Gå til innhold

April-jenter:-)


F*PCO

Anbefalte innlegg

Jeg håper du ikke gir opp!

Man skal ta det mwd ro, men jeg tror det kan bety en liten joggetur om du ikke ee for kvalm. Jeg jogger litt de dagene jeg er i form til det. Tror det er bra for både kropp og sjel, og dessuten får du i gang litt blodsirkulasjon.

 

Av andre tips... Jeg går på prednisolon, østradiol, albyl-e, klexane og to progesteronpreparat for å hjelpe til å holde på plass. Kanskje det er noe du kan ta for å hjelpe det å bli på plass? Ei venninne av meg med mange forsøk bak seg måtte be om albyl- e

Har du alt det der selv om det er første forsøk? Hvor har dere behandling? Jeg har kanskje misset litt av deres medisinske historie, siden å være to damer i seg selv har en åpenbar utfordring på reproduksjonsfronten:-)

 

_Piamor_, jeg er 37 og barnløs, min mann har et barn som går på ungdomsskolen. Vi bor i Rogaland. Jeg ble gravid på 2. ivf, men mistet i MA, som ble oppdaget på slutten av første trimester. De tror problemet er litt pco og at jeg har et eggproblem til tross for gode eggreserver, men det er ikke sikker diagnose.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

Jeg håper du ikke gir opp!

Man skal ta det mwd ro, men jeg tror det kan bety en liten joggetur om du ikke ee for kvalm. Jeg jogger litt de dagene jeg er i form til det. Tror det er bra for både kropp og sjel, og dessuten får du i gang litt blodsirkulasjon.

 

Av andre tips... Jeg går på prednisolon, østradiol, albyl-e, klexane og to progesteronpreparat for å hjelpe til å holde på plass. Kanskje det er noe du kan ta for å hjelpe det å bli på plass? Ei venninne av meg med mange forsøk bak seg måtte be om albyl- e

Har du alt det der selv om det er første forsøk? Hvor har dere behandling? Jeg har kanskje misset litt av deres medisinske historie, siden å være to damer i seg selv har en åpenbar utfordring på reproduksjonsfronten:-)

 

_Piamor_, jeg er 37 og barnløs, min mann har et barn som går på ungdomsskolen. Vi bor i Rogaland. Jeg ble gravid på 2. ivf, men mistet i MA, som ble oppdaget på slutten av første trimester. De tror problemet er litt pco og at jeg har et eggproblem til tross for gode eggreserver, men det er ikke sikker diagnose.

Det går ikke helt av seg selv, nei 😂

Vi var i utlandet. De har en litt annen policy enn i Norge på hvordan de gjør ting, og er ikke det minste redd for medisiner. Jeg tok en blodprøve før innsettingen som viste litt lavt progesteronnivå, og dermed klemte de til. Foreløpig har det jo vært suksess, så jeg klager ikke ☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine prøver er visst fine... en annen ting har noen erfaring med utskrapning/rubbing eller hva det heter før innsett? Mener jeg har lest noe om det her, finner det ikke igjen. Med tilsynelatende den effekt at da fester egget seg bedre. Har liksom finni meg i at dette går skeis jeg, selv om jeg ikke blør slik som ved de forje sa (men da var jeg jo en uke og to lengre...). Så nå har jeg en laaang liste med spørsmål til sykepleieren på mandag 😊 tar gjerne imot gode råd og spørsmål. Spør om dobbel progesteronstøtte, dobbel blodfortynnende, østradiol, babyklister/bidronningekstrakt/annen helsekost (?), akupunktur, utredning habituell abort, utskrapning/rubbing....

 

Ønsker dere alle en god 17.mai 🌞🌞🌞

Fikk forresten hjem en gossin full mann inatt, etter fotballfest, og om han ikke er så god på å vise at han bekymrer seg for meg ellers, skulle han være så god inatt 😄😉 jaja man får ta omsorgen når man får den og sette pris på dissa menna som dom er 😍😍😍😄😄😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine prøver er visst fine... en annen ting har noen erfaring med utskrapning/rubbing eller hva det heter før innsett? Mener jeg har lest noe om det her, finner det ikke igjen. Med tilsynelatende den effekt at da fester egget seg bedre. Har liksom finni meg i at dette går skeis jeg, selv om jeg ikke blør slik som ved de forje sa (men da var jeg jo en uke og to lengre...). Så nå har jeg en laaang liste med spørsmål til sykepleieren på mandag 😊 tar gjerne imot gode råd og spørsmål. Spør om dobbel progesteronstøtte, dobbel blodfortynnende, østradiol, babyklister/bidronningekstrakt/annen helsekost (?), akupunktur, utredning habituell abort, utskrapning/rubbing....

 

Ønsker dere alle en god 17.mai 🌞🌞🌞

Fikk forresten hjem en gossin full mann inatt, etter fotballfest, og om han ikke er så god på å vise at han bekymrer seg for meg ellers, skulle han være så god inatt 😄😉 jaja man får ta omsorgen når man får den og sette pris på dissa menna som dom er 😍😍😍😄😄😄

Så søt han er! Sannheten får man fra barn og fulle folk? 😉

Du får ha lykke til på mandag! ☺ Jeg må nevne at det ene progesteronpreparatet jeg tar heter prulotex og er en injeksjonsvæske. Den får man desverre ikke i Norge.(tror jeg)

Håper du fortsetter å fortelle hvordan det går! Hadde vært kjempegøy å følge deg til det endelig blir suksess. 😊☺

 

Anonymous poster hash: 2a333...077

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Mine prøver er visst fine... en annen ting har noen erfaring med utskrapning/rubbing eller hva det heter før innsett? Mener jeg har lest noe om det her, finner det ikke igjen. Med tilsynelatende den effekt at da fester egget seg bedre. Har liksom finni meg i at dette går skeis jeg, selv om jeg ikke blør slik som ved de forje sa (men da var jeg jo en uke og to lengre...). Så nå har jeg en laaang liste med spørsmål til sykepleieren på mandag 😊 tar gjerne imot gode råd og spørsmål. Spør om dobbel progesteronstøtte, dobbel blodfortynnende, østradiol, babyklister/bidronningekstrakt/annen helsekost (?), akupunktur, utredning habituell abort, utskrapning/rubbing....

 

Ønsker dere alle en god 17.mai 🌞🌞🌞

Fikk forresten hjem en gossin full mann inatt, etter fotballfest, og om han ikke er så god på å vise at han bekymrer seg for meg ellers, skulle han være så god inatt 😄😉 jaja man får ta omsorgen når man får den og sette pris på dissa menna som dom er 😍😍😍😄😄😄

Så søt han er! Sannheten får man fra barn og fulle folk? 😉

Du får ha lykke til på mandag! ☺ Jeg må nevne at det ene progesteronpreparatet jeg tar heter prulotex og er en injeksjonsvæske. Den får man desverre ikke i Norge.(tror jeg)

Håper du fortsetter å fortelle hvordan det går! Hadde vært kjempegøy å følge deg til det endelig blir suksess. 😊☺

 

Anonymous poster hash: 2a333...077

Kom borti anonymknappen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg kvalm. Jeg vet ikke om det er fordi jeg er gravid, eller fordi jeg er så vanvittig nervøs for den ultralyden i dag. Jeg "blødde" nemlig litt i går, og det ble en liten krise. (Spotting, litt brunt sammen med utrogesten)

Ultralyden er klokka 9 og jeg vet ikke om jeg ikke kan vente for jeg er så spent, eller bare har lyst til å droppe hele greia...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper det bare er normal blødning og det ble en god beskjed på ulyd idag T&H 😊

Jeg har hatt blødninger (kun vanlig, ingen stor kraftig) hele helga, men fortsatt med regimet, og idag er hcg på 624, 298 på fredag ... en dobling på 3 dager er jo nesten normalt. Skjønner ingenting jeg.... klarer ikke helt slappe av, samboeren min ber meg senke skuldrene, slappe av og ikke bekymre meg så, men det er ikke så enkelt skal han vite!!!😳😓😯

Venter på telefon fra klinikken....å tiden står stille 😯😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, skal det ikke doble seg på 3 og ikke 2 dager etter en stund..? Det mener jeg å ha fått beskjed om!

Legen mente det er slimhinnene mine som blør litt, siden disse hormonene gjør de (bokstavlig talt) litt tynnslitt. Det var en stor lettelse!

Vi fikk se et bittelite foster i dag, med et bankende hjerte. Lettelsen og gleden konkurrerer!

<3

 

Krysser fingrene, håper! Hadde jeg vært deg, hadde jeg ringt og maset når klokka begynner å nærme seg 12 om du ikke har hørt noe. Dvs, det gjorde jeg da vi ventet på svar  :legrine:  Det er ikke mye tålmodighet å spore, og særlig ikke i disse hormon-tider!

 

Jeg fikk en klapp på skuldra i dag og beskjeden, "der ser du" av samboeren min. Hun evner å ta all ting med knusende ro. En egenskap jeg misunner henne for tiden! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De mente blodprøvene er helt supre, hvorfor jeg blør kan de ikke svare på. Trodde det ikke var Fragminen... så da ligger jeg her å tar livet med ro da...ny prøve fredag, ro og avslapping!!! De sykemeldte meg videre, da de ikke ønsker jeg skal jobbe. Problemet mitt er at jeg også går på skole med obligatorisk undervisning, som er denne uken...det liker ikke sjefen...har en ganske så fysisk jobb, intensivsykepleier, kan ikke helt bestemme dagens gjøremål. Han ønsker tilrettelegge for meg så jeg kan jobbe, kun ta tlf, blande medisiner ol, men de som har fått slik før de har jo måtte ta i tak, plutselig skjer det noe som krever litt akutt hjelp, da er det lett "glemme" seg selv, er jo ikke sjuk... 😢😯slik det er nå skal jeg ikke løfte ikke løpe/hoppe, kan gå turer og være i normal aktivitet.

Synes det egentlig er helt pyton dette her...ikke det å være prøver og kanskje få det til. Men det å være "invalidisert" av noe som egentlig er helt normalt!!!

 

Så gøy med bankende hjerte T&H 💓💓💓 nyt det og senk skuldrene 😊😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang å ta ting med knusende ro, tror du ikke det hadde vært snudd om dere hadde byttet rolle? Det er noe å bære på, du har det med deg hele tiden og føler og kjenner etter alt som er...

Lettere for den ved siden av komme med kloke ord 🙊🙉🙈😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! Det gjør jeg :)

Huff, jeg skjønner hva du mener. Jeg synes imidlertid ikke du skal føle så mye på det! Sjefen din synes sikkert det er trist, men det er, akkurat nå, hans problem, tenker jeg. Akkurat nå i livet ditt står det på viktigere ting :) 

 

Det er helt normalt å være gravid, og det er ingen sykdom, MEN man er ikke seg selv 100 prosent heller. Når noen sliter ekstra med graviditet så gjør de jo det... Jeg blir litt oppgitt av å høre at "det er ingen sykdom", akkurat som at en som plages med enten å bli gravid eller har svangerskapsplager for den del er pysete. Det å bli gammel er heller ingen sykdom, men det kan føre en masse med seg som ikke er forenelig med å arbeide. Og det er ingen som rynker på nesen om noen sier de er blitt for gamle til å jobbe!  Folk er forskjellig! Og selvom en graviditet er flott, herlig, ønsket og normalt, så er det uansett en diger fysisk kroppslig forandring. Man dyrker andre mennesker inni sin egen! Om det gjør at man ikke kan gjøre det man ellers gjør i hverdagen, så tenker jeg at det gir full mening. 

Så jeg sier det samme til deg; nyt "fridagene", senk skuldrene, og konsentrer deg om å ha det så bra som mulig -både for deg selv og det du har i magen :) For folk er forskjellige!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang å ta ting med knusende ro, tror du ikke det hadde vært snudd om dere hadde byttet rolle? Det er noe å bære på, du har det med deg hele tiden og føler og kjenner etter alt som er...

Lettere for den ved siden av komme med kloke ord

Hehe, jo det kan stemme! Men vi er nok ganske grunnleggende ulike på det området også. Jeg ER en bekymrer, hun stresser sjelden med noe som helst, og har som regel full kontroll. Men vi hadde kanskje fått utlignet det litt om hun hadde fått disse hormonene og dette inne i magen  :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På, for en følelse det må ha vært å fått vært på UL :-) Dagene går så sakte ! Enda ikke fått tlf fra Tromsø ang blodprøven på fredag. Vil ha svar så jeg også kan ringe sykehuset her og avtale tid til UL :-) Må være skrekkelig å plutselig begynne å blø. Men så bra at det er positivt hos dere begge :-D blodprøver som stiger og bankende hjerte på UL :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hcg på over 3000 :-)

hvor langt er jeg egentlig på vei når jeg hadde innsett 27 april ? Eggene ble befruktet 24 april

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer 😊 Jeg mener man regner fra dagen for befruktning, da blir det rundt 6 uker. Så spennende 😊😊😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk :-D var det jeg og mente :-) skal ringe å best UL til slutten av neste uke. Skikkelig spent på om det er 1 eller 2 :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da blir det UL den 3 juni på meg (etter mye om og men ). Sa jeg ville ha UL rundt uke 7-8. Og da skulle de sette meg opp rundt 17-18 juni, da mente de jeg var 8 uker.

Så nå er det en ny periode der dagene snegler seg avgårde, haha ! Heldigvis har jeg bursdagsbarn denne lørdag og neste lørdag, så har litt å styre med ;-)

 

 Her føler jeg meg ikke SÅÅÅ trøtt nå når jeg ikke går på lutinus lengre.

Hvordan går det med dere ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går på store mengder progesteron og er helt i tåka 😉 gleder meg til å trappe ned/slutte!!! :D

Har en masse eksamener fremover, og det går ikke akkurat som smurt å lese ;) men det blir som det blir.

 

Jeg har ny UL 2. juni, så da er vi nesten likt :)

 

Anonymous poster hash: 2a333...077

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går på store mengder progesteron og er helt i tåka 😉 gleder meg til å trappe ned/slutte!!! :D

Har en masse eksamener fremover, og det går ikke akkurat som smurt å lese ;) men det blir som det blir.

 

Jeg har ny UL 2. juni, så da er vi nesten likt :)

 

Anonymous poster hash: 2a333...077

Meg igjen 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når får du slutte med støttebehandlingen ? Gla jeg kunne slutte på lutinusen. blir å fortsette meg fragmin enda en stund. om det er 2 vil jeg sikkert bruke det hele svangerskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På grunn av spottingen skal jeg stoppe på klexane/albyl-e i 4-5 dager. Men sånn i utgangspunktet skal jeg gå på støtten hele første trimester.

Jeg skal også på "bedrest" fikk jeg beskjed om. Det passer jo fint når jeg har eksamen på torsdag 😂

Huff! Denne beskjeden fikk jeg for 20 min siden, rett etter jeg kom inn fra joggetur...! Jeg er en elendig pasient...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oida, ja da må du ta det litt med ro og prøve å forberede deg best mulig til eksamen :-)

hva har du eksamen i ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har eksamen i celle og molekylærbiologi.

Egentlig veldig spennende, men jeg er jo så trøtt om dagen 😉

Tar det med ro på sofaen nå. Med læreboka :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til imorgen på eksamen :-)

 

Jeg la meg tidlig igår, men klarte å duppe av 2 ganger på jobb allikevel :-p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...