Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2014 #176 Skrevet 27. oktober 2014 Kan dere slutte å svare henne? Hun higer etter oppmerksomhet, negativ eller positivt spiller ingen rolle for henne. Får litt sånn "Ranveig-følelse" over hele tråden jo mer jeg leser i den. Hun skriver for å provosere slik at folk skal reagere, mens hoffet hennes forsvarer henne og fortelle hvor fantastisk hun er. Har dere aldri opplevd det på ungdomsskolen? Det er jo 8. klasse om igjen dette her. Hvis dere slutter å gi henne oppmerksomhet så slutter hun med disse liksom-provoserende innleggene og blir til en vanlig kjedelig bruker her inne. Anonymous poster hash: 0d176...d05 Man trenger ikke å synes noen er fantastisk for å reagere på den typen oppførsel vi ser her. Den hører ikke hjemme noe sted, og det at en person er/fremstår som "snobbete" eller har andre egenskaper vi ikke liker, betyr ikke at det er greit å mobbe dem. Anonymous poster hash: 0d170...b60
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2014 #177 Skrevet 27. oktober 2014 Kan dere slutte å svare henne? Hun higer etter oppmerksomhet, negativ eller positivt spiller ingen rolle for henne. Får litt sånn "Ranveig-følelse" over hele tråden jo mer jeg leser i den. Hun skriver for å provosere slik at folk skal reagere, mens hoffet hennes forsvarer henne og fortelle hvor fantastisk hun er. Har dere aldri opplevd det på ungdomsskolen? Det er jo 8. klasse om igjen dette her. Hvis dere slutter å gi henne oppmerksomhet så slutter hun med disse liksom-provoserende innleggene og blir til en vanlig kjedelig bruker her inne. Anonymous poster hash: 0d176...d05 Man trenger ikke å synes noen er fantastisk for å reagere på den typen oppførsel vi ser her. Den hører ikke hjemme noe sted, og det at en person er/fremstår som "snobbete" eller har andre egenskaper vi ikke liker, betyr ikke at det er greit å mobbe dem. Anonymous poster hash: 0d170...b60 Jeg sier ikke det er greit å mobbe, men det kommer hylekoret som forteller henne hvor sterk, snill, fin og fantastisk hun er - det er vel det hun streber etter. Først kritikk, og så folk som forteller at hun har rett og at hun er unik og beundringsverdig. Typisk 8. klasse som sagt. Og hvilket glasshus mener den andre anonym? Jeg skriver aldri med nick og har ingen hoff som hyler søta pena etter meg. Anonymous poster hash: 0d176...d05
Katteskinnet Skrevet 27. oktober 2014 #178 Skrevet 27. oktober 2014 Jeg sier ikke det er greit å mobbe, men det kommer hylekoret som forteller henne hvor sterk, snill, fin og fantastisk hun er - det er vel det hun streber etter. Først kritikk, og så folk som forteller at hun har rett og at hun er unik og beundringsverdig. Typisk 8. klasse som sagt. Og hvilket glasshus mener den andre anonym? Jeg skriver aldri med nick og har ingen hoff som hyler søta pena etter meg. Anonymous poster hash: 0d176...d05 Du kan mene hva du vil om henne, men det er faktisk beundringsverdig å kunne svare saklig på så mye dritt som hun har fått i denne tråden. Og det er ikke så mye 8-klasse over meg ellers, altså
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2014 #179 Skrevet 27. oktober 2014 Hi klager over dårlig opplegg i barnehagen i anledning FN-dagen, og forteller at det hun ville hatt var foreldre-cava UTEN barn. Sammen med foreldre hun lenger nede i tråden forteller at hun ikke vil være sammen med..? No offense, men du er en klassisk streber. Du er så opptatt av å flashe "dyre"/"fine" vaner, det avslører deg. Jeg omgås mange kvalmende rike mennesker, og de er utrolig lite pripne når det kommer til Egon, Coop Obs, eller hva det måtte være. De hadde heller aldri stelt øyenbryn på en lørdag, ei heller fortalt en sjel at de får dem stelt. De mest pripne er de som har behov for å virke mer velstående og høyt på strå enn de er. Ikke noe vondt i det, men et tips til deg sånn i natten, hi. Foreslår at forsøker å lese hele tråden - det er veldig mange siteringer så den et litt uoversiktlig.Jeg er ingen streber. Jeg var, slik du skriver, i beste fall ambivalent til barnehagens markering av FN-dagen og vurderte å droppe det. Etter å ha fått tilbakemeldinger fra damene her inn bestemte jeg meg imidlertid for å gi det en sjanse. Foreldrekaffen svarte til alle forventninger - og ikke på en god måte. Kan understreke at min sønn også opplevde situasjonen kaotisk. Vi ga penger og stakk. Kommentaren om Coop og Egon var ikke seriøst ment - hallo i luken?!? Nok en gang: cava et IKKE dyrt og jeg skjønner ikke problemet med å ha noen som napper/farger øyenbrynene dine?? Synes det gjør grisevondt å nappe dem selv og jeg vil ikke se ut som en huleboer. Noe av det jeg reagerer på ved innleggene dine er hvilke holdninger du overfører til gutten din. Han kommer til å bli påvirket av dine holdninger. Jeg liker ikke at noen, selv ikke små barn, skal læres opp til å tro at kroppen de er født med ikke er bra nok som den er, at alt som lukter naturlig er ekkelt, at hjemmelaget ikke er bra nok, at hvordan klærne ser ut er viktigere enn at de holder deg varm og tørr osv. Jeg tror ikke slike holdninger vil gi gutten et godt liv. Anonymous poster hash: c98ac...5c3 Jeg kan forsikre deg om at min sønn har funksjonelle klær som holder ham både varm og tørr Han får også rikelig med hjemmelaget og sunn mat. Jeg er også ganske sikker på at han ikke vil få noen varige men av å ha en velstelt mor som tar vare på seg selv. Og med all respekt å melde til landets barnehager: det lukter pussig i veldig mange barnehager - spesielt når det er høst og vinter Gutten har tydlig vis en mor som setter sine egne behov forran guttens, som ikke forstår hvor viktig det er for et barn i Norge å mestre utendørsaktiviteter og som tar det som en selvfølge at det er viktig å skjule hvordan man ser ut fra naturens side. Hun tror tydlig vis ikke et barn i Norge har behov for å kunne sykle, gå på ski og skøyter eller mestre svømming i sjøen. Hun sender signaler til barna om at de ikke er bra nok som de er og at det å gjøre noe ubehaglig skal man alltid ungå. Anonymous poster hash: c98ac...5c3
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2014 #180 Skrevet 27. oktober 2014 Hi klager over dårlig opplegg i barnehagen i anledning FN-dagen, og forteller at det hun ville hatt var foreldre-cava UTEN barn. Sammen med foreldre hun lenger nede i tråden forteller at hun ikke vil være sammen med..? No offense, men du er en klassisk streber. Du er så opptatt av å flashe "dyre"/"fine" vaner, det avslører deg. Jeg omgås mange kvalmende rike mennesker, og de er utrolig lite pripne når det kommer til Egon, Coop Obs, eller hva det måtte være. De hadde heller aldri stelt øyenbryn på en lørdag, ei heller fortalt en sjel at de får dem stelt. De mest pripne er de som har behov for å virke mer velstående og høyt på strå enn de er. Ikke noe vondt i det, men et tips til deg sånn i natten, hi. Foreslår at forsøker å lese hele tråden - det er veldig mange siteringer så den et litt uoversiktlig.Jeg er ingen streber. Jeg var, slik du skriver, i beste fall ambivalent til barnehagens markering av FN-dagen og vurderte å droppe det. Etter å ha fått tilbakemeldinger fra damene her inn bestemte jeg meg imidlertid for å gi det en sjanse. Foreldrekaffen svarte til alle forventninger - og ikke på en god måte. Kan understreke at min sønn også opplevde situasjonen kaotisk. Vi ga penger og stakk. Kommentaren om Coop og Egon var ikke seriøst ment - hallo i luken?!? Nok en gang: cava et IKKE dyrt og jeg skjønner ikke problemet med å ha noen som napper/farger øyenbrynene dine?? Synes det gjør grisevondt å nappe dem selv og jeg vil ikke se ut som en huleboer. Noe av det jeg reagerer på ved innleggene dine er hvilke holdninger du overfører til gutten din. Han kommer til å bli påvirket av dine holdninger. Jeg liker ikke at noen, selv ikke små barn, skal læres opp til å tro at kroppen de er født med ikke er bra nok som den er, at alt som lukter naturlig er ekkelt, at hjemmelaget ikke er bra nok, at hvordan klærne ser ut er viktigere enn at de holder deg varm og tørr osv. Jeg tror ikke slike holdninger vil gi gutten et godt liv. Anonymous poster hash: c98ac...5c3 Jeg kan forsikre deg om at min sønn har funksjonelle klær som holder ham både varm og tørr Han får også rikelig med hjemmelaget og sunn mat. Jeg er også ganske sikker på at han ikke vil få noen varige men av å ha en velstelt mor som tar vare på seg selv. Og med all respekt å melde til landets barnehager: det lukter pussig i veldig mange barnehager - spesielt når det er høst og vinter Gutten har tydlig vis en mor som setter sine egne behov forran guttens, som ikke forstår hvor viktig det er for et barn i Norge å mestre utendørsaktiviteter og som tar det som en selvfølge at det er viktig å skjule hvordan man ser ut fra naturens side. Hun tror tydlig vis ikke et barn i Norge har behov for å kunne sykle, gå på ski og skøyter eller mestre svømming i sjøen. Hun sender signaler til barna om at de ikke er bra nok som de er og at det å gjøre noe ubehaglig skal man alltid ungå. Anonymous poster hash: c98ac...5c3 Wow trekker du alle de konklusjonene utfra at hun stakk fra fn-dagen, ikke går tur i skogen og at hun får stelt øyenbrynene? Eller sitter du på flere opplysninger som jeg har gått glipp av? Anonymous poster hash: 0d170...b60
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2014 #181 Skrevet 27. oktober 2014 Hi klager over dårlig opplegg i barnehagen i anledning FN-dagen, og forteller at det hun ville hatt var foreldre-cava UTEN barn. Sammen med foreldre hun lenger nede i tråden forteller at hun ikke vil være sammen med..? No offense, men du er en klassisk streber. Du er så opptatt av å flashe "dyre"/"fine" vaner, det avslører deg. Jeg omgås mange kvalmende rike mennesker, og de er utrolig lite pripne når det kommer til Egon, Coop Obs, eller hva det måtte være. De hadde heller aldri stelt øyenbryn på en lørdag, ei heller fortalt en sjel at de får dem stelt. De mest pripne er de som har behov for å virke mer velstående og høyt på strå enn de er. Ikke noe vondt i det, men et tips til deg sånn i natten, hi. Foreslår at forsøker å lese hele tråden - det er veldig mange siteringer så den et litt uoversiktlig.Jeg er ingen streber. Jeg var, slik du skriver, i beste fall ambivalent til barnehagens markering av FN-dagen og vurderte å droppe det. Etter å ha fått tilbakemeldinger fra damene her inn bestemte jeg meg imidlertid for å gi det en sjanse. Foreldrekaffen svarte til alle forventninger - og ikke på en god måte. Kan understreke at min sønn også opplevde situasjonen kaotisk. Vi ga penger og stakk. Kommentaren om Coop og Egon var ikke seriøst ment - hallo i luken?!? Nok en gang: cava et IKKE dyrt og jeg skjønner ikke problemet med å ha noen som napper/farger øyenbrynene dine?? Synes det gjør grisevondt å nappe dem selv og jeg vil ikke se ut som en huleboer. Noe av det jeg reagerer på ved innleggene dine er hvilke holdninger du overfører til gutten din. Han kommer til å bli påvirket av dine holdninger. Jeg liker ikke at noen, selv ikke små barn, skal læres opp til å tro at kroppen de er født med ikke er bra nok som den er, at alt som lukter naturlig er ekkelt, at hjemmelaget ikke er bra nok, at hvordan klærne ser ut er viktigere enn at de holder deg varm og tørr osv. Jeg tror ikke slike holdninger vil gi gutten et godt liv. Anonymous poster hash: c98ac...5c3 Jeg kan forsikre deg om at min sønn har funksjonelle klær som holder ham både varm og tørr Han får også rikelig med hjemmelaget og sunn mat. Jeg er også ganske sikker på at han ikke vil få noen varige men av å ha en velstelt mor som tar vare på seg selv. Og med all respekt å melde til landets barnehager: det lukter pussig i veldig mange barnehager - spesielt når det er høst og vinter Gutten har tydlig vis en mor som setter sine egne behov forran guttens, som ikke forstår hvor viktig det er for et barn i Norge å mestre utendørsaktiviteter og som tar det som en selvfølge at det er viktig å skjule hvordan man ser ut fra naturens side. Hun tror tydlig vis ikke et barn i Norge har behov for å kunne sykle, gå på ski og skøyter eller mestre svømming i sjøen. Hun sender signaler til barna om at de ikke er bra nok som de er og at det å gjøre noe ubehaglig skal man alltid ungå. Anonymous poster hash: c98ac...5c3 Wow trekker du alle de konklusjonene utfra at hun stakk fra fn-dagen, ikke går tur i skogen og at hun får stelt øyenbrynene? Eller sitter du på flere opplysninger som jeg har gått glipp av? Anonymous poster hash: 0d170...b60 Nei, ikke bare fra hovedinnlegget. Jeg har lest resten også hvor hun sier hun ikke vil være ute med barnet osv. Anonymous poster hash: c98ac...5c3
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2014 #182 Skrevet 27. oktober 2014 Nei, ikke bare fra hovedinnlegget. Jeg har lest resten også hvor hun sier hun ikke vil være ute med barnet osv. Anonymous poster hash: c98ac...5c3 Har hun sagt at hun aldri kommer til å være ute med ham altså? Anonymous poster hash: 0d170...b60
Mamma_til_2 Skrevet 27. oktober 2014 #183 Skrevet 27. oktober 2014 Oh lord, hatten av for deg Mamman til Nurket, jeg hadde gitt meg over for lenge siden av alle de stygge svarene.
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2014 #184 Skrevet 27. oktober 2014 Nei, ikke bare fra hovedinnlegget. Jeg har lest resten også hvor hun sier hun ikke vil være ute med barnet osv. Anonymous poster hash: c98ac...5c3 Har hun sagt at hun aldri kommer til å være ute med ham altså? Anonymous poster hash: 0d170...b60 Dette innlegget sa det meste: "Jeg liker ikke å være ute - spesielt ikke i dårlig vær. I barnehagen er de ute i all slags vær - året rundt. Det får holde. Det er mange måter å være foreldre på. Jeg strever med å se at det er mer verdifullt å labbe skauen rundt på ski vinterstid enn å lese en god bok. Barnehagen får ta seg av det. Jeg kommer imidlertid til å ta med min sønn på teater og muséer når han blir litt større, allerede nå leser vi masse, synger og lytter til musikk. Vi har også begynt så smått med tegning og maling. Det gir meg absolutt ingenting å være ute (i naturen). Jeg er sikker på at mange familier ikke har tradisjon for å går på teater eller lese bøker - det er helt OK, men dersom man uttaler at tanken på utendørsaktiviteter gjør en fysisk kvalm er man satan sjøl. Å tvinge noen som ikke ønsker det selv opp på en scene for å opptre eller snakke foran en stor gruppe mennesker betraktes som barbarisk, MEN å tvinge en stakkar ut på tur - det er helt greit for dét har man sååå godt av?!" Anonymous poster hash: c98ac...5c3
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2014 #185 Skrevet 27. oktober 2014 Kan dere slutte å svare henne? Hun higer etter oppmerksomhet, negativ eller positivt spiller ingen rolle for henne. Får litt sånn "Ranveig-følelse" over hele tråden jo mer jeg leser i den. Hun skriver for å provosere slik at folk skal reagere, mens hoffet hennes forsvarer henne og fortelle hvor fantastisk hun er. Har dere aldri opplevd det på ungdomsskolen? Det er jo 8. klasse om igjen dette her. Hvis dere slutter å gi henne oppmerksomhet så slutter hun med disse liksom-provoserende innleggene og blir til en vanlig kjedelig bruker her inne. Anonymous poster hash: 0d176...d05 Hvorfor i all verden skal vi slutte å svare henne? Hun er jo en av de som virkelig gjør anonym til et hyggelig sted å være og jeg tar heller 10 av henne en en halv av dere som sutrer og klager over ting og folk dere ikke liker. Mitt forslag er at dere heller holder dere unna trådene hun starter så slipper dere å plages sånn. Men da mister vi mye god underholdning også. Anonymous poster hash: d7a50...e64
LittLykkelig Skrevet 27. oktober 2014 #186 Skrevet 27. oktober 2014 Synes det er koselig jeg. Selv om ikke maten er den beste, så kommer jeg jo for barnas skyld. De synes det er veldig stas, får leke med vennene og vi får snakket litt med de andre voksne Selvfølgelig ville jeg foretrukket vin med venninner, men alt til sin tid
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2014 #187 Skrevet 27. oktober 2014 Synes det er koselig jeg. Selv om ikke maten er den beste, så kommer jeg jo for barnas skyld. De synes det er veldig stas, får leke med vennene og vi får snakket litt med de andre voksne Selvfølgelig ville jeg foretrukket vin med venninner, men alt til sin tid Enig, synes det er kjempekoselig! Og barna synes det er SÅÅÅ stas at mamma/ pappa skal besøke i barnehagen, hos oss skrøyt barna av det en uke i forveien Og de går jo ut av sine gode skinn når de kan leie oss rundt, vise oss plassen sin, lekene de bruker og doene - selv om vi har sett det tusen ganger før!Spiser gjerne en tynn og litt smakløs grønnsakssuppe som barna har jobbet med en hel dag og gledet seg til å servere - bare sjarmerende det! Anonymous poster hash: 9ab52...30a
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2014 #188 Skrevet 27. oktober 2014 Okei nå har jeg falt helt av her. Men det jeg lurer på er følgende: Jobber du i barnehage og misliker å være ute? Hvordan kan du trives i jobben da? Beklager hvis jeg har misforstått og du IKKE jobber i barnehage. Anonymous poster hash: 0816e...744
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2014 #189 Skrevet 27. oktober 2014 Oh lord, sier jeg bare!! Er det virkelig MULIG å lage sånn støy av MTN sitt innlegg? Ironi er en fin bil, og enkelte brukere her inne kommer til å slå seg kraftig den dagen de ramler ned fra den høye hesten! Ja til mangfold og fargerikt fellesskap! Det er mange veier som fører til Rom, og det er enda flere måter å være en god forelder til SITT barn på! Anonymous poster hash: 21596...b04
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2014 #190 Skrevet 27. oktober 2014 Oh lord, sier jeg bare!! Er det virkelig MULIG å lage sånn støy av MTN sitt innlegg? Ironi er en fin bil, og enkelte brukere her inne kommer til å slå seg kraftig den dagen de ramler ned fra den høye hesten! Ja til mangfold og fargerikt fellesskap! Det er mange veier som fører til Rom, og det er enda flere måter å være en god forelder til SITT barn på! Anonymous poster hash: 21596...b04 Kan det egentlig kalles ironi når hun skriver akkurat det hun mener, om enn en del overdrevet? Anonymous poster hash: c98ac...5c3
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2014 #191 Skrevet 27. oktober 2014 Jeg oppfattet HI (hovedinnlegget) ironisk/satt på spissen. MTN tør å si det hun mener selv om det ikke alltid er "politisk korrekt". Jeg finner det litt morsomt at så mange lar seg provosere av henne. Hun bruker ironi og å sette ting på spissen som virkemiddel, og hun lykkes. Ikke mange tråder her inne får så mange kommentarer som denne. At folk har forskjellige preferanser når det kommer til hva som er "en god mor" er helt ok. Det er faktisk ikke alle som trives med friluftsliv, like lite som alle trives med f.eks. museumsbesøk. Om MTN og hennes familie trives bedre med kulturelle tilbud enn skogsturer er da virkelig opp til dem! Dette med friluftsliv er et spesielt "fenomen" i Norge og kanskje noen få andre land. Andre steder i verden anses kulturelle opplevelser som mye viktigere i barneoppdragelsen. Det viktigste er vel at familien gjør noe de trives med SAMMEN. Jeg hadde reagert om MTN sendte barnet sitt til skogs med andre, for selv å være kulturell. Men hun inkluderer Hr.Nurk i sine interesser, og i mine øyne ER det "en god mor"! Anonymous poster hash: 21596...b04
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2014 #192 Skrevet 27. oktober 2014 Det er jo nettopp kjennetegnet til mamman til nullet, og være cool.. har du ikke fått med deg det? Hun tar det heller ut (inn) på cavaen etterpå... Anonymous poster hash: 23b72...a44 Håper mamman til "nullet" er en skrivefeil fra din side?? Når det er sagt så har jeg ikke lest hele tråden for den drukner i miiilelange siteringer! Men jeg steller øyenbryn, elsker cava/prosecco(OMG så snobbete, koster hele 100 kr for en flaske), liker fine sko, klær og interiør! Forresten så elsker jeg barnet mitt også, høyere enn noe annet i verden faktisk(visst det skulle være noen tvil siden jeg også liker velstelte bryn og sprudlevann). Tror mange, mugne damer her kunne trengt en dag på spa etterfulgt av bobler i glasset, du elsker ikke barnet ditt mindre eller dårligere av den grunn... Ha en fin regnværsdag, enten det er med paraply eller allværsjakke! Anonymous poster hash: 8f810...3b3
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2014 #193 Skrevet 27. oktober 2014 Oh lord, sier jeg bare!! Er det virkelig MULIG å lage sånn støy av MTN sitt innlegg? Ironi er en fin bil, og enkelte brukere her inne kommer til å slå seg kraftig den dagen de ramler ned fra den høye hesten! Ja til mangfold og fargerikt fellesskap! Det er mange veier som fører til Rom, og det er enda flere måter å være en god forelder til SITT barn på! Anonymous poster hash: 21596...b04 Kan det egentlig kalles ironi når hun skriver akkurat det hun mener, om enn en del overdrevet? Anonymous poster hash: c98ac...5c3 Nettopp... Anonymous poster hash: 23b72...a44
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2014 #194 Skrevet 27. oktober 2014 For å sette ting på spissen: MÅ man være glad i friluftsliv for å være en god mamma? Er ikke det viktigste å tilbringe kvalitetstid sammen med barnet sitt, uavhengig av HVA man gjør? En blid mamma som leser for barnet sitt er 100 ganger bedre enn en sur mamma på "programforpliktet" søndagstur i skogen! Anonymous poster hash: 21596...b04
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2014 #195 Skrevet 27. oktober 2014 For å sette ting på spissen: MÅ man være glad i friluftsliv for å være en god mamma? Er ikke det viktigste å tilbringe kvalitetstid sammen med barnet sitt, uavhengig av HVA man gjør? En blid mamma som leser for barnet sitt er 100 ganger bedre enn en sur mamma på "programforpliktet" søndagstur i skogen! Anonymous poster hash: 21596...b04 Nei det må man ikke, men å skrive "jeg må være verdens verste mor" er jo fjortisskrik etter oppmerksomhet for at folk skal skrive at neida, hun er kjempegod mor, fantastisk menneske, spennende, kul og fin. Kan ikke se en annen grunn til å skrive slik innlegg jeg... Anonymous poster hash: 0d176...d05
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2014 #196 Skrevet 27. oktober 2014 Det er nettopp i overskriften og HI (hovedinnlegget) at MTNs ironi kommer til syne. Anonymous poster hash: 21596...b04
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2014 #197 Skrevet 27. oktober 2014 For å sette ting på spissen: MÅ man være glad i friluftsliv for å være en god mamma? Er ikke det viktigste å tilbringe kvalitetstid sammen med barnet sitt, uavhengig av HVA man gjør? En blid mamma som leser for barnet sitt er 100 ganger bedre enn en sur mamma på "programforpliktet" søndagstur i skogen! Anonymous poster hash: 21596...b04 Nei, du må ikke være glad i friluftsliv, like å skifte bleier, følge opp fritidsaktiviteter med stor glede eller nyte å gjøre lekser med ungene dine for å være en god mor, men ofte må man gjøre det likevell. Hi gikk på foreldrekaffe selv om hun ikke hadde lyst, akkurat som hun burde for å være en vanlig god mor. På samme måte må hun regne med å bruke masse tid på ting hun egentlig ikke synes noe om i årene som kommer. Personlig har jeg ingen interesse av musikk. Det betyr ikke at jeg kan droppe alt som har med musikk å gjøre og heller bare lese høyt eller trene sammen med barna. Det å vokse opp i Norge uten å vite noe om musikk er rett og slett ikke så greit. Derfor er det viktig at jeg gjør en spessiell innsats på dette området. Jeg bruker derfor timesvis hver uke på å følge opp ungenes musikk. Jeg spiller musikk hjemme selv om jeg mye heller ville hørt på et snakkeprogram på radioen, jeg er med på spilletimer, hører på konserter, hjelper dem å øve på instrumentene sine osv. På samme måte kan det å vokse opp i Norge uten å kunne noe om friluftsliv og ikke beherske vanlige aktiviteter som for eksempel å gå på ski, tenne et bål eller klatre i trær være vanskelig. Barnet vil da lett falle utenfor når venner skal gjøre slike ting og barnet vil aldri få muligheten til å oppleve de gledene slike aktiviteter kan gi. Det å være en god mor innebærer ikke bare vise barna at vi er glade i dem og å gjøre hygglige ting sammen med dem. Det innebærer også å lære dem alle disse tingene de kommer til å få bruk for og glede av i fremtiden. Det er et aspekt ved det å være en god mor jeg synes det ser ut som om både HI og en del andre har glemt. Anonymous poster hash: c98ac...5c3
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2014 #198 Skrevet 27. oktober 2014 Og som vanlig blir det enten/eller. Er jeg den eneste som klarer å både ta med barna ut i skog og mark, OG lese for dem og ta dem med på teater? Trodde det var normalt jeg, å gi barna sine smakebiter av ALLE livets gleder. Anonymous poster hash: 9ab52...30a
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2014 #199 Skrevet 27. oktober 2014 Og som vanlig blir det enten/eller. Er jeg den eneste som klarer å både ta med barna ut i skog og mark, OG lese for dem og ta dem med på teater? Trodde det var normalt jeg, å gi barna sine smakebiter av ALLE livets gleder. Anonymous poster hash: 9ab52...30a Det er normalt, men de som ikke gjør det ene, liker å late som å gjøre det ene da utelukker det andre. Slik det jo gjør for dem. Anonymous poster hash: 23b72...a44
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2014 #200 Skrevet 27. oktober 2014 Kan dere slutte å svare henne? Hun higer etter oppmerksomhet, negativ eller positivt spiller ingen rolle for henne. Får litt sånn "Ranveig-følelse" over hele tråden jo mer jeg leser i den. Hun skriver for å provosere slik at folk skal reagere, mens hoffet hennes forsvarer henne og fortelle hvor fantastisk hun er. Har dere aldri opplevd det på ungdomsskolen? Det er jo 8. klasse om igjen dette her. Hvis dere slutter å gi henne oppmerksomhet så slutter hun med disse liksom-provoserende innleggene og blir til en vanlig kjedelig bruker her inne.Anonymous poster hash: 0d176...d05 Man trenger ikke å synes noen er fantastisk for å reagere på den typen oppførsel vi ser her. Den hører ikke hjemme noe sted, og det at en person er/fremstår som "snobbete" eller har andre egenskaper vi ikke liker, betyr ikke at det er greit å mobbe dem.Anonymous poster hash: 0d170...b60 Jeg sier ikke det er greit å mobbe, men det kommer hylekoret som forteller henne hvor sterk, snill, fin og fantastisk hun er - det er vel det hun streber etter. Først kritikk, og så folk som forteller at hun har rett og at hun er unik og beundringsverdig. Typisk 8. klasse som sagt. Og hvilket glasshus mener den andre anonym? Jeg skriver aldri med nick og har ingen hoff som hyler søta pena etter meg. Anonymous poster hash: 0d176...d05 Du oppfordrer alle til å la være med å komme med tilbakemeldinger om hva vi synes om mtn, både positivt og negativt samtidig som du skriver rimelig tydelig hva du selv mener. Det er glasshus. Anonymous poster hash: 0582e...ac7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå