nasse nøffen Skrevet 13. august 2014 #126 Skrevet 13. august 2014 Skilsmissebarnet er taperen uansett. Dine barn har sin mor og far sammen hele tiden. Jeg garanterer deg, det beste for barnet hadde vært å hatt foreldrene sine sammen. Så barnet er ikke heldig som får dobbelt opp med turer. Hun er uheldig som ikke har mammaen sin og pappaen sin. Hun burde føle seg velkommen hos dere ( noe hun sikkert ikke ellers gjør siden hun ikke er der særlig mye) Denne ferien har vi tilbrakt hjemme pga opppussing. Min eldste datter har vært to ganger i syden med fars familie. Min minste, altså mitt og min manns barn, har vært hjemme. Men min yngste er alikevel vinneren, som kan legge seg med pappa og mamma trygt inntill seg. Min eldste har vokst opp med to hjem,hit og dit. Hadde jeg spurt henne, hadde hun lett byttet bort alle sydenturer for å ha meg og sin far sammen. Poenget er at du straffer henne jo, med at hun har i pose og sekk, men hun har ikke det. Hun har mye mindre- Og du kan bidra til at dette forsterkes ytterligere. La henne være en del av "dere". Og det er vel ikke noe som heter dine og mine penger når man bor under samme tak og har felles barn??? merkelig. Og jeg tror heller ikke din mann egentlig synes dette er greit. Han kjempet sin datters kamp, men tapte, mot dine meninger. Du har trolig vært såååå sur og sint, at for å beholde husfreden lar han deg vinne,og datteren taper.
Anonym bruker Skrevet 13. august 2014 #127 Skrevet 13. august 2014 Det eneste positive med tråder som denne er at man blir SYKT MOTIVERT til å aldri, aldri skilles fra mannen sin! Vil ikke risikere at barna mine får en megge som hi i livene sine. Bedre enn parterapi det her. Anonymous poster hash: 442cf...8f7
Anonym bruker Skrevet 13. august 2014 #128 Skrevet 13. august 2014 Enig med MRS ridikk Anonymous poster hash: f3862...d3b
Ladybird2014 Skrevet 13. august 2014 #129 Skrevet 13. august 2014 Det eneste positive med tråder som denne er at man blir SYKT MOTIVERT til å aldri, aldri skilles fra mannen sin! Vil ikke risikere at barna mine får en megge som hi i livene sine. Bedre enn parterapi det her. Anonymous poster hash: 442cf...8f7 Signerer!
Anonym bruker Skrevet 13. august 2014 #130 Skrevet 13. august 2014 Forstår meg ikke helt på ditt følelsesregister jeg, HI??? Og hva med din mann? Anonymous poster hash: ac2e7...09b
Iiiiik Skrevet 13. august 2014 #131 Skrevet 13. august 2014 (endret) Tror du 13-åringer generelt er veldig motiverte for de kjedelige familieaktivitetene? Tror du denne jenta er den eneste som velger Tusenfryd og takker nei til fiskebollemiddagen? Å sette grenser på denne måten "Er du ikke med på det kjedelige, er du ikke med på det morsomme", vil kjapt føre til at jenta velger bort faren og hans familie. Men det har du kanskje ikke all verdens imot? Så får vi håpe at du skjønner litt mer når ditt eget barn blir 13... Til diskusjonen om hvorvidt skilsmissebarn blir bortskjemte og får dobbelt så mye, så skjønner jeg at det kan være provoserende. For meg som har en datter som annen hver helg og annen hver jul har vært borte siden hun var liten, er det svært uaktuelt å reise på ferie uten henne. Faren valgte å bruke det som argument for å gjennomføre alle ferier kun med den nye konas barn og deres fellesbarn. Hans datter kunne ikke være med, for da ble de så mange og da ble det så dyrt. Dessuten var hun jo alltid på ferie med mamma og de var ofte fine. Nå er jenta 15 og det er liten tvil om hvor hun føler seg hjemme og elsket og hva som er nesten utelukkende plikt for henne. Ja da, de lærte henne at ingen kan få alt, men de lærte henne også noe om hvem som er viktig i farens hjem og hvem som ikke er det. Endret 13. august 2014 av Iiiiik
Anonym bruker Skrevet 13. august 2014 #132 Skrevet 13. august 2014 Forstår meg ikke helt på ditt følelsesregister jeg, HI??? Og hva med din mann? Anonymous poster hash: ac2e7...09b Troll deg i seng! Anonymous poster hash: ac2e7...09b
Anonym bruker Skrevet 13. august 2014 #133 Skrevet 13. august 2014 [quote name=Pusikatt" post="146583330" timestamp="1407957784" Hvor gammel er denne jenta?Anonymous poster hash: 50aa7...f7f Hun er straks 13 år.HIAnonymous poster hash: af090...f93 Stakkars jente som har en drittkjerring til stemor, en egoistisk mor og en tafatt tøffel av en far.Hvordan kan du legge all skyld på jenta, ser du ikke at hun blir stående mellom barken og veden. Hvis moren er så vanskelig, hva med å være litt raus og inkludere jenta som en i familien på alle mulige måter. det er jo ikke rart at jenta ikke ønsker å være hos dere i hverdagen, hun er jo nødt til å merke uviljen du har not henne, uansett om du prøver å skjule den. Jeg synes det er fælt at faren hennes lar seg manipulere til nekte henne å være med på ferier mer...herregud, hun er bare 13 år.Anonymous poster hash: 50aa7...f7f For 13 årige jenter er enkle, å de manipulerer ikke for alt det er verdt? Sikkert mye vondt som ligger bak her, å et sted er det sikkert nok. Bedre å sette grenser for tenåringer som tester grenser enn å ha flere skilldmisse barn. Mulig disse felles barna merker hun får mer altid å føler det er urettferdig, men deres følelser skal hun som mor ignoreres for mannen har særkullsbarn?Anonymous poster hash: b8fcb...79c De to siste innleggene dine er veldig uforståelig. Du uttrykker deg svært dårlig. Hva forsto du ikke? Tror du blander med med andre, 2 innlegg? Anonymous poster hash: b8fcb...79c Nei, jeg snakker om dine innlegg, 79c. Du skriver usammenhengende om følelser og dobbelt opp og masse rart. Alle innleggene dine i denne tråden er dårlig uttrykt. Men du er tydeligvis like dum som HI, siden du er den eneste som støtter denne djevelen av en stemor. Alle saker har 2 sider, å ja syntes det er feil at noen barn skal få dobbelt opp av alt. Å det er sikkert mye følelser involvert for alle sammen. Selv om vi er uenige så ville jeg ikke påstått du er dum, sier mye om deg da du ikke forstår andre og begynner med navnkalling:) Anonymous poster hash: b8fcb...79c Tror du det er så flott og fint å være skilsmissebarn? Hvor står det at jenta får dobbelt opp? De fleste skilsmissebarn er kasteballer, og skulle nok helst ønsket at foreldrene var sammen! Klart du er dum, som går rundt og tror at jenta er heldig og får dobbelt opp. Du er dum som mener at fellesfamilien bør få tid uten barn fra tidligere forhold, og du er dum som ikke kan skrive ordentlig. Og at du tar HI i forsvar, gjør deg ikke bare til dum, men fortjent til tittelen kronidiot. Hehe ja da mener du det, står fortsatt for meningen mine. Lurer på hvor gammel du er, om du har noe livserfaring eller kun lest litt:) Anonymous poster hash: b8fcb...79c
Gjest Pusikatt Skrevet 13. august 2014 #134 Skrevet 13. august 2014 [quote name=Pusikatt" post="146583330" timestamp="1407957784" Hvor gammel er denne jenta?Anonymous poster hash: 50aa7...f7f Hun er straks 13 år.HIAnonymous poster hash: af090...f93 Stakkars jente som har en drittkjerring til stemor, en egoistisk mor og en tafatt tøffel av en far.Hvordan kan du legge all skyld på jenta, ser du ikke at hun blir stående mellom barken og veden. Hvis moren er så vanskelig, hva med å være litt raus og inkludere jenta som en i familien på alle mulige måter. det er jo ikke rart at jenta ikke ønsker å være hos dere i hverdagen, hun er jo nødt til å merke uviljen du har not henne, uansett om du prøver å skjule den. Jeg synes det er fælt at faren hennes lar seg manipulere til nekte henne å være med på ferier mer...herregud, hun er bare 13 år.Anonymous poster hash: 50aa7...f7f For 13 årige jenter er enkle, å de manipulerer ikke for alt det er verdt? Sikkert mye vondt som ligger bak her, å et sted er det sikkert nok. Bedre å sette grenser for tenåringer som tester grenser enn å ha flere skilldmisse barn. Mulig disse felles barna merker hun får mer altid å føler det er urettferdig, men deres følelser skal hun som mor ignoreres for mannen har særkullsbarn?Anonymous poster hash: b8fcb...79c De to siste innleggene dine er veldig uforståelig. Du uttrykker deg svært dårlig. Hva forsto du ikke? Tror du blander med med andre, 2 innlegg? Anonymous poster hash: b8fcb...79c Nei, jeg snakker om dine innlegg, 79c. Du skriver usammenhengende om følelser og dobbelt opp og masse rart. Alle innleggene dine i denne tråden er dårlig uttrykt. Men du er tydeligvis like dum som HI, siden du er den eneste som støtter denne djevelen av en stemor. Alle saker har 2 sider, å ja syntes det er feil at noen barn skal få dobbelt opp av alt. Å det er sikkert mye følelser involvert for alle sammen. Selv om vi er uenige så ville jeg ikke påstått du er dum, sier mye om deg da du ikke forstår andre og begynner med navnkalling:) Anonymous poster hash: b8fcb...79c Tror du det er så flott og fint å være skilsmissebarn? Hvor står det at jenta får dobbelt opp? De fleste skilsmissebarn er kasteballer, og skulle nok helst ønsket at foreldrene var sammen! Klart du er dum, som går rundt og tror at jenta er heldig og får dobbelt opp. Du er dum som mener at fellesfamilien bør få tid uten barn fra tidligere forhold, og du er dum som ikke kan skrive ordentlig. Og at du tar HI i forsvar, gjør deg ikke bare til dum, men fortjent til tittelen kronidiot. Hehe ja da mener du det, står fortsatt for meningen mine. Lurer på hvor gammel du er, om du har noe livserfaring eller kun lest litt:) Anonymous poster hash: b8fcb...79c Kan garantere at jeg både er eldre enn deg, og har mer livserfaring enn deg. OG hadde bedre karakterer enn deg i norsk. Har du dysleksi? I såfall ber jeg om unnskyldning for at jeg kalte deg dum på akkurat DET området.
Anonym bruker Skrevet 13. august 2014 #135 Skrevet 13. august 2014 Husk samboeren din har 3 barn. 3 barn han er like glad i, og vil nok ikke forskjellsbehandle dem. Ingen av dem er mere verd enn den andre. Det er noe du må forstå! Så hvis han skal på sydentur med familien sin, betyr det alle barna. At du er ei sur stemor som ikke sjønner det.. Finner ikke ord. Stakkar jente. Husk at jenta ikke får vokse opp sammens med foreldrene sine i samme hus. At hun får dobbelt opp med ferieturer, klarer ikke å veie opp for det faktumet at hun må reise jevnlig mellom foreldrene dine. Bare det gjør at hun fortjener alt av kos og familieturer. Stakkars jente som må vokse opp med ei stemor som ikke liker henne. For det merker hun.. Anonymous poster hash: ef788...5d7
Anonym bruker Skrevet 13. august 2014 #136 Skrevet 13. august 2014 Skjønner det er mange brutte familier, å Stemødre skal hetses for å prioritere sine barn. Å gud forby til vil ha opplevelser med sine barn, sånn som mange andre deler opp ferier og dager og prioriterer 1 barn. Men gjør man noe ute stebarn er helvetes løsninger. Er ikke barna sin feil, heller ikke steforeldre sin feil om det blir urettferdig. Det er den som er foreldre til det barnet som må ordne opp i detonert barnet føler seg utenfor. Anonymous poster hash: b8fcb...79c
Anonym bruker Skrevet 13. august 2014 #137 Skrevet 13. august 2014 Snu litt på flisa, HI. Hva hvis det var DITT barn som aldri skulle få være med farens familie på ferie? Hva hvis det var DITT barn som hadde en stemor som deg? Anonymous poster hash: 392a2...c97
Anonym bruker Skrevet 13. august 2014 #138 Skrevet 13. august 2014 Så flott så mange er på stebarnets "parti". Tror ikke det er så vanlig i praksis? Uansett, jeg vokste opp med en stemor som hi, svært lite koselig og ja, jeg valgte fort å ikke være ser særlig mye! Fellesfamilien, som det tydelig heter?!!... reiste på ferier uten bonusbarn til far, så når vi skulle til han måtte han jobbe. Fint eller hva? Nå må voksene mennesker skjerpe seg! Å være sjalusi på skilsmissebarn fordi de får "dobbelt opp" av turer er bare barnslig! De har dobbelt opp av det meste andre også, så å se en ekstra tur som et problem må være å snu hele problematikken om skilsmissebarn fullstendig på hodet! Velger man menn med barn fra før må de også betraktes som sine egne, alt annet er usmakelig barnslig oppførsel! Anonymous poster hash: 7594b...e74
Gjest Pusikatt Skrevet 13. august 2014 #139 Skrevet 13. august 2014 Skjønner det er mange brutte familier, å Stemødre skal hetses for å prioritere sine barn. Å gud forby til vil ha opplevelser med sine barn, sånn som mange andre deler opp ferier og dager og prioriterer 1 barn. Men gjør man noe ute stebarn er helvetes løsninger. Er ikke barna sin feil, heller ikke steforeldre sin feil om det blir urettferdig. Det er den som er foreldre til det barnet som må ordne opp i detonert barnet føler seg utenfor.Anonymous poster hash: b8fcb...79c Kan du kutte ut å være så tåpen? Vær så snill?? Det er kun du som er enig med HI her, og du klarer ikke å ordlegge deg fornuftig engang.
Anonym bruker Skrevet 13. august 2014 #140 Skrevet 13. august 2014 Vær glad jenta fortsatt vil være med på ferie. For oss ble det siste ferien med stebarna i år. Nå gidder vi ikke å bruke mye penger på å prøve å lage en fin ferie for alle når tenåringene bare jamrer seg og maser om når vi skal hjem. 1 uke borte fra venner er jo helt krise. De rekker knapt å hive bagen sin inn døra hjemme før de er reist for å treffe venner. Så fra neste år blir det dagsturer og hjemme dager, så kan de velge selv om de vil bli med eller ikke. Mens hovedferien tar vi når de er hos mor. Så synes dere skal strekke dere langt for å la ho bli med, selv om jeg skjønner det er surt for deg å sitte igjen med å betale for det. Og heller prate med mannen om hvordan han prioriterer pengene sine, han kan jo ikke ha så dårlig råd siden han må betale mye i bidrag. Anonymous poster hash: 265a0...d81
Anonym bruker Skrevet 13. august 2014 #141 Skrevet 13. august 2014 Jeg stusser bare over henne som spurte hvorfor fellesfamilien må ha egne opplevelser. Mener virkelig denne brukeren at familien som har stebarna annenhver helg ikke skal gjøre noe morsomt og spennende når stebarnet ikke er der? Ikke dra på fisketurer med familiens sønn, ridetimer med familiens datter og skape egne opplevelser? Jeg og min sønn har opplevelser han ikke deler med sine to søstre. Mor og sønn-opplevelser. Og her bor alle hjemme 100% - 2 av mine "private" og et felles barn med mannen. På samme måte har mine døtre opplevelser som min sønn ikke har vært med på. Jeg synes det er dårlig gjort å planlegge å dra på tur uten stebarnet NÅR STEBARNET SKAL VÆRE DER I FERIEN. Men, hvis ferien opprinnelig var avtalt med moren til barnet som MORENS ferie, kan ikke man bare plutselig ombestemme seg og bringe datteren til faren fordi mora plutselig "ikke kan ha henne" slik at hun må bli på tur med de andre. Jeg har vært stemor selv, og hatt den utfordringen at moren til stebarna sjonglerte med samværsavtalen slik hun ville, slik at vi aldri kunne planlegge noe. For eksempel, når jentene skulle med moren på tur i 4 dager, og jeg og ekssamboer skulle i 40-årslag til hans bror. Vi ordnet barnevakt, kjøpte nye klær for anledningen og sa ifra til bursdagsbarnet at vi kom. Plutselig kvelden før sier moren at jentene skal til oss, basta bom. Da svarte eksen at vi hadde planer som ikke kunne gjennomføres med barn, skaffe barnevakt for de to eldste var det ikke tid til, slik at moren måtte holde seg til sine samværsuker. På samme måte hentet moren sine døtre fra skolen de dagene vi skulle ha dem, og lovet dem kino eller noe annet, slik at jentene ble sure for at de måtte til mor i stedet, uten advarsel. Ofte fikk vi ikke en gang beskjed om at hun skulle hente barna på skolen, vi kom dit så var barna hentet. Jeg vet ingenting om HI sin situasjon og synes hun virker krass, men hennes innlegg er gjennomsyret av at hun er drittlei. Jeg kan gjette at mannen hennes er en snylter som betaler verken for seg selv eller sitt barn og lar HI ta det økonomiske ansvaret for hele familien, inkludert hans barn fra før. Hvis de har planlagt tur uten stedatter fordi de VISSTE at hun skulle være hos mor, hva som er galt med det? Da lager man gjerne budsjett og betaler regninger/kjøper noe fordi man vet at budsjettet er i orden. Så kommer man bare noen dager før og sier at hun må være med? Men hvis jenta skulle til far i ferien, og far med stemor planla tur uten henne, er det ikke annet enn råttent. Nei, jeg er vel enkel som spurte. Jeg er ikke skilt og verken mannen min eller jeg har barn fra før. Reagerte bare på at om begge parter er reetablerte med barn med ny partner, så står vel barna de hadde sammen utenfor fellesfamilien på begge sider. Tenkte det måtte være trist å stå utenfor når fellesfamilien pleiet sin kvalitetstid. Akkurat dette var nytt for meg. Fellesfamilien er et nytt begrep for meg, jeg forstod det vel ikke. Anonymous poster hash: 13c66...b8a
Luksusdyret Skrevet 13. august 2014 #142 Skrevet 13. august 2014 Jeg stusser bare over henne som spurte hvorfor fellesfamilien må ha egne opplevelser. Mener virkelig denne brukeren at familien som har stebarna annenhver helg ikke skal gjøre noe morsomt og spennende når stebarnet ikke er der? Ikke dra på fisketurer med familiens sønn, ridetimer med familiens datter og skape egne opplevelser? Jeg og min sønn har opplevelser han ikke deler med sine to søstre. Mor og sønn-opplevelser. Og her bor alle hjemme 100% - 2 av mine "private" og et felles barn med mannen. På samme måte har mine døtre opplevelser som min sønn ikke har vært med på. Jeg synes det er dårlig gjort å planlegge å dra på tur uten stebarnet NÅR STEBARNET SKAL VÆRE DER I FERIEN. Men, hvis ferien opprinnelig var avtalt med moren til barnet som MORENS ferie, kan ikke man bare plutselig ombestemme seg og bringe datteren til faren fordi mora plutselig "ikke kan ha henne" slik at hun må bli på tur med de andre. Jeg har vært stemor selv, og hatt den utfordringen at moren til stebarna sjonglerte med samværsavtalen slik hun ville, slik at vi aldri kunne planlegge noe. For eksempel, når jentene skulle med moren på tur i 4 dager, og jeg og ekssamboer skulle i 40-årslag til hans bror. Vi ordnet barnevakt, kjøpte nye klær for anledningen og sa ifra til bursdagsbarnet at vi kom. Plutselig kvelden før sier moren at jentene skal til oss, basta bom. Da svarte eksen at vi hadde planer som ikke kunne gjennomføres med barn, skaffe barnevakt for de to eldste var det ikke tid til, slik at moren måtte holde seg til sine samværsuker. På samme måte hentet moren sine døtre fra skolen de dagene vi skulle ha dem, og lovet dem kino eller noe annet, slik at jentene ble sure for at de måtte til mor i stedet, uten advarsel. Ofte fikk vi ikke en gang beskjed om at hun skulle hente barna på skolen, vi kom dit så var barna hentet. Jeg vet ingenting om HI sin situasjon og synes hun virker krass, men hennes innlegg er gjennomsyret av at hun er drittlei. Jeg kan gjette at mannen hennes er en snylter som betaler verken for seg selv eller sitt barn og lar HI ta det økonomiske ansvaret for hele familien, inkludert hans barn fra før. Hvis de har planlagt tur uten stedatter fordi de VISSTE at hun skulle være hos mor, hva som er galt med det? Da lager man gjerne budsjett og betaler regninger/kjøper noe fordi man vet at budsjettet er i orden. Så kommer man bare noen dager før og sier at hun må være med? Men hvis jenta skulle til far i ferien, og far med stemor planla tur uten henne, er det ikke annet enn råttent. Nei, jeg er vel enkel som spurte. Jeg er ikke skilt og verken mannen min eller jeg har barn fra før. Reagerte bare på at om begge parter er reetablerte med barn med ny partner, så står vel barna de hadde sammen utenfor fellesfamilien på begge sider. Tenkte det måtte være trist å stå utenfor når fellesfamilien pleiet sin kvalitetstid. Akkurat dette var nytt for meg. Fellesfamilien er et nytt begrep for meg, jeg forstod det vel ikke. Anonymous poster hash: 13c66...b8a Mener du da at familien ikke skal drive med noe interessant eller ha kvalitetstid når stebarnet er hos den andre forelderen? Skal hele familien sitte og vente på stebarnet før de drar på telttur, går på kino osv, slik at dagene uten stebarn består av skole/jobb, middag og så leggetid? Hvordan blir stebarnet stående utenfor når det er hos mor og har sine aktiviteter, kvalitetstid og kos der med mor og eventuelle søsken hos mor?
Anonym bruker Skrevet 13. august 2014 #143 Skrevet 13. august 2014 Satser på det er troll, men uansett er du jo sjuk i hodet ditt!! Håper deres "ekte" barn ikke gir dere barnebarn, men at jenta hans frembringer nusselige små skapninger. Så kan du sitte med skjegget i postkassen den dagen du innser at du har ødelagt alle dine sjanser for å ta del i livet til din stedatter og din manns barnebarn. Anonymous poster hash: 1b0ef...e2d
Anonym bruker Skrevet 13. august 2014 #144 Skrevet 13. august 2014 Skjønner det er mange brutte familier, å Stemødre skal hetses for å prioritere sine barn. Å gud forby til vil ha opplevelser med sine barn, sånn som mange andre deler opp ferier og dager og prioriterer 1 barn. Men gjør man noe ute stebarn er helvetes løsninger. Er ikke barna sin feil, heller ikke steforeldre sin feil om det blir urettferdig. Det er den som er foreldre til det barnet som må ordne opp i detonert barnet føler seg utenfor.Anonymous poster hash: b8fcb...79c Kan du kutte ut å være så tåpen? Vær så snill?? Det er kun du som er enig med HI her, og du klarer ikke å ordlegge deg fornuftig engang. Litt tåpen må jeg vel få ordlegge meg:) tlf min staver litt selv, men flott du forstår hva jeg mener:) Anonymous poster hash: b8fcb...79c
Anonym bruker Skrevet 13. august 2014 #145 Skrevet 13. august 2014 Jeg stusser bare over henne som spurte hvorfor fellesfamilien må ha egne opplevelser. Mener virkelig denne brukeren at familien som har stebarna annenhver helg ikke skal gjøre noe morsomt og spennende når stebarnet ikke er der? Ikke dra på fisketurer med familiens sønn, ridetimer med familiens datter og skape egne opplevelser? Jeg og min sønn har opplevelser han ikke deler med sine to søstre. Mor og sønn-opplevelser. Og her bor alle hjemme 100% - 2 av mine "private" og et felles barn med mannen. På samme måte har mine døtre opplevelser som min sønn ikke har vært med på. Jeg synes det er dårlig gjort å planlegge å dra på tur uten stebarnet NÅR STEBARNET SKAL VÆRE DER I FERIEN. Men, hvis ferien opprinnelig var avtalt med moren til barnet som MORENS ferie, kan ikke man bare plutselig ombestemme seg og bringe datteren til faren fordi mora plutselig "ikke kan ha henne" slik at hun må bli på tur med de andre. Jeg har vært stemor selv, og hatt den utfordringen at moren til stebarna sjonglerte med samværsavtalen slik hun ville, slik at vi aldri kunne planlegge noe. For eksempel, når jentene skulle med moren på tur i 4 dager, og jeg og ekssamboer skulle i 40-årslag til hans bror. Vi ordnet barnevakt, kjøpte nye klær for anledningen og sa ifra til bursdagsbarnet at vi kom. Plutselig kvelden før sier moren at jentene skal til oss, basta bom. Da svarte eksen at vi hadde planer som ikke kunne gjennomføres med barn, skaffe barnevakt for de to eldste var det ikke tid til, slik at moren måtte holde seg til sine samværsuker. På samme måte hentet moren sine døtre fra skolen de dagene vi skulle ha dem, og lovet dem kino eller noe annet, slik at jentene ble sure for at de måtte til mor i stedet, uten advarsel. Ofte fikk vi ikke en gang beskjed om at hun skulle hente barna på skolen, vi kom dit så var barna hentet. Jeg vet ingenting om HI sin situasjon og synes hun virker krass, men hennes innlegg er gjennomsyret av at hun er drittlei. Jeg kan gjette at mannen hennes er en snylter som betaler verken for seg selv eller sitt barn og lar HI ta det økonomiske ansvaret for hele familien, inkludert hans barn fra før. Hvis de har planlagt tur uten stedatter fordi de VISSTE at hun skulle være hos mor, hva som er galt med det? Da lager man gjerne budsjett og betaler regninger/kjøper noe fordi man vet at budsjettet er i orden. Så kommer man bare noen dager før og sier at hun må være med? Men hvis jenta skulle til far i ferien, og far med stemor planla tur uten henne, er det ikke annet enn råttent. Nei, jeg er vel enkel som spurte. Jeg er ikke skilt og verken mannen min eller jeg har barn fra før. Reagerte bare på at om begge parter er reetablerte med barn med ny partner, så står vel barna de hadde sammen utenfor fellesfamilien på begge sider. Tenkte det måtte være trist å stå utenfor når fellesfamilien pleiet sin kvalitetstid. Akkurat dette var nytt for meg. Fellesfamilien er et nytt begrep for meg, jeg forstod det vel ikke. Anonymous poster hash: 13c66...b8a Mener du da at familien ikke skal drive med noe interessant eller ha kvalitetstid når stebarnet er hos den andre forelderen? Skal hele familien sitte og vente på stebarnet før de drar på telttur, går på kino osv, slik at dagene uten stebarn består av skole/jobb, middag og så leggetid? Hvordan blir stebarnet stående utenfor når det er hos mor og har sine aktiviteter, kvalitetstid og kos der med mor og eventuelle søsken hos mor? Tolket du svaret mitt som om at jeg mente at de skulle sitte å vente på stebarnet? Reagerte på at stebarnet ikke skulle bli med på ferie fordi fellesfamilien måtte få ha sin kvalitetstid. Ro deg ned. Anonymous poster hash: 13c66...b8a
Anonym bruker Skrevet 13. august 2014 #146 Skrevet 13. august 2014 Jeg stusser bare over henne som spurte hvorfor fellesfamilien må ha egne opplevelser. Mener virkelig denne brukeren at familien som har stebarna annenhver helg ikke skal gjøre noe morsomt og spennende når stebarnet ikke er der? Ikke dra på fisketurer med familiens sønn, ridetimer med familiens datter og skape egne opplevelser? Jeg og min sønn har opplevelser han ikke deler med sine to søstre. Mor og sønn-opplevelser. Og her bor alle hjemme 100% - 2 av mine "private" og et felles barn med mannen. På samme måte har mine døtre opplevelser som min sønn ikke har vært med på. Jeg synes det er dårlig gjort å planlegge å dra på tur uten stebarnet NÅR STEBARNET SKAL VÆRE DER I FERIEN. Men, hvis ferien opprinnelig var avtalt med moren til barnet som MORENS ferie, kan ikke man bare plutselig ombestemme seg og bringe datteren til faren fordi mora plutselig "ikke kan ha henne" slik at hun må bli på tur med de andre. Jeg har vært stemor selv, og hatt den utfordringen at moren til stebarna sjonglerte med samværsavtalen slik hun ville, slik at vi aldri kunne planlegge noe. For eksempel, når jentene skulle med moren på tur i 4 dager, og jeg og ekssamboer skulle i 40-årslag til hans bror. Vi ordnet barnevakt, kjøpte nye klær for anledningen og sa ifra til bursdagsbarnet at vi kom. Plutselig kvelden før sier moren at jentene skal til oss, basta bom. Da svarte eksen at vi hadde planer som ikke kunne gjennomføres med barn, skaffe barnevakt for de to eldste var det ikke tid til, slik at moren måtte holde seg til sine samværsuker. På samme måte hentet moren sine døtre fra skolen de dagene vi skulle ha dem, og lovet dem kino eller noe annet, slik at jentene ble sure for at de måtte til mor i stedet, uten advarsel. Ofte fikk vi ikke en gang beskjed om at hun skulle hente barna på skolen, vi kom dit så var barna hentet. Jeg vet ingenting om HI sin situasjon og synes hun virker krass, men hennes innlegg er gjennomsyret av at hun er drittlei. Jeg kan gjette at mannen hennes er en snylter som betaler verken for seg selv eller sitt barn og lar HI ta det økonomiske ansvaret for hele familien, inkludert hans barn fra før. Hvis de har planlagt tur uten stedatter fordi de VISSTE at hun skulle være hos mor, hva som er galt med det? Da lager man gjerne budsjett og betaler regninger/kjøper noe fordi man vet at budsjettet er i orden. Så kommer man bare noen dager før og sier at hun må være med? Men hvis jenta skulle til far i ferien, og far med stemor planla tur uten henne, er det ikke annet enn råttent. Nei, jeg er vel enkel som spurte. Jeg er ikke skilt og verken mannen min eller jeg har barn fra før. Reagerte bare på at om begge parter er reetablerte med barn med ny partner, så står vel barna de hadde sammen utenfor fellesfamilien på begge sider. Tenkte det måtte være trist å stå utenfor når fellesfamilien pleiet sin kvalitetstid. Akkurat dette var nytt for meg. Fellesfamilien er et nytt begrep for meg, jeg forstod det vel ikke. Anonymous poster hash: 13c66...b8a Mener du da at familien ikke skal drive med noe interessant eller ha kvalitetstid når stebarnet er hos den andre forelderen? Skal hele familien sitte og vente på stebarnet før de drar på telttur, går på kino osv, slik at dagene uten stebarn består av skole/jobb, middag og så leggetid? Hvordan blir stebarnet stående utenfor når det er hos mor og har sine aktiviteter, kvalitetstid og kos der med mor og eventuelle søsken hos mor? Lite voksent å gjøre seg dum! Har folk flest fri 6 uker sommer, 2 høstferie, 2 vinterferien etc slik at man kan gjøre det samme med bonusbarn som med fellesfsmilien? Nei! Dermed må ting gå opp og det gjør det dersom man planlegger de store feriene med alle barna og sjonglerer litt på opplegg i helger. Å dra til syden alene den høstferien bonusbarnet skal komme er slemt! Anonymous poster hash: 7594b...e74
Gjest Pusikatt Skrevet 13. august 2014 #147 Skrevet 13. august 2014 Skjønner det er mange brutte familier, å Stemødre skal hetses for å prioritere sine barn. Å gud forby til vil ha opplevelser med sine barn, sånn som mange andre deler opp ferier og dager og prioriterer 1 barn. Men gjør man noe ute stebarn er helvetes løsninger. Er ikke barna sin feil, heller ikke steforeldre sin feil om det blir urettferdig. Det er den som er foreldre til det barnet som må ordne opp i detonert barnet føler seg utenfor.Anonymous poster hash: b8fcb...79c Kan du kutte ut å være så tåpen? Vær så snill?? Det er kun du som er enig med HI her, og du klarer ikke å ordlegge deg fornuftig engang. Litt tåpen må jeg vel få ordlegge meg:) tlf min staver litt selv, men flott du forstår hva jeg mener:)Anonymous poster hash: b8fcb...79c Ja gratulerer så mye til deg. Etter mange fjottete innlegg klarte du endelig å gjøre deg litt forstått. Hurra Men du kan ikke skylde på tlf for å sette opp setninger som ikke henger på greip. Greit at autocorrect kan komme med noen pussige vridninger på enkelte ord, men den skriver ikke lange, usammenhengende setninger for deg :D over og ut fra meg, god natt til deg og den onde stemoren.
Anonym bruker Skrevet 13. august 2014 #148 Skrevet 13. august 2014 Skjønner det er mange brutte familier, å Stemødre skal hetses for å prioritere sine barn. Å gud forby til vil ha opplevelser med sine barn, sånn som mange andre deler opp ferier og dager og prioriterer 1 barn. Men gjør man noe ute stebarn er helvetes løsninger. Er ikke barna sin feil, heller ikke steforeldre sin feil om det blir urettferdig. Det er den som er foreldre til det barnet som må ordne opp i detonert barnet føler seg utenfor.Anonymous poster hash: b8fcb...79c Kan du kutte ut å være så tåpen? Vær så snill?? Det er kun du som er enig med HI her, og du klarer ikke å ordlegge deg fornuftig engang.Litt tåpen må jeg vel få ordlegge meg:) tlf min staver litt selv, men flott du forstår hva jeg mener:)Anonymous poster hash: b8fcb...79c Ja gratulerer så mye til deg. Etter mange fjottete innlegg klarte du endelig å gjøre deg litt forstått. Hurra Men du kan ikke skylde på tlf for å sette opp setninger som ikke henger på greip. Greit at autocorrect kan komme med noen pussige vridninger på enkelte ord, men den skriver ikke lange, usammenhengende setninger for deg :D over og ut fra meg, god natt til deg og den onde stemoren. Over å ut ja, flott du greier å kalle noen ond basert på en innlegg:) bli voksen er mitt råd og tlf min sitt:) Anonymous poster hash: b8fcb...79c
unforgettable Skrevet 18. august 2014 #149 Skrevet 18. august 2014 Vet du, jeg hadde en sånn stemor som deg, og hun tok med alle ungene sine på ferie sammen med far og lot oss andre være hjemme. Og jeg skal fortelle deg at det er ganske sårt. Håper du tuller, familie er viktigere enn alle penger på jord. Du burde virkelig skamme deg og jeg mener med hele mitt hjerte at jeg håper virkelig mannen til denne jenta ber deg skjerpe deg, for du kjære Hi må være den mest egoistiske og minst empatiske kjerringa man kan finne. SKAM DEG, for skulle tatt med alle barnene og latt deg være hjemme. Så kunne du sett hvor gøy det var og være den eneste som ikke fikk være med. Er ikke hi, og er far sin oppgave å inkludere sine barn. Stemødre har ikke plikt til å betaler ferie for stebarn. Sier ikke at noen skal ekskluderes men man skal ikke behøve å inkludere hele tia. Anonymous poster hash: b8fcb...79c Jeg syns faktisk at når det er snakk om 1 barn, og de er en familie så skal man inkludere. Blir man sammen med noen som har barn fra før vet man hva man går til. jeg skjønner ikke hvordan dere tenker. I dette tilfelllet er det jo far som vil inkludere men stemor vil ikke. Hun avbestilte heller hele turen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå