Gå til innhold

April-jenter:-)


F*PCO

Anbefalte innlegg

Så irriterende, Shamy! Det hjelper alltid når en har konkret tidsforløp å forholde seg til, da blir alt så mye mer overkommelig. Håper du får mens snart og kommer igang, hvis det ikke har skjedd et mirakel;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så irriterende, Shamy! Det hjelper alltid når en har konkret tidsforløp å forholde seg til, da blir alt så mye mer overkommelig. Håper du får mens snart og kommer igang, hvis det ikke har skjedd et mirakel;-)

What she said! Har du tatt en test??

 

 

Alle embryoer er med her i gården, 6 av "topp kvalitet" sa embryologen. Jeg har aldri vært så spent før...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Så irriterende, Shamy! Det hjelper alltid når en har konkret tidsforløp å forholde seg til, da blir alt så mye mer overkommelig. Håper du får mens snart og kommer igang, hvis det ikke har skjedd et mirakel;-)

What she said! Har du tatt en test??

 

 

Alle embryoer er med her i gården, 6 av "topp kvalitet" sa embryologen. Jeg har aldri vært så spent før...

Da ser det lovende ut for både baby og frys:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Så irriterende, Shamy! Det hjelper alltid når en har konkret tidsforløp å forholde seg til, da blir alt så mye mer overkommelig. Håper du får mens snart og kommer igang, hvis det ikke har skjedd et mirakel;-)

What she said! Har du tatt en test??

 

 

Alle embryoer er med her i gården, 6 av "topp kvalitet" sa embryologen. Jeg har aldri vært så spent før...

Har ikke tatt en test.. Mannen min er steril, så vil tro det er kroppen som tuller enda.. Dukker ikke mensen opp i løpet av uken så tar jeg nok en test 😄 hadde vært et mirakel isåfall! Hehe..

 

Det var gode nyheter T&H! Blir nok noen på frys også da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det må vi få til. Får ikke vite noe mer nå før dagen for innsett. Fikk beskjed i dag om at alle fremdeles utvikler seg med de seks gode fremdeles av "topp kvalitet". I morgen skal visst ikke embryoene forstyrres, så det blir veldig spennende på torsdag! Om det er noen til overs da, så får vi håpe det går ann å ha de på frys :)

 

Hehe, huff ja det var kanskje voldsomt til mirakel å forvente...! 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Heisann :blomst:  Melder meg ut av denne klubben. Var begynt å spraye meg ned for behandling privat ,fikk brev om at jeg er  godkjent i offentlig og pga økonomi avbrøt vi behandlingen å venter til høsten på Haukeland :Nikke: Lykke til alle sammen, ønsker dere mange babyer :babysmokk:  :babyjente:  :babygutt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg venter fortsatt på TR. Har tatt en 8 dagers kur med Primolut som var ferdig på mandag. Så jeg melder meg dessverre ut herfra, da jeg ikke rekker uttak eller innsett i april. Lykke til videre jenter!  :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferdig med insett! Du verden - for en vanvittig opplevelse!! Ble plutselig veldig bevisst på min egen livmpr. Yidligere har det bare vært et bilde på en skjerm 😂 Håper de klorer seg fast. Blodprøvetest om ti dager. Må gå på en del medikamenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til som ruger T&H 😊 pussig følelse man går med i magen 😄

Vært til kontroll idag, å ikke all verden...kun 3 store eggposer 😢 så ble 3dager til med sprøyter uttak på onsdag og innsett 1.mai... så blir slik et bein i hver mnd her 😉 ble litt skuffet det ikke ble før hadde planer og koselanghelg, nå blir det langtur til Oslo istede. Antallet var litt lite synes jeg, men de sier jo ofte antallet ikke har noe å si...😍

 

Å ang sykemelding, som jeg luftet litt her før, tror sykepleieren på klinikken så rødt da jeg nevnte hva sjefen hadde svart meg. Står visst et eget punkt i en lov(husker ikke i farten hvem men pk8.4) om oss assistert-befruktere 😄😄😄 så jeg kunne trygt stole på deres bedømmelse uten at han trengte så tvil!

 

God helg alle sprayere, ventere og rugere 😊😊😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til t&h!

Håper2014 du må bli hos oss eller så blir vi så få.

 

Jeg hadde innsett på torsdag, 1 stk perfekt egg fikk vi beskjed om. Fikk ut 7 egg, 4 ble befruktet men bare ett med bra nok kvalitet.

Men det er jo bare ett man trenger så jeg er ved godt mot :)

 

Krysser fingre for alle her inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk det samme!

Har vi samme testdag, ~m~? Vi har 4 mai :)

Jeg må vente helt til 8. jeg.

Spørs om ikke jeg må teste hjemme før det om ikke mensen kommer 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

~m~ kos deg som ruger 😊

 

Blir nok hos dere 😉 planen denne gangen var egentlig uttak uke 16... men der ser man hvor forskjøvet det blir når ikke kroppen går helt som en klokke. Jeg hadde også en formening det skulle bli ferdig med alt i april, men det var ikke godt nok på kontrollen!!! Så med alle forsinkelser, så håper jeg på supert resultat!!! 😊😊😊

 

Får håpe vi alle kan kose oss med en noe forsinket julegave i starten av 2016 😍

Endret av håper2014
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til som ruger T&H pussig følelse man går med i magen

Vært til kontroll idag, å ikke all verden...kun 3 store eggposer så ble 3dager til med sprøyter uttak på onsdag og innsett 1.mai... så blir slik et bein i hver mnd her ble litt skuffet det ikke ble før hadde planer og koselanghelg, nå blir det langtur til Oslo istede. Antallet var litt lite synes jeg, men de sier jo ofte antallet ikke har noe å si...

 

Å ang sykemelding, som jeg luftet litt her før, tror sykepleieren på klinikken så rødt da jeg nevnte hva sjefen hadde svart meg. Står visst et eget punkt i en lov(husker ikke i farten hvem men pk8.4) om oss assistert-befruktere så jeg kunne trygt stole på deres bedømmelse uten at han trengte så tvil!

 

God helg alle sprayere, ventere og rugere

 

Hei jenter, jeg hører egentlig til inne på Mars-jenter, men var og snoket her inne. Er jurist så klarte ikke la være å svare på denne :) Det er riktig som sykepleieren sier at man har rett til sykepenger når man ikke kan jobbe som følge av behandlng for IVF.  Hovedregelen i folketrygdloven § 8-4 første ledd er at sykepenger kun ytes til "den som er arbeidsufør på grunn av en funksjonsnedsettelse som klart skyldes sykdom eller skade". I § 8-4 tredje ledd er det unntaksregler, hvoretter sykepenger også ytes når vedkommende er "arbeidsufør som følge av behandling for barnløshet" (tredje ledd bokstav h). I NAVs rundskriv til bestemmelsen står det at den kun gjelder dersom behandlingen medfører arbeidsuførhet, men hvis ikke vedkommende er arbeidsufør kan likvel det ytes sykepenger etter tredje ledd bokstav b som lyder "når vedkommende er under behandling og legen erklærer at behandlingen gjør det nødvendig at vedkommende ikke arbeider,". I NAVs rundskriv til bestemmelsen i tredje ledd bokstav b står det (jeg klipper inn):

 

Bestemmelsen tar sikte på tilfeller der det av hensyn til behandlingens virkning er nødvendig at medlemmet holder seg i ro. Det er ikke tilstrekkelig til å få rett til sykepenger at vedkommende faktisk er borte fra arbeidet behandlingsdagen fordi det meste av dagen går med til reise og behandling. Legen må attestere at det er nødvendig av hensyn til behandlingens virkning at vedkommende ikke arbeider. 

 

Lykke til med rugingen alle sammen! Spennende tider  :hjerte: 

Endret av J'espere
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt er på vent enda. Jeg har ikke begynt med frisk blødning, har litt murringer. Litt håp i hengende snøre, for det har jo gått bra for noen her. Men jeg er skeptisk, spottet ikke en dråpe da jeg var gravid før MA ble oppdaget på 11 uker, og da var det mindre enn det jeg har til nå. Så nå får jeg se an timer og dager. Håper selvfølgelig på falsk alarm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt er på vent enda. Jeg har ikke begynt med frisk blødning, har litt murringer. Litt håp i hengende snøre, for det har jo gått bra for noen her. Men jeg er skeptisk, spottet ikke en dråpe da jeg var gravid før MA ble oppdaget på 11 uker, og da var det mindre enn det jeg har til nå. Så nå får jeg se an timer og dager. Håper selvfølgelig på falsk alarm.

Krysser fingrene for deg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Alt er på vent enda. Jeg har ikke begynt med frisk blødning, har litt murringer. Litt håp i hengende snøre, for det har jo gått bra for noen her. Men jeg er skeptisk, spottet ikke en dråpe da jeg var gravid før MA ble oppdaget på 11 uker, og da var det mindre enn det jeg har til nå. Så nå får jeg se an timer og dager. Håper selvfølgelig på falsk alarm.

Krysser fingrene for deg...
Her også ❤
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...