Gå til innhold

"Barna mine har vannkopper"


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har kronisk sykdom med nedsatt immunforsvar og blir jeg smittet sv vannkopper er det virkelig krise.

 

Jeg går i butikker på dagtid for å unngå store folkemengder.

 

Håper ikke jeg møtte deg i butikken idag.

 

Så lenge barn har feber mener jeg de bør holdes inne og har lite på dagstur på stranden å gjøre.

 

Anonymous poster hash: b0cdd...34e

For meg et det almenntilsranden som avgjør. Har et barn som er like aktiv med 39 i feber som uten feber. Barn skal kjøles ned nær de har feber, så i stedet for å la de gå med lite klær hjemme, tar jeg de gjerne med ut. Jeg sender de ikke til barnehage og skole om de har feber, men har de fin almenntilsrand, så er vi ute.

 

 

Anonymous poster hash: a80a3...1b5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

 

Jeg har kronisk sykdom med nedsatt immunforsvar og blir jeg smittet sv vannkopper er det virkelig krise.

 

Jeg går i butikker på dagtid for å unngå store folkemengder.

 

Håper ikke jeg møtte deg i butikken idag.

 

Så lenge barn har feber mener jeg de bør holdes inne og har lite på dagstur på stranden å gjøre.

 

Anonymous poster hash: b0cdd...34e

For meg et det almenntilsranden som avgjør. Har et barn som er like aktiv med 39 i feber som uten feber. Barn skal kjøles ned nær de har feber, så i stedet for å la de gå med lite klær hjemme, tar jeg de gjerne med ut. Jeg sender de ikke til barnehage og skole om de har feber, men har de fin almenntilsrand, så er vi ute.

 

 

Anonymous poster hash: a80a3...1b5

Jeg kunne også godt tatt med smittefarlige barn med god allmenntilstand ut. Men da kun i hagen eller andre steder der vi garantert var alene, evt til noen som alt har hatt det eller ønsker å gå det, da selvfølgelig etter avtale. Hadde ALDRI tatt dem med på butikken, bussen, kino e.l.

 

Anonymous poster hash: 4326a...f7e

Skrevet

 

 

Jeg har kronisk sykdom med nedsatt immunforsvar og blir jeg smittet sv vannkopper er det virkelig krise.

 

Jeg går i butikker på dagtid for å unngå store folkemengder.

 

Håper ikke jeg møtte deg i butikken idag.

 

Så lenge barn har feber mener jeg de bør holdes inne og har lite på dagstur på stranden å gjøre.

 

Anonymous poster hash: b0cdd...34e

For meg et det almenntilsranden som avgjør. Har et barn som er like aktiv med 39 i feber som uten feber. Barn skal kjøles ned nær de har feber, så i stedet for å la de gå med lite klær hjemme, tar jeg de gjerne med ut. Jeg sender de ikke til barnehage og skole om de har feber, men har de fin almenntilsrand, så er vi ute.

 

 

Anonymous poster hash: a80a3...1b5

Jeg kunne også godt tatt med smittefarlige barn med god allmenntilstand ut. Men da kun i hagen eller andre steder der vi garantert var alene, evt til noen som alt har hatt det eller ønsker å gå det, da selvfølgelig etter avtale. Hadde ALDRI tatt dem med på butikken, bussen, kino e.l.

 

Anonymous poster hash: 4326a...f7e

Så finnes det de som ikke har egen hage da.. Derfor dro vi på stranden som er stor og hvor det sjelden er folk på denne tiden av året. Vi er der ofte og er der ofte alene, men i dag var det flere der.. To familier.

 

Jeg må ta med barn inn i butikken. Kan ikke la de sitte alene i bilen lys våkne.

 

 

Anonymous poster hash: a80a3...1b5

Skrevet

 

 

 

Jeg har kronisk sykdom med nedsatt immunforsvar og blir jeg smittet sv vannkopper er det virkelig krise.

Jeg går i butikker på dagtid for å unngå store folkemengder.

Håper ikke jeg møtte deg i butikken idag.

Så lenge barn har feber mener jeg de bør holdes inne og har lite på dagstur på stranden å gjøre.Anonymous poster hash: b0cdd...34e

For meg et det almenntilsranden som avgjør. Har et barn som er like aktiv med 39 i feber som uten feber. Barn skal kjøles ned nær de har feber, så i stedet for å la de gå med lite klær hjemme, tar jeg de gjerne med ut. Jeg sender de ikke til barnehage og skole om de har feber, men har de fin almenntilsrand, så er vi ute.Anonymous poster hash: a80a3...1b5
Jeg kunne også godt tatt med smittefarlige barn med god allmenntilstand ut. Men da kun i hagen eller andre steder der vi garantert var alene, evt til noen som alt har hatt det eller ønsker å gå det, da selvfølgelig etter avtale. Hadde ALDRI tatt dem med på butikken, bussen, kino e.l.Anonymous poster hash: 4326a...f7e

Så finnes det de som ikke har egen hage da.. Derfor dro vi på stranden som er stor og hvor det sjelden er folk på denne tiden av året. Vi er der ofte og er der ofte alene, men i dag var det flere der.. To familier.

Jeg må ta med barn inn i butikken. Kan ikke la de sitte alene i bilen lys våkne.Anonymous poster hash: a80a3...1b5

Men du må ikke i butikken!

 

Anonymous poster hash: a50dd...068

Skrevet

 

 

 

 

Jeg har kronisk sykdom med nedsatt immunforsvar og blir jeg smittet sv vannkopper er det virkelig krise.

Jeg går i butikker på dagtid for å unngå store folkemengder.

Håper ikke jeg møtte deg i butikken idag.

Så lenge barn har feber mener jeg de bør holdes inne og har lite på dagstur på stranden å gjøre.Anonymous poster hash: b0cdd...34e

For meg et det almenntilsranden som avgjør. Har et barn som er like aktiv med 39 i feber som uten feber. Barn skal kjøles ned nær de har feber, så i stedet for å la de gå med lite klær hjemme, tar jeg de gjerne med ut. Jeg sender de ikke til barnehage og skole om de har feber, men har de fin almenntilsrand, så er vi ute.Anonymous poster hash: a80a3...1b5
Jeg kunne også godt tatt med smittefarlige barn med god allmenntilstand ut. Men da kun i hagen eller andre steder der vi garantert var alene, evt til noen som alt har hatt det eller ønsker å gå det, da selvfølgelig etter avtale. Hadde ALDRI tatt dem med på butikken, bussen, kino e.l.Anonymous poster hash: 4326a...f7e
Så finnes det de som ikke har egen hage da.. Derfor dro vi på stranden som er stor og hvor det sjelden er folk på denne tiden av året. Vi er der ofte og er der ofte alene, men i dag var det flere der.. To familier.

Jeg må ta med barn inn i butikken. Kan ikke la de sitte alene i bilen lys våkne.Anonymous poster hash: a80a3...1b5

Men du må ikke i butikken!

 

Anonymous poster hash: a50dd...068

Ikke akkurat da, men generelt så må jeg i butikken fra tid til annen og da må jeg ta med barna om det er vannkopper, forkjølelse eller de er friske.

 

 

Anonymous poster hash: a80a3...1b5

Skrevet

Jeg er mest fasinert av at alle i nærmiljøet ditt er venn med deg på Facebook OG hadde rukket å lese statusen din.

 

Anonymous poster hash: 99a82...262

Skrevet

Jeg er mest fasinert av at alle i nærmiljøet ditt er venn med deg på Facebook OG hadde rukket å lese statusen din.

 

Anonymous poster hash: 99a82...262

Lite sted, alle kjenner alle og statusen min ble lagt ut lørdag, vi var ute i dag.

 

 

Anonymous poster hash: a80a3...1b5

Skrevet

Jeg er alenemamma å når småen hadde vannkopper så kunne jeg ikke la vær å gå på butikken på over en uke bare fordi han kunne smitte noen!

Selvsagt gikk jeg på butikken med barnet når vi trengte noe der!

Skrevet

 

Jeg er mest fasinert av at alle i nærmiljøet ditt er venn med deg på Facebook OG hadde rukket å lese statusen din.

 

Anonymous poster hash: 99a82...262

Lite sted, alle kjenner alle og statusen min ble lagt ut lørdag, vi var ute i dag.

 

 

Anonymous poster hash: a80a3...1b5

Ok. Så din handling er viktigere enn andre menneskers helse og, i verste fall, liv. Henger med så langt. Men du kan da ikke bli irritert for at folk skyr unna dere? De vil vel sikkert ikke bli smittet da? Er det virkelig så vanskelig å forstå? Når du velger å ta med smittefarlige barn ut, må andre få velge å holde avstand uten at du trenger å bli hårsår for det.

 

Anonymous poster hash: 4326a...f7e

Skrevet

 

 

Jeg er mest fasinert av at alle i nærmiljøet ditt er venn med deg på Facebook OG hadde rukket å lese statusen din.

 

Anonymous poster hash: 99a82...262

Lite sted, alle kjenner alle og statusen min ble lagt ut lørdag, vi var ute i dag.

 

 

Anonymous poster hash: a80a3...1b5

Ok. Så din handling er viktigere enn andre menneskers helse og, i verste fall, liv. Henger med så langt. Men du kan da ikke bli irritert for at folk skyr unna dere? De vil vel sikkert ikke bli smittet da? Er det virkelig så vanskelig å forstå? Når du velger å ta med smittefarlige barn ut, må andre få velge å holde avstand uten at du trenger å bli hårsår for det.

 

Anonymous poster hash: 4326a...f7e

Jeg blir irritert når folk reagerer så kraftig på vannkopper. Hvis folk risikerer livet sitt om de er i nærheten av noen med det, kan de ikke gå ute blandt mennesker da. Blir jo det samme som å si at du ikke kan gå tur med hunden, for det finnes allergikere. Eneste forskjellen er at jeg ikke kan binde barna mine utenfor butikken, for det er ennå verre enn å ta de med inn, vannkopper eller ei.

 

Skulle tro vi var spedalske, ikke smittet av vannkopper! (Som forøvrig de fleste har hatt sin runde med etter å ha lest statuser på Facebook)

 

 

Anonymous poster hash: a80a3...1b5

Skrevet

 

 

 

Jeg er mest fasinert av at alle i nærmiljøet ditt er venn med deg på Facebook OG hadde rukket å lese statusen din.

 

Anonymous poster hash: 99a82...262

Lite sted, alle kjenner alle og statusen min ble lagt ut lørdag, vi var ute i dag.

 

 

Anonymous poster hash: a80a3...1b5

Ok. Så din handling er viktigere enn andre menneskers helse og, i verste fall, liv. Henger med så langt. Men du kan da ikke bli irritert for at folk skyr unna dere? De vil vel sikkert ikke bli smittet da? Er det virkelig så vanskelig å forstå? Når du velger å ta med smittefarlige barn ut, må andre få velge å holde avstand uten at du trenger å bli hårsår for det.

 

Anonymous poster hash: 4326a...f7e

Jeg blir irritert når folk reagerer så kraftig på vannkopper. Hvis folk risikerer livet sitt om de er i nærheten av noen med det, kan de ikke gå ute blandt mennesker da. Blir jo det samme som å si at du ikke kan gå tur med hunden, for det finnes allergikere. Eneste forskjellen er at jeg ikke kan binde barna mine utenfor butikken, for det er ennå verre enn å ta de med inn, vannkopper eller ei.

 

Skulle tro vi var spedalske, ikke smittet av vannkopper! (Som forøvrig de fleste har hatt sin runde med etter å ha lest statuser på Facebook)

 

 

Anonymous poster hash: a80a3...1b5

Men når du med viten og vilje velger å utsette andre for smitte, og disse andre vet at du gjør det, må jo de få lov til å holde seg unna? Ville du hatt nærkontakt med noen du vet er smittsomme? Det passer vel kanskje ikke alle å bli syke akkurat nå.

 

Anonymous poster hash: 4326a...f7e

Skrevet

 

 

 

 

Jeg er mest fasinert av at alle i nærmiljøet ditt er venn med deg på Facebook OG hadde rukket å lese statusen din.

 

Anonymous poster hash: 99a82...262

Lite sted, alle kjenner alle og statusen min ble lagt ut lørdag, vi var ute i dag.

 

 

Anonymous poster hash: a80a3...1b5

Ok. Så din handling er viktigere enn andre menneskers helse og, i verste fall, liv. Henger med så langt. Men du kan da ikke bli irritert for at folk skyr unna dere? De vil vel sikkert ikke bli smittet da? Er det virkelig så vanskelig å forstå? Når du velger å ta med smittefarlige barn ut, må andre få velge å holde avstand uten at du trenger å bli hårsår for det.

 

Anonymous poster hash: 4326a...f7e

Jeg blir irritert når folk reagerer så kraftig på vannkopper. Hvis folk risikerer livet sitt om de er i nærheten av noen med det, kan de ikke gå ute blandt mennesker da. Blir jo det samme som å si at du ikke kan gå tur med hunden, for det finnes allergikere. Eneste forskjellen er at jeg ikke kan binde barna mine utenfor butikken, for det er ennå verre enn å ta de med inn, vannkopper eller ei.

 

Skulle tro vi var spedalske, ikke smittet av vannkopper! (Som forøvrig de fleste har hatt sin runde med etter å ha lest statuser på Facebook)

 

 

Anonymous poster hash: a80a3...1b5

Men når du med viten og vilje velger å utsette andre for smitte, og disse andre vet at du gjør det, må jo de få lov til å holde seg unna? Ville du hatt nærkontakt med noen du vet er smittsomme? Det passer vel kanskje ikke alle å bli syke akkurat nå.

 

Anonymous poster hash: 4326a...f7e

Jeg bryr meg rent lite om folk er smittebærere eller ikke når jeg er i butikken. Jeg hilser på de jeg kjenner og viser ikke med hele meg at jeg skyr de om jeg vet de er syke. Har vært alene lenge nok til å vite at noen ting i livet er nødvendig selv om andre ikke er enig. De trenger ikke demonstrere.

 

 

 

Anonymous poster hash: a80a3...1b5

Skrevet

 

 

 

 

 

Jeg er mest fasinert av at alle i nærmiljøet ditt er venn med deg på Facebook OG hadde rukket å lese statusen din.

 

Anonymous poster hash: 99a82...262

Lite sted, alle kjenner alle og statusen min ble lagt ut lørdag, vi var ute i dag.

 

 

Anonymous poster hash: a80a3...1b5

Ok. Så din handling er viktigere enn andre menneskers helse og, i verste fall, liv. Henger med så langt. Men du kan da ikke bli irritert for at folk skyr unna dere? De vil vel sikkert ikke bli smittet da? Er det virkelig så vanskelig å forstå? Når du velger å ta med smittefarlige barn ut, må andre få velge å holde avstand uten at du trenger å bli hårsår for det.

 

Anonymous poster hash: 4326a...f7e

Jeg blir irritert når folk reagerer så kraftig på vannkopper. Hvis folk risikerer livet sitt om de er i nærheten av noen med det, kan de ikke gå ute blandt mennesker da. Blir jo det samme som å si at du ikke kan gå tur med hunden, for det finnes allergikere. Eneste forskjellen er at jeg ikke kan binde barna mine utenfor butikken, for det er ennå verre enn å ta de med inn, vannkopper eller ei.

 

Skulle tro vi var spedalske, ikke smittet av vannkopper! (Som forøvrig de fleste har hatt sin runde med etter å ha lest statuser på Facebook)

 

 

Anonymous poster hash: a80a3...1b5

Men når du med viten og vilje velger å utsette andre for smitte, og disse andre vet at du gjør det, må jo de få lov til å holde seg unna? Ville du hatt nærkontakt med noen du vet er smittsomme? Det passer vel kanskje ikke alle å bli syke akkurat nå.

 

Anonymous poster hash: 4326a...f7e

Jeg bryr meg rent lite om folk er smittebærere eller ikke når jeg er i butikken. Jeg hilser på de jeg kjenner og viser ikke med hele meg at jeg skyr de om jeg vet de er syke. Har vært alene lenge nok til å vite at noen ting i livet er nødvendig selv om andre ikke er enig. De trenger ikke demonstrere.

 

 

 

Anonymous poster hash: a80a3...1b5

Og det er jo fint for deg? Men har du overhodet ingen forståelse for at noen velger annerledes? God bedring til barna dine, forresten. Håper de kan fly ute snart uten å skremme resten av bygden.

 

Anonymous poster hash: 4326a...f7e

Skrevet

 

 

 

 

 

 

Jeg er mest fasinert av at alle i nærmiljøet ditt er venn med deg på Facebook OG hadde rukket å lese statusen din.

 

Anonymous poster hash: 99a82...262

Lite sted, alle kjenner alle og statusen min ble lagt ut lørdag, vi var ute i dag.

 

 

Anonymous poster hash: a80a3...1b5

Ok. Så din handling er viktigere enn andre menneskers helse og, i verste fall, liv. Henger med så langt. Men du kan da ikke bli irritert for at folk skyr unna dere? De vil vel sikkert ikke bli smittet da? Er det virkelig så vanskelig å forstå? Når du velger å ta med smittefarlige barn ut, må andre få velge å holde avstand uten at du trenger å bli hårsår for det.

 

Anonymous poster hash: 4326a...f7e

Jeg blir irritert når folk reagerer så kraftig på vannkopper. Hvis folk risikerer livet sitt om de er i nærheten av noen med det, kan de ikke gå ute blandt mennesker da. Blir jo det samme som å si at du ikke kan gå tur med hunden, for det finnes allergikere. Eneste forskjellen er at jeg ikke kan binde barna mine utenfor butikken, for det er ennå verre enn å ta de med inn, vannkopper eller ei.

 

Skulle tro vi var spedalske, ikke smittet av vannkopper! (Som forøvrig de fleste har hatt sin runde med etter å ha lest statuser på Facebook)

 

 

Anonymous poster hash: a80a3...1b5

Men når du med viten og vilje velger å utsette andre for smitte, og disse andre vet at du gjør det, må jo de få lov til å holde seg unna? Ville du hatt nærkontakt med noen du vet er smittsomme? Det passer vel kanskje ikke alle å bli syke akkurat nå.

 

Anonymous poster hash: 4326a...f7e

Jeg bryr meg rent lite om folk er smittebærere eller ikke når jeg er i butikken. Jeg hilser på de jeg kjenner og viser ikke med hele meg at jeg skyr de om jeg vet de er syke. Har vært alene lenge nok til å vite at noen ting i livet er nødvendig selv om andre ikke er enig. De trenger ikke demonstrere.

 

 

 

Anonymous poster hash: a80a3...1b5

Og det er jo fint for deg? Men har du overhodet ingen forståelse for at noen velger annerledes? God bedring til barna dine, forresten. Håper de kan fly ute snart uten å skremme resten av bygden.

 

Anonymous poster hash: 4326a...f7e

Jeg forstår det veldig godt, men at de må demonstrere forstår jeg ikke. Altså at de går baklengs fra meg og nærmest gjemmer seg bak butikkhyllene og at de sier "er ikke dere syke?" Før de setter handlekurven fra seg og "flykter" ut av butikken. Det er rett og slett barnslig.

 

 

Anonymous poster hash: a80a3...1b5

Skrevet

 

 

 

 

 

 

 

Jeg er mest fasinert av at alle i nærmiljøet ditt er venn med deg på Facebook OG hadde rukket å lese statusen din.

 

Anonymous poster hash: 99a82...262

Lite sted, alle kjenner alle og statusen min ble lagt ut lørdag, vi var ute i dag.

 

 

Anonymous poster hash: a80a3...1b5

Ok. Så din handling er viktigere enn andre menneskers helse og, i verste fall, liv. Henger med så langt. Men du kan da ikke bli irritert for at folk skyr unna dere? De vil vel sikkert ikke bli smittet da? Er det virkelig så vanskelig å forstå? Når du velger å ta med smittefarlige barn ut, må andre få velge å holde avstand uten at du trenger å bli hårsår for det.

 

Anonymous poster hash: 4326a...f7e

Jeg blir irritert når folk reagerer så kraftig på vannkopper. Hvis folk risikerer livet sitt om de er i nærheten av noen med det, kan de ikke gå ute blandt mennesker da. Blir jo det samme som å si at du ikke kan gå tur med hunden, for det finnes allergikere. Eneste forskjellen er at jeg ikke kan binde barna mine utenfor butikken, for det er ennå verre enn å ta de med inn, vannkopper eller ei.

 

Skulle tro vi var spedalske, ikke smittet av vannkopper! (Som forøvrig de fleste har hatt sin runde med etter å ha lest statuser på Facebook)

 

 

Anonymous poster hash: a80a3...1b5

Men når du med viten og vilje velger å utsette andre for smitte, og disse andre vet at du gjør det, må jo de få lov til å holde seg unna? Ville du hatt nærkontakt med noen du vet er smittsomme? Det passer vel kanskje ikke alle å bli syke akkurat nå.

 

Anonymous poster hash: 4326a...f7e

Jeg bryr meg rent lite om folk er smittebærere eller ikke når jeg er i butikken. Jeg hilser på de jeg kjenner og viser ikke med hele meg at jeg skyr de om jeg vet de er syke. Har vært alene lenge nok til å vite at noen ting i livet er nødvendig selv om andre ikke er enig. De trenger ikke demonstrere.

 

 

 

Anonymous poster hash: a80a3...1b5

Og det er jo fint for deg? Men har du overhodet ingen forståelse for at noen velger annerledes? God bedring til barna dine, forresten. Håper de kan fly ute snart uten å skremme resten av bygden.

 

Anonymous poster hash: 4326a...f7e

Jeg forstår det veldig godt, men at de må demonstrere forstår jeg ikke. Altså at de går baklengs fra meg og nærmest gjemmer seg bak butikkhyllene og at de sier "er ikke dere syke?" Før de setter handlekurven fra seg og "flykter" ut av butikken. Det er rett og slett barnslig.

 

 

Anonymous poster hash: a80a3...1b5

 

Om de f.eks har bestilt en sydentur og skal reise om en ukes tid er det slett ikke rart de skyr dere som pesten, eller de har tenkt å besøke noen på sykehuset, eller har noen i familien som er gravide, eller kjenner noen som går på cellegift, eller selv har en time på sykehuset (du slipper ikke inn på sykehuset når du har vært utsatt for vannkoppsmitte), eller rett og slett har andre planer de neste par ukene som gjør at det passer særdeles dårlig med en runde vannkopper akkurat nå.

 

Anonymous poster hash: ffa87...392

Skrevet

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Jeg er mest fasinert av at alle i nærmiljøet ditt er venn med deg på Facebook OG hadde rukket å lese statusen din.

 

Anonymous poster hash: 99a82...262

Lite sted, alle kjenner alle og statusen min ble lagt ut lørdag, vi var ute i dag.

 

 

Anonymous poster hash: a80a3...1b5

Ok. Så din handling er viktigere enn andre menneskers helse og, i verste fall, liv. Henger med så langt. Men du kan da ikke bli irritert for at folk skyr unna dere? De vil vel sikkert ikke bli smittet da? Er det virkelig så vanskelig å forstå? Når du velger å ta med smittefarlige barn ut, må andre få velge å holde avstand uten at du trenger å bli hårsår for det.

 

Anonymous poster hash: 4326a...f7e

Jeg blir irritert når folk reagerer så kraftig på vannkopper. Hvis folk risikerer livet sitt om de er i nærheten av noen med det, kan de ikke gå ute blandt mennesker da. Blir jo det samme som å si at du ikke kan gå tur med hunden, for det finnes allergikere. Eneste forskjellen er at jeg ikke kan binde barna mine utenfor butikken, for det er ennå verre enn å ta de med inn, vannkopper eller ei.

 

Skulle tro vi var spedalske, ikke smittet av vannkopper! (Som forøvrig de fleste har hatt sin runde med etter å ha lest statuser på Facebook)

 

 

Anonymous poster hash: a80a3...1b5

Men når du med viten og vilje velger å utsette andre for smitte, og disse andre vet at du gjør det, må jo de få lov til å holde seg unna? Ville du hatt nærkontakt med noen du vet er smittsomme? Det passer vel kanskje ikke alle å bli syke akkurat nå.

 

Anonymous poster hash: 4326a...f7e

Jeg bryr meg rent lite om folk er smittebærere eller ikke når jeg er i butikken. Jeg hilser på de jeg kjenner og viser ikke med hele meg at jeg skyr de om jeg vet de er syke. Har vært alene lenge nok til å vite at noen ting i livet er nødvendig selv om andre ikke er enig. De trenger ikke demonstrere.

 

 

 

Anonymous poster hash: a80a3...1b5

Og det er jo fint for deg? Men har du overhodet ingen forståelse for at noen velger annerledes? God bedring til barna dine, forresten. Håper de kan fly ute snart uten å skremme resten av bygden.

 

Anonymous poster hash: 4326a...f7e

Jeg forstår det veldig godt, men at de må demonstrere forstår jeg ikke. Altså at de går baklengs fra meg og nærmest gjemmer seg bak butikkhyllene og at de sier "er ikke dere syke?" Før de setter handlekurven fra seg og "flykter" ut av butikken. Det er rett og slett barnslig.

 

 

Anonymous poster hash: a80a3...1b5

Om de f.eks har bestilt en sydentur og skal reise om en ukes tid er det slett ikke rart de skyr dere som pesten, eller de har tenkt å besøke noen på sykehuset, eller har noen i familien som er gravide, eller kjenner noen som går på cellegift, eller selv har en time på sykehuset (du slipper ikke inn på sykehuset når du har vært utsatt for vannkoppsmitte), eller rett og slett har andre planer de neste par ukene som gjør at det passer særdeles dårlig med en runde vannkopper akkurat nå.

 

Anonymous poster hash: ffa87...392

 

Fortsatt: jeg ser ingen grunn til å lage et dramastykke om det. Altså lage et skuespill for å vise hva de synes. Dessuten, så er man ikke smittebærer før et par dager før sykdommen bryter ut og det er ca 10 -14 dager etter smitte. Null fare om du skal på sykebesøk.

 

 

Anonymous poster hash: a80a3...1b5

Skrevet

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Jeg er mest fasinert av at alle i nærmiljøet ditt er venn med deg på Facebook OG hadde rukket å lese statusen din.

 

Anonymous poster hash: 99a82...262

Lite sted, alle kjenner alle og statusen min ble lagt ut lørdag, vi var ute i dag.

 

 

Anonymous poster hash: a80a3...1b5

Ok. Så din handling er viktigere enn andre menneskers helse og, i verste fall, liv. Henger med så langt. Men du kan da ikke bli irritert for at folk skyr unna dere? De vil vel sikkert ikke bli smittet da? Er det virkelig så vanskelig å forstå? Når du velger å ta med smittefarlige barn ut, må andre få velge å holde avstand uten at du trenger å bli hårsår for det.

 

Anonymous poster hash: 4326a...f7e

Jeg blir irritert når folk reagerer så kraftig på vannkopper. Hvis folk risikerer livet sitt om de er i nærheten av noen med det, kan de ikke gå ute blandt mennesker da. Blir jo det samme som å si at du ikke kan gå tur med hunden, for det finnes allergikere. Eneste forskjellen er at jeg ikke kan binde barna mine utenfor butikken, for det er ennå verre enn å ta de med inn, vannkopper eller ei.

 

Skulle tro vi var spedalske, ikke smittet av vannkopper! (Som forøvrig de fleste har hatt sin runde med etter å ha lest statuser på Facebook)

 

 

Anonymous poster hash: a80a3...1b5

Men når du med viten og vilje velger å utsette andre for smitte, og disse andre vet at du gjør det, må jo de få lov til å holde seg unna? Ville du hatt nærkontakt med noen du vet er smittsomme? Det passer vel kanskje ikke alle å bli syke akkurat nå.

 

Anonymous poster hash: 4326a...f7e

Jeg bryr meg rent lite om folk er smittebærere eller ikke når jeg er i butikken. Jeg hilser på de jeg kjenner og viser ikke med hele meg at jeg skyr de om jeg vet de er syke. Har vært alene lenge nok til å vite at noen ting i livet er nødvendig selv om andre ikke er enig. De trenger ikke demonstrere.

 

 

 

Anonymous poster hash: a80a3...1b5

Og det er jo fint for deg? Men har du overhodet ingen forståelse for at noen velger annerledes? God bedring til barna dine, forresten. Håper de kan fly ute snart uten å skremme resten av bygden.

 

Anonymous poster hash: 4326a...f7e

Jeg forstår det veldig godt, men at de må demonstrere forstår jeg ikke. Altså at de går baklengs fra meg og nærmest gjemmer seg bak butikkhyllene og at de sier "er ikke dere syke?" Før de setter handlekurven fra seg og "flykter" ut av butikken. Det er rett og slett barnslig.

 

 

Anonymous poster hash: a80a3...1b5

Om de f.eks har bestilt en sydentur og skal reise om en ukes tid er det slett ikke rart de skyr dere som pesten, eller de har tenkt å besøke noen på sykehuset, eller har noen i familien som er gravide, eller kjenner noen som går på cellegift, eller selv har en time på sykehuset (du slipper ikke inn på sykehuset når du har vært utsatt for vannkoppsmitte), eller rett og slett har andre planer de neste par ukene som gjør at det passer særdeles dårlig med en runde vannkopper akkurat nå.

 

Anonymous poster hash: ffa87...392

 

Fortsatt: jeg ser ingen grunn til å lage et dramastykke om det. Altså lage et skuespill for å vise hva de synes. Dessuten, så er man ikke smittebærer før et par dager før sykdommen bryter ut og det er ca 10 -14 dager etter smitte. Null fare om du skal på sykebesøk.

 

 

Anonymous poster hash: a80a3...1b5

 

Enten gjør du deg dummere enn du er, eller du troller!

Når du f.eks får en innkallelse til sykehuset står det nederst i brevet at du skal ta kontakt med en gang om du har vært utsatt for vannkoppsmitte, da får du ikke lov å møte til timen men må få en ny time litt lenger frem i tid for å være sikker på at du ikke blir syk. Har noen fått et slikt brev vil de selvfølgelig ikke nær noen som er syke.

 

Samme med gravide og spedbarn, man utsetter seg da ikke for vannkoppsmitte om man har tenkt å omgås disse neste dagene.

 

Anonymous poster hash: ffa87...392

Skrevet

Og selvfølgelig demonstrerer folk for deg hva de mener, å oppsøke andre med vannkoppsmitte er idiotisk og folk reagerer på det. Kanskje er de såpass konfliktsky at de ikke tør si det rett til deg, eller kanskje er du en sånn person det ikke går an å si kritiske ting til uten at du sverter dem for hele bygda etterpå fordi du er en skikkelig intrigemaker, men å demonstrere hvor teit de synes du er som farter rundt med vannkoppsyke barn, det gjør de!



Anonymous poster hash: ffa87...392
Skrevet

 

Og selvfølgelig demonstrerer folk for deg hva de mener, å oppsøke andre med vannkoppsmitte er idiotisk og folk reagerer på det. Kanskje er de såpass konfliktsky at de ikke tør si det rett til deg, eller kanskje er du en sånn person det ikke går an å si kritiske ting til uten at du sverter dem for hele bygda etterpå fordi du er en skikkelig intrigemaker, men å demonstrere hvor teit de synes du er som farter rundt med vannkoppsyke barn, det gjør de!

 

Anonymous poster hash: ffa87...392

Jeg er ingen intrigemaker og jeg er for lat til å sverte eller baksnakke noen i bygda.

 

Men jeg blir irritert over at de lager et psykoteater i stedet for å si noe, eller bare ikke hilse. Det hadde vært mer ok for meg og det vet de. De vet også at jeg er alene og at om jeg må ha noe på butikken, så må barna være med.

 

 

Anonymous poster hash: a80a3...1b5

Skrevet

Hallo det er vannkopper og hi tok barna med i butikken! Tviler på at noen rakk og bli smittet, min jente var den eneste av 16 barn i bhg som ikke fikk det ved siste utbrudd! Så det smitter ikke så lett!

Skrevet

Du bor på bygda på dn bitteliten plass, men har ikke hage og må derfor på stranda? Trollmor!

 

Anonymous poster hash: 9c9c3...833

Skrevet

Tusen takk for sånne tilbakestående folk. Datteren min har kreft og har måttet få vaksiner i låret pga folk som ikke tenker og drasser vannkopperbarn rundt. Å se henne måtte ta ekstra sprøyter oppi alle de andre tingene hun gjør som er vondt og plager henne er trist og gjør meg forbanna. De som er skyld i min datters ekstra tårer burde aldri møte meg face til face. Korttenkte egoister.

 

Anonymous poster hash: edc20...520

Skrevet

Hva med de som er alene med 2 barn skal de mures inne hver gang ett ev barna er syke? De må faktisk på butikk, ene barnet skal kanskje leveres på skole eller i barnehage! Kanskje de ikke har bil må bruke kollektivt hvordan skal de løse dette?

Skrevet

Du bor på bygda på dn bitteliten plass, men har ikke hage og må derfor på stranda? Trollmor!

 

Anonymous poster hash: 9c9c3...833

Jeg sa vel ikke at JEG ikke har hage?? Det finnes de som ikke har hage. Jeg har en liten flekk, men bor i rekkehus med felles lekeplass. Der er det alltid mange barn og voksne, så da tok jeg de med et annet sted.

 

Og dere som mener jeg ikke skal ta med barna ut at all når de er syke....: hvordan skal jeg komme meg i butikken? Sjelden jeg kan planlegge at de ikke blir syke når det er tomt for både det ene og det andre i huset. Og med vannkopper, måtte jeg også til apoteket lørdag for å kjøpe hvitvask.

 

Jeg kan jo ikke la barna mine sulte fordi at andres barn har kreft eller nedsatt immunforsvar, kan jeg vel?

 

Anonymous poster hash: a80a3...1b5

Skrevet

Hva med de som er alene med 2 barn skal de mures inne hver gang ett ev barna er syke? De må faktisk på butikk, ene barnet skal kanskje leveres på skole eller i barnehage! Kanskje de ikke har bil må bruke kollektivt hvordan skal de løse dette?

 

Jeg er faktisk alene med 4, men hadde bare 3 av de med på butikken da det ene var hos faren sin.

 

 

Anonymous poster hash: a80a3...1b5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...