Gå til innhold

April-jenter:-)


F*PCO

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

F*PCO lykke🍀💓🍀💓🍀

Lykke til på eksamen T&H😊😊😊

 

Her sniker dagene seg avgårde, prøver lese til eksamen jeg også, tiden går fort til 3.juni, men blir lite effektiv😯

Fortsetter å blø men kun litt nå (virker som slimhinneblødninger), men skulle fortsette med fragmin... ingen magevondt men heller ingen symptoner.

Tar meg selv i nakken og tar ingen tester, får vente til fredag!!! 😥😥😥

Klager bare jeg, nå har mannen skjønt jeg trenger klage litt også uten at det egentlig er ment som negativt 😄😉😯 hilsen hormonella 😨

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva leser du til? :) (om man får spørre, da) Er det videreutdanning? 

 

Det er lov til å klage, ja! Jeg klager hele tiden. Er trøtt og kvalm (men hver gang jeg spyr, jubler både jeg og samboer... så stemningen er god). Men det som preger meg mest er denne uroen. Hadde det vært opp til meg, hadde jeg vært og tatt UL hver eneste dag.

 

Jeg har konstant vondt, men det har jeg hatt siden vi satt inn. Akkurat som menssmerter. Jeg tror begge deler er like normalt.

 

Hvordan går det å holde seg borte fra jobb, da? Slått deg til ro med det? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar videreutdanning i Helsesøster 👶👦👧 så da håper jeg snart å kunne begynne jobbe med en gruppe som alltid har ligget mitt hjerte nært, barn og unge 😊

 

Her hadde jeg vel foreløpig tart hcg hver dag!!! Burde vært utviklet et hjemme apparat for slikt 😄😄😄

 

Har av og til litt mensmurringer, var mye da jeg begynte blø men avtagende. Og idag var det ikke spor av hverkeb rødt eller brunt, ikke da cyklogesten kom ut igjen hell!!

 

Kjeder meg litt kan du si, går småturer med hunda og aldri blitt vasket så grundig gulvene her før 😉😉😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oioioi idag var hcg 2097. Fint tall, men stigningen min er noe lav...😟 dvs stigningen prøve 1-2 er lav men bedre prøve 2-3.... men selve tallet mitt uke 5+2 er jo innafor... noen med erfaringer på slikt her?

De ville ha meg inn for å titte på rusket, så om ingenting skjer på en uke skal jeg avgårde å se på dette som bekymrer meg så 😊😊😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det høres spennende ut! jeg hadde en gang en drøm om å bli helsesøster, faktisk. :)

 

Jeg har ingen erfaring med hcg, men ideelt skal det doble seg hver tredje dag etterhvert...? Men jeg kan ikke forstå at det ikke kan avvike litt, så lenge det stiger omtrent som det skal over en periode? Syns uansett ikke du skal være redd for å dra på en ekstra UL. Det er IKKE jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så får man jo god tid til å tenke på det også, når man går hjemme hele dagen. Må du vente så lenge som en uke, da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

🌸Hvordan går det med dere Piamor, T&H og F*PCO?🌸

Går tiden for dere like tregt som for meg 🙊🙊🙊

Imorgen skal jeg på ulyd, lurer jo veldig på hva jeg kan forvente og se. Orket ikke reise ta ny hcg før timen, men tok ny digital ukestest, og den har hoppet opp fra 2-3 til 3+ siden søndag, så da må jo det være noe der😍

Leser på andre lenker om kvalme og matvare-favoritter mm, her kjennes ingenting... egentlig et lite savn. Eneste jeg kjenner er at formen er ELENDIG 😯😯😯

ikke at den var all verden før heller, men har da løpt mine 6-7km x3 ukentlig og drevet yoga(slutt for sommeren). Har de siste dagene våget meg ut å gå litt mer enn bare rusling, og siden det da går fint uten blødninger etterpå, tar jeg jo det også veldig positivt 😊😊😊

 

Sitter i sola å leser pensum, nyter solstrålene🌞🌞🌞

Klarer ikke helt slappe av å ikke skulle jobbe, så imorgen ønsker jeg en slutt på denne tilværelsen!!

Nå er jeg 6uker på tur aldri kommet så langt i dette gamet, men klarer ikke mer "invalidisering". Så får jeg passe meg selv på jobb!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du får gode nyheter i morgen, Håper2014:-) Elendig form og blødningsfrihet ihvertfall gode tegn! Jeg tror på at det er liv:-) Her er jeg litt trett, og litt kvalme til og fra er tilbake etter 2 bekymringsfullt spreke dager;-) Fikk sett liv i går, så alt er som det skal. 8 uker blank i dag, 4 uker til forhåpentligvis 2. trimester starter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere ☺ så heldig du er som har UL allerede ☺ 7 dager igjen til UL her, blir jo helt gal av å vente ! 7 uker blank idag. Blir akutt kvalm av og til, har kastet opp noen ganger, men er fortsatt kvalm etterpå 😛 legger meg tili, men kan også duppe av litt på ettermiddagen etter jobb. Kjenner det godt inntrykk bekkenet de lengste dagene !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Ser vi er i samme båt hva gjelder tålmodighet! Den er det vanskelig å smøre seg med om dagen. Jeg er 7+4 i dag, og vi skal på UL på tirsdag. Som dere kanskje gjetter, så kan jeg nesten ikke vente... Men jeg kan jo ikke ta helt av heller, så vente må jeg.

 

Jeg har hatt en tøff helg. Etter eksamen på torsdag kom migrenen smygende og slo meg i bakken utover fredagen (det hadde jeg ikke regnet med, jeg har fått høre at man vanligvis ikke får migrene når man er gravid). Jeg er fra før ganske kvalm, så det var lite mat som holdt seg i magen i helgen.

Men - vi tar alle tegn som gode tegn ;)

 

Etter at jeg begynte med litt spotting forrige uke, så ville legen at jeg skulle ta det med ro. Det er jo fysisk ikke noe problem, siden jeg leser til eksamen, så det går helt fint. Jeg synes det er litt kjedelig at jeg ikke kan ta meg en liten joggetur i blant, for det er et herlig avbrekk i lesinga sånn ellers, men det går bra. Jeg er jo så trøtt uansett, at det er ikke sikkert jeg hadde kommet så langt ;) Etter at jeg sluttet på noen av medisinene ble det bedre, så jeg håper og tror alt er som det skal der inne <3

 

 

Så sånn er det her! :)

 

Kjempegøy å lese at du har kommet lenger enn før, håper! Lykke til på UL i morgen! Du må gjerne holde oss oppdatert :)

 

F*PCO,8 uker er vel en liten milepæl! Jeg teller også dager til 2. trimester. Det skal bli fint! <3

 

Piamor, all medfølelse til deg, 7 dager virker som et hav av tid. I følge sykepleieren vår er det stigningen av HCG som gjør at man blir kvalm, ikke bare at man har hcg i blodet. Så det er min trøst når jeg henger over doskåla! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er akkurat en uke etter deg jeg da Piamor. Fikk ulyd så tidlig siden jeg blødde og hadde ok stigning. Hadde jo 2024 på uke 5+2, så da må jo det være bra om 3000 på uke 6.

Vært å gått tur igjen ikveld, men nå kjenner jeg det jobber nedi der... håper det bare er et godt tegn 😊😊😊

 

Tror nok ikke jeg bare kan skylde på et (forhåpentligvis) lite under forden dårlige formen, er nok mer jeg kan skylde på!

At det er hcg stigningen som gjør en kvalm visste jeg ikke, ble litt leit ikke være kvalm nå 😦 men ikke lenge til jeg får en bekreftelse nå på hvordan det er!

 

Hva studerer du T&H? Går du fulltid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er derfor de fleste blir bedre etter første trimester sa hun, for da stabiliserer det seg. Det gir jo mening! Nå har jeg hørt at progesteron også kan gjøre en kvalm, da... Men når jeg ligger her rett ut så liker jeg å tenke at ting går rette veien ;) Syns ikke du skal tenke så mye på det om du ikke har vært spesielt dårlig til nå..? Det har jo steget det har du jo sett på blodprøvene. Forskjell på folk :) Du tåler kanskje litt mer. ;)

 

Jeg studerer til å bli lektor i biologi og kjemi. Det er et fulltidsstudie. Jeg trives godt, selvom det er litt tøft til tider :) Spesielt spennende dette semesteret, da vi hadde en liten innføring i fosterutvikling! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra, deg blir det god bruk for T&H 😊

Skulle gjerne gått heltid jeg også, men pga økonomi bla ble det deltid, men enklere når man har det over seg hele tiden, blir litt av og på denne deltids-studenten her 😄😉

 

Men skal jeg være som resten av slekta hadde jeg spydd hver dag 😯😉 egentlig veldig fornøyd være i god form. Men kanskje litt kvalme hadde vært bedre enn blødningene!!!

Nei slutt på spekulasjonenr... får svar imorgen 😊💓

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det 😊

Dagen begynte ikke helt som planlagt, etter Cykogest'en begynte jeg å blø igjen... så turen til Oslo ble laaaang...

Ulyden viste et fosteranlegg/sekk med fine slimhinner og ingen tegn til at det ville blø ut... så hvor dette h....... blodet kommer fra skal gudene vite!!!

Så nå er det bare å ta det med RO, men skulle få lov begynne jobbe om jeg ønsket det, så da er det jobb igjen over helga 😊 og ny ulyd om en uke!

Så i teorien er jeg gravid 💓💓💓 måtte det bare holde seg der!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men vi så ingen hjerteaktivitet, han sa det var vanskelig se så tidlig uansett, men leser nå at det kan man allerede fra uke5. Vet dere noe om det?

Hørte du hjertelyden på ulyd F*PCO?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men vi så ingen hjerteaktivitet, han sa det var vanskelig se så tidlig uansett, men leser nå at det kan man allerede fra uke5. Vet dere noe om det?

Hørte du hjertelyden på ulyd F*PCO?

Jeg hørte ikke hjertelyd, men det høres bare når man bruker doppler, og det gjorde han ikke.

Jeg hadde amatør-ul ved 5+5 utenpå magen, og synes jeg så noe som pulserte i det ørlille rusket, men ikke så mye at jeg var helt sikker. Tror nok det stemmer at det kan være vanskelig å se sikkert ved 6 uker, og at man kan se det tidlig under ideelle ul-forhold:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gynekologen vår sa at det varierte veldig. Det skal jo godt gjøres å finne noe som er under en kvart cm uansett, og ikke alle utvikler seg likt/like raskt. Tror det er forskjellig. (Vi fant to fostersekker men bare 1 hjerte) Når skal du tilbake? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...