Gå til innhold

sommerkroppen 2015! :-)

Anbefalte innlegg

Jeg er tydeligvis ikke flink og det viser på vekta. Vet ikke helt hva jeg gjør feil, men ser for meg at det er nøttene fordi om jeg har kuttet drastisk ned.

Jeg er også utslitt av sene kvelder, hodebry og et barn som ikke er fornøyd med tingenes tilstand uansett hvordan tilstanden er.

Skal på vekta i morgen, men venter mer oppgang enn nedgang etter hva snikveiingene viser. Spiser likevel ikke mat som jeg ikke skal ha.

18 kilo på et par dager hadde nok gjort at jeg akkurat hadde nådd målet, hadde ikke vært noe å klage på det :P

Fortsetter under...

Spiser du mye meieriprodukter Moota?

Digger bloggen til LCHF ingenjøren. Hun har gått ned 79kg på strikt lowcarb-highfat. Og når det stangerte kuttet hun på meieriproduktene. Ett kjapt google søk viser at det er mange som reagerer på høy andel av melkeproteiner i kosten. Andre reagerer ikke i det hele tatt og kan meske seg.

http://lchfingenjoren.se/2014/january/tips-pa-mejerifri-lchf.html

Legger ved denne da HI i den tråden slet mye med vond og hard mage. Tråden sklir litt ut i en amalgam i tennene diskusjon. 

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=20974

Om jeg ikke har bommet helt så er vel Steinalderkost (Paelo) i hovedsak lavkarbo uten meieriprodukter. Og litt løsere i tøylene når det kommer til frukt. 

Jeg spiser ost. Altså fråtser ikke, men om jeg lager noe med ost til barna eller mannen tar jeg kanskje 3-4 skiver. Spiser aldri så tidlig som jeg lager frokost og matpakke til dem, så det blir kanskje 2-5 ganger i mnd.

Ellers har jeg "lov" å spise 1 medium tortilla wraps max 2 ganger i mnd og da har jeg ost oppi.

Og om jeg en sjelden gang nå ikke har matlyst lager jeg kanskje karbonadedeig med ost på. Så det er ikke kjempe store mengder. Lager ikke den sausen med fløten heller lenger, for klarer ikke salat akkurat nå :o

Så det blir en skyr til dagen sånn til vanlig.

Spiser egg og crabstick eller reker med majones til frokost. Nøtter og eller vannmelon til lunsj. Noen ganger skyren. Middag til middag. Kjøtt eller fisk med grønnsaker og smør til middag. Nøtter og eller skyr og eller vannmelon til kvelds. Sånn ser dagen ut som regel. Spiser som sagt skyr bare 1 gang da.

Nei det var veldig lite meierier kan ikke være det da. Mange reagerer også på aspartam og skyr er vel søtet med dette og pepsi max (unnskyld hvis jeg banner i kjerka nå).  :forvirret:

http://www.godhelse.info/index.php?option=com_content&view=article&id=6&Itemid=6

http://www.nyhetsspeilet.no/2009/06/de-skadelige-lightproduktene/

http://www.livestrong.com/article/444504-aspartame-stomach-cramps/

Haha du må bare banne i kirka, men jeg har jo suksessfullt gått ned nesten 30 kilo, og mange av de kiloene har jeg gått ned mange ganger. Med pepsi max. Og det rant jo av meg før vi reiste og da spiste jeg nesten bare skyr. Så jeg har litt is i magen fordi om det er opp noe denne uka :)

Får ta mer tak om det går videre oppover. Blir nok nøttene som forsvinner ut av huset da :(  Er blitt helt avhengig :P

Skremmende hvor mange kg man har gått ned til sammen selv om det er de samme om og om igjen. En rask telling i hodet her sier at jeg har gått ned 55kg. Så egentlig er jeg jo en slankemaskin, bare skru av legge på seg maskineriet nå så er jo dette i boks.

Annonse

74.1, 300 gram ned. Må innrømme at jeg er litt skuffa for så 73-tallet da jeg snikveide meg tidligere i uka. Men det er vel små ting som spiller inn.

Fornøyd med å ha trent 4 ganger denne uka; 30 days, stepstyrke, joggetur og afrodans. Jeg kjenner at kroppen begynner å bli sterkere og strammes opp så er jo selvsagt glad for det!

Denne helga skal vi på hyttetur. Jeg hadde håpa å veie 70 kg nå, men sånn ble det ikke. Ja ja, jeg fortsetter med lavkarbo da jeg kjenner det er godt for blodsukkeret mitt. Målet er at på neste hyttetur i høstferien DA har jeg lyst til å 70 kg. Også er målet deretter 65 kg til jul.

God helg jenter :)

PS; tar gjerne av 18 kg på ei uke jeg og altså ;)

101kg dvs 500g nedgang. Hadde håpet på en knalluke som sist men det er vel ikke så rart med roligere nedgang denne uka. Jeg har så lyst til å komme ned på tosifret nå. Neste uke kommer jeg med månedsrapport og nye kroppsmål. :)

Hehe, 18 kilo på et par dager ja, det hadde vært noe ;)

Jeg sliter også, er så utrolig vanskelig.

Var veldig flink både mandag og tirsdag, spiste sunt og riktig, ikke noe snop, ikke noe småspising. Så i dag sprakk det med et smell... De hadde en sånn rull med kransekakedeig til 10 kr ved kassa på rema, fordi et bare var et par dager igjen på datoen. Så tok jeg den med hjem da, kuttet den i skiver og stekte dem. Slike kransekakekjeks er jo fantastisk godt, og veldig fullt av kalorier :(

Men men, gjort er gjort, spist er spist. Mandag og tirsdag ble bra, onsdag ble ikke bra, så da får torsdag og fredag bli bra. Da blir de fleste dagene bra ihvertfall, og det er ikke så ille bare det. Prøver å holde motet oppe her.

Anonymous poster hash: 565c4...180

Vet ikke helt hvorfor jeg ble anonym her, ikke meningen.

Har ihvertfall vært på vekta i dag, bare 200 gram ned. Litt skuffende siden mesteparten av uka har vært bra (bortsett fra onsdag), men fikk mensen på morgenkvisten i dag så holder nok på litt vann også.

I går var jeg skikkelig sulten hele dagen, hjalp ikke å spise en gang. Men jeg var flink. Spiste et sunt lite måltid til frokost, lunsj og middag, litt frukt til kvelds, ingen småspising. Var sulten hele dagen og la meg sulten. Er nok ikke til å komme fra at magesekken min er såpass stor at jeg må kjenne litt på sulten før den venner seg til at det ikke kommer mer mat (den krymper vel faktisk litt etterhvert?)

Nå blir utfordringen å ikke fråtse i helgen, magesekken vil jo aldri bli mindre om jeg tyter og spiser hele helga. En del dårlige vaner som må vekk her ja.

Har kjøpt en kokoebok med Paleo-kosthold. Jeg har på ingen måte tenkt å følge dietten, eller leve lavkarbo, men det var så mange gode oppskrifter på sunne, gode middager, med enkle råvarer. Lager jeg poteter, ris eller pasta ved siden av blir det flott mat til hele familien. Vekk fra Toro-posene!

Ja fire småtroll, magesekken krymper faktisk ganske fort altså :)  Heldigvis!

Har også vært på vekta i dag, det var som jeg visste opp. Var 82,1 på mandag, og 81,8 i dag, så har tatt inn igjen litt da. Får være fornøyd med det. Men var 81,6 sist fredag, så det er jo litt kjipt like vel. Hadde trodd veien ned til under 80 var kort etter den, ja dramatiske vektnedgangen jeg hadde når jeg startet etter ferien. Total vektnedgang etter ferien er jo alikevel bra så får roe nervene litt hehe :)

Blir ikke klok på denne kroppen, sist uke veide jeg 83.0 og da fikk jeg t.o.m mensen samme dag. Men nå etter en flink trenings og spise uke så landa jeg på 83.3?! Spiste bitte litt mat og kake på søndagen men likevel . :vekt:  :sjokolade:  

Annonse

Som sagt fett veier mer enn muskler, men jeg kan skrive under på at det er vanskelig å huske når vekta står stille. Og selv om man ikke trener så kan musklene vokse bittelitt når de får riktig næring. Og det lille utgjør kanskje stillstand på vekta innimellom. 

Stillstand er pyton! Opp er verre, men det er også en mager trøst når vekta står. Jeg ble litt glad når jeg sjekket i dag og så at jeg "bare" er 200g mer enn sist fredag. Håper jeg har tatt meg litt igjen og kanskje er jeg heldig og går videre nedover. Kan ikke gi opp nå!

Jeg håper at det er pga vann i kroppen fra den varmen her, kanskje litt muskler å siden jeg klarte litt tyngre vekter om tirsdag. Målebånd prøvde jeg i førsten, men husket aldri hvor jeg målte sist.

*puste rolig ut* ok, får slutte å tenke på det og bare håpe på bedre resultat neste uke

Jeg håper at det er pga vann i kroppen fra den varmen her, kanskje litt muskler å siden jeg klarte litt tyngre vekter om tirsdag. Målebånd prøvde jeg i førsten, men husket aldri hvor jeg målte sist.

*puste rolig ut* ok, får slutte å tenke på det og bare håpe på bedre resultat neste uke

Har en bitteliten notisbok gjemt under annet stæsj i den ene skuffen på badet jeg, der skriver jeg ned målene hver gang jeg måler ;)

Bruker ikke målebånd hver uke da, men innimellom...

Har ikke tro på særlig nedgang her jeg heller( veiing mandag) blitt som deg moota hekta på nøtter, og det funker vel dårlig på lavkalori....!!!??? Må slutte å kjøpe..siste rest i dag!

Hektisk uke så ingen trening. Men husarbeid er vel på grensen til trening??

Snikveiing i dag viste 70,6 de vil si 600 g opp siden mandag, dette lover ikke bra for mandag...

Hvilken dårlig slanker jeg er?!? Klar kun og slanke meg i en uke, for så å ha en til to uker pause og ny slanke uke, rart det går dårlig?!?

Kjevelås?!?

Har klart å kutte sjokoladen så da må jeg vel klare og kutte nøtter også?

Nøtter passer dårlig sammen med lavkalori ja. Jeg prøver også å begrense meg. Kunne nok lagt i meg flere poser med både peanøtter og cashewnøtter til dagen.

Jeg fikk om ikke annet litt trim igår. Og det kjennes. Sist helg sparklet jeg gangen oppe. Så igår pusset jeg hele dritten med pussemaskin og var med å male over med grunning. I tillegg hadde jeg støvsugt nede og måtte.pga disse aktivitetene dusje både morgen og kveld.

Blir tapetsering idag så kanskje jeg blir svett og forbenner noe fett idag også :P Så får jeg ligge pal neste uke :)

Vi er hos svigers i helgen og i dag har vært en seriøs høykarbodag. Starta dagen med risengrynsgrøt, så ble det milkshake, avsluttet med pizza fra peppes. Men det har også vært noe positivt, jeg spiste ikke opp all grøten kun halve, da kjente jeg at jeg var fornøyd. Kjøpte meg milkshake og drakk halve før resten gikk i søpla. Pizzaen ble kun tre små stykker og masse salat. Jo og så litt sjokoladepudding til dessert også her spiste jeg ikke alt bare ca halve porsjonen.

Så alt i alt fornøyd. Kunne fort blitt dobbelt opp med kalorier i dag

Jogget et lite kvarter i går, men at jeg aldri lærer.. jogget selvsagt på asfalt og det kjentes. Så ble mer gange enn først tenkt. Men jeg klager ikke når turen ble på 45min til sammen.

I dag ble det en litt annerledes trening ute på stuegulvet. Cardio HIIT, denne videoen: 

Om jeg føler for det, blir det en liten kveldstur. 

Kan komme med vektmål, men tviler på at det viser noen nedgang. Spiser relativt normalt om dagene og kveldene, men til middagen er det hamburger. Burde virkelig på butikken snart, for vi har ikke så mye sunn middagsmat i skapene, eheh. Får lønn den 12. så da blir det vel hamstring på butikken. :strix:

Godteripausen går også fint! Gått 14 dager uten nå, men unner meg noen ganger kjeks, og nøtter (uten peanøtter og chilinøtter) men bare en neve for dagen. Pistasjnøtter er jo f.eks. veldig bra for kolesterolet - så til en viss mengde er dette veldig sunt. :tommelopp:

Endret av Lunaria

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...