Anonym bruker Skrevet 9. november 2014 #126 Skrevet 9. november 2014 Hi: hvor i all verden bor du viss 90% av de unge ruser seg?Du får se litt på hvordan du ser ut, hvilke klær du har, sminke, hår osv. Kanskje trene litt? Ikke rart du ikke får jobb viss du ser rusa ut.Hvilket rykte har du i byen? Kjenner du noen som kjenner noen? Ofte god hjelp om kjente kan legge inn et godt ord i en jobbsøking. Hør med venner og kjente.Få mannen i gang med jobbsøking.Viss du ser rusa ut, viss det erdet inntrykket folk har av degså bør du jobbe med å endre dette. Viss ikke kan du risikere at folk melder deg til barnevernet basert på at de tror du ruser deg som gravid eller med en baby.Anonymous poster hash: dd8cb...6ce Har du aldri sett sliten ut? Man ser rusa ut når man ser sliten ut hvis du ikke vet det... Lite søvn, hva skjer da? Jo, mørke ringer under øynene. Og uansett hvor mye man sminker det bort, så klarer de som har peiling å se det. Det er jobben dems. Man kan ikke sminke bort ei sliten sjel.Synes ikke du skal komme her og rakke ned på meg som person når du overhode ikke kjenner meg. Anonymous poster hash: 128a4...274 Dersom du ser så sliten ut at folk tror du er rusa, bør du sørge for å få nok søvn, frisk luft og riktig ernæring. Man ser ikke rusa ut om man har en "sliten sjel". Du bør ha tid nok, du som ikke jobber. Det spiller for øvrig ingen rolle for meg hvilke (bort)forklaringer/unnskyldninger du velger å bruke, problemet er fortsatt ditt, ikke mitt. (Har for øvrig vært ute en "vinterdag" selv, så ikke anta jeg jeg sitter på en høy hest og ikke vet hva det er snakk om) Anonymous poster hash: c4dc8...2e4 Jeg har skrevet her tidligere at jeg bruker lang tid på badet. Og jo - sliten inni, sliten utapå. Sånn er det bare. Og jeg bruker ingen bortforklaringer eller unnskyldninger på ting, jeg er bare FORBANNA OG FRUSTRERT over at utlendinger får så inni hampen mye hjelp i forhold til vi som faktisk er født og oppvokst i det landet her!!! Vi har ikke krav på en dritt virker det som, men de forbanna utlendingene skal tas imot med åpne armer og få penger utdelt i bøtter og spann når de trenger det. Hva med å ta vare på sine egne først!? HI Anonymous poster hash: 128a4...274 Du blir jo virkelig bare mer og mer sympatisk. Jeg evner ikke å forstå at du og din direktørmann ikke får dere gode, faste, jobber på dagen.... Jeg håper inderlig dere begge blir voksne når dere blir foreldre! Det eneste rådet dere trenger er: ta dere sammen. Anonymous poster hash: 24634...1c5 Hvordan kan du sitte der å si det? Når jeg gjør alt jeg kan! Jeg prøver å få orden på ting her, men det går ikke! Er det noe du ikke skjønner? Og han går på AAP så du har ingen grunn til å sitte sånn og snakke om samboeren min! Du vet ikke grunnen til at han går på AAP og det har du heller ingenting med heller! Anonymous poster hash: 128a4...274
Anonym bruker Skrevet 9. november 2014 #127 Skrevet 9. november 2014 Det er faktisk flust av gode tips til hva du kan gjøre og hvorfor du hittil ikke har fått deg jobb. I stedet for å avvise dem totalt og skylde på andre (NAV, utlendinger osv) så foreslår jeg at du tar rådene opp til vurdering. Forsvaret ditt er jo det reneste tull, det er det visst bare du som ikke ser. Lykke til. Anonymous poster hash: c4dc8...2e4
Anonym bruker Skrevet 9. november 2014 #128 Skrevet 9. november 2014 Denne tråden blir bare bedrevig bedre - dessverre for deg HI så er dette nå mer underholdning enn noe annet..., Du bør ta til deg det flere her inne skriver til deg. Anonymous poster hash: 9cc7d...258
Gustav Klitt Skrevet 9. november 2014 #129 Skrevet 9. november 2014 Hi: hvor i all verden bor du viss 90% av de unge ruser seg?Du får se litt på hvordan du ser ut, hvilke klær du har, sminke, hår osv. Kanskje trene litt? Ikke rart du ikke får jobb viss du ser rusa ut.Hvilket rykte har du i byen? Kjenner du noen som kjenner noen? Ofte god hjelp om kjente kan legge inn et godt ord i en jobbsøking. Hør med venner og kjente.Få mannen i gang med jobbsøking.Viss du ser rusa ut, viss det erdet inntrykket folk har av degså bør du jobbe med å endre dette. Viss ikke kan du risikere at folk melder deg til barnevernet basert på at de tror du ruser deg som gravid eller med en baby.Anonymous poster hash: dd8cb...6ce Har du aldri sett sliten ut? Man ser rusa ut når man ser sliten ut hvis du ikke vet det... Lite søvn, hva skjer da? Jo, mørke ringer under øynene. Og uansett hvor mye man sminker det bort, så klarer de som har peiling å se det. Det er jobben dems. Man kan ikke sminke bort ei sliten sjel.Synes ikke du skal komme her og rakke ned på meg som person når du overhode ikke kjenner meg. Anonymous poster hash: 128a4...274 Dersom du ser så sliten ut at folk tror du er rusa, bør du sørge for å få nok søvn, frisk luft og riktig ernæring. Man ser ikke rusa ut om man har en "sliten sjel". Du bør ha tid nok, du som ikke jobber. Det spiller for øvrig ingen rolle for meg hvilke (bort)forklaringer/unnskyldninger du velger å bruke, problemet er fortsatt ditt, ikke mitt. (Har for øvrig vært ute en "vinterdag" selv, så ikke anta jeg jeg sitter på en høy hest og ikke vet hva det er snakk om) Anonymous poster hash: c4dc8...2e4 Jeg har skrevet her tidligere at jeg bruker lang tid på badet. Og jo - sliten inni, sliten utapå. Sånn er det bare. Og jeg bruker ingen bortforklaringer eller unnskyldninger på ting, jeg er bare FORBANNA OG FRUSTRERT over at utlendinger får så inni hampen mye hjelp i forhold til vi som faktisk er født og oppvokst i det landet her!!! Vi har ikke krav på en dritt virker det som, men de forbanna utlendingene skal tas imot med åpne armer og få penger utdelt i bøtter og spann når de trenger det. Hva med å ta vare på sine egne først!? HI Anonymous poster hash: 128a4...274 Trollemor.
Anonym bruker Skrevet 9. november 2014 #130 Skrevet 9. november 2014 Hi: hvor i all verden bor du viss 90% av de unge ruser seg?Du får se litt på hvordan du ser ut, hvilke klær du har, sminke, hår osv. Kanskje trene litt? Ikke rart du ikke får jobb viss du ser rusa ut.Hvilket rykte har du i byen? Kjenner du noen som kjenner noen? Ofte god hjelp om kjente kan legge inn et godt ord i en jobbsøking. Hør med venner og kjente.Få mannen i gang med jobbsøking.Viss du ser rusa ut, viss det erdet inntrykket folk har av degså bør du jobbe med å endre dette. Viss ikke kan du risikere at folk melder deg til barnevernet basert på at de tror du ruser deg som gravid eller med en baby.Anonymous poster hash: dd8cb...6ce Har du aldri sett sliten ut? Man ser rusa ut når man ser sliten ut hvis du ikke vet det... Lite søvn, hva skjer da? Jo, mørke ringer under øynene. Og uansett hvor mye man sminker det bort, så klarer de som har peiling å se det. Det er jobben dems. Man kan ikke sminke bort ei sliten sjel.Synes ikke du skal komme her og rakke ned på meg som person når du overhode ikke kjenner meg. Anonymous poster hash: 128a4...274 Dersom du ser så sliten ut at folk tror du er rusa, bør du sørge for å få nok søvn, frisk luft og riktig ernæring. Man ser ikke rusa ut om man har en "sliten sjel". Du bør ha tid nok, du som ikke jobber. Det spiller for øvrig ingen rolle for meg hvilke (bort)forklaringer/unnskyldninger du velger å bruke, problemet er fortsatt ditt, ikke mitt. (Har for øvrig vært ute en "vinterdag" selv, så ikke anta jeg jeg sitter på en høy hest og ikke vet hva det er snakk om) Anonymous poster hash: c4dc8...2e4 Jeg har skrevet her tidligere at jeg bruker lang tid på badet. Og jo - sliten inni, sliten utapå. Sånn er det bare. Og jeg bruker ingen bortforklaringer eller unnskyldninger på ting, jeg er bare FORBANNA OG FRUSTRERT over at utlendinger får så inni hampen mye hjelp i forhold til vi som faktisk er født og oppvokst i det landet her!!! Vi har ikke krav på en dritt virker det som, men de forbanna utlendingene skal tas imot med åpne armer og få penger utdelt i bøtter og spann når de trenger det. Hva med å ta vare på sine egne først!? HI Anonymous poster hash: 128a4...274 Men i huleste? Skal du begynne å angripe innvandrere også, de fleste av dem har vært gjennom et helvete du ikke kan begynne å begripe. Ta ansvar for deg selv! NAV eller skattebetalerne har IKKE ansvar for deg. Hvis du vil, så får du det til. Du høres helt fjern ut i mine ører, som skylder på at folk sier "feil" ting til deg, som får beskjed om at du ser rusa ut, og skylder på en sliten sjel. Vi er flere som har slitne sjeler, men faen heller, jeg ser ikke RUSA ut! Du trenger virkelig en reality check. Jeg håper ikke du får en dritt! Anonymous poster hash: 27ab5...730
Superdolly Skrevet 9. november 2014 #131 Skrevet 9. november 2014 Til HI. Dette svaret kommer du sikkert ikke til å like. Prøv likevel å innse at jeg ikke skriver dette for å være ekkel med deg. Det hjelper deg ingen verdens ting å gå til frontalangrep på alle som prøver å gi deg råd. Vi vet ikke mer enn det du skriver i denne tråden, og du framstår som aggressiv og uten selvinnsikt. Den jobben du fikk var antagelig en tiltaksplass via NAV. Som flere har skrevet, det er lettere å få jobb når man allerede har en jobb. Du spør hvorfor du skulle holde ut der når du likevel kunne få penger uten å møte opp. Du skulle holdt ut der fordi det ville gitt deg verdifull erfaring, kontakter og muligens en referanse. Hva slags referanse tror du den sjefen ville gi deg, når du ikke gidder mer etter to uker? Ja, jeg leser at du føler at du ble dårlig behandlet. Likevel, en måned burde du bitt tenna sammen og gått på jobb. Fire uker. Men det gadd du ikke. Du virker som om du er veldig opptatt av hva du har krav på. Du har ikke krav på så veldig mye, dessverre. Du må selv stå på for å oppnå noe. Du kan ikke kreve at NAV skaffer deg jobb. Og nei, NAV der du bor har ikke andre regler enn NAV i resten av landet. De skal bistå deg, men jobben er det du selv som må gjøre. Økonomisk er det bare å kutte kostnader. Du skriver et sted i tråden at du er frustrert over at mannen din vil begynne i en toppstilling og ikke vil ta en jobb han mener er under hans verdighet. Deretter går du til angrep på alle som sier at dette ikke er en holdning han har råd til å ha. Nei, vi vet ikke hvorfor han går på AAP, men vi forholder oss til det du skriver i denne tråden. Vi vet ikke mer enn det. Jeg leser av svarene dine at du synes de som svarer deg er skikkelig slemme. Likevel bør du lese hele tråden en gang til og tenke gjennom hvordan du selv framstår. Det er faktisk ikke spesielt vanskelig å få jobb i Norge i dag. Får du ingenting der du bor, søk andre steder. Vær villig til å flytte. Og når -hvis- NAV gir deg en tiltaksplass en annen gang, møt opp og smil. Du skriver jo hele tiden hvor positiv du er og hvilken innsatsvilje du har. Vis det, selv om det ikke er en varig jobb. Vi fikk en dame på tiltak på min arbeidsplass en gang. Hun sto på som bare det. Hun greide å se va som måtte gjøres, og hun kunne også gjøre helt banale ting som å sette på oppvaskmaskina på pauserommet uten å bli bedt om det. Noen måneder etter at hun sluttet trengte vi folk, og vips hadde hun fått jobb hos oss.
<3 mine søte små<3 Skrevet 9. november 2014 #132 Skrevet 9. november 2014 Det er jo DU som skal finne deg jobb. NAV skal hjelpe til, men du kan ikke sitte på rumpa og vente. Anonymous poster hash: bbdc3...6bf De skal ikke det? Jo, det skal de faktisk. Her jeg bor er det sånn at hvis du har vært arbeidsledig så og så lenge så skal de hjelpe deg med det. Men de hjelper bare rusmisbrukere, så jeg står ikke akkurat først i køen. Får ikke hjelp til en dritt. Fikk riktignok en jobb de hjalp meg med å få, men da jobba jeg 100% for 6000,- i mnd. så det takka jeg pent nei til. HI Anonymous poster hash: 128a4...274 Du må nok være litt aktiv på søke fronten.Bør takke ja til det som måtte være ledig for å opparbeide deg foreldrepenger. Om en ikke kommer seg opp fra sofaen så er det ingensom hjelper. Du ber meg være aktiv på jobbsøkerfronten? Les alle kommentarene da frøken perfekt HI Anonymous poster hash: 128a4...274 Det har jeg og. Alt jeg ser er unnskyldninger ...Du skal vente på skole ... Ta deg en jobb på en bensinstasjon. Som arb søker på nav kan de hjelpe med å finne stillinger. Men du må søke selv. Om det ikke går kontakt et bemanningsbyrå. For å sitte med fingen i rompa hjelper deg ikke. Så fra denne frøken perfekt.. Slutt å være en hengerumpe. Du får snart mer ansvar. Begynn med å ta ansvar for deg selv!
mamma'n til 2 :) Skrevet 9. november 2014 #133 Skrevet 9. november 2014 Hvis du ikke har lån på leiligheten du eier,kan du vel selge den og kjøpe en leilighet med rimeligere fellesutgifter Da får du ned utgifter i det minste. Ellers er det vikarjobbing på dere begge, som jo flere nevner. Hvis du går for engangsstønaden,må du være klar over at din samboer ikke har rett på permisjon (om han får seg jobb). Ellers har dere vel ikke rett på annet enn barnetrygd. Se på facebook og finn, der er mye gratis og rimelig. Ønsk dere gaver etter behov. Lykke til med svangerskap og fødsel :-) Håper dere finner en god løsning :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå