Gå til innhold

Så sint at jeg griner.........

Anbefalte innlegg

Skrevet

Derfor vasker jeg alt, så kan han heller bidre med andre ting. Feks. klipper jeg aldri plenen eller støvsuger. Ofte er det greit å dele, da kan vi begge gjøre det vi er best til.

Anonymous poster hash: 103bf...417
Videoannonse
Annonse
Skrevet

En smule overreaksjon vil jeg si... Dere kan ikke ha mange problemer her i verden? Man gråter jo ikke over noe slikt?!?

Jo, for å være ærlig, så gråt jeg litt. Det er ikke så nøye om mine sokker er hvite eller grå, eller om truser og boxere også blir nokså ugjenkjennelige, men jeg er mest lei meg for frøknas undertøy. Truser og "bh-topper", hvite sokker... Hun er ganske opptatt av å være fin, og grå sokker passer nok ikke henne noe særlig. 

Dessuten gråt jeg nok også litt i fortvilelse over at han ennå ikke har lært dette. Vi har vært gift i 10 år og jeg aner ikke hvor mange ganger jeg har fortalt ham dette. :-(

Anonymous poster hash: fe048...70b

Hvis dette virkelig er viktig for deg, så tar du klesvasken selv, og blir enig med ham om en oppgave han kan gjøre. F.eks. han tar oppvasken, du tar klesvasken. Hos oss er det motsatt, mannen vasker alle klærne, og jeg har mine problemer med hvordan det blir gjort, men jeg sier aldri noenting. Han får gjøre det på sin måte, eller så får jeg ta det selv, uten å surmule..

Anonymous poster hash: c054a...1ca

Skrevet

Det er vel og bra at gubben tar sin del av klesvasken, men hvorfor i svarte helv***** kan han ikke holde seg til nettopp sin del av den?

:kjempesinna:

:sur:

Fant tørketrommelen full av tørre klær. Undertøy. Lyst og mørkt. I samme vask. Hvilken innvirkning av svarte sokker på hvite? Jeg viste gubben forskjellen på en hvit sokk og en "hvit" sokk vaska sammen med sorte. Rett og slett ødelagt.

Jeg spurte ham om han var stolt. Ikke mye fornuftig å få til svar. Det meste av innholdet i trommelen er nå mer eller mindre grått.

Hva gjør man med sånt, da? :kjefte::bond::trampe::cry3::angry::fy_fy:

Ditt største problem er at du er litt nevrotisk. Snakk om storm i vannglass. Stakkars mannen din.

Anonymous poster hash: 140c9...520

Skrevet

Hvis man kun vil ha ting gjort på sin måte, må man nesten gjøre dem selv. Det er ikke rimelig at en voksen mann skal ha dama hengende over seg som sensor eller at hun skal ta til tårene fordi sokkene er vasket feil. Hos oss er det stort sett mannen som vasker klær. Han sorterer ikke etter samme kriterier som meg, men siden jeg synes det er dritkjedelig med klesvask, bærer jeg over med det.

Skrevet

En smule overreaksjon vil jeg si... Dere kan ikke ha mange problemer her i verden? Man gråter jo ikke over noe slikt?!?

Jo, for å være ærlig, så gråt jeg litt. Det er ikke så nøye om mine sokker er hvite eller grå, eller om truser og boxere også blir nokså ugjenkjennelige, men jeg er mest lei meg for frøknas undertøy. Truser og "bh-topper", hvite sokker... Hun er ganske opptatt av å være fin, og grå sokker passer nok ikke henne noe særlig.

Dessuten gråt jeg nok også litt i fortvilelse over at han ennå ikke har lært dette. Vi har vært gift i 10 år og jeg aner ikke hvor mange ganger jeg har fortalt ham dette. :-(

Hvis dette virkelig er viktig for deg, så tar du klesvasken selv, og blir enig med ham om en oppgave han kan gjøre. F.eks. han tar oppvasken, du tar klesvasken. Hos oss er det motsatt, mannen vasker alle klærne, og jeg har mine problemer med hvordan det blir gjort, men jeg sier aldri noenting. Han får gjøre det på sin måte, eller så får jeg ta det selv, uten å surmule..

Jeg vil helst ta klesvasken selv, og har sagt det sikkert 100 ganger. Men klarer han å la være? Neida, og nå har det gått rimelig bra ganske lenge. Og da blir jeg rimelig forbannet når han med fullt overlegg gjør sånt.

Han ER flink, med svært mange ting i huset, og det setter jeg stor pris på, men klesvask kan han ikke, har aldri kunnet og evner ikke å ta til seg lærdom om.

HI

Skrevet

skal jeg fortelle deg noe fælt?? 

JEG vasker sokker og truser/boxere sammen... UANSETT farge :P

Du er gæærn! :D

Skrevet

Jo, for å være ærlig, så gråt jeg litt. Det er ikke så nøye om mine sokker er hvite eller grå, eller om truser og boxere også blir nokså ugjenkjennelige, men jeg er mest lei meg for frøknas undertøy. Truser og "bh-topper", hvite sokker... Hun er ganske opptatt av å være fin, og grå sokker passer nok ikke henne noe særlig.

Jeg vil helst ta klesvasken selv, og har sagt det sikkert 100 ganger. Men klarer han å la være? Neida, og nå har det gått rimelig bra ganske lenge. Og da blir jeg rimelig forbannet når han med fullt overlegg gjør sånt.

Han ER flink, med svært mange ting i huset, og det setter jeg stor pris på, men klesvask kan han ikke, har aldri kunnet og evner ikke å ta til seg lærdom om.

HI

Hehe, du vet det er sokker og klesvask du snakker om? Beklager, men jeg syns denne problemstillingen var litt fascinerende :) 

Skrevet

Ja dette var årets overreaksjon. Jeg lurer på hvoran du håndterer virkelige problemer. Ja, mannen min har også gjort noen tabber med klesvasken, men å bli så sint at man griner?

Og å spørre han om han var stolt? Det er jo helt vilt. Ikke veldig rart om det var siste gang han prøvde hjelpe til med klesvasken.

Anonymous poster hash: 9ccb4...e20

Skrevet

Det er vel og bra at gubben tar sin del av klesvasken, men hvorfor i svarte helv***** kan han ikke holde seg til nettopp sin del av den? :kjempesinna: :sur:Fant tørketrommelen full av tørre klær. Undertøy. Lyst og mørkt. I samme vask. Hvilken innvirkning av svarte sokker på hvite? Jeg viste gubben forskjellen på en hvit sokk og en "hvit" sokk vaska sammen med sorte. Rett og slett ødelagt. Jeg spurte ham om han var stolt. Ikke mye fornuftig å få til svar. Det meste av innholdet i trommelen er nå mer eller mindre grått. Hva gjør man med sånt, da? :kjefte::bond::trampe::cry3::angry::fy_fy:Anonymous poster hash: fe048...70b

What? Vi vasker alt sammen vi, skiller ikke i hvit- vs farget vask.alle våre klær blir rene og pene på 30 graders kortvask. Sengetøy og trusler vaskes på 60, altså..

Anonymous poster hash: f54ae...64a

Trusler bør kokevaskes!

Anonymous poster hash: b5468...bfa

Haha. Dagens festligste.

Tror jeg hadde brukt litt vanish på trusler også jeg asså.

Anonymous poster hash: 140c9...520

og masse tøymykner..

Anonymous poster hash: 8b922...5c5

Skrevet

Haha, dette må være et tulletråd. Klesvask blir ikke grått av å vaske svarte og hvite klær sammen en gang, hvis ikke det sorte tøye er helt nytt da.

Vi vasker alt mulig sammen, har så mye klesvask at jeg ikke kan vente på at det er nok hvitt eller nok mørkt tøy til å vaske alene.

Anonymous poster hash: e45a8...11f
Skrevet

Må si meg enig med de over her. Synes at du overreagerer noe aldeles voldsomt.

At du blir småirritert kan jeg forstå, men tar til tårene?

Jeg tenker at enten har du ikke perspektivene i orden eller så trykker skoen et helt annet sted og du tar ut følelsene dine på denne filletingen.

Enig i dette...

Skrevet

Det er vel og bra at gubben tar sin del av klesvasken, men hvorfor i svarte helv***** kan han ikke holde seg til nettopp sin del av den?

:kjempesinna:

:sur:

Fant tørketrommelen full av tørre klær. Undertøy. Lyst og mørkt. I samme vask. Hvilken innvirkning av svarte sokker på hvite? Jeg viste gubben forskjellen på en hvit sokk og en "hvit" sokk vaska sammen med sorte. Rett og slett ødelagt. 

Jeg spurte ham om han var stolt. Ikke mye fornuftig å få til svar. Det meste av innholdet i trommelen er nå mer eller mindre grått. 

Hva gjør man med sånt, da?  :kjefte:  :bond:  :trampe:  :cry3:  :angry:   :fy_fy:

Vanish! :)

Anonymous poster hash: 8ac64...8dd

Skrevet

Jeg tar til etterretning at de fleste av dere mener jeg overreagerer. Det er mye mulig jeg gjør det. Det som gjør meg kanskje mest fortvilet er vel likevel at han faktisk ikke etter 12 år, 10 av dem som ektepar, ennå ikke har lært, ikke vil lære og generelt bare gir blaffen. Han kan fremdeles finne på å slenge stygge t-skjorter sammen med den fineste skjorta si, og ull sammen med bomull. Hvorfor er det så vanskelig å forstå?

Og tro dere meg; det er langt fra første gang han herper klesvask for meg, og helt sikkert ikke den siste, i alle fall ikke hvis jeg ikke setter lås på vaskemaskinen.

Sånn. Avsluttet fra min side.

HI.

Skrevet

Herregud! Skjerp deg hi! Han prøvde og resultatet ble grå sokker. Er det så viktig for datteren din å ha kritthvite sokker så får du kjøpe noen nye da. Det koster uansett ikke all verden for sokker... Stakkar mannen din som prøver å bidra men som bare får kjeft :(

Anonymous poster hash: a516c...f6c

Skrevet

Kanskje du har et sinneproblem, Hvilke prevensjon går du på? Hormonprevensjon kan få en hvilken som helst normal person til å fly i flint pga. små ting.

Anonymous poster hash: e45a8...11f
Gjest Lykkeliggift_
Skrevet

Jeg tar til etterretning at de fleste av dere mener jeg overreagerer. Det er mye mulig jeg gjør det. Det som gjør meg kanskje mest fortvilet er vel likevel at han faktisk ikke etter 12 år, 10 av dem som ektepar, ennå ikke har lært, ikke vil lære og generelt bare gir blaffen. Han kan fremdeles finne på å slenge stygge t-skjorter sammen med den fineste skjorta si, og ull sammen med bomull. Hvorfor er det så vanskelig å forstå?

Og tro dere meg; det er langt fra første gang han herper klesvask for meg, og helt sikkert ikke den siste, i alle fall ikke hvis jeg ikke setter lås på vaskemaskinen.

HI.

Seriøst, skal man dele i stygge og fine klær i tillegg til farger? Forstår at mannen gir blaffen, blir det gitt for mange "regler" så gidder man ikke følge noen av dem, særlig hvis man får kjeft i stedet for voksen og rolig reaksjon når man gjør noe feil. Og bruke ordet "med overlegg" om klesvask? Slapp av, det er ikke forbrytelser vi snakker om her, men en jævla grå sokk!

Forresten, hvis datteren din er så fin på det at hun nekter å ha på seg klærne med mindre de er sånn og sånn, er det på høy tid å be henne med å hjelpe til ved klesvask, og være generelt mindre prippen.

Skrevet

HI.

Vet du, jeg skjønner frustrasjonen din...

Du overreagerte, men for alt vi vet så var dette dråpen som begeret til å renne over. Eller kanskje du var ekstra sliten og følte på noe som gjorde at reaksjonen ble dom den ble.

Greit å få beskjed av andre at man overreagerer, da kan man ta det til etterretning og kanskje si beklager til mannen. At det ikke var meningen å reagere på den måten, og dermed få igang en samtale som heller kan være med på å bygge opp til en løsning. Heller det enn en krangel.

Det er ikke verdens undergang at sokkene ble grå, og i et ekteskap er det lurt å velge sine kamper. Hva dom er verdt å bruke energien og sinnet på. Prøv å sett ting i perspektiv og med nye øyne, da er jeg sikker på at dere får en bedre hverdag videre :)

En klem fra en sliten mor til en kanskje sliten og frustrert mor :)

Anonymous poster hash: 46604...130

Skrevet

Å herregud, nok en gang er det altså kvinnen sm gjør alt galt her på forumet. Mannfolk skal få slippe unna som om de er noen stakkars uintelligente imbesiler. Dere vet dere fordummer mannfolk??

Å skille en kittentøyskurv i mørke og lyse farger klarer selv en 3 åring altså. Det er ikke alle som synes det er så fint å gå rundt med misfargede klær!

Å grine over dette er kanskje litt too much, men tror HI overdrev litt. Hvite sokker burde aldri ha vært solgt btw. Fy det er stygt!

Anonymous poster hash: 93fbc...184

Skrevet

Jeg farget alle de lyse håndklærne våre rosa jeg. Det var visst et rødt et som hadde sneket seg med i vasken. Skulle jeg satt meg ned og hyperventilert da kanskje?

Anonymous poster hash: b5468...bfa

Skrevet

Skaff deg en psykolog for du må da være psyk.

Anonymous poster hash: 8f6bb...d89

Skrevet

Forstår frustrasjonen din veldig godt jeg. Å skille mellom mørke og lyse klær, spesielt når du har bedt ham om det, er faktisk det minste man kan forvente at en voksen mann bør klare.

Husarbeid er ikke rocket science, men menn som slurver slipper unna med det fordi dama liksom har så høye krav, stakkars.

Det er INGENTING søtt over en voksen mann som ikke behersker elementært husarbeid. Det er kun slurv og latskap.

Anonymous poster hash: a6e9a...9bc

Skrevet

Mannen din har lykkes! Lykkes i og aldri bli bedt om og sette på ei maskin med klær igjen!

Luringen :lur:

Anonymous poster hash: 76336...140
Skrevet

Personlig synes jeg nok du overreagerer når dette får deg til å gråte. Samtidig kan jeg forstå frustrasjonen. Dette er viktig for deg, og han gir blaffen. Gidder ikke prøve en gang. Sønnen min på 10 år behersker kunsten å sortere skittentøy og sette på en klesvask uten å misfarge eller ødelegge tøy...

Det handler om mer enn bare noen sokkepar. Det handler om å bry seg littegrann om hva som er viktig for ens partner.

Hvordan ville mannen reagert hvis du vasket bilen hans grundig med en skuresvamp fra kjøkkenet?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...