Gå til innhold

November 2014 baby❤️


DrømmeSofie

Anbefalte innlegg

To havreknekkebrød med leverpostei og rødbetesalat og et kanelknekkebrød med cottage cheese og banan nytes i dette øyeblikk :)

 

Anonymous poster hash: 54fda...085

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

Kan jeg spørre hva deres frokost besto av i dag ? :)

Havregrynsgrøt kokt på vann, og så kuttet jeg opp et grønt eple i små terninger og drysset over. :)

Min favorittfrokost.

Men flaks at du spurte i dag, for jeg har ikke vært flink til å spise ordentlig, siden matlysten min fortsatt er minimal.

Vitaminene ja, en tablett folinsyre (letter oppraket av jern), to jerntabletter og to omega-3. :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

To havreknekkebrød med leverpostei og rødbetesalat og et kanelknekkebrød med cottage cheese og banan nytes i dette øyeblikk :)

 

Anonymous poster hash: 54fda...085

Oh. Er de kanelknekkebrødene noe gode ? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Kan jeg spørre hva deres frokost besto av i dag ? :)

Havregrynsgrøt kokt på vann, og så kuttet jeg opp et grønt eple i små terninger og drysset over. :)

Min favorittfrokost.

Men flaks at du spurte i dag, for jeg har ikke vært flink til å spise ordentlig, siden matlysten min fortsatt er minimal.

 

Ja, du sliter fremdeles med matlysten? Det var jo en sunn å fin frokost du hadde i dag da :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pannekake med nugatti. Delt med hunden <3 

 

Jeg har et elendig kosthold, og de siste dagene har det bare blitt verre. Ned to kg. Men hadde jo heldigvis fått på meg 10 frem til da, så ingen krise. Eter tonnevis med tilskudd da pga allerede eksisterende tilstander, så vet jeg får i meg det jeg trenger av vitaminer og mineraler da i det minste. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Kan jeg spørre hva deres frokost besto av i dag ? :)

 

Havregrynsgrøt kokt på vann, og så kuttet jeg opp et grønt eple i små terninger og drysset over. :)

Min favorittfrokost.

Men flaks at du spurte i dag, for jeg har ikke vært flink til å spise ordentlig, siden matlysten min fortsatt er minimal.

Ja, du sliter fremdeles med matlysten? Det var jo en sunn å fin frokost du hadde i dag da :)

Ja, matlysten har vært dårlig hele svangerskapet. Rart egentlig, for bortsett fra nå på slutten har jeg ikke vært plagetmed kvalme eller noe slikt. Men det er bare ingenting som frister, så det har vært noen dager hvor det bare har vært noen kjeks eller en knekk sjokolade før eller ettere middagen... Hadde nok ikke fått i meg middag heller om ikke det var to andre i huset som skulle ha middag slik at den måtte lages uansett. :)

 

Det er veldig sunn og fin frokost, men samtidig er det en av de beste frokostene jeg vet, og det var nok det som veide tyngst, at det var sunt var bare flaks. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må forresten bare skryte litt! Har fått gjort så utrolig mye de siste dagene!

Har fått ryddet mye hjemme, og fått fått ferdig en skjenk til stuen, siste strøket på toppen av en kommode i dag, så skal den inn på rommet til lillemor.

Vi har også vært litt nede i huste og fått gjort mye der!

Alt på mørkeloftet er nå ferdig sortert, så nå må kjæresten bare være hjemme slik at han kan hjelpe meg å få det ned. :)

Har også fått sortert ut mye jeg skal gi til en fra kickboxinga. Han og samboeren gikk ifra hverandre i vår, og snill som han er så har han latt henne beholde alt av møbler osv, så han får rundt kjøkken-/spisebord med fire stoler, en del servise og glass, en del tøy og leker til datteren, og litt til sønnen (har noe som er kjønnsnøytralt, men ikke så mye så det blir naturlig nok mer til jenta), et eldr surroundsystem med dvdspiller på, en kassetv og et stuebord.

Det er ikke det nyeste på markedet, men så har han litt frem til han får kjøpt nytt litt etter litt. :)

Veldig gøy å faktisk kunne gi bort litt av tingene til noen som man vet trenger det. :)

 

Utrolig deilig å ha hatt noen dager hvor man føler seg som seg selv igjen (selv om man har en kul på magen som er litt i veien innimellom, og et bekken som ikke er helt som før), og det gjør så uendelig godt for både selvtillitt og humøret å føle at man får gjort litt og ikke bare forsurer miljøet rundt seg og er en byrde (på størrelse med og samme fasong som en drektig sjøku) for alt og alle. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

To havreknekkebrød med leverpostei og rødbetesalat og et kanelknekkebrød med cottage cheese og banan nytes i dette øyeblikk :)Anonymous poster hash: 54fda...085

 

Oh. Er de kanelknekkebrødene noe gode ? :)

Ja, jeg synes de er nyyyydelige :) Kjøpte de alltid i Sverige tidligere, måtte bare ha de, og var så glad når de endelig kom i salg her hjemme :) Blir som en dessert etter måltidet liksom, værtfall slik jeg spiser de, enten med smør og brunost eller cc og banan, mums :)

 

Anonymous poster hash: 54fda...085

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så fint å høre at du er i slaget Ulvemamma!!! :D :D 

 

 

Jeg har ikke spist frokost enda jeg.. :P Skal nok ta meg en brødskive eller knekkebrød med ost, og et glass biola med linfrø. Må bare orke å reise meg fra sofaen først! haha.. Har i det minste tatt kosttilskudd idag allerede da! 

 

Skal sies at jeg sov veldig lenge idag, siden jeg har hatt helt søvnmangel denne uken. I natt fikk jeg endelig sove skikkelig, og da gadd jeg rett og slett ikke skru på noen alarmer idag tidlig! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så fint å høre at du er i slaget Ulvemamma!!! :D :biggrin:

 

 

Jeg har ikke spist frokost enda jeg.. :P Skal nok ta meg en brødskive eller knekkebrød med ost, og et glass biola med linfrø. Må bare orke å reise meg fra sofaen først! haha.. Har i det minste tatt kosttilskudd idag allerede da! 

 

Skal sies at jeg sov veldig lenge idag, siden jeg har hatt helt søvnmangel denne uken. I natt fikk jeg endelig sove skikkelig, og da gadd jeg rett og slett ikke skru på noen alarmer idag tidlig! 

Digg! 

 

Det er så rart det der med at man får sovet skikkelig godt noen netter å helt ræv eller ingenting andre netter… 

 

I natt sov jeg ikke 3 timer en gang!. Men, utrolig nok så føler jeg meg i fin form i dag, så nå holder jeg på å vasker, rydder og prøver å organiserer i stæshet vårt. Shit jeg er så syyyyykt dårlig på å organisere!! Jeg blir helt surrete i hode av det.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det er så fint å høre at du er i slaget Ulvemamma!!! :D :biggrin:

 

 

Jeg har ikke spist frokost enda jeg.. :P Skal nok ta meg en brødskive eller knekkebrød med ost, og et glass biola med linfrø. Må bare orke å reise meg fra sofaen først! haha.. Har i det minste tatt kosttilskudd idag allerede da! 

 

Skal sies at jeg sov veldig lenge idag, siden jeg har hatt helt søvnmangel denne uken. I natt fikk jeg endelig sove skikkelig, og da gadd jeg rett og slett ikke skru på noen alarmer idag tidlig! 

Digg! 

 

Det er så rart det der med at man får sovet skikkelig godt noen netter å helt ræv eller ingenting andre netter… 

 

I natt sov jeg ikke 3 timer en gang!. Men, utrolig nok så føler jeg meg i fin form i dag, så nå holder jeg på å vasker, rydder og prøver å organiserer i stæshet vårt. Shit jeg er så syyyyykt dårlig på å organisere!! Jeg blir helt surrete i hode av det.. 

 

Ja, da må man iallefall nyte de nettene man sover! :sleeping:  I natt sov jeg (uten å måtte på do) fra midnatt til 7 om morningen!! Stod opp kjapt for å tisse, og la meg igjen, siden jeg ikke orket å stå opp!  :fnise: Har hatt mine 3-4 timers netter jeg og... (og da har jeg i tillegg våknet flere ganger og måttet på do)... 

 

Jeg er også veldig dårlig på å organisere!!! Er egentlig nødt til å få ting på plass, og rydde litt nå. Tror det er LENGE siden leiligheten har sett så bomba ut!  :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ble en unntaksdag på frokostfronten, for vi var tomme for brød... Det ble derfor to polarbrød med ost og skinke...;) Vanligvis spiser jeg vanlige skiver, havreknekkebrød eller rugsprø, om ikke jeg tar havregryn og melk. Ellers tar jeg en jerntablett, en folattablett, to møllers tran kapsler og en multivitamin... Ser jo ut som jeg lider av en alvorlig sykdom...;)

 

Her blir det mye tissing om nettene for tida! Skal all urinen skilles ut om natta nå liksom!? Jeg har vært skikkelig slakk i pelsen i dag. Trøtt og full av kroppsverk. Tror jeg brygger på en forkjølelse. Ble hjemme fra jobb og sov til kl. 11.30! Men er fremdeles totalt uten energi...:( tror jeg må ha sovet skikkelig dårlig, for jeg har drømt noe sykt mye rart. :sovne:  Drømte blant annet at jeg født en stor gutt hjemme (vi venter jente...) og at det passet dårlig for vi skulle reise på hotell den helga. Den nyfødte ble igjen hjemme med størstebroren sin. Han satte han i en høystol ved spisebordet, der han selvsagt falt ned... jeg sprang rundt på hotellet jeg var havnet på og leitet etter en måte å komme meg hjem til babyen på... Lurer på hva Freud hadde sagt om dette!? :fnise:

 

Dette ble visst dagens klage...;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Tusen takk!!! Da vet jeg hvertfall at jeg kan spørre hvis det blir helt krise. Har gruet meg ganske mye til siste innspurt, siden jeg har vært livredd for å ikke få nok søvn før fødselen! (Søvnproblemene mine trigges ofte av stress knyttet til behovet for søvn.. Hvis det er logisk?)

 

 

Ellers må jeg bare få det ut: JEG HAR URINVEISINFEKSJON :bond: ...... Omg.. etter en månede hvor jeg har vært SÅ sikker på det, og en jordmor som ikke tok meg på alvor :balltre: .. Var hos min faste jordmor idag (ikke hun som ikke tok meg på alvor sist...). Og joda, det slo skikkelig ut på urinprøven, så jeg ble sendt rett ned til en lege som skrev ut kur til meg. Det hadde visst slått ut så kraftig+de symptomene jeg har, at legen ikke ville at jeg skulle vente på resultatene fra dyrkingen engang. Så jeg har allerede tatt noen doser selexid idag. 

 

Har jo fått direkte vondt i magen fra symfen og opp hele høyre siden. Jordmor tror at de grusomme kynnerne jeg har opplevd den siste uken kan være et resultat av UVI´en.... 

 

Ellers står alt bra til. Hadde med meg en venninne til jordmor idag, og hun ble veldig gira når hun fikk høre hjerteslagene. Så dro vi på shopping etterpå. Endte opp med ullpledd fra lille lam og sånn ullfleece fra nøstebarn, og masse masse annet stæsj... I tillegg hentet jeg ut apotekpakken fra Apotek 1, og den var veldig bra!!! :D :biggrin:

 

Jeg har det på samme måte når det gjelder søvn. Fikk skikkelige problemer etter forrige fødsel fordi jeg ikke fikk sove og fikk rett og slett angst for å ikke få sove. Da fikk jeg i alle fall ikke sove...!! Tror jeg skal spørre etter Imovane hos fastlegen før fødselen, så er jeg beredt... ;)

 

Ellers er jeg ikke sjokkert over at du har infeksjon. Det er jo veldig vanlig i graviditeten og man skal jo sjekkes for det! Godt at du fant ut av det før det ble en blærebekkenbetennelse! Da kan jo fødselen starte. God bedring!

 

Jeg har akkurat sittet og bladd i nøstebarn sin katalog:) De ullfleece dressene ser jo helt fantastiske ut! Fikk du noen vaskeanvisninger? Jeg er helt avhengig av at plaggene kan puttes i maskinen, ellers ender jeg bare opp med å ikke bruke dem...

 

Akkurat samme søvnproblemer har jeg! Sover alltid dårlig før eksamen, før julaften osv osv.. Er da jeg trenger imovane... Bruker det jo ikke til "daglig" på noe som helst slags måte..

 

Den ullfleece dressen er helt fantastisk. Kjøpte den i str nyfødt, og den er helt hvit. Han kommer til å se ut som en liten isbjørn. Elsker den!!  :hjerte:  :hjerte:

 

Det står at den skal vaskes for hånd på 30 grader, men jeg bruker nok maskinen. Har en annen ullfleece fra nøstebarn, som jeg kjøpte brukt på finn.no (str 74/80), og den kastet jeg i vaskemaskinen på 30 grader. Funker HELT fint for min del!  :laugh:

 

Kjøpte også verdens søteste små grå ullfleece-votter. De kan visst brukes fra 0-2 år eller noe sånt ifølge hun damen. Var kjempe myke og fine!! 

 

 

Jeg har aldri tatt noe for å sove (bortsett fra rødvin;)) Men jeg tror det kan være lurt, for å unngå større vanskeligheter. Bare for å komme seg over en liten kneik...

 

Tror jeg må ha en sånn ullfleecedress!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er meget frustrert, fått bekkenløsning, men skikkelige smerter på ene siden.. Ikke krav på sykemeldingspenger før mnd er over. Hvordan holde ut på jobb?? Har en jobb der jeg må være aktiv 😔... Syter nå, men sliter og måtte bare få det ut . Håper alle får en fin kveld 😊😄

Jeg vil anbefale deg å prøve akupunktur!👍😄 Dette har reddet hverdagen min!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Urkh! Jeg er litt kvalm jeg... :kvalm:

Men det er fordi jeg har spist for mye browniesrøre da... :fnise:

Det er jo så godt, og som gravid så har jeg så mye bedre samvittighet for å gjøre slikt! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter også med bekkenvondter/ løsning og har hatt noe hjelp av kiropraktor!

Og dagens frokost var dobbel skive med banan og syltetøy. Disse ble fortært i bilen på vei til jobb noe som selvfølgelig resulterte i en pen syltetøyflekk midt på brystet til min hvite bluse! Er det mulig Hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så flinke alle er med frokosten da!!!! startet bra med gresk yoghurt og nektarin, men kastet meg over brød med nugatti.......... Såe.. Og slik er kostholdet mitt - helt elendig.

 

Har bestemt meg for å utsette studiene, føler meg rimelig mislykka, men det må bare bli slik. Kroppen er veldig sliten om dagen.

 

Men dere, er det fler her som er .... støle mellom beina?  :fnise:  jeg er skikkelig støl i underlivet liksom. Kjenner at baby ligger laangt nede, men jeg har ikke hatt noen vondter eller kynnere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så flinke alle er med frokosten da!!!! startet bra med gresk yoghurt og nektarin, men kastet meg over brød med nugatti.......... Såe.. Og slik er kostholdet mitt - helt elendig.

 

Har bestemt meg for å utsette studiene, føler meg rimelig mislykka, men det må bare bli slik. Kroppen er veldig sliten om dagen.

 

Men dere, er det fler her som er .... støle mellom beina?  :fnise:  jeg er skikkelig støl i underlivet liksom. Kjenner at baby ligger laangt nede, men jeg har ikke hatt noen vondter eller kynnere!

 

Jeg spiste hvertfall veldig mye i forhold til de andre her, hehe.. Ja,ja ;P Men, bruker veldig lang tid på den om ikke noe annet. 

 

Ja, jeg føler at jeg har hovnet opp der, og slik har det vært i ganske lang tid.. :-/ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Jeg spiste hvertfall veldig mye i forhold til de andre her, hehe.. Ja,ja ;P Men, bruker veldig lang tid på den om ikke noe annet. 

 

Ja, jeg føler at jeg har hovnet opp der, og slik har det vært i ganske lang tid.. :-/ 

 

Jeg gjør ikke noe annet enn å spise, så jeg tør ikke si hva jeg stapper i meg når jeg ser alle her inne som er såå flinke :icon_lol: 

 

Ja det er slik her også... Føler meg skikkelig delikat.. Ugh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Jeg spiste hvertfall veldig mye i forhold til de andre her, hehe.. Ja,ja ;P Men, bruker veldig lang tid på den om ikke noe annet. 

 

Ja, jeg føler at jeg har hovnet opp der, og slik har det vært i ganske lang tid.. :-/ 

 

Jeg gjør ikke noe annet enn å spise, så jeg tør ikke si hva jeg stapper i meg når jeg ser alle her inne som er såå flinke :icon_lol: 

 

Ja det er slik her også... Føler meg skikkelig delikat.. Ugh

 

Heheh bra ;P Da er vi ikke alene om ikke noe annet, heheh :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så flinke alle er med frokosten da!!!! startet bra med gresk yoghurt og nektarin, men kastet meg over brød med nugatti.......... Såe.. Og slik er kostholdet mitt - helt elendig.

 

Har bestemt meg for å utsette studiene, føler meg rimelig mislykka, men det må bare bli slik. Kroppen er veldig sliten om dagen.

 

Men dere, er det fler her som er .... støle mellom beina?  :fnise:  jeg er skikkelig støl i underlivet liksom. Kjenner at baby ligger laangt nede, men jeg har ikke hatt noen vondter eller kynnere!

Da er vi to! Jeg bestemte meg også for å utsette studiene. Følte meg helt elendig og mislykket de første dagene. Nå er jeg glad jeg valgte å ta det med ro. Er ikke akkurat noe hastverk uansett!! :P 

 

Og ja, jeg er også støl mellom beina. Har til tider direkte vondt i vagina! haha. Spurte jordmor om det. Har jo hatt bekkenproblemer, men den siste tiden har jeg hatt usedvanlig vondt mellom beina. Føles ut som om noen knivstikker meg der nede. Er spesielt vanskelig å spre beina ( Så det å f.eks sette seg inn i biler er dritvondt..) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Alltså. 

Nu är jag irriterad på den här bebisen. Den har varit extra aktiv dygnet runt i två dagar. Tog nog en timme före jag fick somna igår när jag la mig för natten pga akrobatik i magen. Och massa cirkus efter varje gång jag stått upp för att gå på toaletten. Ikväll la jag mig ca 22:20 och nu, kl 01:00 har jag gett upp med att försöka somna. Hen har varit aktiv hela dagen o kvällen, så trodde hen skulle komma till ro efter inte så länge, men nu har det ju gått 2,5 timme och nu sitter jag här med lite nattmat och en bebis som trycker hit och dit i magen lite nu och då. Gha!

Måste bara skriva av mig här på forumet!

 

Är ju glad att det är liv där inne varje dag. Men just nu - blöh!

 

He, he! Jeg sover uansett hvor mye hun styrer på, jeg:) Kanskje du må beregne litt tid i horisontalen før du går i seng, slik at hun/han får turnet fra seg;)

 

 

Jag har ju fått sova gott för det mesta hittills, så är väldigt glad för det. :) Men det är väl kanske nu det börjar bli såna här störiga nätter för min del. Nu sitter jag här igen kl 01:30. hehe.. 

Jo.. ligger ju på soffan sista tiden på kvällen och slappnar av, så ville trott att bebisen fått möjlighet att aktivisera av sig då, men.. är väl lite extra aktiva dagar bara.  :ball:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi to! Jeg bestemte meg også for å utsette studiene. Følte meg helt elendig og mislykket de første dagene. Nå er jeg glad jeg valgte å ta det med ro. Er ikke akkurat noe hastverk uansett!! :P

 

Og ja, jeg er også støl mellom beina. Har til tider direkte vondt i vagina! haha. Spurte jordmor om det. Har jo hatt bekkenproblemer, men den siste tiden har jeg hatt usedvanlig vondt mellom beina. Føles ut som om noen knivstikker meg der nede. Er spesielt vanskelig å spre beina ( Så det å f.eks sette seg inn i biler er dritvondt..) 

 

Nei, det er jo eeegentlig ingen hast. Bare kjipt å tenkte at jeg egentlig skulle hatt bachelor til sommeren, men det får jeg ikke! Men det er sikkert best for både meg og baby at jeg er hjemme! Skal i hvert fall ordne det i dag :D

 

Hahah, godt jeg ikke er alene. slik er det her også. Blir ikke mye spriking for å si det sånn  :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

 

Jeg spiste hvertfall veldig mye i forhold til de andre her, hehe.. Ja,ja ;P Men, bruker veldig lang tid på den om ikke noe annet. 

 

Ja, jeg føler at jeg har hovnet opp der, og slik har det vært i ganske lang tid.. :-/ 

 

Jeg gjør ikke noe annet enn å spise, så jeg tør ikke si hva jeg stapper i meg når jeg ser alle her inne som er såå flinke :icon_lol: 

 

Ja det er slik her også... Føler meg skikkelig delikat.. Ugh

 

Heheh bra ;P Da er vi ikke alene om ikke noe annet, heheh :P

 

 

Hallo! Hva med meg? Jeg spiser som en hest! Masse frokost, store baguetter til lunsj, ekstra porsjon til middag og to skiver til kvelds... I tillegg går det ned en god del frukt, mandler osv. Og ja, godis...Må seriøst kutte på sukkeret om jeg ikke skal bli gigantisk nå på slutten:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...