Gå til innhold

November 2014 baby❤️


DrømmeSofie

Anbefalte innlegg

Hvordan er deres søvn fortiden?? 

 

Jeg sover virkelig ikke bra fortiden, og våkner ofte, enten for å snu meg eller for å tisse.. Er så trøtt :-/ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg føler med deg Monson! Hadde skikkelig problemer med søvn for en stund siden. Nå står jeg opp 2-3 ganger i løpet av natten for å tisse og skifte sovestilling, men det har nesten blitt så "rutine" at jeg ikke tenker på det engang. Har vært ekstremt trøtt for tiden selv. Natt til igår sov jeg i 11 timer, og natt til idag sov jeg i 10 timer.... Helt latterlig. Men jeg er så trøtt, at det er umulig å stå opp. Blir fysisk vondt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Da flytter jeg også inn her :) Litt travelt med hus/visning de siste dagene, men enda ingen bud..men flere viser iallefall interesse så det er da no :)

Malv - jeg synes det er imponerende at du går for master i statsvitenskap! Skjønner den er tung å følge opp med alt som skjer! Du kommer nok i mål skal du se :D

Hørtes rart ut med jordmora. Hør på vennina di du

Frø-i-magen - liten plass utenfor Haugesund... Jeg skal flytte til en sånn plass snart :) begynner på svangerskapskurs m/trening på en av nabobygdene(tettstede) på onsdag som kommer...kan det være samme området eller kanskje vi sitter på ulike kanter utenfor Haugesund...hehe :)

Så hvis Bamsemans, du og jeg alle har Haugesund som sykehus kan vi ende opp på fødeavdelingen samtidig :)

MammaMia: Det hørres ut som om vi rett og slett kanskje treffest på kurs/trening på onsdag:-) jeg skal på frisk treningsenter:-)

 

Da får dere to kose dere, så ses vi heller på føden;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er deres søvn fortiden?? 

 

Jeg sover virkelig ikke bra fortiden, og våkner ofte, enten for å snu meg eller for å tisse.. Er så trøtt :-/ 

 

Samme her! Tisser i et sett og om jeg prøver å ligge der tissetrengt, blir jeg angrepet av kynnere. I tillegg har bekkenløsningen begynt å plage meg, og da spesielt om natta! Verker skikkelig:( Om ikke dette var nok, har jeg en mann som snorker... og en toåring som vekker meg en del utover morgenkvisten.. Ugg! Lurer på å be om sykemelding, men det er litt for ille å bli sykemeldt fordi mannen min snorker;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Noen som har pakket fødebag'en enda?

Hva har dere pakket/tenkt å ta med?

Hadde rett og slett ikke tenkt på fødebag i det hele tatt, før sambo spurte hva tid jeg skulle pakke den. Han hadde visst lest at det var hans ansvar at den ble med på sykehuset, så den kunne jeg bare sette klar til han i gangen når det passa meg... måtte le litt, men er jo kjekt at han også leser litt om ting:-)

 

kommer nok ikke til å pakke den helt enda;-)

 

 

Sånne karer liker vi:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hiver meg med her :laugh:
 
Terminliste ❤
1. Silhouette (gutt), Sunnisol (gutt)
2. Scai
3.
4. DrømmeSofie
5. VurdererBaby (gutt), bonusmamma (gutt)
6. Makemyday.
7. micke78 (jente)
8.
9. Bifrost (gutt), Ulvemamma (gutt)
10.
11. Monson (gutt)
12.AKO91(jente), Optatium (jente), MammaMia :D (gutt)
13. Malv (gutt)
14.
15. frø-i-magen (jente)
16. Sminth (Jente)
17. prøvestadiet
18.
19.
20.
21. DramaMama (gutt)
22.
23.
24.
25. Eliamali (jente)
26.
27.
28.
29.
30.
 
 
 
 
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

 

 

 

Noen som har pakket fødebag'en enda?

Hva har dere pakket/tenkt å ta med?

Nope! men har begynt å tenke litt på hva som bør med. Må finne en eller annen bukse som egner seg... Men gidder virkelig ikke kjøpe noe! Tror jeg får ta en titt på joggebuksene til de store guttene mine;)

fødebag allerede!!!!! åneei ikke stress meg. tenkte å lage en liste snart, men å faktisk pakke den blir noen uker til :fnise:

Tror ikke jeg pakket den på forhånd sist, men skal pakke den i god tid denne gangen. Hadde nok ikke tenkt på det på lenge ennå hadde det ikke vært for at jeg hadde en mindre (totalt ufarlig) blødning for litt siden, etter det så ble jeg litt bekymret for at ting skulle starte før tiden og at jeg ikke skulle ha bagen klar. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker jeg pakker den ca 4 uker før :) har fått beskjed om at når fødselen starter, så er det ikle noe vits i å somle hjemme, siden forrige fødsel gikk så fort :) men skal pakke mindre denne gangen, og huske svarte store kosebukser i tilfelle lekasje :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker jeg pakker den ca 4 uker før :) har fått beskjed om at når fødselen starter, så er det ikle noe vits i å somle hjemme, siden forrige fødsel gikk så fort :) men skal pakke mindre denne gangen, og huske svarte store kosebukser i tilfelle lekasje :)

Omtrent samme som meg da, med andre ord. :)

 

Hvor lenge er det siden forrige? For meg blir det 12 år i mellom, men jm sa at det hadde ikke noe å si, kom til å gå fortere denne gangen selv om det var så lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det tredje som ventes og jm sa at tredje er en skikkelig luring. Kan ta lang tid selv om de to første gikk fort. Da rekker jeg ihvertfall sykehuset.

 

Ellers er det helt tomt på 2. trimester føler jeg. Ingen meldinger på lenge der. Kommer til å pendle litt mellom de to ulike gruppene tror jeg. Er en stund til uke 28 ennå.

 

Så at dere diskuterte blodprosent tidligere. Jeg begynte også å synke og kom ned i 11.3. Legen sa at jeg skulle ta jerntabletter, men jeg nektet og ba om en utvidet blodprøve for å finne ut akkurat hva jeg trengte. Viste seg å være B-vitaminene mine som var i ferd med å få tomme. Bruker ikke jerntabletter men et reseptbelagt B-vitamin preparat. Etter 1 måned på dem lå jeg på 14.3 så jeg sluttet å ta dem. Skal måle på nytt i slutten av neste uke for å se om jeg må starte opp med dem igjen. Er ikke alltid jern man mangler eller kun mangler (folat er en, B12 en annen som kan gi anemi)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Tenker jeg pakker den ca 4 uker før :) har fått beskjed om at når fødselen starter, så er det ikle noe vits i å somle hjemme, siden forrige fødsel gikk så fort :) men skal pakke mindre denne gangen, og huske svarte store kosebukser i tilfelle lekasje :)

Omtrent samme som meg da, med andre ord. :)

 

Hvor lenge er det siden forrige? For meg blir det 12 år i mellom, men jm sa at det hadde ikke noe å si, kom til å gå fortere denne gangen selv om det var så lenge.

Blir 2 år og 4 mnd. Ja nå slipper vi jo at den skal mormunn skal flate ut el noe siden vi har gjort det før :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Da flytter jeg også inn her :) Litt travelt med hus/visning de siste dagene, men enda ingen bud..men flere viser iallefall interesse så det er da no :)

Malv - jeg synes det er imponerende at du går for master i statsvitenskap! Skjønner den er tung å følge opp med alt som skjer! Du kommer nok i mål skal du se :D

Hørtes rart ut med jordmora. Hør på vennina di du

Frø-i-magen - liten plass utenfor Haugesund... Jeg skal flytte til en sånn plass snart :) begynner på svangerskapskurs m/trening på en av nabobygdene(tettstede) på onsdag som kommer...kan det være samme området eller kanskje vi sitter på ulike kanter utenfor Haugesund...hehe :)

Så hvis Bamsemans, du og jeg alle har Haugesund som sykehus kan vi ende opp på fødeavdelingen samtidig :)

 

MammaMia: Det hørres ut som om vi rett og slett kanskje treffest på kurs/trening på onsdag:-) jeg skal på frisk treningsenter:-)

Hehe kan se sånn ut ja :) ...i Ølen... Må innrømme at jeg gruer meg litt da jeg skal ta glukosebelastning samme morgen. Lagt sykt mye på meg det siste året og vært alt for lite i bevegelse så det skal bli tøft :P Men har så godt av det att! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her ang søvnen. Vrir meg mye. Har så vond rygg og trangt i magen så jeg klarer ikke ligge godt. Oppe et par turer om natta. Har sovet fire-fem timer de siste nettene.

 

Jeg har bare sett for meg at jeg går på overtid jeg, så jeg stresser ikke med noe! Kanskje litt dumt tilfelle rottefelle  :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

 

Da flytter jeg også inn her :) Litt travelt med hus/visning de siste dagene, men enda ingen bud..men flere viser iallefall interesse så det er da no :)

Malv - jeg synes det er imponerende at du går for master i statsvitenskap! Skjønner den er tung å følge opp med alt som skjer! Du kommer nok i mål skal du se :D

Hørtes rart ut med jordmora. Hør på vennina di du

Frø-i-magen - liten plass utenfor Haugesund... Jeg skal flytte til en sånn plass snart :) begynner på svangerskapskurs m/trening på en av nabobygdene(tettstede) på onsdag som kommer...kan det være samme området eller kanskje vi sitter på ulike kanter utenfor Haugesund...hehe :)

Så hvis Bamsemans, du og jeg alle har Haugesund som sykehus kan vi ende opp på fødeavdelingen samtidig :)

MammaMia: Det hørres ut som om vi rett og slett kanskje treffest på kurs/trening på onsdag:-) jeg skal på frisk treningsenter:-)

Hehe kan se sånn ut ja :) ...i Ølen... Må innrømme at jeg gruer meg litt da jeg skal ta glukosebelastning samme morgen. Lagt sykt mye på meg det siste året og vært alt for lite i bevegelse så det skal bli tøft :P Men har så godt av det att! :)

uff ja, glukosebelastning høres ikke kjekt ut. Gruer meg litt eg også, men tror virkelig jeg trenger en trener som sparker meg litt bak. Har alltid vært veldig liten i str men dårlig form og har like mange muskler som i en fiskepudding hihi:-p tror det blir bra, men gleder meg nok mest til svangerskapskurs delen og ikke treninga.. :-p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vil jeg også være med :)

 

 

Terminliste ❤

1. Silhouette (gutt), Sunnisol (gutt)

2. Scai

3.

4. DrømmeSofie

5. VurdererBaby (gutt), bonusmamma (gutt)

6. Makemyday.

7. micke78 (jente)

8.

9. Bifrost (gutt), Ulvemamma (gutt)

10.

11. Monson (gutt)

12.AKO91(jente), Optatium (jente), MammaMia  (gutt)

13. Malv (gutt)

14.

15. frø-i-magen (jente)

16. Sminth (Jente)

17. prøvestadiet

18. Mabanovember (gutt)

19.

20.

21. DramaMama (gutt)

22.

23.

24.

25. Eliamali (jente)

26.

27.

28.

29.

30.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer litt på. Er det vanlig at babyen sparker svakere rundt denne tiden ?

Har gått nå i 1 uke og tenkt over at sparkene er så mye svakere enn hva de var for noe uker siden. Kan nesten ikke kjenne utenpå lenger.

Er begynt å bli bekymret for at noe kan være gale siden jeg forsatt ikke har noe mage. Og har heller ikke gått opp noen kg.

Jeg skal til jordmor på mandag. Men er dette noe jeg egentlig burde ringt om før?? Jeg er så lite flink på slik og terskelen min for å ringe lege/jordmor er ganske stor. Skal myyyye til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer litt på. Er det vanlig at babyen sparker svakere rundt denne tiden ?

Har gått nå i 1 uke og tenkt over at sparkene er så mye svakere enn hva de var for noe uker siden. Kan nesten ikke kjenne utenpå lenger.

Er begynt å bli bekymret for at noe kan være gale siden jeg forsatt ikke har noe mage. Og har heller ikke gått opp noen kg.

Jeg skal til jordmor på mandag. Men er dette noe jeg egentlig burde ringt om før?? Jeg er så lite flink på slik og terskelen min for å ringe lege/jordmor er ganske stor. Skal myyyye til

Jeg tenker at dersom du er bekymret, så skader det hvertfall ikke å ta en telefon! :) Hadde jeg gjort! Her er det dager hvor aktiviteten er enorm, og dager der han er litt roligere. Men hvis du syntes at det bare går nedover, og er bekymret for dette, så ta en telefon til Jordmor! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er deres søvn fortiden?? 

 

Jeg sover virkelig ikke bra fortiden, og våkner ofte, enten for å snu meg eller for å tisse.. Er så trøtt :-/ 

 

Søvn? Må tenke litt...det var sånn i seng, med øynene lukket, eller? Bommer jeg nå? Var det noe annet kanskje?  :lete:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg lurer litt på. Er det vanlig at babyen sparker svakere rundt denne tiden ?

Har gått nå i 1 uke og tenkt over at sparkene er så mye svakere enn hva de var for noe uker siden. Kan nesten ikke kjenne utenpå lenger.

Er begynt å bli bekymret for at noe kan være gale siden jeg forsatt ikke har noe mage. Og har heller ikke gått opp noen kg.

Jeg skal til jordmor på mandag. Men er dette noe jeg egentlig burde ringt om før?? Jeg er så lite flink på slik og terskelen min for å ringe lege/jordmor er ganske stor. Skal myyyye til

Jeg tenker at dersom du er bekymret, så skader det hvertfall ikke å ta en telefon! :) Hadde jeg gjort! Her er det dager hvor aktiviteten er enorm, og dager der han er litt roligere. Men hvis du syntes at det bare går nedover, og er bekymret for dette, så ta en telefon til Jordmor! 

 

 

Enig med Malv. En venninne av meg var inne p.g.a. dette nettopp og da var de klare på at man skulle ta kontakt om man kjente lite liv. Alt var bra med henne og babyen, men den hadde festet seg i seteleie og derfor kjente hun ikke så mye spark lenger.

 

Når det er sagt, så er det mest sannsynlig en logisk forklaring, som at minien har snudd seg eller har fått lite plass!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Jeg lurer litt på. Er det vanlig at babyen sparker svakere rundt denne tiden ?

Har gått nå i 1 uke og tenkt over at sparkene er så mye svakere enn hva de var for noe uker siden. Kan nesten ikke kjenne utenpå lenger.

Er begynt å bli bekymret for at noe kan være gale siden jeg forsatt ikke har noe mage. Og har heller ikke gått opp noen kg.

Jeg skal til jordmor på mandag. Men er dette noe jeg egentlig burde ringt om før?? Jeg er så lite flink på slik og terskelen min for å ringe lege/jordmor er ganske stor. Skal myyyye til

 

Jeg tenker at dersom du er bekymret, så skader det hvertfall ikke å ta en telefon! :) Hadde jeg gjort! Her er det dager hvor aktiviteten er enorm, og dager der han er litt roligere. Men hvis du syntes at det bare går nedover, og er bekymret for dette, så ta en telefon til Jordmor!

 

Enig med Malv. En venninne av meg var inne p.g.a. dette nettopp og da var de klare på at man skulle ta kontakt om man kjente lite liv. Alt var bra med henne og babyen, men den hadde festet seg i seteleie og derfor kjente hun ikke så mye spark lenger.

 

Når det er sagt, så er det mest sannsynlig en logisk forklaring, som at minien har snudd seg eller har fått lite plass!

Enig! Om du ikke allerede har ringt til føden, så ring dit når du står opp.

Det trenger absolutt ikke være noe, men det er nettopp slike ting de vil at man skal ta kontakt for slik at de får sjekket. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hvordan er deres søvn fortiden?? 

 

Jeg sover virkelig ikke bra fortiden, og våkner ofte, enten for å snu meg eller for å tisse.. Er så trøtt :-/

 

 

Søvn? Må tenke litt...det var sånn i seng, med øynene lukket, eller? Bommer jeg nå? Var det noe annet kanskje?  :lete:

Heh, søvn ja...

Ligger jeg på ryggen så stivner jeg helt i korsryggen, ligger jeg på siden så våkner jeg av smerter i beinet som er nederst, ligger jeg på magen så starter lillebror turntrening, så det er ikke lett det der. :P

Og enda to og en halv måned igjen...

Jaja, godt at man får mye tid til å sove når babyen er født!

 

....eh... Vent nå litt... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det tredje som ventes og jm sa at tredje er en skikkelig luring. Kan ta lang tid selv om de to første gikk fort. Da rekker jeg ihvertfall sykehuset.

 

Ellers er det helt tomt på 2. trimester føler jeg. Ingen meldinger på lenge der. Kommer til å pendle litt mellom de to ulike gruppene tror jeg. Er en stund til uke 28 ennå.

 

Så at dere diskuterte blodprosent tidligere. Jeg begynte også å synke og kom ned i 11.3. Legen sa at jeg skulle ta jerntabletter, men jeg nektet og ba om en utvidet blodprøve for å finne ut akkurat hva jeg trengte. Viste seg å være B-vitaminene mine som var i ferd med å få tomme. Bruker ikke jerntabletter men et reseptbelagt B-vitamin preparat. Etter 1 måned på dem lå jeg på 14.3 så jeg sluttet å ta dem. Skal måle på nytt i slutten av neste uke for å se om jeg må starte opp med dem igjen. Er ikke alltid jern man mangler eller kun mangler (folat er en, B12 en annen som kan gi anemi)

Jeg bor heldigvis nærmere sykehuset denne gangen. Sist var det en fergetur og et stykke innover med ambulansen før jeg var fremme. Hadde 9 cm åpning da jeg ankom sykehuset... Men vannet hadde ikke gått ennå, så pressriene startet heldigvis ikke før de tok vannet på sykehuset.

Men kanskje greit å ha litt kortere vei denne gangen, så rekker jeg summe meg litt før alt skal skje. ;)

 

De tok utvidede prøver og sendte til sykehuset, men de har ikke nevnt det i ettertid, sp da regner jeg nesten med at det er jernlagrene slik de trodde.

Hadde en veldig dalende blodprosent på slutten sist også. Da gikk jeg fra 8,2 til 8 i løpet av få dager. Hadde vært inne på kontroll, og da hadde de glemt å si ifra om den dårlige blodprosenten, og senere samme uka kom jeg tilbake fordi jeg var så slapp og helt grå... Hadde også fått en infeksjon, så da ble det skikkelig hestekur med jern og antibiotika...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åaargh.. godt det er flere enn meg med søvnproblemer og annet drit. 

I "natt" sovna jeg ikke før fem tror jeg (lå så klart og vrei meg i fem timer i stedet for å stå opp igjen) - vondt, ekkelt og ubehagelig OVERALT! Da jeg endelig sovna drømte jeg at jeg fødte, og det var helt supert. Fikk jente i stedet for gutt da, men.. detaljer! Topp fødsel, og den deilige følelsen av at kroppen min fungerte igjen, så i søvne sprang jeg bare rundt med en nydelig unge og bare gjorde alt mulig. Og var glad og lykkelig (det har jeg ikke vært på en stund,helt ærlig.)

Så våknet jeg da, etter tre timers søvn, med tarmene i halsen,vond og låst rygg, høy puls, kynnere og en ekstremt sprellende baby (med beina godt planta mot ribbeina mine, det er favorittmålet for tiden), verkende pupper - og melk på t-skjorta! Fuuuuck... ble så skuffa at jeg holdt på å gråte. Hehe. Synes synd på de her hjemme som må omgåes meg for tiden, for jeg er virkelig ikke noen walk in the park i disse dager. Er sur for alt. ALT! Sur på meg selv også,fordi jeg er sur for alt.  Når folk spør meg om hvor lenge det er til termin har jeg begynt å svare "alt for lenge". Hehe.. ååh.. jeg er så fæl for tiden!

 

*Puh*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åaargh.. godt det er flere enn meg med søvnproblemer og annet drit. 

I "natt" sovna jeg ikke før fem tror jeg (lå så klart og vrei meg i fem timer i stedet for å stå opp igjen) - vondt, ekkelt og ubehagelig OVERALT! Da jeg endelig sovna drømte jeg at jeg fødte, og det var helt supert. Fikk jente i stedet for gutt da, men.. detaljer! Topp fødsel, og den deilige følelsen av at kroppen min fungerte igjen, så i søvne sprang jeg bare rundt med en nydelig unge og bare gjorde alt mulig. Og var glad og lykkelig (det har jeg ikke vært på en stund,helt ærlig.)

Så våknet jeg da, etter tre timers søvn, med tarmene i halsen,vond og låst rygg, høy puls, kynnere og en ekstremt sprellende baby (med beina godt planta mot ribbeina mine, det er favorittmålet for tiden), verkende pupper - og melk på t-skjorta! Fuuuuck... ble så skuffa at jeg holdt på å gråte. Hehe. Synes synd på de her hjemme som må omgåes meg for tiden, for jeg er virkelig ikke noen walk in the park i disse dager. Er sur for alt. ALT! Sur på meg selv også,fordi jeg er sur for alt.  Når folk spør meg om hvor lenge det er til termin har jeg begynt å svare "alt for lenge". Hehe.. ååh.. jeg er så fæl for tiden!

 

*Puh*

 

Du er ikke fæl! Du er menneskelig! Og du er i allefall ikke alene om å føle det slik!

For min del så håper jeg ungen kommer i forkant av termin og ikke etter....

For det er, som du sier, alt for lenge igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Åaargh.. godt det er flere enn meg med søvnproblemer og annet drit. 

I "natt" sovna jeg ikke før fem tror jeg (lå så klart og vrei meg i fem timer i stedet for å stå opp igjen) - vondt, ekkelt og ubehagelig OVERALT! Da jeg endelig sovna drømte jeg at jeg fødte, og det var helt supert. Fikk jente i stedet for gutt da, men.. detaljer! Topp fødsel, og den deilige følelsen av at kroppen min fungerte igjen, så i søvne sprang jeg bare rundt med en nydelig unge og bare gjorde alt mulig. Og var glad og lykkelig (det har jeg ikke vært på en stund,helt ærlig.)

Så våknet jeg da, etter tre timers søvn, med tarmene i halsen,vond og låst rygg, høy puls, kynnere og en ekstremt sprellende baby (med beina godt planta mot ribbeina mine, det er favorittmålet for tiden), verkende pupper - og melk på t-skjorta! Fuuuuck... ble så skuffa at jeg holdt på å gråte. Hehe. Synes synd på de her hjemme som må omgåes meg for tiden, for jeg er virkelig ikke noen walk in the park i disse dager. Er sur for alt. ALT! Sur på meg selv også,fordi jeg er sur for alt.  Når folk spør meg om hvor lenge det er til termin har jeg begynt å svare "alt for lenge". Hehe.. ååh.. jeg er så fæl for tiden!

 

*Puh*

 

Du er ikke fæl! Du er menneskelig! Og du er i allefall ikke alene om å føle det slik!

For min del så håper jeg ungen kommer i forkant av termin og ikke etter....

For det er, som du sier, alt for lenge igjen...

 

Sukk.. takk :) Selv om det er kjipt å være drage.. Blir litt overraska over hvor humørsyk jeg har vært i dette svangerskapet egentlig. Mulig det er skuffelsen over at kroppen svikta meg så fort - til tross for "greit" utgangspunkt, blandet med en god dose hormoner.

 

Jaja. Har skaffet en sånn "Boken om meg" til lillekryp da, og jeg greier ikke å dy meg, så jeg har begynt å skrive i den allerede. Lime inn ultralydbilder og pynte og alt sånt fjas. Det er jo litt koselig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...