Gå til innhold

Verdens verste mor?? Der har'u meg se' ...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har faktisk pappa pils og mamma vin i min bhg, det blir oppnevnt en ansvarlig fra mødrene og fedrene i bhg og de må arrangere noen slike kvelder hjemme hos seg selv eller ute 😊

Det er det mest ekskluderende og idiotiske jeg har hørt på svært lenge.

Anonymous poster hash: 88849...3d9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet dere, kanskje dere skal ta dere 5 minutter før dere sovner i kveld og takke deres skaper for at dere har det så jævlig godt at foreldrecafee på FN-dagen med tørr sjokoladekake er ukens nedtur. Snakk om å legge lista for hva man synes er kjipt 1 cm over bakken. Jeg får si som 5 åringen, er det mulig?

Skrevet

Vet dere, kanskje dere skal ta dere 5 minutter før dere sovner i kveld og takke deres skaper for at dere har det så jævlig godt at foreldrecafee på FN-dagen med tørr sjokoladekake er ukens nedtur. Snakk om å legge lista for hva man synes er kjipt 1 cm over bakken. Jeg får si som 5 åringen, er det mulig?

👏👏👏👏👏👏👏👏

Anonymous poster hash: 5f791...a94

Skrevet

Vi har faktisk pappa pils og mamma vin i min bhg, det blir oppnevnt en ansvarlig fra mødrene og fedrene i bhg og de må arrangere noen slike kvelder hjemme hos seg selv eller ute 😊

Vet du hva ekskluderende betyr?

Anonymous poster hash: 91d89...8e2

Skrevet

Ha ha. Fornøyelig innlegg HI. Jeg er så enig med deg.

Jeg syntes du høres ut som ei dame med stil og humor. Jeg blir med på cava.

Anonymous poster hash: 12def...d81

Skrevet

Utdyp vær så snill.

Skrevet (endret)

Foreldrekaffe i barnehagen: Kaos, støy, sur kaffe, tørr sjokoladekake, husholdningssaft og aaaaalt for mange barn (og voksne). I tillegg "barnehagelukten" som er en blanding av klaustrofobisk bleie, sure cherrox og vått ulltøy - den sitte i nesen i timesvis etterpå :P

Vi hilste pent, drakk litt kaffe, konverserte, kjøpte kake og donerte 200 spenn til "saka".

Så dro vi hjem til stillhet, ferske croisanter, ferskpresset eplejuice til Nurket og espresso til Mamma'n ;)

Når jeg blir stor skal jeg start en barnehage som lukter Chanel no5 og hvor vi ikke inviterer til "foreldrekaffe", men til "foreldrecava" (uten barn).

God helg, damer ;)

Du er så utrolig usmakelig. Lurer på hva du egentlig sliter med... Du får tippe lotto så kanskje du kan få den livsstilen du prøver å innbille folk du har... Hva skjedde med den o store boikotten?

Anonymous poster hash: 23b72...a44

Flirer.. Hva i alle dager? Usmakelig?

Er jo sant det hun sier jo. Bhg har rare lukter. Ikke den beste kaffen osv osv...

Foreldrecava kunne blitt en spennende forestilling det..

Ta en banan, og smil :)

Anonymous poster hash: 4f56d...abd

Enig.. Ikke akkurat drømmen å tilbringe fredag ettermiddag på foreldrekaffe i Bhg!

Og ja, det lukter dritt der!!

Suppa var ikke god i det hele tatt, og det fantes ikke kaffe!! :/

Det var en befrielse å komme hjem til hjemmelaget pizza, juice til barna, vin til de voksne og litt fredagsgodteri..

Og nå.. Lørdag morgen - beste i verden! Jeg og barna krøller oss sammen i sofaen med iPad og barne tv! Kaffe til mor og melk til barna.. Etter et par timer begynner vi såvidt å røre litt på oss, spise frokost før vi starter lørdagens gjøremål (som i dag er å la lillebror være hjemme med pappa.. For han er syk! Pappa fortsetter med litt oppussing! Jeg og eldste reiser for å spise lunsj og gå på skogstur med gode venner..)

Anonymous poster hash: 09a99...ff2

Haha :)

Kanskje vi er i samme barnehage?

Hos oss så suppen ut som oppvaskvann *grøss*

Vi har hatt laaaang frokost, bygget med klosser, lest aviser, tatt quiz' en i gårsdagens A-magasin og nå skal jeg snart avgårde å få stelt øyenbrynene mine :) i tillegg skinner solen for første gang på mange uker - lørdagslykke!

Endret av MammantilNurket
Skrevet

Er såå enig med deg! Her var det trangt, varmt og ikke en kakebit å oppdrive, men fikk ganske god kaffe, så klager ikke. Bare synd jeg ikke fikk tid til å nyte den, der jeg satt med to toåringer på fanget som hylskreik av alle inntrykkene og bare ville hjem. Femåringen koste seg kanskje litt, da. Jeg er med på cava!!

Anonymous poster hash: b3d31...eaf

Skrevet

Siterer Parallelogrammet. La vær å møt opp da om barnehagelukt, barn og kaffe og kaker er så ille. Hvorfor har visse barn? Elsker alt slikt jeg får oppleve med barnet mitt jeg. Hilsen mamma til kreftsykt barn.

Anonymous poster hash: b297a...3ce

Gjest nåharjeglystpåno3
Skrevet

Jeg synes det var koselig jeg. Gutta har gledet seg til det lenge. Gode kaker som barna har vært med å bake, ikke tørre! Og koselig å snakke med andre foreldre og barn og de som jobber der. Liker du deg ikke ute blandt folk? Eller er det mer at du egentlig bare liker å gjøre ting som du selv har valgt?

Skrevet

Uff, så uheldig du har vært med valg av barnehage. Kjenner meg absolutt ikke igjen:) Gleder meg til alle sånne ting i barnehagen med hjemmebakt,økologisk og lekkert. Du får være litt mer nøye med valg av barnehage neste gang...;)

Skrevet

Lå og rista med 40 i feber igår så fikk ikke være med og spise lapskaus i bhg her. Jeg er utrolig lei meg for det, jeg tror det hadde vært kjempetrivelig... gleder meg til juleverksted.

Ler litt av innlegget ditt likevel da :-)

Anonymous poster hash: 16864...03b

Skrevet

Utdyp vær så snill.

synes dere på ramme alvor at det er greit i regi av barnehagen å velge foreldre til å ha ansvar for pappa-pils og mamma-vin??? Det er i mine øre så galt det går an å få det! Jeg er da sosial med foreldre i barnehagen, men da er det med barna i fokus. I Norge anno 2014 vil en arena med alkohol ekskludere en god del foreldre. Snakk om å skape skille og være forbilder for barna.

Skrevet

Fantastisk svar!!!👏👏👏 Helt enig!
Skrevet

Utdyp vær så snill.
synes dere på ramme alvor at det er greit i regi av barnehagen å velge foreldre til å ha ansvar for pappa-pils og mamma-vin??? Det er i mine øre så galt det går an å få det! Jeg er da sosial med foreldre i barnehagen, men da er det med barna i fokus. I Norge anno 2014 vil en arena med alkohol ekskludere en god del foreldre. Snakk om å skape skille og være forbilder for barna.

Vi er i en privat foreldrestyrt bhg, vi blir enige om dette på foreldremøter og det er ingen tvang verken og drikke eller og møte opp.og som du sier vi lever i 2014 det må Være lov for foreldre i bhg og møtes uten at barna er i fokus.
Skrevet

Utdyp vær så snill.

Vi er i en privat foreldrestyrt bhg, vi blir enige om dette på foreldremøter og det er ingen tvang verken og drikke eller og møte opp.og som du sier vi lever i 2014 det må Være lov for foreldre i bhg og møtes uten at barna er i fokus.

Og hvordan er vi ikke forbilder og hvordan skaper vi skille?

Skrevet

Uff, så uheldig du har vært med valg av barnehage. Kjenner meg absolutt ikke igjen:) Gleder meg til alle sånne ting i barnehagen med hjemmebakt,økologisk og lekkert. Du får være litt mer nøye med valg av barnehage neste gang...;)

Jeg gjorde grundig research (trodde jeg) på forhånd. Har vurdert å søke overflytting - ikke på grunn av dårlig kaffe, altså, men en del ting son ikke fungerer i tilknytning til pedagogisk virksomhet og daglig drift.
Skrevet (endret)

Jeg synes det var koselig jeg. Gutta har gledet seg til det lenge. Gode kaker som barna har vært med å bake, ikke tørre! Og koselig å snakke med andre foreldre og barn og de som jobber der. Liker du deg ikke ute blandt folk? Eller er det mer at du egentlig bare liker å gjøre ting som du selv har valgt?

Jeg liker meg absolutt ute blant folk, jeg er bare ikke så interessert i å omgås akkurat disse menneskene. Tror ikke de har så lyst til å omgås meg heller. Tro meg: jeg stikker meg ut som "sore thumb". Det er mange år siden jeg gadd å moderere meg eller late som jeg er annerledes enn det jeg er. Kan ikke de akseptere meg får det være.

Joda, jeg er litt snobbete av og til. Noen ganger skammer jeg meg bittelitt over det også ;)

Jeg får litt fnatt av alt som er folkelig og jovialt, får litt vondt inni meg av å handle på OBS og jeg svelger en stor kamel når jeg tillater at min sønn kan få ballong av "innpiskeren" utenfor Egon (grøss) - tenk om folk tror at vi faktisk har spist der?!? :o Jeg kommer meg, da ... jeg drar på Harry-tur (riktignok med ironisk distanse) og jeg gjemmer ikke lenger Nille-posen oppi en annen pose når jeg har vært og handlet telys.

Forresten ... de fleste foretrekker vel å selv bestemme hva de ønsker å bruke tiden på?:)

Endret av MammantilNurket
Skrevet

Jeg liker meg absolutt ute blant folk, jeg er bare ikke så interessert i å omgås akkurat disse menneskene. De fleste foretrekker vel å selv bestemme hva de ønsker å bruke tiden på?:)

Akkurat det med å bestemme helt selv hvem man skal omgås er noe man må forsake til en viss grad når man får barn. Å ja barn innebærer å være sosial med barnehagepersonale- og foreldre, fotball/ballett/svømming/korps-foreldre (du skjønner tegningen :) )

Skal barnet læres opp til å bli et sosialt lite vesen, må man ta det med på forskjellige sosiale happeninger som kanskje ikke vårt eget førstevalg.

Når det er sagt syns jeg div foreldresamlinger er skikkelig koselige. Hva så om suppen er tynn og kaffen vassen? Man får se barnet sitt i samspill med små venner, man småsnakker litt med foreldre man ellers bare sier et kjapt god morgen til og man viser barnet at hennes/hans hverdag er viktig og at man er glad for å se hva de gjør når de ikke er sammen med oss.

Jeg har vært på utallige fester i bhg, skole og fritidsaktiviteter, og selv om det ikke alltid passer i timeplanen eller humøret, er det alltid koselig når man først er på plass. Og så er det godt når det er gjort :P

Skrevet

Vi er masse ute på farten, men det var skikkelig kaos der på fredag, altså. Jeg ser ikke de store mulighetene for samspill i anarki ;)

Skrevet

Verdens værste mor høres du ikke ut som, men en litt prippen, selvopptatt og drikkfeldig variant av arten virker du som.Anonymous poster hash: c98ac...5c3

What she said

Anonymous poster hash: eae02...3d5

Gjest nåharjeglystpåno3
Skrevet

Jeg liker meg absolutt ute blant folk, jeg er bare ikke så interessert i å omgås akkurat disse menneskene. Tror ikke de har så lyst til å omgås meg heller. Tro meg: jeg stikker meg ut som "sore thumb". Det er mange år siden jeg gadd å moderere meg eller late som jeg er annerledes enn det jeg er. Kan ikke de akseptere meg får det være.

Joda, jeg er litt snobbete av og til. Noen ganger skammer jeg meg bittelitt over det også ;)

Jeg får litt fnatt av alt som er folkelig og jovialt, får litt vondt inni meg av å handle på OBS og jeg svelger en stor kamel når jeg tillater at min sønn kan få ballong av "innpiskeren" utenfor Egon (grøss) - tenk om folk tror at vi faktisk har spist der?!? :o Jeg kommer meg, da ... jeg drar på Harry-tur (riktignok med ironisk distanse) og jeg gjemmer ikke lenger Nille-posen oppi en annen pose når jeg har vært og handlet telys.

Forresten ... de fleste foretrekker vel å selv bestemme hva de ønsker å bruke tiden på?:)

Ja, du høres utrolig snobbete ut, beklager. Da forstår jeg at det blir kræsj med slike tilstelninger. De fleste som får barn skifter prioritet fra hva jeg vil og til hva barna liker. Men det er jo noen som til tross for at de har barn fortsatt synes det er viktigst å prioritere det de selv liker og ikke selv ser noen glede i å gjøre ting barna liker.

Skrevet

Siterer Parallelogrammet. La vær å møt opp da om barnehagelukt, barn og kaffe og kaker er så ille. Hvorfor har visse barn? Elsker alt slikt jeg får oppleve med barnet mitt jeg. Hilsen mamma til kreftsykt barn.

Anonymous poster hash: b297a...3ce

Oi, jeg kjente at den der var litt realitycheck for meg. Setter ting litt i perspektiv.. vi har mye å være takknemlig for og sette pris på! Håper alt går bra med deg og familien din, masse lykke til med alt!!:)

Skrevet

Jeg kommer på foreldrecava'n Super idé!

Jeg også. Spesielt med tanke på at mange av de på samme kull kommer man til å ha med å gjøre i maaaaaaaange år framover på skolen så er det bra å kjenne dem. Ikke sånn at man nødvendigvis er venner, men at man kan gjøre ting sammen en gang iblant.

Anonymous poster hash: 9cf68...1a0

Skrevet

Utdyp vær så snill.

Åh, jeg trodde du mente ekskluderingen lå i at man hadde PAPPA-pils og MAMMA-pils😂😂 Har aldri skjønt disse inndelingene etter kjønn..

For øvrig er det vel ikke verre enn at man bestiller noe alkoholfritt?? Det er jo snakk om å drikke symbolsk sammen, ikke drikke seg snydens...

Anonymous poster hash: 5c800...bf7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...