Anonym bruker Skrevet 5. januar 2015 #126 Skrevet 5. januar 2015 Når jeg hører om sånne monsterunger tenker jeg at foreldrene heller kan ikke være riktig altså. Hvordan klarer dere å feile så horribelt? Anonymous poster hash: 7f9d1...aca Anonymous poster hash: 3a741...38c
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2015 #127 Skrevet 5. januar 2015 Kan offentlig ydmykelse være et alternativ? Bryr hun seg om hvordan hun fremstår for andre? I såfall ville jeg vurdert å innkalle til klassemøte med foreldre og ungene, og fått henne til å fortelle alle hvorfor hun mener hun er så mye bedre enn andre at hun mener det er rett å mobbe noen. Folk uten empati trenger av og til å lære det på den ekstremt harde måten. Anonymous poster hash: b5d09...6b2 Det kan høres ut som du mangler empati?? Å ydmyke en 14 år gammel jente er ikke den beste måten å lære henne at det er galt å ydmyke andre. Anonymous poster hash: 29782...0b2
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2015 #128 Skrevet 5. januar 2015 Jeg lurer også på hvordan dette utviklet seg... Anonymous poster hash: a2cec...80e
kokosyklus Skrevet 6. januar 2015 #129 Skrevet 6. januar 2015 Jeg har en datter på 14 år. Selv om jeg selvsagt elsker henne, så er jeg klar over at hun ikke alltid er så veldig hyggelig. Hun har vært slik helt siden hun var liten; ganske selvopptatt, bryr seg ikke så mye om andre bare hun får det hun vil ha. Vi har jobbet mye med dette opp gjennom årene, og det har vel bedret seg noe, selv om jeg fremdeles synes hun kan være ganske uspiselig. I fjor fikk vi vite at hun i en ganske lang periode har vært veldig ufin med en jente i klassen, jeg nøler ikke med å kalle det mobbing. Vi har snakket masse om dette, vært i møte med skolen og vi har truet med (og gjennomført) inndragelse av flere goder hvis det ikke umiddelbart stopper opp. Det virket som om det hadde gått over, men i går ringte moren til den andre jenta meg. Hun gråt mens hun beskrev hvordan datterens skoledag er. Den er ille, og min datter har en stor del av skylda for det. Jeg har virkelig prøvd å finne ut hvorfor hun oppfører seg slik, men jeg ser ingen grunn. Hun er pen og populær og klarer seg veldig godt på skolen uten å anstrenge seg altfor mye. Flink i idrett. Moren til den andre jenta sa at de vurderer å få jenta over på en annen skole etter jul. Jeg kjenner at toppen er nådd. Det er horribelt at den andre jenta skal måtte bytte skole på grunn av mobbing. Jeg vurderer rett og slett å si til datteren min at dersom jeg hører noe som helst om plaging av den andre jenta, så er det hun som må bytte skole. Det hadde helt sikkert vært tøft for henne, hun har alle vennene sine på nærskolen, men dette kan jeg bare ikke se på at fortsetter. Går det an å gjøre dette? Anonymous poster hash: d0110...c3a Hei Huff, dette er ille for alle. Jeg er helt enig i at dersom hun ikke kan be om unnskyldning og gi denne andre jenta en bedre skolehverdag må hun bytte skole selv. Hun er 14 år og helt istand til å forstå at slike ting må få konsekvenser. Jeg og mannen min ( vi har ennå veldig små barn) er enige om at dersom vi får vite at våre barn oppfører seg slik kommer vi til å true med og gjennomføre et skolebytte. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå