Gå til innhold

November 2014 baby❤️


DrømmeSofie

Anbefalte innlegg

Huffameg jeg må være veldig heldig :-P

Jeg sover godt og masse, er oppe en tur og tisser, og må passe på P ligge på siden (ellers sovner bena) men ellers er alt bra.

Sover et par timer på ettermiddagen flere dager i uka, og sover mellom 8-11 timer om natta :-P

Er tett i nesa liksom, det er det nest plagsomme..

Unner alle et svangerskap som meg, jeg har det åpenbart veldig lett og fint :-P

Så sender litt sovestøv rundt omkring og håper på bedring for folket :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

 

Åaargh.. godt det er flere enn meg med søvnproblemer og annet drit. 

I "natt" sovna jeg ikke før fem tror jeg (lå så klart og vrei meg i fem timer i stedet for å stå opp igjen) - vondt, ekkelt og ubehagelig OVERALT! Da jeg endelig sovna drømte jeg at jeg fødte, og det var helt supert. Fikk jente i stedet for gutt da, men.. detaljer! Topp fødsel, og den deilige følelsen av at kroppen min fungerte igjen, så i søvne sprang jeg bare rundt med en nydelig unge og bare gjorde alt mulig. Og var glad og lykkelig (det har jeg ikke vært på en stund,helt ærlig.)

Så våknet jeg da, etter tre timers søvn, med tarmene i halsen,vond og låst rygg, høy puls, kynnere og en ekstremt sprellende baby (med beina godt planta mot ribbeina mine, det er favorittmålet for tiden), verkende pupper - og melk på t-skjorta! Fuuuuck... ble så skuffa at jeg holdt på å gråte. Hehe. Synes synd på de her hjemme som må omgåes meg for tiden, for jeg er virkelig ikke noen walk in the park i disse dager. Er sur for alt. ALT! Sur på meg selv også,fordi jeg er sur for alt.  Når folk spør meg om hvor lenge det er til termin har jeg begynt å svare "alt for lenge". Hehe.. ååh.. jeg er så fæl for tiden!

 

*Puh*

 

 

Du er ikke fæl! Du er menneskelig! Og du er i allefall ikke alene om å føle det slik!

For min del så håper jeg ungen kommer i forkant av termin og ikke etter....

For det er, som du sier, alt for lenge igjen...

Sukk.. takk :) Selv om det er kjipt å være drage.. Blir litt overraska over hvor humørsyk jeg har vært i dette svangerskapet egentlig. Mulig det er skuffelsen over at kroppen svikta meg så fort - til tross for "greit" utgangspunkt, blandet med en god dose hormoner.

 

Jaja. Har skaffet en sånn "Boken om meg" til lillekryp da, og jeg greier ikke å dy meg, så jeg har begynt å skrive i den allerede. Lime inn ultralydbilder og pynte og alt sånt fjas. Det er jo litt koselig :)

Jeg forstår deg så utrolig godt! Det er akkurat slik jeg har følt det mye av tiden også.

Sa til samboeren at jeg var så skuffa over meg selv, dette er jo noe jeg er skapt for å gjøre, og så er jeg så lite flink til det... Han var heldigvis ikke enig, snille mannen. :)

Jeg hadde sett for meg at det kom til å være akkurat som sist, at jeg kom til å kaste opp tre måneder i strekk, men likevel stråle som ei sol og bare være blid og full av energi hele svangerskapet...

Jommen sa jeg smør... Kunne ikke vært lengre fra virkeligheten!

Jeg var mye større og tyngre sist, ikke trente jeg fast i forkant heller, nå trente jeg kickboxing to til fire ganger i uka i forkant, og likevel så har kroppen taklet graviditeten så utrolig mye dårligere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som det er en del som har falt fra litt iht terminliste i 2 tri. Kanskje de kommer tilbake på banen litt senere :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får ikke til med terminlista fra mobil (ikke betyr den all verden for meg heller). Men tror vi er i en mellomfase nå, mange som ikke egentlig er flytta over til 3 heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det andre natten på rad at jeg drømmer at jeg føder for tidlig 😳 aldri vært sanndrømt før, så tror ikke helt på det (for drømmene er egentlig helt sinnsyke😁), jeg er "spådd" til å gå overtid, så jeg tror jeg forbereder meg på det i stedet!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det andre natten på rad at jeg drømmer at jeg føder for tidlig aldri vært sanndrømt før, så tror ikke helt på det (for drømmene er egentlig helt sinnsyke), jeg er "spådd" til å gå overtid, så jeg tror jeg forbereder meg på det i stedet!!

 

Sikkert mye som foregår i magen på nattestid:) Ikke rart man drømmer om fødsel da! Jeg er inne i en fase med sterke ligamentsmerter for tida som forstyrrer nattesøvnen. Tipper vesla i magen er inne i en skikkelig vekstfase...

 

Jeg tror det er lurt å innstille seg på termin eller en uke på overtid sånn ca. Da blir man sjelden skuffet. Har flere venninner som har vært så innstilt på å føde før termin at ventetida har blitt helt uutholdelig. Da lager man virkelig ekstra vansker for seg selv... Mamma har gått over tida med alle sine og hun hadde innstilt meg sånn på at jeg kom til å gå over, at jeg ble tatt helt på senga da førstemann kom en dag før termin;) Hadde ikke pakka bagen ferdig engang:) Men vil heller ha det på den måten;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huffameg jeg må være veldig heldig :-P

Jeg sover godt og masse, er oppe en tur og tisser, og må passe på P ligge på siden (ellers sovner bena) men ellers er alt bra.

Sover et par timer på ettermiddagen flere dager i uka, og sover mellom 8-11 timer om natta :-P

Er tett i nesa liksom, det er det nest plagsomme..

Unner alle et svangerskap som meg, jeg har det åpenbart veldig lett og fint :-P

Så sender litt sovestøv rundt omkring og håper på bedring for folket :-)

Jeg er også heldig, tror jeg! Sover like godt som jeg alltid har gjort, sett bortifra at jeg er oppe et par ganger på do! :P Ingen problem å finne sovestillinger enda og jeg sovner stort sett med en gang jeg legger hodet på puta. Prøver å unngå soving på dagtid, da blir det fort kluss.

 

Unner også alle dere andre et svangerskap som jeg har, jeg har egentlig ikke hatt noen plager i det hele tatt egentlig, men merker jo at babyen tar mer og mer plass og at enkelte gjøremål er litt tyngre enn tidligere. 

 

Jeg synes oppriktig synd på dere som har både det ene og det andre, men husk at det nærmer seg veldig nå!! Det er rart hvor forskjellig svangerskap kan være, og hvor forskjellig man reagerer. Jeg har noen venninner som sliter skikkelig med sine svangerskap og jeg synes nesten det er ubehagelig og snakke om hvor greit jeg synes alt går.. Men det må jo være lov til å si at man ikke har noen plager, også :) 

 

Sender avgårde litt sovestøv og noen godnattsanger til dere som sliter med søvnen og andre plager! Jeg misunner dere ikke, men neste gang er det kanskje jeg som får et tungt svangerskap! :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igår var jeg på fest. Haha.. Hadde det faktisk overraskende gøy. Var en bursdagsfest til en god venninne. Alle andre drakk jo store mengder med alkohol, men det gikk helt greit. Har faktisk vondt i magen idag, siden jeg lo så mye igår. Bra å vite at livet ikke er over, bare fordi man er supergravid!  :fnise:

 

Spiste store mengder med sukker igår da, siden bursdagsbarnet er verdens beste baker, og hadde slått til med den beste pavlovaen jeg noensinne har smakt, og karamell-cupcakes. Herregud. Spiste jo ikke middag engang, spiste bare kake. Blir gøy på glukosebelastningstesten på tirsdag ja!  :sjokolade::P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår godt at dere som har "enkle" svangerskap nesten ikke har lyst å si noe om hvor mye dere koser dere osv, men husk at selv om noen av oss har det veldig tungt i svangerskapet så unner vi alle å ha det godt, både i kropp og sjel. :)

Til tross for "Felles skjebne, felles trøst" så ønsker man jo ikke andre vondt. :)

 

Og det er like viktig å dele gleder! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert mye som foregår i magen på nattestid:) Ikke rart man drømmer om fødsel da! Jeg er inne i en fase med sterke ligamentsmerter for tida som forstyrrer nattesøvnen. Tipper vesla i magen er inne i en skikkelig vekstfase...

 

Jeg tror det er lurt å innstille seg på termin eller en uke på overtid sånn ca. Da blir man sjelden skuffet. Har flere venninner som har vært så innstilt på å føde før termin at ventetida har blitt helt uutholdelig. Da lager man virkelig ekstra vansker for seg selv... Mamma har gått over tida med alle sine og hun hadde innstilt meg sånn på at jeg kom til å gå over, at jeg ble tatt helt på senga da førstemann kom en dag før termin;) Hadde ikke pakka bagen ferdig engang:) Men vil heller ha det på den måten;)

 

Her er babyen mest våken om natta. Skikkelig kickbokser. Sjelden midt på dagen, men fra kl 18 og fram til 02 så er det full ståhei! Satse på at han rister av seg det når han kommer på utsiden ;)

 

Jeg er veldig, veldig innstilt på overtid egentlig, så jeg er litt treig med forberedelsene hjemme! Er 30+0 i dag og det er flere uker til jeg er klar for å si det pent... :fnise:  Tror ventetiden blir enklere om man ikke forventer å føde før termin ja! Mamma har fått alle sin fire-fem uker før, og det har søstern min også (men det var SF), men det er faktisk ikke arvelig, så jeg innstiller meg absolutt ikke på. Ikke noe SF-tegn her heller heldigvis :)

Endret av bonusmamma
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår godt at dere som har "enkle" svangerskap nesten ikke har lyst å si noe om hvor mye dere koser dere osv, men husk at selv om noen av oss har det veldig tungt i svangerskapet så unner vi alle å ha det godt, både i kropp og sjel. :)

Til tross for "Felles skjebne, felles trøst" så ønsker man jo ikke andre vondt. :)

 

Og det er like viktig å dele gleder! :D

Godt sagt, Ulvemamma :) Alle får i alle fall den samme premien når alt kommer til alt :) :) Heldigvis! Kanskje det er slik at vi med "enkle" svangerskap får noen helvetes harde fødsler :P:o Oh no! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen flere enn meg som blør mye neseblod nå under svangerskapet?

Til vanlig kan jeg kanskje telle på ein hånd hvor mange ganger jeg har blødd neseblod gjennom oppveksten (Og jeg har herja mye i løpet av barndommen, og drevet med kickboxing senere år :P ), men nå når jeg er gravid så er det fader meg besten daglig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulvemamma - Ja! Nästan varje dag för mig. Men bara den ena näsborren. Började tidigt i graviditeten med lite blod men inte så det rann. Nu från mitten av 2a trimestern ca så har det börjat blöda på riktigt av och till. Och nu sista tiden oftare. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Husker ikke om temaet har vært oppe tidligere, men dere med flere og som venter nr 2. Kjøpte dere ny madrass? Blir så usikker, er så mye fram og tilbake!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker ikke om temaet har vært oppe tidligere, men dere med flere og som venter nr 2. Kjøpte dere ny madrass? Blir så usikker, er så mye fram og tilbake!

Her er det 12 år i mellom, så det måtte nesten bli ny madrass, men vet ikke om jeg ville kjøpt ny om det bare var et par år i mellom. Men har, som du, lest mye frem og tilbake om det på forum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Husker ikke om temaet har vært oppe tidligere, men dere med flere og som venter nr 2. Kjøpte dere ny madrass? Blir så usikker, er så mye fram og tilbake!

Her er det 12 år i mellom, så det måtte nesten bli ny madrass, men vet ikke om jeg ville kjøpt ny om det bare var et par år i mellom. Men har, som du, lest mye frem og tilbake om det på forum.

Jeg har jo kjøpt babynest som skal ligge oppå en stund, og det må jo gå ann og spyle/vaske skumgummien. Blir så usikker å forvirra jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte ny madrass til senga, men ikke til vugge og vogn. Til tross for 12 år siden forrige. Men siden dette blir vinterbaby kommer den Ikke til å ligge direkte på madrassene uansett, i vugga legger vi skinn og et lag tova ull, i vogna blir det tova ull + voksipose. Til sommerbaby hadde vi kjøpt nytt tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minstemann her er to, og vi kjøpte ny til han. Han har brukt saueskinn i, og ikke vært noen gulpebaby. Ikke noe særlig uhell igjennom bleien heller, så den madrassen er nesten som ny. Jeg vasker trekket, og har kjøpt nytt saueskinn, pluss at jeg har sydd babynest som jeg skal ha i senga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på kontroll hos jordmor og slik hun kunne se og høre og kjenne så alt bra ut. Men siden jeg selv var bekymret og kjente svakere spark henviste hun meg til ny ultralyd så blir det opp til de om de synes det er nødvendig om jeg kommer inn på ny ultralyd eller ikke. Målene var kanskje litt små i forhold til hva de skulle være. Så veldig spent på å se om jeg får ny ultralyd eller ikke.

Hadde gått ned enda ett kg siden sist gang.

 

Noen her som vet hvordan det er med sykemelding og ferie. Jeg har planlagt ferie for lenge siden i neste uke men er 60% sykemeldt. Noen som vet hvordan man gjør det ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på kontroll hos jordmor og slik hun kunne se og høre og kjenne så alt bra ut. Men siden jeg selv var bekymret og kjente svakere spark henviste hun meg til ny ultralyd så blir det opp til de om de synes det er nødvendig om jeg kommer inn på ny ultralyd eller ikke. Målene var kanskje litt små i forhold til hva de skulle være. Så veldig spent på å se om jeg får ny ultralyd eller ikke.

Hadde gått ned enda ett kg siden sist gang.

Noen her som vet hvordan det er med sykemelding og ferie. Jeg har planlagt ferie for lenge siden i neste uke men er 60% sykemeldt. Noen som vet hvordan man gjør det ?

Da får du nok ny ul. :) Håper du får det, og at alt ser bra ut!

 

Mtp ferie så blir det ikke noen forskjell, eneste er at du får ikke sykepenger fra Nav når du er satt opp med ferie.

Hadde du vært 100% sykemeldt så ville ferien falt bort, og du ville hatt rett på å ta igjen ferien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Da har jeg vært på kontroll hos jordmor og slik hun kunne se og høre og kjenne så alt bra ut. Men siden jeg selv var bekymret og kjente svakere spark henviste hun meg til ny ultralyd så blir det opp til de om de synes det er nødvendig om jeg kommer inn på ny ultralyd eller ikke. Målene var kanskje litt små i forhold til hva de skulle være. Så veldig spent på å se om jeg får ny ultralyd eller ikke.

Hadde gått ned enda ett kg siden sist gang.

Noen her som vet hvordan det er med sykemelding og ferie. Jeg har planlagt ferie for lenge siden i neste uke men er 60% sykemeldt. Noen som vet hvordan man gjør det ?

Da får du nok ny ul. :) Håper du får det, og at alt ser bra ut!

 

Mtp ferie så blir det ikke noen forskjell, eneste er at du får ikke sykepenger fra Nav når du er satt opp med ferie.

Hadde du vært 100% sykemeldt så ville ferien falt bort, og du ville hatt rett på å ta igjen ferien.

 

Hvis man får legeattest på at ferien ikke vil øke sykemeldingsgraden eller utsette behandling, så kan man fylle ut et eller annet skjema hos NAV lokalt og søke om å få beholde sykemeldingspengene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Terminliste ❤
1. Silhouette (gutt), Sunnisol (gutt)
2. Scai
3.
4. DrømmeSofie
5. VurdererBaby (gutt), bonusmamma (gutt)
6. Makemyday.
7. micke78 (jente)
8.
9. Bifrost (gutt), Ulvemamma (gutt)
10.
11. Monson (gutt)
12.AKO91(jente), Optatium (jente), MammaMia  (gutt)
13. Malv (gutt)
14.
15. frø-i-magen (jente)
16. Sminth (Jente)
17. prøvestadiet
18. Mabanovember (gutt)
19.
20.
21. DramaMama (gutt) Amone (gutt)
22.
23.
24.
25. Eliamali (jente)
26.
27.
28.
29.
30.          

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg også kommet inn i mitt siste trimester. Jeg har egentlig hatt et veldig greit svangerskap så lang, men kjenner bekkenet krangler mer og mer. Dessuten blir jeg fort sliten og humøret svinger verre enn... ja, jeg vet ikke hva. Har jobbet 100% til nå, men tror jeg kommer til å be om sykmelding neste gang jeg skal til legen. Går greit på jobb, men kjenner at nå begynner det å gå litt vel mye utover familielivet. Får så utrolig dårlig samvittighet overfor treåring som har en mamma som svinger slik i humøret - kan ikke være lett for han heller stakkar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på kontroll hos jordmor og slik hun kunne se og høre og kjenne så alt bra ut. Men siden jeg selv var bekymret og kjente svakere spark henviste hun meg til ny ultralyd så blir det opp til de om de synes det er nødvendig om jeg kommer inn på ny ultralyd eller ikke. Målene var kanskje litt små i forhold til hva de skulle være. Så veldig spent på å se om jeg får ny ultralyd eller ikke.

Hadde gått ned enda ett kg siden sist gang.

 

Noen her som vet hvordan det er med sykemelding og ferie. Jeg har planlagt ferie for lenge siden i neste uke men er 60% sykemeldt. Noen som vet hvordan man gjør det ?

Det er kun 100% sykemelding som gir rett på ferien "til gode"! Endring i ferieloven både 2012 og 2014, med hensyn til arbeidstaker og arbeidsgivers plikter. I prinsipp kan din arbeidsgiver pålegge deg ferie om du er gradert sykemeldt. Nytt for i år er at sykemelding fra første feriedag, gir rett til å utsette ferie. Slik praktiseres det i allefall i det offentlige, vet ikke hvordan det er i det private!?😁

 

Kjedelig med vektnedgang, håper du får ny ul om det betrygger deg!🍼🍼🍼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...