Anonym bruker Skrevet 9. mai 2015 #101 Skrevet 9. mai 2015 Regner med at flere av dere har sett den norske filmen Bryllupsfesten med alle de herlige skulespilllerne....? Men anyway - et slikt bryllup var jeg nemlig i, men at det var brudens mor som blei tatt bak platearkivet av brudgommen ( i stedet for tante & nevø i filmen). Bruden drakk seg drita etter oppdagelsen og endte med å havne på rommet med svigerfar. Hjelpes meg... og det verste av alt- de er gift den dag i dag, etter 25 år! WHAAAAAT????? Anonymous poster hash: cb4fe...05b
¤Hippie¤ Skrevet 9. mai 2015 #102 Skrevet 9. mai 2015 Regner med at flere av dere har sett den norske filmen Bryllupsfesten med alle de herlige skulespilllerne....? Men anyway - et slikt bryllup var jeg nemlig i, men at det var brudens mor som blei tatt bak platearkivet av brudgommen ( i stedet for tante & nevø i filmen). Bruden drakk seg drita etter oppdagelsen og endte med å havne på rommet med svigerfar. Hjelpes meg... og det verste av alt- de er gift den dag i dag, etter 25 år! WHAAAAAT????? Anonymous poster hash: cb4fe...05b Shit... Jeg vil også i et spesielt bryllup!! 😝
Gjest Skrevet 9. mai 2015 #103 Skrevet 9. mai 2015 Hehe... er forresten det eneste bryllupet av den sjangern som jeg har vært i Lurer på å sende en forespørsel til Wam & Vennrød for en oppfølger av den filmen altså. Må bare bli helt konge. Tror det er mange gærne brylluper her til lands.
¤Hippie¤ Skrevet 9. mai 2015 #104 Skrevet 9. mai 2015 Hehe... er forresten det eneste bryllupet av den sjangern som jeg har vært i Lurer på å sende en forespørsel til Wam & Vennrød for en oppfølger av den filmen altså. Må bare bli helt konge. Tror det er mange gærne brylluper her til lands. Den filmen må jeg se! Lurer forresten på om det finnes videoopptak fra alle disse spesielle bryllupene...?😂
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2015 #105 Skrevet 9. mai 2015 På mine kanter er det helt vanlig å ha ekstra gjester til kaffi. Tror faktisk ikke jeg vet om et eneste bryllup der det ikke har skjedd!(jeg er forøvrig 44 og har vært gjennom en del bryllup over flere tiår)Det samme gjorde vi i vårt bryllup! Vi var ca 25 til middag, KUN nærmeste familie (foreldre, besteforeldre, søsken og forlovere)Så kom det ca 70 gjester til til kaffi (øvrig familie og venner).DA hadde vi ikke noe særlig valg økonomisk, men hadde gjort det slik igjen.Vi hadde kaffigjester både fra Sørlandet og utlandet, uten at noen så noe problem i det! (bor på Vestlandet)Folk skal få lov å gifte seg akkurat slik de vil!Hvem i alle dager gir (enkelte av) dere rett til å sette dere til doms over andre? Blir flau over dere!Det er en hyggelig gest å bli bedt i et bryllup! Folk ber deg fordi de ønsker å ha deg der!Det er en skam å se hvor kvalmende høytidelig enkelte her tar seg selv....Anonymous poster hash: c8809...bc0 Det var da voldsomt så emosjonell du ble da. Du blir både flau og kvalm fordi folk er uenige med deg?Og du... å mene at det er idiotisk å be noen til middag mens andre bare får kaffe, er det virkelig å sette seg "til doms over andre"? Veldig dramatisk du, altså. Mener du å si at du aldri i hele ditt liv har kritisert noe som helst? Alt har liksom vært helt greit i din verden? Jeg synes du og andre skal få gifte dere akkurat hvordan dere vil. Dette klarer jeg å mene SAMTIDIG som jeg mener at å invitere enkelte gjester kun til kaffe er på grensen til frekt, og jeg hadde aldri dukket opp på noe sånt selv. At man mener noe er dumt betyr ikke at man ønsker å opptre som en diktator. Ble du enda mer kvalm nå? Anonymous poster hash: fb153...d32 Mmm, nei, det fikk meg egentlig til å trekke på smilebåndet... Hadde egentlig ikke tenkt å svare, men så ble det reklame Dersom du synes mitt innlegg var dramatisk og emosjonelt, så kan ikke du ha opplevd mye... Og enten du liker det, eller ei, så motsier du deg selv: du kan ikke ærlig mene at folk kan gifte seg slik de vil, SAMTIDIG som du kritiserer valget deres! Da er du uærlig ene eller andre veien. Du sier egentlig at de kan gifte seg slik de "vil", så lenge alle blir invitert. Du, og alle andre, er hjertelig velkommen til å si at DERE ikke ville gjort det slik, men nei da, må snakke skikkelig nedsettende om folk som gjør det i stedet... Sannsynligvis skjønner du ikke forskjellen! Blir ikke kvalm eller flau fordi noen er uenig med meg! Det var ikke engang i nærheten av hva jeg sa. Kan du i det hele tatt følge et innlegg? Og jo, kan absolutt kritisere diverse innimellom, og det var det jeg gjorde her! Jeg kritiserte drittkastingen, men det er tydeligvis slikt du liker så... Og jo, livet mitt er egentlig ganske så perfekt! Anonymous poster hash: c8809...bc0 Det er ikke drittkasting å påpeke at å invitere folk kun til kaffen i et bryllup er både flaut og dårlig oppdragelse. Anonymous poster hash: 8132d...b46 Svaret til d32 er drittkasting jo... Les det en gang til... Anonymous poster hash: 422b8...a96 Eneste som driver noe i nærheten av drittkasting er mennesket som synes det er helt ok å invitere bare til kaffe. Anonymous poster hash: 8132d...b46
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2015 #106 Skrevet 9. mai 2015 På mine kanter er det helt vanlig å ha ekstra gjester til kaffi. Tror faktisk ikke jeg vet om et eneste bryllup der det ikke har skjedd!(jeg er forøvrig 44 og har vært gjennom en del bryllup over flere tiår)Det samme gjorde vi i vårt bryllup! Vi var ca 25 til middag, KUN nærmeste familie (foreldre, besteforeldre, søsken og forlovere)Så kom det ca 70 gjester til til kaffi (øvrig familie og venner).DA hadde vi ikke noe særlig valg økonomisk, men hadde gjort det slik igjen.Vi hadde kaffigjester både fra Sørlandet og utlandet, uten at noen så noe problem i det! (bor på Vestlandet)Folk skal få lov å gifte seg akkurat slik de vil!Hvem i alle dager gir (enkelte av) dere rett til å sette dere til doms over andre? Blir flau over dere!Det er en hyggelig gest å bli bedt i et bryllup! Folk ber deg fordi de ønsker å ha deg der!Det er en skam å se hvor kvalmende høytidelig enkelte her tar seg selv....Anonymous poster hash: c8809...bc0 Det var da voldsomt så emosjonell du ble da. Du blir både flau og kvalm fordi folk er uenige med deg?Og du... å mene at det er idiotisk å be noen til middag mens andre bare får kaffe, er det virkelig å sette seg "til doms over andre"? Veldig dramatisk du, altså. Mener du å si at du aldri i hele ditt liv har kritisert noe som helst? Alt har liksom vært helt greit i din verden? Jeg synes du og andre skal få gifte dere akkurat hvordan dere vil. Dette klarer jeg å mene SAMTIDIG som jeg mener at å invitere enkelte gjester kun til kaffe er på grensen til frekt, og jeg hadde aldri dukket opp på noe sånt selv. At man mener noe er dumt betyr ikke at man ønsker å opptre som en diktator. Ble du enda mer kvalm nå? Anonymous poster hash: fb153...d32 Mmm, nei, det fikk meg egentlig til å trekke på smilebåndet... Hadde egentlig ikke tenkt å svare, men så ble det reklame Dersom du synes mitt innlegg var dramatisk og emosjonelt, så kan ikke du ha opplevd mye... Og enten du liker det, eller ei, så motsier du deg selv: du kan ikke ærlig mene at folk kan gifte seg slik de vil, SAMTIDIG som du kritiserer valget deres! Da er du uærlig ene eller andre veien. Du sier egentlig at de kan gifte seg slik de "vil", så lenge alle blir invitert. Du, og alle andre, er hjertelig velkommen til å si at DERE ikke ville gjort det slik, men nei da, må snakke skikkelig nedsettende om folk som gjør det i stedet... Sannsynligvis skjønner du ikke forskjellen! Blir ikke kvalm eller flau fordi noen er uenig med meg! Det var ikke engang i nærheten av hva jeg sa. Kan du i det hele tatt følge et innlegg? Og jo, kan absolutt kritisere diverse innimellom, og det var det jeg gjorde her! Jeg kritiserte drittkastingen, men det er tydeligvis slikt du liker så... Og jo, livet mitt er egentlig ganske så perfekt! Anonymous poster hash: c8809...bc0 Det er ikke drittkasting å påpeke at å invitere folk kun til kaffen i et bryllup er både flaut og dårlig oppdragelse. Anonymous poster hash: 8132d...b46 Svaret til d32 er drittkasting jo... Les det en gang til... Anonymous poster hash: 422b8...a96 Eneste som driver noe i nærheten av drittkasting er mennesket som synes det er helt ok å invitere bare til kaffe. Anonymous poster hash: 8132d...b46 Du, hallo! Husk at du ikke sitter på fasiten, da! I mange deler av landet er det helt vanlig, forventet og godt likt at man har f.eks. den nærmeste familien til middag for så å invitere venner, naboer og "nesten hele bygda" til kaffe. Men kaffe er ikke en kopp kaffe og en liten snei av bryllupskaken. Ikke vær så vanvittig nedlatende til alt som ikke passer inn i din bittelille fasit. Anonymous poster hash: 44aaa...2a9
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2015 #107 Skrevet 9. mai 2015 På mine kanter er det helt vanlig å ha ekstra gjester til kaffi. Tror faktisk ikke jeg vet om et eneste bryllup der det ikke har skjedd!(jeg er forøvrig 44 og har vært gjennom en del bryllup over flere tiår)Det samme gjorde vi i vårt bryllup! Vi var ca 25 til middag, KUN nærmeste familie (foreldre, besteforeldre, søsken og forlovere)Så kom det ca 70 gjester til til kaffi (øvrig familie og venner).DA hadde vi ikke noe særlig valg økonomisk, men hadde gjort det slik igjen.Vi hadde kaffigjester både fra Sørlandet og utlandet, uten at noen så noe problem i det! (bor på Vestlandet)Folk skal få lov å gifte seg akkurat slik de vil!Hvem i alle dager gir (enkelte av) dere rett til å sette dere til doms over andre? Blir flau over dere!Det er en hyggelig gest å bli bedt i et bryllup! Folk ber deg fordi de ønsker å ha deg der!Det er en skam å se hvor kvalmende høytidelig enkelte her tar seg selv....Anonymous poster hash: c8809...bc0 Det var da voldsomt så emosjonell du ble da. Du blir både flau og kvalm fordi folk er uenige med deg?Og du... å mene at det er idiotisk å be noen til middag mens andre bare får kaffe, er det virkelig å sette seg "til doms over andre"? Veldig dramatisk du, altså. Mener du å si at du aldri i hele ditt liv har kritisert noe som helst? Alt har liksom vært helt greit i din verden? Jeg synes du og andre skal få gifte dere akkurat hvordan dere vil. Dette klarer jeg å mene SAMTIDIG som jeg mener at å invitere enkelte gjester kun til kaffe er på grensen til frekt, og jeg hadde aldri dukket opp på noe sånt selv. At man mener noe er dumt betyr ikke at man ønsker å opptre som en diktator. Ble du enda mer kvalm nå? Anonymous poster hash: fb153...d32 Mmm, nei, det fikk meg egentlig til å trekke på smilebåndet... Hadde egentlig ikke tenkt å svare, men så ble det reklame Dersom du synes mitt innlegg var dramatisk og emosjonelt, så kan ikke du ha opplevd mye... Og enten du liker det, eller ei, så motsier du deg selv: du kan ikke ærlig mene at folk kan gifte seg slik de vil, SAMTIDIG som du kritiserer valget deres! Da er du uærlig ene eller andre veien. Du sier egentlig at de kan gifte seg slik de "vil", så lenge alle blir invitert. Du, og alle andre, er hjertelig velkommen til å si at DERE ikke ville gjort det slik, men nei da, må snakke skikkelig nedsettende om folk som gjør det i stedet... Sannsynligvis skjønner du ikke forskjellen! Blir ikke kvalm eller flau fordi noen er uenig med meg! Det var ikke engang i nærheten av hva jeg sa. Kan du i det hele tatt følge et innlegg? Og jo, kan absolutt kritisere diverse innimellom, og det var det jeg gjorde her! Jeg kritiserte drittkastingen, men det er tydeligvis slikt du liker så... Og jo, livet mitt er egentlig ganske så perfekt! Anonymous poster hash: c8809...bc0 Det er ikke drittkasting å påpeke at å invitere folk kun til kaffen i et bryllup er både flaut og dårlig oppdragelse. Anonymous poster hash: 8132d...b46 Svaret til d32 er drittkasting jo... Les det en gang til... Anonymous poster hash: 422b8...a96 Eneste som driver noe i nærheten av drittkasting er mennesket som synes det er helt ok å invitere bare til kaffe. Anonymous poster hash: 8132d...b46 Du, hallo! Husk at du ikke sitter på fasiten, da! I mange deler av landet er det helt vanlig, forventet og godt likt at man har f.eks. den nærmeste familien til middag for så å invitere venner, naboer og "nesten hele bygda" til kaffe. Men kaffe er ikke en kopp kaffe og en liten snei av bryllupskaken. Ikke vær så vanvittig nedlatende til alt som ikke passer inn i din bittelille fasit. Anonymous poster hash: 44aaa...2a9 Det mange av oss reagerte på er at det i ditt tilfelle var snakk om veldig lang reisevei for bare kaffe og kaker. Når noen bruker flere tusen kroner på reise og gave til et bryllup, er det faktisk ganske kjipt av dere å ikke spandere middag en gang! Dessuten er det veldig rart av deg å tro på at alle sier at det er helt greit, slik jeg skrev i det andre svaret mitt til deg. Helt alvorlig, hva annet kan de si da? Derimot er jeg helt enig i at det i mindre bygder osv er vanlig å bli invitert til kaffe, men da er det jo snakk om naboer osv som bor like ved, ikke folk som må reise langt. Det er to veldig forskjellige ting, noe som forundrer meg at du ikke ser selv. Anonymous poster hash: 3af73...04d
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2015 #108 Skrevet 9. mai 2015 Kleint: En i slekten giftet seg, og de hadde invitert alle brudens tanter og onkler, men ingen av brudgommens..... Vet ikke hvorfor.... Anonymous poster hash: cb4fe...05b Kanskje bruden har nært og godt forhold til sine, mens brudgommen har null kontakt, dårlig forhold til sine....? Ikke kleint hvis det er årsaken. Anonymous poster hash: d38d3...642
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2015 #109 Skrevet 9. mai 2015 Skal gifte meg om to måneder, og blir litt småskremt av denne tråden. Det er plutselig hundre ting jeg er redd skal skje, sånn at folk synes at denne helt spesielle dagen i mitt liv er "klein", "teit" osv. Sånn for ordens skyld; -Vi skal IKKE ha dumme selskapsleker eller sanger. -Ingen skal (som jeg vet) bli tatt bak verken et platestativ eller inne på do. -Vi skal IKKE ha kaffigjester, SELV om dette er på Vestlandet. -Det blir minst 20 kaker, så det blir ikke tomt. -Det bli nattmat som ikke er pølser (suppe og brød). -Jeg har ikke tenkt å slå til noen eller skjelle ut hans som blir mannen min. -Det er invitert både tanter, onkler, venner og alt mulig, ingen glemt. -Alle får sitte sammen med noen de kjenner. Nå håper jeg bare ingen har laget en flau sang til oss, at ikke noen holder en tale som er for lang, at mora mi ikke blir full og at ingen skal verken lage "telys-hjerte" rundt oss eller vil ha oss til å kysse mens vi står på en stol. Ikke noe å engste seg for gitt... Anonymous poster hash: 3bf8e...94c
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2015 #110 Skrevet 9. mai 2015 På mine kanter er det helt vanlig å ha ekstra gjester til kaffi. Tror faktisk ikke jeg vet om et eneste bryllup der det ikke har skjedd!(jeg er forøvrig 44 og har vært gjennom en del bryllup over flere tiår)Det samme gjorde vi i vårt bryllup! Vi var ca 25 til middag, KUN nærmeste familie (foreldre, besteforeldre, søsken og forlovere)Så kom det ca 70 gjester til til kaffi (øvrig familie og venner).DA hadde vi ikke noe særlig valg økonomisk, men hadde gjort det slik igjen.Vi hadde kaffigjester både fra Sørlandet og utlandet, uten at noen så noe problem i det! (bor på Vestlandet)Folk skal få lov å gifte seg akkurat slik de vil!Hvem i alle dager gir (enkelte av) dere rett til å sette dere til doms over andre? Blir flau over dere!Det er en hyggelig gest å bli bedt i et bryllup! Folk ber deg fordi de ønsker å ha deg der!Det er en skam å se hvor kvalmende høytidelig enkelte her tar seg selv....Anonymous poster hash: c8809...bc0 Det var da voldsomt så emosjonell du ble da. Du blir både flau og kvalm fordi folk er uenige med deg?Og du... å mene at det er idiotisk å be noen til middag mens andre bare får kaffe, er det virkelig å sette seg "til doms over andre"? Veldig dramatisk du, altså. Mener du å si at du aldri i hele ditt liv har kritisert noe som helst? Alt har liksom vært helt greit i din verden? Jeg synes du og andre skal få gifte dere akkurat hvordan dere vil. Dette klarer jeg å mene SAMTIDIG som jeg mener at å invitere enkelte gjester kun til kaffe er på grensen til frekt, og jeg hadde aldri dukket opp på noe sånt selv. At man mener noe er dumt betyr ikke at man ønsker å opptre som en diktator. Ble du enda mer kvalm nå? Anonymous poster hash: fb153...d32 Mmm, nei, det fikk meg egentlig til å trekke på smilebåndet... Hadde egentlig ikke tenkt å svare, men så ble det reklame Dersom du synes mitt innlegg var dramatisk og emosjonelt, så kan ikke du ha opplevd mye... Og enten du liker det, eller ei, så motsier du deg selv: du kan ikke ærlig mene at folk kan gifte seg slik de vil, SAMTIDIG som du kritiserer valget deres! Da er du uærlig ene eller andre veien. Du sier egentlig at de kan gifte seg slik de "vil", så lenge alle blir invitert. Du, og alle andre, er hjertelig velkommen til å si at DERE ikke ville gjort det slik, men nei da, må snakke skikkelig nedsettende om folk som gjør det i stedet... Sannsynligvis skjønner du ikke forskjellen! Blir ikke kvalm eller flau fordi noen er uenig med meg! Det var ikke engang i nærheten av hva jeg sa. Kan du i det hele tatt følge et innlegg? Og jo, kan absolutt kritisere diverse innimellom, og det var det jeg gjorde her! Jeg kritiserte drittkastingen, men det er tydeligvis slikt du liker så... Og jo, livet mitt er egentlig ganske så perfekt! Anonymous poster hash: c8809...bc0 Det er ikke drittkasting å påpeke at å invitere folk kun til kaffen i et bryllup er både flaut og dårlig oppdragelse. Anonymous poster hash: 8132d...b46 Svaret til d32 er drittkasting jo... Les det en gang til... Anonymous poster hash: 422b8...a96 Eneste som driver noe i nærheten av drittkasting er mennesket som synes det er helt ok å invitere bare til kaffe. Anonymous poster hash: 8132d...b46 Du, hallo! Husk at du ikke sitter på fasiten, da! I mange deler av landet er det helt vanlig, forventet og godt likt at man har f.eks. den nærmeste familien til middag for så å invitere venner, naboer og "nesten hele bygda" til kaffe. Men kaffe er ikke en kopp kaffe og en liten snei av bryllupskaken. Ikke vær så vanvittig nedlatende til alt som ikke passer inn i din bittelille fasit. Anonymous poster hash: 44aaa...2a9 Hva i all verden er det du tar av for? Og hvor var jeg nedlatende? Anonymous poster hash: 8132d...b46
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2015 #111 Skrevet 9. mai 2015 På mine kanter er det helt vanlig å ha ekstra gjester til kaffi. Tror faktisk ikke jeg vet om et eneste bryllup der det ikke har skjedd!(jeg er forøvrig 44 og har vært gjennom en del bryllup over flere tiår)Det samme gjorde vi i vårt bryllup! Vi var ca 25 til middag, KUN nærmeste familie (foreldre, besteforeldre, søsken og forlovere)Så kom det ca 70 gjester til til kaffi (øvrig familie og venner).DA hadde vi ikke noe særlig valg økonomisk, men hadde gjort det slik igjen.Vi hadde kaffigjester både fra Sørlandet og utlandet, uten at noen så noe problem i det! (bor på Vestlandet)Folk skal få lov å gifte seg akkurat slik de vil!Hvem i alle dager gir (enkelte av) dere rett til å sette dere til doms over andre? Blir flau over dere!Det er en hyggelig gest å bli bedt i et bryllup! Folk ber deg fordi de ønsker å ha deg der!Det er en skam å se hvor kvalmende høytidelig enkelte her tar seg selv....Anonymous poster hash: c8809...bc0 Det var da voldsomt så emosjonell du ble da. Du blir både flau og kvalm fordi folk er uenige med deg?Og du... å mene at det er idiotisk å be noen til middag mens andre bare får kaffe, er det virkelig å sette seg "til doms over andre"? Veldig dramatisk du, altså. Mener du å si at du aldri i hele ditt liv har kritisert noe som helst? Alt har liksom vært helt greit i din verden? Jeg synes du og andre skal få gifte dere akkurat hvordan dere vil. Dette klarer jeg å mene SAMTIDIG som jeg mener at å invitere enkelte gjester kun til kaffe er på grensen til frekt, og jeg hadde aldri dukket opp på noe sånt selv. At man mener noe er dumt betyr ikke at man ønsker å opptre som en diktator. Ble du enda mer kvalm nå? Anonymous poster hash: fb153...d32 Mmm, nei, det fikk meg egentlig til å trekke på smilebåndet... Hadde egentlig ikke tenkt å svare, men så ble det reklame Dersom du synes mitt innlegg var dramatisk og emosjonelt, så kan ikke du ha opplevd mye... Og enten du liker det, eller ei, så motsier du deg selv: du kan ikke ærlig mene at folk kan gifte seg slik de vil, SAMTIDIG som du kritiserer valget deres! Da er du uærlig ene eller andre veien. Du sier egentlig at de kan gifte seg slik de "vil", så lenge alle blir invitert. Du, og alle andre, er hjertelig velkommen til å si at DERE ikke ville gjort det slik, men nei da, må snakke skikkelig nedsettende om folk som gjør det i stedet... Sannsynligvis skjønner du ikke forskjellen! Blir ikke kvalm eller flau fordi noen er uenig med meg! Det var ikke engang i nærheten av hva jeg sa. Kan du i det hele tatt følge et innlegg? Og jo, kan absolutt kritisere diverse innimellom, og det var det jeg gjorde her! Jeg kritiserte drittkastingen, men det er tydeligvis slikt du liker så... Og jo, livet mitt er egentlig ganske så perfekt! Anonymous poster hash: c8809...bc0 Det er ikke drittkasting å påpeke at å invitere folk kun til kaffen i et bryllup er både flaut og dårlig oppdragelse. Anonymous poster hash: 8132d...b46 Svaret til d32 er drittkasting jo... Les det en gang til... Anonymous poster hash: 422b8...a96 Eneste som driver noe i nærheten av drittkasting er mennesket som synes det er helt ok å invitere bare til kaffe. Anonymous poster hash: 8132d...b46 Du, hallo! Husk at du ikke sitter på fasiten, da! I mange deler av landet er det helt vanlig, forventet og godt likt at man har f.eks. den nærmeste familien til middag for så å invitere venner, naboer og "nesten hele bygda" til kaffe. Men kaffe er ikke en kopp kaffe og en liten snei av bryllupskaken. Ikke vær så vanvittig nedlatende til alt som ikke passer inn i din bittelille fasit. Anonymous poster hash: 44aaa...2a9 Hva i all verden er det du tar av for? Og hvor var jeg nedlatende? Anonymous poster hash: 8132d...b46 Kutt ut, dere driter dere ut. Krangle som 5 åringer Anonymous poster hash: 77235...d99
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2015 #112 Skrevet 9. mai 2015 HI her. Dette med kaffe er ikke så enkelt kanskje. Om folk ønsker bryllup med 5 retters til 1600 per hode f.eks kan det jo klart være veldig dyrt om 25 venner totalt skulle kommet også. Man sparer da mye på å kun invitere til kaffe. Men da er man i mine øyne mer opptatt av å ha et dyrt og flott bryllup enn et gøy og festlig et, når man velger i prioritere dyr og pen mat framfor en samling av mange gøye folk. Jeg synes personlig det er en uting. Noen var invitert til kaffe som kom langveis fra, altså de nærmeste langveis fra hadde 3 timers kjøretur. De synes det var rart at mange takket nei. Forrige bryllup jeg var i var heeeelt etter boka, altså slik det liksom skal gjøres. 4 retters, lange tørre taler fra foreldre og veldig ordentlig. Både brud og brudgom kommer fra veldig ryddige og a4 hjem, så lite festlige folk der, men for all del hyggelig. Men ble ikke gøy før kakene baren åpnet. kakebordet var enkelt, alle kaker bestilt så var ikke mange. Kakene ble satt fram ca 21 for så å bli ryddet vekk før 10.30. var heller ingen nattmat. For meg kan nattmat være hva som helst egentlig, så lenge det er mat. Jeg blir sulten av å drikke hele kvelden. Anonymous poster hash: a7989...38c
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2015 #113 Skrevet 9. mai 2015 Kleint: En i slekten giftet seg, og de hadde invitert alle brudens tanter og onkler, men ingen av brudgommens..... Vet ikke hvorfor.... Anonymous poster hash: cb4fe...05b Kanskje bruden har nært og godt forhold til sine, mens brudgommen har null kontakt, dårlig forhold til sine....? Ikke kleint hvis det er årsaken. Anonymous poster hash: d38d3...642 De har kontakt, og det er ikke noe dårlig forhold. (Det VAR ikke det før bryllupet i alle fall...) Anonymous poster hash: cb4fe...05b
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2015 #114 Skrevet 9. mai 2015 Kleint: En i slekten giftet seg, og de hadde invitert alle brudens tanter og onkler, men ingen av brudgommens..... Vet ikke hvorfor.... Anonymous poster hash: cb4fe...05b Kanskje bruden har nært og godt forhold til sine, mens brudgommen har null kontakt, dårlig forhold til sine....? Ikke kleint hvis det er årsaken. Anonymous poster hash: d38d3...642 De har kontakt, og det er ikke noe dårlig forhold. (Det VAR ikke det før bryllupet i alle fall...) Anonymous poster hash: cb4fe...05b Det er i alle fall skikkelig kleint med gjester som driver å konspirerer om gjestelista... Anonymous poster hash: 1e2f2...d73
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2015 #115 Skrevet 9. mai 2015 Nå var vel denne tråden ment til å være artig, men isteden skal man hakke på hverandre. Ta det i en annen tråd😊 Anonymous poster hash: 34dbf...76a
aanonym Skrevet 9. mai 2015 #116 Skrevet 9. mai 2015 Herregud, å bli bedt til "kaffe" betyr jo å bli bedt til selve festen, d skjønner vel alle?
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2015 #117 Skrevet 9. mai 2015 På mine kanter er det helt vanlig å ha ekstra gjester til kaffi. Tror faktisk ikke jeg vet om et eneste bryllup der det ikke har skjedd! (jeg er forøvrig 44 og har vært gjennom en del bryllup over flere tiår) Det samme gjorde vi i vårt bryllup! Vi var ca 25 til middag, KUN nærmeste familie (foreldre, besteforeldre, søsken og forlovere) Så kom det ca 70 gjester til til kaffi (øvrig familie og venner). DA hadde vi ikke noe særlig valg økonomisk, men hadde gjort det slik igjen. Vi hadde kaffigjester både fra Sørlandet og utlandet, uten at noen så noe problem i det! (bor på Vestlandet) Folk skal få lov å gifte seg akkurat slik de vil! Hvem i alle dager gir (enkelte av) dere rett til å sette dere til doms over andre? Blir flau over dere! Det er en hyggelig gest å bli bedt i et bryllup! Folk ber deg fordi de ønsker å ha deg der! Det er en skam å se hvor kvalmende høytidelig enkelte her tar seg selv.... Anonymous poster hash: c8809...bc0 Det er kvalmt å ta seg selv så høytidelig og å tro at man er så forbanna viktig at folk kommer rekende fra utlandet for en kopp kaffe og et stykke kjip marsipankake! Anonymous poster hash: 629d2...0c0
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2015 #118 Skrevet 9. mai 2015 Nå var vel denne tråden ment til å være artig, men isteden skal man hakke på hverandre. Ta det i en annen tråd Anonymous poster hash: 34dbf...76a Beklager å måtte skuffe deg, men en tråd som på noen som helst måte handler om bryllup kan ALDRI bli fri for hakking og bitching her inne. Like greit å lære det først som sist. Anonymous poster hash: 1e2f2...d73
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2015 #119 Skrevet 9. mai 2015 På mine kanter er det helt vanlig å ha ekstra gjester til kaffi. Tror faktisk ikke jeg vet om et eneste bryllup der det ikke har skjedd!(jeg er forøvrig 44 og har vært gjennom en del bryllup over flere tiår)Det samme gjorde vi i vårt bryllup! Vi var ca 25 til middag, KUN nærmeste familie (foreldre, besteforeldre, søsken og forlovere)Så kom det ca 70 gjester til til kaffi (øvrig familie og venner).DA hadde vi ikke noe særlig valg økonomisk, men hadde gjort det slik igjen.Vi hadde kaffigjester både fra Sørlandet og utlandet, uten at noen så noe problem i det! (bor på Vestlandet)Folk skal få lov å gifte seg akkurat slik de vil!Hvem i alle dager gir (enkelte av) dere rett til å sette dere til doms over andre? Blir flau over dere!Det er en hyggelig gest å bli bedt i et bryllup! Folk ber deg fordi de ønsker å ha deg der!Det er en skam å se hvor kvalmende høytidelig enkelte her tar seg selv....Anonymous poster hash: c8809...bc0 Det er kvalmt å ta seg selv så høytidelig og å tro at man er så forbanna viktig at folk kommer rekende fra utlandet for en kopp kaffe og et stykke kjip marsipankake! Anonymous poster hash: 629d2...0c0 Vel, så "forbanna viktig" var jeg faktisk! ...gidder ikke skrive mer, da du virker utrolig lite oppegående! Anonymous poster hash: c8809...bc0
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2015 #120 Skrevet 9. mai 2015 Herregud, å bli bedt til "kaffe" betyr jo å bli bedt til selve festen, d skjønner vel alle? Min svigermor arrangerte bryllupsfest for oss i hjemlandet til mannen. Der var noen få invitert til en drink før de ble sendt hjemnår resten av oss skulle spise middag. Synes det var ekstremt frekt og ble litt lei meg på demmes vegne. Sa ifra til mannen også, men han sa det var sånn det var der. Har fortsatt dårlig samvittighet ovenfor de som ble sendt hjem selv om jeg ikke kjente de. Anonymous poster hash: e31fc...c83
MammantilNurket Skrevet 9. mai 2015 #121 Skrevet 9. mai 2015 Det var maaaange og laaaaange taler. Vi hadde reist langt og var veldig sultne. Middagen varte i MANGE timer, men den ene talen avløste den andre og i løpet at de timene fikk vi ikke spist noe
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2015 #122 Skrevet 9. mai 2015 Eller pølser i brød som noen her inne skrev skulle ha Jeg synes det er stas jeg! Har vært i fest der det har vært pølser i brød/lompe til nattmat. Med diverse tilbehør er det like bra som en kjedelig suppe med tørre loffskiver. Aller best er det med en god suppe, hjemmebakt brød, aioli og godt smør. Med mindre brødene/lompene er hjemmebakte og pølsene er fra slakteren, så syns jeg ikke dette er mat som hører hjemme i et bryllup. Enig i en god hjemmelaget suppe med godt brød. Eller spekemat. Alt går ned i 2-3 tida på natta etter dansing, prating med spennende mennesker, drikking og moro! Det er faktisk lettere å spise pølse som man kan holde i hånda mens man danser! Har du sett suppespising på fest, midt på natta etter en lang fest? Det blir bare søl!!! Det høres ut som om vestlandsbryllup er gøyere, varer lengre, mindre formelt utpå kvelden (gjør unna det formelle iløpet av middagen), har mer kaker og kaffi og mye mer fest enn andre bryllup! Anonymous poster hash: a6035...811
overlord Skrevet 9. mai 2015 #123 Skrevet 9. mai 2015 Eller pølser i brød som noen her inne skrev skulle ha Jeg synes det er stas jeg! Har vært i fest der det har vært pølser i brød/lompe til nattmat. Med diverse tilbehør er det like bra som en kjedelig suppe med tørre loffskiver. Aller best er det med en god suppe, hjemmebakt brød, aioli og godt smør. Med mindre brødene/lompene er hjemmebakte og pølsene er fra slakteren, så syns jeg ikke dette er mat som hører hjemme i et bryllup. Enig i en god hjemmelaget suppe med godt brød. Eller spekemat. Alt går ned i 2-3 tida på natta etter dansing, prating med spennende mennesker, drikking og moro! Det er faktisk lettere å spise pølse som man kan holde i hånda mens man danser! Har du sett suppespising på fest, midt på natta etter en lang fest? Det blir bare søl!!! Det høres ut som om vestlandsbryllup er gøyere, varer lengre, mindre formelt utpå kvelden (gjør unna det formelle iløpet av middagen), har mer kaker og kaffi og mye mer fest enn andre bryllup! Anonymous poster hash: a6035...811 Jeg spiser ikke wienerpølser. Ville muligens revurdert det etter en uke eller to uten mat, men ikke før. Hadde jeg fått det servert i et bryllup hadde jeg blitt mildt sagt overrasket.
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2015 #124 Skrevet 9. mai 2015 Veit dere som klager på å kun bli invitert til kaffe betyr? Kaffe er selve festen, da alkoholen kommer frem og baren åpnes. Det er da dansegulvet renskes og man får hælene i taket. Middagen er mer den formelle. Da sitter man og hører på gamle tante Olgas taler og skåler i rødvin under veldig formelle omstendigheter sammen med gamle tanter og besteforeldre. Å skille er et helt naturlig fenomen på Vestlandet. Og det har ingen ting med økonomi å gjøre da det oftest er fri bar. Middagen er dermed ikke nødvendigvis den største utgiftene... Anonymous poster hash: 422b8...a96 Jeg har også vært i bryllup der det er vanlig å ha gjester til kaffi. Familie og de som reiser langt blir invitert til middag. Etter kirken samles de som ikke skal til middag til vorspiel! Knallgøy og ofte mye gøyere enn å høre på talen til gamle tante magda! Her blir man godt kjent og når man da samlet reiser til "kaffi" er stemningen god, man kommer som samlet flokk og har alt blitt kjent med de fleste! "Kaffi" består selvsagt av selve festen! Man får ikke utdelt et lite kakestykke og en kaffikopp og må reise hjem igjen! "Kaffi" er et laaaangt kakebord med 30-40 kaker (Vestlandet!), kaffi og selvsagt fri bar. Musikk fra noen som spiller live og "goe gang". "Kaffi" varer selvsagt resten av natta til det kommer nattmat og kakerester fram på bordene! De kjekkeste bryllupene er der man er kaffigjester! Brudeparet passer selvsagt på at alle kaffigjester blir invitert til samlingen mellom kirken og "kaffi"! Anonymous poster hash: a6035...811 Gud bedre, hvor mange ganger skal du presse ordet "Kaffi" inn i setningene? (Og det heter KAFFE!) Anonymous poster hash: 55cfe...8ad
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2015 #125 Skrevet 9. mai 2015 Kleint: En i slekten giftet seg, og de hadde invitert alle brudens tanter og onkler, men ingen av brudgommens..... Vet ikke hvorfor.... Anonymous poster hash: cb4fe...05b Kanskje bruden har nært og godt forhold til sine, mens brudgommen har null kontakt, dårlig forhold til sine....? Ikke kleint hvis det er årsaken. Anonymous poster hash: d38d3...642 Her var det akkurat sånn. De hadde ikke no dårlig forhold, men ikke no særlig forhold i det hele tatt. Så det var verken kleint ei heller et tema i det hele tatt.. Anonymous poster hash: 3e711...f3b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå