Katteskinnet Skrevet 26. oktober 2014 #126 Skrevet 26. oktober 2014 Vet dere, kanskje dere skal ta dere 5 minutter før dere sovner i kveld og takke deres skaper for at dere har det så jævlig godt at foreldrecafee på FN-dagen med tørr sjokoladekake er ukens nedtur. Snakk om å legge lista for hva man synes er kjipt 1 cm over bakken. Jeg får si som 5 åringen, er det mulig? Herrejesus. Ta deg en bolle. Klarer du virkelig ikke se forskjellen mellom reel klaging og litt "klaging" med glimt i øyet? Jeg tviler faktisk på at MammaentilNurket sitter her og sørger i all oppriktighet over at kaken var litt tørr altså... Må være slitsomt å være så pinlig politisk korrekt at man sammenligner irritasjoner med virkelige lidelser, og dikterer hva andre skal og ikke skal føle bare fordi det er en spesiell dag. Slår du folk med kjepp om de ler 22 juli også?
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2014 #127 Skrevet 26. oktober 2014 Jøss. Du greide å besvare spm. Jeg er imponert. Da er det håp! Anonymous poster hash: 23b72...a44 For en ufattelig usympatisk og ovenfra-og-ned kommentar. Du blir bare mer og mer ufordragelig her - nesten spennende å se hvor langt du kan gå! Anonymous poster hash: d7a50...e64
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2014 #128 Skrevet 26. oktober 2014 Nurket kommer nok ganske sikkert til å bli alvorlig traumatisert av at vi ikke er så mye ute Jeg har imidlertid en haug kontakter i både PPT og BUP via jobben, så det kommer sikkert til å gå bra. Jeg kommer også til å kjøre alle kartleggingsverktøy på ham regelmessig (TRAS, MIO, ASQ ... you name it) og når han fyller fem skal jeg selvsagt teste ham med både CAS og WISC. Begynner han å bevege seg utenfor normalen slenger jeg sammen en IOP til ham og tropper opp i barnehagen eller på skolen med den. Det ordner seg ... null stress med friskus- situasjonen Hva skjer om ungen vil begynne med fotball eller orientering? Du kan jo ikke vite at ungen tar etter deg og interesser seg mer for cava enn andre ting? Hva om du må være med på slike aktiviteter? Du tuller med alt du, men har du tenkt framover og hva du må regne med å være med på i årene som kommer? ER du klar til å sette deg selv til side litt?Anonymous poster hash: 23b72...a44 Nei, det har hun sikkert ikke tenkt på. Og i den grad det har streifet den cavabeduggede hjernen hennes så tenker hun nok at det får han ikke lov til. Han skal formes og støpes til å bli en urban og kulturell gutt som godtar å være vedheng til sin snobbete mamma på høye hæler og paraply i orkan styrke. Si meg, hvordan er det å være så utrolig muggen og humørløs som du fremstår i denne tråden? Er dette noe du sliter med i hverdagen eller er det forbeholdt oss på dib å få se denne siden av deg?Anonymous poster hash: d7a50...e64 Nei, igjen er det vel bare enkelte som får lov å fremstå annerledes her enn de virkelig er. Og jeg visste ikke hvem jeg skulle sende søknaden til for å få dette innvilget. Anonymous poster hash: 23b72...a44
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2014 #129 Skrevet 26. oktober 2014 Jøss. Du greide å besvare spm. Jeg er imponert. Da er det håp!Anonymous poster hash: 23b72...a44 For en ufattelig usympatisk og ovenfra-og-ned kommentar. Du blir bare mer og mer ufordragelig her - nesten spennende å se hvor langt du kan gå!Anonymous poster hash: d7a50...e64 Hehe.. Så DEN kommentaren som faktisk var ment som et kompliment, DEN var ovenfra og ned? Hjelpes!! Anonymous poster hash: 23b72...a44
*Miss Marple* Skrevet 26. oktober 2014 #130 Skrevet 26. oktober 2014 Dette ble da en usedvanlig underholdene tråd 😄 All ære til mamma'n til Nurket som klarer å holde seg høflig og svare på en ordentlig (dog ironisk) måte på alle angrepene. Du er bedre enn meg 👍
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2014 #131 Skrevet 26. oktober 2014 Jøss. Du greide å besvare spm. Jeg er imponert. Da er det håp!Anonymous poster hash: 23b72...a44 For en ufattelig usympatisk og ovenfra-og-ned kommentar.Du blir bare mer og mer ufordragelig her - nesten spennende å se hvor langt du kan gå!Anonymous poster hash: d7a50...e64 Hehe.. Så DEN kommentaren som faktisk var ment som et kompliment, DEN var ovenfra og ned? Hjelpes!! Anonymous poster hash: 23b72...a44 Å påpeke at du blir imponert over at noen klarer å svare på et enkelt spørsmål er altså IKKE et kompliment. Anonymous poster hash: d7a50...e64
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2014 #132 Skrevet 26. oktober 2014 Hva ER det dere snakker om egentlig??! Anonymous poster hash: aac5b...50b
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2014 #133 Skrevet 26. oktober 2014 Nurket kommer nok ganske sikkert til å bli alvorlig traumatisert av at vi ikke er så mye ute Jeg har imidlertid en haug kontakter i både PPT og BUP via jobben, så det kommer sikkert til å gå bra. Jeg kommer også til å kjøre alle kartleggingsverktøy på ham regelmessig (TRAS, MIO, ASQ ... you name it) og når han fyller fem skal jeg selvsagt teste ham med både CAS og WISC. Begynner han å bevege seg utenfor normalen slenger jeg sammen en IOP til ham og tropper opp i barnehagen eller på skolen med den. Det ordner seg ... null stress med friskus- situasjonen Hva skjer om ungen vil begynne med fotball eller orientering? Du kan jo ikke vite at ungen tar etter deg og interesser seg mer for cava enn andre ting? Hva om du må være med på slike aktiviteter? Du tuller med alt du, men har du tenkt framover og hva du må regne med å være med på i årene som kommer? ER du klar til å sette deg selv til side litt?Anonymous poster hash: 23b72...a44 Nei, det har hun sikkert ikke tenkt på. Og i den grad det har streifet den cavabeduggede hjernen hennes så tenker hun nok at det får han ikke lov til. Han skal formes og støpes til å bli en urban og kulturell gutt som godtar å være vedheng til sin snobbete mamma på høye hæler og paraply i orkan styrke. Si meg, hvordan er det å være så utrolig muggen og humørløs som du fremstår i denne tråden? Er dette noe du sliter med i hverdagen eller er det forbeholdt oss på dib å få se denne siden av deg?Anonymous poster hash: d7a50...e64 Nei, igjen er det vel bare enkelte som får lov å fremstå annerledes her enn de virkelig er. Og jeg visste ikke hvem jeg skulle sende søknaden til for å få dette innvilget. Anonymous poster hash: 23b72...a44 Så mens mamma'n til Nurket fremstår som mer snobbete og egoistisk enn hun er så prøver du å fremstå som mer muggen og ufordragelig enn du er?? Spesielt... Anonymous poster hash: d7a50...e64
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2014 #134 Skrevet 26. oktober 2014 Jøss. Du greide å besvare spm. Jeg er imponert. Da er det håp!Anonymous poster hash: 23b72...a44 For en ufattelig usympatisk og ovenfra-og-ned kommentar. Du blir bare mer og mer ufordragelig her - nesten spennende å se hvor langt du kan gå!Anonymous poster hash: d7a50...e64 Hehe.. Så DEN kommentaren som faktisk var ment som et kompliment, DEN var ovenfra og ned? Hjelpes!! Anonymous poster hash: 23b72...a44 Kompliment, tuller du? Om det så skulle være at du har noen gode poenger så drukner de fullstendig i surmulingen din Anonymous poster hash: afba3...5cb
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2014 #135 Skrevet 26. oktober 2014 Veldig interessant (og typisk dib VIP klanen) at hvis noen tar i bruk samme virkemidler som hi så er man ufordragelig, humorløs, selvgod osv. Men når hi skriver på samme måten så er det helt ok, morsomt og alle støtter og roser. Fint dere ble underholdt, det skal sannelig ikke mye til... Anonymous poster hash: 23b72...a44
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2014 #136 Skrevet 26. oktober 2014 Jøss. Du greide å besvare spm. Jeg er imponert. Da er det håp!Anonymous poster hash: 23b72...a44 For en ufattelig usympatisk og ovenfra-og-ned kommentar.Du blir bare mer og mer ufordragelig her - nesten spennende å se hvor langt du kan gå!Anonymous poster hash: d7a50...e64 Hehe.. Så DEN kommentaren som faktisk var ment som et kompliment, DEN var ovenfra og ned? Hjelpes!! Anonymous poster hash: 23b72...a44 Å påpeke at du blir imponert over at noen klarer å svare på et enkelt spørsmål er altså IKKE et kompliment. Anonymous poster hash: d7a50...e64 Ironi og sarkasme, humor og glimt i øyet? Er det hi som er eneste som kan bruke dette? Anonymous poster hash: 23b72...a44
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2014 #137 Skrevet 26. oktober 2014 Veldig interessant (og typisk dib VIP klanen) at hvis noen tar i bruk samme virkemidler som hi så er man ufordragelig, humorløs, selvgod osv. Men når hi skriver på samme måten så er det helt ok, morsomt og alle støtter og roser. Fint dere ble underholdt, det skal sannelig ikke mye til... Anonymous poster hash: 23b72...a44 VIP- klanen😄 seriøst? Huff, nå er du bare sørgelig. På tide å gi seg snart, kanskje? Anonymous poster hash: d7a50...e64
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2014 #138 Skrevet 26. oktober 2014 Jøss. Du greide å besvare spm. Jeg er imponert. Da er det håp!Anonymous poster hash: 23b72...a44 For en ufattelig usympatisk og ovenfra-og-ned kommentar.Du blir bare mer og mer ufordragelig her - nesten spennende å se hvor langt du kan gå!Anonymous poster hash: d7a50...e64 Hehe.. Så DEN kommentaren som faktisk var ment som et kompliment, DEN var ovenfra og ned? Hjelpes!!Anonymous poster hash: 23b72...a44 Kompliment, tuller du? Om det så skulle være at du har noen gode poenger så drukner de fullstendig i surmulingen din Anonymous poster hash: afba3...5cb Og DET er vel nettopp mitt poeng?!? Bra NOEN tok det. Er jo det jeg har påpekt ved mtns humor også. Anonymous poster hash: 23b72...a44
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2014 #139 Skrevet 26. oktober 2014 Du er da ingen snobb. Ingen "ekte" snobber skryter av det, eller forsøker å faktisk framstå som det. Det er noe som er iboende, som man skjuler for å passe bedre inn. Ikke noe man etterstreber for å forsøke å passe inn. Dette blir for gjennomsiktig og platt. Forøvrig merkelig form for humor. Anonymous poster hash: 5dc68...f9e
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2014 #140 Skrevet 26. oktober 2014 Veldig interessant (og typisk dib VIP klanen) at hvis noen tar i bruk samme virkemidler som hi så er man ufordragelig, humorløs, selvgod osv. Men når hi skriver på samme måten så er det helt ok, morsomt og alle støtter og roser. Fint dere ble underholdt, det skal sannelig ikke mye til... Anonymous poster hash: 23b72...a44 VIP- klanen seriøst? Huff, nå er du bare sørgelig. På tide å gi seg snart, kanskje?Anonymous poster hash: d7a50...e64 Veldig interessant (og typisk dib VIP klanen) at hvis noen tar i bruk samme virkemidler som hi så er man ufordragelig, humorløs, selvgod osv. Men når hi skriver på samme måten så er det helt ok, morsomt og alle støtter og roser. Fint dere ble underholdt, det skal sannelig ikke mye til... Anonymous poster hash: 23b72...a44 VIP- klanen seriøst? Huff, nå er du bare sørgelig. På tide å gi seg snart, kanskje?Anonymous poster hash: d7a50...e64 Ja, her er det ikke mye å hente... Anonymous poster hash: 23b72...a44
MammantilNurket Skrevet 26. oktober 2014 Forfatter #141 Skrevet 26. oktober 2014 Oj ... wow ... det er jaggu ikke rart det er krig her i verden når voksne damer sitter i strupen på hverandre bare fordi "noen" sa "noe" om at fredagens foreldrekaffe var litt døll og at de ikke er så glad i å være uke. Dette bringer tilbake minner om en nygravid DiB-novise som tillot seg å sette spørsmålstegn ved om taco hører hjemme på menyen i barnehagen ... aiaiai.
Katteskinnet Skrevet 26. oktober 2014 #142 Skrevet 26. oktober 2014 Oj ... wow ... det er jaggu ikke rart det er krig her i verden når voksne damer sitter i strupen på hverandre bare fordi "noen" sa "noe" om at fredagens foreldrekaffe var litt døll og at de ikke er så glad i å være uke. Dette bringer tilbake minner om en nygravid DiB-novise som tillot seg å sette spørsmålstegn ved om taco hører hjemme på menyen i barnehagen ... aiaiai. Du trodde vel ikke på alvor at du kunne gjøre narr av tørr sjokoladekake på selveste FN-dagen, gjorde du vel? Alle vet jo at det er dagen hvor man ikke engang kan smile, langt mindre harselere med noe så viktig som en sjokoladekake. Tror forøvrig ikke et dikt om Cava kan blidgjøre hønene her inne, men du kan jo prøve
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2014 #143 Skrevet 26. oktober 2014 Skjønner ikke hva det er med MTN som noen lar seg provosere så voldsomt av? Hun er da en oppegående dame. Ikke svarer hun frekt heller, selv om hun blir kritisert. Hun har sine preferanser, andre har sine...hva er den store greie her. Om hun liker å påpeke mangler og småirritasjoner og gjerne blåse dem litt opp....hva er så galt med det? Anonymous poster hash: 7e3b0...279 Meg plager hun ikke, men jeg detekterer likevel en lett selvgod undertone i det meste denne damen forfatter. Kanskje det er det folk misliker? Anonymous poster hash: e6b3e...0f9 Oooh! "Detektere" - et ord vi bruker ALT for sjeldent i likhet med "prokrastinere", "snøffel" og "drukkenbolt" Nok om det ... jeg er egentlig ikke så veldig full av meg selv, altså, men jeg har fått høre at jeg har en holdning som kanskje ikke er helt i tråd med tradisjonell norske idealet om beskjedenhet Vel, når du skriver at du aldri har brukt "sett inn ting mange andre bruker, feks allværsjakke" så høres det faktisk ut som du er stolt av at du ikke har brukt noe så lavmål som feks en allværsjakke. Jeg tar gjerne foreldrecava foran tørre sjokoladekaker i bhg, og det tror jeg mange gjør. Jeg har bare ikke noe behov for å hinte om at dette er bedre enn andre ting eller andres prioriteringer. Dem om det, og jeg om mitt. Forøvrig elsket jeg lysfattråden og humret godt av forsvarstalen for frøken Heitmann. Jeg liker deg og synes du er et friskt pust her inne, men noen ganger fremstår du desverre som litt selvgod. :/ Anonymous poster hash: 68b3a...863 Når det gjelder allværsjakke-problematikken er saken at jeg synes det er grådig stygt. Det har ingenting med selvgodhet å gjøre - jeg er bare inmarri forfengelig og blir skikkelig nedbrutt av å ha på meg slikt - jeg har vært slik siden jeg var liten pike. Jeg husker meg gru at jeg fikk en BOBLEDRESS som femåring!!! Det hjalp ikke at den var rosa - jeg var knust.Jeg har en regnjakke som jeg til nød kan bruke hvis det regner skikkelig. Ellers sverger jeg til paraply og gummistøvler, alternativt holder jeg meg innendørs. At andre bruke allværsjakke når det høljer ned ute er helt OK, men når det er pent vær og den brukes i kombinasjon med rosa crocks og joggebukse er det faktisk ille. Og her ute hvor vi bor - er det MANGE som går med dette i full offentlighet Går du skogstur i regnet med sønnen din med paraply? Anonymous poster hash: 5f791...a94
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2014 #144 Skrevet 26. oktober 2014 Skjønner ikke hva det er med MTN som noen lar seg provosere så voldsomt av? Hun er da en oppegående dame. Ikke svarer hun frekt heller, selv om hun blir kritisert. Hun har sine preferanser, andre har sine...hva er den store greie her. Om hun liker å påpeke mangler og småirritasjoner og gjerne blåse dem litt opp....hva er så galt med det? Anonymous poster hash: 7e3b0...279 Meg plager hun ikke, men jeg detekterer likevel en lett selvgod undertone i det meste denne damen forfatter. Kanskje det er det folk misliker? Anonymous poster hash: e6b3e...0f9 Oooh! "Detektere" - et ord vi bruker ALT for sjeldent i likhet med "prokrastinere", "snøffel" og "drukkenbolt" Nok om det ... jeg er egentlig ikke så veldig full av meg selv, altså, men jeg har fått høre at jeg har en holdning som kanskje ikke er helt i tråd med tradisjonell norske idealet om beskjedenhet Vel, når du skriver at du aldri har brukt "sett inn ting mange andre bruker, feks allværsjakke" så høres det faktisk ut som du er stolt av at du ikke har brukt noe så lavmål som feks en allværsjakke. Jeg tar gjerne foreldrecava foran tørre sjokoladekaker i bhg, og det tror jeg mange gjør. Jeg har bare ikke noe behov for å hinte om at dette er bedre enn andre ting eller andres prioriteringer. Dem om det, og jeg om mitt. Forøvrig elsket jeg lysfattråden og humret godt av forsvarstalen for frøken Heitmann. Jeg liker deg og synes du er et friskt pust her inne, men noen ganger fremstår du desverre som litt selvgod. :/ Anonymous poster hash: 68b3a...863 Når det gjelder allværsjakke-problematikken er saken at jeg synes det er grådig stygt. Det har ingenting med selvgodhet å gjøre - jeg er bare inmarri forfengelig og blir skikkelig nedbrutt av å ha på meg slikt - jeg har vært slik siden jeg var liten pike. Jeg husker meg gru at jeg fikk en BOBLEDRESS som femåring!!! Det hjalp ikke at den var rosa - jeg var knust.Jeg har en regnjakke som jeg til nød kan bruke hvis det regner skikkelig. Ellers sverger jeg til paraply og gummistøvler, alternativt holder jeg meg innendørs. At andre bruke allværsjakke når det høljer ned ute er helt OK, men når det er pent vær og den brukes i kombinasjon med rosa crocks og joggebukse er det faktisk ille. Og her ute hvor vi bor - er det MANGE som går med dette i full offentlighet Hvordan ser en allværsjakke ut? Bilde? Anonymous poster hash: afba3...5cb Sånn:http://www.lager-salg.com/default.pl?showProduct=1121&pageId=239 https://www.google.no/search?q=s%C3%B8s+jensen&client=ms-android-samsung&source=univ&tbm=isch&tbo=u&sa=X&ei=c2BNVKLvGIP-ygOB1oKYDQ&ved=0CEAQ7Ak&biw=360&bih=640#facrc=_ sånn kan en allværsjakke også se ut. De trenger ikke å se ut som om de er kjøpt på felleskjøpet til bruk i fjøset. Anonymous poster hash: 5f791...a94
MammantilNurket Skrevet 26. oktober 2014 Forfatter #145 Skrevet 26. oktober 2014 Skjønner ikke hva det er med MTN som noen lar seg provosere så voldsomt av? Hun er da en oppegående dame. Ikke svarer hun frekt heller, selv om hun blir kritisert. Hun har sine preferanser, andre har sine...hva er den store greie her. Om hun liker å påpeke mangler og småirritasjoner og gjerne blåse dem litt opp....hva er så galt med det? Anonymous poster hash: 7e3b0...279 Meg plager hun ikke, men jeg detekterer likevel en lett selvgod undertone i det meste denne damen forfatter. Kanskje det er det folk misliker? Anonymous poster hash: e6b3e...0f9 Oooh! "Detektere" - et ord vi bruker ALT for sjeldent i likhet med "prokrastinere", "snøffel" og "drukkenbolt" Nok om det ... jeg er egentlig ikke så veldig full av meg selv, altså, men jeg har fått høre at jeg har en holdning som kanskje ikke er helt i tråd med tradisjonell norske idealet om beskjedenhet Vel, når du skriver at du aldri har brukt "sett inn ting mange andre bruker, feks allværsjakke" så høres det faktisk ut som du er stolt av at du ikke har brukt noe så lavmål som feks en allværsjakke. Jeg tar gjerne foreldrecava foran tørre sjokoladekaker i bhg, og det tror jeg mange gjør. Jeg har bare ikke noe behov for å hinte om at dette er bedre enn andre ting eller andres prioriteringer. Dem om det, og jeg om mitt. Forøvrig elsket jeg lysfattråden og humret godt av forsvarstalen for frøken Heitmann. Jeg liker deg og synes du er et friskt pust her inne, men noen ganger fremstår du desverre som litt selvgod. :/ Anonymous poster hash: 68b3a...863 Når det gjelder allværsjakke-problematikken er saken at jeg synes det er grådig stygt. Det har ingenting med selvgodhet å gjøre - jeg er bare inmarri forfengelig og blir skikkelig nedbrutt av å ha på meg slikt - jeg har vært slik siden jeg var liten pike. Jeg husker meg gru at jeg fikk en BOBLEDRESS som femåring!!! Det hjalp ikke at den var rosa - jeg var knust.Jeg har en regnjakke som jeg til nød kan bruke hvis det regner skikkelig. Ellers sverger jeg til paraply og gummistøvler, alternativt holder jeg meg innendørs. At andre bruke allværsjakke når det høljer ned ute er helt OK, men når det er pent vær og den brukes i kombinasjon med rosa crocks og joggebukse er det faktisk ille. Og her ute hvor vi bor - er det MANGE som går med dette i full offentlighet Hvordan ser en allværsjakke ut? Bilde? Anonymous poster hash: afba3...5cb Sånn:http://www.lager-salg.com/default.pl?showProduct=1121&pageId=239 https://www.google.no/search?q=s%C3%B8s+jensen&client=ms-android-samsung&source=univ&tbm=isch&tbo=u&sa=X&ei=c2BNVKLvGIP-ygOB1oKYDQ&ved=0CEAQ7Ak&biw=360&bih=640#facrc=_ sånn kan en allværsjakke også se ut. De trenger ikke å se ut som om de er kjøpt på felleskjøpet til bruk i fjøset. Anonymous poster hash: 5f791...a94 Ooooooh-la-la! Me like Lurer på hvorfor de som bor her ute ikke har sånn allværsjakke istedet ...
MammantilNurket Skrevet 26. oktober 2014 Forfatter #146 Skrevet 26. oktober 2014 Skjønner ikke hva det er med MTN som noen lar seg provosere så voldsomt av? Hun er da en oppegående dame. Ikke svarer hun frekt heller, selv om hun blir kritisert. Hun har sine preferanser, andre har sine...hva er den store greie her. Om hun liker å påpeke mangler og småirritasjoner og gjerne blåse dem litt opp....hva er så galt med det? Anonymous poster hash: 7e3b0...279 Meg plager hun ikke, men jeg detekterer likevel en lett selvgod undertone i det meste denne damen forfatter. Kanskje det er det folk misliker? Anonymous poster hash: e6b3e...0f9 Oooh! "Detektere" - et ord vi bruker ALT for sjeldent i likhet med "prokrastinere", "snøffel" og "drukkenbolt" Nok om det ... jeg er egentlig ikke så veldig full av meg selv, altså, men jeg har fått høre at jeg har en holdning som kanskje ikke er helt i tråd med tradisjonell norske idealet om beskjedenhet Vel, når du skriver at du aldri har brukt "sett inn ting mange andre bruker, feks allværsjakke" så høres det faktisk ut som du er stolt av at du ikke har brukt noe så lavmål som feks en allværsjakke. Jeg tar gjerne foreldrecava foran tørre sjokoladekaker i bhg, og det tror jeg mange gjør. Jeg har bare ikke noe behov for å hinte om at dette er bedre enn andre ting eller andres prioriteringer. Dem om det, og jeg om mitt. Forøvrig elsket jeg lysfattråden og humret godt av forsvarstalen for frøken Heitmann. Jeg liker deg og synes du er et friskt pust her inne, men noen ganger fremstår du desverre som litt selvgod. :/ Anonymous poster hash: 68b3a...863 Når det gjelder allværsjakke-problematikken er saken at jeg synes det er grådig stygt. Det har ingenting med selvgodhet å gjøre - jeg er bare inmarri forfengelig og blir skikkelig nedbrutt av å ha på meg slikt - jeg har vært slik siden jeg var liten pike. Jeg husker meg gru at jeg fikk en BOBLEDRESS som femåring!!! Det hjalp ikke at den var rosa - jeg var knust.Jeg har en regnjakke som jeg til nød kan bruke hvis det regner skikkelig. Ellers sverger jeg til paraply og gummistøvler, alternativt holder jeg meg innendørs. At andre bruke allværsjakke når det høljer ned ute er helt OK, men når det er pent vær og den brukes i kombinasjon med rosa crocks og joggebukse er det faktisk ille. Og her ute hvor vi bor - er det MANGE som går med dette i full offentlighet Går du skogstur i regnet med sønnen din med paraply? Anonymous poster hash: 5f791...a94 Hva i alle dager skal vi ut i skogen å gjøre??
*Miss Marple* Skrevet 26. oktober 2014 #147 Skrevet 26. oktober 2014 Oj ... wow ... det er jaggu ikke rart det er krig her i verden når voksne damer sitter i strupen på hverandre bare fordi "noen" sa "noe" om at fredagens foreldrekaffe var litt døll og at de ikke er så glad i å være uke. Dette bringer tilbake minner om en nygravid DiB-novise som tillot seg å sette spørsmålstegn ved om taco hører hjemme på menyen i barnehagen ... aiaiai. Du trodde vel ikke på alvor at du kunne gjøre narr av tørr sjokoladekake på selveste FN-dagen, gjorde du vel? Alle vet jo at det er dagen hvor man ikke engang kan smile, langt mindre harselere med noe så viktig som en sjokoladekake. Tror forøvrig ikke et dikt om Cava kan blidgjøre hønene her inne, men du kan jo prøve Man harselerer IKKE med foreldrekaffe eller Norges hellige ku, friluftslivet, ustraffet blant engasjerte (og frustrerte?) mamma'er. Man må heller ikke rokke ved A4 livsstilen og tro at man 'er' noe. Heldigvis blir man raskt og hardt satt på plass av de selvutnevnte moralens voktere. Mangfold - det er skumle greier.
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2014 #148 Skrevet 26. oktober 2014 Skjønner ikke hva det er med MTN som noen lar seg provosere så voldsomt av? Hun er da en oppegående dame. Ikke svarer hun frekt heller, selv om hun blir kritisert. Hun har sine preferanser, andre har sine...hva er den store greie her. Om hun liker å påpeke mangler og småirritasjoner og gjerne blåse dem litt opp....hva er så galt med det?Anonymous poster hash: 7e3b0...279 Meg plager hun ikke, men jeg detekterer likevel en lett selvgod undertone i det meste denne damen forfatter. Kanskje det er det folk misliker?Anonymous poster hash: e6b3e...0f9 Oooh! "Detektere" - et ord vi bruker ALT for sjeldent i likhet med "prokrastinere", "snøffel" og "drukkenbolt" Nok om det ... jeg er egentlig ikke så veldig full av meg selv, altså, men jeg har fått høre at jeg har en holdning som kanskje ikke er helt i tråd med tradisjonell norske idealet om beskjedenhet Vel, når du skriver at du aldri har brukt "sett inn ting mange andre bruker, feks allværsjakke" så høres det faktisk ut som du er stolt av at du ikke har brukt noe så lavmål som feks en allværsjakke. Jeg tar gjerne foreldrecava foran tørre sjokoladekaker i bhg, og det tror jeg mange gjør. Jeg har bare ikke noe behov for å hinte om at dette er bedre enn andre ting eller andres prioriteringer. Dem om det, og jeg om mitt. Forøvrig elsket jeg lysfattråden og humret godt av forsvarstalen for frøken Heitmann. Jeg liker deg og synes du er et friskt pust her inne, men noen ganger fremstår du desverre som litt selvgod. :/Anonymous poster hash: 68b3a...863 Når det gjelder allværsjakke-problematikken er saken at jeg synes det er grådig stygt. Det har ingenting med selvgodhet å gjøre - jeg er bare inmarri forfengelig og blir skikkelig nedbrutt av å ha på meg slikt - jeg har vært slik siden jeg var liten pike. Jeg husker meg gru at jeg fikk en BOBLEDRESS som femåring!!! Det hjalp ikke at den var rosa - jeg var knust.Jeg har en regnjakke som jeg til nød kan bruke hvis det regner skikkelig. Ellers sverger jeg til paraply og gummistøvler, alternativt holder jeg meg innendørs. At andre bruke allværsjakke når det høljer ned ute er helt OK, men når det er pent vær og den brukes i kombinasjon med rosa crocks og joggebukse er det faktisk ille. Og her ute hvor vi bor - er det MANGE som går med dette i full offentlighet Hvordan ser en allværsjakke ut? Bilde?Anonymous poster hash: afba3...5cb Sånn:http://www.lager-salg.com/default.pl?showProduct=1121&pageId=239 https://www.google.no/search?q=søs+jensen&client=ms-android-samsung&source=univ&tbm=isch&tbo=u&sa=X&ei=c2BNVKLvGIP-ygOB1oKYDQ&ved=0CEAQ7Ak&biw=360&bih=640#facrc=_sånn kan en allværsjakke også se ut. De trenger ikke å se ut som om de er kjøpt på felleskjøpet til bruk i fjøset.Anonymous poster hash: 5f791...a94 Jeg synes allværsjakka fra Stormberg som mtn henviste til tidligere er fin jeg. Tar meg ikke personlig nær av det om noen andre ikke måtte like den, og spesielt ikke folk her inne. Og mamman til nurket kunne jo bare prøvd å gå med høye hæler og paraply på Finnmarksvidda folk er forskjellig. Embrace it, don't hate it. Kan fint sitte i lavvoen og drikke cava. Allsidig. Sånn som de fleste mennesker er. Anonymous poster hash: 0582e...ac7
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2014 #149 Skrevet 26. oktober 2014 Du godeste Enten har enkelte brukere her inne litt tungt for det eller så har jeg eksepsjonelt dårlig humor. Jeg liker å tulle med hverdagslige saker som foreldrekaffe, lysfat, lekeland, rollen som småbarnsmor, dugnad i rekkehuslandsbyen, (den litt brutale) overgangen fra å være partyjente på Løkka til småbarnsmamma på landet og ikke minst er det gøy å tøyse med bloggere (dessverre er det, i likhet med Ebola ikke lov å tøyse med bloggere. Da jeg skrev forsvarstale for Heittmann ble jeg beskyldt for mobbing og ble verbalt steinet her inne). Når jeg sier at jeg heller vil drikke prosecco enn husholdningssaft er ikke det ensbetydende med at jeg tyller i meg OBOS-champagne på daglig basis. Jeg avslutter med Piet Heins ord: «Den som kun tar spøk for spøk og alvor kun alvorligt, han og hun har faktisk fattet begge deler dårlig.» Du har nok litt dårlig humor. Spesielt når nok ikke alt er ment som det, men unnskyldes med at det er det når det ikke ble godt tatt imot. Er det bare tull at du er en snobb? Anonymous poster hash: 23b72...a44 Tja ... det kommer vel litt an på øynene som ser Jeg ville aldri brukt allværsjakke, crocks eller servert Grandiosa. Jeg får krupp av kiosklitteratur, Se og Hør og VG. Perlekjedet mitt er det første jeg tar på meg om morgenen og det siste jeg tar sv meg før jeg går til sengs, men det er nå mest av sentimentale årsaker+at jeg føler meg såååå fin med det på. I enkelte settinger er det utrolig interessant å se hvordan et perlekjede kan provosere langt mer enn en hanekam, en stor tatovering eller en haug med piercinger Jeg får forøvrig vondt i hodet av billig rødvin og jeg forstår ikke hvorfor folk kjøpet sjokolade fra Freia når det finnes Lindt ... fordi Lindt SMAKER så utrolig mye bedre. På den annen side elsker jeg også "chick litt", powerballader fra 80-tallet og ostepop'en til LSK (det er et fotballag). Når jeg er ute og spiser vil jeg ha mat som jeg ikke kunne laget bedre selv. Jeg synes i grunnen at jeg har en del folkelige kvaliteter jeg, altså Forøvrig skal det jo fint lite til for å få damene her inne til å fly i flint, da ... A: Jeg liker rødvin! B: Jævla alkis. Skaff Antabus NÅ! Hehe .... Haha, sorry mac! Din påståtte snobbethet og aversjon mot VG og kiosklitteratur mister ALL troverdighet når du til stadighet er å finne blandt bermen på dib. Lysfatene dine gjør heller ikke saken din noen tjeneste, om målet er å fremstå som litt finere enn resten av røkla Anonymous poster hash: 9ab52...30a
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2014 #150 Skrevet 26. oktober 2014 Herregud, kan dere ikke kutte ut monstersiteringene Anonymous poster hash: afba3...5cb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå