Anonym bruker Skrevet 8. mai 2015 #51 Skrevet 8. mai 2015 Vel, brudeparet gjorde ingenting galt. Men det ble temmelig kleint når ett familiemedlem kledde av seg, prøvde å kline med meg og utbrøt høyt " at så deilig folk som oss burde kn.... på tross av familiebånd". Dette var FØR middagen så alkoholen hadde ikke engang kommet på bordet enda. Jeg satt mellom min mor og min far i tillegg, så det var relativ klein stemning rundt bordet. Anonymous poster hash: fcca7...dc0
petite fleur Skrevet 8. mai 2015 #52 Skrevet 8. mai 2015 Vi var fire venninner som ble bedt til kaffe i bryllupet til ei venninne. Viste seg at vi fire var de eneste som var bedt til kaffe, og vi hadde kjørt i 3 timer for å delta. Like før vi skulle til å kjøre på den lokale pizzabula for å få oss en matbit, kom brudens søster og spurte om vi kunne komme til festhuset der alle de andre bryllupsgjestene befant seg for å SERVERE MIDDAGEN. Eh, nei, det har vi ikke anledning til, vi må kjøre litt lenger ut i gokk for å spise noe. Under selve kaffen og festen ble vi fire sittende på et lite bord, og ingen ville snakke med oss. Musikken ble tatt hånd om av et enmannsorkester på orgel og rytmeboks, helt lættis. Det verste var likevel brudens mor, som drakk seg driings, flørtet grovt med alle unntatt sin egen mann og avsluttet kvelden med å bokse datteren sin i ansiktet. Tidenes fest, gitt.
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2015 #53 Skrevet 8. mai 2015 På mine kanter er det helt vanlig å ha ekstra gjester til kaffi. Tror faktisk ikke jeg vet om et eneste bryllup der det ikke har skjedd!(jeg er forøvrig 44 og har vært gjennom en del bryllup over flere tiår)Det samme gjorde vi i vårt bryllup! Vi var ca 25 til middag, KUN nærmeste familie (foreldre, besteforeldre, søsken og forlovere)Så kom det ca 70 gjester til til kaffi (øvrig familie og venner).DA hadde vi ikke noe særlig valg økonomisk, men hadde gjort det slik igjen.Vi hadde kaffigjester både fra Sørlandet og utlandet, uten at noen så noe problem i det! (bor på Vestlandet)Folk skal få lov å gifte seg akkurat slik de vil!Hvem i alle dager gir (enkelte av) dere rett til å sette dere til doms over andre? Blir flau over dere!Det er en hyggelig gest å bli bedt i et bryllup! Folk ber deg fordi de ønsker å ha deg der!Det er en skam å se hvor kvalmende høytidelig enkelte her tar seg selv....Anonymous poster hash: c8809...bc0 Det var da voldsomt så emosjonell du ble da. Du blir både flau og kvalm fordi folk er uenige med deg?Og du... å mene at det er idiotisk å be noen til middag mens andre bare får kaffe, er det virkelig å sette seg "til doms over andre"? Veldig dramatisk du, altså. Mener du å si at du aldri i hele ditt liv har kritisert noe som helst? Alt har liksom vært helt greit i din verden? Jeg synes du og andre skal få gifte dere akkurat hvordan dere vil. Dette klarer jeg å mene SAMTIDIG som jeg mener at å invitere enkelte gjester kun til kaffe er på grensen til frekt, og jeg hadde aldri dukket opp på noe sånt selv. At man mener noe er dumt betyr ikke at man ønsker å opptre som en diktator. Ble du enda mer kvalm nå? Anonymous poster hash: fb153...d32 Mmm, nei, det fikk meg egentlig til å trekke på smilebåndet... Hadde egentlig ikke tenkt å svare, men så ble det reklame Dersom du synes mitt innlegg var dramatisk og emosjonelt, så kan ikke du ha opplevd mye... Og enten du liker det, eller ei, så motsier du deg selv: du kan ikke ærlig mene at folk kan gifte seg slik de vil, SAMTIDIG som du kritiserer valget deres! Da er du uærlig ene eller andre veien. Du sier egentlig at de kan gifte seg slik de "vil", så lenge alle blir invitert. Du, og alle andre, er hjertelig velkommen til å si at DERE ikke ville gjort det slik, men nei da, må snakke skikkelig nedsettende om folk som gjør det i stedet... Sannsynligvis skjønner du ikke forskjellen! Blir ikke kvalm eller flau fordi noen er uenig med meg! Det var ikke engang i nærheten av hva jeg sa. Kan du i det hele tatt følge et innlegg? Og jo, kan absolutt kritisere diverse innimellom, og det var det jeg gjorde her! Jeg kritiserte drittkastingen, men det er tydeligvis slikt du liker så... Og jo, livet mitt er egentlig ganske så perfekt! Anonymous poster hash: c8809...bc0
Mø schæl! Skrevet 8. mai 2015 #54 Skrevet 8. mai 2015 Den kleineste opplevelsen har jeg vel strengt tatt stått for selv. Vet ikke helt hva jeg skal skylde på, men i en eller annen bås må jeg iallfall plassere det. Dette var under middagen, og servietten min kom plutselig bort i stearinlyset på bordet og stod (selvsagt) plutselig i poff! full fyr. Og hva gjør denne unge frøkna da? Jo, tar tak i den første og beste væsken jeg fant for å helle over: et glass konjakk. Topp stemning!
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2015 #55 Skrevet 8. mai 2015 Kleineste er da brugomens far holder tale til sønnen om hvor dårlig forhold de har hatt opp gjennom årene. Anonymous poster hash: e9a54...ef6
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2015 #56 Skrevet 8. mai 2015 På mine kanter er det helt vanlig å ha ekstra gjester til kaffi. Tror faktisk ikke jeg vet om et eneste bryllup der det ikke har skjedd!(jeg er forøvrig 44 og har vært gjennom en del bryllup over flere tiår)Det samme gjorde vi i vårt bryllup! Vi var ca 25 til middag, KUN nærmeste familie (foreldre, besteforeldre, søsken og forlovere)Så kom det ca 70 gjester til til kaffi (øvrig familie og venner).DA hadde vi ikke noe særlig valg økonomisk, men hadde gjort det slik igjen.Vi hadde kaffigjester både fra Sørlandet og utlandet, uten at noen så noe problem i det! (bor på Vestlandet)Folk skal få lov å gifte seg akkurat slik de vil!Hvem i alle dager gir (enkelte av) dere rett til å sette dere til doms over andre? Blir flau over dere!Det er en hyggelig gest å bli bedt i et bryllup! Folk ber deg fordi de ønsker å ha deg der!Det er en skam å se hvor kvalmende høytidelig enkelte her tar seg selv....Anonymous poster hash: c8809...bc0 Det var da voldsomt så emosjonell du ble da. Du blir både flau og kvalm fordi folk er uenige med deg?Og du... å mene at det er idiotisk å be noen til middag mens andre bare får kaffe, er det virkelig å sette seg "til doms over andre"? Veldig dramatisk du, altså. Mener du å si at du aldri i hele ditt liv har kritisert noe som helst? Alt har liksom vært helt greit i din verden? Jeg synes du og andre skal få gifte dere akkurat hvordan dere vil. Dette klarer jeg å mene SAMTIDIG som jeg mener at å invitere enkelte gjester kun til kaffe er på grensen til frekt, og jeg hadde aldri dukket opp på noe sånt selv. At man mener noe er dumt betyr ikke at man ønsker å opptre som en diktator. Ble du enda mer kvalm nå? Anonymous poster hash: fb153...d32 Mmm, nei, det fikk meg egentlig til å trekke på smilebåndet... Hadde egentlig ikke tenkt å svare, men så ble det reklame Dersom du synes mitt innlegg var dramatisk og emosjonelt, så kan ikke du ha opplevd mye... Og enten du liker det, eller ei, så motsier du deg selv: du kan ikke ærlig mene at folk kan gifte seg slik de vil, SAMTIDIG som du kritiserer valget deres! Da er du uærlig ene eller andre veien. Du sier egentlig at de kan gifte seg slik de "vil", så lenge alle blir invitert. Du, og alle andre, er hjertelig velkommen til å si at DERE ikke ville gjort det slik, men nei da, må snakke skikkelig nedsettende om folk som gjør det i stedet... Sannsynligvis skjønner du ikke forskjellen! Blir ikke kvalm eller flau fordi noen er uenig med meg! Det var ikke engang i nærheten av hva jeg sa. Kan du i det hele tatt følge et innlegg? Og jo, kan absolutt kritisere diverse innimellom, og det var det jeg gjorde her! Jeg kritiserte drittkastingen, men det er tydeligvis slikt du liker så... Og jo, livet mitt er egentlig ganske så perfekt! Anonymous poster hash: c8809...bc0 Det er ikke drittkasting å påpeke at å invitere folk kun til kaffen i et bryllup er både flaut og dårlig oppdragelse. Anonymous poster hash: 8132d...b46
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2015 #57 Skrevet 8. mai 2015 Har ikke vært i så mange bryllup, men har opplevd noen kleine ting.I bryllupet til min søster var det et var ting som skjedde.Brudeparet for avgårde til fotografering, og gjestene gikk der festen skulle være. Det drøyde ganske lenge, veldig veldig lenge, folk var utsultede når brudeparet endelig kom, og mange spurte når det var mat.Min søster ble ganske overasket, for de hadde bestilt mat til gjestene siden det var beregnet lang tid fra vielse til mat. Vielsen var kl13, maten var kl19, men det visste ikke vi.Maten fikk vi aldri, selv om de hadde betalt for den. Det som skjedde videre var at mussikanlgget på stedet røk, så noen måtte hente en god gammeldags booomblaster og låne noen cder fra den lokale kebabkjappa...Ikke beste musikkutvalget. De ble lovet musikk på anlegget med flere tusen sanger... Så hadde det røket den dagen. og de hadde ikke fått beskjed.Brudensfamilie og brdgommensfamilie satte seg etter maten hver for seg, minglet ikke i det heletatt.Men den særeste tingen jeg har opplevd i et bryllup var da jeg var høygravid med mitt tredje barn.En annen kvinne som var rundtt 7mndr på vei var også der, og vi ble satt skrått ovenfor hverandre. Jeg kjente henne litt fra før, snodig menneske.Hun snakket helt seriøst om svangerskap og fødsel gjennom HELE maten, og vi snakker flere timer her.Jeg prøvde å snakke med andre som satt rundt oss også, og om andre ting enne fødsel ammin osv... Prøvde også å få hun over på andre ting å snakke om, men hun sporte bare tilbake.Jeg syntes det var ubehagelig, så kan ikke klare å forestille meg hva de stakkars tenåringguttene som satt rundt oss tenkte.Beste var da hun utalte "Jeg var med på en fødsel nettop, mend et var en 2 gangsfødende, så det var ingen ekte fødsel...".Hva?! Jeg fikk hakeslepp.Neid et var noe til sær utalelse. Anonymous poster hash: a076b...ed9
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2015 #58 Skrevet 8. mai 2015 Ei venninne av meg hadde to vennepar som skulle gifte seg samme dag.Det som var spesielt var at de som skulle gifte seg var veldig gode venner og delte vennegjeng.De skulle ikke ha samlet bryllup, bare for å understreke det.Det ene bryllupet var planlagt i lang tid i forveien, den andre mer på sparket, de hadde ikke trengt ta samme dag, da det andre paret visste godt hvilken dato første par skulle gifte seg.Så om ikke det var snodig nok, så "delte" litt på vennene, hvem som ble invitert hvor.Noen ble invitert begge plasser, men da en plass på middag og en plass på kaker... Men problemet var jo at disse var ganske langt fra hverandre, lang kjøretid.Det ble mye kluss, mye tull.De som var invitert i middag en plass var jo også selvfølgelig der til kake også, og reiste ikke i flere timer for å spise kake i et annet bryllup.Det ble mye tulle etterpå av dette her. Hvorfor folk ikke kom osv..... Anonymous poster hash: a076b...ed9
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2015 #59 Skrevet 8. mai 2015 Flere litt kleine opplevelser i samme bryllup. De giftet seg 23 juli '11 i Oslo. Det var nedlagt forbud om å snakke om terroraksjonen. De måtte danse brudevalsen 2 ganger fordi de ble ikke fornøyd med den første. Musikken var fra Spotify. Mye Jahn Teigen, kan være kult, men ikke kl 20 liksom. Må være litt lenger utpå natta. Brudeparet dro hjem kl 23. Da gadd ikke gjestene å være der lenger heller. I etterkan har jeg også fått vite at de dreit seg ut med bryllupsfotograferingen. Brudens slektning skulle ta bilder og det viste seg at linsen på kameraet var skitten og samme flekken dukket opp på hvert bilde. Anonymous poster hash: 600e9...d99
LillaGorilla♥♥ Skrevet 8. mai 2015 #60 Skrevet 8. mai 2015 Det var jævlig kleint da brudens far holdt en tale der han utførlig beskrev sin datters fordøyelsesproblemer og utfordringer med mage og tarm da hun var barn... Forøvrig er det å invitere noen til bare kaffe helt hinsides i mine øyne. Spesielt om man forventer at noen skal reise halve landet rundt kun for å komme på det.
LME1001 Skrevet 8. mai 2015 #61 Skrevet 8. mai 2015 Ei av mine beste venninner sovnet i dusjen på hotellet vi hadde bryllupsfesten vår. Neste morgen ble det oppdaget da andre hotellgjester la merke til at det dryppet fra taket, fra fjerde etasje ned til andre, der restauranten var. Herregud som vi har ledd av den episoden!!
*SommerFrisk* Skrevet 8. mai 2015 #62 Skrevet 8. mai 2015 Den pinligste bryllupsopplevelsen min står jeg selv for, og jeg skamrødmer bare jeg tenker på det! Jeg og mannen var gjest i et bryllup, utover natten ble det høy partyfaktor og jeg ble, dessverre, alt for full. En eller annen kvalming var klengete, klåete og ga seg ikke. I tillegg var han frekk og spydig mot mannen min... Det ente med at jeg slo til denne mannen og la han i bakken. Jeg er den minst aggressive personen på jord og har _aldri_ gjort noe lignende, jeg syns det er sinnsykt pinlig! (Og når jeg først gjorde noe så sinnsykt dumt så skjedde det i et familieselskap!) Anonymous poster hash: 49719...688 ...........tacky
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2015 #63 Skrevet 9. mai 2015 På mine kanter er det helt vanlig å ha ekstra gjester til kaffi. Tror faktisk ikke jeg vet om et eneste bryllup der det ikke har skjedd! (jeg er forøvrig 44 og har vært gjennom en del bryllup over flere tiår) Det samme gjorde vi i vårt bryllup! Vi var ca 25 til middag, KUN nærmeste familie (foreldre, besteforeldre, søsken og forlovere) Så kom det ca 70 gjester til til kaffi (øvrig familie og venner). DA hadde vi ikke noe særlig valg økonomisk, men hadde gjort det slik igjen. Vi hadde kaffigjester både fra Sørlandet og utlandet, uten at noen så noe problem i det! (bor på Vestlandet) Folk skal få lov å gifte seg akkurat slik de vil! Hvem i alle dager gir (enkelte av) dere rett til å sette dere til doms over andre? Blir flau over dere! Det er en hyggelig gest å bli bedt i et bryllup! Folk ber deg fordi de ønsker å ha deg der! Det er en skam å se hvor kvalmende høytidelig enkelte her tar seg selv.... Anonymous poster hash: c8809...bc0 Jeg synes det er ganske smakløst altså. Og jeg vil tro det var endel som tenkte sitt uten at de nødvendigvis nevnte det i respekt av deres bryllup... Anonymous poster hash: b7215...a52
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2015 #64 Skrevet 9. mai 2015 Det er utrolig pinlig med brudepar som inviterer noen til middag og andre til en kaffeskvett. Har man ikke råd til å invitere samtlige til middag, lar man heller være å invitere. Det oser griskhet og bad taste av slikt (for man vil jo ha så mange gaver som mulig, må vite). Anonymous poster hash: 6a30f...c36
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2015 #65 Skrevet 9. mai 2015 På mine kanter er det helt vanlig å ha ekstra gjester til kaffi. Tror faktisk ikke jeg vet om et eneste bryllup der det ikke har skjedd!(jeg er forøvrig 44 og har vært gjennom en del bryllup over flere tiår)Det samme gjorde vi i vårt bryllup! Vi var ca 25 til middag, KUN nærmeste familie (foreldre, besteforeldre, søsken og forlovere)Så kom det ca 70 gjester til til kaffi (øvrig familie og venner).DA hadde vi ikke noe særlig valg økonomisk, men hadde gjort det slik igjen.Vi hadde kaffigjester både fra Sørlandet og utlandet, uten at noen så noe problem i det! (bor på Vestlandet)Folk skal få lov å gifte seg akkurat slik de vil!Hvem i alle dager gir (enkelte av) dere rett til å sette dere til doms over andre? Blir flau over dere!Det er en hyggelig gest å bli bedt i et bryllup! Folk ber deg fordi de ønsker å ha deg der!Det er en skam å se hvor kvalmende høytidelig enkelte her tar seg selv....Anonymous poster hash: c8809...bc0 Det var da voldsomt så emosjonell du ble da. Du blir både flau og kvalm fordi folk er uenige med deg?Og du... å mene at det er idiotisk å be noen til middag mens andre bare får kaffe, er det virkelig å sette seg "til doms over andre"? Veldig dramatisk du, altså. Mener du å si at du aldri i hele ditt liv har kritisert noe som helst? Alt har liksom vært helt greit i din verden? Jeg synes du og andre skal få gifte dere akkurat hvordan dere vil. Dette klarer jeg å mene SAMTIDIG som jeg mener at å invitere enkelte gjester kun til kaffe er på grensen til frekt, og jeg hadde aldri dukket opp på noe sånt selv. At man mener noe er dumt betyr ikke at man ønsker å opptre som en diktator. Ble du enda mer kvalm nå? Anonymous poster hash: fb153...d32 Mmm, nei, det fikk meg egentlig til å trekke på smilebåndet... Hadde egentlig ikke tenkt å svare, men så ble det reklame Dersom du synes mitt innlegg var dramatisk og emosjonelt, så kan ikke du ha opplevd mye... Og enten du liker det, eller ei, så motsier du deg selv: du kan ikke ærlig mene at folk kan gifte seg slik de vil, SAMTIDIG som du kritiserer valget deres! Da er du uærlig ene eller andre veien. Du sier egentlig at de kan gifte seg slik de "vil", så lenge alle blir invitert. Du, og alle andre, er hjertelig velkommen til å si at DERE ikke ville gjort det slik, men nei da, må snakke skikkelig nedsettende om folk som gjør det i stedet... Sannsynligvis skjønner du ikke forskjellen! Blir ikke kvalm eller flau fordi noen er uenig med meg! Det var ikke engang i nærheten av hva jeg sa. Kan du i det hele tatt følge et innlegg? Og jo, kan absolutt kritisere diverse innimellom, og det var det jeg gjorde her! Jeg kritiserte drittkastingen, men det er tydeligvis slikt du liker så... Og jo, livet mitt er egentlig ganske så perfekt! Anonymous poster hash: c8809...bc0 Det er ikke drittkasting å påpeke at å invitere folk kun til kaffen i et bryllup er både flaut og dårlig oppdragelse. Anonymous poster hash: 8132d...b46 Svaret til d32 er drittkasting jo... Les det en gang til... Anonymous poster hash: 422b8...a96
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2015 #66 Skrevet 9. mai 2015 Veit dere som klager på å kun bli invitert til kaffe betyr? Kaffe er selve festen, da alkoholen kommer frem og baren åpnes. Det er da dansegulvet renskes og man får hælene i taket. Middagen er mer den formelle. Da sitter man og hører på gamle tante Olgas taler og skåler i rødvin under veldig formelle omstendigheter sammen med gamle tanter og besteforeldre. Å skille er et helt naturlig fenomen på Vestlandet. Og det har ingen ting med økonomi å gjøre da det oftest er fri bar. Middagen er dermed ikke nødvendigvis den største utgiftene... Anonymous poster hash: 422b8...a96
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2015 #67 Skrevet 9. mai 2015 Det er utrolig pinlig med brudepar som inviterer noen til middag og andre til en kaffeskvett. Har man ikke råd til å invitere samtlige til middag, lar man heller være å invitere. Det oser griskhet og bad taste av slikt (for man vil jo ha så mange gaver som mulig, må vite). Anonymous poster hash: 6a30f...c36 Kjøper ikke du en liten oppmerksomhet til de som gifter seg rundt deg hvis du ikke blir invitert? Og du snakker om griskhet...??? Anonymous poster hash: 422b8...a96
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2015 #68 Skrevet 9. mai 2015 Veit dere som klager på å kun bli invitert til kaffe betyr? Kaffe er selve festen, da alkoholen kommer frem og baren åpnes. Det er da dansegulvet renskes og man får hælene i taket. Middagen er mer den formelle. Da sitter man og hører på gamle tante Olgas taler og skåler i rødvin under veldig formelle omstendigheter sammen med gamle tanter og besteforeldre. Å skille er et helt naturlig fenomen på Vestlandet. Og det har ingen ting med økonomi å gjøre da det oftest er fri bar. Middagen er dermed ikke nødvendigvis den største utgiftene... Anonymous poster hash: 422b8...a96 Skulle til å svare det samme. Her er det absolutt ikke annenrangs å bli bedt bare til kaffen. Det er jo da moroa begynner. Dessuten tror jeg kaffen gjerne starter tidligere her enn i de stive selskapene dere snakker om.... Anonymous poster hash: 4666c...b04
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2015 #69 Skrevet 9. mai 2015 Eg bur på Vestlandet og sjølv om mange inviterer til kaffe så syns eg det er ein uting. Eg meiner det er på din plass å spandere mat (ikkje berre kaker) på dei som vil dele dagen sin med brudeparet og som har kjøpt gåve og pynta seg for anledninga. Anonymous poster hash: 1b555...b01
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2015 #70 Skrevet 9. mai 2015 Kleineste opplevelsen i et bryllup var da toastmasteren ble så drita, at han begynte å henge ut på brud og brudgom. Fortalte pinlige historier om sexlivet til brudeparet, som brudgommen hadde fortalt han i fortrolighet. Han fortalte også om hvor forferdelig synd det var for brudeparet at dehadde en spontanabort like før bryllupet. Ingen andre i bryllupet visste om dette, ikke en gang foreldrene til brudeparet :-0 Videre så synes jeg det er helt greit å bare bli invitert til kaffe og fest. Jeg synes det er dørgende kjedelig med lange middager med flere taler. Og dersom brudeparet har noe økonomisk å ta hensyn til, og derfor velger å inviterer noen gjester til kaffe og fest, ja så er det helt forståelig. Men synes det e langt fra frekt. Jeg bor i nord-Norge, og her er det også vanlig at noen blir invitert til middag og resten til fest. Jeg kjøper uansett en like fin gave, siden noen her oppe mener at man inviterer flere til fest bare for gavene. Jeg kjøper liketil en liten oppmerksomhet når jeg ikke er inviteret i bryllup til venner og familie. Anonymous poster hash: e06a4...80f
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2015 #71 Skrevet 9. mai 2015 Tror det er noen kulturforskjeller her. Her vi bor har man gjerne mange kaffigjester, men det er da naboer og bekjente i bygda. Ikke uvanlig å ha opp mot 150 gjester tilsammen på festen. Her er det slik at det blir mer snakk om man ikke inviterer kaffigjester. Det er nesten uvanlig å ikke inkludere resten av bygda, selv om noen selvsagt har mindre bryllup også. Men da er det svært kakebord, kanskje med smørbrød ol.l, fri bar hele kvelden, dans med levende musikk og ikke minst nattmat. Det er altså ikke snakk om bare en liten kaffekopp og en liten smak av den ene bryllupskaken. Og det er iallfall ikke slik at man gjør det for å spare penger, for tro meg, det gjør man ikke. Tilreisende venner og gamle tanter får selvsagt middag. Selv vil jeg heller komme på festen om det ikke er snakk om nær familie eller nære venner. Anonymous poster hash: feac5...003
Iiiiik Skrevet 9. mai 2015 #72 Skrevet 9. mai 2015 Da brudgommen tråkket på slepet til bruden, så det revnet, hun gråt og ropte at han alltid ødelegger alt. Det var pinlig. Da en venninne hadde åpenlys sex med brudgommens forlover bak en busk i hagen i bryllupet som fant sted utendørs, det var også pinlig. For min del ville kaffegjester vært uaktuelt. Vi droppet tanter og onkler for å få plass til alle vennene vi ønsket å ha der. Jeg har vært kaffegjest en gang og er delt til hva jeg synes om det. På den ene siden var det en hyggelig gest, jeg er ikke så nært knyttet til brudeparet. På den andre siden var vi kun fire som var bedt til kaffe og vi ventet i en trang gang fordi middagen tok lenger tid enn de hadde trodd. I selve selskapet var det også tydelig at jeg hadde gått glipp av mye, jeg hadde ikke hørt talene som ble omtalt og jeg hadde ikke drukket vinen som gjorde at de andre var temmelig muntre.,
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2015 #73 Skrevet 9. mai 2015 Veit dere som klager på å kun bli invitert til kaffe betyr? Kaffe er selve festen, da alkoholen kommer frem og baren åpnes. Det er da dansegulvet renskes og man får hælene i taket. Middagen er mer den formelle. Da sitter man og hører på gamle tante Olgas taler og skåler i rødvin under veldig formelle omstendigheter sammen med gamle tanter og besteforeldre. Å skille er et helt naturlig fenomen på Vestlandet. Og det har ingen ting med økonomi å gjøre da det oftest er fri bar. Middagen er dermed ikke nødvendigvis den største utgiftene... Anonymous poster hash: 422b8...a96 Jeg har også vært i bryllup der det er vanlig å ha gjester til kaffi. Familie og de som reiser langt blir invitert til middag. Etter kirken samles de som ikke skal til middag til vorspiel! Knallgøy og ofte mye gøyere enn å høre på talen til gamle tante magda! Her blir man godt kjent og når man da samlet reiser til "kaffi" er stemningen god, man kommer som samlet flokk og har alt blitt kjent med de fleste! "Kaffi" består selvsagt av selve festen! Man får ikke utdelt et lite kakestykke og en kaffikopp og må reise hjem igjen! "Kaffi" er et laaaangt kakebord med 30-40 kaker (Vestlandet!), kaffi og selvsagt fri bar. Musikk fra noen som spiller live og "goe gang". "Kaffi" varer selvsagt resten av natta til det kommer nattmat og kakerester fram på bordene! De kjekkeste bryllupene er der man er kaffigjester! Brudeparet passer selvsagt på at alle kaffigjester blir invitert til samlingen mellom kirken og "kaffi"! Anonymous poster hash: a6035...811
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2015 #74 Skrevet 9. mai 2015 Jeg ble også bedt til kaffe med noen venninner.. Hadde trodd at våre menn også var invitert, da alle er gift, men neida det var de ikke. Vi forstod det slik at alle vennene bare var invitert til kaffe, men det var bare fem av oss som ikke ble bedt til middag. I tillegg var middagen veldig forsinket, så der sto vi og ventet i to timer før vi endelig fikk komme inn. Ikke ble vi tilbudt noe å drikke mens vi ventet heller. Vurderte seriøst å dra hjem. Ingen kom heller å ga beskjed om at det var så forsinket, tror de hadde glemt at det kom hele fem stk til kaffe. Følte oss veldig velkommen kan du si! Da jeg spurte om de hadde ønskeliste, fikk jeg beskjed om at kontanter var det det eneste de ville ha, fordi de skulle pusse opp stuen. Var vel derfor vi ble invitert, sånn at vi kunne bidra til at stuen ble pusset opp :-) Anonymous poster hash: 5face...46f
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2015 #75 Skrevet 9. mai 2015 Brusevals, med sånn innøvd, teit koreografi som hermer etter en video de har sett på youtube Anonymous poster hash: cb75a...ccb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå