Gå til innhold

November 2014 baby❤️


DrømmeSofie

Anbefalte innlegg

 

Og ja, jeg er også støl mellom beina. Har til tider direkte vondt i vagina! haha. Spurte jordmor om det. Har jo hatt bekkenproblemer, men den siste tiden har jeg hatt usedvanlig vondt mellom beina. Føles ut som om noen knivstikker meg der nede. Er spesielt vanskelig å spre beina ( Så det å f.eks sette seg inn i biler er dritvondt..)

 

Hahah, godt jeg ikke er alene. slik er det her også. Blir ikke mye spriking for å si det sånn  :fnise:

Ikke mye spriking her heller, men det er av litt andre årsaker.

Føler meg ikke sexy, og i løpet av graviditeten har ikke mannen vært særlig interessert.

Var ofte tent i begynnelsen, men når jeg fikk så lite respons dalte det veldig etterhvert.

Ikke er det noe særlig kos utenom når han er ute etter, og jeg føler vel egentlig at de gangene vi har sex så er det fordi det er lenge siden sist og han er kåt pga det, ikke fordi han er tent på meg.

 

Da vi hadde lagt oss i går begynte han å kose på meg mens vi lå å snakket om at det nærmet seg osv, og jeg fortalte at jeg gruet meg og at jeg var redd for å revne, eller måtte klippe, da skvatt han bare unna og ble nesten irritert for at jeg hadde sagt det og kom med kommentaren "I'm trying to make a move here!".

Så ble han bare liggende for seg selv under sin egen dyne, frem til han etterhvert merket at jeg ikke sov, kom snikende under dyna mi igjen, og det var åpenlyst hva han var ute etter...

Så kom vi oss i gang da, men etter en liten stund så måtte han gi seg fordi han ble myk...

Så da kom han med en kommentar om at den var litt følsom for tiden og la seg tilbake under sin egen dyne igjen.

Så det endte med at jeg sto opp og la meg på sofaen og ble der i natt, og han merket det ikke før morgenen.

 

Føler meg bare stor, ekkel og usexy. Føler at det er min feil at han mister tenningen.

 

Anonymous poster hash: d5812...f23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

 

 

Jeg spiste hvertfall veldig mye i forhold til de andre her, hehe.. Ja,ja ;P Men, bruker veldig lang tid på den om ikke noe annet. 

 

Ja, jeg føler at jeg har hovnet opp der, og slik har det vært i ganske lang tid.. :-/

 

Jeg gjør ikke noe annet enn å spise, så jeg tør ikke si hva jeg stapper i meg når jeg ser alle her inne som er såå flinke :icon_lol: 

Ja det er slik her også... Føler meg skikkelig delikat.. Ugh

Heheh bra ;P Da er vi ikke alene om ikke noe annet, heheh :P

 

Hallo! Hva med meg? Jeg spiser som en hest! Masse frokost, store baguetter til lunsj, ekstra porsjon til middag og to skiver til kvelds... I tillegg går det ned en god del frukt, mandler osv. Og ja, godis...Må seriøst kutte på sukkeret om jeg ikke skal bli gigantisk nå på slutten:(

Om det er noen trøst så vurderer jeg et stykke brownies til frokost i dag. :P

 

Anonymous poster hash: d5812...f23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

 

Jeg spiste hvertfall veldig mye i forhold til de andre her, hehe.. Ja,ja ;P Men, bruker veldig lang tid på den om ikke noe annet. 

 

Ja, jeg føler at jeg har hovnet opp der, og slik har det vært i ganske lang tid.. :-/

Jeg gjør ikke noe annet enn å spise, så jeg tør ikke si hva jeg stapper i meg når jeg ser alle her inne som er såå flinke :icon_lol: 

Ja det er slik her også... Føler meg skikkelig delikat.. Ugh

Heheh bra ;P Da er vi ikke alene om ikke noe annet, heheh :P
 

Hallo! Hva med meg? Jeg spiser som en hest! Masse frokost, store baguetter til lunsj, ekstra porsjon til middag og to skiver til kvelds... I tillegg går det ned en god del frukt, mandler osv. Og ja, godis...Må seriøst kutte på sukkeret om jeg ikke skal bli gigantisk nå på slutten:(

Om det er noen trøst så vurderer jeg et stykke brownies til frokost i dag. :PAnonymous poster hash: d5812...f23

Men det er vel nettopp slike ting som gjør meg stor og usexy... :(

Men har hatt lyst på det siden Ulvemamna skrev om det i går... :(

 

Anonymous poster hash: d5812...f23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

 

 

Jeg spiste hvertfall veldig mye i forhold til de andre her, hehe.. Ja,ja ;P Men, bruker veldig lang tid på den om ikke noe annet. 

 

Ja, jeg føler at jeg har hovnet opp der, og slik har det vært i ganske lang tid.. :-/

Jeg gjør ikke noe annet enn å spise, så jeg tør ikke si hva jeg stapper i meg når jeg ser alle her inne som er såå flinke :icon_lol: 

Ja det er slik her også... Føler meg skikkelig delikat.. Ugh

Heheh bra ;P Da er vi ikke alene om ikke noe annet, heheh :P
 

Hallo! Hva med meg? Jeg spiser som en hest! Masse frokost, store baguetter til lunsj, ekstra porsjon til middag og to skiver til kvelds... I tillegg går det ned en god del frukt, mandler osv. Og ja, godis...Må seriøst kutte på sukkeret om jeg ikke skal bli gigantisk nå på slutten:(

Om det er noen trøst så vurderer jeg et stykke brownies til frokost i dag. :PAnonymous poster hash: d5812...f23

Men det er vel nettopp slike ting som gjør meg stor og usexy... :(

Men har hatt lyst på det siden Ulvemamna skrev om det i går... :(Anonymous poster hash: d5812...f23

Jeg tipper at du hverken er stor eller usexy! Kanskje større enn du pleier, men det ligger tross alt et lite menneske inni der... :)

Har du snakket med mannen din om det? Kanskje han bare er litt stressa pga tanken på at det er en baby i magen?

90% av de gangene jeg har følte meg oversett e.l. av samboeren så har det egentlig vært at han har forsøkt å ta hensyn til meg pga noe, og jeg ikke har skjønt det. :)

 

Snakk med mannen din, så vil du nok finne ut at han fortsatt synes du er flott og sexy! :)

 

Og unn deg brownies, det fortjener man når man er rugekasse!

(Men om det er noen trøst så frister det ikke i det hele her i dag, fikk halsbrann av det, så det ødela store deler av nattesøvnen min. :P )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ettermiddagen i går ble tilbragt på fødselsforberedende kurs :-) Så nå har samboern lært seg hvordan man masserer en fødende, samt hjelper til medpustingen :P Så fikk vi rugere lære øvelser for å styrke kroppen mot fødselen, samt innføring i gode fødestillinger. I tillegg viste de en film hvor tre-fire damer fødte :-) Så nå er vi godt forberedt :P Kjenner mye på det at jeg faktisk gleder meg til fødselen. Har aldri prøvd det før, og skjønner jo at det blir vondt +++, men samtidig er det jo en dags arbeid (hvis man er heldig og det ikke trekker ut), for et liv <3 Og så gleder jeg meg sånn til å hilse på henne! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Ikke mye spriking her heller, men det er av litt andre årsaker.

Føler meg ikke sexy, og i løpet av graviditeten har ikke mannen vært særlig interessert.

Var ofte tent i begynnelsen, men når jeg fikk så lite respons dalte det veldig etterhvert.

Ikke er det noe særlig kos utenom når han er ute etter, og jeg føler vel egentlig at de gangene vi har sex så er det fordi det er lenge siden sist og han er kåt pga det, ikke fordi han er tent på meg.

 

Da vi hadde lagt oss i går begynte han å kose på meg mens vi lå å snakket om at det nærmet seg osv, og jeg fortalte at jeg gruet meg og at jeg var redd for å revne, eller måtte klippe, da skvatt han bare unna og ble nesten irritert for at jeg hadde sagt det og kom med kommentaren "I'm trying to make a move here!".

Så ble han bare liggende for seg selv under sin egen dyne, frem til han etterhvert merket at jeg ikke sov, kom snikende under dyna mi igjen, og det var åpenlyst hva han var ute etter...

Så kom vi oss i gang da, men etter en liten stund så måtte han gi seg fordi han ble myk...

Så da kom han med en kommentar om at den var litt følsom for tiden og la seg tilbake under sin egen dyne igjen.

Så det endte med at jeg sto opp og la meg på sofaen og ble der i natt, og han merket det ikke før morgenen.

 

Føler meg bare stor, ekkel og usexy. Føler at det er min feil at han mister tenningen.

 

Anonymous poster hash: d5812...f23

 

Helt enig med deg. Føler meg stor, tjukk og ekkel.

Vi har ikke hatt sex på gudvethvormangeuker, og han prøver seg ikke heller. Jeg legger meg lenge før han, og han kommer langt etter midtnatt og da ligger vi ikke inntil hverandre eller noe. Føler virkelig ikke at jeg er noe attraktiv for han. Vi kysser kanskje bare et par ganger i løpet av dagen nå også...... :(

Jeg får ikke noe oppmerksomhet eller noe - og hvis jeg spør om han ikke vil legge seg samtidig med meg får jeg bare til svar at han ikke er trøtt og vil være oppe litt lenger (hadde han vært lysten hadde han jo kanskje tatt det som en mulighet....?) Føler at vi "må" komme i gang for å komme litt nære hverandre igjen, og etter fødsel så blir det jo enda mange uker med pause! Tror seriøst ikke vi har hatt sex mer enn 5 ganger denne graviditeten... Det er jo under en gang i måneden!!!

 

Noe annet enn prøvetiden kan man si :P

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Til dere som ikke har hatt sex på en stund: Jeg har ikke hatt det siden jeg ble gravid!!!!!

 

7 måneder siden sist med andre ord!  :fnise:

 

Har vært en blanding av at jeg har hatt kvalme/vondt, og har hatt null lyst. Men akkurat nå stresser vi ikke med det i det hele tatt. Gidder ikke tvinge meg selv til å gjøre noe jeg ikke vil. Jordmødre har til og med sagt at det ikke er farlig, men jeg vil rett og slett ikke. Helt tragisk, men sånn er det bare!  :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff her er det jeg som avviser :-( mannen har prøvd seg mye og er så flink til å gi kjærtegn, nusse og kose. Så er det jeg sol ikke orker! Jeg er varm, føler meg sprengt, det er turnstevne i magen (og da føles det bare rart med sex) osv.

Men vi ligger inntil hverandre om ikke jeg er for varm, og jeg orøver å nusse og kose tilbake.

Sex hadde vi sist i sommer en gang, jeg begynte P blø etter og ble bare redd for det :-(

Men til jul kanskje;-) Hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, det er fælt å si det, men jeg blir litt glad av at jeg ikke er alene om dødt sexliv om dagen  :fnise:

Det er nok et par måneder siden sist..........  Men jeg også er varm og klam og diger, så jeg har ikke spesielt lyst uansett - jeg bare synes det er litt sårt at HAN ikke vil...
 

Til jul kanskje ja heheheh 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei besøk fra oktober her 😃ikke så veldig unormalt å ikke ha så mye sex nei .. Forrige svangerskap hadde vi ikke sex en eneste gang på 9 mnd. Jeg var uvel og orket ikke og han hadde ikke lyst.. Noe som er verre er at vi ikke hadde sex på ca 7 mnd etter babyen kom heller.. Jeg var redd og hadde ikke lyst.. Han holt seg unna.. Vi var begge slitne og trøtte og hadde nok med hverdagslivet.. Vi lo litt av det og pratet litt om det ..Vi fant tilbake og begynte normale sex rutiner igjen til slutt.. Dette svangerskapet har vi jevnlig hatt sex .. Jeg er mer i form og har mer lyst .. Han også ... Vi er mindre bekymret og i bedre form.. Begge har mer energi enn sist 👏👏👏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde en del sex i sommer faktisk, men nå har jeg vært sur på han så lenge at alt har gått i stå. Årsaken er at han snorker så inni h... Årsaken er at han sliter med allergi. Mest sannsynlig trnger han mer eller ny medisin. Men han får ikke fingen ut til å gjøre noe med det! Og det irriterer meg så grenseløst. I lang tid gikk jeg å la meg på eget rom når han begynte, men nå har jeg begynt å sparke han ut av senga i stedet...;) Så nå går han rundt med martyrmine og synes synd på seg selv..

 

Jada skikkelig voksen konfliktløsning her i huset... Og helt dødt sexliv som resultat;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde en del sex i sommer faktisk, men nå har jeg vært sur på han så lenge at alt har gått i stå. Årsaken er at han snorker så inni h... Årsaken er at han sliter med allergi. Mest sannsynlig trnger han mer eller ny medisin. Men han får ikke fingen ut til å gjøre noe med det! Og det irriterer meg så grenseløst. I lang tid gikk jeg å la meg på eget rom når han begynte, men nå har jeg begynt å sparke han ut av senga i stedet... ;) Så nå går han rundt med martyrmine og synes synd på seg selv..

 

Jada skikkelig voksen konfliktløsning her i huset... Og helt dødt sexliv som resultat;)

haha.. Her blir også samboeren kastet ut på sofaen i ny og ne pga snorking. Det må han bare leve med! :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Vi hadde en del sex i sommer faktisk, men nå har jeg vært sur på han så lenge at alt har gått i stå. Årsaken er at han snorker så inni h... Årsaken er at han sliter med allergi. Mest sannsynlig trnger han mer eller ny medisin. Men han får ikke fingen ut til å gjøre noe med det! Og det irriterer meg så grenseløst. I lang tid gikk jeg å la meg på eget rom når han begynte, men nå har jeg begynt å sparke han ut av senga i stedet... ;) Så nå går han rundt med martyrmine og synes synd på seg selv..

 

Jada skikkelig voksen konfliktløsning her i huset... Og helt dødt sexliv som resultat;)

haha.. Her blir også samboeren kastet ut på sofaen i ny og ne pga snorking. Det må han bare leve med! :P

Jeg skjønner at samboeren min tydeligvis er heldig, her er det jeg som går ut på sofaen om jeg ikke får sove. Uansett hva som er grunnen. :)

Men det er litt fordi jeg liker å ligge på sofaen med pledd og se tv på natten. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

 

Vi hadde en del sex i sommer faktisk, men nå har jeg vært sur på han så lenge at alt har gått i stå. Årsaken er at han snorker så inni h... Årsaken er at han sliter med allergi. Mest sannsynlig trnger han mer eller ny medisin. Men han får ikke fingen ut til å gjøre noe med det! Og det irriterer meg så grenseløst. I lang tid gikk jeg å la meg på eget rom når han begynte, men nå har jeg begynt å sparke han ut av senga i stedet... ;) Så nå går han rundt med martyrmine og synes synd på seg selv..

 

Jada skikkelig voksen konfliktløsning her i huset... Og helt dødt sexliv som resultat;)

haha.. Her blir også samboeren kastet ut på sofaen i ny og ne pga snorking. Det må han bare leve med! :P

Jeg skjønner at samboeren min tydeligvis er heldig, her er det jeg som går ut på sofaen om jeg ikke får sove. Uansett hva som er grunnen. :)

Men det er litt fordi jeg liker å ligge på sofaen med pledd og se tv på natten. :P

 

 

Jeg har bestemt meg for å ta kontroll over territoriet;) Det er han som må ordne opp, så det er hans problem, ikke mitt... Men jeg har angret en del netter. For det er jo jeg som må ta meg av 2-åringen som kan være urolig også... Gubben ligger jo i kjelleren på gjesterommet og nyter freden (han sover jo like godt på tross av egen snorking). Men hva ser han egentlig for seg når babyen kommer? Han vil jo ikke kunne ligge på samme rom som henne heller! Han snorker virkelig enormt høyt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ettermiddagen i går ble tilbragt på fødselsforberedende kurs :-) Så nå har samboern lært seg hvordan man masserer en fødende, samt hjelper til medpustingen :P Så fikk vi rugere lære øvelser for å styrke kroppen mot fødselen, samt innføring i gode fødestillinger. I tillegg viste de en film hvor tre-fire damer fødte :-) Så nå er vi godt forberedt :P Kjenner mye på det at jeg faktisk gleder meg til fødselen. Har aldri prøvd det før, og skjønner jo at det blir vondt +++, men samtidig er det jo en dags arbeid (hvis man er heldig og det ikke trekker ut), for et liv <3 Og så gleder jeg meg sånn til å hilse på henne! :-)

 

lilyheart, var har ni varit på kurs?

Vi ska på två gratiskurser på Sandviken Helsestasjon. Men när jag frågade jordmor om kurser där man lär sig pusteteknikk och praktiska övningar, så visste hon inte att det fanns något sådant. Att kurserna de har är mer teoretiska.

Jag tyckte det verkade konstigt. Jag skulle gärna vilja ha en kurs med praktiska övningar där vi tillsammans kan lära oss några tekniker för att slappna av och underlätta värkarbetet/födseln.

Tacksam för tips! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Ettermiddagen i går ble tilbragt på fødselsforberedende kurs :-) Så nå har samboern lært seg hvordan man masserer en fødende, samt hjelper til medpustingen :P Så fikk vi rugere lære øvelser for å styrke kroppen mot fødselen, samt innføring i gode fødestillinger. I tillegg viste de en film hvor tre-fire damer fødte :-) Så nå er vi godt forberedt :P Kjenner mye på det at jeg faktisk gleder meg til fødselen. Har aldri prøvd det før, og skjønner jo at det blir vondt +++, men samtidig er det jo en dags arbeid (hvis man er heldig og det ikke trekker ut), for et liv <3 Og så gleder jeg meg sånn til å hilse på henne! :-)

 

lilyheart, var har ni varit på kurs?

Vi ska på två gratiskurser på Sandviken Helsestasjon. Men när jag frågade jordmor om kurser där man lär sig pusteteknikk och praktiska övningar, så visste hon inte att det fanns något sådant. Att kurserna de har är mer teoretiska.

Jag tyckte det verkade konstigt. Jag skulle gärna vilja ha en kurs med praktiska övningar där vi tillsammans kan lära oss några tekniker för att slappna av och underlätta värkarbetet/födseln.

Tacksam för tips! 

 

 

Jeg anbefaler denne dama. Det utgjorde virkelig en stor forskjell for meg! Disse teknikkene er gamle og velprøvde, men de virker! Fødselsopplevelse ble en helt annen når man opplevde mestring og kontroll på en helt annen måte!

 

http://toneaanderaa.no/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Ettermiddagen i går ble tilbragt på fødselsforberedende kurs :-) Så nå har samboern lært seg hvordan man masserer en fødende, samt hjelper til medpustingen :P Så fikk vi rugere lære øvelser for å styrke kroppen mot fødselen, samt innføring i gode fødestillinger. I tillegg viste de en film hvor tre-fire damer fødte :-) Så nå er vi godt forberedt :P Kjenner mye på det at jeg faktisk gleder meg til fødselen. Har aldri prøvd det før, og skjønner jo at det blir vondt +++, men samtidig er det jo en dags arbeid (hvis man er heldig og det ikke trekker ut), for et liv <3 Og så gleder jeg meg sånn til å hilse på henne! :-)

 

lilyheart, var har ni varit på kurs?

Vi ska på två gratiskurser på Sandviken Helsestasjon. Men när jag frågade jordmor om kurser där man lär sig pusteteknikk och praktiska övningar, så visste hon inte att det fanns något sådant. Att kurserna de har är mer teoretiska.

Jag tyckte det verkade konstigt. Jag skulle gärna vilja ha en kurs med praktiska övningar där vi tillsammans kan lära oss några tekniker för att slappna av och underlätta värkarbetet/födseln.

Tacksam för tips! 

 

 

Jeg anbefaler denne dama. Det utgjorde virkelig en stor forskjell for meg! Disse teknikkene er gamle og velprøvde, men de virker! Fødselsopplevelse ble en helt annen når man opplevde mestring og kontroll på en helt annen måte!

 

http://toneaanderaa.no/

 

Tack för tips Bamsemams! :)

Glömde ju skriva att jag bor i Bergen, men väldigt bra med alla videor hon har gjort! Såg två nu och ska absolut se alla. :) 

Tack! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det var blitt skrevet litt om frokostvaner.

Jeg spiser akkurat det samme som før egentlig ikke mer ikke mindre, ikke noe forskjell...

Er ikke hektet på noe og det er ikke noe jeg ekstra har lyst på.

Pleier å spise 2 rugsprø med makrell til frokost, 1 porsjon med havregrøt laget på vann til lunch

Middag går det mest i 1 kyllingfilet med grønndaker, torsk, laks og pasta retter

Kvelds er det av og til 2 knekkebrød eller 2 skiver alt ettersom om jeg kjenner meg sulten eller ikke.

Ikke mye pålegg jeg har lyst på men slik er det ALLTID..

 

Ellers er jeg på vei hjem fra Barcelona, er ganske sliten av 4 dager med byvandring og bryllup. Stort sett gått 20 000 skritt for dagen.

Jeg har kynnere hele dagen, iallefall 2-3 ganger i timen ved aktivitet eller bevegelser. Så har ikke helt vært en avdlappende ferie.

Ellers sover jeg forsatt på magen, da jeg nesten ikke har fått noe mage, og har enda ikke skjedd at jeg må stå opp om natten for å gå på do..

Så sånn sett ser det jo ut som at jeg har det perfekte savngerskapet, eneste som plager meg er kynnerene..

 

Har ikke Handlet NOE til babyen :( da jeg har totalt kjøpe stopp når jeg ikke vet hva det blir... Frister ikke å kjøpe noe.. Håper virkelig noen kan fortelle oss hvilket kjønn det er 16.september

 

Riktig god helg til alle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoho kan slenge meg på som en av de sørgelige som ikke har hatt sex mere enn 3 eller 4 ganger i løpet av graviditeten. 

 

Men, jeg har det no hvertfall ganske greit alikevel jeg :P Kanskje litt værre for han andre, men tror han takler det ganske så fint. 

 

Jeg har nærmest ikke hatt noe sexlyst, og da synes jeg det blir litt feil og rart om jeg skal "tvinge" meg selv til å ha sex. Det er ikke noe gøy hverken for meg eller for han. (Stakkars kar.. hehe huff.. ) 

 

Men, til dere som ikke føler dere freshe. 

 

Hva med å ta en tur til frisøren eller dra ut på en liten shopping tur og kjøp dere noe fint ?? 

 

Jeg var hos frisøren i dag pluss en shopping tur etterpå. Og det er digg! Man, føler seg fornyet og fresh! :) 

 

Mitt "Dagens tips" ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og der var det "morgen" for meg :( :( :(

 

Har de siste par-tre-fire ukene (ikke sikker på når det begynte) hatt en kløe som bare har blitt verre og verre, tilslutt fullstendig altoppslukene, sover ikke mer enn en time i strekk, er rett og slett spedalsk, har ikke mulighet til å kontrollere meg. Nevnte dette på kontroll 26.08 og det ble tatt neon prøver som måtte sendes til rikshospitalet. Fikk svar i dag og det viser seg at jeg har fått intrahepatisk svangerskapskolestase (ICP) (overproduksjon av svangerskapshormoner som fører til opphopning av galle i leveren som smitter over i blodbanen, sånn ca) som da bla annet gir kronisk svangerskapskløe og som i verste fall kan være dødelig for baby. Har googlet og lest en del (alt for mye!!!) i dag, og jeg ser de som har fått diagnosen har måttet alt fra ta keisersnitt i uke 30 til igangsettelse senest uke 37, samt et tilfelle hvor babyen døde i magen i uke 36 da hun fikk diagnosen for sent... :(

 

Fikk brev om dette fra sykehuset i dag og fakset resept på Ursofalk til apoteket og beskjed om å ta nye fastende blodprøver, men det blir jo ikke før mandag, og får heller ikke snakket med noen om vidre forløp før da, så er litt bekymret ja :(

 

Håper dere alle sover godt akkurat nå, unner dere det, med alle forskjellige plager og bekymringer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ånei, VurdererBaby, føler med deg. ikke noe gøy å bli sittende med det hele helgen før man kan få en god forklaring på ståa og videre forløp. Eks-svigerinnen min hadde det og der kom det en flott og frisk gutt ut tilslutt. Medisinen tok heldigvis knekken på kløen etterhvert. Husker at hun stod i dusjen og gråt pga kløen før legen fant ut hva det var.

Ønsker deg lykke til med blodprøvene på mandag og effekt av medisiner  :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det kommer til sex så var ikke det et problem i forrige svangerskap. Denne gangen derimot har det vært stille på den fronten. Dels pga et underliv godt beskrevet av andre tidligere her (hoven, øm, all sparking rettet nedover osv) og dels pga mannen min som er redd for å treffe henne  :fnise:

Forrige gang ventet vi en gutt og da var han ikke bekymret i det hele tatt :laugh: . Kan jo skyldes at han er mer redd for en datter enn en sønn, eller at han har hørt litt flere historier i kamaeratflokken nå som de fleste andre også har blitt pappaer. 

Vi har løst det med at jeg heller hjelper ham litt slik at det ikke blir helt tørke her. Trenger jo ikke å ha samleie hvis mannen har helt panikk for å skade ungen/satt ut av å ha en baby så nært innpå. Viktigste er å komme i gang igjen med intimiteten før det går for lang tid. Som oftest er det kvinnen det fokuseres på i forhold til dette, men jeg tror det er like mange menn som strever med omveltningene i livet og frykten for å skade/ødelegge noe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og der var det "morgen" for meg :( :( :(

 

Har de siste par-tre-fire ukene (ikke sikker på når det begynte) hatt en kløe som bare har blitt verre og verre, tilslutt fullstendig altoppslukene, sover ikke mer enn en time i strekk, er rett og slett spedalsk, har ikke mulighet til å kontrollere meg. Nevnte dette på kontroll 26.08 og det ble tatt neon prøver som måtte sendes til rikshospitalet. Fikk svar i dag og det viser seg at jeg har fått intrahepatisk svangerskapskolestase (ICP) (overproduksjon av svangerskapshormoner som fører til opphopning av galle i leveren som smitter over i blodbanen, sånn ca) som da bla annet gir kronisk svangerskapskløe og som i verste fall kan være dødelig for baby. Har googlet og lest en del (alt for mye!!!) i dag, og jeg ser de som har fått diagnosen har måttet alt fra ta keisersnitt i uke 30 til igangsettelse senest uke 37, samt et tilfelle hvor babyen døde i magen i uke 36 da hun fikk diagnosen for sent... :(

 

Fikk brev om dette fra sykehuset i dag og fakset resept på Ursofalk til apoteket og beskjed om å ta nye fastende blodprøver, men det blir jo ikke før mandag, og får heller ikke snakket med noen om vidre forløp før da, så er litt bekymret ja :(

 

Håper dere alle sover godt akkurat nå, unner dere det, med alle forskjellige plager og bekymringer :)

 

Dette høres forferdelig plagsom ut! Hvor mange uker er du nå? Det er vel uansett forløp en del uker igjen... Håper inderlig at medisinene dine hjelper og at du får tett oppfølging videre. Jeg måtte google dette litt jeg også, og selv om risikoene er forhøyede, så er de vel veldig små? Om du får skikkelig oppfølging, så går nok dette bra, selv om det er pyton mens det står på!! Jeg leste at kløen er værst om natta, så da blir det kanskje best å sove på dagen? Jeg blir så forbanna på leger som sender ut sånt i brevform! Er det mulig... Klem! Klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Ettermiddagen i går ble tilbragt på fødselsforberedende kurs :-) Så nå har samboern lært seg hvordan man masserer en fødende, samt hjelper til medpustingen :P Så fikk vi rugere lære øvelser for å styrke kroppen mot fødselen, samt innføring i gode fødestillinger. I tillegg viste de en film hvor tre-fire damer fødte :-) Så nå er vi godt forberedt :P Kjenner mye på det at jeg faktisk gleder meg til fødselen. Har aldri prøvd det før, og skjønner jo at det blir vondt +++, men samtidig er det jo en dags arbeid (hvis man er heldig og det ikke trekker ut), for et liv <3 Og så gleder jeg meg sånn til å hilse på henne! :-)

lilyheart, var har ni varit på kurs?

Vi ska på två gratiskurser på Sandviken Helsestasjon. Men när jag frågade jordmor om kurser där man lär sig pusteteknikk och praktiska övningar, så visste hon inte att det fanns något sådant. Att kurserna de har är mer teoretiska.

Jag tyckte det verkade konstigt. Jag skulle gärna vilja ha en kurs med praktiska övningar där vi tillsammans kan lära oss några tekniker för att slappna av och underlätta värkarbetet/födseln.

Tacksam för tips!

Her var det helsestasjon som arrangerte :-) Tre deler, en med film og to jordmødre som gjennomgikk fødsel fra begynnelse til start, en med fysioterapeut som lærte øvelser og pusting, og til slutt ammehjelpen som fortalte om hele spekteret av amming :-) Veldig lærerikt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan har dere delt opp permisjonstiden ? Må si jeg synes det er litt vanskelig å vite hvordan vi kan dele det opp.. 

 

Kjæresten jobber med et prosjekt som varer i 2år, og han må nesten jobbe litt selvom han er i permisjon, og kan ikke ta mere enn 10 uker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...