Gå til innhold

Gravid og dårlig råd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg ikke lest alle svarene du har fått, så kanskje det jeg skriver er nevnt før.

Du sier at du har inn 6000kr mnd, og du har en husleie på 8000kr. Hvor mye har din samboer inn i mnd?

Kan du sette opp hva og hvor mye dere betaler i faste utgifter i mnd? Lettere å komme med tips da:)

Noen tips jeg kommer på i farten; endre forsikringsselskap til et billigere ett, samme med Internett og mobil.

Røyker eller snuser din samboer? Hvis ja, så bør han slutte. Samme hvis han eller du har dyre hobbyer.

Avslutte unødvendige abonnementer hvis dere har det, som trening, avis, spootify, netflix, viaplay osv.

Har dere bil? Vurdere å selge den. Selg unna ting dere ikke trenger.

Du sier du ikke har lån på leiligheten din, men du har en skyhøy husleie på 8000kr, har du mulighet til å selge leiligheten også kjøpe en ny med lavere husleie?

Også må rett og slett din samboer få fingen ut og søke jobber! Om det så er dårlige jobber(i din samboers øyne) Er ingenting galt med å sitte i kassen på rema. En jobb er en jobb. Og dere trenger penger nå!

Så her må du presse han litt, motiver han til å søke, hjelp han med å skrive søknader, evt hør med NAV om de har noen jobbsøker kurs. Der lærer man hvordan man skriver cv, søknad osv.

Utifra det du skriver så er ihvertfall du flink til å prøve å få deg jobb. Jeg vet ikke hvor du bor, men de fleste barnehager og sykehjem trenger alltid folk. Skriv en god søknad og ring rundt til de forskjellige barnehagene og sykehjemmene hvor du bor. Er ofte man får jobb på den måten, og når man først har fått en fot innenfor så blir man gjerne prioritert når det er ledige vakter.

På facebook finnes det forskjellige grupper, f.eks hjelp oss å hjelpe. Du kan se om det finnes en slik gruppe i din by, send en melding til administrator og forklar situasjonen kort der.

Da vil de legge ut på siden hva du trenger, og folk gir vekk hvis de har, administrator samler inn det de får også levere de til deg eller du henter tingene. Er kun administrator som får vite hvem du er, ellers forblir du helt anonym. Så der kan du få mye av det du trenger til babyen gratis, siden dere ikke selv har råd.

Det finnes også andre grupper på facebook hvor folk selger og kjøper barneklær og utstyr.

Hvis du skriver "barneutstyr i " også byen du bor i så finner du nok en side:) prøvde og så at det finnes i Trondheim, Bergen, Oslo, Tromsø osv så du finner nok noe lignende i din by også :)

Jeg har også sett at mødre med dårlig råd faktisk har skrevet inn på disse sidene at de har dårlig råd og ønsker seg gratis klær, utstyr osv. Og du aner ikke hvor stor giverglede det er:) Er mange som gir vekk gratis til mødre med dårlig råd, ikke noe å være flau over. Så hvis du tør det, så hadde jeg anbefalt deg å prøvd:)

Du kan også bestille slike babypakker, da får man små prøver på babysjampo, sinksalve, smokker, flasker, bleier, bind til mor, og masse artige ting. Registrer både deg og din samboer så får dere dobbelt opp. Gjør du det så har babysjampo, sinksalve, smokker osv i lang tid og du sparer noen kroner.

http://www.babypakker.no

Bare husk å les igjennom vilkårene, tror man binder seg hos godboken og mottar bøker.

Men apotek1, Rimi, Libero og lindex er i hvertfall helt gratis.

Det var det jeg kom på i farten:)

Lykke til med jobbsøkningen og graviditeten:)

Å!! Her var det mye bra tips! Endelig en som forstod meninga med innlegget mitt! :D

Jeg og samboeren min hadde en prat i sta der jeg klarte å gjøre det ganske klart for han at han må ut å være aktiv i jobbsøkerprosessen han også. Han kan ikke bare si at han venter på den jobben han vil ha (steinbrudd). Det er en lang vei å gå og enn så lenge så krever det litt. Alt skal ikke stå på meg synes jeg :/ 

Utenom det så har vi den billigste forsikring (på innbo osv.) som er, på bil er den ikke så mye billigere enn andre steder, men jeg har så billig ellers at jeg må beholde den. Jeg kan ikke selge bilen da vi er avhengig av den her vi bor (dårlig busstilbud...). 

Det er borettslagsleilighet og jeg får ikke lån i banken, så jeg måtte gjøre det på denne måten. Det er dyr fellesutgift, men samtidig slipper jeg å betale banken noe, og jeg slipper kommunale avgifter osv. men akkurat nå så føles alt så håpløst ut mtp. på at fellesutgiftene kanskje skal gå opp 1000-1500. 

I morra skal jeg bite i det sure eplet og si det som det er - at vi har dårlig råd og trenger alt. Det blir litt mer personlig når man fremstår som den man er og ikke anonym synes jeg, at det da er lettere og koseligere å hjelpe! Tusen takk igjen! :D

Anonymous poster hash: 128a4...274

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Glemte å skrive at dere bør søke om bostøtte, kanskje dere fyller kravene til å få det:)

Tror ikke jeg får siden jeg eier, men kanskje samboeren min. Verdt å prøve :D Takk :D

Skrevet

Jeg forstår at kjæresten din går på aap. Da blir det feil å si at han må gro baller osv.

Men om du leser over hva du skrev innledningsvis, så ser du kanskje at du la frem en holdning om at NAV skulle ordne ting, ikke du. Senere skriver du om hvordan du har stått på for å få deg en jobb. Det er bra! Men å slutte fordi noen sa en ting du ikke likte går bare ikke an. Og er ikke 6000kr bedre enn 0? Om du holdt ut til permisjonen din begynner så er det faktisk 6000kr hver mnd i permisjonen.

Lykke til:)

Jeg får 6000,- uansett, det var bare for at jeg skulle bli sikker i utdanningsvalget mitt. Så det var kun snakk om jobb 1 mnd. Jeg jobba der i 2 uker, men valgte selv å avslutte det. Synes de hadde en nedlatende holdning ovenfor meg. Det er ikke bare snakk om den ene episoden, men også når jeg spurte de om de hadde noe mer å gjøre til meg, så sa de "sett deg ned og les aviser så lenge", og der ble jeg sittende i halvannen (!!) time. Og når jeg spurte om hjelp til en ting, så snudde vedkommende og gikk. Det skjedde tre dager. Da merker jeg at jeg gir litt opp. Synes ikke det er noe ålreit :-( Planen var at jeg skulle få innsikt i økonomiarbeidet dems, men jeg ble satt til å oppdatere en kundeliste og å sende mail og brev ut til de 1000 største kundene. Dette tok 2 uker... Og jeg ble ikke ferdig.

Jeg liker holdningen din bedre og bedre HI - at du ikke er blitt ansatt på flekken er for meg uforståelig....

Anonymous poster hash: 9cc7d...258

Det var ironi - eller?

HI

Skrevet

Du vil få mer dersom du tar utdanning enn å sitte hjemme på ræva. Nå når dere først har planlagt så dårlig så må dere gjøre det beste ut av det, ta ringevikaroppdrag begge to, kvitt dere med unødvendige ugifter, spar til utstyr og kjøp brukt/ta imot på gratissider på facebook etc. Be om hjelp fra frelsesarméen eller tilsvarende. Bestill gratispakker til baby.

Ta småjobber hos naboer eller andre, se på finn. Det er også mange som gir bort en del på finn.no.

Anonymous poster hash: eae5a...0be

De to første setningene kunne du ha spart deg for! Typisk at det er anonyme som skriver sånt! Ellere noen gode tips her! :)

Skrevet

Du vil få mer dersom du tar utdanning enn å sitte hjemme på ræva. Nå når dere først har planlagt så dårlig så må dere gjøre det beste ut av det, ta ringevikaroppdrag begge to, kvitt dere med unødvendige ugifter, spar til utstyr og kjøp brukt/ta imot på gratissider på facebook etc. Be om hjelp fra frelsesarméen eller tilsvarende. Bestill gratispakker til baby.

Ta småjobber hos naboer eller andre, se på finn. Det er også mange som gir bort en del på finn.no.

De to første setningene kunne du ha spart deg for! Typisk at det er anonyme som skriver sånt! Ellere noen gode tips her! :)

Enig! Blir helt oppgitt! Helt greit med sånne kommentarer hvis de kan stå frem med hvem de er, men ikke kom her og vær 1000 metersbølle :-)

HI

Skrevet

Enig! Blir helt oppgitt! Helt greit med sånne kommentarer hvis de kan stå frem med hvem de er, men ikke kom her og vær 1000 metersbølle :-)

HI

Skulle stå ellers (ikke ellere...)

Du får sile unna de spydige svarene og ta til deg de gode rådene du får. Stort sett går alt greiere enn man tror :) Lykke til! :)

Skrevet

Glemte å skrive at dere bør søke om bostøtte, kanskje dere fyller kravene til å få det:)

Tror ikke jeg får siden jeg eier, men kanskje samboeren min. Verdt å prøve :D Takk :D

Jeg ville søkt. En venninne av meg fikk bostøtte selvom hun eide leiligheten, så bare til å prøve:)

Skrevet

Nå har jeg ikke lest alle svarene du har fått, så kanskje det jeg skriver er nevnt før.

Du sier at du har inn 6000kr mnd, og du har en husleie på 8000kr. Hvor mye har din samboer inn i mnd?

Kan du sette opp hva og hvor mye dere betaler i faste utgifter i mnd? Lettere å komme med tips da:)

Noen tips jeg kommer på i farten; endre forsikringsselskap til et billigere ett, samme med Internett og mobil.

Røyker eller snuser din samboer? Hvis ja, så bør han slutte. Samme hvis han eller du har dyre hobbyer.

Avslutte unødvendige abonnementer hvis dere har det, som trening, avis, spootify, netflix, viaplay osv.

Du sier du ikke har lån på leiligheten din, men du har en skyhøy husleie på 8000kr, har du mulighet til å selge leiligheten også kjøpe en ny med lavere husleie?

Også må rett og slett din samboer få fingen ut og søke jobber! Om det så er dårlige jobber(i din samboers øyne) Er ingenting galt med å sitte i kassen på rema. En jobb er en jobb. Og dere trenger penger nå!

Så her må du presse han litt, motiver han til å søke, hjelp han med å skrive søknader, evt hør med NAV om de har noen jobbsøker kurs. Der lærer man hvordan man skriver cv, søknad osv.

Utifra det du skriver så er ihvertfall du flink til å prøve å få deg jobb. Jeg vet ikke hvor du bor, men de fleste barnehager og sykehjem trenger alltid folk. Skriv en god søknad og ring rundt til de forskjellige barnehagene og sykehjemmene hvor du bor. Er ofte man får jobb på den måten, og når man først har fått en fot innenfor så blir man gjerne prioritert når det er ledige vakter.

På facebook finnes det forskjellige grupper, f.eks hjelp oss å hjelpe. Du kan se om det finnes en slik gruppe i din by, send en melding til administrator og forklar situasjonen kort der.

Da vil de legge ut på siden hva du trenger, og folk gir vekk hvis de har, administrator samler inn det de får også levere de til deg eller du henter tingene. Er kun administrator som får vite hvem du er, ellers forblir du helt anonym. Så der kan du få mye av det du trenger til babyen gratis, siden dere ikke selv har råd.

Det finnes også andre grupper på facebook hvor folk selger og kjøper barneklær og utstyr.

Hvis du skriver "barneutstyr i " også byen du bor i så finner du nok en side:) prøvde og så at det finnes i Trondheim, Bergen, Oslo, Tromsø osv så du finner nok noe lignende i din by også :)

Jeg har også sett at mødre med dårlig råd faktisk har skrevet inn på disse sidene at de har dårlig råd og ønsker seg gratis klær, utstyr osv. Og du aner ikke hvor stor giverglede det er:) Er mange som gir vekk gratis til mødre med dårlig råd, ikke noe å være flau over. Så hvis du tør det, så hadde jeg anbefalt deg å prøvd:)

Du kan også bestille slike babypakker, da får man små prøver på babysjampo, sinksalve, smokker, flasker, bleier, bind til mor, og masse artige ting. Registrer både deg og din samboer så får dere dobbelt opp. Gjør du det så har babysjampo, sinksalve, smokker osv i lang tid og du sparer noen kroner.

Bare husk å les igjennom vilkårene, tror man binder seg hos godboken og mottar bøker.

Å!! Her var det mye bra tips! Endelig en som forstod meninga med innlegget mitt! :D

Jeg og samboeren min hadde en prat i sta der jeg klarte å gjøre det ganske klart for han at han må ut å være aktiv i jobbsøkerprosessen han også. Han kan ikke bare si at han venter på den jobben han vil ha (steinbrudd). Det er en lang vei å gå og enn så lenge så krever det litt. Alt skal ikke stå på meg synes jeg :/

Utenom det så har vi den billigste forsikring (på innbo osv.) som er, på bil er den ikke så mye billigere enn andre steder, men jeg har så billig ellers at jeg må beholde den. Jeg kan ikke selge bilen da vi er avhengig av den her vi bor (dårlig busstilbud...).

Det er borettslagsleilighet og jeg får ikke lån i banken, så jeg måtte gjøre det på denne måten. Det er dyr fellesutgift, men samtidig slipper jeg å betale banken noe, og jeg slipper kommunale avgifter osv. men akkurat nå så føles alt så håpløst ut mtp. på at fellesutgiftene kanskje skal gå opp 1000-1500.

I morra skal jeg bite i det sure eplet og si det som det er - at vi har dårlig råd og trenger alt. Det blir litt mer personlig når man fremstår som den man er og ikke anonym synes jeg, at det da er lettere og koseligere å hjelpe! Tusen takk igjen! :D

Men hvis du selger leiligheten så får jo du alle pengene siden du ikke har lån og de pengene kan du jo bruke til å kjøpe nye leilighet med lavere husleie. Men det kommer jo selvfølgelig an på hva du ville fått for leiligheten din og om du ville funnet en ny leilighet du har råd til med lavere husleie.

Uansett, lykke til:) Som oftest ordner det seg på en eller annen måte. Og husk at en liten baby faktisk ikke trenger så mye som man gjerne tro, og får man litt gratis og kjøper brukt sparer man masse penger ;)

Skrevet

Men hvis du selger leiligheten så får jo du alle pengene siden du ikke har lån og de pengene kan du jo bruke til å kjøpe nye leilighet med lavere husleie. Men det kommer jo selvfølgelig an på hva du ville fått for leiligheten din og om du ville funnet en ny leilighet du har råd til med lavere husleie.

Uansett, lykke til:) Som oftest ordner det seg på en eller annen måte. Og husk at en liten baby faktisk ikke trenger så mye som man gjerne tro, og får man litt gratis og kjøper brukt sparer man masse penger ;)

Hm.. ja, det er sant! Tror jeg må sette meg litt i tenkeboksen her... i morra :) 

Tusen takk for mange gode tips :D Nå har jeg allerede bestilt noen av boksene, fortsetter jobben i morra :D Nå er det natta her i huset  :sovne:

Skrevet

HI

Skulle stå ellers (ikke ellere...)

Du får sile unna de spydige svarene og ta til deg de gode rådene du får. Stort sett går alt greiere enn man tror :) Lykke til! :)

Har klart å sile ut dustekjerringene her inne nå, hjelper å få det litt på avstand :) Tusen takk! :D

Skrevet

Jeg kjenner jeg blir irritert av å lese dette! Jeg og mannen har god inntekt, men jeg har en venninne som er alenemor. Hun har fire jobber så alt skal gå rundt. 100% et sted, og tre jobber hun tar vakter innimellom. Dere virker unge og kravstore, Nav vil ikke hjelpe dere ut i jobb?? Som en annen her sier, dere kan ikke forvente å få direktørjobb på dagen, og dere, ihvertfall du, har ikke tatt utdannelse enda? Beklager å måtte si det, men da må du ta de jobbene som er til overs. Kanskje flere og sjonglere disse jobbene. Det samme gjelder mannen din. Så lenge man ikke er ufør og ikke kan jobbe, så slutt og syt! Det er så mange som klarer det. Har man ikke helse til å jobbe, er det noe helt annet. Dere har bare ikke prøvd nok.

Anonymous poster hash: d25d0...7c8
Skrevet

Det er jo DU som skal finne deg jobb. NAV skal hjelpe til, men du kan ikke sitte på rumpa og vente.

Anonymous poster hash: bbdc3...6bf

De skal ikke det? Jo, det skal de faktisk. Her jeg bor er det sånn at hvis du har vært arbeidsledig så og så lenge så skal de hjelpe deg med det. Men de hjelper bare rusmisbrukere, så jeg står ikke akkurat først i køen. Får ikke hjelp til en dritt. Fikk riktignok en jobb de hjalp meg med å få, men da jobba jeg 100% for 6000,- i mnd. så det takka jeg pent nei til.

HI

Du takker nei til jobb og klager på at du ikke får hjelp?

De 6000 er kun for en periode til du får fast jobb. Merker nå at jeg mistet all respekt for deg når du takker nei til jobb og samtidig sørger for barn oppi dette.

Folk som betaler 6000,- i måneden for 100% jobb burde meldes til Arbeidstilsynet! Det er jo slaveri!

Anonymous poster hash: f7c13...4e6

Skrevet

Det er jo DU som skal finne deg jobb. NAV skal hjelpe til, men du kan ikke sitte på rumpa og vente.

De skal ikke det? Jo, det skal de faktisk. Her jeg bor er det sånn at hvis du har vært arbeidsledig så og så lenge så skal de hjelpe deg med det. Men de hjelper bare rusmisbrukere, så jeg står ikke akkurat først i køen. Får ikke hjelp til en dritt. Fikk riktignok en jobb de hjalp meg med å få, men da jobba jeg 100% for 6000,- i mnd. så det takka jeg pent nei til.

HI

De 6000 er kun for en periode til du får fast jobb. Merker nå at jeg mistet all respekt for deg når du takker nei til jobb og samtidig sørger for barn oppi dette.

Folk som betaler 6000,- i måneden for 100% jobb burde meldes til Arbeidstilsynet! Det er jo slaveri!

Tror ikke noe på dette. Er nok bare en hvit løgn for å få medfølelse..

Skrevet

Det er jo DU som skal finne deg jobb. NAV skal hjelpe til, men du kan ikke sitte på rumpa og vente.Anonymous poster hash: bbdc3...6bf

HIAnonymous poster hash: 128a4...274

De 6000 er kun for en periode til du får fast jobb. Merker nå at jeg mistet all respekt for deg når du takker nei til jobb og samtidig sørger for barn oppi dette.Anonymous poster hash: eae5a...0be

Folk som betaler 6000,- i måneden for 100% jobb burde meldes til Arbeidstilsynet! Det er jo slaveri!Anonymous poster hash: f7c13...4e6

Det er nok ikke arbeidsplassen som betaler. Det er nok tiltak gjennom NAV, for at personen skal få arbeidserfaring og ikke bare sitte på ræven. Jeg begynte i et slik tiltak rett etter vgs, da jeg aldri hadde jobbet tidligere. Vanskelig å komme inn på jobbmarkedet uten erfaring. Jeg jobber på samme stedet nå, etter 10 år:) Så 6000 i mnd, kan bety store penger på lang sikt:)

Anonymous poster hash: 1f3b2...3dd

Skrevet

Søk nettstudie med oppstart i januar. Mange høyskoler tilbyr dette.

Skrevet

Du hat sagt noen ganger at du er blitt anklaget for å Være rusa. Vil anbefale deg bruke litt tid på badet Før du går ut.

Det hjelper både på Selvfølelsen og inntrykket du gir. Selv om du ikke nødvendigvis har de nyeste og fineste klærne.

Vert der selv så bare godt ment ☺ ellers ønsker jeg deg lykke til videre både med magen, jobb og kjæresten sin innsats+

Skrevet

ville heller ikke jobba 100% for sekstusen! Men HI, søk bostøtte ja - godt mulig dere oppfyller kravene der. Og man KAN få det om man eier, ja. Hvor mye sitter dere igjen med hver mnd til mat? Ville kanskje søkt sosial stødnad for en overgangsperiode om det er slikk og ingenting som er igjen etter alle regninger er betalt. Det er vel ikke mye igjen til mat da? Bor du i en by? Isåfall ville jeg tatt tur innom sykehjem f.eks (det gjorde jeg i fjor som gravid i 11 uke, fikk jobb DAGEN etterpå!). Tatt turen innom vikarbyrå, også jobber der og hente. Alt for ikke å være en del av NAV systemet, for det er no dritt. 

Anonymous poster hash: 6b478...517
Skrevet

En annen ting ring til bhg omkring og snakk med styrer, på denne årstiden trenger de mange ringevikarer.

Få deg en time med en veileder på nav og fortell hvordan det er så kan hun/han hjelpe deg med eventuelle søknader til bostøtte ol, kanskje de kan hjelpe deg ut i en jobb.

Skrevet

Jeg ville søkt. En venninne av meg fikk bostøtte selvom hun eide leiligheten, så bare til å prøve:)
Svigermor eier borettslagsleilighet med skyhøye fellesutgifter. Hun får bostøtte.

Anonymous poster hash: bca5b...37a

Skrevet

HI

Tror ikke noe på dette. Er nok bare en hvit løgn for å få medfølelse..

Neida, HI har nok rett. Man får sosialstønad/dagpenger, men etter en stund sier nav at man må ut i aktivitet for å få de pengene. Man kan ikke bare sitte inne på rumpa å få. Så da blir man plassert i arbeidstrening og mottar den samme stønaden. 

Vet en del om det for en venninne jobber i nav med akkurat dette ;) Fra neste år kommer det arbeidsgrupper for unge under 35(?) år som mottar dagpenger som en plikt. Det blir da slik at man får type 280 kr dagen om man møter til jobb på gruppa (7 t hver dag) og om man ikke møter får man bare 20 kr. 

Kjempe bra tiltak synes jeg! Da vil kanskje flere begynne å se etter jobb selv og ikke bare sitte hjemme. 

Anonymous poster hash: e7a94...fa9

Skrevet

Dette er nok den siste plassen du bør søke om råd etter! Så mange sure og gretne bedrevitere av noen kjerringer finnes ingen annen plass nemlig..

Du høres i grunn litt sånn ut du også i grunn..mange måter å formulere seg på :)

Fra spøk til alvor, du har faktisk fått mange gode råd! Prøv å skrive de ned kanskje? Det er ingenting som hjelper om du graver deg dypere ned og gir opp hvertfall.

Anonymous poster hash: 9c70b...3f6

Det er IKKE kødd. Jeg er ikke noe sur og grinete drittkjerring, men det er lett for de tøffe trynene her å skjule seg bak "anonym". Jeg kommenterer ALDRI som anonym, rett og slett fordi det er feigt. Nå gjør jeg det av den grunn at naboen min er her og vet godt hvem jeg er, og jeg ønsker ikke det. Og det regner jeg med at dere skjønner.

Hadde jeg lagt ut dette spørsmålet på facebook så vil jeg tro at jeg faktisk hadde fått litt mer hyggelige kommentarer, akkurat av den grunn at der kan man ikke være anonym.

Ja, jeg har fått en del gode råd, og en del drittkommentarer av folk som tror at jeg ikke står på for å få jobb!

Oj, pleier du ikke å være anonym her inne? Signerer du med fullt navn?

Don't think so :)

Anonymous poster hash: d61c9...37d

Skrevet

Syns det er unødvendig å være så krass mot noen som tydelig er ganske frustrert. Slike situasjoner kan oppstå for mange.

Du kan hvertfall gå innpå husbanken og regn ut på bostøttekalkulatoren hvor mye bostøtte du kan få når babyen har komt.

Ha et matbudsjett, skriv middagsliste og hold dere til å kun handle 1 gang i veka.

Trur kanskje dere burde vurdere å selge leiligheten etter hvert? Hvertfall om dere ikke jobb. 8000 + forsikring og strøm og alt det blir vel en del til slutt. Dere kan nok kutte ut TV også, er strengt tatt ikke nødvendig :)

Lykke til videre, håper dere finner ut av ting :)

Skrevet

Du klarer kanskje å skaffe deg en jobb nå fra til jul ihvertfall? Mange som trenger ekstra vikarer nå, spesielt matbutikker. Så kanskje det gir mulighet for jobb senere også. Ikke bekymre deg for mye om det nå, bare stå på som fy fram til permisjon og så går det nok på et eller annet vis. Det gjør det alltid- man finner alltid en løsning når man må. Men man må selvsagt jobbe for det! Hvis bf er hjemme kan du feks ha deltidsjobb etter baby er 6 uker. Må man så må man.... Har vært der selv. Lykke til 😊

Anonymous poster hash: 28444...de5

Skrevet

HI

Du må nok være litt aktiv på søke fronten.

Bør takke ja til det som måtte være ledig for å opparbeide deg foreldrepenger.

Om en ikke kommer seg opp fra sofaen så er det ingensom hjelper.

Skrevet

HI

JA! TAKK!

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...