Gå til innhold

April-jenter:-)


F*PCO

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Velkommen håper2014! Nå begynner vi å bli en fin liten gjeng her inne☺️

Det gjør vi! Begynner å bli spennende :D men tiden går aaaaltfor sakte nå, synes jeg... haha. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig med flere her inne :) Velkommen :vinke:  

 

Har noen av dere brukt Menopur, og har noen erfaringer å komme med i forhold til bivirkninger og sånt? :)

 

Har en strålende helg jenter  :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Popsilopp. Jeg brukte en liten dose Menopur i kombinasjon med Gonal-F på mitt 2. forsøk,75 IE sammen med 300 IE Gonal -F. Merket ikke noe spesielle bivirkninger men det var ikke noe god kombinasjon for meg da ingen av eggene overlevde befruktning  :grine:  Har bare brukt Gonal-F seinere og skal ha det denne gangen også. Mener Menopuren var tørrstoff og væske som måtte blandes. Det er vel to år siden jeg brukte det så det har vel kanskje kommet i ferdigfylt penn nå. Lykke til  :blomst:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Popsilopp. Jeg brukte en liten dose Menopur i kombinasjon med Gonal-F på mitt 2. forsøk,75 IE sammen med 300 IE Gonal -F. Merket ikke noe spesielle bivirkninger men det var ikke noe god kombinasjon for meg da ingen av eggene overlevde befruktning  :grine:  Har bare brukt Gonal-F seinere og skal ha det denne gangen også. Mener Menopuren var tørrstoff og væske som måtte blandes. Det er vel to år siden jeg brukte det så det har vel kanskje kommet i ferdigfylt penn nå. Lykke til  :blomst:  

 

Tusen takk for svar :) Det er nok fortsatt sprøyte som må blandes selv ja  :klo:  Så trist at ingen overleve da! Håper det gå bedre nå :)

 

Hvordan forholder dere dere før forsøk? Tar dere noen spesielle hensyn i forhold til hva dere spiser/drikker og hva dere holder dere unna? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder meg unna alkohol (hverken røyker eller snuser) og lever som normalt. Aktivitet og sunn mat :-)

Skal begynne på progynova på fredag om mensen kommer. Har klart å få bronkitt og er avhengig av å bruke Cosylan de nærmeste dagene og jeg håper at det skal gå bra frem til fredag. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kutter høykarbomat, dvs har nesten ikke fått i meg poteter, ris, pasta, juice, brus og snop på flere måneder. Bruker også mye mindre brød enn folk flest. Jeg tar også folsyre, flere kosttilskudd, og bruker mye sunne fettstoffer, proteiner og grønnsaker. Treningsmotivasjonen forsvant med sprayen, mister energien da. Jeg har pco og lav eggkvalitet, da kan kosthold virke inn, fordi svingende blodsukkeret og insulin påvirker hormonforstyrrelsen min. Er det tette eggledere eller dårlig sædkvalitet er det mindre sannsynlig at det er verdt å legge om kosten og at det kan bli en unødvendig stressfaktor heller. Jeg har drukket ca 4 glass vin til sammen siste 4 uker. Jeg har egguttak om 2 dager, så alt av skumle oster, biffer og spekemat utgår nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder på å forgå her, skal ha uttak i morgen før lunsj!Veldig spent på om det er noen bra egg denne gangen, når vi har så få til meg å være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk! Det gikk veldig bra, både egg tallet og stikkingen. Det ble til slutt 11 egg, noen av dem er nok gjerne i minste laget, men 6 var i passe størrelse på ultralyden fredag. Håper det var dette som skulle til for at vi kan få en liten<3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det hørtes jo bra ut, det! Så utrolig spennende <3 Lykke til videre, gleder meg til å høre!

Vi har planlagt uthenting på fredag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 av 11 ble befruktet! Vi har hatt 14 og 12 befruktede før og dårlige resultater dag 2, men må bare bli kjempeglad likevel:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann jenter!

 

Så gøy å se at det har blitt en liten gjeng her inne! Forhåpentligvis kommer det noen solskinnshistorier også etter hvert :babysmokk: Skal bli spennende å følge dere.

 

Vi bor i Oslo, men får behandling i Porsgrunn fordi gynekologen min mente det ville gå raskere - noe hun hadde rett i. Vi fikk først brev fra sykehuset om å belage oss på ca 8 måneders ventetid, men så ringte de en uke etterpå og ville ha oss inn med en gang pga en avbestilt time. Har derfor ikke rukket å sette meg helt inn i hele prosessen før nå, og det er med skrekkblandet fryd vi går inn i dette. Håpet er stort, men frykten er der for at vi ikke skal lykkes...

 

har sprayet synarela i 19 dager nå, og starter med sprøyter i ettermiddag. Skal ta 300 IE (eller heter det IU?) Menopur i 8 dager, og så er det ultralyd onsdag om en uke. SPENNENDE!

 

Hvordan går det med dere andre?

 

F*CPO- lykke til med innsett!! Høres ut som et bra utgangspunkt med så mange befruktede egg :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere tøffe jenter:D

Litt usikker på hvem gruppe jeg skal legge meg inn i. Jeg starter antagelig med nesesprayen i slutten av april😊

Stod på venteliste for å ta lap i oktober før prøverør, men så ble det en avbestilling, så nå er jeg på vei hjem fra Ullevål ferdig operert og vi kan sette igang før sommeren! Yej!

Men som sagt, vet ikke om det er hit jeg skal eller i mai gruppa da?

<3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal i mai, Baremeg1:-) Man har gruppe etter hvilken måned man har uttak og innsett i sånn ca, jeg har hengt meg på mars-jenter også siden jeg var så utålmodig og måtte ha noen å slarve med;-) Masse lykke til med forsøk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann jenter!

 

Så gøy å se at det har blitt en liten gjeng her inne! Forhåpentligvis kommer det noen solskinnshistorier også etter hvert :babysmokk: Skal bli spennende å følge dere.

 

Vi bor i Oslo, men får behandling i Porsgrunn fordi gynekologen min mente det ville gå raskere - noe hun hadde rett i. Vi fikk først brev fra sykehuset om å belage oss på ca 8 måneders ventetid, men så ringte de en uke etterpå og ville ha oss inn med en gang pga en avbestilt time. Har derfor ikke rukket å sette meg helt inn i hele prosessen før nå, og det er med skrekkblandet fryd vi går inn i dette. Håpet er stort, men frykten er der for at vi ikke skal lykkes...

 

har sprayet synarela i 19 dager nå, og starter med sprøyter i ettermiddag. Skal ta 300 IE (eller heter det IU?) Menopur i 8 dager, og så er det ultralyd onsdag om en uke. SPENNENDE!

 

Hvordan går det med dere andre?

 

F*CPO- lykke til med innsett!! Høres ut som et bra utgangspunkt med så mange befruktede egg :Nikke:

Velkommen:-) Jeg innstiller meg på å lage solskinnshistorie;-) Synes klinikkene er litt rare, når dere får time med en gang. Det må jo være mange som har 7, 6, 5, 4, 3, 2, 1 mnd igjen av "normert" ventetid som egentlig burde blitt fremskyndet? Men ikke deres feil og bra for dere! Dere lå sikkert øverst i henvisningsbunken:-) Vi er privat, så slipper heldigvis kø vi også:-)

 

Sprøyter er mye kjekkere enn spray, nå skjer det endelig noe mer enn å bare kjøre egen hormonproduksjon i grøfta. Og så går det skal u slag med ultralyd og prosedyrer, helt til man har satt inn egget og alt er opp til 4 små celler som man får se på skjermen før det settes inn... Veldig spennende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på kontroll, alt vel og sprøytestart imorgen torsdag, samt prednisolon. Så ville de også gi meg Fragmin fra uttak siden vi har 2 (3) SA bak oss.

 

Men har et spørsmål kanskje noen kan svare meg på, jeg jobber turnus og har mange netter i dagene mellom uttak og testdato. Da vil klinikken sykemelde meg helt, siden man ikke helt vet hva nattejobbing kan gjøre med kroppen. Dette for at jeg skulle unngå alt stress og ha en normal døgnrytme. Så kommer sjefen min og sier nav ikke automatisk gir sykepenger lengre.

Trodde det var arbeidsgiver som uansett betaler ut de første 14.dagene. Har uansett ikke råd være borte fra jobb, å jeg har jo ikke vært plaget/syk de andre gangene. Så det er jo ikke derfor de vil sykemelde meg, men for å gi meg ro (jobber på en avdeling arbeidsbelastningen ikke kan styres og til tider er ganske tung). Har de 3 forsøkene i det offentlige kun brukt sykemelding ved uttak nr.3, ellers byttet jeg meg fri. Har jobbet samme sted i flere år, ingen lange sykemeldinger (kun etter laprascopi=1uke, og ved uttak 3dager), og er fast ansatt.

Får høre med de på klinikken når jeg skal tilbake, men kanskje noen av dere har erfaring med slikt?

 

God natt 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på kontroll, alt vel og sprøytestart imorgen torsdag, samt prednisolon. Så ville de også gi meg Fragmin fra uttak siden vi har 2 (3) SA bak oss.

 

Men har et spørsmål kanskje noen kan svare meg på, jeg jobber turnus og har mange netter i dagene mellom uttak og testdato. Da vil klinikken sykemelde meg helt, siden man ikke helt vet hva nattejobbing kan gjøre med kroppen. Dette for at jeg skulle unngå alt stress og ha en normal døgnrytme. Så kommer sjefen min og sier nav ikke automatisk gir sykepenger lengre.

Trodde det var arbeidsgiver som uansett betaler ut de første 14.dagene. Har uansett ikke råd være borte fra jobb, å jeg har jo ikke vært plaget/syk de andre gangene. Så det er jo ikke derfor de vil sykemelde meg, men for å gi meg ro (jobber på en avdeling arbeidsbelastningen ikke kan styres og til tider er ganske tung). Har de 3 forsøkene i det offentlige kun brukt sykemelding ved uttak nr.3, ellers byttet jeg meg fri. Har jobbet samme sted i flere år, ingen lange sykemeldinger (kun etter laprascopi=1uke, og ved uttak 3dager), og er fast ansatt.

Får høre med de på klinikken når jeg skal tilbake, men kanskje noen av dere har erfaring med slikt?

 

God natt 😊

Heldig du, jeg var ikke glad for å jobbe 64 timer på 5 dager (inkludert natt til 6.) på første forsøk var redd for at alt stresset og døgnrytmerotet skulle gjøre at det ikke festet seg. Det gjorde det ikke heller, men vi vet jo ikke om det har noe å si.

 

Du vil egentlig ikke ha sykepengerrettigheter av en slik grunn, siden du ikke er arbeidsufør grunnet sykdom. Det blir jo ikke rimelig at sjefen din skal betale for at du skal ruge i fred heller, hadde vært bedre hvis det var bevist effekt og dekket av NAV. Sjefen har ikke rett til å vite sykemeldingsårsak, men det er jo litt sent når vedkommende allerede er informert. Kan dere komme til enighet om en sånn delvis sykemelding, altså type sykemelding fra netter, eller at sykemelding kan unngås ved tilrettelegging til kun dagtid de ukene? Da kan du dekke opp på dagtid for de som må ta nettene dine. Skjønner veldig godt at du vil ta ekstra vare på deg i disse dagene! Ivf-klinikken mon sa at de ikke har lagt merke til redusert suksess på natt/skiftarbeidere, men jeg har lest at skift gir mye større sjanse for å trenge ivf for å bli gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han spør hvorfor jeg blir borte, da var jeg "dum" og sa sannheten, det er ikke lurt skjønner jeg! Det er jo ikke mitt ønske, jeg kan godt jobbe, men de ville det fra klinikken! Da vet jeg ihvertfall hvordan opptre neste gang de kommer med en slik anbefaling... 😕 men nå skal det ikke bli noen neste gang, ihvertfall ikke på 9-10 mnd PLUSS 😊😊😊😊😊

Så opptatt av meg selv, men lykke til til dere alle. Håper det er flere som overlever og innsett blir velykket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...