Gå til innhold

Gravid og dårlig råd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet dere hva som sårer?Å få sånne kommentarer som enkelte av dere her inne slenger rett i trynet på meg!Dere klarer ikke å se situasjonen jeg er i. Jeg sier at jeg søker jobber, at jeg gjør alt jeg kan for å prøve å få en jobb, men det er ingen som har bruk for meg! Når jeg møter opp der jeg er plikta til å møte opp, noe jeg alltid gjør (!!!), så slenger de i trynet på meg at jeg ser rusa ut... Hvordan tenker folk at det er!? Når jeg aldri har rusa meg i hele mitt liv og aldri kommer til å gjøre det.Jeg er så frustrert og føler at jeg ikke har råd til å leve, og det siste jeg trenger er nedlantende kommentarer fra dere her når det jeg spør om er RÅD! Jeg trenger ikke å høre at jeg er ubrukelig kjerring som ikke får til noe, som er lat og sitter på rævva hele dagen og ikke gidder å gjøre noe. Hva har dere for noe grunnlag til å si dette om meg!? Kjenner dere meg? Vet dere hvem jeg er? Isåfall så ønsker jeg at dere sender meg en melding. Det er en grunn til at jeg poster som anonym, den grunnen ønsker jeg ikke å utdype, men dere kjenner meg tydeligvis så send meg en melding så jeg finner ut av hvem dere er også. Og til dere som sier at jeg må ta hva som helst av jobber. Ja, jeg gjør det! Men det er UMULIG!Med UVENNLIG hilsen HI. Anonymous poster hash: 128a4...274

Med den negative holdningen din og offerrollen du setter deg i synes jeg synd på barnet du venter.

Ta deg selv i nakkeskinnet eller ta abort. Stå for de valgene du tar

Anonymous poster hash: 361fd...d60

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du virker kravstor og utakknemlig. Samme med mannen. Gidder ikke jobbe i kassen på Rimi? Virkelig? En jobb er en jobb.Jeg er student og jeg kan fortelle deg at vi har husleie på 8500. Vi må betale forsikring, lege, transport, mat, klær og alt annet. Vi fikk 15000 per måned første året sammen og det gikk faktisk fint.Du gjør det veldig vanskelig og virker utrolig lat som forventer at nav skal ordne og bare forventer at du har krav på noe.Studenter trenger også forsikring, noe annet ville bare vært dumt.Anonymous poster hash: eae5a...0be

Du vet ikke en dritt om hva slags rettigheter og krav jeg har, så det at du sitter og prater sånn der kan du bare gi faen i, rett og slett.Det finnes regler her jeg bor på at hvis man har vært arbeidsledig så skal de ordne sysselsetting! HI Anonymous poster hash: 128a4...274

Du skriver jo selv at NAV ordnet jobb til deg, men du takket nei!!

Anonymous poster hash: 1f3b2...3dd

Skrevet

Da er bare tull at du ikke får støtte fra Lånekasssen fordi du eier leilighet. Alle kan få lån, men stipend blir prøvd opp mot formue / inntekt. Hva konkret mener du at du burde fått ? Du får jo allerede en del i støtte, i tillegg til At din mann får støtte. HVa mer tenker du at du skal ha ?

Anonymous poster hash: 77b58...a54

Skrevet

Uten å ha verken møtt deg eller snakket med deg høres dette ut som om det blir en sak for barnevernet etterhvert......

Anonymous poster hash: ed5a8...871

Skrevet

Skjønner svært godt at du ikke får jobb, hvis du viser de samme holdningene som du gjør her. Du fremstår som passiv og forventer at andre skal ta ansvar for dine handlinger. Er ingen som vil ha sånne folk til å jobbe for seg.

Begyn å endre innstillingen din du, - det tror jeg er første skritt.

Anonymous poster hash: 3d5d4...3db

Skrevet

Start høyere utdannelse. Har du Vært i utdannelse i de siste fire månedene før fødel, så har du krav på "foreldrepenger " i 49 uker fra lånekassen. Det er ca 10k i måneden. Kan lese mer om det på siden deres.

Anonymous poster hash: 9699a...389

Skrevet

...og den utblåsninger ga meg definitivt ikke mer sympati.

Du ber om råd, og du FÅR råd, du får bare ikke høre det du vil høre.

Kom deg opp av sofa'n, få tuppa mannen din på skinnleggen, og be han gro noen baller, så han kan ta vare på den kommende familien sin. Du må faktisk ta en jobb, selv om den betaler lusne 6000 i mnd. Du MÅ ta initiativ, du må ha ryggrad nok til å stå i situasjonen, og du må gjøre alt du kan.

Så enkelt - og så vanskelig - er det!

Anonymous poster hash: 27ab5...730

Skrevet

Dere betaler 8000 totalt, det er 4000 hver. Der jeg har studert har kostnadene vært mellom 6-8000 per voksen om man er par, enslige har betalt 8-9000kr for en studentleilighet. Vi bodde rimelig med 12000 totalt. Altså 6000 for meg o g samme for mannen.

Anonymous poster hash: 01dd1...7f9

Ja, det høres jo ut som at du vet mye om våre utgifter. Du har bare leilighet å betale på du eller? Ikke mobilregning, strøm, internett, tv osv?

HI

Anonymous poster hash: 128a4...274

Nå har jeg hus, 3 barn, 2 biler etc å betale på også, men jeg har vært student med barn. Til og med kjøpt leilighet da. Med alt av strøm, forsikringer, avgifter, bil etc å betale. Men som sagt, med 12000 i utgifter kun på bolig som student så bor dere i sammenligning billig. Vi hadde inn ca 12000 fra Lånekassen. Vi var nødt å jobbe i helger/ kvelder og alle ferier for å få det til å gå rundt. Var nødt å ta det vi fikk. Som å vaske kontorer. Da jeg ventet 1 mann tok jeg alt av jobb for å få mest mulig i foreldrepenger. 100% studier og 50% jobb var det jeg klarte.

Skrevet

Alle får ikke lån fra Lånekassen. Lånekassen så på min formue og krevde hele lånet tilbakebetalt innen 14 dager.

Anonymous poster hash: 43bbc...273

Skrevet

Hjelpe meg HI, sluk som du presenterer deg her inne er det ikke rart du ikke får jobb! Det er ingen som vil ansette en slik person! Du gjør lurt i å være litt mer ydmyk, og stille med holdningen "hva kan jeg gjøre for dere" ikke "hva skal dere gjøre for meg".

Dette er ment som velmenende råd, så ikke bit hode av meg er du snill...

Anonymous poster hash: 9cc7d...258

Skrevet

Synes 8000 var fryktelig mye om du eier..

Når en leier har en også flere av de samme utgiftene som når en eier.

Jeg både eier og leier.

Ang jobb spørs det vel litt hvor i landet en bor, men jeg hadde møtt opp på feks sykehjem, sykehus, bhg og lignende.

Skrevet

Dette er nok den siste plassen du bør søke om råd etter! Så mange sure og gretne bedrevitere av noen kjerringer finnes ingen annen plass nemlig..

Du høres i grunn litt sånn ut du også i grunn..mange måter å formulere seg på :)

Fra spøk til alvor, du har faktisk fått mange gode råd! Prøv å skrive de ned kanskje? Det er ingenting som hjelper om du graver deg dypere ned og gir opp hvertfall.

Anonymous poster hash: 9c70b...3f6

Skrevet

Du virker kravstor og utakknemlig. Samme med mannen. Gidder ikke jobbe i kassen på Rimi? Virkelig? En jobb er en jobb.Jeg er student og jeg kan fortelle deg at vi har husleie på 8500. Vi må betale forsikring, lege, transport, mat, klær og alt annet. Vi fikk 15000 per måned første året sammen og det gikk faktisk fint.Du gjør det veldig vanskelig og virker utrolig lat som forventer at nav skal ordne og bare forventer at du har krav på noe.Studenter trenger også forsikring, noe annet ville bare vært dumt.Anonymous poster hash: eae5a...0be

Du vet ikke en dritt om hva slags rettigheter og krav jeg har, så det at du sitter og prater sånn der kan du bare gi faen i, rett og slett.Det finnes regler her jeg bor på at hvis man har vært arbeidsledig så skal de ordne sysselsetting! HI Anonymous poster hash: 128a4...274

Nei. Lær deg og les. Jeg sier at de ordna meg jobb i kort tid for at de skulle hjelpe meg med hva jeg ville bli! Det har jeg funnet ut av, så jeg valgte å slutte der. På den arbeidsplassen så var de humoristiske hele tiden med at jeg jobba gratis der, og det synes jeg er dårlig! Jeg trivdes ikke i det hele tatt. "Siden du jobber gratis for oss så kan vi alltids spandere lunsj på deg...". 100% for 6000,- i mnd er ikke en dritt, da synes jeg de i det minste kunne gitt meg noe mer. I tillegg til at det gikk utover at jeg ikke fikk søkt andre jobber osv.! 

Skrevet

Du vet ikke en dritt om hva slags rettigheter og krav jeg har, så det at du sitter og prater sånn der kan du bare gi faen i, rett og slett.Det finnes regler her jeg bor på at hvis man har vært arbeidsledig så skal de ordne sysselsetting! HI Anonymous poster hash: 128a4...274

Nei. Lær deg og les. Jeg sier at de ordna meg jobb i kort tid for at de skulle hjelpe meg med hva jeg ville bli! Det har jeg funnet ut av, så jeg valgte å slutte der. På den arbeidsplassen så var de humoristiske hele tiden med at jeg jobba gratis der, og det synes jeg er dårlig! Jeg trivdes ikke i det hele tatt. "Siden du jobber gratis for oss så kan vi alltids spandere lunsj på deg...". 100% for 6000,- i mnd er ikke en dritt, da synes jeg de i det minste kunne gitt meg noe mer. I tillegg til at det gikk utover at jeg ikke fikk søkt andre jobber osv.!

Det var for en kort periode. Du har skrevet to ganger at du har gitt opp pga noe folk har sagt til deg. Du må gro litt tykkere hud og ikke ta deg nær av alt som blir sagt.

Anonymous poster hash: eae5a...0be

Skrevet

Dette er nok den siste plassen du bør søke om råd etter! Så mange sure og gretne bedrevitere av noen kjerringer finnes ingen annen plass nemlig..

Du høres i grunn litt sånn ut du også i grunn..mange måter å formulere seg på :)

Fra spøk til alvor, du har faktisk fått mange gode råd! Prøv å skrive de ned kanskje? Det er ingenting som hjelper om du graver deg dypere ned og gir opp hvertfall.

Anonymous poster hash: 9c70b...3f6

Det er IKKE kødd. Jeg er ikke noe sur og grinete drittkjerring, men det er lett for de tøffe trynene her å skjule seg bak "anonym". Jeg kommenterer ALDRI som anonym, rett og slett fordi det er feigt. Nå gjør jeg det av den grunn at naboen min er her og vet godt hvem jeg er, og jeg ønsker ikke det. Og det regner jeg med at dere skjønner.

Hadde jeg lagt ut dette spørsmålet på facebook så vil jeg tro at jeg faktisk hadde fått litt mer hyggelige kommentarer, akkurat av den grunn at der kan man ikke være anonym. 

Ja, jeg har fått en del gode råd, og en del drittkommentarer av folk som tror at jeg ikke står på for å få jobb! 

Skrevet

Dere betaler 8000 totalt, det er 4000 hver. Der jeg har studert har kostnadene vært mellom 6-8000 per voksen om man er par, enslige har betalt 8-9000kr for en studentleilighet. Vi bodde rimelig med 12000 totalt. Altså 6000 for meg o g samme for mannen.

Ja, det høres jo ut som at du vet mye om våre utgifter. Du har bare leilighet å betale på du eller? Ikke mobilregning, strøm, internett, tv osv?

HI

Nå har jeg hus, 3 barn, 2 biler etc å betale på også, men jeg har vært student med barn. Til og med kjøpt leilighet da. Med alt av strøm, forsikringer, avgifter, bil etc å betale. Men som sagt, med 12000 i utgifter kun på bolig som student så bor dere i sammenligning billig. Vi hadde inn ca 12000 fra Lånekassen. Vi var nødt å jobbe i helger/ kvelder og alle ferier for å få det til å gå rundt. Var nødt å ta det vi fikk. Som å vaske kontorer. Da jeg ventet 1 mann tok jeg alt av jobb for å få mest mulig i foreldrepenger. 100% studier og 50% jobb var det jeg klarte.

Vi bor nok ikke så veldig billig i forhold da nei, vi overstiger glatt 12.000 :) 

Skrevet

...og den utblåsninger ga meg definitivt ikke mer sympati.

Du ber om råd, og du FÅR råd, du får bare ikke høre det du vil høre.

Kom deg opp av sofa'n, få tuppa mannen din på skinnleggen, og be han gro noen baller, så han kan ta vare på den kommende familien sin. Du må faktisk ta en jobb, selv om den betaler lusne 6000 i mnd. Du MÅ ta initiativ, du må ha ryggrad nok til å stå i situasjonen, og du må gjøre alt du kan.

Så enkelt - og så vanskelig - er det!

Anonymous poster hash: 27ab5...730

Jeg ber ikke om sympati. Jeg ber om råd, men ikke DRITT! Jeg sier at jeg står på hver dag for å søke jobb. Og det du henviser til med den jobben jeg ikke gadd å ta. Jeg fpr 6000,- uansett, og nå når jeg ikke jobber der gratis så kan jeg faktisk søke jobber. Det kunne jeg ikke når jeg jobba der, for den tok all tida og kreftene mine...

Skrevet

Skjønner svært godt at du ikke får jobb, hvis du viser de samme holdningene som du gjør her. Du fremstår som passiv og forventer at andre skal ta ansvar for dine handlinger. Er ingen som vil ha sånne folk til å jobbe for seg.

Begyn å endre innstillingen din du, - det tror jeg er første skritt.

Anonymous poster hash: 3d5d4...3db

Hva mener du med det? Passiv? Har du lest at jeg er ute hver dag og søker jobber? At jeg daglig sjekker nav.no, finn.no, alle bemanningsbyråer og ringer og møter opp hos de for å få jobb? 

HVORDAN SKAL JEG ENDRE INNSTILLINGEN MIN? Når jeg sier at JEG TAR HVILKEN SOM HELST JOBB!!! Og jeg er den mest pliktoppfyllende jenta du NOEN GANG kommer til å møte ;) Bare sånn at du vet det. 

Skrevet

Uten å ha verken møtt deg eller snakket med deg høres dette ut som om det blir en sak for barnevernet etterhvert......

Anonymous poster hash: ed5a8...871

Hva mener du med det? 

Skrevet

Da er bare tull at du ikke får støtte fra Lånekasssen fordi du eier leilighet. Alle kan få lån, men stipend blir prøvd opp mot formue / inntekt. Hva konkret mener du at du burde fått ? Du får jo allerede en del i støtte, i tillegg til At din mann får støtte. HVa mer tenker du at du skal ha ?

Anonymous poster hash: 77b58...a54

Hva jeg burde fått fra hva da? Har ikke sagt noen plass at jeg forventer å få noe. Og jeg får ikke en dritt støtte, eller gjør jeg? Jeg får kun arbeidsledighetstrygd. Lånekassa som ga meg den infoen, så ikke ta meg for det. 

Og det at samboeren min får AAP-penger har ikke noe med saken å gjøre. Og grunnen til at han går på det har ingen her inne noe med. 

Skrevet

Jeg forstår at kjæresten din går på aap. Da blir det feil å si at han må gro baller osv.

Men om du leser over hva du skrev innledningsvis, så ser du kanskje at du la frem en holdning om at NAV skulle ordne ting, ikke du. Senere skriver du om hvordan du har stått på for å få deg en jobb. Det er bra! Men å slutte fordi noen sa en ting du ikke likte går bare ikke an. Og er ikke 6000kr bedre enn 0? Om du holdt ut til permisjonen din begynner så er det faktisk 6000kr hver mnd i permisjonen.

Lykke til:)

Skrevet

Nå har jeg ikke lest alle svarene du har fått, så kanskje det jeg skriver er nevnt før.

Du sier at du har inn 6000kr mnd, og du har en husleie på 8000kr. Hvor mye har din samboer inn i mnd?

Kan du sette opp hva og hvor mye dere betaler i faste utgifter i mnd? Lettere å komme med tips da:)

Noen tips jeg kommer på i farten; endre forsikringsselskap til et billigere ett, samme med Internett og mobil.

Røyker eller snuser din samboer? Hvis ja, så bør han slutte. Samme hvis han eller du har dyre hobbyer.

Avslutte unødvendige abonnementer hvis dere har det, som trening, avis, spootify, netflix, viaplay osv.

Har dere bil? Vurdere å selge den. Selg unna ting dere ikke trenger.

Du sier du ikke har lån på leiligheten din, men du har en skyhøy husleie på 8000kr, har du mulighet til å selge leiligheten også kjøpe en ny med lavere husleie?

Også må rett og slett din samboer få fingen ut og søke jobber! Om det så er dårlige jobber(i din samboers øyne) Er ingenting galt med å sitte i kassen på rema. En jobb er en jobb. Og dere trenger penger nå!

Så her må du presse han litt, motiver han til å søke, hjelp han med å skrive søknader, evt hør med NAV om de har noen jobbsøker kurs. Der lærer man hvordan man skriver cv, søknad osv.

Utifra det du skriver så er ihvertfall du flink til å prøve å få deg jobb. Jeg vet ikke hvor du bor, men de fleste barnehager og sykehjem trenger alltid folk. Skriv en god søknad og ring rundt til de forskjellige barnehagene og sykehjemmene hvor du bor. Er ofte man får jobb på den måten, og når man først har fått en fot innenfor så blir man gjerne prioritert når det er ledige vakter.

På facebook finnes det forskjellige grupper, f.eks hjelp oss å hjelpe. Du kan se om det finnes en slik gruppe i din by, send en melding til administrator og forklar situasjonen kort der.

Da vil de legge ut på siden hva du trenger, og folk gir vekk hvis de har, administrator samler inn det de får også levere de til deg eller du henter tingene. Er kun administrator som får vite hvem du er, ellers forblir du helt anonym. Så der kan du få mye av det du trenger til babyen gratis, siden dere ikke selv har råd.

Det finnes også andre grupper på facebook hvor folk selger og kjøper barneklær og utstyr.

Hvis du skriver "barneutstyr i " også byen du bor i så finner du nok en side:) prøvde og så at det finnes i Trondheim, Bergen, Oslo, Tromsø osv så du finner nok noe lignende i din by også:)

Jeg har også sett at mødre med dårlig råd faktisk har skrevet inn på disse sidene at de har dårlig råd og ønsker seg gratis klær, utstyr osv. Og du aner ikke hvor stor giverglede det er:) Er mange som gir vekk gratis til mødre med dårlig råd, ikke noe å være flau over. Så hvis du tør det, så hadde jeg anbefalt deg å prøvd:)

Du kan også bestille slike babypakker, da får man små prøver på babysjampo, sinksalve, smokker, flasker, bleier, bind til mor, og masse artige ting. Registrer både deg og din samboer så får dere dobbelt opp. Gjør du det så har babysjampo, sinksalve, smokker osv i lang tid og du sparer noen kroner.

http://www.babypakker.no

Bare husk å les igjennom vilkårene, tror man binder seg hos godboken og mottar bøker.

Men apotek1, Rimi, Libero og lindex er i hvertfall helt gratis.

Det var det jeg kom på i farten:)

Lykke til med jobbsøkningen og graviditeten:)

Skrevet

Jeg forstår at kjæresten din går på aap. Da blir det feil å si at han må gro baller osv.

Men om du leser over hva du skrev innledningsvis, så ser du kanskje at du la frem en holdning om at NAV skulle ordne ting, ikke du. Senere skriver du om hvordan du har stått på for å få deg en jobb. Det er bra! Men å slutte fordi noen sa en ting du ikke likte går bare ikke an. Og er ikke 6000kr bedre enn 0? Om du holdt ut til permisjonen din begynner så er det faktisk 6000kr hver mnd i permisjonen.

Jeg får 6000,- uansett, det var bare for at jeg skulle bli sikker i utdanningsvalget mitt. Så det var kun snakk om jobb 1 mnd. Jeg jobba der i 2 uker, men valgte selv å avslutte det. Synes de hadde en nedlatende holdning ovenfor meg. Det er ikke bare snakk om den ene episoden, men også når jeg spurte de om de hadde noe mer å gjøre til meg, så sa de "sett deg ned og les aviser så lenge", og der ble jeg sittende i halvannen (!!) time. Og når jeg spurte om hjelp til en ting, så snudde vedkommende og gikk. Det skjedde tre dager. Da merker jeg at jeg gir litt opp. Synes ikke det er noe ålreit :-( Planen var at jeg skulle få innsikt i økonomiarbeidet dems, men jeg ble satt til å oppdatere en kundeliste og å sende mail og brev ut til de 1000 største kundene. Dette tok 2 uker... Og jeg ble ikke ferdig. 

Skrevet

Glemte å skrive at dere bør søke om bostøtte, kanskje dere fyller kravene til å få det:)

Skrevet

Jeg får 6000,- uansett, det var bare for at jeg skulle bli sikker i utdanningsvalget mitt. Så det var kun snakk om jobb 1 mnd. Jeg jobba der i 2 uker, men valgte selv å avslutte det. Synes de hadde en nedlatende holdning ovenfor meg. Det er ikke bare snakk om den ene episoden, men også når jeg spurte de om de hadde noe mer å gjøre til meg, så sa de "sett deg ned og les aviser så lenge", og der ble jeg sittende i halvannen (!!) time. Og når jeg spurte om hjelp til en ting, så snudde vedkommende og gikk. Det skjedde tre dager. Da merker jeg at jeg gir litt opp. Synes ikke det er noe ålreit :-( Planen var at jeg skulle få innsikt i økonomiarbeidet dems, men jeg ble satt til å oppdatere en kundeliste og å sende mail og brev ut til de 1000 største kundene. Dette tok 2 uker... Og jeg ble ikke ferdig.

Jeg liker holdningen din bedre og bedre HI - at du ikke er blitt ansatt på flekken er for meg uforståelig....

Anonymous poster hash: 9cc7d...258

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...