Gå til innhold

Da er høstferien til syden avbestilt.... :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis du måtte avbestille ferien fordi pengene til å betale for hans barn i tillegg ikke finnes, så greit nok. Jeg kan forstå skuffelsen isolert sett. Men jeg setter et stort spørsmålstegn ved kommunikasjonen mellom deg og mannen. Og ikke minst din interesser for din stedatter. Hvorfor visste du ikke at datteren skulle være hos dere i høstferien siden det var "hans" ferie? Da regner jeg med at det er et visst system i det, noe du burde fått med deg?

Og hvis det er slik at pengene til å betale for hans datter finnes og at det ikke vil skape økonomiske problemer for dere å ta henne med, og du likevel velger å avbestille turen.... da skal jeg ikke skrive hva jeg mener om deg...

Velger man en partner som har barn fra før så velger man også å behandle disse barna som en naturlig del av familien!

Om det er slik at faren ikke har penger å betale tur for datteren, og du ikke vil betale for henne selv om du har penger, da er det helt og fullt din feil at turen nå må avbestilles. Det er din feil at du blir skuffet og det er din feil at dine barn blir skuffet.

Anonymous poster hash: cb944...03f
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stakkars unge!

Kjenner at jeg er enormt heldig som har en mann som er stepappa for mine 2 skjønne unger som GLEDELIG bestiller sydenturer og høst/vinter og påskeferier på fjellet til oss ALLE uten å engang be om en krone av meg. Kommer gjerne hjem med sånne turer som en overraskelse.

Vi har ikke felles barn enda engang.

Anonymous poster hash: 4a7a9...c4c
Gjest Pusikatt
Skrevet

Jeg og mannen ble enige om å ta en uke i syden i høstferien med barna. Jeg trodde selvfølgelig det betydde våre 2 barn, og bestilte tur. Kjempe fint sted og hotell og jeg gledet meg sånn!!! Hadde fortalt det til barna og de gledet seg selvfølgelig også :)

Så plutselig kommer det frem at mannen hadde ment at hans barn (fra før) også skulle være med.... jeg sa at turen var bestilt allerede, og jeg synes ærlig talt ikke jeg skal betale for hans barn heller.... blir jo ganske dyrt. Endte i surmuling og småkrangling, og mannen sier at han MÅ ha jenta i høstferien da moren hennes skal bort og det er "hans" ferie. Så da er sydenturen avbestilt. Må heller bli hjemme og stirre i veggen slik at hans barn kan være her. Det var den ferien!!! Han kunne vel spurt besteforeldrene om de kunne hatt henne hvertfall....

:kjefte:  :kjefte:  :kjefte:

Anonymous poster hash: af090...f93

Jeg håper dette er et trolleinnlegg. Hvis ikke må jeg bare si en ting:

FY FAEN for et menneske du er.

Skrevet

Du må være tidenes mest umodne dame. Er ikke dette halvsøster til dine barn? Du visste uansett om hans barn før du flyttet sammen med han!

Jeg er selv stemor til to gutter på 7 og 11 år. De er SELVFØLGELIG med når vi reiser på tur fordi vi er en familie.

Du er et råttent menneske selv om det er "dine" penger er dere en familie.

Anonymous poster hash: df1ff...65f

Skrevet

Nå er jeg virkelig takknemlig for at sønnen min har en bonuspappa som skjønner at begge barna er like mye en del av familien.

Du burde skamme deg, Hi. Sånne som deg som gjør at stemor er et negativt ladet begrep for mange. Du er ihvertfall ingen bonusmamma.

Anonymous poster hash: 63e0b...478

Skrevet

jævla tåpelige nek: enten er du et jævla tåpelig nek fordi du orker å trolle eller så er du et jævla tåpelig nek som ikke inkluderer sitt eget stebarn.

Okke som, YOU LOOSE!

Anonymous poster hash: fcf24...7fc
Skrevet

Hvis du ikke tuller med det innlegget ditt så kan du bare ringe Ryanair og be de ombooke flighten din til The land of humanity!

Kanskje du kan tilegne deg noen ferdigheter i relasjonkompetanse. Gå å spise på empatirestauranter, legge deg på medmenneskeligstranda, kjøpe deg en "how to be Nice" drink og drite i å smøre deg så du kan flasse bort noe av den tykke huden din.

Smør deg heller med aloe vera grei!

Fy fader det indre i deg må være laget av metall, så du hadde nok ikke kommet gjennom sikkerhetskontrollen uansett!

Yamas!

Skrevet

HI igjen;

Det må vel være lov å være skuffet over at en tur man har gledet seg til blir avbestilt uansett?? Synes dere er rare hvis dere ikke hadde blitt skuffet selv hvis dere hadde gledet dere til noe som ble avlyst....

Klart man er skuffet når noe man har gledet seg til, blir avlyst.

Men den grunnen du oppgir, er bare ondskapsfull. At du ikke vil ha med deg hans barn på ferie, er slemt av deg. Bare slemt.

Hvorfor bestilte du ikke til 5 i utgangspunktet? Så kunne du heller bedt mor til barnet, eller faren, om å betale deg tilbake etterhvert?

Anonymous poster hash: da7a3...7d5

Skrevet

Det er jo rart at dere ikke snakket om dette på forhånd. Hmm, syden i høstferien. Høres deilig ut. OK, da er vi enige da. Var Trine sammen med oss i fjor forresten eller skal hun være hos oss? Det blir jo dyrere med fem enn fire, hva gjør vi med det? Har vi råd? Skjønner nesten ikke at det er mulig at dere ikke snakket om det.

Jeg skjønner at du er skuffet over at noe du gledet deg til ikke blir noe av, men tenker som de andre her at det må du i veldig stor grad ta på deg skylden for selv.

At moren skal betale for at jenta skal få dra på ferie med dere, det må jo være tull?!

Skrevet

Jeg og mannen ble enige om å ta en uke i syden i høstferien med barna. Jeg trodde selvfølgelig det betydde våre 2 barn, og bestilte tur. Kjempe fint sted og hotell og jeg gledet meg sånn!!! Hadde fortalt det til barna og de gledet seg selvfølgelig også :)

Så plutselig kommer det frem at mannen hadde ment at hans barn (fra før) også skulle være med.... jeg sa at turen var bestilt allerede, og jeg synes ærlig talt ikke jeg skal betale for hans barn heller.... blir jo ganske dyrt. Endte i surmuling og småkrangling, og mannen sier at han MÅ ha jenta i høstferien da moren hennes skal bort og det er "hans" ferie. Så da er sydenturen avbestilt. Må heller bli hjemme og stirre i veggen slik at hans barn kan være her. Det var den ferien!!! Han kunne vel spurt besteforeldrene om de kunne hatt henne hvertfall....

:kjefte:  :kjefte:  :kjefte:

Wow, ond stemor... Ja, jeg regner med dette er tull :- ) Er hans barn mindre viktige enn deres felles barn? I tilfelle bør du gjøre det slutt. Skulle tatt seg fint ut om samboer nekta å ha med seg mitt barn som også bor her, kun vårt felles barn.  :huh:

Anonymous poster hash: 70f9f...0c9

Skrevet

Når du valgte din mann, valgte du også barna hans. Så enten er alle med eller ingen. Makan til råtten oppførsel har jeg ikke sett på lenge....

Skrevet

Og mener du mora skal betale fordi hun mottar bidrag? Bidrag dekker ikke sydenturer dessverre :) Syns du skal være hjemme i høstferien jeg, kanskje bestille en time hos en terapaut eller lignende. Skaffe deg litt selvinnsikt og finne ut hvorfor du har manglende empatiske egenskaper. Det er faktisk synd på barnet du helt tydelig ikke anser som ditt problem. Jeg hadde aldri fått barn med en som ser på mitt barn fra tidligere forhold som et utskudd når det kommer flere barn til, så gubben din har helt klart bommet litt på valg av kone. 

Anonymous poster hash: 70f9f...0c9
Skrevet

Du er ikke seriøs nå HI?

Anonymous poster hash: 0c6db...422

Skrevet

Folk som deg HI synes tydeligvis det er ubehagelig og vanskelig med dine, mine, våre barn. Da skjønner jeg ikke at dere velger å bli sammen med menn som har barn fra før...

Anonymous poster hash: 8c847...2cc
Skrevet

Jeg håper du tuller.

Jeg er 26 år, og har verdens beste stemor. Vi har et kjempegodt forhold.

Det var sikkert ikke hennes drøm å få Stebarn på 8 og 12 år som 23åring, men hun har alltid vært med på familieturer med oss og faren vår.

Greit å være skuffet for avlyst tur, men dette burde dere tatt opp på forhånd. "Besteforeldrene" kunne tatt henne? Stakkars jenta:(

Anonymous poster hash: 35d01...faf

Skrevet

HI igjen;

Det må vel være lov å være skuffet over at en tur man har gledet seg til blir avbestilt uansett?? Synes dere er rare hvis dere ikke hadde blitt skuffet selv hvis dere hadde gledet dere til noe som ble avlyst....

Du hadde jo ikke trengt å avlyse turen da?

Anonymous poster hash: aa412...34d

Skrevet

Hvor gamle er dine barn og stedatter?

Jeg tenkte mannen hadde 3-4 barn fra før og da kunne jeg faktisk vært enig at det ble dyrt.

Men et barn ekstra? Man har jo familierom til 5. Men jeg tror det er like bra dere avbestille, jenta hadde nok ikke fått en hyggelig tur likevel.

Anonymous poster hash: cc6f4...429

Skrevet

Dette tror jeg faktisk ikke på. Rett og slett.

Skrevet

Skal ikke stikke under en stol at dette ikke er noe trolleri. Her reiste faren til mine tre eldste til syden med ny kjerring og hennes barn. ( ikke felles) Spurte IKKE sønnen sin på 14 år som i utgangpunktet ville ha vært med.

Men men... så ja- det finnes nok av trølle kjerringer der ute.

Gjest Lykkeliggift_
Skrevet

Ser dere ikke hva HI skriver? Mannen GIDDER ikke å betale for turen, mens HI betalte både for seg selv, mannen og felles barn. Hvorfor skal hun betale alt? kanskje de har delt økonomi og HI har sett seg drittlei av å bestandig betale for alt.

En annen ting jeg har merket her: når en dame skriver at hennes mann ikke betaler for hennes barn fra før, ikke henter i barnehagen osv så får hun til svar at barnet har da en far og hun ikke kan forvente at hennes nye partner skal forsørge barnet. Men hvis man selv er stemor, så skal man selvfølgelig betale flere tusen i måneden for mannens barn, det er forventet. Hvorfor slik forskjell på kvinner og menn?

Skrevet

HI igjen;

Klart man er skuffet når noe man har gledet seg til, blir avlyst.

Men den grunnen du oppgir, er bare ondskapsfull. At du ikke vil ha med deg hans barn på ferie, er slemt av deg. Bare slemt.

Hvorfor bestilte du ikke til 5 i utgangspunktet? Så kunne du heller bedt mor til barnet, eller faren, om å betale deg tilbake etterhvert?

Anonymous poster hash: da7a3...7d5

Hun ville ha hans barn, men ville at han skulle betale for barnet. Han har forsørgerplikt overfor barnet sitt, ikke hun. Som jeg har forstått har det blitt bestemt i siste liten at barnet skal være med, etter at HI har bestilt og betalt alt.

Anonymous poster hash: 00e22...41b

Skrevet

Hvor gamle er dine barn og stedatter?

Jeg tenkte mannen hadde 3-4 barn fra før og da kunne jeg faktisk vært enig at det ble dyrt.

Men et barn ekstra? Man har jo familierom til 5. Men jeg tror det er like bra dere avbestille, jenta hadde nok ikke fått en hyggelig tur likevel.

Anonymous poster hash: cc6f4...429

Hvis det ikke er så dyrt, hvorfor kan ikke mannen betale? Da har han mest sannsynlig surret pengene sine på noe tull og forlanger at Hi skal dekke hans utgifter på hans barn. Han kunne lånt penger hos foreldrene sine for eksempel for å betale for turen? Hvorfor er hans sløsing Hi sitt økonomiske ansvar, han er da en voksen mann!

Anonymous poster hash: 00e22...41b

Skrevet

Poenget er vel at dere hadde tenkt å reise med bare 2 av 3 barn... Samme hvem det er sine om hvem som betaler!

Skrevet

Hjelpes da. Teller ikke barna han har fra før?
Hadde min mann bestilt tur til oss UTEN å inkuldere min sønn, men bare våre felles bar, ja da hadde jeg flydd i taket.

Anonymous poster hash: 01395...6cf
Skrevet

Får helt frysninger. Pleier ikke å kommentere sånne, men tror ikke dette er troll heller. Finnes helt sikkert grusomme stemødre som deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...