Gå til innhold

April-jenter:-)


F*PCO

Anbefalte innlegg

Han spør hvorfor jeg blir borte, da var jeg "dum" og sa sannheten, det er ikke lurt skjønner jeg! Det er jo ikke mitt ønske, jeg kan godt jobbe, men de ville det fra klinikken! Da vet jeg ihvertfall hvordan opptre neste gang de kommer med en slik anbefaling... men nå skal det ikke bli noen neste gang, ihvertfall ikke på 9-10 mnd PLUSS

Så opptatt av meg selv, men lykke til til dere alle. Håper det er flere som overlever og innsett blir velykket

Hei Håper2014!

 

Jeg må si at jeg er sterkt uenig i det F*CPO skriver. Dersom sykehus og leger mener at du skal ha sykemelding så er det ingen som kan komme og si at du ikke kan sykemelde deg fordi du ikke er "arbeidsufør grunnet sykdom". Det er en grunn til at ingen har noe med hvorfor du er sykemeldt. Så lenge legen mener det er det beste for deg (og evt fosteret), ville jeg absolutt fulgt legens råd.

Det blir jo ikke veldig annerledes enn de som er gravide og som sykemeldes tidlig pga at de jobber med tunge belastninger/løsemidler osv. Har også sett på forumet her at det ikke er uvanlig at mange blir sykemeldt av diverse årsaker i denne perioden.

 

I tillegg er vi alle forskjellige, med forskjellige utgangspunkt. Ser du skriver at du har hatt flere SA og at dette er siste forsøk i det offentlige. Selv om de ikke anbefalte sykemelding i F*CPO sitt tilfelle, betyr jo ikke det at det ikke er riktig for deg. Som hun sier, hun synes du er heldig som har fått det, og var selv stresset for om jobben kunne ha negativ innvirkning på forsøket.

 

Arbeidsgiver skal dekke de første 16 dagene mener jeg det er, så skjønner ikke hvorfor han begynner å prate om NAV.

 

Det viktigste er å ta vare på seg selv og følge legens anbefalinger i denne perioden, tenker jeg...

 

LYKKE TIL :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

 

Han spør hvorfor jeg blir borte, da var jeg "dum" og sa sannheten, det er ikke lurt skjønner jeg! Det er jo ikke mitt ønske, jeg kan godt jobbe, men de ville det fra klinikken! Da vet jeg ihvertfall hvordan opptre neste gang de kommer med en slik anbefaling... men nå skal det ikke bli noen neste gang, ihvertfall ikke på 9-10 mnd PLUSS

Så opptatt av meg selv, men lykke til til dere alle. Håper det er flere som overlever og innsett blir velykket

Hei Håper2014!

 

Jeg må si at jeg er sterkt uenig i det F*CPO skriver. Dersom sykehus og leger mener at du skal ha sykemelding så er det ingen som kan komme og si at du ikke kan sykemelde deg fordi du ikke er "arbeidsufør grunnet sykdom". Det er en grunn til at ingen har noe med hvorfor du er sykemeldt. Så lenge legen mener det er det beste for deg (og evt fosteret), ville jeg absolutt fulgt legens råd.

Det blir jo ikke veldig annerledes enn de som er gravide og som sykemeldes tidlig pga at de jobber med tunge belastninger/løsemidler osv. Har også sett på forumet her at det ikke er uvanlig at mange blir sykemeldt av diverse årsaker i denne perioden.

 

I tillegg er vi alle forskjellige, med forskjellige utgangspunkt. Ser du skriver at du har hatt flere SA og at dette er siste forsøk i det offentlige. Selv om de ikke anbefalte sykemelding i F*CPO sitt tilfelle, betyr jo ikke det at det ikke er riktig for deg. Som hun sier, hun synes du er heldig som har fått det, og var selv stresset for om jobben kunne ha negativ innvirkning på forsøket.

 

Arbeidsgiver skal dekke de første 16 dagene mener jeg det er, så skjønner ikke hvorfor han begynner å prate om NAV.

 

Det viktigste er å ta vare på seg selv og følge legens anbefalinger i denne perioden, tenker jeg...

 

LYKKE TIL :D

Leger har ikke rett til å sykemelde uten gyldig grunn (definert i lovverk) sjefen vet hva som er årsak til sykemeldingen, og kan innklage det. Ferdig snakka fra min side ut fra kjennskap til sykemeldingener, jeg har ikke personlige interesser i dette:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har dessverre vårt dårligste forsøk noensinne til tross for at ting så så bra ut i går, og det føles ikke meningsfullt å ta Lutinus og leve som gravid i rugetiden selv om jeg selvsagt kommer til å gjøre det. Vi har satt inn 2 B-egg, men vi har dårlig statistikk til og med på A-eggene våre. Masse lykke til til dere andre:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så leit høre F*PCO 😢

Hvorfor skal det være så vanskelig??? Men man skal aldri si aldri 😊

Takk for engasjerende svar, det er nok v eldig rett det F*PCO skriver Hope2015, men hva man kan føle rett er noe helt annet. Uansett tror jeg det ordner seg, det mente det på klinikken.

Sa som sant var til the boss, lite motiverende fortelle hvordan ting er når du passer på dolke en i ryggen samtidig. Er ikke den som er hjemme fra jobb pgs flis i fingeren heller (om dere skjønner ironien i det). Er ikke første gangen jeg er ærlig og får dårlig svar... så samboeren min er litt hissig på denne mannen!!!

 

Ha en god dag videre 😊 heier på deg F*PCO!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det, håper2014:-) Vi har jo fått et innsett og nå er alt opp til de små. De skal ha sin sjanse, med Lutinus og Klexane, og så har jeg gjort det jeg kan. Håper forsøket kan brukes til å fininnstille medisindoser til nytt forsøk, men problemet er vel rett og slett eggstokkene:-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei huff F*PCO! :( Jeg håper så inderlig at dette skal gå for dere denne gangen. Du er en tøff dame må jeg si.. God klem til deg  :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for det, Shamy:-) Humøret er bedre i dag når jeg har fått det litt på avstand, og jeg har googlet på embryo kvalitet og lest om dem som blir gravide med embryoer som ikke har toppscore. Mannen min muntrer meg opp med å finne tvillingnavn;-) Vi får gi det de obligatoriske 2 ukene og så blir vi fort klar til neste hvis det blir negativt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir spennende å følge deg videre F*PCO - krysser fingrene for dere!

Spennende med innsett av to...! Kanskje blir det dobbel lykke?

 

 

Egguthentingen vår ble utsatt til i morgen. Det ligger såvidt vi vet 16 egg klare. Er det smertefullt å hente?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir spennende å følge deg videre F*PCO - krysser fingrene for dere!

Spennende med innsett av to...! Kanskje blir det dobbel lykke?

 

 

Egguthentingen vår ble utsatt til i morgen. Det ligger såvidt vi vet 16 egg klare. Er det smertefullt å hente?

Jeg synes ikke det var så veldig smertefullt, man får jo en del smertestillende. Jeg synes det kjennes som litt kraftige menssmerter. Jeg har hatt to forsøk tidligere og selve inngrepet var ganske likt, mens i dagene etterpå hadde jeg mye mer ubehag første gangen enn andre gangen. Vet ikke hvorfor.

 

Blir uttak på tirsdag for oss. Spennende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir spennende å følge deg videre F*PCO - krysser fingrene for dere!

Spennende med innsett av to...! Kanskje blir det dobbel lykke?

 

Egguthentingen vår ble utsatt til i morgen. Det ligger såvidt vi vet 16 egg klare. Er det smertefullt å hente?

Veldig liten sjanse for at det blir 2, sa de på innsettdagen, og kvalitet. Vil helst ha en om gangen også, men 2 på en gang er også fryktelig velkomne...:-)

 

Jeg har hatt 3 uttak, og det har vært fra lite vondt til ganske ubehagelig vondt, men helt levelig. Jeg kjente mest på det første (men da tok jeg 16 egg fra den ene eggstokken, og jeg kunne kjenne eggstokkene gnisser da jeg gikk de siste dagene før!), men det var ikke så vondt at jeg trengte ekstra smertestillende eller gruet meg til neste gang. Det gikk helt fint, jeg hadde det bra underveis. Nå sist gang var det lite vondt. Det virker som de fleste har det greit, noen er uheldige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29. april:-) Men jeg tester senest dagen før, for erfaringsmessig begynner jeg å spotte da hvis jeg ikke er gravid. Jeg foretrekker å se negativ test før TR, spesielt på forsøk. Lutinus-utflod kjennes jo som om blødningen har startet, så for meg blir det bare nervepirrende å løpe på toalettet hele tiden i tilfelle. Tror jeg kommer til å prøve meg på kveldstid også, kjipt å gå rett på jobb hvis jeg får negativ på 3. forsøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 egg! Nå krysser vi bare fingrene for ar de blir befruktet hele gjengen, slik at vi kan velge og vrake. Så utrolig nervepirrende dette er!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 egg! Nå krysser vi bare fingrene for ar de blir befruktet hele gjengen, slik at vi kan velge og vrake. Så utrolig nervepirrende dette er!

Flott!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De dyrker til blastocyst. Det skal øke muligheten til å se hvilke som er bra og ikke, visstnok.

Håper de har klart seg over natta! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29. april:-) Men jeg tester senest dagen før, for erfaringsmessig begynner jeg å spotte da hvis jeg ikke er gravid. Jeg foretrekker å se negativ test før TR, spesielt på forsøk. Lutinus-utflod kjennes jo som om blødningen har startet, så for meg blir det bare nervepirrende å løpe på toalettet hele tiden i tilfelle. Tror jeg kommer til å prøve meg på kveldstid også, kjipt å gå rett på jobb hvis jeg får negativ på 3. forsøk.

Kan du ikke ta deg en dag fri i så tilfelle? Krysser alt jeg har for deg. Får virkelig håpe third time's the charm ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

29. april:-) Men jeg tester senest dagen før, for erfaringsmessig begynner jeg å spotte da hvis jeg ikke er gravid. Jeg foretrekker å se negativ test før TR, spesielt på forsøk. Lutinus-utflod kjennes jo som om blødningen har startet, så for meg blir det bare nervepirrende å løpe på toalettet hele tiden i tilfelle. Tror jeg kommer til å prøve meg på kveldstid også, kjipt å gå rett på jobb hvis jeg får negativ på 3. forsøk.

Kan du ikke ta deg en dag fri i så tilfelle? Krysser alt jeg har for deg. Får virkelig håpe third time's the charm ;)

Har akkurat egenmeldt meg på egguttaksdagen, og sykemelding 6 dager pga abort i februar. I fjor hadde jeg 2 tredagers pga operasjoner, og utallige legebesøk. Da jeg var tilbake etter aborten lurte sjefen min på om jeg hadde psykiske problemer og mistrivsel på jobb (artig samtale utenfor hovedinngangen på vei hjem, stoler ikke på vedkommende nok til å si det)...

 

Men jeg skal prøve å få svar på kveldstid, så jeg kan komme meg litt før jobb igjen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kroppen ble virkelig vrangstilt etter første IVF.. Mensen kom 9 dager "for sent" forrige syklus som gjorde at jeg ikke fikk oppstart fordi det var påske og ingen tegn til den nå heller :( Hadde bittelitt lyserosa på papiret i går kveld og ingen verdens ting i dag. Kun hvitt utflod (sorry for detaljer). Er så typisk  :sur:  Hadde egentlig nesten glemt at jeg skulle ha mensen i går da vi kjøpte oss nytt hus på fredag og tankene har vært på helt andre ting, noe som har vært veldig deilig. Dumme kroppen altså  :frustrert:  Dagens utblåsing! :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...