitt veldig mange til middag, samt dyrt. Dette er en ordning som har vært lenge, og har ikke inntrykk av at folk her synes det er rart å kun bes i kaffe. Anonymous poster hash: bd1e5...b58
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2015 #25 Skrevet 8. mai 2015 Jeg synes også det er kleint å bli bedt bare til kaffe, eller bare til å se på i kirken. Ble bedt bare til selve vielsen en gang, men ingenting etterpå. Det var veldig mange andre som skulle feire videre etterpå, så det var ikke bare for de nærmeste osv. Det føltes kjipt. Anonymous poster hash: 34bf2...d9f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå