Gå til innhold

Februarbabyer 2015 <3

Anbefalte innlegg

Skrevet

I morgen skal vi på tidlig ul, jeg gruer meg så fælt, jeg er så redd for dårlige nyheter. Samtidig gleder jeg meg til å være ferdig og forhåpentligvis kunne puste lettet ut og roe bekymringene. Jeg er 13+0 idag.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lykke til med UL:-) I de fleste tilfeller går det bra, så sjansene for at det skal få bra for deg er store;-) ....men skjønner bekymringene! ☺

Skrevet (endret)

Herregud for en tøff start på hverdagen og jobbingen jeg fikk idag. Har mange pasienter hver dag og etter første pasient så reiste jeg meg opp og bekkenet verket som bare det! Klarte så vidt å gå over gulvet! Til og med korsryggen gjorde vondt.. Hvordan skal dette gå? :( Jeg har aldri vært borte fra jobben/sykemeldt før, men nå må jeg bare komme meg til legen ganske snart..

Hvordan gikk ul muldvarpen?

Endret av Lulusen
Skrevet

UL gikk kjempebra :D veldig rart og litt uvirkelig å få se den lille. Vi var så spente, og legen sa at alt så veldig bra ut :) i følge hennes målinger er jeg 13+1, akkurat hva jeg trodde. Hun tok både utvendig og innvendig for å få best mulig bilder. Vanskelig å si noe om kjønn, men hun følte kanskje at det kunne være jente. Jeg tror ikke helt på det før OUL. Hehe

Skrevet (endret)

Hi Girls. Sist uke var jeg på privat UL. Å det er vært pengene. Bekymring og angst la jeg igjen på det kontoret. Alt sto vel til med nurket. Og da kan guttungen på 8 år bli med på OUL som er 12 sept.

Endret av Mocc@
Skrevet

Takk for alle gratulasjoner jenter :) Hyggelig å kunne dele gleder også :)

Babel80: Du misforsto ikke! Vi fikk "dødsdommen" og beskjed om at det var 98% sjanse for at barnet ville dø i løpet av svangerskapet og at det måtte være et eller annet kromosomavvik. I beste fall, hvis det ikke var Turner syndrom, så var det svært dårlige odds for å få et friskt barn. Da er det jo helt vilt hvilke tanker og verst-tenkelig-scenario som dukker opp i hodet. Alt i fra autisme og hjerneskade til sterkt fysisk handikappet barn. Hvordan vil fremtiden vår bli nå, liksom!? Et liv preget av sonde-mating og sorg over et barn som ikke får leve et fullstendig liv!?

I ettertid kjenner jeg at jeg sliter med å ikke bli ørlite grann forbanna på hun som sa dette. Hadde da måttet kunne gå an å si noe sånt som: "vi finner en cyste, men la oss nå sjekke alt før vi drar noen konklusjoner. Det kan være noe, men kanskje ingenting". Eller?? 

MEN, det vil jo gå bra! Mest sannsynlig! :) :) :) Skal ikke henge seg opp i slikt....så veldig lenge.... :P

Lulusen: oh yes, føler med deg! Bekkensmerter og søvnløse netter. Check! Kvalmen har dukket opp igjen i forbindelse med måltider. Åpner kjøleskapet om morgenen og bare står der lenge, uten å finne noe å spise. Grøss... alt er ekkelt.

Jeg ble skjøvet utenfor "si-det-på-jobb-kanten" i dag. Var vanskelig å få ut ordene men det ble lettere. Er tross alt 15+1 i dag og magen vises godt. Mange som bare sååå på den uten å tørre å spørre direkte, bare "har det skjedd noe nytt i ferien da...?" :D Sambo postet på FB i kveld, så nå er det UTE! Wææ!

Skrevet

Det er ute hos de fleste her nå også. Merker at det er noen dom titter på magen her også uten at jeg har sagt noe 😉 må ærlig innrømme at det føles godt at flere og fler vet det 😊

Natt til søndag kom kvalmen for fult! :-/

Hadde ordentlig vondt i magen lurer på om jeg har hatt omgangsyken?

Spydd jevnlig og vært kvalm og vært super sensitiv på lukter. Omgangsyken eller svangerskapskvalme ? Tipper det var omgang syken natt til søndag så har svangerskaps kvalmen tatt over? Eller hvit lenge er det vanlig å ha omgangsyken?

Håper ikke det!:-( de venter på meg på jobb og er litt "krise" at jeg er borte, begynte ny jobb for en uke siden.

Skrevet

Synes det er så fantastisk at dere fikk kontrabeskjed Bambi-Bolla :-D

KapteinSabeltann-mamma: Hvis du hadde omgangssyken så ble nok kroppen veldig tappet og da er det lett for svangerskapshormonene å lage krøll i kroppen igjen. :-) Kok havresuppe og drikk det jevnt igjennom dagen! Helt gull for en sliten kropp som trenger å få seg i næring. Spesielt når ingenting frister. Dette var et tips som bestemor ga meg og det gjorde susen ganske raskt.
Havresuppe: Vann, havegryn(lettkokte) og salt. kan godt ta opp i litt sukker også for smaken sin skyld. Gjør den så tynn at du lett kan drikke den lunken fra kaffekoppen.

Gratulerer med vellykket UL Muldvarpen! :-D

Skrevet

Hei dere! Her var det mye lesing å ta igjen, både på 1. og 2. tri!

Er nå 14+0 og mini klamrer seg fast. Skal på ny UL førstkommende torsdag og gruer meg. Har fått alt på avstand denne uka og kost meg i Hunderfossen med jenta mi, sambo og venner :)

Magen er svær! Men tror jeg har fått mer flesk gitt, noe som kanskje ikke er så rart med tanke på det usunne kostholdet de siste månedene. Er jo konstant forstoppa også og det tar jo også plass :P

Ser ut som jeg er 6 mnd'er gravid :P

Kvalme og alle plager er borte - bortsett fra begynnende bekkenløsning i venstre hoft/fot. Jeg klager ikke! Kvalmen er noe dritt :D

Tror jeg kjente bevegelse for en uke siden da jeg lå på sofaen en sen kveld. Kjentes som en ørliten og svak krafsing nede ved skambeinet. Har ikke kjent noe siden da.

Leste forresten ang. uke 14 et sted at nå skal man kunne kjenne kanten på livmora ca. 10 cm under navlen. Det jeg synes er rart da er at når jeg tok morkakeprøven så stakk de 3 cm under navlen og traff morkaka som lå øverst i livmora! Er jeg lengre på vei eller? Kanskje jeg bare har ei gigablære som dytter alt oppover?

:P

Isjas sitter i hofta å stråler fra hoften å ned. Bekken løsning har ikke noe

Med

Foten å gjøre.

Isjas heter vel det du har i beinet fot.. Noe dritt!

Anonymous poster hash: ec948...687

Nei, det er bekkenløsning. Hadde det samme forrige gang også. Ryggen min er et helt annet kapittel :P

Anonymous poster hash: ec948...687

Skrevet

Vi har vært på UL på Volvat i dag, og der fikk vi se en sprellende (og hikkende) baby på 5,9 cm! Gynekolog sa at den var meget aktiv, og gikk igjennom alt fra topp til tå: hode, hjernehalvdeler, nakkefold, ryggrad, armer (med fem fingre), bein og magesekk. Samt vi fikk høre hjertelyden. Alt så bra ut, så det lover godt. Ble også satt frem fra 11+6 til 12+3, så da sniker jeg meg over her. Ny termin er 25 februar :)

Skrevet

Deilig å lese positive glade oppdatering fra ul 😊😊👍 hurra!

Snart er det oul for oss vel ?:-)

Jeg har fremdeles den ekle smaken i munn , smaker så vondt at jeg nesten brekker meg av den. Så MÅÅ ha no i munn, så si hele tiden.. Det er så slitsomt 😔 kommer det til å forsvinne ?

Skrevet

Under 3 uker til oul nå, juhuuu!

Tror kaaanskje jeg kjente liv i går, men veldig usikker på om det var det:-p

Ellers syns jeg magen vokser her, og prøver liksom å holde den litt inn fortsatt! Er jo ikke store kulen når jeg ligger på ryggen, men jammen buler den ut når jeg står. Har også begynt å kjenne kynnere ved stress. Slitsomt! Tråkket på vekta i går, og var sikker på jeg hadde gått opp flere kilo, men den viste +1 kg på vekta... er nok en del slappere i kroppen, og føler meg litt små-tjukk;-) 15-16 uker nå, så det går fremover 😊

Ha en fin dag, dere!!

Skrevet

Straks 14 uker og fortsatt ingen synlig babymage. Kjenner en hard håndball nederst i magen når jeg ligger men jeg synes å huske fra forrige gang at jeg ikke hadde noe mage da heller. Fikk først mage rundt uke 16-17 og da kom den fort. Gleder meg veldig! Jeg har gått ned jeg da. Når jeg begynte på østrogen i forbindelse med fryseforsøket så gikk jeg opp 2 kg iløpet av noen uker. Kun vann...  Nå er det 2 uker siden jeg sluttet med pillene og vekta viser 1,5 kg ned. Så da kan jeg kanskje regne +0,5 kg da...? Fra normalvekt liksom.

Ikke så kvalm lenger men kastet opp både igår og idag... Plutselig. Ganske så ubehagelig.
Enda 5 uke til OUL her:-/ Glad for at vi var på tidlig UL :-)

Har begynt å få tilbake lysten på sjokolade og klarer å drikke litt kaffe på morran. En halv kopp med masse melk for å våkne.

Skrevet

Hei. Nærmer meg 13 uker med stormskrit og endelig er kvalmen begynt å gi seg. Føler at jeg har litt overskudd så i dag skal jeg på spinningtime!! Har ikke hatt noe energi siden jeg ble gravid og det lille jeg har hatt har jeg brukt på min datter :laugh: Har fått meg en god mage så alle som ser meg kaster et ekstra blikk ned på den :fnise: Har ikke fått noen time til OUL enda så lurer på om de har glemt meg?! Lenge siden dere fikk innkalling???

Skrevet

Jeg er 13+6 i dag. Formen er bedre men er ganske sliten. Sover dårlig og det er mye styr å passe på minstemann på 2,5. Kjenner at jeg ser frem til mer energi ja. Håper det kommer snart. Samme med magen. Ser fortsatt bare litt småfeil ut. Gleder meg til jeg får en skikkelig babymage. Om et par uker stikker den vel frem 😊 håper dere andre har en fin dag.

Skrevet

13+0 i dag så da hopper jeg inn her :-) Tror energien her begynner å komme litt tilbake, så håper det går rette veien. LIgger litt våken om nettene allerede, og kjenner det er slitsomt. Magen her er kommet for fullt. Ingen tvil om at jeg er gravid nei. Har vel kanskje litt med at det ikke er lenge siden forrige fødsel og i tillegg så er det to inni her nå :-) OUL er 22.sept og håper da å få vite kjønn.

Skrevet

Morro at det begynner å fylle seg opp med folk her nå :-)

Og ser flere sliter med søvnen.. Jeg har store problemer med søvnen. Noen kvelder klarer jeg ikke å sovne, ligger våken og bare hviler hele natta.. Andre netter våkner jeg hele tiden, og i natt var jeg lys våken en times tid rundt 04.00!

Bekkenet er plagsomt når jeg jobber, skal til legen imorgen, får se hva han anbefaler. Bruker også all min energi på jobben, så når jeg kommer hjem ligger jeg som et slakt på sofaen og fryser under pleddet fordi jeg er så sliten og har dårlig samvittighet for at jeg ikke orker å leke med 2-åringen min.. Kjenner at det er uholdbart å ha det sånn her videre, samtidig er det lite fristende med sykemelding som selvstendig næringsdrivende, men har man ikke noe valg så må man jo bare. Lovte meg selv å ta mer hensyn til meg selv dette svangerskapet så det skal jeg gjøre og!

Har sagt det på jobbene mine at jeg er gravid. Den ene jobben sa jeg opp i samme slengen, så det ble litt mye dårlig nytt for hun jeg jobber for.. Dårlig stemning igår, men sånn er det bare. Godt å få det ut å slippe å holde det skjult.

Imorgen er jeg 15+0! Magen er gedigen, alle niglor på magen når de ser meg, ikke alle tørr å spørre om jeg er gravid, men ser de lurer fælt :P Nå går det fort mot oul :) bare litt over 3 uker igjen. Er også veldig spent på kjønn!

Skrevet

Jeg fikk time i posten 5 dager etter første kontroll hos legen.

Jeg er i ok form, eller nei, formen er fin, er meg selv, bare denne vonde smaken går bort. Men er ikke det rart, hjemme er den så plagsom, men på jobb merker jeg den nesten ikke?!

Kjenner at jeg har vondt i korsryggen- er det vanlig i graviditeten?

Skrevet

Var på første sv.sk.kontroll i dag, 15+3. Litt seint men det ble nå slik. Jeg må begynne med jern, men da vil det kanskje komme litt mer overskudd :) Alt var ellers normalt og babyen liker å ligge på høyresida i magen. Hver gsng finner vi hjertelyden der :) Synes det gir mini litt personlighet ;P

Sabeltann-mamma: det er helt vanlig å ha litt vondt i korsryggen når man endrer holdning pga magen og slikt. Har det jeg også, iallefall en slien-følelse slik st jeg må tøye litt eller legge meg ned. Har også vondt i lysken og sliter litt med å gå etter å ha sittet en stund.

Gikk på vekta i dag. Hvis jeg regner baby og livmor som 0,5 kg til sammen så har jeg gått opp reelt ca. 1 kg. Svært fornøyd med det!

Skrevet

Er det noen som kjenner hvor høyt opp livmora står nå? Jeg klarer ikke å kjenne kanten.. Men merket akkurat noe ved siden av navelen? Det går vel ikke an at livmora står så høyt allerede, så var vel luft eller no.. Gleder meg til å kjenne skikkelige spark jeg nå! :)

Skrevet

Synes det er veldig vanskelig å kjenne livmoren jeg. HUsker jeg kjente den i forrige svangerskap da jordmoren viste meg akkurat hvor den var he,he

Skrevet (endret)

Vi har fått sagt det til storfamilien og har begynt å si det på jobb når temaet kommer opp. Synes selv at det synes veldig godt men det er bare de som vet som ser det - eller så er de bare snille ;-)

15 uker i dag og passer nesten ingen av mine buksene lenger, bare de som var løse før. Var i utlandet en langhelg sist og kjøpte meg de vanvittig fine graviditetsklær og noen utrolig gode svangerskaps-joggebukser som jeg kan bruke hjemme på kveldene og når jeg skal ut og løpe. Deilig!! Her i byen er det bare H&M som selger bittelitt :-(

Jeg kjenner heller ikke toppen av livmora men kjenner livmora mellom hoftebeinene. Har jo fått litt mage men siden toppen av livmora skal være rundt 8 cm under navelen nå, er det nok bare magesekken og tarmene som har ryddet plass lenger ned. Har kjøpt meg en angel sounds doppler sånn at alt blir litt mer virkelig for mannen og vi hørte hjertet til den lillen i går, langt nede. Så fint! Han ble så rørt...SØT! Vil ikke bruke den for ofte i tilfelle det er farlig, men når det går lang tid mellom kontrollene eller hvis vi går og bekymrer oss.

Jøss, dette ble mye! :-)

Endret av Babel80
Skrevet

Fikk time til tidlig ultralyd idag, skal dit tirsdag neste uke og er da 13+4 :) noen av dere som har vært på ul rundt den tiden og vet hva vi kan forvente å se/få greie på? :)

Skrevet

Fikk time til tidlig ultralyd idag, skal dit tirsdag neste uke og er da 13+4 :) noen av dere som har vært på ul rundt den tiden og vet hva vi kan forvente å se/få greie på? :)

Jeg var da jeg var 11+6. Du ser et lite menneske med hode, armer og bein 😍Beveger seg gjør det også. Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...