Anonym bruker Skrevet 25. juni 2014 #101 Skrevet 25. juni 2014 Her sorteres det i mørkt 40,hvitt 40,mørkt 60,lyst 60,rødt 40,ull på ullprogram (Gud forby at man bruker finvask til ull) og finvask til klær som skal vaskes på 30 grader! Man må forsikre seg om at en svart sokk ikke forviller seg med lyst 60,man skal bruke nøyaktig mål (les målebeger) til vaskemiddel og skyllemiddel,ikke på slump og øyemål! Tørketrommelen er det aller helligste og man må påse at filter er frie for lo og at man tømmer kammeret for vann idet maskinen er ferdig! Ingen truser med trykk skal tromles,klærne skal vrenges før vask og rettes før de henges til tørk,skjortene skal brettet med trykken ut,klærne skal brettet rett fra stativ (ikke slenges i en haug i sofaen før de brettes),man skal brette og legge i kategoriske hauger;les bukser i en haug,gensere i en annen,altså ikke stable alt i en stabel! I tillegg er det viktig å bruke rett vaskemiddel til rett tøy; smekk for omo coloure til hvitt tøy! Nye klær skal vaskes før de brukes,til tross for at ingen noen gang har reagert på fargestoffer eller har allergi og bryter man noen av disse "reglene" blir gubben dritsur og kjefter og smeller! Evnt freser: "kan du ikke i det minste prøve å gjøre noe rett!" Prøv å gjett hvem som vasker klær her i huset!?!? Jeg har ikke sjangs til å klare å følge alle "reglene"! Og i følge han er det VIKTIG!! Anonymous poster hash: 13bc4...23a Den gubben der hadde jeg likt! Det er slik jeg gjør det. Min samboer får ikke røre klesvasken. Blir bare sinna av å se han brette klær. Anonymous poster hash: fce04...c1e Versågod! Du kan få han! Jeg er drittlei av å få kjeft som en unge fordi en sokk har lurt seg sammen med mørkt 40 isteden for mørkt 60! Eller fordi jeg bommet på innstillingen og vasket ull på finvask isteden for ullprogram.. Han er forresten like lidenskapelig opphengt i kildesortering som klesvasking, så nåde deg om du ikke vasker plastlokkene til youghurtbegeret og legger det til tørk før du kaster det i plastsvfallet! Eller ikke vasker maisboksen grundig med såpe og vann før du sorterer den!!! Lykke til! Anonymous poster hash: 13bc4...23a
*Miss Marple* Skrevet 26. juni 2014 #102 Skrevet 26. juni 2014 Imponert over alle som forsvarer at en voksen mann ikke evner å ta til seg informasjon og faktisk klarer å vaske klær uten å ødelegge de. Ikke fullt så imponert over alle som mener at stakkars mannen bør få stjerne i boken for å prøve å hjelpe til er det vanlig å se på mannen sin som en tiåring som skal få skryt for forsøket? Ikke minst er jeg imponert over 6 sider med svar om klesvask.
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2014 #103 Skrevet 26. juni 2014 En smule overreaksjon vil jeg si... Dere kan ikke ha mange problemer her i verden? Man gråter jo ikke over noe slikt?!? Jo, for å være ærlig, så gråt jeg litt. Det er ikke så nøye om mine sokker er hvite eller grå, eller om truser og boxere også blir nokså ugjenkjennelige, men jeg er mest lei meg for frøknas undertøy. Truser og "bh-topper", hvite sokker... Hun er ganske opptatt av å være fin, og grå sokker passer nok ikke henne noe særlig. Dessuten gråt jeg nok også litt i fortvilelse over at han ennå ikke har lært dette. Vi har vært gift i 10 år og jeg aner ikke hvor mange ganger jeg har fortalt ham dette. :-( Anonymous poster hash: fe048...70b Jeg begynner å skjønne skilsmissestatistikken med slike verdensoroblemer... Jeg håper inderlig dere aldri møter på virkelige problemer hvis dette er nok til at du bryter sammen i gråt... Anonymous poster hash: 3fde3...2ce
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2014 #104 Skrevet 26. juni 2014 Imponert over alle som forsvarer at en voksen mann ikke evner å ta til seg informasjon og faktisk klarer å vaske klær uten å ødelegge de. Ikke fullt så imponert over alle som mener at stakkars mannen bør få stjerne i boken for å prøve å hjelpe til er det vanlig å se på mannen sin som en tiåring som skal få skryt for forsøket? Ikke minst er jeg imponert over 6 sider med svar om klesvask. Enig!Hvor vanskelig kan det være? Å skille mørkt og lyst tøy før vask er liksom ikke radikalt. Det er derfor det finnes ulikt vaskepulver til mørkt og lyst tøy, og det er derfor klærne merkes med "vaskes med lignende farger". At mannen ikke evner eller ønsker å etterkomme his ønske på dette området vitner om svekkede sjelsevner og/eller lite respekt for partneren sin. Men klart... Han prøver jo å "hjelpe til". Med så lave forventninger kvinner her inne åpenbart har til mennene sine, så forstår jeg jo at det kvalifiserer til tittelen "Årets Mann". Anonymous poster hash: a6e9a...9bc
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2014 #105 Skrevet 26. juni 2014 Kan du ikke kjøpe inn noen røde fine klær og vaske med hans hvite, så får du bare håpe han tar hintet Anonymous poster hash: 1221e...4dd
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2014 #106 Skrevet 26. juni 2014 Stort sett klarer mannen her helt fint å vaske klærne etter temperatur og farve, men en gang i blant blir det plutselig helt feil. Som for noen uker siden da han blandet hvit, mørkt og finvask Jeg ordentlig lei meg da han hadde ødelagt en genser og en topp som skulle vært vasket på 30 og 40 grader finvask og lyst Han ba heldigvis om unnskyldning siden han vet at jeg har vanskelig for å finne klær som jeg liker og passer. Og at vi i tillegg ikke har så god råd at det bare er å kjøpe nytt. Anonymous poster hash: bab33...4bd
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2014 #107 Skrevet 26. juni 2014 Her sorteres det i mørkt 40,hvitt 40,mørkt 60,lyst 60,rødt 40,ull på ullprogram (Gud forby at man bruker finvask til ull) og finvask til klær som skal vaskes på 30 grader! Man må forsikre seg om at en svart sokk ikke forviller seg med lyst 60,man skal bruke nøyaktig mål (les målebeger) til vaskemiddel og skyllemiddel,ikke på slump og øyemål! Tørketrommelen er det aller helligste og man må påse at filter er frie for lo og at man tømmer kammeret for vann idet maskinen er ferdig! Ingen truser med trykk skal tromles,klærne skal vrenges før vask og rettes før de henges til tørk,skjortene skal brettet med trykken ut,klærne skal brettet rett fra stativ (ikke slenges i en haug i sofaen før de brettes),man skal brette og legge i kategoriske hauger;les bukser i en haug,gensere i en annen,altså ikke stable alt i en stabel! I tillegg er det viktig å bruke rett vaskemiddel til rett tøy; smekk for omo coloure til hvitt tøy! Nye klær skal vaskes før de brukes,til tross for at ingen noen gang har reagert på fargestoffer eller har allergi og bryter man noen av disse "reglene" blir gubben dritsur og kjefter og smeller! Evnt freser: "kan du ikke i det minste prøve å gjøre noe rett!" Prøv å gjett hvem som vasker klær her i huset!?!? Jeg har ikke sjangs til å klare å følge alle "reglene"! Og i følge han er det VIKTIG!! Anonymous poster hash: 13bc4...23a Den gubben der hadde jeg likt! Det er slik jeg gjør det. Min samboer får ikke røre klesvasken. Blir bare sinna av å se han brette klær.Anonymous poster hash: fce04...c1e Versågod! Du kan få han! Jeg er drittlei av å få kjeft som en unge fordi en sokk har lurt seg sammen med mørkt 40 isteden for mørkt 60! Eller fordi jeg bommet på innstillingen og vasket ull på finvask isteden for ullprogram.. Han er forresten like lidenskapelig opphengt i kildesortering som klesvasking, så nåde deg om du ikke vasker plastlokkene til youghurtbegeret og legger det til tørk før du kaster det i plastsvfallet! Eller ikke vasker maisboksen grundig med såpe og vann før du sorterer den!!! Lykke til! Anonymous poster hash: 13bc4...23a Da er jo hele miljøaspektet borte hvis man skal bruke varmt vann og såpe for å vaske søpla før man kaster det. Man bruker jo mer vann og vaskemidler, enn hvis søpla havnet i "vanlig" boss. Har forresten levd sammen med en slik en før jeg traff min mann, og mener at det der er tvangstanker, ikke noe annet. Hvem i huleste vasker og tørker søpla før man kaster det???? Anonymous poster hash: 6fc97...1c4
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2014 #108 Skrevet 26. juni 2014 Stort sett klarer mannen her helt fint å vaske klærne etter temperatur og farve, men en gang i blant blir det plutselig helt feil. Som for noen uker siden da han blandet hvit, mørkt og finvask Jeg ordentlig lei meg da han hadde ødelagt en genser og en topp som skulle vært vasket på 30 og 40 grader finvask og lyst Han ba heldigvis om unnskyldning siden han vet at jeg har vanskelig for å finne klær som jeg liker og passer. Og at vi i tillegg ikke har så god råd at det bare er å kjøpe nytt. Anonymous poster hash: bab33...4bd Hvordan kan man ødelegge en genser ved å vaske det på 40 grader vanlig vask kontra 40 grader finvask? Jeg tror mange av dere lyver. Jeg har vasket klær i masse år, og bommet litt her og der, og bortsett fra rosa håndklær når man vasker dem sammen med røde sokker, og ødelagt ullgenser som ble vasket på 60 grader kraftig flekk, har jeg aldri opplevd at klærne ble ødelagt ved å bli vasket på kulørt i stedet for fint. Anonymous poster hash: 6fc97...1c4
Gjest Lykkeliggift_ Skrevet 26. juni 2014 #109 Skrevet 26. juni 2014 Imponert over alle som forsvarer at en voksen mann ikke evner å ta til seg informasjon og faktisk klarer å vaske klær uten å ødelegge de. Ikke fullt så imponert over alle som mener at stakkars mannen bør få stjerne i boken for å prøve å hjelpe til er det vanlig å se på mannen sin som en tiåring som skal få skryt for forsøket? Ikke minst er jeg imponert over 6 sider med svar om klesvask. Men sokker som ble litt gråaktig i stedet for hvite er da ikke ødelagt!!! Det er jentungen til HI som er vant å være kresen og pirkete. Mannen skal selvfølgelig ikke ha skryt for forsøket, men ingen voksne mennesker som er glad i hverandre står og kjefter og snakker spydig til partneren sin som om man skolerer en unge som stjal godtepose i en butikk. Det er noe som heter å snakke med respekt for partneren sin.
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2014 #110 Skrevet 26. juni 2014 Stort sett klarer mannen her helt fint å vaske klærne etter temperatur og farve, men en gang i blant blir det plutselig helt feil. Som for noen uker siden da han blandet hvit, mørkt og finvask Jeg ordentlig lei meg da han hadde ødelagt en genser og en topp som skulle vært vasket på 30 og 40 grader finvask og lyst Han ba heldigvis om unnskyldning siden han vet at jeg har vanskelig for å finne klær som jeg liker og passer. Og at vi i tillegg ikke har så god råd at det bare er å kjøpe nytt. Anonymous poster hash: bab33...4bd Hvordan kan man ødelegge en genser ved å vaske det på 40 grader vanlig vask kontra 40 grader finvask? Jeg tror mange av dere lyver. Jeg har vasket klær i masse år, og bommet litt her og der, og bortsett fra rosa håndklær når man vasker dem sammen med røde sokker, og ødelagt ullgenser som ble vasket på 60 grader kraftig flekk, har jeg aldri opplevd at klærne ble ødelagt ved å bli vasket på kulørt i stedet for fint. Anonymous poster hash: 6fc97...1c4 Den er blitt slarkete, nuppette og litt missfarget. Ikke fin i det hele tatt. Ser jo at en del går rundt i slike klær så dere som mener at klærne deres helt fint tåler alt. DET GJØR DE IKKE Anonymous poster hash: bab33...4bd
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2014 #111 Skrevet 26. juni 2014 Stort sett klarer mannen her helt fint å vaske klærne etter temperatur og farve, men en gang i blant blir det plutselig helt feil. Som for noen uker siden da han blandet hvit, mørkt og finvask Jeg ordentlig lei meg da han hadde ødelagt en genser og en topp som skulle vært vasket på 30 og 40 grader finvask og lyst Han ba heldigvis om unnskyldning siden han vet at jeg har vanskelig for å finne klær som jeg liker og passer. Og at vi i tillegg ikke har så god råd at det bare er å kjøpe nytt. Anonymous poster hash: bab33...4bd Hvordan kan man ødelegge en genser ved å vaske det på 40 grader vanlig vask kontra 40 grader finvask? Jeg tror mange av dere lyver. Jeg har vasket klær i masse år, og bommet litt her og der, og bortsett fra rosa håndklær når man vasker dem sammen med røde sokker, og ødelagt ullgenser som ble vasket på 60 grader kraftig flekk, har jeg aldri opplevd at klærne ble ødelagt ved å bli vasket på kulørt i stedet for fint. Anonymous poster hash: 6fc97...1c4 Den er blitt slarkete, nuppette og litt missfarget. Ikke fin i det hele tatt. Ser jo at en del går rundt i slike klær så dere som mener at klærne deres helt fint tåler alt. DET GJØR DE IKKE Anonymous poster hash: bab33...4bd Vel, jeg bruker å kjøpe kvalitetsklær hvis jeg skal se fin ut. En genser fra sparkjøp blir nuppete uansett hvordan man vasker den, fordi den er produsert av billige materialer av dårlig kvalitet. Anonymous poster hash: 6fc97...1c4
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2014 #112 Skrevet 26. juni 2014 Stort sett klarer mannen her helt fint å vaske klærne etter temperatur og farve, men en gang i blant blir det plutselig helt feil. Som for noen uker siden da han blandet hvit, mørkt og finvask Jeg ordentlig lei meg da han hadde ødelagt en genser og en topp som skulle vært vasket på 30 og 40 grader finvask og lyst Han ba heldigvis om unnskyldning siden han vet at jeg har vanskelig for å finne klær som jeg liker og passer. Og at vi i tillegg ikke har så god råd at det bare er å kjøpe nytt. Anonymous poster hash: bab33...4bd Hvordan kan man ødelegge en genser ved å vaske det på 40 grader vanlig vask kontra 40 grader finvask? Jeg tror mange av dere lyver. Jeg har vasket klær i masse år, og bommet litt her og der, og bortsett fra rosa håndklær når man vasker dem sammen med røde sokker, og ødelagt ullgenser som ble vasket på 60 grader kraftig flekk, har jeg aldri opplevd at klærne ble ødelagt ved å bli vasket på kulørt i stedet for fint. Anonymous poster hash: 6fc97...1c4 Den er blitt slarkete, nuppette og litt missfarget. Ikke fin i det hele tatt. Ser jo at en del går rundt i slike klær så dere som mener at klærne deres helt fint tåler alt. DET GJØR DE IKKE Anonymous poster hash: bab33...4bd Vel, jeg bruker å kjøpe kvalitetsklær hvis jeg skal se fin ut. En genser fra sparkjøp blir nuppete uansett hvordan man vasker den, fordi den er produsert av billige materialer av dårlig kvalitet. Anonymous poster hash: 6fc97...1c4 Dette var en dyr genser av god kvalitet. Anonymous poster hash: bab33...4bd
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2014 #113 Skrevet 26. juni 2014 Stort sett klarer mannen her helt fint å vaske klærne etter temperatur og farve, men en gang i blant blir det plutselig helt feil. Som for noen uker siden da han blandet hvit, mørkt og finvask Jeg ordentlig lei meg da han hadde ødelagt en genser og en topp som skulle vært vasket på 30 og 40 grader finvask og lyst Han ba heldigvis om unnskyldning siden han vet at jeg har vanskelig for å finne klær som jeg liker og passer. Og at vi i tillegg ikke har så god råd at det bare er å kjøpe nytt. Anonymous poster hash: bab33...4bd Hvordan kan man ødelegge en genser ved å vaske det på 40 grader vanlig vask kontra 40 grader finvask? Jeg tror mange av dere lyver. Jeg har vasket klær i masse år, og bommet litt her og der, og bortsett fra rosa håndklær når man vasker dem sammen med røde sokker, og ødelagt ullgenser som ble vasket på 60 grader kraftig flekk, har jeg aldri opplevd at klærne ble ødelagt ved å bli vasket på kulørt i stedet for fint. Anonymous poster hash: 6fc97...1c4 Den er blitt slarkete, nuppette og litt missfarget. Ikke fin i det hele tatt. Ser jo at en del går rundt i slike klær så dere som mener at klærne deres helt fint tåler alt. DET GJØR DE IKKE Anonymous poster hash: bab33...4bd Vel, jeg bruker å kjøpe kvalitetsklær hvis jeg skal se fin ut. En genser fra sparkjøp blir nuppete uansett hvordan man vasker den, fordi den er produsert av billige materialer av dårlig kvalitet. Anonymous poster hash: 6fc97...1c4 Dette var en dyr genser av god kvalitet. Anonymous poster hash: bab33...4bd Tviler. God kvalitet gir ikke nupper av vask på 40 grader, det må være noe galt med stoffet. Det begynner ikke å sige i armene heller etter vanlig vask. Anonymous poster hash: 6fc97...1c4
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2014 #114 Skrevet 26. juni 2014 Herregud for noen kjerringer. Jeg skiller aldri klær i mørke, hvite, grønne og you name it, likevel har jeg ikke opplevd at alt blir grått eller at det ikke blir rent. Hvis du hadde virkelig satt deg inn i klesvasken så hadde du kanskje visst at grå klær blir hvite igjen med spesielle vaskemidler/tøymykner. Ja, her er det helt klart HI sin feil når HAN ikke evner å vaske klær Anonymous poster hash: 07d64...ca2 HI mener at hun er proff på klesvask, mens mannen er dum, samtidig som hun ikke vet hvordan man får hvitfargen tilbake - refererer til spørsmålet "hva skal jeg gjøre". Selv en uproff kan forskjell på sort og hvit. Man trenger ikke være verken smart eller lur for å se forskjel på fargene. Forventes det virkelig ikke såpass av en mann i 2014? Anonymous poster hash: 07d64...ca2 Det har ingenting med mann eller kvinne å gjøre. Som sagt, vi vasker alt sammen og det blir rent og bevarer farge. Men vi bruker ikke billige vaskemidler fra first price og lignende, kanskje det er der feilen ligger? Har opplevd før at de billigste vaskemidlene ikke vasker rent. Niks, ingen billige vaskemidler, og nei, hvite sokker forblir ikke hvite når du vasker dem sammen med sorte, samma pokker hvilket vaskemiddel du bruker. Eller kanskje... Hvis du "vasker" dem i kaldt vann. Anonymous poster hash: fe048...70b Jeg vasker alle farger sammen, og jo hos oss forblir hvite sokker hvite selvom de ikke vaskes i kaldt vann! Men når klærne er nye så vasker jeg dem separert fra andre farger de tre første gangene for å få vasket vekk overskuddsfarger. Etter det så vaskes alt sammen og jeg har på 20 år enda ikke opplevd at det noe klesplagg har blitt misfarget. Anonymous poster hash: 0e0c3...74c
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2014 #115 Skrevet 26. juni 2014 Stort sett klarer mannen her helt fint å vaske klærne etter temperatur og farve, men en gang i blant blir det plutselig helt feil. Som for noen uker siden da han blandet hvit, mørkt og finvask Jeg ordentlig lei meg da han hadde ødelagt en genser og en topp som skulle vært vasket på 30 og 40 grader finvask og lyst Han ba heldigvis om unnskyldning siden han vet at jeg har vanskelig for å finne klær som jeg liker og passer. Og at vi i tillegg ikke har så god råd at det bare er å kjøpe nytt. Anonymous poster hash: bab33...4bd Hvordan kan man ødelegge en genser ved å vaske det på 40 grader vanlig vask kontra 40 grader finvask? Jeg tror mange av dere lyver. Jeg har vasket klær i masse år, og bommet litt her og der, og bortsett fra rosa håndklær når man vasker dem sammen med røde sokker, og ødelagt ullgenser som ble vasket på 60 grader kraftig flekk, har jeg aldri opplevd at klærne ble ødelagt ved å bli vasket på kulørt i stedet for fint. Anonymous poster hash: 6fc97...1c4 Den er blitt slarkete, nuppette og litt missfarget. Ikke fin i det hele tatt. Ser jo at en del går rundt i slike klær så dere som mener at klærne deres helt fint tåler alt. DET GJØR DE IKKE Anonymous poster hash: bab33...4bd Vel, jeg bruker å kjøpe kvalitetsklær hvis jeg skal se fin ut. En genser fra sparkjøp blir nuppete uansett hvordan man vasker den, fordi den er produsert av billige materialer av dårlig kvalitet. Anonymous poster hash: 6fc97...1c4 Dette var en dyr genser av god kvalitet. Anonymous poster hash: bab33...4bd Tviler. God kvalitet gir ikke nupper av vask på 40 grader, det må være noe galt med stoffet. Det begynner ikke å sige i armene heller etter vanlig vask. Anonymous poster hash: 6fc97...1c4 Ok du får tvile. Var nok heller de andre plaggene han hadde sammen med den som ødela den. Anonymous poster hash: bab33...4bd
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2014 #116 Skrevet 26. juni 2014 Stort sett klarer mannen her helt fint å vaske klærne etter temperatur og farve, men en gang i blant blir det plutselig helt feil. Som for noen uker siden da han blandet hvit, mørkt og finvask Jeg ordentlig lei meg da han hadde ødelagt en genser og en topp som skulle vært vasket på 30 og 40 grader finvask og lyst Han ba heldigvis om unnskyldning siden han vet at jeg har vanskelig for å finne klær som jeg liker og passer. Og at vi i tillegg ikke har så god råd at det bare er å kjøpe nytt. Anonymous poster hash: bab33...4bd Hvordan kan man ødelegge en genser ved å vaske det på 40 grader vanlig vask kontra 40 grader finvask? Jeg tror mange av dere lyver. Jeg har vasket klær i masse år, og bommet litt her og der, og bortsett fra rosa håndklær når man vasker dem sammen med røde sokker, og ødelagt ullgenser som ble vasket på 60 grader kraftig flekk, har jeg aldri opplevd at klærne ble ødelagt ved å bli vasket på kulørt i stedet for fint. Anonymous poster hash: 6fc97...1c4 Den er blitt slarkete, nuppette og litt missfarget. Ikke fin i det hele tatt. Ser jo at en del går rundt i slike klær så dere som mener at klærne deres helt fint tåler alt. DET GJØR DE IKKE Anonymous poster hash: bab33...4bd Vel, jeg bruker å kjøpe kvalitetsklær hvis jeg skal se fin ut. En genser fra sparkjøp blir nuppete uansett hvordan man vasker den, fordi den er produsert av billige materialer av dårlig kvalitet. Anonymous poster hash: 6fc97...1c4 Dette var en dyr genser av god kvalitet. Anonymous poster hash: bab33...4bd Tviler. God kvalitet gir ikke nupper av vask på 40 grader, det må være noe galt med stoffet. Det begynner ikke å sige i armene heller etter vanlig vask. Anonymous poster hash: 6fc97...1c4 Ok du får tvile. Var nok heller de andre plaggene han hadde sammen med den som ødela den. Anonymous poster hash: bab33...4bd Jepp, de andre plaggene i vasken laget sammensvergelse mot genseren og ødela den Bare innrøm at dere leter etter en grunn til å kjefte på gubben fordi dere er misfornøyd med forholdet! Altså, hvis jeg vasker en ullgenser på ullvask sammen med en bomullsgenser, så blir ikke ullgenseren ødelagt bare fordi jeg slengte andre klær oppi vask, så lenge man vasker på riktig temperatur! Anonymous poster hash: 6fc97...1c4
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2014 #117 Skrevet 26. juni 2014 Stort sett klarer mannen her helt fint å vaske klærne etter temperatur og farve, men en gang i blant blir det plutselig helt feil. Som for noen uker siden da han blandet hvit, mørkt og finvask Jeg ordentlig lei meg da han hadde ødelagt en genser og en topp som skulle vært vasket på 30 og 40 grader finvask og lyst Han ba heldigvis om unnskyldning siden han vet at jeg har vanskelig for å finne klær som jeg liker og passer. Og at vi i tillegg ikke har så god råd at det bare er å kjøpe nytt. Anonymous poster hash: bab33...4bd Hvordan kan man ødelegge en genser ved å vaske det på 40 grader vanlig vask kontra 40 grader finvask? Jeg tror mange av dere lyver. Jeg har vasket klær i masse år, og bommet litt her og der, og bortsett fra rosa håndklær når man vasker dem sammen med røde sokker, og ødelagt ullgenser som ble vasket på 60 grader kraftig flekk, har jeg aldri opplevd at klærne ble ødelagt ved å bli vasket på kulørt i stedet for fint. Anonymous poster hash: 6fc97...1c4 Den er blitt slarkete, nuppette og litt missfarget. Ikke fin i det hele tatt. Ser jo at en del går rundt i slike klær så dere som mener at klærne deres helt fint tåler alt. DET GJØR DE IKKE Anonymous poster hash: bab33...4bd Vel, jeg bruker å kjøpe kvalitetsklær hvis jeg skal se fin ut. En genser fra sparkjøp blir nuppete uansett hvordan man vasker den, fordi den er produsert av billige materialer av dårlig kvalitet. Anonymous poster hash: 6fc97...1c4 Dette var en dyr genser av god kvalitet. Anonymous poster hash: bab33...4bd Tviler. God kvalitet gir ikke nupper av vask på 40 grader, det må være noe galt med stoffet. Det begynner ikke å sige i armene heller etter vanlig vask. Anonymous poster hash: 6fc97...1c4 Ok du får tvile. Var nok heller de andre plaggene han hadde sammen med den som ødela den. Anonymous poster hash: bab33...4bd Jepp, de andre plaggene i vasken laget sammensvergelse mot genseren og ødela den Bare innrøm at dere leter etter en grunn til å kjefte på gubben fordi dere er misfornøyd med forholdet! Altså, hvis jeg vasker en ullgenser på ullvask sammen med en bomullsgenser, så blir ikke ullgenseren ødelagt bare fordi jeg slengte andre klær oppi vask, så lenge man vasker på riktig temperatur! Anonymous poster hash: 6fc97...1c4 Å du store verden!!! For et forferdelig slitsomt menneske du er! Anonymous poster hash: a524f...c1d
☆☆☆ Skrevet 26. juni 2014 #118 Skrevet 26. juni 2014 Ojsann. Kan reagere tilsvarande, men då er sokkane i tilfelle utløysande årsak til utbrotet, medan noko anna er underliggande. Kan det vere tilfelle her også, trur du?
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2014 #119 Skrevet 26. juni 2014 Stort sett klarer mannen her helt fint å vaske klærne etter temperatur og farve, men en gang i blant blir det plutselig helt feil. Som for noen uker siden da han blandet hvit, mørkt og finvask Jeg ordentlig lei meg da han hadde ødelagt en genser og en topp som skulle vært vasket på 30 og 40 grader finvask og lyst Han ba heldigvis om unnskyldning siden han vet at jeg har vanskelig for å finne klær som jeg liker og passer. Og at vi i tillegg ikke har så god råd at det bare er å kjøpe nytt. Anonymous poster hash: bab33...4bd Hvordan kan man ødelegge en genser ved å vaske det på 40 grader vanlig vask kontra 40 grader finvask? Jeg tror mange av dere lyver. Jeg har vasket klær i masse år, og bommet litt her og der, og bortsett fra rosa håndklær når man vasker dem sammen med røde sokker, og ødelagt ullgenser som ble vasket på 60 grader kraftig flekk, har jeg aldri opplevd at klærne ble ødelagt ved å bli vasket på kulørt i stedet for fint. Anonymous poster hash: 6fc97...1c4 Den er blitt slarkete, nuppette og litt missfarget. Ikke fin i det hele tatt. Ser jo at en del går rundt i slike klær så dere som mener at klærne deres helt fint tåler alt. DET GJØR DE IKKE Anonymous poster hash: bab33...4bd Vel, jeg bruker å kjøpe kvalitetsklær hvis jeg skal se fin ut. En genser fra sparkjøp blir nuppete uansett hvordan man vasker den, fordi den er produsert av billige materialer av dårlig kvalitet. Anonymous poster hash: 6fc97...1c4 Dette var en dyr genser av god kvalitet. Anonymous poster hash: bab33...4bd Tviler. God kvalitet gir ikke nupper av vask på 40 grader, det må være noe galt med stoffet. Det begynner ikke å sige i armene heller etter vanlig vask. Anonymous poster hash: 6fc97...1c4 Ok du får tvile. Var nok heller de andre plaggene han hadde sammen med den som ødela den. Anonymous poster hash: bab33...4bd Jepp, de andre plaggene i vasken laget sammensvergelse mot genseren og ødela den Bare innrøm at dere leter etter en grunn til å kjefte på gubben fordi dere er misfornøyd med forholdet! Altså, hvis jeg vasker en ullgenser på ullvask sammen med en bomullsgenser, så blir ikke ullgenseren ødelagt bare fordi jeg slengte andre klær oppi vask, så lenge man vasker på riktig temperatur! Anonymous poster hash: 6fc97...1c4 Jeg kjeftet ikke. Fortalte han at jeg ble lei meg over at han ødela klær som var mine. Og selvfølgelig kan det bli nupper på klær når de både vaskes på feil program og med klær den ikke skulle vaskes sammen med. Jeg tenker jeg nå sier ha en fin dag til deg. Anonymous poster hash: bab33...4bd
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2014 #120 Skrevet 26. juni 2014 Stort sett klarer mannen her helt fint å vaske klærne etter temperatur og farve, men en gang i blant blir det plutselig helt feil. Som for noen uker siden da han blandet hvit, mørkt og finvask Jeg ordentlig lei meg da han hadde ødelagt en genser og en topp som skulle vært vasket på 30 og 40 grader finvask og lyst Han ba heldigvis om unnskyldning siden han vet at jeg har vanskelig for å finne klær som jeg liker og passer. Og at vi i tillegg ikke har så god råd at det bare er å kjøpe nytt. Anonymous poster hash: bab33...4bd Hvordan kan man ødelegge en genser ved å vaske det på 40 grader vanlig vask kontra 40 grader finvask? Jeg tror mange av dere lyver. Jeg har vasket klær i masse år, og bommet litt her og der, og bortsett fra rosa håndklær når man vasker dem sammen med røde sokker, og ødelagt ullgenser som ble vasket på 60 grader kraftig flekk, har jeg aldri opplevd at klærne ble ødelagt ved å bli vasket på kulørt i stedet for fint. Anonymous poster hash: 6fc97...1c4 Den er blitt slarkete, nuppette og litt missfarget. Ikke fin i det hele tatt. Ser jo at en del går rundt i slike klær så dere som mener at klærne deres helt fint tåler alt. DET GJØR DE IKKE Anonymous poster hash: bab33...4bd Vel, jeg bruker å kjøpe kvalitetsklær hvis jeg skal se fin ut. En genser fra sparkjøp blir nuppete uansett hvordan man vasker den, fordi den er produsert av billige materialer av dårlig kvalitet. Anonymous poster hash: 6fc97...1c4 Dette var en dyr genser av god kvalitet. Anonymous poster hash: bab33...4bd Nei, om den ikke tålte en sån vask var det en dyr genser av dårlig kvalitet. Anonymous poster hash: 7e765...014
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2014 #121 Skrevet 26. juni 2014 Når gubben kokvasker din nye design silkekjole sammen med håndkler har du lov å bli litt lei deg. Men ikke pga noe sokker. Anonymous poster hash: 140c9...520
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2014 #122 Skrevet 26. juni 2014 Imponert over alle som forsvarer at en voksen mann ikke evner å ta til seg informasjon og faktisk klarer å vaske klær uten å ødelegge de. Ikke fullt så imponert over alle som mener at stakkars mannen bør få stjerne i boken for å prøve å hjelpe til er det vanlig å se på mannen sin som en tiåring som skal få skryt for forsøket? Ikke minst er jeg imponert over 6 sider med svar om klesvask. Slik jeg ser det, er det ikke det som er poenget i det hele tatt. Det som jeg reagerer på her er for det første at HI 'snakker' slik til mannen som som hun gjør. Det hører ingen sted hjemme å kjefte slik på partneren sin uansett hva årsaken er, og spesielt ikke over 'ødelagte' sokker synes jeg. For det andre må det jo være tidenes overreaksjon å bli så sint at man begynner å grine over en feilsortert klesvask... SPESIELT når det dreier seg om sokker. Hadde det nå enda vært det fine klesplagget (feks bunadskjorten) man har arvet av mor/bestemor så kunne jeg nok forstå en slik reaksjon, men ellers ikke. Jeg er enig i at en voksen person bør kunne klare å sortere klesvask riktig, og spesielt om man har fått 'veiledning' (i hermetegn, for jeg for å være ærlig er litt usikker på i hvilken form denne veiledningen har foregått, er det også i form av kjeft er det ofte årsaken til at ting går inn det ene øret og ut det andre da ingen liker slik tilsnakk og ofte kobler ut) i dette. Men det ER lov å gjøre feil av og til, og jeg regner med at det også finnes områder hbor HI ikke akkurat utfører jobben perfekt også. Lurer på om mannen hennes kjefter sånn på henne når hun gjør noe som ikke når opp til hans standard...? Respekt overfor hverandre er ikke dumt. Og når det gjelder det å få ros for dagligdagse ting man gjør: jeg synes faktisk ikke det er så dumt å gi ros for slikt. Jeg og mannen gjør ofte det (når en av oss har vasket gulvet/badet/whatever, klippet plenen eller hva som helst egentlig), og det går BEGGE VEIER bare for å presisere det. Spesielt hvis en av oss har gjort noe den andre vet man hater å gjøre. Det ER faktisk koselig og motiverende å få litt ros i hverdagen uansett hvor ubetydelig innsatsen er, så lenge begge får ros... Anonymous poster hash: f5509...e21
Superdolly Skrevet 27. juni 2014 #123 Skrevet 27. juni 2014 Men dere som stadig hevder at HI må smile pent og være takknemlig mot mannen, har dere lest tråden? HI skriver jo at dette ikke er noe som har skjedd denne ene gangen, eller som skjer en sjelden gang. Det skjer hele tiden. Hun skriver jo også at hun har sagt hun godt kan ta seg av all klesvask, men han fortsetter like fullt. Og da tenker jeg, hva om HI gjorde noe tilsvarende med noe mannen bryr seg om og som er viktig for ham? Hvis hun f.eks. ga bilen hans en grundig vask med en skuresvamp fra kjøkkenet? Ikke en gang, men mange ganger. Og ga blaffen i at han ble lei seg, ga blaffen i at han sa han heller ville gjøre det selv? Er det også greit, fordi HI er snill og hjelper til? Eller går det bare en vei, dette her? Mannen må få lov å kjøre på og gjøre det på sin måte, selv om han i HIs øyne ødelegger klærne deres. Og nåde henne om hun tar det opp og blir lei og sint til slutt. Hun må bare være takknemlig og smile pent fordi han "hjelper til". Det handler selvsagt ikke om et par hvite sokker som har blitt grå. Det handler om at dette er viktig for HI, og mannen hennes velger bevisst å drite i det, å overkjøre henne på dette og bare kjøre sitt eget løp. Og hadd2 min mann holdt på slik over tid hadde jeg muligend blitt så forbanna at jeg hadde vasket bilen hans med skuresvamp. Og etterpå sagt "men den er jo ren" og "jeg må da få gjøre det på min måte".
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2014 #124 Skrevet 27. juni 2014 Man kan ikke sammenligne grå sokker med en ødelagt bil forsøk igjen. Anonymous poster hash: 6ef7f...b4a
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2014 #125 Skrevet 27. juni 2014 Man kan ikke sammenligne grå sokker med en ødelagt bil forsøk igjen. Anonymous poster hash: 6ef7f...b4a Du tok virkelig ikke poenget i det hele tatt, du... Anonymous poster hash: a6e9a...9bc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå