Gå til innhold

"Barna mine har vannkopper"


Anbefalte innlegg

Skrevet

Minst en av butikkene her kjører ut varer etter telefonbestilling. Grunnet kapasitetsproblemer er de strenge på hvem de kjører ut til (går helst i eldre uten bil eller familie), men en alenemor med syke barn hadde helt klart fått levering på døren. Hadde fått betale uka etter også om hun ikke hadde kontanter liggende.

 

Anonymous poster hash: ef87c...962

 

 

Vel, våre butikker har ikke slike ordninger. De har ingen som kjører ut varer eller kan ta betalt for varene utenfor butikkens betalingsterminal. Jeg sjekket flere ganger mens jeg var alene med barna.

 

Anonymous poster hash: 76c56...6a2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Minst en av butikkene her kjører ut varer etter telefonbestilling. Grunnet kapasitetsproblemer er de strenge på hvem de kjører ut til (går helst i eldre uten bil eller familie), men en alenemor med syke barn hadde helt klart fått levering på døren. Hadde fått betale uka etter også om hun ikke hadde kontanter liggende.

 

Anonymous poster hash: ef87c...962

Her har vi en butikk og det er 3 på jobb. De kjører ikke ut til noen og har ingen ekstra kapasitet. Lokalbefolkningen har de siste to år reddet butikken fra konkurs 3 ganger fordi de eldre trenger den for å unngå å reise til nabobygda for å handle. Tar 20 min til nest nærmeste butikk og 2 min til nærmeste fra meg. Alle er ikke velsignet med en butikk på hvert gatehjørne..

 

 

 

Anonymous poster hash: a80a3...1b5

Skrevet

 

 

 

Greier de virkelig ikke sitte alene i bilen noen minutter mens du løper inn på butikken????!!?

 

Anonymous poster hash: 14f93...808

3 barn i en trang bil... To som klør seg i hjel og hyler fordi det klør og en baby som klør og ikke får gjort noe med det... La de sitte alene i bilen du, og sats på at ingenting skjer. Nr 4 er hos faren sin, men de 3 minste har en annen far og han er ikke der.

 

Og til deg med nedsatt immunforsvar: Ingen vil passe barna når de er syke og med de reaksjonene jeg møtte tror jeg ikke noen naboer ville handlet for meg.. Vi er jo spedalske kan vite. 150 meters avstand. Jeg må ha brød, smør og pålegg, så jeg må i butikken om barna mine er syke eller ikke. Er også mulig smittebærer selv, da jeg er en av de 3% som ikke har hatt vannkopper før fylte 38 år. Men vi skal jo bare sulte lg bruke teater i skapet eller bestille svindyrt varer levert på døra, så vi kan smitte Adam som leverer matkassa. Og samtidig ruinere meg selv OG sulte mens jeg venter på matkassen, da den ikke vil bli levert før neste uke da bestillingen ikke kom inn før torsdag..

 

Skal jeg virkelig gjøre alt dette fordi du kan bli smittet? Er det opp til meg å vite hvem som har nedsatt immunforsvar, eller må de ta høyde for at alenemødre også trenger å handle i butikken? Er det du eller jeg som bør bestille matkasse på døra pga smittefare? Hvordan kan jeg vite hvem som har nedsatt immunforsvar og hvor de bor og når de handler? Er ikke det den sykes ansvar mer enn mitt? Hvorfor skal jeg klandres for at jeg drar i butikken og handler?

 

 

Anonymous poster hash: a80a3...1b5

Hva gjør du om du selv blir smittet og evt lagt inn på sykehus? Mange voksne som får vannkopper blir veldig syke.

 

Virker jo då du ikke har noen å passe barna en ettermiddag så du får handlet mat. Må barnevernet passe barna mens du evt er syk eller innlagt på sykehus?

 

Skremmende med 4 barn og så lite nettverk...

 

 

 

Anonymous poster hash: b0cdd...34e

Jeg har da nettverk, i form av venner, men ingen passer barna når de er syke. Ingen vil ha smitte. I alle fall ikke vannkopper. Da jeg ble lagt inn med blindtarmbetennelse, så var det en nabo og eldste barnet (hun er 17) som passet de små. Da rakk mamma søke velferdspermisjon og reise nedover. Men hun kan ikke komme hver gang barna er syke og jeg må i butikken. Og eldste kan ikke avbryte ferien hos faren i nord for å passe de.

 

 

 

Anonymous poster hash: a80a3...1b5

17 åringen hadde nok gått og handlet det du trengte for en uke! (Mot litt betaling iallefall)

 

Men har dere ikke mat i skap og frys for en uke?

 

 

 

Anonymous poster hash: b0cdd...34e

Skrevet

 

 

 

 

Greier de virkelig ikke sitte alene i bilen noen minutter mens du løper inn på butikken????!!?

 

Anonymous poster hash: 14f93...808

3 barn i en trang bil... To som klør seg i hjel og hyler fordi det klør og en baby som klør og ikke får gjort noe med det... La de sitte alene i bilen du, og sats på at ingenting skjer. Nr 4 er hos faren sin, men de 3 minste har en annen far og han er ikke der.

 

Og til deg med nedsatt immunforsvar: Ingen vil passe barna når de er syke og med de reaksjonene jeg møtte tror jeg ikke noen naboer ville handlet for meg.. Vi er jo spedalske kan vite. 150 meters avstand. Jeg må ha brød, smør og pålegg, så jeg må i butikken om barna mine er syke eller ikke. Er også mulig smittebærer selv, da jeg er en av de 3% som ikke har hatt vannkopper før fylte 38 år. Men vi skal jo bare sulte lg bruke teater i skapet eller bestille svindyrt varer levert på døra, så vi kan smitte Adam som leverer matkassa. Og samtidig ruinere meg selv OG sulte mens jeg venter på matkassen, da den ikke vil bli levert før neste uke da bestillingen ikke kom inn før torsdag..

 

Skal jeg virkelig gjøre alt dette fordi du kan bli smittet? Er det opp til meg å vite hvem som har nedsatt immunforsvar, eller må de ta høyde for at alenemødre også trenger å handle i butikken? Er det du eller jeg som bør bestille matkasse på døra pga smittefare? Hvordan kan jeg vite hvem som har nedsatt immunforsvar og hvor de bor og når de handler? Er ikke det den sykes ansvar mer enn mitt? Hvorfor skal jeg klandres for at jeg drar i butikken og handler?

 

 

Anonymous poster hash: a80a3...1b5

Hva gjør du om du selv blir smittet og evt lagt inn på sykehus? Mange voksne som får vannkopper blir veldig syke.

 

Virker jo då du ikke har noen å passe barna en ettermiddag så du får handlet mat. Må barnevernet passe barna mens du evt er syk eller innlagt på sykehus?

 

Skremmende med 4 barn og så lite nettverk...

 

 

 

Anonymous poster hash: b0cdd...34e

Jeg har da nettverk, i form av venner, men ingen passer barna når de er syke. Ingen vil ha smitte. I alle fall ikke vannkopper. Da jeg ble lagt inn med blindtarmbetennelse, så var det en nabo og eldste barnet (hun er 17) som passet de små. Da rakk mamma søke velferdspermisjon og reise nedover. Men hun kan ikke komme hver gang barna er syke og jeg må i butikken. Og eldste kan ikke avbryte ferien hos faren i nord for å passe de.

 

 

 

Anonymous poster hash: a80a3...1b5

17 åringen hadde nok gått og handlet det du trengte for en uke! (Mot litt betaling iallefall)

 

Men har dere ikke mat i skap og frys for en uke?

 

 

 

Anonymous poster hash: b0cdd...34e

 

 

 

17-åringen er på ferie hos sin far i motsatt kant av landet, du leser visst ikke? Skal hun dra fra Nordland til Oslo for å gå på butikken for HI?

 

Anonymous poster hash: 76c56...6a2

Skrevet

 

Minst en av butikkene her kjører ut varer etter telefonbestilling. Grunnet kapasitetsproblemer er de strenge på hvem de kjører ut til (går helst i eldre uten bil eller familie), men en alenemor med syke barn hadde helt klart fått levering på døren. Hadde fått betale uka etter også om hun ikke hadde kontanter liggende.

 

Anonymous poster hash: ef87c...962

Her har vi en butikk og det er 3 på jobb. De kjører ikke ut til noen og har ingen ekstra kapasitet. Lokalbefolkningen har de siste to år reddet butikken fra konkurs 3 ganger fordi de eldre trenger den for å unngå å reise til nabobygda for å handle. Tar 20 min til nest nærmeste butikk og 2 min til nærmeste fra meg. Alle er ikke velsignet med en butikk på hvert gatehjørne..

 

 

 

Anonymous poster hash: a80a3...1b5

 

Jeg snakket ikke om å kjøre varer. Det er det nok ikke så mange som gjør gratis, men å plukke varer gjør de fleste for mennesker i en spessiell krise. Du kan selvfølgelig ikke komme og forvente at de gjør slikt hvis du skal ha et par varer hver dag, men her gjør i hvertfall de tre butikkene som ligger nermes det (den ene er en stor Rema butikk de andre Ica og en Bunnprisbutikk)

 

Anonymous poster hash: a50dd...068

Skrevet

Men dere... I HIs innlegg var det da ikke snakk om nødvendig handling for ikke å sulte i hjel! Det var snakk om å handle pølser og tilbehør for en tur på stranden. Litt forskjell på å dra 3 vannkoppesmittede barn med i butikken for å handle kosemat, og å handle det aller nødvendigste...



Anonymous poster hash: b40f4...28d
Skrevet

 

 

 

 

Greier de virkelig ikke sitte alene i bilen noen minutter mens du løper inn på butikken????!!?

 

Anonymous poster hash: 14f93...808

3 barn i en trang bil... To som klør seg i hjel og hyler fordi det klør og en baby som klør og ikke får gjort noe med det... La de sitte alene i bilen du, og sats på at ingenting skjer. Nr 4 er hos faren sin, men de 3 minste har en annen far og han er ikke der.

 

Og til deg med nedsatt immunforsvar: Ingen vil passe barna når de er syke og med de reaksjonene jeg møtte tror jeg ikke noen naboer ville handlet for meg.. Vi er jo spedalske kan vite. 150 meters avstand. Jeg må ha brød, smør og pålegg, så jeg må i butikken om barna mine er syke eller ikke. Er også mulig smittebærer selv, da jeg er en av de 3% som ikke har hatt vannkopper før fylte 38 år. Men vi skal jo bare sulte lg bruke teater i skapet eller bestille svindyrt varer levert på døra, så vi kan smitte Adam som leverer matkassa. Og samtidig ruinere meg selv OG sulte mens jeg venter på matkassen, da den ikke vil bli levert før neste uke da bestillingen ikke kom inn før torsdag..

 

Skal jeg virkelig gjøre alt dette fordi du kan bli smittet? Er det opp til meg å vite hvem som har nedsatt immunforsvar, eller må de ta høyde for at alenemødre også trenger å handle i butikken? Er det du eller jeg som bør bestille matkasse på døra pga smittefare? Hvordan kan jeg vite hvem som har nedsatt immunforsvar og hvor de bor og når de handler? Er ikke det den sykes ansvar mer enn mitt? Hvorfor skal jeg klandres for at jeg drar i butikken og handler?

 

 

Anonymous poster hash: a80a3...1b5

Hva gjør du om du selv blir smittet og evt lagt inn på sykehus? Mange voksne som får vannkopper blir veldig syke.

 

Virker jo då du ikke har noen å passe barna en ettermiddag så du får handlet mat. Må barnevernet passe barna mens du evt er syk eller innlagt på sykehus?

 

Skremmende med 4 barn og så lite nettverk...

 

 

 

Anonymous poster hash: b0cdd...34e

Jeg har da nettverk, i form av venner, men ingen passer barna når de er syke. Ingen vil ha smitte. I alle fall ikke vannkopper. Da jeg ble lagt inn med blindtarmbetennelse, så var det en nabo og eldste barnet (hun er 17) som passet de små. Da rakk mamma søke velferdspermisjon og reise nedover. Men hun kan ikke komme hver gang barna er syke og jeg må i butikken. Og eldste kan ikke avbryte ferien hos faren i nord for å passe de.

 

 

 

Anonymous poster hash: a80a3...1b5

17 åringen hadde nok gått og handlet det du trengte for en uke! (Mot litt betaling iallefall)

 

Men har dere ikke mat i skap og frys for en uke?

 

 

 

Anonymous poster hash: b0cdd...34e

 

Snill som hun er, så gjør hun nok det uten betaling. Men nå er hun på ferie i nord, i hjembyen min, så jeg kan ikke be henne ta fly for å handle.

 

Akkurat nå har jeg ikke flust av mat. Hadde det før, men mistet jobben pga nedskjæringer for 4 mnd siden og ikke funnet ny. Skranter litt da med trygd, så reservene er oppbrukt.

Men tar det bygda mener til følge, så jeg spiser ikke og barna får alt jeg klarer å finne av mat. Så får jeg håpe det snart det snart er over. Har regnet ut at om jeg ikke spiser, skal vi klare oss på brød og vann til torsdag.

 

 

Anonymous poster hash: a80a3...1b5

Skrevet

 

Minst en av butikkene her kjører ut varer etter telefonbestilling. Grunnet kapasitetsproblemer er de strenge på hvem de kjører ut til (går helst i eldre uten bil eller familie), men en alenemor med syke barn hadde helt klart fått levering på døren. Hadde fått betale uka etter også om hun ikke hadde kontanter liggende.

 

Anonymous poster hash: ef87c...962

Her har vi en butikk og det er 3 på jobb. De kjører ikke ut til noen og har ingen ekstra kapasitet. Lokalbefolkningen har de siste to år reddet butikken fra konkurs 3 ganger fordi de eldre trenger den for å unngå å reise til nabobygda for å handle. Tar 20 min til nest nærmeste butikk og 2 min til nærmeste fra meg. Alle er ikke velsignet med en butikk på hvert gatehjørne..

 

 

 

Anonymous poster hash: a80a3...1b5

Vel, butikker på hvert gatehjørne er det ikke her heller, vi bor på et lite tettsted. Nettopp derfor yter butikkene ekstra, for at lokalbefolkningen skal ønske å handle der framfor å kjøre noen mil til rema for å spare tre kroner etter at bensinpenger er trukket fra.

 

Ja, vi er heldige som har det slik. Vi kan fremdeler handle på liste som blir gjort opp en gang i mnd om ønskelig. Det er en kjent sak at den ene kjøpmannen har latt det på 6 mnd + før han forsiktig har anmodet om å betale "når det lar seg gjøre" når barnefamilier har hatt alvorlige betalingsproblemer (det er familiene selv som gjør det kjent, kjøpmsnnen er utrolig diskret).

 

Poenget mitt er at vi får det samfunnet vi fortjener. I lokalsamfunn der ingen hjelper hverandre blir konsekvensen at butikker og andre offentlige steder svømmes over av syke som burde vært hjemme og fått hjelp.

 

Anonymous poster hash: ef87c...962

Skrevet

 

Men dere... I HIs innlegg var det da ikke snakk om nødvendig handling for ikke å sulte i hjel! Det var snakk om å handle pølser og tilbehør for en tur på stranden. Litt forskjell på å dra 3 vannkoppesmittede barn med i butikken for å handle kosemat, og å handle det aller nødvendigste...

 

Anonymous poster hash: b40f4...28d

Alkurat da var det det. Men jeg kunne trengt litt andre ting også, men pga reaksjonene turte jeg ikke dra tilbake etter strandturen for å handle inn melk, brød, pålegg og middager.

 

 

Anonymous poster hash: a80a3...1b5

Skrevet

 

 

Jeg synes det er rart/skummelt at så mange inne på dette forumet ikke har nettverk eller familie. Ingen venninner, naboer, foreldre, besteforeldre, søsken,kolleger som kan hjelpe og støtte.

 

Det er krise om barna blir syke for folk har ikke mat i skap og frys for en uke. (Nå handlet HI pølser til turmat så det var jo ingen matkrise det, bare provoserende å gå på butikken for gøy)

 

Det samme gjelder alle trådene om økonomiske problem, 14 kr å leve på til 10.oktober, ikke råd til barneselskap, ikje råd til mat/husleie osv. Snart kommer trådene om ikke råd til jul, sitter helt alene på jul osv.

 

Kanskje flere her inne må jobbe med å bygge opp nettverket sitt? Tenk om noe skjer, du havner på sykehus i 14 dager, hva med barna da? (Jeg kjenner flere friske voksne som havner på sykehus med vannkopper, voksne blir ofte veldig syke av det)

 

Jeg har ikke så stort nettverk. Men jeg vet jeg kan spørre naboer og kolleger. Naboen her har vært barnevakt for sykt barn som sover mens jeg er 15 minutter i butikken en sen kveld.

 

Jeg har foreldre som jeg kan spørre om hjelp viss det er krise. De har ikke god råd, men de hadde nå hjulpet med litt mat.

 

 

 

Anonymous poster hash: b0cdd...34e

 

Jeg har jobbet beinhardt for å bygge nettverket, men jeg klarer ikke det. Vet ikke hvorfor, ingen forklarer meg det. Nå er jeg gift, men har kun mannen og svigers som kan stille opp, ingen venner, gode bekjente eller egen familie. Før jeg møtte mannen min hadde jeg ingen. Ble uplanlagt gravid med en kjæreste som dumpet meg rett etterpå, og måtte ta hjemmeabort da jeg ikke hadde noen å passe barna, måtte dra på butikken med jakka knyttet i livet mens aborten pågikk, fordi vi ikke hadde mat i huset, kjøre barna i bursdag i samme tilstanden osv. Spurte flere om de kunne dra og handle for meg, men ingen gadd.

 

Når det ene barnet plutselig ble sykt midt på natten og jeg ringte ambulansen, måtte jeg vekke barn nr 2 og drasse det med meg i bil etter ambulansen og sitte der hele natta med begge to. Heldigvis havnet jeg ikke på sykehus mens jeg var helt alene med barna, eller var alvorlig syk.

 

Økonomisk og praktisk har jeg bestandig klart meg, men får ikke gjort noe med at ingen vil bli venn med meg eller forklarer meg hvorfor.

 

Anonymous poster hash: 76c56...6a2

Har du ingen egen familie? Ikke foreldre,søsken, besteforeldre, tanter?

 

Jeg slet også med å bygge nettverk på ny plass. Ungene er heldigvis sosiale så vi har åpent hus.

 

Når jeg ikke er syk er jeg førstemann som til å sende sms om at jeg kan kjøre i bursdager, fyller opp bilen. Som regel får jeg til svar at en av de andre feks kan hente gjengen.

 

ungene har ofte med barn hjem fra skolen. Ene mora jobber turnus og jeg har tilbudt meg at gutten blir med hjem fra barnehagen, spiser middag, blir med oss på turn før jeg leverer han på døra hjemme!

 

Når jeg er syk kan jeg dermed sende sms der jeg skriver jeg er syk, kan jenta sitte på til selskap. Som regel får jeg til svar at selvsagt, hun blir med hjem fra skolen!

 

Man gir og tar!

Ene gangen måtte jeg ringe en mor i barnehagen og høre om hun kunne hente ungen min. Jeg var så dårlig. Selvsagt gjorde hun det, hun vet jeg gjør det for henne.

 

Jeg har ingen veldig nære venner jeg kan være med hele kvelden. Men jeg har mange jeg hjelper og som jeg kan få hjelp til alle av.

 

Som den flyktningemora som ikke har bil. Selvsagt passer vi på at han alltid har noen å sitte på med på kamp og selskap!

Hun ville sååå gjerne gjøre noe tilbake, når ungene mine fyller året leverer hun en nydelig kake hun har laget! :-)

 

 

Anonymous poster hash: b0cdd...34e

Skrevet

Når jeg leser dette tenker jeg at alle helsestasjoner burde ha en eller to gode, gammeldagse husmorvikarer tilknyttet seg. De kunne stilt opp i slike situasjoner og for eksempel ved henting og levering i bhg når foreldre ikke kan pga skade, sykdom, kommer seg etter operasjon etc. Altså i midlertidige unntakstilstander. Tipper de ville fått fylt dagen sin.

Skrevet

 

 

Minst en av butikkene her kjører ut varer etter telefonbestilling. Grunnet kapasitetsproblemer er de strenge på hvem de kjører ut til (går helst i eldre uten bil eller familie), men en alenemor med syke barn hadde helt klart fått levering på døren. Hadde fått betale uka etter også om hun ikke hadde kontanter liggende.

 

Anonymous poster hash: ef87c...962

Her har vi en butikk og det er 3 på jobb. De kjører ikke ut til noen og har ingen ekstra kapasitet. Lokalbefolkningen har de siste to år reddet butikken fra konkurs 3 ganger fordi de eldre trenger den for å unngå å reise til nabobygda for å handle. Tar 20 min til nest nærmeste butikk og 2 min til nærmeste fra meg. Alle er ikke velsignet med en butikk på hvert gatehjørne..

 

 

 

Anonymous poster hash: a80a3...1b5

Vel, butikker på hvert gatehjørne er det ikke her heller, vi bor på et lite tettsted. Nettopp derfor yter butikkene ekstra, for at lokalbefolkningen skal ønske å handle der framfor å kjøre noen mil til rema for å spare tre kroner etter at bensinpenger er trukket fra.

 

Ja, vi er heldige som har det slik. Vi kan fremdeler handle på liste som blir gjort opp en gang i mnd om ønskelig. Det er en kjent sak at den ene kjøpmannen har latt det på 6 mnd + før han forsiktig har anmodet om å betale "når det lar seg gjøre" når barnefamilier har hatt alvorlige betalingsproblemer (det er familiene selv som gjør det kjent, kjøpmsnnen er utrolig diskret).

 

Poenget mitt er at vi får det samfunnet vi fortjener. I lokalsamfunn der ingen hjelper hverandre blir konsekvensen at butikker og andre offentlige steder svømmes over av syke som burde vært hjemme og fått hjelp.

 

Anonymous poster hash: ef87c...962

 

Flott poeng det og flott om det hadde fungert i praksis her. Men det gjør det ikke og det hjelper meg lite nå at det er et flott poeng.

 

 

Anonymous poster hash: a80a3...1b5

Skrevet

Når jeg leser dette tenker jeg at alle helsestasjoner burde ha en eller to gode, gammeldagse husmorvikarer tilknyttet seg. De kunne stilt opp i slike situasjoner og for eksempel ved henting og levering i bhg når foreldre ikke kan pga skade, sykdom, kommer seg etter operasjon etc. Altså i midlertidige unntakstilstander. Tipper de ville fått fylt dagen sin.

Jeg er for de!

 

 

Anonymous poster hash: a80a3...1b5

Skrevet

 

 

Jeg synes det er rart/skummelt at så mange inne på dette forumet ikke har nettverk eller familie. Ingen venninner, naboer, foreldre, besteforeldre, søsken,kolleger som kan hjelpe og støtte.

 

Det er krise om barna blir syke for folk har ikke mat i skap og frys for en uke. (Nå handlet HI pølser til turmat så det var jo ingen matkrise det, bare provoserende å gå på butikken for gøy)

 

Det samme gjelder alle trådene om økonomiske problem, 14 kr å leve på til 10.oktober, ikke råd til barneselskap, ikje råd til mat/husleie osv. Snart kommer trådene om ikke råd til jul, sitter helt alene på jul osv.

 

Kanskje flere her inne må jobbe med å bygge opp nettverket sitt? Tenk om noe skjer, du havner på sykehus i 14 dager, hva med barna da? (Jeg kjenner flere friske voksne som havner på sykehus med vannkopper, voksne blir ofte veldig syke av det)

 

Jeg har ikke så stort nettverk. Men jeg vet jeg kan spørre naboer og kolleger. Naboen her har vært barnevakt for sykt barn som sover mens jeg er 15 minutter i butikken en sen kveld.

 

Jeg har foreldre som jeg kan spørre om hjelp viss det er krise. De har ikke god råd, men de hadde nå hjulpet med litt mat.

 

 

 

Anonymous poster hash: b0cdd...34e

 

Jeg har jobbet beinhardt for å bygge nettverket, men jeg klarer ikke det. Vet ikke hvorfor, ingen forklarer meg det. Nå er jeg gift, men har kun mannen og svigers som kan stille opp, ingen venner, gode bekjente eller egen familie. Før jeg møtte mannen min hadde jeg ingen. Ble uplanlagt gravid med en kjæreste som dumpet meg rett etterpå, og måtte ta hjemmeabort da jeg ikke hadde noen å passe barna, måtte dra på butikken med jakka knyttet i livet mens aborten pågikk, fordi vi ikke hadde mat i huset, kjøre barna i bursdag i samme tilstanden osv. Spurte flere om de kunne dra og handle for meg, men ingen gadd.

 

Når det ene barnet plutselig ble sykt midt på natten og jeg ringte ambulansen, måtte jeg vekke barn nr 2 og drasse det med meg i bil etter ambulansen og sitte der hele natta med begge to. Heldigvis havnet jeg ikke på sykehus mens jeg var helt alene med barna, eller var alvorlig syk.

 

Økonomisk og praktisk har jeg bestandig klart meg, men får ikke gjort noe med at ingen vil bli venn med meg eller forklarer meg hvorfor.

 

Anonymous poster hash: 76c56...6a2

Har du ingen egen familie? Ikke foreldre,søsken, besteforeldre, tanter?

 

Jeg slet også med å bygge nettverk på ny plass. Ungene er heldigvis sosiale så vi har åpent hus.

 

Når jeg ikke er syk er jeg førstemann som til å sende sms om at jeg kan kjøre i bursdager, fyller opp bilen. Som regel får jeg til svar at en av de andre feks kan hente gjengen.

 

ungene har ofte med barn hjem fra skolen. Ene mora jobber turnus og jeg har tilbudt meg at gutten blir med hjem fra barnehagen, spiser middag, blir med oss på turn før jeg leverer han på døra hjemme!

 

Når jeg er syk kan jeg dermed sende sms der jeg skriver jeg er syk, kan jenta sitte på til selskap. Som regel får jeg til svar at selvsagt, hun blir med hjem fra skolen!

 

Man gir og tar!

Ene gangen måtte jeg ringe en mor i barnehagen og høre om hun kunne hente ungen min. Jeg var så dårlig. Selvsagt gjorde hun det, hun vet jeg gjør det for henne.

 

Jeg har ingen veldig nære venner jeg kan være med hele kvelden. Men jeg har mange jeg hjelper og som jeg kan få hjelp til alle av.

 

Som den flyktningemora som ikke har bil. Selvsagt passer vi på at han alltid har noen å sitte på med på kamp og selskap!

Hun ville sååå gjerne gjøre noe tilbake, når ungene mine fyller året leverer hun en nydelig kake hun har laget! :-)

 

 

Anonymous poster hash: b0cdd...34e

 

 

 

Jeg tok med andres barn på bowlingen, kino, kjører i bursdager, har barnas kompiser på overnatting, sitter barnevakt osv. Likevel ble jeg ikke venn med disse folkene og det passet aldri når jeg trengte hjelp, dessverre. Nei, har ingen familie overhode. Nå har jeg jo mannen og svigers, men før det hadde jeg ingen.

 

Anonymous poster hash: 76c56...6a2

Skrevet

Veldig godt forslag! Spørsmålet er om det hadde hjulpet i HIs tilfelle, da hun helt tydelig ikke synes at det å dra 3 vannkoppesmittede barn med i butikken er noe problem. Det var jo DET innlegget handlet om, at folk reagerte på det hun gjorde! Ikke at det var vanskelig for henne å få handlet...

 

Anonymous poster hash: b40f4...28d

Skrevet

Veldig godt forslag! Spørsmålet er om det hadde hjulpet i HIs tilfelle, da hun helt tydelig ikke synes at det å dra 3 vannkoppesmittede barn med i butikken er noe problem. Det var jo DET innlegget handlet om, at folk reagerte på det hun gjorde! Ikke at det var vanskelig for henne å få handlet...

 

Anonymous poster hash: b40f4...28d

Nå har ikke jeg signert alt med HI, men jeg har mange innlegg i denne tråden. Hvilke må du bestem finne ut selv.

 

 

Anonymous poster hash: a80a3...1b5

Skrevet

"Barna mine har vannkopper" Skrev jeg på Facebook... Og siden det er pent vær og de ikke kan gå i barnehage/skole/SFO, så tok jeg de med i butikken og kjøpte pølser og videre på stranden og grillet. Folk skydde oss som om vi var spedalske! Rygget og hintet til at vi ikke kunne være ute blandt folk. Visst f.... kan vi det! Er fri natur er det ikke!? Kan vel bære ute vi som alle andre og akkurat hvor vi vil! 3-4 vannkopper på rygg/mage og litt feber, inkubasjonstiden over og fleece og parkdress på... Blir neppe smittet av det gitt.. De smittet mer da de var på skole/barnehage/SFO, men DET er ikke så farlig!<br /><br />Utblåsning.no<br /><br />SETTE, som er starten på tråden, er utsagnet som får meg til å mene at husmorvikar ikke ville hjulpet i HIs tilfelle. For HI mener jo ikke det er et problem det hun har gjort, det er "verden" som tar feil...

 

Anonymous poster hash: b40f4...28d

Skrevet

"Barna mine har vannkopper" Skrev jeg på Facebook... Og siden det er pent vær og de ikke kan gå i barnehage/skole/SFO, så tok jeg de med i butikken og kjøpte pølser og videre på stranden og grillet. Folk skydde oss som om vi var spedalske! Rygget og hintet til at vi ikke kunne være ute blandt folk. Visst f.... kan vi det! Er fri natur er det ikke!? Kan vel bære ute vi som alle andre og akkurat hvor vi vil! 3-4 vannkopper på rygg/mage og litt feber, inkubasjonstiden over og fleece og parkdress på... Blir neppe smittet av det gitt.. De smittet mer da de var på skole/barnehage/SFO, men DET er ikke så farlig!<br /><br />Utblåsning.no<br /><br />SETTE, som er starten på tråden, er utsagnet som får meg til å mene at husmorvikar ikke ville hjulpet i HIs tilfelle. For HI mener jo ikke det er et problem det hun har gjort, det er "verden" som tar feil...

 

Anonymous poster hash: b40f4...28d

Det er vel ingenting som er riktig eller galt, men jeg hadde 3 barn som hadde behov for å komme seg ut. Syke, men god almenntilstand. Ville gjøre noe koselig med de til tross for sykdom. Shot me!

 

 

Anonymous poster hash: a80a3...1b5

Skrevet

Som mor til ei alvorligt kreft sjuk dotter så blir eg rett og slett oppgitt over at du ikkje tenker på andre!! klart du kan være ute men du trenger ikkje ta barna med på butikken..!! vist dottera mi får vannkoppar så kan ho dø pgr av lavt imunforsvar!! men me må kunne gå på butikken uten at det går sjuke barn rundt oss med vann koppar...tenk litt lenger en kun på deg sjølv...det er maaaangen som ikkje bør bli smitta av vann kopper pgr av lavt imunforsvar

 



Anonymous poster hash: 702f3...daa
Skrevet

 

Som mor til ei alvorligt kreft sjuk dotter så blir eg rett og slett oppgitt over at du ikkje tenker på andre!! klart du kan være ute men du trenger ikkje ta barna med på butikken..!! vist dottera mi får vannkoppar så kan ho dø pgr av lavt imunforsvar!! men me må kunne gå på butikken uten at det går sjuke barn rundt oss med vann koppar...tenk litt lenger en kun på deg sjølv...det er maaaangen som ikkje bør bli smitta av vann kopper pgr av lavt imunforsvar

 

 

Anonymous poster hash: 702f3...daa

 

 

 

Som sagt, hva skal man gjøre hvis man er helt alene med barna? Sulte? Barna kan ha vannkopper, kikhoste, magesyke, tøff forkjølelse, norovirus, mat må man fortsatt ha. Og hva med de som kan dø av å lukte nøtter? Skal alle slutte å spise nøtter 24 timer før de går inn i en butikk eller kommer seg ut av huset generelt?

 

Anonymous poster hash: 76c56...6a2

Skrevet

 

 

Som mor til ei alvorligt kreft sjuk dotter så blir eg rett og slett oppgitt over at du ikkje tenker på andre!! klart du kan være ute men du trenger ikkje ta barna med på butikken..!! vist dottera mi får vannkoppar så kan ho dø pgr av lavt imunforsvar!! men me må kunne gå på butikken uten at det går sjuke barn rundt oss med vann koppar...tenk litt lenger en kun på deg sjølv...det er maaaangen som ikkje bør bli smitta av vann kopper pgr av lavt imunforsvar

 

 

Anonymous poster hash: 702f3...daa

 

 

 

Som sagt, hva skal man gjøre hvis man er helt alene med barna? Sulte? Barna kan ha vannkopper, kikhoste, magesyke, tøff forkjølelse, norovirus, mat må man fortsatt ha. Og hva med de som kan dø av å lukte nøtter? Skal alle slutte å spise nøtter 24 timer før de går inn i en butikk eller kommer seg ut av huset generelt?

 

Anonymous poster hash: 76c56...6a2

 

Det du gjør og du virklig ikke har noen som er villige til å handle for deg eller se etter ungene en time, for eksempel mens de sover om kvelden, er å ringe rundt til aktuelle butikker og be pent om de har mulighet for å plukke varene for deg slik at du bare kan hente dem. Handle inn for en uke så du ikke trenger å gå ofte i butikken.

 

Det du ikke gjør er å drasse med deg syke unger rundt i butikken flere ganger om dagen slik HI planla. Heldig vis tok hun til vettet etter første turen.

 

Anonymous poster hash: a50dd...068

Skrevet

 

Som mor til ei alvorligt kreft sjuk dotter så blir eg rett og slett oppgitt over at du ikkje tenker på andre!! klart du kan være ute men du trenger ikkje ta barna med på butikken..!! vist dottera mi får vannkoppar så kan ho dø pgr av lavt imunforsvar!! men me må kunne gå på butikken uten at det går sjuke barn rundt oss med vann koppar...tenk litt lenger en kun på deg sjølv...det er maaaangen som ikkje bør bli smitta av vann kopper pgr av lavt imunforsvar

 

 

Anonymous poster hash: 702f3...daa

Bare lurer....: når du tar med ditt barn på butikken... Forventer du at alle som er der samtidig er 100% friske slik at de ikke smitter ditt barn? Hvem tenker du på? Deg selv eller andre? Er du også en av de som tenker på deg selv når du handler, eller tenker du på alle andre enn deg selv?

 

 

Anonymous poster hash: a80a3...1b5

Skrevet

 

 

 

Som mor til ei alvorligt kreft sjuk dotter så blir eg rett og slett oppgitt over at du ikkje tenker på andre!! klart du kan være ute men du trenger ikkje ta barna med på butikken..!! vist dottera mi får vannkoppar så kan ho dø pgr av lavt imunforsvar!! men me må kunne gå på butikken uten at det går sjuke barn rundt oss med vann koppar...tenk litt lenger en kun på deg sjølv...det er maaaangen som ikkje bør bli smitta av vann kopper pgr av lavt imunforsvar

 

 

Anonymous poster hash: 702f3...daa

 

 

 

Som sagt, hva skal man gjøre hvis man er helt alene med barna? Sulte? Barna kan ha vannkopper, kikhoste, magesyke, tøff forkjølelse, norovirus, mat må man fortsatt ha. Og hva med de som kan dø av å lukte nøtter? Skal alle slutte å spise nøtter 24 timer før de går inn i en butikk eller kommer seg ut av huset generelt?

 

Anonymous poster hash: 76c56...6a2

 

Det du gjør og du virklig ikke har noen som er villige til å handle for deg eller se etter ungene en time, for eksempel mens de sover om kvelden, er å ringe rundt til aktuelle butikker og be pent om de har mulighet for å plukke varene for deg slik at du bare kan hente dem. Handle inn for en uke så du ikke trenger å gå ofte i butikken.

 

Det du ikke gjør er å drasse med deg syke unger rundt i butikken flere ganger om dagen slik HI planla. Heldig vis tok hun til vettet etter første turen.

 

Anonymous poster hash: a50dd...068

 

her var det vell bare snakk om noko pølser til ein kose tur,ingen som sulta i hjel.......men dottera mi kan dø vist ho blei smitta av dåke...det finnes som regel altid et alternativ...folk er som regel veldig greie vist du forklarer kossen tin er

 

Anonymous poster hash: 702f3...daa

Skrevet

 

 

Som mor til ei alvorligt kreft sjuk dotter så blir eg rett og slett oppgitt over at du ikkje tenker på andre!! klart du kan være ute men du trenger ikkje ta barna med på butikken..!! vist dottera mi får vannkoppar så kan ho dø pgr av lavt imunforsvar!! men me må kunne gå på butikken uten at det går sjuke barn rundt oss med vann koppar...tenk litt lenger en kun på deg sjølv...det er maaaangen som ikkje bør bli smitta av vann kopper pgr av lavt imunforsvar

 

 

Anonymous poster hash: 702f3...daa

Bare lurer....: når du tar med ditt barn på butikken... Forventer du at alle som er der samtidig er 100% friske slik at de ikke smitter ditt barn? Hvem tenker du på? Deg selv eller andre? Er du også en av de som tenker på deg selv når du handler, eller tenker du på alle andre enn deg selv?

 

 

Anonymous poster hash: a80a3...1b5

Nå er det ikke meg du spør. Men tenker at det er viktig å skille mellom vannkopper (som er potensielt dødelige og man har kun én gang i livet, kan vise hensyn de dagene det står på) og snørrete, forkjølte barn.

 

Anonymous poster hash: 4326a...f7e

Skrevet

 

Som mor til ei alvorligt kreft sjuk dotter så blir eg rett og slett oppgitt over at du ikkje tenker på andre!! klart du kan være ute men du trenger ikkje ta barna med på butikken..!! vist dottera mi får vannkoppar så kan ho dø pgr av lavt imunforsvar!! men me må kunne gå på butikken uten at det går sjuke barn rundt oss med vann koppar...tenk litt lenger en kun på deg sjølv...det er maaaangen som ikkje bør bli smitta av vann kopper pgr av lavt imunforsvar

 

 

Anonymous poster hash: 702f3...daa

Bare lurer....: når du tar med ditt barn på butikken... Forventer du at alle som er der samtidig er 100% friske slik at de ikke smitter ditt barn? Hvem tenker du på? Deg selv eller andre? Er du også en av de som tenker på deg selv når du handler, eller tenker du på alle andre enn deg selv?

 

 

Anonymous poster hash: a80a3...1b5

 

jenta mi skal behandles for kreft i 2,5 år så av og til så må ho få væra med på butikken..tenker på alle med lavt imunforsvar og det er vannkoppar som er det farligeste...og det kan ikkje væra så vanskeleg å ta hensyn til andre når en veit at du har vannkoppar i hus...

 

Anonymous poster hash: 702f3...daa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...