Gå til innhold

Januarbaby2015 <3


Twiiie

Anbefalte innlegg

Hei Ny her :D 25 år fra Arendal, vi venter førstemann, en liten jente 3 januar.

 

Hva har dere kjøpt, skal kjøpe? jeg tenkte å kjøpe stellebord+matte og ha en badebalje i dusjen eller badekaret.

mens samboeren min vil kjøpte stellebord med badebalje i, da han synes det virker mere praktisk. så nå er jeg i tvil synes ikke det er det beste utvalget, hva/hvor har dere handlet evt?

Jeg hadde stellebord med badebalje til førstemann og syntes det var fryktelig upraktisk. Når babyen er bitteliten og hodet må passes på var det vanskelig å løfte babyen ut av badebaljen og vippe ned lokket så jeg fikk lagt babyen på stellebordet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Ny her :D 25 år fra Arendal, vi venter førstemann, en liten jente 3 januar.

 

Hva har dere kjøpt, skal kjøpe? jeg tenkte å kjøpe stellebord+matte og ha en badebalje i dusjen eller badekaret.

mens samboeren min vil kjøpte stellebord med badebalje i, da han synes det virker mere praktisk. så nå er jeg i tvil synes ikke det er det beste utvalget, hva/hvor har dere handlet evt?

Velkommen :)

Vi har kjøpt en stellekommode, og så har jeg fått lånt et babybadekar fra en venninne :)

Tips til stellematte, jeg har kjøpt Stellababy som har 20 cm høye vegger :)

 

Ooog en siste ting :) Hvis du vil være med på fb-gruppa, så er det bare å sende meg en pm :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på første jm-time idag, og hjelpes meg så sippete jeg var! Tårene rant mesteparten av timen fordi jeg føler meg så innmari sliten hele tiden og hun var forståelsesfull. Hun kunne jo ikke si akkurat hva som feiler meg og hva jeg bør gjøre, men hun ordna legetime til uka og skal snakke med legen om min psykiske tilstand (med min tillatelse). Nå høres jeg jo både gal og deppa ut og syns jo ikke at jeg er det; jeg har masse bra i livet mitt, men jeg er sliten! Håper egentlig jeg bare har mangel på noe vitaminer eller noe og kan ta noe tilskudd og få mer energi igjen!

Når jeg var ferdig på timen, dro jeg på jobb og smilte igjen og så innom en stor konferanse jeg skal være med på i helga (begynte såvidt idag) og traff masse kjente og kosa meg. Så jeg griner jo ikke hele tida; bare når det blir litt for mye...

Flere som er slitne om dagen? Dette skal jo være trimesteret med mest energi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke trimesteret med mest energi for alle, nei... Jeg blir også forferdelig sliten, og ble det sist også. Forrige gang var jeg i tillegg veldig bekymret for alt som kunne tenkes å gå galt, og jeg hadde en idé om at det var det som gjorde meg så sliten, men det var visst ikke det... Jeg har lave jernlagre og prøver å gjøre noe med det (tar jern), men ellers er det bare å akseptere at man er sliten. Blir bare enda mer sliten av å vente på at energien skal komme tilbake når det aldri skjer... Også kjenner jeg meg igjen i at man kan bli litt ekstra følsom når noen viser omsorg og har tid til å lytte...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde også at energien skulle komme tilbake, men neeei da...

 

Mortilknerten: Stor klem! <3 Pass på deg selv så du ikke går på veggen! Er ikke bra å ha det slik! <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen ganger trenger man å få letta på trykket! Noen ganger lurer jeg på hvor alle tårene kommer fra, for plutselig fosser det ut :-) Men da går det som regel en stund til neste gang;-)

Viktig å ta vare på seg selv! Er 20% SM, så jeg er hjemme en dag i uka. Utrolig hvor mye det hjelper å ha en dag for seg selv. Får slappet av, og gjort de tingene jeg ikke orker etter arbeidstid. Føler jeg yter mye mer på jobb nå, og har som regel overskudd til 3 - åringen hjemme:-)

Det eneste er at jeg er ufattelig trøtt i perioder, og det er litt slitsomt når jeg føler jeg trenger en dupp, men ikke har mulighet til det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Babyfin:)

Uff, det er slitsomt:( Vært ekstra sliten i det siste selv og griner for alt ja. Håper det bare er en periode også går det over:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Babyfin:)

Har jeg ikke tenkt på :P Vet ikke en gang om jeg får gave fra samboer :P Men har tenkt å si at jeg ønsker meg et slikt barnesmykke(?) er det det det heter? De som er rosa for jente, blå for gutt og blank kan man vell velge mellom :)

 

Red: Englebarn heter smykkene :) Syns de er så fine :)

 

Utrolig fine de smykkene:) Sist så fikk jeg ikke gave av samboer, regna ikke med at han viste om det heller. Denne gangen tenker han nok litt annerledes;) For jeg syntes det var gøy og gjøre litt stas på han:) Når fødsel er i gang å ungen har kommet så må far hjem på kvelden, så da hadde jeg gjort klart en pakke som jeg hadde gjemt til han, der hadde jeg boken verdens beste pappa tror jeg den het, kopp med verdens beste pappa på, penger til pizza som han kunne bestille på døra, noe favoritt drikke, og et langt brev om hvor fint vi har hatt det som to og hvor fint det skulle bli som tre og hvor bra pappa han kom til å bli:) Veldig gøy å forberede og gi en slik gave:) Boka hadde han med seg på sykehuset og leste om ting om babyen:) Skal prøve på noe lignende i år og:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliten ja! Nå nærmer jeg meg tredje trimester, har fortsatt ikke helt kontroll på hvor mange uker og dager jeg er på vei. Enten 27+0 eller 27+3, alle sier jo forskjellig :D

 

Tror vi bare må godta at vi er slitne og ta vare på oss selv. Ta oss tid til å slappe av, med GOD samvittighet. Vi bærer jo faktisk frem et barn :) typisk oss jenter med dårlig samvittighet fordi vi alltid vil gjøre alle til lags. Nå er det faktisk viktig at vi setter barnet, oss selv og familien først.

 

Er heldigvis i en jobb hvor jeg får mye og god forståelse for at jeg er sliten, jobber nå 60%. Er lærer, så har høstferie nå. Vi har nettopp flytta og har en del som må gjøres hjemme, får ikke gjort så mye jeg da. Tar små økter og laaaange pauser, med dårlig samvittighet (følger ikke mine egne råd). Samboeren min sier at jeg må slutte med den dårlige samvittigheten, jeg gjør jo trossalt den viktigste jobben av oss alle. Han er god :)

 

Ta vare på dere selv! Husk at dere ikke kan gjøre andre til lags, hvis dere ikke har det bra selv. Lytt til kroppen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Har jeg ikke tenkt på :P Vet ikke en gang om jeg får gave fra samboer :P Men har tenkt å si at jeg ønsker meg et slikt barnesmykke(?) er det det det heter? De som er rosa for jente, blå for gutt og blank kan man vell velge mellom :)

 

Red: Englebarn heter smykkene :) Syns de er så fine :)

Utrolig fine de smykkene:) Sist så fikk jeg ikke gave av samboer, regna ikke med at han viste om det heller. Denne gangen tenker han nok litt annerledes;) For jeg syntes det var gøy og gjøre litt stas på han:) Når fødsel er i gang å ungen har kommet så må far hjem på kvelden, så da hadde jeg gjort klart en pakke som jeg hadde gjemt til han, der hadde jeg boken verdens beste pappa tror jeg den het, kopp med verdens beste pappa på, penger til pizza som han kunne bestille på døra, noe favoritt drikke, og et langt brev om hvor fint vi har hatt det som to og hvor fint det skulle bli som tre og hvor bra pappa han kom til å bli:) Veldig gøy å forberede og gi en slik gave:) Boka hadde han med seg på sykehuset og leste om ting om babyen:) Skal prøve på noe lignende i år og:)

Jeg begynte å gråte av det du skrev her :P syns du var så fin mot din kjære! Tenkte jeg også skulle gjøre noe koselig for min, men vet ikke helt hva :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haff. Hormonene har begynt å gå helt i spinn nå... :( Jeg blir deppa av bare en liten motgang. :( I dag kom jeg hjem, å bikkja hadde rivd ned et risteinstrument som jeg fikk av min bror etter han hadde vært i Australia et år. :( Så nå er det ødelang. :( Haff, begynner å grine bare ved tanke på det. :( Vi driver å prøver å lære hunden vår å være utenfor buret sitt, og rolig. Jeg trudde det gikk greit, men det gjørt det vist ikke. :( Hu har bare kjøkkenet å være på, å jeg trudde jeg hadde rydda bort alt hu kunne nå. Men neida....

 

Hvordan går det ellers da damer? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, høres ikke enkelt ut, Frk. B :) Jeg er glad jeg fortsatt slipper unna hormonene, skal tro om det er vanlig å ikke plages av hormoner i det hele tatt et helt svangerskap  :huh:  ?

 

Ang. slike gaver til hverandre; det har jeg aldri hørt om. Dog synes gaven Januarbaby skrev om hørtes utrolig fin ut  :hjertesmil:

 

Ellers er det litt nytt her siden sist. Midt oppi flytting til nytt hus har jeg blitt sykemeldt 20 % pga bekkenløsning. Skal begynne med fysioterapi for å se om det blir noe bedre, men jeg tviler sterkt på at jeg holder ut i jobb ut desember. Fått noe tilrettelegging allerede, men jeg er helt gåen når jeg kommer hjem fra jobb. Kjenner også på milde kontinuerlige smerter de dagene jeg ikke er på jobb. Å gå lange turer hjelper ikke, det blir bare vondere. Selv om jeg vet at jeg ikke bør/kan så har jeg en del dårlig samvittighet for at jeg ikke får hjulpet til noe med flyttinga.. jeg pakker esker for harde livet, men enkelte av de klarer jeg ikke å sette ned på golvet en gang  :cry:  Heldigvis er samboern forståelsesfull! Når vi er vel inn i nyhuset ønsker jeg å gjøre noe spesielt for han som tusen takk for alt under flyttinga. 

 

Menmen, nok om meg. Hvordan er det med dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nok litt kortere lunte enn vanlig (ifølge samboer var det nok ikke så lang i utgangspunktet, heller :P), og blir lettere rørt, ellers ok. Syntes plussli jeg kjente hestelukt på jobb i dag (på laboratorium!) og fikk lyst til å ri eller stelle hester eller noe. Bare kose litt på en hest. Kjenner ingen som har hest og har ikke ridd på 5 år, så aner ikke helt hvor den ideen kom fra! :P

Ellers er jeg spent på legetimen i morra, vet ikke hva jeg vil selv engang. Er ikke så sliten akkurat nå, men jeg jobba bare fire dager forrige uke og 3 denne uka (fiine kombo av turnus og feriedager), så det er kanskje en sammenheng der.. Syns på en måte det er tidlig å bli sykmeldt,men det er jo ingen som gir meg premie om jeg jobber til jeg stuper heller. Ei anna på jobben har også en toåring hjemme, hun er 20% sykmeldt, og ble det vel når hun var omtrent så langt på vei som jeg er nå (hun er 8 uker foran meg i løypa) Så vi får se. Vet ikke helt hva jeg skal si til legen heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gave til sambo har jeg ikke tenkt på. Kanskje han skal få et kjede med noe betydningsfult. :) Eller en ring. :hjerte:  Jeg jobba min første hele dag på 2 uker i går (hatt en uke ferie og fire halve dager av diverse årsaker) Men i går var jeg helt utslitt. Skal til legen i dag for å prate litt, er helt utslitt i dag også... Trives ikke på jobb når jeg ikke gjør noe nytte for meg. Får se hva hu sier.

 

I dag er jeg 25+0 så bare tre usle uker igjen til siste trimester. :gravid:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser dere fleste er i jobb, det hadde vært no. Men får ikke jobbe i svangerskapet i yrket mitt. Så jeg gikk ut i svangerskapspermisjon i juni. Men jeg har nok å gjøre likevel. Hjelper til med bygging av garasje, passer tantebarn, møter venner. Tror ikke jeg har hatt mange hele dager hjemme. Så føles ikke som om en er i permisjon.

 

Formen begynner å ta seg opp, endelig! Mye sjeldnere kvalm. Men nå begynner jeg å bli mye trøttere om dagen, noe som jeg alltid blir om høsten egentlig. :) 26+1idag, så nærmer meg tredje og siste trimester! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg spørre om hva du jobber med Stemorsblomst? Siden du ikke får jobbe som gravid. :)

Bra du har ting som fyller dagene dine, så du ikke går hjemme å ''flyr på veggen'' ;)

 

Jeg er som sakt selv 25+0 i dag, å kjenner at trøtte har begynt å melde sin ankomst igjen, så du er ikke alene. :)

Så bra at formen ellers har blitt bedre. :)

 

 

Jeg vil forresten anbefale fysoterapi i basseng. Jeg har ikke store bekkenplager, men etter at jeg var der tirsdag, hadde jeg ingen plager onsdag. :) ikke så ille i dag heller. :) Så spør om det fins tilbud. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg spørre om hva du jobber med Stemorsblomst? Siden du ikke får jobbe som gravid. :)

Bra du har ting som fyller dagene dine, så du ikke går hjemme å ''flyr på veggen'' ;)

 

Jeg er som sakt selv 25+0 i dag, å kjenner at trøtte har begynt å melde sin ankomst igjen, så du er ikke alene. :)

Så bra at formen ellers har blitt bedre. :)

 

 

Jeg vil forresten anbefale fysoterapi i basseng. Jeg har ikke store bekkenplager, men etter at jeg var der tirsdag, hadde jeg ingen plager onsdag. :) ikke så ille i dag heller. :) Så spør om det fins tilbud. :)

Jeg jobber som høyspentmontør. :) altså klatrer i strømstolper og lignende. Vanskelig å tilrettelegge noe innen disse strøm yrkene, så vi fant ut at det var bedre slik. :)

 

Ja, det er mange som er trøtte når de har kommet så langt hører jeg. :)

 

Tror faktisk ikke jeg har kjent noe til bekkenet ennå. Men jeg takker hunden min for det egentlig, vi er mye ute å beveger oss. :) hjelper på kvalmen synes jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg vil forresten anbefale fysoterapi i basseng. Jeg har ikke store bekkenplager, men etter at jeg var der tirsdag, hadde jeg ingen plager onsdag. :) ikke så ille i dag heller. :) Så spør om det fins tilbud. :)

 

Der jeg skal er det bassengtrening i alle fall. Gruppetreninger på land og på vann så vidt jeg har forstått. Håper det blir bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha. Da skønner jeg hvorfor du er permintert. Jeg trives ikke å gå i stigene på jobb, å de er ikke høye. ;) Også har jeg ingen ting med strøm å gjøe. ;)

 

Å gå tur med hunen kan være en grund til at jeg ikke plages noe mer enn det lille jeg gjør med bekkenet. Fåt ta på meg gummistøvler å gå en tur i skogen i dag. :)

 

Der jeg tar fysio er det valg - enten i vann eller på land, ikke begge deler, den gruppa jeg er i så er det kun damer med bekkenplager i vann. :) Så en trivelig liten gjeng. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble helt sykmeldt i to uker av legen idag! Litt overrasket, og syntes det hørtes lenge ut, men det skal jammen bli godt også! Veldig glad for at han og jm bare bestemte. :) Men syns litt synd på sjefen; denne uka er det masse sykmeldte, og er bare to uker siden vi hadde samtale sammen med bedriftsjordmor om at det er viktig å si fra før man blir for sliten og sånn... Men selv om de sier at det er bare å ta seg fem minutter eller si fra at man har en dårlig dag, så føler jeg aldri at det er rom for det i virkeligheten - det er alltid full trøkk på dagtid (og særlig i lunsjen) og når 3 av 15 allerede er borte, så blir det jo enda mer på resten.

Jaja, nå blir der 14 dager uten meg der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har begynt å tenke på navn her? Jeg er helt blank. .. sist gang var barnet 3 uker før hun fikk navn... og vil gjerne unngå det denne gang... Babyen kan jo komme allerede om et par måneder! Ikke har jeg ordna noe med utstyr heller... Tydelig at dette er Tredjemann ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har bestemt navn faktisk. :) eller mest jeg. For han fikk bestemme om det ble gutt. :) så her blir det ei lita Tuva. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også bestemt navn, her blir det Sara Louise. allerede før vi ble gravide så var sara bestemt, så det var jammen flaks vi venter en jente, hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir det gutt har vi tenkt på Petter etter våre farfarer, og blir det jente tenker vi på Marie etter sambo sin mormor og en oldemor pluss min ene oldemor.

 

Så gjenstår det bare å se om navnet og ungen passer når den kommer ut. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så heldige dere er som har funnet navn :-) Har tenkt litt på Torjus de siste dagene. .. Eller kanskje Emrik? Må vel tvinge mannen til å sette seg ned og komme med forslag ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...