Gå til innhold

Da er høstferien til syden avbestilt.... :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har du valgt mannen, har du også valgt hans barn.

De er en del av din familie og fortjener og behandles deretter.

Anonymous poster hash: 73f3c...204

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ser dere ikke hva HI skriver? Mannen GIDDER ikke å betale for turen, mens HI betalte både for seg selv, mannen og felles barn. Hvorfor skal hun betale alt? kanskje de har delt økonomi og HI har sett seg drittlei av å bestandig betale for alt.

En annen ting jeg har merket her: når en dame skriver at hennes mann ikke betaler for hennes barn fra før, ikke henter i barnehagen osv så får hun til svar at barnet har da en far og hun ikke kan forvente at hennes nye partner skal forsørge barnet. Men hvis man selv er stemor, så skal man selvfølgelig betale flere tusen i måneden for mannens barn, det er forventet. Hvorfor slik forskjell på kvinner og menn?

Hvor står det at mannen ikke GIDDER? 

HI skriver at hun tjener mye mer enn mannen, og at han ikke KUNNE betale for at jenta skulle være med til syden, men at han hadde ment at hun skulle være med fra starten av (noe som tydeligvis har blitt miskommunisert med HI).

Jeg synes ikke dette unnskylder HI i det hele tatt. Har man bonusbarn så er de en del av familien. Og skal være med på familieferie. Punktum. I det aller minste skal man kunne spørre mannen: "Hvordan er det med xxx, skal hun være med oss i høstferien i år?" Så vet man hvor mange man skal bestille til. 

Anonymous poster hash: 93778...bc1

Skrevet

Hvor ble du av HI?? Regner med dette er bare tull...

Anonymous poster hash: c045d...5bb

Skrevet

Vist barnebidraget de allerede betaler er høyt, kunne jo moren bidratt da. Selv om man velger noen med barn må man vel ønske å få være en familie uten bonusbarnet, mulig dette barnet får mange flere opplevelser enn deres felles. Mange skilsmisse barn får i pose og sekk, klart de skal ikke stenges ute, men fellesfamilien må å få egen opplever.

Anonymous poster hash: b8fcb...79c

Skrevet

Dette er jo bare et dårlig forsøk på å provosere. 

Skrevet

Fy faen for ei drittkjerring du er mot stebarna dine!

Skrevet

Vist barnebidraget de allerede betaler er høyt, kunne jo moren bidratt da. Selv om man velger noen med barn må man vel ønske å få være en familie uten bonusbarnet, mulig dette barnet får mange flere opplevelser enn deres felles. Mange skilsmisse barn får i pose og sekk, klart de skal ikke stenges ute, men fellesfamilien må å få egen opplever.

:balltre: hvorfor må fellesfamilien ha sine egne opplevelser??

Anonymous poster hash: 13c66...b8a

Skrevet

Fortsatt noen som lurer på hvorfor stemødre har så dårlig rykte?

Skrevet

Hvordan hadde du følt det om situasjonen var omvendt? Altså at du hadde en datter fra før som ikke fikk være med men kun deres to felles barn? Hadde det vært like aktuelt?

Skrevet

Hvorfor ikke heller bestille en ekstra billett enn å avbestille? Det er kun du som er ansvarlig for at det ikke blir ferie verken på deg selv eller dine barn!

Skrevet

Fordi man trenger dyrke fellesfamilien å, syntes det blir feil å skulle inkluderer hele tiden. Noen har faktisk dårlig råd og en ferie er stort, og om da stebarn er større å opplevd alt Før og reiser mye hvorfor ikke prioritere fellesfamilien. Spesielt om han med barna ikke bidrar økonomisk på lik linje.

Selv om man har stebarn skal man ikke unne sine barn ekstra?

Å dere som mener alt skal Være likt, hva Gjør dere med arv? Skal stebarn arve dere og mor mens deres barn må dele mors arv samt alle opplevelse?

Skrevet

Dette er bare troll!! Hvorfor gidder dere å svare i det hele tatt?!

Skrevet

Vet du, jeg hadde en sånn stemor som deg, og hun tok med alle ungene sine på ferie sammen med far og lot oss andre være hjemme. Og jeg skal fortelle deg at det er ganske sårt. Håper du tuller, familie er viktigere enn alle penger på jord. Du burde virkelig skamme deg og jeg mener med hele mitt hjerte at jeg håper virkelig mannen til denne jenta ber deg skjerpe deg, for du kjære Hi må være den mest egoistiske og minst empatiske kjerringa man kan finne. SKAM DEG, for skulle tatt med alle barnene og latt deg være hjemme. Så kunne du sett hvor gøy det var og være den eneste som ikke fikk være med.

Skrevet

Første gang jeg hører ordet "fellesfamilien".... Ordet gir meg frysninger!

Skrevet

Du må jo bare være et troll, for ingen er så brøddum i hodet at de tror dette er greit.

Hvis det er sant så fortjener HI tittelen "royal bitch" og definitivt tittelen "ond stemor".

Hva om far til dine barn stikker av fra familien og behandler dine biologiske varn på samme måte som du behandler din stedatter?? Er det greit syns du??

Anonymous poster hash: 006d2...b73

Skrevet

Velger å ta deg seriøst :)

Det hadde aldri falt meg inn å bestille tur uten stesønnen min, det blir jo ikke ordentlig familieferie uten han. Han er nå tenåring, men krymper meg ved tanken på at han skulle utelukkes fra positive familieopplevelser.

Da han var mindre valgte vi å reise en gang, selv om han ikke kunne være med. Og selv om turen var topp, følte vi nok alle på at noe manglet. (Han var da 2 uker i Tailand med mor).

Selvsagt  burde mannen din være med å betale, men her tenker vi at alle penger er våre penger. Mesteparten går til kjedelige ting som regninger og lån, og målet er at vi sitter igjen med ca like mye til moro og mer private innkjøp.

Skrevet

Jeg er helt enig med HI her jeg altså...mannen vil ikke betale for sin datter....da sier det vel sitt ?? han er en snylter.

Anonymous poster hash: 1791e...69d
Skrevet

Vet du, jeg hadde en sånn stemor som deg, og hun tok med alle ungene sine på ferie sammen med far og lot oss andre være hjemme. Og jeg skal fortelle deg at det er ganske sårt. Håper du tuller, familie er viktigere enn alle penger på jord. Du burde virkelig skamme deg og jeg mener med hele mitt hjerte at jeg håper virkelig mannen til denne jenta ber deg skjerpe deg, for du kjære Hi må være den mest egoistiske og minst empatiske kjerringa man kan finne. SKAM DEG, for skulle tatt med alle barnene og latt deg være hjemme. Så kunne du sett hvor gøy det var og være den eneste som ikke fikk være med.

Er ikke hi, og er far sin oppgave å inkludere sine barn. Stemødre har ikke plikt til å betaler ferie for stebarn. Sier ikke at noen skal ekskluderes men man skal ikke behøve å inkludere hele tia.

Skrevet

HI her....

Så jeg skal betale slik at stebarnet kan være med på alle turer vi drar på? Også skal hun selvsagt på alle turer med moren sin. Da synes jeg faktisk mine barn skal få være med stebarnet og moren på turer også - som moren til jenta betaler. Som dere sier er de jo tross alt halvsøsken. Da får alle barna vært mest mulig sammen, og får like mange turer og opplevelser. 

Men mine barn får ikke tilbud om dette, så hvorfor skal jeg da betale for at denne jenta får dobbelt så mange turer og opplevelser som mine barn?? Far må gjerne ta med dattern og dra alene han, men det har han ikke råd til. Og er det bedre at mine barn skal bli til sidesatt? 

Utrolig at så mange mener at det er MITT ansvar å forsørge stebarnet, og mitt ansvar å sørge for at hun kommer seg på tur. Jeg prioriterer MINE barn. Og ja, jeg visste han hadde en datter da vi ble sammen, men jeg visste IKKE at jeg måtte betale ferier for henne i årene fremover. Visste heller ikke at det betydde at hun måtte være med på alt vi gjorde hele tiden. Hun er her ALDRI hvis vi ikke skal noe spesielt, men så fort vi skal på dagsturer (dyrepark, tusenfryd osv), syden, danmark eller sånn så skal hun hit og moren "kan ikke ha henne". Møkka lei. 

Anonymous poster hash: af090...f93
Skrevet

Syntes der er urettferdig om enkelte barn må spare alle opplevelser til halvsøsken kan delta, rettferdig blir det aldri. Så noen barn skal få dobbelt opp mens andre må dele med halvsøsken altid.

Barn må betale for samlivsbrudd og lynsjestemning da noen vil Gjøre noe uten stebarn. Kan bli for mye av det gode å.

Skrevet

Jeg skjønner at det er kjipt å betale for andres barn, og dumt er det at mannen din ikke har råd til å betale for barnet sitt.

MEN

Det er nå slikt at når man innleder et forhold til noe, så kommer den personen med en viss bagasje. Det kan være barn fra før, det kan være traumaer, uvaner, opplevelser, you name it. Om man ikke liker den bagasjen, er det ikke mye annet å gjøre enn å bryte forholdet.

Du har innledet et forhold med en mann som tjener dårlig og har et barn fra før. Om du kanskje ikke visst om økonomien fra dag 1, må du ha visst om barnet etter kort tid, og du hadde full mulighet til å ikke fortsette med han om du ikke ønsket bagaseåjen.

I mine øyne kan du enten være raus å inkludere barnet i dine ferieplaner dersom der faller på en ferie der faren skal ha barnet, eller forsone deg med hjemmeferie de gangene han har barnet. En mellomting kan være at faren eller moren betaler deler av oppholdet til barnet.

Jeg ville helt klart tatt barnet med denne gangen, men kanskje diskutrt med mannen hvordan den typen situasjoner skal håndteres i fremtiden.

Anonymous poster hash: 720d9...2bb

Skrevet

HI her....

Så jeg skal betale slik at stebarnet kan være med på alle turer vi drar på? Også skal hun selvsagt på alle turer med moren sin. Da synes jeg faktisk mine barn skal få være med stebarnet og moren på turer også - som moren til jenta betaler. Som dere sier er de jo tross alt halvsøsken. Da får alle barna vært mest mulig sammen, og får like mange turer og opplevelser.

Men mine barn får ikke tilbud om dette, så hvorfor skal jeg da betale for at denne jenta får dobbelt så mange turer og opplevelser som mine barn?? Far må gjerne ta med dattern og dra alene han, men det har han ikke råd til. Og er det bedre at mine barn skal bli til sidesatt?

Utrolig at så mange mener at det er MITT ansvar å forsørge stebarnet, og mitt ansvar å sørge for at hun kommer seg på tur. Jeg prioriterer MINE barn. Og ja, jeg visste han hadde en datter da vi ble sammen, men jeg visste IKKE at jeg måtte betale ferier for henne i årene fremover. Visste heller ikke at det betydde at hun måtte være med på alt vi gjorde hele tiden. Hun er her ALDRI hvis vi ikke skal noe spesielt, men så fort vi skal på dagsturer (dyrepark, tusenfryd osv), syden, danmark eller sånn så skal hun hit og moren "kan ikke ha henne". Møkka lei.

Skjønner deg godt jeg, de avtalte gangene som hun skal til dere månen inkluderes. Men at moren ikke kan ha ho er helt idioti, de melker jo dere for penger og opplevelser.

Det tragiske er at noen av disse barna Gjør alt for å få mest mulig, velger de beste opplevelsene og gidder ikke følge opp da det er kjedelig. Noen utnytter og vet hva di skal si til lett manipulerte foreldre.

Skrevet

Kan faktisk forstå HI i til en viss grad her.

Skjønner absolutt ikke hvorfor dette ikke var diskutert på forhånd og avklart om hans barn skulle være hos de og være med eller ikke, der mangler det på kommunikasjonen.

Men, enkelte skilsmissebarn får gjerne i pose og sekk når det gjelder ferier ol.

Hos oss har det vært slik at vi ikke har reist på noen ferieturer som koster penger på 5 år pga. at vi ikke skulle dra før vi kunne dra alle 5, altså min manns barn fra før og de to vi har sammen.

Skilsmissebarnet derimot har vært på minst 1 til 2 utenlandsturer hvert år med sin mor + div. kostbare helgeturer årene igjennom.

Det endte med at vi tilslutt dro på en sydentur alene uten min manns eldste barn, og vet dere hva? Eldstebarnet forstod faktisk at småsøsknene også fortjente å få en langtur en sommer, barnet er jo såpass stort at det ser all forskjellsbehandlingen det har blitt på de minste om somrene.

Det vil ikke si at vi aldri har med eldstebarnet på ferie, barnet er med oss på alle feriene vi har hatt som ikke har kostet oss masse penger, men ferier som koster mye kan ikke alle nødvendigvis dra på alle sammen, så lenge alle får gode ferieturer uansett.

Trenger ikke være ond stemor for det.

Og er faktisk helt enig i Hi, det er absolutt ikke hun som skal betale stebarnets ferieturer!

Tro meg - stemødre betaler jevnt og trutt mye i løpet av et år som går til stebarna sine.

Anonymous poster hash: b0c0a...a38

Skrevet

HI her....

Nå tuller du i alle fall.

Du mener at siden mannen din tar med alle sine barn skal moren til hans første barn ta med noen andres unger? :)

Mannen din tar med sine barn og så tar hun med sine barn.

Anonymous poster hash: 34e54...d7a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...