Anonym bruker Skrevet 23. september 2014 #26 Skrevet 23. september 2014 Jeg synes det høres ut som du har en fornuftig plan, du har helt rett i at hun må få kjenne på konsekvensene av det hun velger å gjøre. Skolebytte vil nok svi, og helt ærlig, det fortjener hun. Hun velger å mobbe, da velger hun samtidig at dere foreldre må ta kjipe avgjørelser for å få slutt på det. Hva grunnen til mobbingen er spiller liten rolle for den som blir mobbet. Ble selv mobbet og plaget osv i årevis, og det var alltid en eller to som startet det hele. Fjernet man disse var klassen mer harmonisk. Så jeg synes det er verdt et forsøk. Anonymous poster hash: b5d09...6b2
Anonym bruker Skrevet 23. september 2014 #27 Skrevet 23. september 2014 Har du snakket med de andre foreldrene i "klikken" som mobber. En ting at datteren din er "lederen", men er vel ikke noe bedre å være med å mobbe... Anonymous poster hash: a4a8a...9a9 Jo, det er faktisk bedre. Ofte er det en eller to som er pådriverene. Resten følger etter, ofte fordi de ikke våger noe annet. Protesterer de får de det like ille som offeret. Fjerner du lederen blir gjerne dynamikken i gjengen en annen. Det er vfølgelig ikke greit å være med på mobbingen, men det er værre å være lederen. Anonymous poster hash: b1cab...aef
Anonym bruker Skrevet 23. september 2014 #28 Skrevet 23. september 2014 Å troppe opp på skolen i friminuttene er ikke praktisk mulig, ettersom både faren og jeg er i jobb. Skolen passer godt på i friminuttene, men det skjer likevel. Jeg skriver ikke alt jeg vet her inne, det orker jeg ikke. Men det er så mange måter å mobbe på, og de får det til. Men jeg trodde virkelig at det hadde bedret seg siden i fjor. Jeg lurer på om du som skrev at hun ikke får noen ny sjanse har rett, at vi bør starte prosessen med skolebytte nå. HI Anonymous poster hash: d0110...c3a Husk at det ikke er nok at "det bedrer seg". Det skal opphøre og offeret bør få en ektefølt undskyldning. Anonymous poster hash: b1cab...aef
Anonym bruker Skrevet 23. september 2014 #29 Skrevet 23. september 2014 Har du snakket med de andre foreldrene i "klikken" som mobber. En ting at datteren din er "lederen", men er vel ikke noe bedre å være med å mobbe... Anonymous poster hash: a4a8a...9a9 Jo, det er faktisk bedre. Ofte er det en eller to som er pådriverene. Resten følger etter, ofte fordi de ikke våger noe annet. Protesterer de får de det like ille som offeret. Fjerner du lederen blir gjerne dynamikken i gjengen en annen. Det er vfølgelig ikke greit å være med på mobbingen, men det er værre å være lederen. Anonymous poster hash: b1cab...aef Selvsagt, men jeg hadde blitt like sint om datteren min hadde blitt med på mobbingen. Har oppdratt henne bedre enn det! Anonymous poster hash: a4a8a...9a9
Gjest Sekretøsa Skrevet 23. september 2014 #30 Skrevet 23. september 2014 Wow!! For en utrolig flott og reflektert mor du er! Jeg er imponert! Jeg har alltid sagt at jeg heller vil at mine barn skal bli mobbet, enn å mobbe...hvis man må velge mellom to onder! Jeg har selv blitt mobbet gjennom hele grunnskolen, og alle foreldre satt å så på.... Tenk om noen hadde tenkt som deg! Dette får du nok igjen for!
Anonym bruker Skrevet 23. september 2014 #31 Skrevet 23. september 2014 Å troppe opp på skolen i friminuttene er ikke praktisk mulig, ettersom både faren og jeg er i jobb. Skolen passer godt på i friminuttene, men det skjer likevel. Jeg skriver ikke alt jeg vet her inne, det orker jeg ikke. Men det er så mange måter å mobbe på, og de får det til. Men jeg trodde virkelig at det hadde bedret seg siden i fjor. Jeg lurer på om du som skrev at hun ikke får noen ny sjanse har rett, at vi bør starte prosessen med skolebytte nå. HI Anonymous poster hash: d0110...c3a Husk at det ikke er nok at "det bedrer seg". Det skal opphøre og offeret bør få en ektefølt undskyldning. Anonymous poster hash: b1cab...aef Det er jeg klar over, og det var det jeg mente. Jeg trodde det hadde stoppet, skolen ga også inntrykk av det. Er veldig sliten nå, så jeg er antakelig ikke så flink til å velge ord. HI Anonymous poster hash: d0110...c3a
Anonym bruker Skrevet 23. september 2014 #32 Skrevet 23. september 2014 Har du snakket med de andre foreldrene i "klikken" som mobber. En ting at datteren din er "lederen", men er vel ikke noe bedre å være med å mobbe... Anonymous poster hash: a4a8a...9a9 Jo, det er faktisk bedre. Ofte er det en eller to som er pådriverene. Resten følger etter, ofte fordi de ikke våger noe annet. Protesterer de får de det like ille som offeret. Fjerner du lederen blir gjerne dynamikken i gjengen en annen. Det er vfølgelig ikke greit å være med på mobbingen, men det er værre å være lederen. Anonymous poster hash: b1cab...aef Selvsagt, men jeg hadde blitt like sint om datteren min hadde blitt med på mobbingen. Har oppdratt henne bedre enn det! Anonymous poster hash: a4a8a...9a9 Jeg ble selv mye mobbet, ganske alvorlig, og jeg forstår faktisk de som "bare var med på det". Hadde en av dem protestert ville de fått det like jævlig. Anonymous poster hash: b1cab...aef
Anonym bruker Skrevet 23. september 2014 #33 Skrevet 23. september 2014 Wow!! For en utrolig flott og reflektert mor du er! Jeg er imponert! Jeg har alltid sagt at jeg heller vil at mine barn skal bli mobbet, enn å mobbe...hvis man må velge mellom to onder! Jeg har selv blitt mobbet gjennom hele grunnskolen, og alle foreldre satt å så på.... Tenk om noen hadde tenkt som deg! Dette får du nok igjen for! Takk for de gode ordene, de varmer. Jeg må si at jeg føler meg som alt annet enn en flott mor her. Det er som noen kommenterer, hva har vi gjort galt? Hvorfor har hun blitt sånn? Vi har tre andre barn, både eldre og yngre enn henne, og de er ikke sånn. Hun har skilt seg ut helt fra hun var veldig liten. Vi har virkelig forsøkt å rettlede henne, men vi har jo ikke klart det. Jeg har en forferdelig skyldfølelse, men vet ikke hva vi skulle ha gjort annerledes. HI Anonymous poster hash: d0110...c3a
Gjest MiffaBlir3Barnsmor Skrevet 23. september 2014 #34 Skrevet 23. september 2014 Jeg fikk øyeblikkelig en enorm respekt for deg som mor nå HI !
Anonym bruker Skrevet 23. september 2014 #35 Skrevet 23. september 2014 Det høres ut som dere har prøvd mye og dette synes jeg da er et god plan videre. Jenta di ha fått mange sjanser, og hun som blir mobbet har en forferdelig hverdag. Ville snakket med de andre foreldrene i klassen og gjort det klart HVORFOR hun bytter skole, slik at mobbeofferet og de andre mobberne skjønner at sllik atferd får konsekvenser. Det høres ut som jenten din trenger en realitycheck og det er absolutt hun som bør bytte skole, ikke offerte. Hadde gjort det med en gang, med beskjed om at hun kan jobbe seg tilbake med god oppførse. En ekte unnskyldning til mobbeofferet bør være et første steg uansett. Det er som du sier, de mobber mye i det skulte. Få det frem i lyset. Snakk om det på foreldremøter. Informer foreldre og andre elever. Gjør det umulig for dem å fortsette uten at noen legger merke til det. Anonymous poster hash: 5140e...077
Anonym bruker Skrevet 23. september 2014 #36 Skrevet 23. september 2014 Jeg har ingen erfaring eller råd å komme med. Men jeg må bare si at du er en ekte mamma, en som klarer å se barnet sitt slik som det er - det er virkelig ikke alle foreldre som klarer det.Stå på! Jeg blir så glad når jeg hører at foreldrene til mobberne ønsker å endre ting! Anonymous poster hash: f0ab7...8f0
Anonym bruker Skrevet 23. september 2014 #37 Skrevet 23. september 2014 Dersom hun mangler normal empati kan man jo snakke til man blir grønn i hodet om hvordan den andre føler osv. Dette vil trolig ikke ha noen virkning på oppførslene hennes. Hun vil kun gjøre det som er i hennes egen interesse. Det at hun risikerer å måtte bytte skole tror jeg vil ha en god virkning. Hun vil da være den største taperen som følge av mobbingen hennes. Jeg slutter meg til de som applauderer deg som mor, du gjør en god jobb! Anonymous poster hash: c41f7...b14
MrsRose Skrevet 23. september 2014 #38 Skrevet 23. september 2014 Du er en flott mor og er forbilde for andre foreldre! Det står enorm respekt av det du går igjennom nå.
Anonym bruker Skrevet 23. september 2014 #39 Skrevet 23. september 2014 Å troppe opp på skolen i friminuttene er ikke praktisk mulig, ettersom både faren og jeg er i jobb. Skolen passer godt på i friminuttene, men det skjer likevel. Jeg skriver ikke alt jeg vet her inne, det orker jeg ikke. Men det er så mange måter å mobbe på, og de får det til. Men jeg trodde virkelig at det hadde bedret seg siden i fjor. Jeg lurer på om du som skrev at hun ikke får noen ny sjanse har rett, at vi bør starte prosessen med skolebytte nå. HI Anonymous poster hash: d0110...c3a Husk at det ikke er nok at "det bedrer seg". Det skal opphøre og offeret bør få en ektefølt undskyldning. Anonymous poster hash: b1cab...aef Det var vel bare en upresis formulering, tror du ikke? For det er vel ingenting i His innlegg som sier at hun ikke tar dette på dypeste alvor og er klar til å gå til drastiske skritt for å få slutt på mobbingen? Anonymous poster hash: 08a74...bc5
Gjest Sekretøsa Skrevet 23. september 2014 #40 Skrevet 23. september 2014 Wow!! For en utrolig flott og reflektert mor du er! Jeg er imponert! Jeg har alltid sagt at jeg heller vil at mine barn skal bli mobbet, enn å mobbe...hvis man må velge mellom to onder! Jeg har selv blitt mobbet gjennom hele grunnskolen, og alle foreldre satt å så på.... Tenk om noen hadde tenkt som deg! Dette får du nok igjen for! Takk for de gode ordene, de varmer. Jeg må si at jeg føler meg som alt annet enn en flott mor her. Det er som noen kommenterer, hva har vi gjort galt? Hvorfor har hun blitt sånn? Vi har tre andre barn, både eldre og yngre enn henne, og de er ikke sånn. Hun har skilt seg ut helt fra hun var veldig liten. Vi har virkelig forsøkt å rettlede henne, men vi har jo ikke klart det. Jeg har en forferdelig skyldfølelse, men vet ikke hva vi skulle ha gjort annerledes. HI Anonymous poster hash: d0110...c3a Utifra det du skriver så virker det som om du har gjort absolutt alt du overhodet kan gjøre, og det kommer til å betale seg senere! HVa om du hadde gitt blanke F i hvordan ting var? Da hadde hun havnet skikkelig på feil hylle her i livet! Hun har deg (og sikkert sin far) som to støtte stolper i livet sitt, som gjør absolutt alt dere kan for at hun skal ha det bra! For det er jo det dette nok handler om, at hun ikke har det bra. Og der er dere, og tar imot. Det oser virkelig respekt av det dere gjør!
Anonym bruker Skrevet 23. september 2014 #41 Skrevet 23. september 2014 Kan offentlig ydmykelse være et alternativ? Bryr hun seg om hvordan hun fremstår for andre? I såfall ville jeg vurdert å innkalle til klassemøte med foreldre og ungene, og fått henne til å fortelle alle hvorfor hun mener hun er så mye bedre enn andre at hun mener det er rett å mobbe noen. Folk uten empati trenger av og til å lære det på den ekstremt harde måten. Anonymous poster hash: b5d09...6b2
Etenia Skrevet 23. september 2014 #42 Skrevet 23. september 2014 Når jeg hører om sånne monsterunger tenker jeg at foreldrene heller kan ikke være riktig altså. Hvordan klarer dere å feile så horribelt?Anonymous poster hash: 7f9d1...aca Hva faen er det som feiler deg ? Hi gjør jo vrikelig sitt aller beste. Her virker det langt ifra å være foreldrene sine feil som ligger til grunn. Tenker egentlig at du trenger litt hjelp jeg. Du er ikke bedre enn en hvilken som helst mobber som kommer med slike kommentarer. Skjerp deg. Utrolig usmakelig og barnslig oppførsel.
Anonym bruker Skrevet 23. september 2014 #43 Skrevet 23. september 2014 Når jeg hører om sånne monsterunger tenker jeg at foreldrene heller kan ikke være riktig altså. Hvordan klarer dere å feile så horribelt? Anonymous poster hash: 7f9d1...aca Hehe. Du har masse igjen å lære om livet du. Skulle gjerne vært flue på veggen når du går på trynet. Anonymous poster hash: d82d6...f68
Suppehue Skrevet 23. september 2014 #44 Skrevet 23. september 2014 Når jeg hører om sånne monsterunger tenker jeg at foreldrene heller kan ikke være riktig altså. Hvordan klarer dere å feile så horribelt? Anonymous poster hash: 7f9d1...aca Idiot.
Anonym bruker Skrevet 23. september 2014 #45 Skrevet 23. september 2014 Med fare for å bli oppfattet som både sur og frekk, men jeg mener du får litt vel mye skryt her. At du sikkert gjør med enn "mobbeforeldre " flest betyr ikke etter min mening at du gjør en fantastisk jobb.. Dette har pågått over en lengre periode, og du lurer på om du kan bytte skole? Hvorfor lurer du på det? Er du redd jenta di skal bli lei seg?? Etter min mening skal hun bytte skole, og den prosessen bør du starte nå. Anonymous poster hash: 6b390...b9b
Anonym bruker Skrevet 23. september 2014 #46 Skrevet 23. september 2014 Jeg har en datter på 14 år. Selv om jeg selvsagt elsker henne, så er jeg klar over at hun ikke alltid er så veldig hyggelig. Hun har vært slik helt siden hun var liten; ganske selvopptatt, bryr seg ikke så mye om andre bare hun får det hun vil ha. Vi har jobbet mye med dette opp gjennom årene, og det har vel bedret seg noe, selv om jeg fremdeles synes hun kan være ganske uspiselig. I fjor fikk vi vite at hun i en ganske lang periode har vært veldig ufin med en jente i klassen, jeg nøler ikke med å kalle det mobbing. Vi har snakket masse om dette, vært i møte med skolen og vi har truet med (og gjennomført) inndragelse av flere goder hvis det ikke umiddelbart stopper opp. Det virket som om det hadde gått over, men i går ringte moren til den andre jenta meg. Hun gråt mens hun beskrev hvordan datterens skoledag er. Den er ille, og min datter har en stor del av skylda for det. Jeg har virkelig prøvd å finne ut hvorfor hun oppfører seg slik, men jeg ser ingen grunn. Hun er pen og populær og klarer seg veldig godt på skolen uten å anstrenge seg altfor mye. Flink i idrett. Moren til den andre jenta sa at de vurderer å få jenta over på en annen skole etter jul. Jeg kjenner at toppen er nådd. Det er horribelt at den andre jenta skal måtte bytte skole på grunn av mobbing. Jeg vurderer rett og slett å si til datteren min at dersom jeg hører noe som helst om plaging av den andre jenta, så er det hun som må bytte skole. Det hadde helt sikkert vært tøft for henne, hun har alle vennene sine på nærskolen, men dette kan jeg bare ikke se på at fortsetter. Går det an å gjøre dette? Anonymous poster hash: d0110...c3a Hvis det er datteren din som mobber er det "riktigere" at det er hun som bytter skole, så det kan du gjøre. Men jeg stusser over måten du beskriver datteren din: "...Ganske selvopptatt, bryr seg ikke så mye om andre bare hun får det hun vil ha." Har du reflektert noe over om din datter har alvorlige problemer med selvtilliten sin? Jeg ville ikke synes det var rart om hun hadde det, når du beskriver henne på denne måten. For det kan godt hende hun er "uspiselig" og at hun "ikke bryr seg om andre". Men hvorfor det? Hun er jo ikke født slem. Hun har et eller annet sted på veien lært at å være kald og slem mot andre er måten å "overleve" på. Hvorfor det? Hadde jeg vært deg hadde jeg tatt en titt på meg selv, og lurt på om jeg hadde bidratt til dette på noen måte. Og så ville jeg skaffet datteren min profesjonell hjelp, jobbet med forholdet mitt til henne, og virkelig lyttet til hva hun hadde å si, uten å gå i forsvar. For sjansen for at du ikke har noe som helst eierskap i din datters oppførsel er veldig liten. Anonymous poster hash: 13c15...337
Anonym bruker Skrevet 23. september 2014 #47 Skrevet 23. september 2014 Lurer litt på hva datteren din sier selv. Hvis du spør henne om hvorfor hun holder på med dette? Hvis du spør henne om hun synes hun er bedre enn andre? Hva sier hun? Får hun ikke dårlig samvittighet hvis du forteller hvor fælt den andre jenta har det? Anonymous poster hash: c362a...f99
Anonym bruker Skrevet 23. september 2014 #48 Skrevet 23. september 2014 Først, som tidligere mobbeoffer, må jeg si at du har virkelig rett innstilling til denne vanskelige situasjonen. Ble selv mobbet fra 4 klasse på barneskolen opp til vgs. Prøvde å ta mitt eget liv flere ganger, men var for feig.. Det var en jentegjeng som holdt på, som igjen deo med seg resten av klassen. Har i dag ingen nære venner, slipper ingen innpå meg fordi jeg er redd for å bli såret igjen. Alle foreldrene visste hva som foregikk, men ingen gjorde noe og jeg tryglet min mor om å få lov til å bytte skole, men mamma håpet hele tiden på at det skulle bedre seg.. Noe det ikke gjorde før jeg flyttet selv som 16 åring til nabobyen å tok vgs der.. Tenker tilbake på barndommen som en helt grusom tid.. Ta henne ut av skolen med en gang, og pass på at hun vet hvorfor hun må bytte skole, den jentegjengen kan ikke huske hvor grusomme de var med meg og det er nesten det vondeste.. Anonymous poster hash: 36373...af8
Anonym bruker Skrevet 23. september 2014 #49 Skrevet 23. september 2014 Jeg syns du har en god plan, HI! Involver den andre jentas mor, be henne informere deg asap hvis jenta blir mobbet igjen. Informer datteren din om at det blir satt i gang prosess skolebygget omgående hvis du får ny rapport om mobbing. Hardt mot hardt, antakelig det eneste hun forstår. Du er en god mor, som bryr deg og som er villig til å stå i kampen. Anonymous poster hash: 90e6d...3ce
Tired mama Skrevet 23. september 2014 #50 Skrevet 23. september 2014 Så utrolig flink du er som ser at det er datteren din som har problemer!! Jeg synes helt klart du skal få datteren din over på en annen skole om dette fortsetter!! *klapp på skulderen til deg*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå