Gå til innhold

Verdens verste mor?? Der har'u meg se' ...

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Foreldrekaffe i barnehagen: Kaos, støy, sur kaffe, tørr sjokoladekake, husholdningssaft og aaaaalt for mange barn (og voksne). I tillegg "barnehagelukten" som er en blanding av klaustrofobisk bleie, sure cherrox og vått ulltøy - den sitte i nesen i timesvis etterpå :P

Vi hilste pent, drakk litt kaffe, konverserte, kjøpte kake og donerte 200 spenn til "saka".

Så dro vi hjem til stillhet, ferske croisanter, ferskpresset eplejuice til Nurket og espresso til Mamma'n ;)

Når jeg blir stor skal jeg start en barnehage som lukter Chanel no5 og hvor vi ikke inviterer til "foreldrekaffe", men til "foreldrecava" (uten barn).

God helg, damer ;)

Endret av MammantilNurket
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kommer på foreldrecava'n 😊🍸 Super idé!

Skrevet

Var på FN-kafe i går, i år som i fjor vart det dritvarmt og eg meldte meg frivillig til en luftetur med eldste. Ho storkoste seg, og då er mor happy. Vi åt pølse med brød til middag, litt for mykje kake etterpå og eldste hadde sjokoladeglasur i håret då vi kom heim. Ein heilt grei dag, kom frå det nokså ok meinar eg.

Trur ikkje det er så viktig kva vi voksne får ut av slike dagar, så lenge barna er fornøyde. Enkelte sider ved foreldrerolla er pliktløp, det å ikkje hoppe av begeistring for alt mulig gjer ein ikkje dårlegare som mor :)

Skrevet

Verdens verste mor er du neppe, for slik du beskriver, gjør vel 90% av foreldre..?

Anonymous poster hash: 5dc68...f9e

Skrevet

Foreldrecava hørtes helt grusomt ut forresten. Enda mer tvangssosialisering med folk man egentlig ikke bryr seg om.

Anonymous poster hash: 5dc68...f9e

Skrevet

Verdens værste mor høres du ikke ut som, men en litt prippen, selvopptatt og drikkfeldig variant av arten virker du som.

Anonymous poster hash: c98ac...5c3

Skrevet

Foreldrecava høres fantastisk ut!

Skrevet

Haha, jeg kommer også til foreldrecava 😄

Skrevet

Var på FN-kafe i går, i år som i fjor vart det dritvarmt og eg meldte meg frivillig til en luftetur med eldste. Ho storkoste seg, og då er mor happy. Vi åt pølse med brød til middag, litt for mykje kake etterpå og eldste hadde sjokoladeglasur i håret då vi kom heim. Ein heilt grei dag, kom frå det nokså ok meinar eg.

Trur ikkje det er så viktig kva vi voksne får ut av slike dagar, så lenge barna er fornøyde. Enkelte sider ved foreldrerolla er pliktløp, det å ikkje hoppe av begeistring for alt mulig gjer ein ikkje dårlegare som mor :)

Har aldri opplevd at gutten var særlig fornøyd med FN-dagen eller andre arrangementer i barnehagens regi med unntak av sommerfesten (det ene året det ikke høljet). Utenom delen der man spiser kake da.

Han misliker bråk og uro minst like mye som meg.

Anonymous poster hash: 9588d...fad

Anonymous poster hash: 9588d...fad

Skrevet

Verdens værste mor høres du ikke ut som, men en litt prippen, selvopptatt og drikkfeldig variant av arten virker du som.

Anonymous poster hash: c98ac...5c3

... men jeg har også et hjerte av gull og pene sko :D

Skrevet

Foreldrekaffe i barnehagen: Kaos, støy, sur kaffe, tørr sjokoladekake, husholdningssaft og aaaaalt for mange barn (og voksne). I tillegg "barnehagelukten" som er en blanding av klaustrofobisk bleie, sure cherrox og vått ulltøy - den sitte i nesen i timesvis etterpå :P

Vi hilste pent, drakk litt kaffe, konverserte, kjøpte kake og donerte 200 spenn til "saka".

Så dro vi hjem til stillhet, ferske croisanter, ferskpresset eplejuice til Nurket og espresso til Mamma'n ;)

Når jeg blir stor skal jeg start en barnehage som lukter Chanel no5 og hvor vi ikke inviterer til "foreldrekaffe", men til "foreldrecava" (uten barn).

God helg, damer ;)

Du er så utrolig usmakelig. Lurer på hva du egentlig sliter med... Du får tippe lotto så kanskje du kan få den livsstilen du prøver å innbille folk du har... Hva skjedde med den o store boikotten?

Anonymous poster hash: 23b72...a44

Skrevet

Foreldrecava hørtes helt grusomt ut forresten. Enda mer tvangssosialisering med folk man egentlig ikke bryr seg om.Anonymous poster hash: 5dc68...f9e

Helt enig!!!

Anonymous poster hash: f7997...f8a

Skrevet (endret)

Foreldrecava??? Tanken slo meg at kanskje burde jeg starte med reproduksjon igjen da dette er siste året med barn i barnehagen. Eventuelt så burde dette vært obligatorisk når barna begynner i skolen. Jeg funker mye bedre sosialt med ett glass eller 2 innabords  :nigo:  :vin:

Endret av Prinsesse Gidderikke!
Skrevet

God helg, damer ;)

Du er så utrolig usmakelig. Lurer på hva du egentlig sliter med... Du får tippe lotto så kanskje du kan få den livsstilen du prøver å innbille folk du har... Hva skjedde med den o store boikotten?

Hva med å ikke lese innleggene mine? :)

Man trenger ikke være millionær for å kjøpe croisanter fra Meny (de er kjempegode!) og god eplejuice. Jeg er forøvrig den lykkelige eier av en snart syv år gammel espressomaskin som funker som bare det ;)

Cava er heller ikke dyrt.

Når det gjelder min lille aksjon så var det noen her inne som belyste viktigheten av å svelge kameler og velge sine kamper :)

Skrevet

God helg, damer ;)

Flirer.. Hva i alle dager? Usmakelig?

Er jo sant det hun sier jo. Bhg har rare lukter. Ikke den beste kaffen osv osv...

Foreldrecava kunne blitt en spennende forestilling det..

Ta en banan, og smil :)

Anonymous poster hash: 4f56d...abd

Skrevet

Vi har faktisk "foreldrecava" i vår barnehage:D Dvs ikke alle foreldrene, en en gjeng mødre. Vi startet det fordi vi trivdes med å skravle sammen når vi hentet og leverte barna og vi fant ut at det hadde vært gøy å gjøre det samme over et glass vin. Vi kaller det ikke "foreldrecava", men vi tar oss ofte et glass vin el når vi møtes (og barna er selvfølgelig ikke med). Anbefales!

Anonymous poster hash: 530c8...ba0
Skrevet

God helg, damer ;)

Og hvorfor gjør det deg til verdens verste mor?  :klo:

Anonymous poster hash: 36b5c...122

Skrevet

God helg, damer ;)

Og hvorfor gjør det deg til verdens verste mor? :klo:

Anonymous poster hash: 36b5c...122

Takk :)
Skrevet

Kjære ts, velkommen i klubben.

er sååå enig med deg.

- Og jeg er BÅDE mor i bhg, OG jobber i anna bhg...... like dritt de her luktene, tvangssosialiseringen og tørre sjokoladekakene begge plassene.

Æsj, det er en hendelse jeg sååååå gjerne skulle vert fornuten.

Men, man smiler pent, og nipper til pulverkaffe og spiser en tørr kakebit, sånn for skamms skuld. Og håper inderlig at alle skalnhjem snart for jeg er lei hele bhg, og jeg vil heeeeim.

Anonymous poster hash: 2b235...2f9

Skrevet

Kjære ts, velkommen i klubben.

er sååå enig med deg.

- Og jeg er BÅDE mor i bhg, OG jobber i anna bhg...... like dritt de her luktene, tvangssosialiseringen og tørre sjokoladekakene begge plassene.

Æsj, det er en hendelse jeg sååååå gjerne skulle vert fornuten.

Men, man smiler pent, og nipper til pulverkaffe og spiser en tørr kakebit, sånn for skamms skuld. Og håper inderlig at alle skalnhjem snart for jeg er lei hele bhg, og jeg vil heeeeim.

Anonymous poster hash: 2b235...2f9

Jeg synes faktisk sånt var mindre kjipt da jeg jobbet som ped.leder selv. Hadde to grepa damer på avdelingen som mekket sammen chapati, pakora og andre godsaker, vi tente lys, hadde på musikk, viste bilder av barna, hadde danseforestilling, sangoppvisning, kunstutstilling og best av alt ... jeg kunne bestemme hvor lenge det skulle vare :D

Skrevet

Foreldrecava??? Tanken slo meg at kanskje burde jeg starte med reproduksjon igjen da dette er siste året med barn i barnehagen. Eventuelt så burde dette vært obligatorisk når barna begynner i skolen. Jeg funker mye bedre sosialt med ett glass eller 2 innabords :nigo::vin:

Hey! Du hadde jo et bra nick 😛 Skulle tatt en foreldrecava vi!

Skrevet

Nok et godt argument for friluftsbarnehage:-) Og faktisk for å bake selv.. På med regntøy, få deilig lapskaus eller suppe og brød(ferdig middag til hele familien, rene spa-avdelingen) spis din engen gode kake til en.kopp kaffe og ta bilder av underholdningen. Kos deg. Har hatt Tre barn i bhg, har aldri opplevd svette cherroxkaker:-)

Skrevet

God helg, damer ;)

Flirer.. Hva i alle dager? Usmakelig?

Er jo sant det hun sier jo. Bhg har rare lukter. Ikke den beste kaffen osv osv...

Foreldrecava kunne blitt en spennende forestilling det..

Ta en banan, og smil :)

Anonymous poster hash: 4f56d...abd

Enig.. Ikke akkurat drømmen å tilbringe fredag ettermiddag på foreldrekaffe i Bhg!

Og ja, det lukter dritt der!!

Suppa var ikke god i det hele tatt, og det fantes ikke kaffe!! :/

Det var en befrielse å komme hjem til hjemmelaget pizza, juice til barna, vin til de voksne og litt fredagsgodteri..

Og nå.. Lørdag morgen - beste i verden! Jeg og barna krøller oss sammen i sofaen med iPad og barne tv! Kaffe til mor og melk til barna.. Etter et par timer begynner vi såvidt å røre litt på oss, spise frokost før vi starter lørdagens gjøremål (som i dag er å la lillebror være hjemme med pappa.. For han er syk! Pappa fortsetter med litt oppussing! Jeg og eldste reiser for å spise lunsj og gå på skogstur med gode venner..)

Anonymous poster hash: 09a99...ff2

Skrevet

Vi har faktisk pappa pils og mamma vin i min bhg, det blir oppnevnt en ansvarlig fra mødrene og fedrene i bhg og de må arrangere noen slike kvelder hjemme hos seg selv eller ute 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...