Gå til innhold

November 2014 baby❤️


DrømmeSofie

Anbefalte innlegg

 

 

 

 

Bra informasjon fra MammaMia, samme som jeg har tenkt, men ikke har visst. Vi kjøpte ganske billig madrass på ikea vi og, men kjøpte tynn overmadrass i tillegg for å lettere kunne vaske ved uhell. Kom ikke på mange kronene, og som MammaMia sier, babyen er jo så lett mens den ligger i sprinkelsenga at å investere i digre fjærmadrasser har ingenting for seg. 

 

Ang ammebh har jeg bestilt ettpar fra ebay, selvsagt uten spiler, og sålangt ser de ok ut. Det ene er en topp uten hekter da (de har supergode gravidtruser i samme merke) : 

http://www.ebay.com/itm/400675350907?_trksid=p2059210.m2749.l2648&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT 

 

Og denne får mye skryt, men jeg har ikke fått min enda: 

http://www.ebay.com/itm/111149710481?_trksid=p2055119.m1438.l2648&var=410205674581&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT 

Takk for link! De så jo superbehagelige ut!!! (Og de var så bilige at jeg nettopp kjøpte en for å teste ut! :D

 

Jeg har gruet meg så mye til å kjøpe amme bh... Har jo enorme mugger, så jeg hadde nesten mistet håpet om å finne en billig variant som faktisk passer meg. HM og cubus kan man bare glemme med pupper som meg... (Kappahl har jo forsåvidt min str, men ikke i amme BH.......)

Jeg har egentlig ikke enorme, men de er ganske store i forhold til omkretsen rundt brystkassen. Slet med det samme sist også, og endte opp med å gå med ammebh hele svangerskapet.

Tror jeg er på 75D denne gangen også, har klart å finne en vanlig på hennes som passer.

Et annet problem er jo at om bh'en har litt lav skjæring så synes ringen rundt brystvorten over kanten... :/

Og noe tøy kan plutselig være litt gjennomsiktig for slikt, selv om det ikke så slik ut hjemme...

Sliter også litt med komforten når jeg har på bh, for magen er så høyt oppe at den "valker" seg rett under puppene, slik at det legger seg nesten som en hudfold over den nederste kanten på bh'en. Ikke mye behaglig!

Har forsøkt større omkrets men da blir den litt løs bak, og holder seg ikke inntil puppene foran. Blæh!

Alle de rare ting man skal plages med som gravid! :P

 

 

Jeg har samme problemet! er 65F... Gjett om det er vanskelig å oppdrive. Har bestilt fra Bravissimo.com i åresvis. Har en amme-bh derfra som er ok, men syns topper er bedre i starten.

 

Jeg tar med tutt på sykehuset denne gangen! Her blir det ikke kosepupping før vortene er herdet. Har begynt å herde dem allerede. Gir dem en kraftig skrubb med håndkle etter dusjen. Merker allerede at det ikke gjør vondt lenger, så jeg tror det funker;) Og så skal jeg kjøpe en brystvortesalve. Noen tips til en som funker?

 

Åååh.. Det er sikkert smart ja (og herde de før) men hva er en "tutt"? 

 

Og siden vi har samme bh strl. Hvilken strl kjøper du i ammebh?? :)

 

 

Tutt er haugalandsk for "smokk" hi, hi!

 

Jeg kjøpte ammetoppen til Noppies i M/L. Den er veldig myk og fleksibel, så den passer nok best til rolige hjemmedager i starten, og gir nok ikke nok støtte til tur osv. Jeg husker ikke helt hvilken str jeg har i amme-bh, men man er jo veldig stor i dagene rett etter fødsel og så går man en del tilbake igjen etterhvert. Det er ikke sikkert du trenger så mye mer en F når ting har fått roet seg litt. jeg skal sjekke str når jeg kommer hjem og gi deg et svar da:) For min del tenker jeg å bruke de elastiske toppene i starten for så å gå over på mer skikkelige bh-er når puppene har inntatt mer stabile mål:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bra informasjon fra MammaMia, samme som jeg har tenkt, men ikke har visst. Vi kjøpte ganske billig madrass på ikea vi og, men kjøpte tynn overmadrass i tillegg for å lettere kunne vaske ved uhell. Kom ikke på mange kronene, og som MammaMia sier, babyen er jo så lett mens den ligger i sprinkelsenga at å investere i digre fjærmadrasser har ingenting for seg. 

 

Ang ammebh har jeg bestilt ettpar fra ebay, selvsagt uten spiler, og sålangt ser de ok ut. Det ene er en topp uten hekter da (de har supergode gravidtruser i samme merke) : 

http://www.ebay.com/itm/400675350907?_trksid=p2059210.m2749.l2648&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT 

 

Og denne får mye skryt, men jeg har ikke fått min enda: 

http://www.ebay.com/itm/111149710481?_trksid=p2055119.m1438.l2648&var=410205674581&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT 

 

Når du handler på ebay, velger du "sort by price+shipping:lowest first" ? eller hvordan finner du gode tilbud? 

 

Er det noen tips å triks ? :) Og om du har funnet andre billige gode tilbud så blir jeg ikke grinete om du deler ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, velder slik, også haker jeg av på "buy it now", orker ikke budrunder ;-) Er med i en gruppe på face "ebay barn&baby" tror jeg den heter, får en del tips der. Ellers: 

 

Elastisk bæresjal: http://www.ebay.com/itm/141321989736?var=440442780606&ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1497.l2648 

 

Våtposer til tøybleier, badetøy, skittne klær: http://www.ebay.com/itm/141213149841?_trksid=p2055119.m1438.l2648&var=440285804495&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT 

 

Hjemmelagd vognpynt: http://www.ebay.com/itm/Heimess-Clip-On-Moon-Stars-Pram-Chain-Stroller-Chain-HE733720-/161395504235?pt=UK_Toys_Games_Toys_CA&hash=item2593ebf46b

 

Sett med stellevesker: http://www.ebay.com/itm/400684015699?_trksid=p2059210.m2749.l2648&var=670230405222&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT 

 

Trusene jeg nevnte lengre oppe: http://www.ebay.com/itm/261479903426?_trksid=p2059210.m2749.l2648&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT (bestill en størrelse over det du bruker til vanlig, rask levering så de rekker å komme til bruk)

 

Tja, det var de siste kjøpene mine, veldig fornøyd med alt sålangt. Prøver å ikke kjøpe ting som er kopier av prinsipp, og er litt selektiv når jeg handler fra asia, men har gjort mange kupp (og ett og annet bomkjøp) :-p 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

 

Bra informasjon fra MammaMia, samme som jeg har tenkt, men ikke har visst. Vi kjøpte ganske billig madrass på ikea vi og, men kjøpte tynn overmadrass i tillegg for å lettere kunne vaske ved uhell. Kom ikke på mange kronene, og som MammaMia sier, babyen er jo så lett mens den ligger i sprinkelsenga at å investere i digre fjærmadrasser har ingenting for seg. 

 

Ang ammebh har jeg bestilt ettpar fra ebay, selvsagt uten spiler, og sålangt ser de ok ut. Det ene er en topp uten hekter da (de har supergode gravidtruser i samme merke) : 

http://www.ebay.com/itm/400675350907?_trksid=p2059210.m2749.l2648&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT 

 

Og denne får mye skryt, men jeg har ikke fått min enda: 

http://www.ebay.com/itm/111149710481?_trksid=p2055119.m1438.l2648&var=410205674581&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT 

Takk for link! De så jo superbehagelige ut!!! (Og de var så bilige at jeg nettopp kjøpte en for å teste ut! :D

 

Jeg har gruet meg så mye til å kjøpe amme bh... Har jo enorme mugger, så jeg hadde nesten mistet håpet om å finne en billig variant som faktisk passer meg. HM og cubus kan man bare glemme med pupper som meg... (Kappahl har jo forsåvidt min str, men ikke i amme BH.......)

Jeg har egentlig ikke enorme, men de er ganske store i forhold til omkretsen rundt brystkassen. Slet med det samme sist også, og endte opp med å gå med ammebh hele svangerskapet.

Tror jeg er på 75D denne gangen også, har klart å finne en vanlig på hennes som passer.

Et annet problem er jo at om bh'en har litt lav skjæring så synes ringen rundt brystvorten over kanten... :/

Og noe tøy kan plutselig være litt gjennomsiktig for slikt, selv om det ikke så slik ut hjemme...

Sliter også litt med komforten når jeg har på bh, for magen er så høyt oppe at den "valker" seg rett under puppene, slik at det legger seg nesten som en hudfold over den nederste kanten på bh'en. Ikke mye behaglig!

Har forsøkt større omkrets men da blir den litt løs bak, og holder seg ikke inntil puppene foran. Blæh!

Alle de rare ting man skal plages med som gravid! :P

 

 

Jeg har samme problemet! er 65F... Gjett om det er vanskelig å oppdrive. Har bestilt fra Bravissimo.com i åresvis. Har en amme-bh derfra som er ok, men syns topper er bedre i starten.

 

Jeg tar med tutt på sykehuset denne gangen! Her blir det ikke kosepupping før vortene er herdet. Har begynt å herde dem allerede. Gir dem en kraftig skrubb med håndkle etter dusjen. Merker allerede at det ikke gjør vondt lenger, så jeg tror det funker;) Og så skal jeg kjøpe en brystvortesalve. Noen tips til en som funker?

 

Åååh.. Det er sikkert smart ja (og herde de før) men hva er en "tutt"? 

 

 

 

 

Tutt, sutt, smokk, kjært barn mange navn. ;)

Jeg sendte far ut for å kjøpe sutt samme dag sist, denne gangen skal jeg ta med en. ;)

These boobs are made for feeding, and thats just what they'll do, but if you just want cuddelig, then I'll give a smokk to you! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det forresten noen tøybleiefantaster blant oss? Jeg har bestemt meg for å prøve, men det er jo en jungel, og den er ikke liten heller :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det forresten noen tøybleiefantaster blant oss? Jeg har bestemt meg for å prøve, men det er jo en jungel, og den er ikke liten heller :P

 

Jeg vurderte dette lenge, ønsket egentlig å gjøre det så naturlig som mulig. Ga opp fordi jungelen var så stor, ingen å spørre om tips og råd, pluss at det ble ganske så dyrt :P

 

 

Er det noen som opplever menssmerter? Altså som om det kommer en krampe, men som slipper igjen? Har dette noen ganger for dagen, ikke lenge av gangen, men jeg har altså begynt å lure litt på hva det er..

 

 

Takker for tips til ebay og amme-bher, endte med å prøve en derfra.

Er ganske stor i brystpartiet, og hvis jeg blir som de andre kvinnene i familien så blir jeg enorm med melka :P  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lurt å herse brystvortene litt!!

 

Puppene mine har ikke vokst noe enda. Så jeg tenker jeg kjøper inn en i én cup større, det holder kanskje når melka kommer. Så kjøper jeg et par til når amminga har begynt og jeg vet hva jeg trenger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Er det forresten noen tøybleiefantaster blant oss? Jeg har bestemt meg for å prøve, men det er jo en jungel, og den er ikke liten heller :P

 

Jeg vurderte dette lenge, ønsket egentlig å gjøre det så naturlig som mulig. Ga opp fordi jungelen var så stor, ingen å spørre om tips og råd, pluss at det ble ganske så dyrt :P

 

 

Er det noen som opplever menssmerter? Altså som om det kommer en krampe, men som slipper igjen? Har dette noen ganger for dagen, ikke lenge av gangen, men jeg har altså begynt å lure litt på hva det er..

 

 

Takker for tips til ebay og amme-bher, endte med å prøve en derfra.

Er ganske stor i brystpartiet, og hvis jeg blir som de andre kvinnene i familien så blir jeg enorm med melka :P

 

Ja den jungelen er stor, men nå har jeg lest til øyet ble stort og vått. Men her er planen sålangt (mye kan skje!): 

1. Papirbleier de første ukene. Pga maaaange skift og et løpsk tarmsystem kombinert med en pappa som ikke har vært borti så mange bleier før ;-) 

2. Gradvis overgang til brettebleier av den gode gamle sorten. Ikke bestemt enda om vi da går for ull som sperrelag, eller om vi kjøper noen nyfødt-covers. Blir sikkert en kombinasjon. 

3. Deretter går vi over til "Alt i 2"-bleier, hvor man har et vanntett ytterlag som man legger innlegg inni. Der kan brettebleiene brukes, eller man kan kjøpe innlegg i bomull, hamp, bambus, gas osv, evt kan man sy selv av feks gamle flanell sengetrekk eller gamle håndduker i frottè, evt strikke i ull. Innleggene kan også brukes i lommebleier (ååå så mye kult de har på ebay forresten!)

4. Kommer til å ha papirbleier i bakhånd, bla til tur, også vil jeg tro det blir enklere å få de store ungene til å bidra med et skift en gang i blant om de slipper å skylle innlegg med bæsj i ;-) 

 

Heng deg på Optatium, jeg tror det ser og virker verre enn hva det er =) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, i dag er både kroppen og humøret ille...

Hodepine, vondt i ribbebeina, vondt i nakken, ryggen og bekkenet, med strålesmerter nedover beina.

Har sovet så utrolig dårlig siste nettene og har null overskudd.

Er så lei hele greia. I tillegg er lillemor hjemme syk, og samboeren er i den kjipeste delen av turnusen sin så han klager hele tiden over hvor sliten han er i kroppen, hvor ille det er på jobb for tiden osv.

Ikke får jeg gjort halvparten av det jeg har tenkt og burde, og både tårene og gråten ligger på lur.

 

Ble visst enda en klagepost fra meg, men samboer er på jobb så da er det ikke så mange andre å ta det ut  på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Er det forresten noen tøybleiefantaster blant oss? Jeg har bestemt meg for å prøve, men det er jo en jungel, og den er ikke liten heller :P

 

Jeg vurderte dette lenge, ønsket egentlig å gjøre det så naturlig som mulig. Ga opp fordi jungelen var så stor, ingen å spørre om tips og råd, pluss at det ble ganske så dyrt :P

 

 

Er det noen som opplever menssmerter? Altså som om det kommer en krampe, men som slipper igjen? Har dette noen ganger for dagen, ikke lenge av gangen, men jeg har altså begynt å lure litt på hva det er..

 

 

Takker for tips til ebay og amme-bher, endte med å prøve en derfra.

Er ganske stor i brystpartiet, og hvis jeg blir som de andre kvinnene i familien så blir jeg enorm med melka :P

 

Ja den jungelen er stor, men nå har jeg lest til øyet ble stort og vått. Men her er planen sålangt (mye kan skje!): 

1. Papirbleier de første ukene. Pga maaaange skift og et løpsk tarmsystem kombinert med en pappa som ikke har vært borti så mange bleier før ;-) 

2. Gradvis overgang til brettebleier av den gode gamle sorten. Ikke bestemt enda om vi da går for ull som sperrelag, eller om vi kjøper noen nyfødt-covers. Blir sikkert en kombinasjon. 

3. Deretter går vi over til "Alt i 2"-bleier, hvor man har et vanntett ytterlag som man legger innlegg inni. Der kan brettebleiene brukes, eller man kan kjøpe innlegg i bomull, hamp, bambus, gas osv, evt kan man sy selv av feks gamle flanell sengetrekk eller gamle håndduker i frottè, evt strikke i ull. Innleggene kan også brukes i lommebleier (ååå så mye kult de har på ebay forresten!)

4. Kommer til å ha papirbleier i bakhånd, bla til tur, også vil jeg tro det blir enklere å få de store ungene til å bidra med et skift en gang i blant om de slipper å skylle innlegg med bæsj i ;-) 

 

Heng deg på Optatium, jeg tror det ser og virker verre enn hva det er =) 

 

Jeg prøvde forrige gang, men fant ut at det ikke var for meg. Strevde med amminga og måtte gå over på flasker, vask, sterilisering osv. Da ble det for mye med bleievaskestyr i tillegg. Men har mange venninner som sverger til tøybleier! De kjører stort sett det systemet du beskriver her. Først bretting og så innlegg. Lykke til og husk at en del kommuner har tilskudd til tøybleiebrukere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Er det forresten noen tøybleiefantaster blant oss? Jeg har bestemt meg for å prøve, men det er jo en jungel, og den er ikke liten heller :P

 

Jeg vurderte dette lenge, ønsket egentlig å gjøre det så naturlig som mulig. Ga opp fordi jungelen var så stor, ingen å spørre om tips og råd, pluss at det ble ganske så dyrt :P

 

 

Er det noen som opplever menssmerter? Altså som om det kommer en krampe, men som slipper igjen? Har dette noen ganger for dagen, ikke lenge av gangen, men jeg har altså begynt å lure litt på hva det er..

 

 

Takker for tips til ebay og amme-bher, endte med å prøve en derfra.

Er ganske stor i brystpartiet, og hvis jeg blir som de andre kvinnene i familien så blir jeg enorm med melka :P

 

Ja den jungelen er stor, men nå har jeg lest til øyet ble stort og vått. Men her er planen sålangt (mye kan skje!): 

1. Papirbleier de første ukene. Pga maaaange skift og et løpsk tarmsystem kombinert med en pappa som ikke har vært borti så mange bleier før ;-) 

2. Gradvis overgang til brettebleier av den gode gamle sorten. Ikke bestemt enda om vi da går for ull som sperrelag, eller om vi kjøper noen nyfødt-covers. Blir sikkert en kombinasjon. 

3. Deretter går vi over til "Alt i 2"-bleier, hvor man har et vanntett ytterlag som man legger innlegg inni. Der kan brettebleiene brukes, eller man kan kjøpe innlegg i bomull, hamp, bambus, gas osv, evt kan man sy selv av feks gamle flanell sengetrekk eller gamle håndduker i frottè, evt strikke i ull. Innleggene kan også brukes i lommebleier (ååå så mye kult de har på ebay forresten!)

4. Kommer til å ha papirbleier i bakhånd, bla til tur, også vil jeg tro det blir enklere å få de store ungene til å bidra med et skift en gang i blant om de slipper å skylle innlegg med bæsj i ;-) 

 

Heng deg på Optatium, jeg tror det ser og virker verre enn hva det er =) 

 

Jeg prøvde forrige gang, men fant ut at det ikke var for meg. Strevde med amminga og måtte gå over på flasker, vask, sterilisering osv. Da ble det for mye med bleievaskestyr i tillegg. Men har mange venninner som sverger til tøybleier! De kjører stort sett det systemet du beskriver her. Først bretting og så innlegg. Lykke til og husk at en del kommuner har tilskudd til tøybleiebrukere!

 

Vår kommune har det visstnok ikke :-/ Men er jo en genial greie da, man sparer jo renovasjonen med opptil 1 tonn (!!!) avfall, om man er "flink". Men skjønner virkelig at det ikke er for alle, spesielt om det er mye annet styr som du er inne på. Sist var det uaktuelt av ulike årsaker, men denne gangen tror jeg forholdene ligger til rette for å prøve iallfall. Så får vi se :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor ofte er dere på kontroll nå? Og når skal det bli jevnligere kontroll?

Skal ti jordmor i dag, og nå er det 6 uker siden sist.. Har ikke fått den såkalte 28-ukers-kontrollen som hun snakket om sist (vet ikke om det er noe spesielt som skjer da?).. det er jo 3 uker siden jeg var på 28 uker, og jordmor har utsatt timen min tre ganger, før den i dag... Kjenner jeg blir litt frusrert på å bli flyttet så mye på, når jeg har fått utslag på urinen min hver gang mer eller mindre, og de blir alltid sendt til dyrking, så hun sa vi måtte følge med på den - men det har vi altså ikke gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor ofte er dere på kontroll nå? Og når skal det bli jevnligere kontroll?

Skal ti jordmor i dag, og nå er det 6 uker siden sist.. Har ikke fått den såkalte 28-ukers-kontrollen som hun snakket om sist (vet ikke om det er noe spesielt som skjer da?).. det er jo 3 uker siden jeg var på 28 uker, og jordmor har utsatt timen min tre ganger, før den i dag... Kjenner jeg blir litt frusrert på å bli flyttet så mye på, når jeg har fått utslag på urinen min hver gang mer eller mindre, og de blir alltid sendt til dyrking, så hun sa vi måtte følge med på den - men det har vi altså ikke gjort.

Jeg er til kontroll 2 ganger i mnd. 1 gang hos fastlege og 1 på sykehuset. Men nå er jeg høyrisiko pga høyt blodtrykk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor ofte er dere på kontroll nå? Og når skal det bli jevnligere kontroll?

Skal ti jordmor i dag, og nå er det 6 uker siden sist.. Har ikke fått den såkalte 28-ukers-kontrollen som hun snakket om sist (vet ikke om det er noe spesielt som skjer da?).. det er jo 3 uker siden jeg var på 28 uker, og jordmor har utsatt timen min tre ganger, før den i dag... Kjenner jeg blir litt frusrert på å bli flyttet så mye på, når jeg har fått utslag på urinen min hver gang mer eller mindre, og de blir alltid sendt til dyrking, så hun sa vi måtte følge med på den - men det har vi altså ikke gjort.

Jeg går hver fjerde uke foreløpig. Var i uke 28 og nå i uke 32. Mener det sår en oversikt i en av de bøkene jeg har fått på helsestasjonen? Det er ingenting spesielt som skjer på de ulike kontrollene, bare veging, blodtrykk, urin osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det forresten noen tøybleiefantaster blant oss? Jeg har bestemt meg for å prøve, men det er jo en jungel, og den er ikke liten heller :P

 

Jeg har vært ganske nyskjerrig på det å bruke tøybleier,men kjæresten er ikke helt med på det, også når jeg så diverse filmer om tøybleier på youtub så syntes jeg at det så ganske klumpete ut. Og natt bleiene virket veldig store. Så jeg begynte å trekke meg litt da jeg også, for det så ikke så veldig behagelig ut. 

 

Men, jeg liker selve ideen om tøybleier så mulig jeg kjøper noen etterhvert hvertfall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, i dag er både kroppen og humøret ille...

Hodepine, vondt i ribbebeina, vondt i nakken, ryggen og bekkenet, med strålesmerter nedover beina.

Har sovet så utrolig dårlig siste nettene og har null overskudd.

Er så lei hele greia. I tillegg er lillemor hjemme syk, og samboeren er i den kjipeste delen av turnusen sin så han klager hele tiden over hvor sliten han er i kroppen, hvor ille det er på jobb for tiden osv.

Ikke får jeg gjort halvparten av det jeg har tenkt og burde, og både tårene og gråten ligger på lur.

 

Ble visst enda en klagepost fra meg, men samboer er på jobb så da er det ikke så mange andre å ta det ut  på.

Herregud jeg kjenner meg så igjen..  Jeg har vært så sykt sliten i det siste, og mye vondter rundt om i hele kroppen.. 

 

og hverdag har jeg en plan om å få diverse ting gjort og jeg har ikke fått gjort halvparten en gang. Blir jo døds sliten av bare det helt vanlige husarbeidet som må gjøres hver dag. 

 

Og kjæresten min jobber MYE nå om dagen, så nesten alt lander på meg..  Forsåvidt bra at han jobber mye nå, slik at det ikke blir så mye nå babyen kommer. Men, jeg er sliiiten :P hehe huff.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 
Jeg er til kontroll 2 ganger i mnd. 1 gang hos fastlege og 1 på sykehuset. Men nå er jeg høyrisiko pga høyt blodtrykk

 

 

Jeg går hver fjerde uke foreløpig. Var i uke 28 og nå i uke 32. Mener det sår en oversikt i en av de bøkene jeg har fått på helsestasjonen? Det er ingenting spesielt som skjer på de ulike kontrollene, bare veging, blodtrykk, urin osv.

 

 

 

 

Ja, jeg vet jo hva som skjer på kontrollene, hehe... Bare lurer på når det begynner å bli oftere, da jeg synes jeg har litt langt i mellom med seks uker ift til alle utslagene jeg har hatt. Var i uke 25, og er i 31 nå. Ikke noe høyrisiko her, så da skal jeg vel ha fire uker mellom en gang til tenker jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igår sov jeg så dårlig. Måtte til og med kaste ut samboeren på sofaen. Hadde så sykt vondt i bekken og i korsryggen, i tillegg til ganske kraftige kynnere. Var nesten så jeg ringte føden, siden jeg ikke har hatt så ille kynnere før. Ikke gikk de vekk heller. Tror jeg sovnet i 4-5 tiden.

 

Noen andre som har skikkelig kynnere? Vet liksom ikke hva som er "vanlig" 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor ofte er dere på kontroll nå? Og når skal det bli jevnligere kontroll?

Skal ti jordmor i dag, og nå er det 6 uker siden sist.. Har ikke fått den såkalte 28-ukers-kontrollen som hun snakket om sist (vet ikke om det er noe spesielt som skjer da?).. det er jo 3 uker siden jeg var på 28 uker, og jordmor har utsatt timen min tre ganger, før den i dag... Kjenner jeg blir litt frusrert på å bli flyttet så mye på, når jeg har fått utslag på urinen min hver gang mer eller mindre, og de blir alltid sendt til dyrking, så hun sa vi måtte følge med på den - men det har vi altså ikke gjort.

 

Jeg er på kontroll hver fjerde uke, annehver gang hos lege og jordmor. Skal til lege nå 12. september og jordmor 12. oktober. Regner så med at det blir en kontroll til før termin (12.11), men vet egentlig ikke :P

Jeg har ikke hatt noe behov for oftere kontroller, er jo i god form. Riktignok holdt jeg på å ringe føden i går med disse menskrampene, men så plutselig ga det seg. Jeg aner jo ikke hva som er kynnere, rier, ligamentsmerter eller noe som helst :P

I morgen er det ny glukosetest, jippi... Mistenker at den ikke er som den skal, og forbereder meg på det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hvor ofte er dere på kontroll nå? Og når skal det bli jevnligere kontroll?

Skal ti jordmor i dag, og nå er det 6 uker siden sist.. Har ikke fått den såkalte 28-ukers-kontrollen som hun snakket om sist (vet ikke om det er noe spesielt som skjer da?).. det er jo 3 uker siden jeg var på 28 uker, og jordmor har utsatt timen min tre ganger, før den i dag... Kjenner jeg blir litt frusrert på å bli flyttet så mye på, når jeg har fått utslag på urinen min hver gang mer eller mindre, og de blir alltid sendt til dyrking, så hun sa vi måtte følge med på den - men det har vi altså ikke gjort.

 

Jeg er på kontroll hver fjerde uke, annehver gang hos lege og jordmor. Skal til lege nå 12. september og jordmor 12. oktober. Regner så med at det blir en kontroll til før termin (12.11), men vet egentlig ikke :P

Jeg har ikke hatt noe behov for oftere kontroller, er jo i god form. Riktignok holdt jeg på å ringe føden i går med disse menskrampene, men så plutselig ga det seg. Jeg aner jo ikke hva som er kynnere, rier, ligamentsmerter eller noe som helst :P

I morgen er det ny glukosetest, jippi... Mistenker at den ikke er som den skal, og forbereder meg på det :P

 

Tar alle glukosetest? 

 

Jeg har ikke hørt noe om at jeg skal ta det fra lege. Også lurer jeg på om det er vanlig å bare ha en ultralyd? 

 

og kynner har jeg ikke kjent noe til.. Er det vanlig?? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hvor ofte er dere på kontroll nå? Og når skal det bli jevnligere kontroll?

Skal ti jordmor i dag, og nå er det 6 uker siden sist.. Har ikke fått den såkalte 28-ukers-kontrollen som hun snakket om sist (vet ikke om det er noe spesielt som skjer da?).. det er jo 3 uker siden jeg var på 28 uker, og jordmor har utsatt timen min tre ganger, før den i dag... Kjenner jeg blir litt frusrert på å bli flyttet så mye på, når jeg har fått utslag på urinen min hver gang mer eller mindre, og de blir alltid sendt til dyrking, så hun sa vi måtte følge med på den - men det har vi altså ikke gjort.

 

Jeg er på kontroll hver fjerde uke, annehver gang hos lege og jordmor. Skal til lege nå 12. september og jordmor 12. oktober. Regner så med at det blir en kontroll til før termin (12.11), men vet egentlig ikke :P

Jeg har ikke hatt noe behov for oftere kontroller, er jo i god form. Riktignok holdt jeg på å ringe føden i går med disse menskrampene, men så plutselig ga det seg. Jeg aner jo ikke hva som er kynnere, rier, ligamentsmerter eller noe som helst :P

I morgen er det ny glukosetest, jippi... Mistenker at den ikke er som den skal, og forbereder meg på det :P

 

Lykke til på glukosetesten! Hvorfor mistenker du at den ikke er som den skal? Jeg gruet meg skikkelig til glukosetesten jeg hadde på tirsdag, siden jeg hadde brukt hele helgen, og mandagen på å spise kaker og boller (Fy faen så dum det går an å være).. Så var kjempenervøs på tirsdag. Resultatene var bra da, så jeg ble veldig lettet. 

 

Hva slags tall fikk du sist gang? Håper det er greit at jeg spør.. Vil bare sammenligne med noen andre! :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Hvor ofte er dere på kontroll nå? Og når skal det bli jevnligere kontroll?

Skal ti jordmor i dag, og nå er det 6 uker siden sist.. Har ikke fått den såkalte 28-ukers-kontrollen som hun snakket om sist (vet ikke om det er noe spesielt som skjer da?).. det er jo 3 uker siden jeg var på 28 uker, og jordmor har utsatt timen min tre ganger, før den i dag... Kjenner jeg blir litt frusrert på å bli flyttet så mye på, når jeg har fått utslag på urinen min hver gang mer eller mindre, og de blir alltid sendt til dyrking, så hun sa vi måtte følge med på den - men det har vi altså ikke gjort.

 

 

Jeg er på kontroll hver fjerde uke, annehver gang hos lege og jordmor. Skal til lege nå 12. september og jordmor 12. oktober. Regner så med at det blir en kontroll til før termin (12.11), men vet egentlig ikke :P

Jeg har ikke hatt noe behov for oftere kontroller, er jo i god form. Riktignok holdt jeg på å ringe føden i går med disse menskrampene, men så plutselig ga det seg. Jeg aner jo ikke hva som er kynnere, rier, ligamentsmerter eller noe som helst :P

I morgen er det ny glukosetest, jippi... Mistenker at den ikke er som den skal, og forbereder meg på det :P

Tar alle glukosetest? 

 

Jeg har ikke hørt noe om at jeg skal ta det fra lege. Også lurer jeg på om det er vanlig å bare ha en ultralyd? 

 

og kynner har jeg ikke kjent noe til.. Er det vanlig??

Jeg tok glukosebelastningstest i sommer fordi det er mye diabetes k familien og jeg er overvektig. Da havner man i risikosonen. De første resultatene var i gråsonen, derfor må jeg inn og ta en til.

Og det er vanlig med bare en ultralyd ja, den ordinære. Er ikke anbefalt å ta haugevis av ultralyder med mindre det er medisinsk grunnlag for det.

 

Jeg vet ikke om jeg har hatt kynnere, i så fall er de ikke vonde :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Hvor ofte er dere på kontroll nå? Og når skal det bli jevnligere kontroll?

Skal ti jordmor i dag, og nå er det 6 uker siden sist.. Har ikke fått den såkalte 28-ukers-kontrollen som hun snakket om sist (vet ikke om det er noe spesielt som skjer da?).. det er jo 3 uker siden jeg var på 28 uker, og jordmor har utsatt timen min tre ganger, før den i dag... Kjenner jeg blir litt frusrert på å bli flyttet så mye på, når jeg har fått utslag på urinen min hver gang mer eller mindre, og de blir alltid sendt til dyrking, så hun sa vi måtte følge med på den - men det har vi altså ikke gjort.

 

 

Jeg er på kontroll hver fjerde uke, annehver gang hos lege og jordmor. Skal til lege nå 12. september og jordmor 12. oktober. Regner så med at det blir en kontroll til før termin (12.11), men vet egentlig ikke :P

Jeg har ikke hatt noe behov for oftere kontroller, er jo i god form. Riktignok holdt jeg på å ringe føden i går med disse menskrampene, men så plutselig ga det seg. Jeg aner jo ikke hva som er kynnere, rier, ligamentsmerter eller noe som helst :P

I morgen er det ny glukosetest, jippi... Mistenker at den ikke er som den skal, og forbereder meg på det :P

Lykke til på glukosetesten! Hvorfor mistenker du at den ikke er som den skal? Jeg gruet meg skikkelig til glukosetesten jeg hadde på tirsdag, siden jeg hadde brukt hele helgen, og mandagen på å spise kaker og boller (Fy faen så dum det går an å være).. Så var kjempenervøs på tirsdag. Resultatene var bra da, så jeg ble veldig lettet. 

 

Hva slags tall fikk du sist gang? Håper det er greit at jeg spør.. Vil bare sammenligne med noen andre! :P

Jeg må ta på nytt fordi verdiene var i grenseland. Tror jeg fikk 9 på siste blodsukkermling, og det er 9 som er grensen for henvisning visstnok. Er derfor innstilt på at det ikke går bedre nå :-P hvordan var dine tall?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Hvor ofte er dere på kontroll nå? Og når skal det bli jevnligere kontroll?

Skal ti jordmor i dag, og nå er det 6 uker siden sist.. Har ikke fått den såkalte 28-ukers-kontrollen som hun snakket om sist (vet ikke om det er noe spesielt som skjer da?).. det er jo 3 uker siden jeg var på 28 uker, og jordmor har utsatt timen min tre ganger, før den i dag... Kjenner jeg blir litt frusrert på å bli flyttet så mye på, når jeg har fått utslag på urinen min hver gang mer eller mindre, og de blir alltid sendt til dyrking, så hun sa vi måtte følge med på den - men det har vi altså ikke gjort.

 

Jeg er på kontroll hver fjerde uke, annehver gang hos lege og jordmor. Skal til lege nå 12. september og jordmor 12. oktober. Regner så med at det blir en kontroll til før termin (12.11), men vet egentlig ikke :P

Jeg har ikke hatt noe behov for oftere kontroller, er jo i god form. Riktignok holdt jeg på å ringe føden i går med disse menskrampene, men så plutselig ga det seg. Jeg aner jo ikke hva som er kynnere, rier, ligamentsmerter eller noe som helst :P

I morgen er det ny glukosetest, jippi... Mistenker at den ikke er som den skal, og forbereder meg på det :P

Tar alle glukosetest? 

 

Jeg har ikke hørt noe om at jeg skal ta det fra lege. Også lurer jeg på om det er vanlig å bare ha en ultralyd? 

 

og kynner har jeg ikke kjent noe til.. Er det vanlig??

Jeg tok glukosebelastningstest i sommer fordi det er mye diabetes k familien og jeg er overvektig. Da havner man i risikosonen. De første resultatene var i gråsonen, derfor må jeg inn og ta en til.

Og det er vanlig med bare en ultralyd ja, den ordinære. Er ikke anbefalt å ta haugevis av ultralyder med mindre det er medisinsk grunnlag for det.

 

Jeg vet ikke om jeg har hatt kynnere, i så fall er de ikke vonde :-P

 

Ja okei :) Håper du får bra resultater :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mye vonde kynnere/mensenmurringer. Hadde det forrige gang også. Har hatt en runde med regelmessig vonde kynnere, og da tok jeg kontakt med fødeavd. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...