Gå til innhold

"Barna mine har vannkopper"


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kan dø av å bli smittet med vannkopper. Kronisk sykdom og medisiner som tar vekk immunforsvaret.

 

Jeg tar forhåndsregler, aldri kollektiv, handler på dagtid når det er lite folk, alle som kjenner meg vet om dette og tar hensyn når de har vannkopper hjemme. Skal vi være flere på besøk spør verten de andre gjestene om vannkoppesmitte hjemme. (Har noen det kommer jeg ikke)

 

Venner gir beskjed når de hører om utbrudd i ulike barnehager.

 

Men jeg må jo leve og gå ut jeg også. Jeg håper andre folk tar hensyn og holder barn hjemme. De som har syke barn kan jo få barnevakt eller feks bestille matkasse levert på døren, få en nabo til å handle eller være kreativ å bruke opp mat i skap og skuffer den lille uka smitten er der.

 

At man er smittebærer lenge i forkant kan man ikke gjøre noe med.

 

Håper dere skjønner at vi som har mange alvorlige helseproblem syns det er vanskelig å få et til. Det er ganske enkelt for deg å si at ja ja, vannkopper er jo bare en ukes tid, det er ingen krise å bli syk.

 

Jeg har blitt syk av vannkoppesmitte. Jeg møtte et barn på butikken som nøs, feber og hadde vannkopper. (Fant ut det etterpå)om det var dette som smittet meg vet jeg ikke.

 

Jeg lå 2 måneder på sykehus med helvetesild (de som har hatt vannkopper får dette av smitte). Var skikkelig dårlig, selv om jeg hadde mistanke og fikk tidlig medisin (senest 48 timer etter utbrudd).

 

Anonymous poster hash: b0cdd...34e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Greier de virkelig ikke sitte alene i bilen noen minutter mens du løper inn på butikken????!!?

 

Anonymous poster hash: 14f93...808

Skrevet

Ingen kan nekte dykk å vandre rundt som smittebomber, det er ikkje portforbod ved sjukdom i Norge. Men personleg synes eg det vitnar om dårlig gangsyn og lite omtanke for andre å aktivt oppsøke stader der ein med nødvendighet må komme tett på folk.

 

Det er klart at det finst gråsoner. Manglar ein mat og andre nødvendige ting og ikkje har nokon til å passe barna eller handle for seg, og barna er for små til å ikkje vere med i butikken må ein jo. Men når ein ikkje må synes eg omsynet til omverda bør vege så tungt at ein held seg unna.

Skrevet

Tusen takk for sånne tilbakestående folk. Datteren min har kreft og har måttet få vaksiner i låret pga folk som ikke tenker og drasser vannkopperbarn rundt. Å se henne måtte ta ekstra sprøyter oppi alle de andre tingene hun gjør som er vondt og plager henne er trist og gjør meg forbanna. De som er skyld i min datters ekstra tårer burde aldri møte meg face til face. Korttenkte egoister.

 

Anonymous poster hash: edc20...520

 

 

Hva med alle dem som er alene med barna uten avlastning? Vannkoppsmitte etter utbrudd varer i cirka 1 uke, skal man la et lite barn være alene hjemme eller sulte i hjel fordi man ikke har mat hjemme? Ikke alle har fedre, besteforeldre og venninner som kan passe smittefarlige barn. Og det er vanskelig å finne barnevakt man ikke kjenner som gidder å passe syke barn mens man selv er på butikken.

 

Anonymous poster hash: 76c56...6a2

Skrevet

Greier de virkelig ikke sitte alene i bilen noen minutter mens du løper inn på butikken????!!?

 

Anonymous poster hash: 14f93...808

 

 

Hahaha, i alle andre tråder skriver 99% at de aaaaldri lar barna sitte i bilen mens de er i butikken, fordi bilen kan begynne å brenne, barna kan bli stjålet osv. Mens hvis barna er syke så er det plutselig greit? Dobbeltmoral...

 

Anonymous poster hash: 76c56...6a2

Skrevet

Jeg kan dø av å bli smittet med vannkopper. Kronisk sykdom og medisiner som tar vekk immunforsvaret.

 

Jeg tar forhåndsregler, aldri kollektiv, handler på dagtid når det er lite folk, alle som kjenner meg vet om dette og tar hensyn når de har vannkopper hjemme. Skal vi være flere på besøk spør verten de andre gjestene om vannkoppesmitte hjemme. (Har noen det kommer jeg ikke)

 

Venner gir beskjed når de hører om utbrudd i ulike barnehager.

 

Men jeg må jo leve og gå ut jeg også. Jeg håper andre folk tar hensyn og holder barn hjemme. De som har syke barn kan jo få barnevakt eller feks bestille matkasse levert på døren, få en nabo til å handle eller være kreativ å bruke opp mat i skap og skuffer den lille uka smitten er der.

 

At man er smittebærer lenge i forkant kan man ikke gjøre noe med.

 

Håper dere skjønner at vi som har mange alvorlige helseproblem syns det er vanskelig å få et til. Det er ganske enkelt for deg å si at ja ja, vannkopper er jo bare en ukes tid, det er ingen krise å bli syk.

 

Jeg har blitt syk av vannkoppesmitte. Jeg møtte et barn på butikken som nøs, feber og hadde vannkopper. (Fant ut det etterpå)om det var dette som smittet meg vet jeg ikke.

 

Jeg lå 2 måneder på sykehus med helvetesild (de som har hatt vannkopper får dette av smitte). Var skikkelig dårlig, selv om jeg hadde mistanke og fikk tidlig medisin (senest 48 timer etter utbrudd).

 

Anonymous poster hash: b0cdd...34e

 

 

Hva med alle som har kraftig nøtteallergi som gjør at de havner i koma ved å ta på samme håndtak som en person som har spist nøtter for 5 timer siden, har tatt på? Skal alle butikker slutte å selge varer med nøtter, og alle skal slutte å spise nøtteholdige varer 1 døgn før de går i butikken, fordi NOEN kan reagere?

 

Anonymous poster hash: 76c56...6a2

Skrevet

 

Hva med de som er alene med 2 barn skal de mures inne hver gang ett ev barna er syke? De må faktisk på butikk, ene barnet skal kanskje leveres på skole eller i barnehage! Kanskje de ikke har bil må bruke kollektivt hvordan skal de løse dette?

 

Jeg er faktisk alene med 4, men hadde bare 3 av de med på butikken da det ene var hos faren sin.

 

 

Anonymous poster hash: a80a3...1b5

 

 

 

Ikke alle barn har samvær med far. Jeg var mutters alene med 2 barn i 3 år, uten samvær med far, besteforeldre eller noe annen barnevakt. Hadde barna mine 365 dager i året, og alle mine bønner om hjelp fra bekjente møtte døve ører. Så ja, vi finnes vi også.

 

Anonymous poster hash: 76c56...6a2

Skrevet

Hallo det er vannkopper og hi tok barna med i butikken! Tviler på at noen rakk og bli smittet, min jente var den eneste av 16 barn i bhg som ikke fikk det ved siste utbrudd! Så det smitter ikke så lett!

Når alle utenom en blir smittet så tyder det vel på at det faktisk smitter lett?

 

Når det gjelder vannkopper så kan det være fatalt for gravide og de med nedsatt immunforsvar.

 

Anonymous poster hash: c83f8...ebf

Skrevet

 

 

Greier de virkelig ikke sitte alene i bilen noen minutter mens du løper inn på butikken????!!?

 

Anonymous poster hash: 14f93...808

 

Hahaha, i alle andre tråder skriver 99% at de aaaaldri lar barna sitte i bilen mens de er i butikken, fordi bilen kan begynne å brenne, barna kan bli stjålet osv. Mens hvis barna er syke så er det plutselig greit? Dobbeltmoral...

 

Anonymous poster hash: 76c56...6a2

Ikke for min del. Mine venter titt og ofte i bilen mens jeg er innom butikken. Får være måte på å være overhysterisk da.

 

 

Anonymous poster hash: 14f93...808

Skrevet

 

 

Greier de virkelig ikke sitte alene i bilen noen minutter mens du løper inn på butikken????!!?

 

Anonymous poster hash: 14f93...808

 

Hahaha, i alle andre tråder skriver 99% at de aaaaldri lar barna sitte i bilen mens de er i butikken, fordi bilen kan begynne å brenne, barna kan bli stjålet osv. Mens hvis barna er syke så er det plutselig greit? Dobbeltmoral...

 

Anonymous poster hash: 76c56...6a2

Ikke for min del. Mine venter titt og ofte i bilen mens jeg er innom butikken. Får være måte på å være overhysterisk da.

 

 

Anonymous poster hash: 14f93...808

 

 

 

Ikke for din, men for så å si alle andre på DiB. Det er dobbeltmoral på alt her inne.

 

Anonymous poster hash: 76c56...6a2

Skrevet

Greier de virkelig ikke sitte alene i bilen noen minutter mens du løper inn på butikken????!!?

 

Anonymous poster hash: 14f93...808

3 barn i en trang bil... To som klør seg i hjel og hyler fordi det klør og en baby som klør og ikke får gjort noe med det... La de sitte alene i bilen du, og sats på at ingenting skjer. Nr 4 er hos faren sin, men de 3 minste har en annen far og han er ikke der.

 

Og til deg med nedsatt immunforsvar: Ingen vil passe barna når de er syke og med de reaksjonene jeg møtte tror jeg ikke noen naboer ville handlet for meg.. Vi er jo spedalske kan vite. 150 meters avstand. Jeg må ha brød, smør og pålegg, så jeg må i butikken om barna mine er syke eller ikke. Er også mulig smittebærer selv, da jeg er en av de 3% som ikke har hatt vannkopper før fylte 38 år. Men vi skal jo bare sulte lg bruke teater i skapet eller bestille svindyrt varer levert på døra, så vi kan smitte Adam som leverer matkassa. Og samtidig ruinere meg selv OG sulte mens jeg venter på matkassen, da den ikke vil bli levert før neste uke da bestillingen ikke kom inn før torsdag..

 

Skal jeg virkelig gjøre alt dette fordi du kan bli smittet? Er det opp til meg å vite hvem som har nedsatt immunforsvar, eller må de ta høyde for at alenemødre også trenger å handle i butikken? Er det du eller jeg som bør bestille matkasse på døra pga smittefare? Hvordan kan jeg vite hvem som har nedsatt immunforsvar og hvor de bor og når de handler? Er ikke det den sykes ansvar mer enn mitt? Hvorfor skal jeg klandres for at jeg drar i butikken og handler?

 

 

Anonymous poster hash: a80a3...1b5

Skrevet

 

 

 

Hva med de som er alene med 2 barn skal de mures inne hver gang ett ev barna er syke? De må faktisk på butikk, ene barnet skal kanskje leveres på skole eller i barnehage! Kanskje de ikke har bil må bruke kollektivt hvordan skal de løse dette?

Jeg er faktisk alene med 4, men hadde bare 3 av de med på butikken da det ene var hos faren sin.

 

 

Anonymous poster hash: a80a3...1b5

 

Ikke alle barn har samvær med far. Jeg var mutters alene med 2 barn i 3 år, uten samvær med far, besteforeldre eller noe annen barnevakt. Hadde barna mine 365 dager i året, og alle mine bønner om hjelp fra bekjente møtte døve ører. Så ja, vi finnes vi også.

 

Anonymous poster hash: 76c56...6a2

Fullstendig klar over det. Er bare et av de 4 som har en far..

 

 

Anonymous poster hash: a80a3...1b5

Skrevet

Jeg synes det er rart/skummelt at så mange inne på dette forumet ikke har nettverk eller familie. Ingen venninner, naboer, foreldre, besteforeldre, søsken,kolleger som kan hjelpe og støtte.

 

Det er krise om barna blir syke for folk har ikke mat i skap og frys for en uke. (Nå handlet HI pølser til turmat så det var jo ingen matkrise det, bare provoserende å gå på butikken for gøy)

 

Det samme gjelder alle trådene om økonomiske problem, 14 kr å leve på til 10.oktober, ikke råd til barneselskap, ikje råd til mat/husleie osv. Snart kommer trådene om ikke råd til jul, sitter helt alene på jul osv.

 

Kanskje flere her inne må jobbe med å bygge opp nettverket sitt? Tenk om noe skjer, du havner på sykehus i 14 dager, hva med barna da? (Jeg kjenner flere friske voksne som havner på sykehus med vannkopper, voksne blir ofte veldig syke av det)

 

Jeg har ikke så stort nettverk. Men jeg vet jeg kan spørre naboer og kolleger. Naboen her har vært barnevakt for sykt barn som sover mens jeg er 15 minutter i butikken en sen kveld.

 

Jeg har foreldre som jeg kan spørre om hjelp viss det er krise. De har ikke god råd, men de hadde nå hjulpet med litt mat.

 

 

 

Anonymous poster hash: b0cdd...34e

Skrevet

 

Greier de virkelig ikke sitte alene i bilen noen minutter mens du løper inn på butikken????!!?

 

Anonymous poster hash: 14f93...808

3 barn i en trang bil... To som klør seg i hjel og hyler fordi det klør og en baby som klør og ikke får gjort noe med det... La de sitte alene i bilen du, og sats på at ingenting skjer. Nr 4 er hos faren sin, men de 3 minste har en annen far og han er ikke der.

 

Og til deg med nedsatt immunforsvar: Ingen vil passe barna når de er syke og med de reaksjonene jeg møtte tror jeg ikke noen naboer ville handlet for meg.. Vi er jo spedalske kan vite. 150 meters avstand. Jeg må ha brød, smør og pålegg, så jeg må i butikken om barna mine er syke eller ikke. Er også mulig smittebærer selv, da jeg er en av de 3% som ikke har hatt vannkopper før fylte 38 år. Men vi skal jo bare sulte lg bruke teater i skapet eller bestille svindyrt varer levert på døra, så vi kan smitte Adam som leverer matkassa. Og samtidig ruinere meg selv OG sulte mens jeg venter på matkassen, da den ikke vil bli levert før neste uke da bestillingen ikke kom inn før torsdag..

 

Skal jeg virkelig gjøre alt dette fordi du kan bli smittet? Er det opp til meg å vite hvem som har nedsatt immunforsvar, eller må de ta høyde for at alenemødre også trenger å handle i butikken? Er det du eller jeg som bør bestille matkasse på døra pga smittefare? Hvordan kan jeg vite hvem som har nedsatt immunforsvar og hvor de bor og når de handler? Er ikke det den sykes ansvar mer enn mitt? Hvorfor skal jeg klandres for at jeg drar i butikken og handler?

 

 

Anonymous poster hash: a80a3...1b5

Hva gjør du om du selv blir smittet og evt lagt inn på sykehus? Mange voksne som får vannkopper blir veldig syke.

 

Virker jo då du ikke har noen å passe barna en ettermiddag så du får handlet mat. Må barnevernet passe barna mens du evt er syk eller innlagt på sykehus?

 

Skremmende med 4 barn og så lite nettverk...

 

 

 

Anonymous poster hash: b0cdd...34e

Skrevet

Jeg synes det er rart/skummelt at så mange inne på dette forumet ikke har nettverk eller familie. Ingen venninner, naboer, foreldre, besteforeldre, søsken,kolleger som kan hjelpe og støtte.

 

Det er krise om barna blir syke for folk har ikke mat i skap og frys for en uke. (Nå handlet HI pølser til turmat så det var jo ingen matkrise det, bare provoserende å gå på butikken for gøy)

 

Det samme gjelder alle trådene om økonomiske problem, 14 kr å leve på til 10.oktober, ikke råd til barneselskap, ikje råd til mat/husleie osv. Snart kommer trådene om ikke råd til jul, sitter helt alene på jul osv.

 

Kanskje flere her inne må jobbe med å bygge opp nettverket sitt? Tenk om noe skjer, du havner på sykehus i 14 dager, hva med barna da? (Jeg kjenner flere friske voksne som havner på sykehus med vannkopper, voksne blir ofte veldig syke av det)

 

Jeg har ikke så stort nettverk. Men jeg vet jeg kan spørre naboer og kolleger. Naboen her har vært barnevakt for sykt barn som sover mens jeg er 15 minutter i butikken en sen kveld.

 

Jeg har foreldre som jeg kan spørre om hjelp viss det er krise. De har ikke god råd, men de hadde nå hjulpet med litt mat.

 

 

 

Anonymous poster hash: b0cdd...34e

 

 

Jeg har jobbet beinhardt for å bygge nettverket, men jeg klarer ikke det. Vet ikke hvorfor, ingen forklarer meg det. Nå er jeg gift, men har kun mannen og svigers som kan stille opp, ingen venner, gode bekjente eller egen familie. Før jeg møtte mannen min hadde jeg ingen. Ble uplanlagt gravid med en kjæreste som dumpet meg rett etterpå, og måtte ta hjemmeabort da jeg ikke hadde noen å passe barna, måtte dra på butikken med jakka knyttet i livet mens aborten pågikk, fordi vi ikke hadde mat i huset, kjøre barna i bursdag i samme tilstanden osv. Spurte flere om de kunne dra og handle for meg, men ingen gadd.

 

Når det ene barnet plutselig ble sykt midt på natten og jeg ringte ambulansen, måtte jeg vekke barn nr 2 og drasse det med meg i bil etter ambulansen og sitte der hele natta med begge to. Heldigvis havnet jeg ikke på sykehus mens jeg var helt alene med barna, eller var alvorlig syk.

 

Økonomisk og praktisk har jeg bestandig klart meg, men får ikke gjort noe med at ingen vil bli venn med meg eller forklarer meg hvorfor.

 

Anonymous poster hash: 76c56...6a2

Skrevet

 

 

Greier de virkelig ikke sitte alene i bilen noen minutter mens du løper inn på butikken????!!?

 

Anonymous poster hash: 14f93...808

3 barn i en trang bil... To som klør seg i hjel og hyler fordi det klør og en baby som klør og ikke får gjort noe med det... La de sitte alene i bilen du, og sats på at ingenting skjer. Nr 4 er hos faren sin, men de 3 minste har en annen far og han er ikke der.

 

Og til deg med nedsatt immunforsvar: Ingen vil passe barna når de er syke og med de reaksjonene jeg møtte tror jeg ikke noen naboer ville handlet for meg.. Vi er jo spedalske kan vite. 150 meters avstand. Jeg må ha brød, smør og pålegg, så jeg må i butikken om barna mine er syke eller ikke. Er også mulig smittebærer selv, da jeg er en av de 3% som ikke har hatt vannkopper før fylte 38 år. Men vi skal jo bare sulte lg bruke teater i skapet eller bestille svindyrt varer levert på døra, så vi kan smitte Adam som leverer matkassa. Og samtidig ruinere meg selv OG sulte mens jeg venter på matkassen, da den ikke vil bli levert før neste uke da bestillingen ikke kom inn før torsdag..

 

Skal jeg virkelig gjøre alt dette fordi du kan bli smittet? Er det opp til meg å vite hvem som har nedsatt immunforsvar, eller må de ta høyde for at alenemødre også trenger å handle i butikken? Er det du eller jeg som bør bestille matkasse på døra pga smittefare? Hvordan kan jeg vite hvem som har nedsatt immunforsvar og hvor de bor og når de handler? Er ikke det den sykes ansvar mer enn mitt? Hvorfor skal jeg klandres for at jeg drar i butikken og handler?

 

 

Anonymous poster hash: a80a3...1b5

Hva gjør du om du selv blir smittet og evt lagt inn på sykehus? Mange voksne som får vannkopper blir veldig syke.

 

Virker jo då du ikke har noen å passe barna en ettermiddag så du får handlet mat. Må barnevernet passe barna mens du evt er syk eller innlagt på sykehus?

 

Skremmende med 4 barn og så lite nettverk...

 

 

 

Anonymous poster hash: b0cdd...34e

 

 

 

Men hva skal man gjøre? Kjøpe seg nettverk? Det er ikke noe tryllestav i virkeligheten, mange er faktisk helt alene. Du har kanskje aldri hørt om eldre folk som ligger døde i leiligheten sin i 1 og 2 uker fordi ingen besøker dem, ringer dem eller sjekker om de er OK? Det er mange ensomme mennesker, så lenge man gjør det man kan og yter sitt beste for at barna skal ha det bra, sørger for barna økonomisk, praktisk, emosjonelt, intellektuelt osv så er det ikke noe særlig mer man kan gjøre.

 

Anonymous poster hash: 76c56...6a2

Skrevet

Vet du, HI, jeg synes det er en selvfølge å ta ansvar overfor andre og holde smittede barn/voksne unna. Du slår meg å være en av de som sender i bhg rett etter omgangsyke, fordi det passer deg, uten å ta hensyn til alle de andre. Tror du det passer dem? Nei, se det bryr du deg ikke om. Og i tillegg er du frekk nok til å bli fornærmet fordi folk trekker seg unna?



Anonymous poster hash: fd1a1...a50
Skrevet

 

 

 

Greier de virkelig ikke sitte alene i bilen noen minutter mens du løper inn på butikken????!!?

 

Anonymous poster hash: 14f93...808

3 barn i en trang bil... To som klør seg i hjel og hyler fordi det klør og en baby som klør og ikke får gjort noe med det... La de sitte alene i bilen du, og sats på at ingenting skjer. Nr 4 er hos faren sin, men de 3 minste har en annen far og han er ikke der.

 

Og til deg med nedsatt immunforsvar: Ingen vil passe barna når de er syke og med de reaksjonene jeg møtte tror jeg ikke noen naboer ville handlet for meg.. Vi er jo spedalske kan vite. 150 meters avstand. Jeg må ha brød, smør og pålegg, så jeg må i butikken om barna mine er syke eller ikke. Er også mulig smittebærer selv, da jeg er en av de 3% som ikke har hatt vannkopper før fylte 38 år. Men vi skal jo bare sulte lg bruke teater i skapet eller bestille svindyrt varer levert på døra, så vi kan smitte Adam som leverer matkassa. Og samtidig ruinere meg selv OG sulte mens jeg venter på matkassen, da den ikke vil bli levert før neste uke da bestillingen ikke kom inn før torsdag..

 

Skal jeg virkelig gjøre alt dette fordi du kan bli smittet? Er det opp til meg å vite hvem som har nedsatt immunforsvar, eller må de ta høyde for at alenemødre også trenger å handle i butikken? Er det du eller jeg som bør bestille matkasse på døra pga smittefare? Hvordan kan jeg vite hvem som har nedsatt immunforsvar og hvor de bor og når de handler? Er ikke det den sykes ansvar mer enn mitt? Hvorfor skal jeg klandres for at jeg drar i butikken og handler?

 

 

Anonymous poster hash: a80a3...1b5

Hva gjør du om du selv blir smittet og evt lagt inn på sykehus? Mange voksne som får vannkopper blir veldig syke.

 

Virker jo då du ikke har noen å passe barna en ettermiddag så du får handlet mat. Må barnevernet passe barna mens du evt er syk eller innlagt på sykehus?

 

Skremmende med 4 barn og så lite nettverk...

 

 

 

Anonymous poster hash: b0cdd...34e

 

 

 

Men hva skal man gjøre? Kjøpe seg nettverk? Det er ikke noe tryllestav i virkeligheten, mange er faktisk helt alene. Du har kanskje aldri hørt om eldre folk som ligger døde i leiligheten sin i 1 og 2 uker fordi ingen besøker dem, ringer dem eller sjekker om de er OK? Det er mange ensomme mennesker, så lenge man gjør det man kan og yter sitt beste for at barna skal ha det bra, sørger for barna økonomisk, praktisk, emosjonelt, intellektuelt osv så er det ikke noe særlig mer man kan gjøre.

 

Anonymous poster hash: 76c56...6a2

 

Det handler ikke (i denne tråden iallefall) om at man ikke har nettverk. Man kan fint ta hensyn til andre selv om man ikke har nettverk.

 

Anonymous poster hash: fd1a1...a50

Skrevet

 

 

 

 

Greier de virkelig ikke sitte alene i bilen noen minutter mens du løper inn på butikken????!!?

 

Anonymous poster hash: 14f93...808

3 barn i en trang bil... To som klør seg i hjel og hyler fordi det klør og en baby som klør og ikke får gjort noe med det... La de sitte alene i bilen du, og sats på at ingenting skjer. Nr 4 er hos faren sin, men de 3 minste har en annen far og han er ikke der.

 

Og til deg med nedsatt immunforsvar: Ingen vil passe barna når de er syke og med de reaksjonene jeg møtte tror jeg ikke noen naboer ville handlet for meg.. Vi er jo spedalske kan vite. 150 meters avstand. Jeg må ha brød, smør og pålegg, så jeg må i butikken om barna mine er syke eller ikke. Er også mulig smittebærer selv, da jeg er en av de 3% som ikke har hatt vannkopper før fylte 38 år. Men vi skal jo bare sulte lg bruke teater i skapet eller bestille svindyrt varer levert på døra, så vi kan smitte Adam som leverer matkassa. Og samtidig ruinere meg selv OG sulte mens jeg venter på matkassen, da den ikke vil bli levert før neste uke da bestillingen ikke kom inn før torsdag..

 

Skal jeg virkelig gjøre alt dette fordi du kan bli smittet? Er det opp til meg å vite hvem som har nedsatt immunforsvar, eller må de ta høyde for at alenemødre også trenger å handle i butikken? Er det du eller jeg som bør bestille matkasse på døra pga smittefare? Hvordan kan jeg vite hvem som har nedsatt immunforsvar og hvor de bor og når de handler? Er ikke det den sykes ansvar mer enn mitt? Hvorfor skal jeg klandres for at jeg drar i butikken og handler?

 

 

Anonymous poster hash: a80a3...1b5

Hva gjør du om du selv blir smittet og evt lagt inn på sykehus? Mange voksne som får vannkopper blir veldig syke.

 

Virker jo då du ikke har noen å passe barna en ettermiddag så du får handlet mat. Må barnevernet passe barna mens du evt er syk eller innlagt på sykehus?

 

Skremmende med 4 barn og så lite nettverk...

 

 

 

Anonymous poster hash: b0cdd...34e

 

 

 

Men hva skal man gjøre? Kjøpe seg nettverk? Det er ikke noe tryllestav i virkeligheten, mange er faktisk helt alene. Du har kanskje aldri hørt om eldre folk som ligger døde i leiligheten sin i 1 og 2 uker fordi ingen besøker dem, ringer dem eller sjekker om de er OK? Det er mange ensomme mennesker, så lenge man gjør det man kan og yter sitt beste for at barna skal ha det bra, sørger for barna økonomisk, praktisk, emosjonelt, intellektuelt osv så er det ikke noe særlig mer man kan gjøre.

 

Anonymous poster hash: 76c56...6a2

 

Det handler ikke (i denne tråden iallefall) om at man ikke har nettverk. Man kan fint ta hensyn til andre selv om man ikke har nettverk.

 

Anonymous poster hash: fd1a1...a50

 

 

Men man må på butikken med syke barn når man ikke har nettverk, enkelt og greit. Man kan ikke sulte i en uke.

 

Anonymous poster hash: 76c56...6a2

Skrevet

 

 

Greier de virkelig ikke sitte alene i bilen noen minutter mens du løper inn på butikken????!!?

 

Anonymous poster hash: 14f93...808

3 barn i en trang bil... To som klør seg i hjel og hyler fordi det klør og en baby som klør og ikke får gjort noe med det... La de sitte alene i bilen du, og sats på at ingenting skjer. Nr 4 er hos faren sin, men de 3 minste har en annen far og han er ikke der.

 

Og til deg med nedsatt immunforsvar: Ingen vil passe barna når de er syke og med de reaksjonene jeg møtte tror jeg ikke noen naboer ville handlet for meg.. Vi er jo spedalske kan vite. 150 meters avstand. Jeg må ha brød, smør og pålegg, så jeg må i butikken om barna mine er syke eller ikke. Er også mulig smittebærer selv, da jeg er en av de 3% som ikke har hatt vannkopper før fylte 38 år. Men vi skal jo bare sulte lg bruke teater i skapet eller bestille svindyrt varer levert på døra, så vi kan smitte Adam som leverer matkassa. Og samtidig ruinere meg selv OG sulte mens jeg venter på matkassen, da den ikke vil bli levert før neste uke da bestillingen ikke kom inn før torsdag..

 

Skal jeg virkelig gjøre alt dette fordi du kan bli smittet? Er det opp til meg å vite hvem som har nedsatt immunforsvar, eller må de ta høyde for at alenemødre også trenger å handle i butikken? Er det du eller jeg som bør bestille matkasse på døra pga smittefare? Hvordan kan jeg vite hvem som har nedsatt immunforsvar og hvor de bor og når de handler? Er ikke det den sykes ansvar mer enn mitt? Hvorfor skal jeg klandres for at jeg drar i butikken og handler?

 

 

Anonymous poster hash: a80a3...1b5

Hva gjør du om du selv blir smittet og evt lagt inn på sykehus? Mange voksne som får vannkopper blir veldig syke.

 

Virker jo då du ikke har noen å passe barna en ettermiddag så du får handlet mat. Må barnevernet passe barna mens du evt er syk eller innlagt på sykehus?

 

Skremmende med 4 barn og så lite nettverk...

 

 

 

Anonymous poster hash: b0cdd...34e

Jeg har da nettverk, i form av venner, men ingen passer barna når de er syke. Ingen vil ha smitte. I alle fall ikke vannkopper. Da jeg ble lagt inn med blindtarmbetennelse, så var det en nabo og eldste barnet (hun er 17) som passet de små. Da rakk mamma søke velferdspermisjon og reise nedover. Men hun kan ikke komme hver gang barna er syke og jeg må i butikken. Og eldste kan ikke avbryte ferien hos faren i nord for å passe de.

 

 

 

Anonymous poster hash: a80a3...1b5

Skrevet

Så får man sette på barna munnbind, passe på at de ikke rører noe, bruke egen vogn (for all del ikke sette barn i barnesetet eller babysetet på butikkvognene), og ha en plan så man kan gjøre unna handlingen så raskt som mulig. I alle fall når det gjelder noe så potensielt alvorlig som vannkopper

 

Anonymous poster hash: 4326a...f7e

Skrevet

 

Vet du, HI, jeg synes det er en selvfølge å ta ansvar overfor andre og holde smittede barn/voksne unna. Du slår meg å være en av de som sender i bhg rett etter omgangsyke, fordi det passer deg, uten å ta hensyn til alle de andre. Tror du det passer dem? Nei, se det bryr du deg ikke om. Og i tillegg er du frekk nok til å bli fornærmet fordi folk trekker seg unna?

 

Anonymous poster hash: fd1a1...a50

 

Jeg er en av de som faktisk holder barna hjemme den tiden de skal når det gjelder barnehage og skole. Her er det for tiden 24 timer etter oppkast/diaré og en feberfri dag. Vi har ikke problemer med at vi ikke blir kvitt det.

 

Jeg er ikke irritert fordi folk trekker seg unne, men måten de gjør det på: demonstrativt og overdramatisert.

 

 

Anonymous poster hash: a80a3...1b5

Skrevet

 

 

 

 

 

Greier de virkelig ikke sitte alene i bilen noen minutter mens du løper inn på butikken????!!?

 

Anonymous poster hash: 14f93...808

3 barn i en trang bil... To som klør seg i hjel og hyler fordi det klør og en baby som klør og ikke får gjort noe med det... La de sitte alene i bilen du, og sats på at ingenting skjer. Nr 4 er hos faren sin, men de 3 minste har en annen far og han er ikke der.

 

Og til deg med nedsatt immunforsvar: Ingen vil passe barna når de er syke og med de reaksjonene jeg møtte tror jeg ikke noen naboer ville handlet for meg.. Vi er jo spedalske kan vite. 150 meters avstand. Jeg må ha brød, smør og pålegg, så jeg må i butikken om barna mine er syke eller ikke. Er også mulig smittebærer selv, da jeg er en av de 3% som ikke har hatt vannkopper før fylte 38 år. Men vi skal jo bare sulte lg bruke teater i skapet eller bestille svindyrt varer levert på døra, så vi kan smitte Adam som leverer matkassa. Og samtidig ruinere meg selv OG sulte mens jeg venter på matkassen, da den ikke vil bli levert før neste uke da bestillingen ikke kom inn før torsdag..

 

Skal jeg virkelig gjøre alt dette fordi du kan bli smittet? Er det opp til meg å vite hvem som har nedsatt immunforsvar, eller må de ta høyde for at alenemødre også trenger å handle i butikken? Er det du eller jeg som bør bestille matkasse på døra pga smittefare? Hvordan kan jeg vite hvem som har nedsatt immunforsvar og hvor de bor og når de handler? Er ikke det den sykes ansvar mer enn mitt? Hvorfor skal jeg klandres for at jeg drar i butikken og handler?

 

 

Anonymous poster hash: a80a3...1b5

Hva gjør du om du selv blir smittet og evt lagt inn på sykehus? Mange voksne som får vannkopper blir veldig syke.

 

Virker jo då du ikke har noen å passe barna en ettermiddag så du får handlet mat. Må barnevernet passe barna mens du evt er syk eller innlagt på sykehus?

 

Skremmende med 4 barn og så lite nettverk...

 

 

 

Anonymous poster hash: b0cdd...34e

 

 

 

Men hva skal man gjøre? Kjøpe seg nettverk? Det er ikke noe tryllestav i virkeligheten, mange er faktisk helt alene. Du har kanskje aldri hørt om eldre folk som ligger døde i leiligheten sin i 1 og 2 uker fordi ingen besøker dem, ringer dem eller sjekker om de er OK? Det er mange ensomme mennesker, så lenge man gjør det man kan og yter sitt beste for at barna skal ha det bra, sørger for barna økonomisk, praktisk, emosjonelt, intellektuelt osv så er det ikke noe særlig mer man kan gjøre.

 

Anonymous poster hash: 76c56...6a2

 

Det handler ikke (i denne tråden iallefall) om at man ikke har nettverk. Man kan fint ta hensyn til andre selv om man ikke har nettverk.

 

Anonymous poster hash: fd1a1...a50

 

 

Men man må på butikken med syke barn når man ikke har nettverk, enkelt og greit. Man kan ikke sulte i en uke.

 

Anonymous poster hash: 76c56...6a2

 

Hvis du vil løser det seg faktisk veldig enkelt.

Ring butikken. Forklar situasjonen og be dem finne frem det du trenger for en ukes tid. Da kan alt stå klart når du kommer og du trenger bare betale.

 

Anonymous poster hash: a50dd...068

Skrevet

 

 

 

 

 

 

Greier de virkelig ikke sitte alene i bilen noen minutter mens du løper inn på butikken????!!?

 

Anonymous poster hash: 14f93...808

3 barn i en trang bil... To som klør seg i hjel og hyler fordi det klør og en baby som klør og ikke får gjort noe med det... La de sitte alene i bilen du, og sats på at ingenting skjer. Nr 4 er hos faren sin, men de 3 minste har en annen far og han er ikke der.

 

Og til deg med nedsatt immunforsvar: Ingen vil passe barna når de er syke og med de reaksjonene jeg møtte tror jeg ikke noen naboer ville handlet for meg.. Vi er jo spedalske kan vite. 150 meters avstand. Jeg må ha brød, smør og pålegg, så jeg må i butikken om barna mine er syke eller ikke. Er også mulig smittebærer selv, da jeg er en av de 3% som ikke har hatt vannkopper før fylte 38 år. Men vi skal jo bare sulte lg bruke teater i skapet eller bestille svindyrt varer levert på døra, så vi kan smitte Adam som leverer matkassa. Og samtidig ruinere meg selv OG sulte mens jeg venter på matkassen, da den ikke vil bli levert før neste uke da bestillingen ikke kom inn før torsdag..

 

Skal jeg virkelig gjøre alt dette fordi du kan bli smittet? Er det opp til meg å vite hvem som har nedsatt immunforsvar, eller må de ta høyde for at alenemødre også trenger å handle i butikken? Er det du eller jeg som bør bestille matkasse på døra pga smittefare? Hvordan kan jeg vite hvem som har nedsatt immunforsvar og hvor de bor og når de handler? Er ikke det den sykes ansvar mer enn mitt? Hvorfor skal jeg klandres for at jeg drar i butikken og handler?

 

 

Anonymous poster hash: a80a3...1b5

Hva gjør du om du selv blir smittet og evt lagt inn på sykehus? Mange voksne som får vannkopper blir veldig syke.

 

Virker jo då du ikke har noen å passe barna en ettermiddag så du får handlet mat. Må barnevernet passe barna mens du evt er syk eller innlagt på sykehus?

 

Skremmende med 4 barn og så lite nettverk...

 

 

 

Anonymous poster hash: b0cdd...34e

 

 

 

Men hva skal man gjøre? Kjøpe seg nettverk? Det er ikke noe tryllestav i virkeligheten, mange er faktisk helt alene. Du har kanskje aldri hørt om eldre folk som ligger døde i leiligheten sin i 1 og 2 uker fordi ingen besøker dem, ringer dem eller sjekker om de er OK? Det er mange ensomme mennesker, så lenge man gjør det man kan og yter sitt beste for at barna skal ha det bra, sørger for barna økonomisk, praktisk, emosjonelt, intellektuelt osv så er det ikke noe særlig mer man kan gjøre.

 

Anonymous poster hash: 76c56...6a2

 

Det handler ikke (i denne tråden iallefall) om at man ikke har nettverk. Man kan fint ta hensyn til andre selv om man ikke har nettverk.

 

Anonymous poster hash: fd1a1...a50

 

 

Men man må på butikken med syke barn når man ikke har nettverk, enkelt og greit. Man kan ikke sulte i en uke.

 

Anonymous poster hash: 76c56...6a2

 

Hvis du vil løser det seg faktisk veldig enkelt.

Ring butikken. Forklar situasjonen og be dem finne frem det du trenger for en ukes tid. Da kan alt stå klart når du kommer og du trenger bare betale.

 

Anonymous poster hash: a50dd...068

 

 

 

Butikkene her har ikke slike avtaler og gidder ikke det der. Vi har bare store kjeder som Rema 1000 osv, ansatte har ikke tid til å drive med sånt. Tro meg, jeg har prøvd.

 

Anonymous poster hash: 76c56...6a2

Skrevet

Minst en av butikkene her kjører ut varer etter telefonbestilling. Grunnet kapasitetsproblemer er de strenge på hvem de kjører ut til (går helst i eldre uten bil eller familie), men en alenemor med syke barn hadde helt klart fått levering på døren. Hadde fått betale uka etter også om hun ikke hadde kontanter liggende.

 

Anonymous poster hash: ef87c...962

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...