Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Så spennende for dere alle tre 😊 ulyd allerede, hadde vært en drøm få oppleve det!

Tok prøve idag som var fin 298 (4+2), men startet spotte igår og mer blødning og smerter i magen idag....

Begynner miste håpet på at dette noen gang skal gå, etter 4 ganger sa innen uke 6. Tydeligvis kan je bli gravid men det vil ikke sitte der! Operert for endometriose ifjor høst

Skal ta ny prøve på mandag for å se hvilken vei det går. Har noen noe gode råd? holder meg iro, titter på sola og leser...trøstet meg med en halv potetgull-pose istad (alene da mannen er på fotballfest), men nå har je skikkelig dårlig samvittighet 😯 lyst ut løpe en tur med hunda, men det er jo ikke å ta det med ro... får ta meg et eple kanskje, oppveier litt for alt potetgullet 😄😉

Annonse

Litt trøst er lov, håper2014<3 Veldig leit om det går galt igjen. Det er mange her som har blødd rundt ikm, jeg også, men mye blødning og smerter betyr ofte mens:-( Kos deg med det du har lyst på (utenom alkohol og store mengder kaffe). Har dere fått utredning for habituell abort? Og prøvd evt blodfortynnende, prednisolon og denslags for å hjelpe til med å holde på det?

Håper veldig at det er falsk alarm og at det er bra i magen:-)

Jeg har ingen barn fra før. Vært gravid en gang, tok da abort uke 9.

Fikk påvist endometriose ifjor som sagt og måtte operere vekk begge egglederne. Nå ved dette forsøket er det med prednisolon og fragmin. Så hadde så positiv tro denne gangen 😊

Bare disse smertene hadde gitt seg, kommer litt nå og da! Jeg som skulle vaske og bake kake til 17.mai....nå bare ligger jeg her å surver istede!!!

Endret av håper2014

Jeg håper du ikke gir opp!

Man skal ta det mwd ro, men jeg tror det kan bety en liten joggetur om du ikke ee for kvalm. Jeg jogger litt de dagene jeg er i form til det. Tror det er bra for både kropp og sjel, og dessuten får du i gang litt blodsirkulasjon.

Av andre tips... Jeg går på prednisolon, østradiol, albyl-e, klexane og to progesteronpreparat for å hjelpe til å holde på plass. Kanskje det er noe du kan ta for å hjelpe det å bli på plass? Ei venninne av meg med mange forsøk bak seg måtte be om albyl- e

Tar cyklogest men har lutinus her så tok et par ekstra igår...men ikke idag. Østradiol har je ikke noe forhold til. Ja får vente til mandag.... og fortsette regimet som jeg gjør!

Jeg skulle ta det helt med ro, så det innebar ingen trim eller løfting. Men jeg skulle bare rusle og tusle på sa sykepleieren jeg pratet med! Så kan nok vaske gulvet 😉

Endometriose er noe herk ! Ble operert i 2011. Tror det var derfor det klaffet på første prøverørs forsøk av ICSI i 2012. Fikk 1 egg i fryseren den gang, men det tålte ikke opptiningen nå i høst 2014. Tok ut nye egg oktober 2014 og satt inn 1 egg. Og 4 på frys. Fikk positiv test og blodprøve men begynte å blø 1 dag etter. Skull få sette inn 2 egg i desembe, men av de 4 eggene var det kun 1 som klarte seg. Det ble satt inn, men i romjulen begynte jeg å blø. Det begynte å bli veldig dyrt(privat på medicus Trondheim). Så vi prøvde å søke det offentlige og heldigvis fikk vi komme til Tromsø i februar :-) Har hatt lang regime denne gangen. Som ellers ender jeg opp med lite befruktede egg til slutt. Var 1 bra de skulle sette inn nå i april, men jeg sa jeg hadde håpet på 2, da så de litt ekstra på papirene og mente de kanskje hadde 1 til som var bra nok. Siste dag med lutinus idag ! Brukt det i 3 uker nå. Tar fragmin sprøyter siden jeg har Maiden mutasjon. Dette ble veldig langt, men tenkte å fortelle litt av min historie. Har en gutt på 8 neste lørdag, ble gravid etter 5 år uten prevansjon. Og en gutt som blir 2 lørdag etter der igjen ;-)

Synes det er fint høre andre sine historier. Jeg har da 4 ferskforsøk og 2 fryseforsøk bak meg nå, og blitt gravid på 4 av de... men mistet mellom uke5 og 6.

Ja endomettiose er noe herk! Aldri vært plaget med magesmerter før for 3-4år siden. Gikk først til utredning hos privat gynekolog (kostet skjorta!!), hun utførte ulyd m/kontrast og mente egglederne var åpne. Noe jeg betvilte (sykepleier i 15år gjør noe med synet mitt 😯) og når jeg fikk argumentert meg til lap m/blåfarging ifjor vår etter 2 ferskforsøk og ett frys. Ble jeg operert...

Har jo vært gravid på to fersk og ett fryseforsøk etter det, men går skeis.

Får putte inn en Lutinus ikveld også kanskje...

Tenkte kanskje prøve akupunktur om det blir en neste gang. Bor 2t nord for Oslo, ikke funnet noen i området, men de har en i samme lokalene som klinikken, så kunne benytte de.

Koselig med alle som lykkes 😍 hadde bare vært så godt kunne vært en av de selv også!!!

Men min historie blir jo liten i denne verdenen her iforhold til mange av dere 😊😊😊

Endret av håper2014

Vi har vært utrolig heldige. Dundra på med full styrke på første ivf (lesbisk) og full klaff. Vi har spart lenge og drømt lenge om familie. Nå er vi bare letta og takknemlige og håper det holder seg på plass. Det må være beintøft å holde på runde etter runde! Men så er det vel det største i livet? Så da holder man vel ut? :) Jeg krysser også. Høres ut som du fortjener suksess, nå! :)

Det er sant. I mitt ståsted ser jeg mange som ikke er så dedikerte som oss til å ta vare på et lite barn. Og det sårer ekstra i en slik posisjon vi er i nå!

Men vi har en plan om ikke nye 3 forsøk funker. Tiden går fort også, jeg blir 38 iløpet av året!

Ser på Senkveld nå, kanskje vi får gjøre som Rønneberg og fruen 😊

Ønsker oss alle så massevis med hell og lykke nå 😊😊😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...