Gå til innhold

November 2014 baby❤️


DrømmeSofie

Anbefalte innlegg

Når jeg tok glykosebelastning i mai hadde jeg laver verdi etter to timer venting (4,3-3,7) og onsdag hadde jeg 4,3-4,5. Ikke sikker på hvorfor de ville ha meg inn gang nr to riktig nok har jeg lagt mye på meg de siste 8 mnd, men ikke alt etter jeg ble gravid :) har to jordmødre så de hadde visst behov for å sende meg en gang hver :P

 

Skal ta bloprøve om ca to uker også da jeg er resus minus...legen ville ikke ha no snakk om det å svarte bare etter jeg spurte flere ganger siden jeg forsto at det visstnok var noe ekstra med det. Virket heldivis ikke som om det er no spes å bekymre seg over da... :)

 

Ellers er jeg virkelig ikke sikker på hva kynnere eller ligasmerter er..blir bare plutselig tung i magen innimellom, men gir seg fort :) så må si jeg er litt nyskjerrig på det når dere snakke om det ;)

 

Kan hikking komme som "bølgeskvulp" over magen? Av og til kan jeg se og eller føle bevegelse som jeg føler minner om bølger :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Terminliste ❤

1. Silhouette (gutt), Sunnisol (gutt)

2. Scai

3.

4. DrømmeSofie

5. VurdererBaby (gutt), bonusmamma (gutt)

6. Makemyday.

7. micke78 (jente)

8.

9. Bifrost (gutt), Ulvemamma (gutt)

10.

11. Monson (gutt), Lillyheart

12.AKO91(jente), Optatium (jente), MammaMia:D (gutt)

13. Malv (gutt)

14. PrinsesseHengepupp (Hemmelig huleboer), Snurrballong (Hemmelig huleboer), Hildeeliaslilleputt (gutt)

15. frø-i-magen (jente)

16. Sminth (Jente)

17. prøvestadiet

18. Mabanovember (gutt)

19.

20.

21. DramaMama (gutt) Amone (gutt)

22.

23.

24.

25. Eliamali (jente)

26.

27.

28.

29.

30.

Endret av MammaMia :D
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Terminliste ❤

 

Måtte bare le når jeg endret på termin listen. Er så rart å tenke på at vi har fått vite gutt av en og jente av en hehehehe. Vet ikke hva jeg skal tenke. En ting er sikkert det er ganske grei sperre på lommeboken.

Hvilke symfyse har dere?

 

 

1. Silhouette (gutt), Sunnisol (gutt)

2. Scai

3.

4. DrømmeSofie

5. VurdererBaby (gutt), bonusmamma (gutt)

6. Makemyday.

7. micke78 (jente)

8.

9. Bifrost (gutt), Ulvemamma (gutt)

10.

11. Monson (gutt), Lillyheart

12.AKO91(jente), Optatium (jente), MammaMia:D (gutt)

13. Malv (gutt)

14. PrinsesseHengepupp (Hemmelig huleboer), Snurrballong (Hemmelig huleboer), Hildeeliaslilleputt (gutt)

15. frø-i-magen (jente)

16. Sminth (Jente)

17. prøvestadiet

18. Mabanovember (gutt eller jente)

19.

20.

21. DramaMama (gutt) Amone (gutt)

22.

23.

24.

25. Eliamali (jente)

26.

27.

28.

29.

30. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvde å måle selv nå, og jeg tror jeg har symfyse mål på ca 29. Men, nå er jeg ingen proff så vet ikke om dette er rett.. 

 

Skal til legen neste uke, så får vel vite det da :)

 

Hva har dere ?? :)

 

Jeg er forresten i uke 30 (29+2) 

Endret av monson
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvde å måle selv nå, og jeg tror jeg har symfyse mål på ca 29. Men, nå er jeg ingen proff så vet ikke om dette er rett..

 

Skal til legen neste uke, så får vel vite det da :)

 

Hva har dere ?? :)

 

Jeg er forresten i uke 30 (29+2)

Jeg er 29 på søndag og for en uke siden målte jordmor 26. Målte selv nå i kveld men jeg kommer til samme mål som da. Var på ny ultralyd da de ville se om alt var ok. Er så spent på om lille nurket vokser som h*n skal. Synes først den siste uken har jeg fått mage som alle kan se

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Siden jeg har delt såpass mange nedfor-dager, så må jeg nesten skrive det når jeg har hatt en superbra dag også...

Igår hadde jeg kanskje den beste dagen jeg har hatt hittil i svangerskapet. Fortsatt mye vondt i kroppen, men i går var det helt til å leve med.

Var en liten tur innom jobben for å få slått av en liten prat med en kollega som skulle slutte, og siden jeg skulle ut av huset for en gangs skyld så måtte jeg jo nesten stelle meg litt.

Tror dette var dørste gang i hele svangerskapet at jeg faktisk har følt meg fin!

Håret var bra (hurra, det er ikke ofte de krøllene gjør som jeg vil!), og jeg følte meg helt ok i tøyet, og sminken funka! :)

Hjalp litt også at samboeren utbrøt "Oj, så fin du var!" da han så meg, og flere av kollegene jeg møtte på jobben kommenterte at jeg så veldig bra ut! :D

Fikk også vært en liten tur i byen og shopper litt, og for første gang på hvem-vet-hvor-lenge så handlet jeg litt kun til meg selv! Ikke var det kjempenyttig, ikke var det svangerskapsrelatert, og ikke var det noe jeg trengte. Noe jeg rett og slett bare hadde lyst på! Luksus!

 

Krysser fingrene for at de resterende ti ukene (hurra, nå kan man faktisk ha nedtelling til termin!) blir likedan! Selv om jeg tviler! :P

Men akkurat i dag flyter jeg på gårsdagens bølge, og er optimist! :)

 

Håper alle dere andre som har hatt det tungt også får noen slike dager! Og at dere som er i god form og har hatt hovedsaklig gode dager fortsetter med det! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg tok glykosebelastning i mai hadde jeg laver verdi etter to timer venting (4,3-3,7) og onsdag hadde jeg 4,3-4,5. Ikke sikker på hvorfor de ville ha meg inn gang nr to riktig nok har jeg lagt mye på meg de siste 8 mnd, men ikke alt etter jeg ble gravid :) har to jordmødre så de hadde visst behov for å sende meg en gang hver :P

 

Skal ta bloprøve om ca to uker også da jeg er resus minus...legen ville ikke ha no snakk om det å svarte bare etter jeg spurte flere ganger siden jeg forsto at det visstnok var noe ekstra med det. Virket heldivis ikke som om det er no spes å bekymre seg over da... :)

 

Ellers er jeg virkelig ikke sikker på hva kynnere eller ligasmerter er..blir bare plutselig tung i magen innimellom, men gir seg fort :) så må si jeg er litt nyskjerrig på det når dere snakke om det ;)

 

Kan hikking komme som "bølgeskvulp" over magen? Av og til kan jeg se og eller føle bevegelse som jeg føler minner om bølger :P

Det med Rehsus-prøvene er vanlig, men kun for oss som er negative. Får man påvist at man er rhesus negativ (sjekkes ved første svangerskapskontroll), gjøres det oppfølgingsprøver i uke 28-32 og 36 mener jeg det er. Da sjekker de om man har begynt å produsere antistoffer, noe som betyr at barnet er rhesus positivt og at man kanskje må sette iverk tiltak. Egentlig ren rutine, men for noen ganske få vil det innebære at barnet feks må forløses med KS. 

 

Kynnere er når livmoren strammer seg. Det sies at det er livmoren som trener, men da ville det vært de førstegangsfødende som kjente det best. Men med kynnere er det motsatt; mange førstegangs merker ikke kynnerene, men de blir gjerne kraftigere og tidvis også vondere dess flere svangerskap man har bak seg. Jeg kjente ingenting med førstemann, men nå merker jeg dem godt. Følelsen er en slags sugende følelse, noen føler at de må tisse, samtidig som magen blir hard, og noen ganger helt skjev. De skal ikke være direkte vonde, men kan være ubehagelige. 

 

Ligamentsmerter er de andre musklene, ikke livmora, som strekker på seg. Det kan gjøre nokså vondt, og kjennes best fra siden av magen og ned mot lysken/i området rundt lysken. Jeg kjenner dem feks om jeg har sittet i ro og reiser meg, da "river" det i lysken, slik at jeg ikke klarer å rette meg helt opp. 

 

For meg er hikkingen, enn så lenge, bare på innsiden. Bølgebevegelser har jeg og, men hikkingen er så små bevegelser at de for meg ikke vises utenpå. Men jeg kjenner de på innsiden. Rytmiske små nykk som jeg kun kjenner igjen siden jeg husker dem fra sist. 

 

Symfysemål forresten, hehe, det var på 31 cm uke 28+6. En tanke over det grønne feltet. Men, men. Ikke alarmerende, med tanke på at vi vet jeg har litt mye fostervann. Men det følges med på det som alt annet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser det er flere som har babyer som ligger med hodet ned her. 

Jeg var hos jordmor på tirsdag og guttebassen i magen min hadde også lagt seg til med hodet nedover, klar for å komme ut :P Jeg kunne tydelig kjenne hodet hans, veldig rart! :) Jordmor mente imidlertid at han trolig vil snu seg og endre stilling før han fester seg ordentlig. Jeg er 29 + 1 i dag og har et symfysemål på 26-27 cm i følge tabellen på helsekortet.

 

Ønsker alle en flott lørdag! Den siste lørdagen for sommeren, på mandag er det jo høst i følge kalenderen! :) <3 Det går radig fremover, nå! Jeg gleder meg sånn til november når det stadig vil komme oppdateringer om nyfødte! Om ikke så altfor, altfor lenge har vi alle noen søte små utafor magen <3 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 28 nå, da er jeg vel klar for tredje semester ? Følger med på dere, skrevet lite, men blitt en vane å holde seg oppdatert 😉. Kan noen føre meg opp? 26 nov- gutt 😊(er bare på tlf)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Silhouette (gutt), Sunnisol (gutt)
2. Scai
3.
4. DrømmeSofie
5. VurdererBaby (gutt), bonusmamma (gutt)
6. Makemyday.
7. micke78 (jente)
8.
9. Bifrost (gutt), Ulvemamma (gutt)
10.
11. Monson (gutt), Lillyheart
12.AKO91(jente), Optatium (jente), MammaMia:D (gutt)
13. Malv (gutt)
14. PrinsesseHengepupp (Hemmelig huleboer), Snurrballong (Hemmelig huleboer), Hildeeliaslilleputt (gutt)
15. frø-i-magen (jente)
16. Sminth (Jente)
17. prøvestadiet
18. Mabanovember (gutt eller jente)
19.
20.
21. DramaMama (gutt) Amone (gutt)
22.
23.
24.
25. Eliamali (jente)
26. Zinas79 (gutt) 
27.
28.
29.
30.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei tjejer!

 

Hvordan er dette med foreldrepenger? Fyller jeg og pappaen ut hvert vårt skjema og sender inn? Skal han også søke nå? Og barnebidrag, må man søke om det? 

 

Ja, jeg er helt grønn :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Silhouette (gutt), Sunnisol (gutt)
2. Scai
3.
4. DrømmeSofie
5. VurdererBaby (gutt), bonusmamma (gutt)
6. Makemyday.
7. micke78 (jente)
8.
9. Bifrost (gutt), Ulvemamma (gutt)
10.
11. Monson (gutt), Lillyheart
12.AKO91(jente), Optatium (jente), MammaMia:D (gutt)
13. Malv (gutt)
14. PrinsesseHengepupp (Hemmelig huleboer), Snurrballong (Hemmelig huleboer), Hildeeliaslilleputt (gutt)
15. frø-i-magen (jente)
16. Sminth (Jente)
17. prøvestadiet (gutt)
18. Mabanovember (gutt eller jente)
19.
20.
21. DramaMama (gutt) Amone (gutt)
22.
23.
24.
25. Eliamali (jente)
26. Zinas79 (gutt) 
27.
28.
29.
30.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

1. Silhouette (gutt), Sunnisol (gutt)

2. Scai

3.

4. DrømmeSofie

5. VurdererBaby (gutt), bonusmamma (gutt)

6. Makemyday.

7. micke78 (jente)

8.

9. Bifrost (gutt), Ulvemamma (gutt)

10.

11. Monson (gutt), Lillyheart

12.AKO91(jente), Optatium (jente), MammaMia:D (gutt)

13. Malv (gutt)

14. PrinsesseHengepupp (Hemmelig huleboer), Snurrballong (Hemmelig huleboer), Hildeeliaslilleputt (gutt)

15. frø-i-magen (jente)

16. Sminth (Jente)

17. prøvestadiet (gutt)

18. Mabanovember (gutt eller jente)

19.

20.

21. DramaMama (gutt) Amone (gutt)

22.

23.

24.

25. Eliamali (jente)

26. Zinas79 (gutt) 

27.

28.

29.

30.  

 

Dæven!15 gutter og 7 jenter! Og noen overraskelser :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da har jeg hatt min første skremsel som gravid. Kjente svært lite bevegelse igår, bestemte meg for å vente til morgenen i dag (det er alltid full fest om morgenen), men det var like stille. Kombinert med sammentrekninger og mensliknende smerter, og noe blødninger ringte jeg føden i dag tidlig.

De ville ha meg inn på en kontroll, og både jordmor og lege så, undersøkte og registrerte hele meg. Følte meg veldig godt ivaretatt!

Resultatet var en aktiv livmor, og beskjed om at jeg burde ta det litt med ro. Mulig en uvi, og de (og jeg) vil ikke ha en tidlig fødsel.

Akt i alt ganske ubehagelig, men jeg er beroliget nå :-)

Forøvrig var grunnen til lite bevegelse at hun ligger med rompa ned :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff Optatium, så bra alt var ok, men kjip opplevelse da :-/ 

 

Her er konstant masse bevegelser, som til tider er plagsomme, men når jeg leser slikt er jeg bare takknemlig for at jeg kjenner reka så mye som jeg gjør. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff Optatium, så bra alt var ok, men kjip opplevelse da :-/ 

 

Her er konstant masse bevegelser, som til tider er plagsomme, men når jeg leser slikt er jeg bare takknemlig for at jeg kjenner reka så mye som jeg gjør.

 

Det var litt ubehagelig ja! Men vi fikk god hjelp, høre masse hjertelyd, gode forklaringer og attpåtil en ekstra ul :-) så er i grunn fornøyd ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Uff Optatium, så bra alt var ok, men kjip opplevelse da :-/ 

 

Her er konstant masse bevegelser, som til tider er plagsomme, men når jeg leser slikt er jeg bare takknemlig for at jeg kjenner reka så mye som jeg gjør.

Det var litt ubehagelig ja! Men vi fikk god hjelp, høre masse hjertelyd, gode forklaringer og attpåtil en ekstra ul :-) så er i grunn fornøyd ;-)

 

Godt at du blir tatt vare på! Har gått og tenkt litt på om noen av oss kommer til å føde for tidlig. Men nå er vi jo uansett så langt på veg at det vil gå bra uansett, heldigvis:) Ta vare på deg selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Silhouette (gutt), Sunnisol (gutt)

2. Scai

3.

4. DrømmeSofie

5. VurdererBaby (gutt), bonusmamma (gutt)

6. Makemyday.

7. micke78 (jente)

8.

9. Bifrost (gutt), Ulvemamma (gutt)

10.

11. Monson (gutt), Lillyheart

12.AKO91(jente), Optatium (jente), MammaMia:D (gutt)

13. Malv (gutt), Coccobahhia (Jente)

14. PrinsesseHengepupp (Hemmelig huleboer), Snurrballong (Hemmelig huleboer), Hildeeliaslilleputt (gutt)

15. frø-i-magen (jente)

16. Sminth (Jente)

17. prøvestadiet

18. Mabanovember (gutt eller jente)

19.

20.

21. DramaMama (gutt) Amone (gutt)

22.

23.

24.

25. Eliamali (jente)

26. Zinas79 (gutt) 

27.

28.

29.

30.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og da var BIG Brother i gang :P Rart å tenke på at snuppa kommer før sesongen er over :P Skal forøvrig på vekstestimering i morgen, noen andre som har vært på det? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og da var BIG Brother i gang :P Rart å tenke på at snuppa kommer før sesongen er over :P Skal forøvrig på vekstestimering i morgen, noen andre som har vært på det? :-)

 

Hahah, har sagt til gubben at jeg skal se på BB heeele høsten og at han må følge med han og slik at han kan oppdatere meg om jeg blir litt fraværende mot finalen :-D Men merker at jeg nok kommer til å "glemme" å slå på neste episode :P 

 

Jeg er på vekstesimering en gang i mnd, ingenting å engste seg for. Litt som OUL egentlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei tjejer!

 

Hvordan er dette med foreldrepenger? Fyller jeg og pappaen ut hvert vårt skjema og sender inn? Skal han også søke nå? Og barnebidrag, må man søke om det? 

 

Ja, jeg er helt grønn :P

Dere fyller ut hver deres ja. Så du kan fylle ut din nå og sende inn. Du skriver inn dato osv, og du må krysse av at far er klar over NÅR du ønsker din perm.ˆ

 

Så kan far fylle ut sin og  sende inn den senere (senest 4-6 uker før permstart). 

 

Hvis du ikke bor med far, vil Nav automatisk sende krav på barnebidrag når barnet er født og hans navn står på fødselspapirene. Bor du med far får du ikke barnebidrag. Du får barnetrygd på i underkant av 1000 kr i måneden, det også skjer automatisk etter barnet er født.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bra at du fikk så fin oppfølging Optatium!! Kjenner virkelig igjen hvordan den frykten er!! Her har det heldigvis gått seg litt til over helgen. Har ikke hatt det like kjipt som sist uke.

 

Er som sagt verdens minst organiserte gravide kvinne. Har time imorgen på sykehuset, og jeg aner ikke når.. Har mistet papir om innkallelse, og har glemt å skrive det ned. Aner ikke om jeg skal møte opp klokken 8 eller klokken 14 liksom.. I tillegg har jeg så ille kynnere og bekkensmerter at jeg ikke har sjans på å komme meg inn alene... Blir gøy å ringe sykehuset imorgen. Vil egentlig ringe nå, men føler ikke at jeg kan ringe føden for å spørre om når jeg har time imorgen.

 

..Helt håpløst. er i den såkalte ammetåken allerede jeg! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...