Anonym bruker Skrevet 30. september 2014 #126 Skrevet 30. september 2014 Så da skal kreftsyke barn isoleres i 1-2-3 år ? Fordi foreldre av barn m vannkopper kan ta dem med ut på butikken så de kan grille pølser på tur? For de har jo vært inne et par dager stakkars små??? Anonymous poster hash: edc20...520 Nei. Men de holdes unna det "offentlige rom" når det er smitte i omløp og de er klar over det!? Anonymous poster hash: a80a3...1b5 Tror rett og slett bare du må innse at empati ikke er din best utviklede egenskap, og at oppførselen din virker sårende og provoserende på foreldre som alt har veldig mye å tenke på. Vi blir nok aldri enige her, men så ulike synspunkter. Anonymous poster hash: 4326a...f7e
Anonym bruker Skrevet 30. september 2014 #127 Skrevet 30. september 2014 enkelte er så egoistiske og tenker ikkje lenger en sin eigen nesetipp!! me som har kreftsjuke born kan ikkje isolere barna våre totalt så lenge behandlingen pågår...det kan ikkje være så vanskeligt å ta hensyn den veko/dagane det pågår!! det er så innmari lite dåke må ta hensyn til i forhold kva kreft sjuke barn eller andre imunsvekkende sjukdommar går igjennom og må tenke på kvar einaste dag.... Anonymous poster hash: 702f3...daa Sønnen min er veldig allergisk mot hund. Skal jeg be alle foreldre i barnehagen ta hensyn til dette og riste klær litt ekstra før de går inn i barnehagen eller kvitte seg med dyrene? Han kan dø om han går en kraftig reaksjon. Er det da opp til meg eller de adre foreldrene å sørge for at anfall ikke skjer? Hvem sitt ansvar et det å følge med på hans reaksjoner til en hver tid? Mitt eller de andre foreldrene? Jeg vet ALDRI når han kan få overreaksjonen, jeg vet ikke når han kan bli syk, evt dø. Jeg isolerer han ikke, men tar ansvar selv. Kan ikke nekte noen å ha hund, men kan passe på at han ikke er i nærheten av hund eller hundehår, ta på maske og gi medisin. Vet jeg at det står noen med hund utenfor butikken, må jeg dra hjem og vente en stund før jeg drar tilbake og har på maske for sikkerhets skyld. Anonymous poster hash: a80a3...1b5
Anonym bruker Skrevet 30. september 2014 #128 Skrevet 30. september 2014 enkelte er så egoistiske og tenker ikkje lenger en sin eigen nesetipp!! me som har kreftsjuke born kan ikkje isolere barna våre totalt så lenge behandlingen pågår...det kan ikkje være så vanskeligt å ta hensyn den veko/dagane det pågår!! det er så innmari lite dåke må ta hensyn til i forhold kva kreft sjuke barn eller andre imunsvekkende sjukdommar går igjennom og må tenke på kvar einaste dag.... Anonymous poster hash: 702f3...daa Sønnen min er veldig allergisk mot hund. Skal jeg be alle foreldre i barnehagen ta hensyn til dette og riste klær litt ekstra før de går inn i barnehagen eller kvitte seg med dyrene? Han kan dø om han går en kraftig reaksjon. Er det da opp til meg eller de adre foreldrene å sørge for at anfall ikke skjer? Hvem sitt ansvar et det å følge med på hans reaksjoner til en hver tid? Mitt eller de andre foreldrene? Jeg vet ALDRI når han kan få overreaksjonen, jeg vet ikke når han kan bli syk, evt dø. Jeg isolerer han ikke, men tar ansvar selv. Kan ikke nekte noen å ha hund, men kan passe på at han ikke er i nærheten av hund eller hundehår, ta på maske og gi medisin. Vet jeg at det står noen med hund utenfor butikken, må jeg dra hjem og vente en stund før jeg drar tilbake og har på maske for sikkerhets skyld. Anonymous poster hash: a80a3...1b5 Da har du (og barnehagen/andre som passer gutten) selvfølgelig EpiPen tilgjengelig til enhver tid. Du opplyser om dette i bhg/skole så andre kan ta hensyn. På trinnet til den ene gutten min går det en gutt som har ekstrem allergi mot kiwi. Alle på trinnet har fått beskjed om at kiwi ikke kan medbringes i matpakke. Lett som en plett. Dessverre finnes det ikke noen quickfix mot vannkopper for immunsupprimerte barn eller voksne. Anonymous poster hash: 4326a...f7e
Anonym bruker Skrevet 30. september 2014 #129 Skrevet 30. september 2014 Så da skal kreftsyke barn isoleres i 1-2-3 år ? Fordi foreldre av barn m vannkopper kan ta dem med ut på butikken så de kan grille pølser på tur? For de har jo vært inne et par dager stakkars små??? Anonymous poster hash: edc20...520 Nei. Men de holdes unna det "offentlige rom" når det er smitte i omløp og de er klar over det!? Anonymous poster hash: a80a3...1b5 Tror rett og slett bare du må innse at empati ikke er din best utviklede egenskap, og at oppførselen din virker sårende og provoserende på foreldre som alt har veldig mye å tenke på. Vi blir nok aldri enige her, men så ulike synspunkter. Anonymous poster hash: 4326a...f7e Er du virkelig uenig i at barn med nedsatt immunforsvar bør holdes hjemme når alle vet at det er smitte i omløp? I og med at smitten kommer før utbrudd, bør man beskytte barna. Har mye empati jeg, men møter jo rent ute her inne også. Er du enig u at det er ok at barna mine er sultne og vi ikke har mat fordi det kanskje er noen i butikken som har nedsatt immunforsvar? Jeg hadde aldri dratt i en butikk der jeg ikke kjenner noen. Nettopp av disse årsakene, men enkelte leser det de vil lese og blåser en lang bading i resten. JEG DRO TIL DEN LOKALE BUTIKKEN DER ALLE KJENNER ALLE OG HVOR DEG IKKE ER NOEN NEDSATT IMMUNFORSVAR OG ALLE VET AT DETTE GÅR SOM ILD I TØRT GRESS! leste du alt nå? Anonymous poster hash: a80a3...1b5
Anonym bruker Skrevet 30. september 2014 #130 Skrevet 30. september 2014 enkelte er så egoistiske og tenker ikkje lenger en sin eigen nesetipp!! me som har kreftsjuke born kan ikkje isolere barna våre totalt så lenge behandlingen pågår...det kan ikkje være så vanskeligt å ta hensyn den veko/dagane det pågår!! det er så innmari lite dåke må ta hensyn til i forhold kva kreft sjuke barn eller andre imunsvekkende sjukdommar går igjennom og må tenke på kvar einaste dag.... Anonymous poster hash: 702f3...daa Sønnen min er veldig allergisk mot hund. Skal jeg be alle foreldre i barnehagen ta hensyn til dette og riste klær litt ekstra før de går inn i barnehagen eller kvitte seg med dyrene? Han kan dø om han går en kraftig reaksjon. Er det da opp til meg eller de adre foreldrene å sørge for at anfall ikke skjer? Hvem sitt ansvar et det å følge med på hans reaksjoner til en hver tid? Mitt eller de andre foreldrene? Jeg vet ALDRI når han kan få overreaksjonen, jeg vet ikke når han kan bli syk, evt dø. Jeg isolerer han ikke, men tar ansvar selv. Kan ikke nekte noen å ha hund, men kan passe på at han ikke er i nærheten av hund eller hundehår, ta på maske og gi medisin. Vet jeg at det står noen med hund utenfor butikken, må jeg dra hjem og vente en stund før jeg drar tilbake og har på maske for sikkerhets skyld. Anonymous poster hash: a80a3...1b5 Da har du (og barnehagen/andre som passer gutten) selvfølgelig EpiPen tilgjengelig til enhver tid. Du opplyser om dette i bhg/skole så andre kan ta hensyn. På trinnet til den ene gutten min går det en gutt som har ekstrem allergi mot kiwi. Alle på trinnet har fått beskjed om at kiwi ikke kan medbringes i matpakke. Lett som en plett. Dessverre finnes det ikke noen quickfix mot vannkopper for immunsupprimerte barn eller voksne. Anonymous poster hash: 4326a...f7e Selvfølgelig har vi det, men jeg har også et ansvar for at den ikke skal brukes. Når han blir best i bursdager, må jeg alltid spørre folk om de har hund, og har de det, skal eg da be de holde den unna han? Jeg blir alltid med han, men få hundeeiere forstår at hunden ikke kan være i samme rom eller i nærheten ute.. Derfor må vi ofte dra etter ca 10 min og blir aldri invitert igjen fordi jeg er så vanvittig dramaqueen. Er ikke så gøy for gutten, men jeg legger aldri skyld på vertskapet vi var hos. Er jo ikke deres feil at han kan blir syk. Anonymous poster hash: a80a3...1b5
Anonym bruker Skrevet 30. september 2014 #131 Skrevet 30. september 2014 enkelte er så egoistiske og tenker ikkje lenger en sin eigen nesetipp!! me som har kreftsjuke born kan ikkje isolere barna våre totalt så lenge behandlingen pågår...det kan ikkje være så vanskeligt å ta hensyn den veko/dagane det pågår!! det er så innmari lite dåke må ta hensyn til i forhold kva kreft sjuke barn eller andre imunsvekkende sjukdommar går igjennom og må tenke på kvar einaste dag.... Anonymous poster hash: 702f3...daa Sønnen min er veldig allergisk mot hund. Skal jeg be alle foreldre i barnehagen ta hensyn til dette og riste klær litt ekstra før de går inn i barnehagen eller kvitte seg med dyrene? Han kan dø om han går en kraftig reaksjon. Er det da opp til meg eller de adre foreldrene å sørge for at anfall ikke skjer? Hvem sitt ansvar et det å følge med på hans reaksjoner til en hver tid? Mitt eller de andre foreldrene? Jeg vet ALDRI når han kan få overreaksjonen, jeg vet ikke når han kan bli syk, evt dø. Jeg isolerer han ikke, men tar ansvar selv. Kan ikke nekte noen å ha hund, men kan passe på at han ikke er i nærheten av hund eller hundehår, ta på maske og gi medisin. Vet jeg at det står noen med hund utenfor butikken, må jeg dra hjem og vente en stund før jeg drar tilbake og har på maske for sikkerhets skyld. Anonymous poster hash: a80a3...1b5 Da har du (og barnehagen/andre som passer gutten) selvfølgelig EpiPen tilgjengelig til enhver tid. Du opplyser om dette i bhg/skole så andre kan ta hensyn. På trinnet til den ene gutten min går det en gutt som har ekstrem allergi mot kiwi. Alle på trinnet har fått beskjed om at kiwi ikke kan medbringes i matpakke. Lett som en plett. Dessverre finnes det ikke noen quickfix mot vannkopper for immunsupprimerte barn eller voksne. Anonymous poster hash: 4326a...f7e Selvfølgelig har vi det, men jeg har også et ansvar for at den ikke skal brukes. Når han blir best i bursdager, må jeg alltid spørre folk om de har hund, og har de det, skal eg da be de holde den unna han? Jeg blir alltid med han, men få hundeeiere forstår at hunden ikke kan være i samme rom eller i nærheten ute.. Derfor må vi ofte dra etter ca 10 min og blir aldri invitert igjen fordi jeg er så vanvittig dramaqueen. Er ikke så gøy for gutten, men jeg legger aldri skyld på vertskapet vi var hos. Er jo ikke deres feil at han kan blir syk. Anonymous poster hash: a80a3...1b5 Alle jeg kjenner som har hund pleier å opplyse om det i invitasjoner, i tilf noen er allergiske eller svært redde. Selvfølgelig holder de hunden unna ved lett allergi. Ved alvorlig allergi kan ikke allergikeren oppholde seg i hus med hundehår. Jeg har moderat allergi mot katter. Vennene mine med katter må jeg møte ute eller hjemme hos meg. Kan ikke dra til dem. Synes du drar alt ut av proporsjoner nå, og virker rimelig hissig. Ang om jeg klarer å lese innleggene dine er jeg litt usikker på om du selv er klar over hva du skriver. Du dro på en unødvendig tur til butikken med smittefarlige barn og reagerte på at folk trakk seg unna. Jeg fatter ikke hva du ikke forstår her, men tror det er best å la den ballen ligge. Når du ikke en gang lytter til foreldre av kreftsyke barn som i klartekst forklarer deg hvor fatalt dette kan bli, er det nok ikke håp. Uansett håper jeg barna dine er på bedringens vei, og at dere snart kan kose dere (kløfritt) så masse dere vil med hele bygden Anonymous poster hash: 4326a...f7e
Anonym bruker Skrevet 30. september 2014 #132 Skrevet 30. september 2014 enkelte er så egoistiske og tenker ikkje lenger en sin eigen nesetipp!! me som har kreftsjuke born kan ikkje isolere barna våre totalt så lenge behandlingen pågår...det kan ikkje være så vanskeligt å ta hensyn den veko/dagane det pågår!! det er så innmari lite dåke må ta hensyn til i forhold kva kreft sjuke barn eller andre imunsvekkende sjukdommar går igjennom og må tenke på kvar einaste dag.... Anonymous poster hash: 702f3...daa Sønnen min er veldig allergisk mot hund. Skal jeg be alle foreldre i barnehagen ta hensyn til dette og riste klær litt ekstra før de går inn i barnehagen eller kvitte seg med dyrene? Han kan dø om han går en kraftig reaksjon. Er det da opp til meg eller de adre foreldrene å sørge for at anfall ikke skjer? Hvem sitt ansvar et det å følge med på hans reaksjoner til en hver tid? Mitt eller de andre foreldrene? Jeg vet ALDRI når han kan få overreaksjonen, jeg vet ikke når han kan bli syk, evt dø. Jeg isolerer han ikke, men tar ansvar selv. Kan ikke nekte noen å ha hund, men kan passe på at han ikke er i nærheten av hund eller hundehår, ta på maske og gi medisin. Vet jeg at det står noen med hund utenfor butikken, må jeg dra hjem og vente en stund før jeg drar tilbake og har på maske for sikkerhets skyld. Anonymous poster hash: a80a3...1b5 Da har du (og barnehagen/andre som passer gutten) selvfølgelig EpiPen tilgjengelig til enhver tid. Du opplyser om dette i bhg/skole så andre kan ta hensyn. På trinnet til den ene gutten min går det en gutt som har ekstrem allergi mot kiwi. Alle på trinnet har fått beskjed om at kiwi ikke kan medbringes i matpakke. Lett som en plett. Dessverre finnes det ikke noen quickfix mot vannkopper for immunsupprimerte barn eller voksne. Anonymous poster hash: 4326a...f7e Selvfølgelig har vi det, men jeg har også et ansvar for at den ikke skal brukes. Når han blir best i bursdager, må jeg alltid spørre folk om de har hund, og har de det, skal eg da be de holde den unna han? Jeg blir alltid med han, men få hundeeiere forstår at hunden ikke kan være i samme rom eller i nærheten ute.. Derfor må vi ofte dra etter ca 10 min og blir aldri invitert igjen fordi jeg er så vanvittig dramaqueen. Er ikke så gøy for gutten, men jeg legger aldri skyld på vertskapet vi var hos. Er jo ikke deres feil at han kan blir syk. Anonymous poster hash: a80a3...1b5 Alle jeg kjenner som har hund pleier å opplyse om det i invitasjoner, i tilf noen er allergiske eller svært redde. Selvfølgelig holder de hunden unna ved lett allergi. Ved alvorlig allergi kan ikke allergikeren oppholde seg i hus med hundehår. Jeg har moderat allergi mot katter. Vennene mine med katter må jeg møte ute eller hjemme hos meg. Kan ikke dra til dem. Synes du drar alt ut av proporsjoner nå, og virker rimelig hissig. Ang om jeg klarer å lese innleggene dine er jeg litt usikker på om du selv er klar over hva du skriver. Du dro på en unødvendig tur til butikken med smittefarlige barn og reagerte på at folk trakk seg unna. Jeg fatter ikke hva du ikke forstår her, men tror det er best å la den ballen ligge. Når du ikke en gang lytter til foreldre av kreftsyke barn som i klartekst forklarer deg hvor fatalt dette kan bli, er det nok ikke håp. Uansett håper jeg barna dine er på bedringens vei, og at dere snart kan kose dere (kløfritt) så masse dere vil med hele bygden Anonymous poster hash: 4326a...f7e At de trekker seg unna er faktisk helt ok, men at de forsøker å vinne en Oscar i samme slengen er det som irriterer meg. Anonymous poster hash: a80a3...1b5
Anonym bruker Skrevet 30. september 2014 #133 Skrevet 30. september 2014 enkelte er så egoistiske og tenker ikkje lenger en sin eigen nesetipp!! me som har kreftsjuke born kan ikkje isolere barna våre totalt så lenge behandlingen pågår...det kan ikkje være så vanskeligt å ta hensyn den veko/dagane det pågår!! det er så innmari lite dåke må ta hensyn til i forhold kva kreft sjuke barn eller andre imunsvekkende sjukdommar går igjennom og må tenke på kvar einaste dag.... Anonymous poster hash: 702f3...daa Sønnen min er veldig allergisk mot hund. Skal jeg be alle foreldre i barnehagen ta hensyn til dette og riste klær litt ekstra før de går inn i barnehagen eller kvitte seg med dyrene? Han kan dø om han går en kraftig reaksjon. Er det da opp til meg eller de adre foreldrene å sørge for at anfall ikke skjer? Hvem sitt ansvar et det å følge med på hans reaksjoner til en hver tid? Mitt eller de andre foreldrene? Jeg vet ALDRI når han kan få overreaksjonen, jeg vet ikke når han kan bli syk, evt dø. Jeg isolerer han ikke, men tar ansvar selv. Kan ikke nekte noen å ha hund, men kan passe på at han ikke er i nærheten av hund eller hundehår, ta på maske og gi medisin. Vet jeg at det står noen med hund utenfor butikken, må jeg dra hjem og vente en stund før jeg drar tilbake og har på maske for sikkerhets skyld. Anonymous poster hash: a80a3...1b5 Da har du (og barnehagen/andre som passer gutten) selvfølgelig EpiPen tilgjengelig til enhver tid. Du opplyser om dette i bhg/skole så andre kan ta hensyn. På trinnet til den ene gutten min går det en gutt som har ekstrem allergi mot kiwi. Alle på trinnet har fått beskjed om at kiwi ikke kan medbringes i matpakke. Lett som en plett. Dessverre finnes det ikke noen quickfix mot vannkopper for immunsupprimerte barn eller voksne. Anonymous poster hash: 4326a...f7e Selvfølgelig har vi det, men jeg har også et ansvar for at den ikke skal brukes. Når han blir best i bursdager, må jeg alltid spørre folk om de har hund, og har de det, skal eg da be de holde den unna han? Jeg blir alltid med han, men få hundeeiere forstår at hunden ikke kan være i samme rom eller i nærheten ute.. Derfor må vi ofte dra etter ca 10 min og blir aldri invitert igjen fordi jeg er så vanvittig dramaqueen. Er ikke så gøy for gutten, men jeg legger aldri skyld på vertskapet vi var hos. Er jo ikke deres feil at han kan blir syk. Anonymous poster hash: a80a3...1b5 Alle jeg kjenner som har hund pleier å opplyse om det i invitasjoner, i tilf noen er allergiske eller svært redde. Selvfølgelig holder de hunden unna ved lett allergi. Ved alvorlig allergi kan ikke allergikeren oppholde seg i hus med hundehår. Jeg har moderat allergi mot katter. Vennene mine med katter må jeg møte ute eller hjemme hos meg. Kan ikke dra til dem. Synes du drar alt ut av proporsjoner nå, og virker rimelig hissig. Ang om jeg klarer å lese innleggene dine er jeg litt usikker på om du selv er klar over hva du skriver. Du dro på en unødvendig tur til butikken med smittefarlige barn og reagerte på at folk trakk seg unna. Jeg fatter ikke hva du ikke forstår her, men tror det er best å la den ballen ligge. Når du ikke en gang lytter til foreldre av kreftsyke barn som i klartekst forklarer deg hvor fatalt dette kan bli, er det nok ikke håp. Uansett håper jeg barna dine er på bedringens vei, og at dere snart kan kose dere (kløfritt) så masse dere vil med hele bygden Anonymous poster hash: 4326a...f7e Det som er mest irriterende for meg er egentlig at den unødvendige handleturen gjør at den nødvendige ikke blir turt å få tatt.. Anonymous poster hash: a80a3...1b5
Anonym bruker Skrevet 30. september 2014 #134 Skrevet 30. september 2014 Vil dere tro hvor ego folk er ? Mitt barn måtte få vaksine mot vannkopper men h*n var innlagt. Fordi noen ikke fulgte reglene med å ikke komme inn på avdelingen med vannkoppsykt barn. Hvor mye mer enn å ligge innlagt på sykehus skal jeg isolere ungen min? Så muligens ganske krass her, men hylende lite barn pga to sprøyter sprengende inn i musklene på låret oppi alt annet h*n må gjøre som er vondt og jævlig. Nei fy faan sånne ego folk !!! Anonymous poster hash: edc20...520
Anonym bruker Skrevet 30. september 2014 #135 Skrevet 30. september 2014 Til deg med barn sin har hundeallergi. På skolen hos oss er det et barn med alvorlig hundeallergi og alvorlig nøtteallergi. Ingen på skolen får ha nøtter på skolematen. Det oppfordres svært sterkt på at ingen spiser nøttepålegg til frokost. Alle på trinnet til barnet med hundeallergi har fått beskjed om dette. Det oppfordres til at ingen koser med kjæledyr i skoleklærne før skolen. Alle vasker hender før skoledagen begynner. Og barnet som er allergisk og de med hunder er plassert lengst fra hverandre i klasserommet. Temaet er oppe på hvert foreldremøte der grunnen og alvoret blir forklart. Det virker som alle tar dette alvorlig, det skulle bare mangle. Barnet møter ikke i bursdager som er hjemme hos de med hund. Mitt barn er veldig redd hunder og katter. ALLE tar hensyn til dette når barnet kommer på besøk. Han sender sms at han er på vei og det er aldri en hund eller katt å se verken ute eller inne hos de han besøker. Folk flest tar hensyn. Dersom barnet ditt er i bursdag ig det er hunder inne er det rart vertskapet ikke kan ta hensyn. Hva med å ta opp på foreldremøte hvor allergisk han er og viktigheten i at hunden er ute/i annet rom osv. Anonymous poster hash: b0cdd...34e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå