Gå til innhold

Så sint at jeg griner.........

Anbefalte innlegg

Skrevet

skal jeg fortelle deg noe fælt?? 

JEG vasker sokker og truser/boxere sammen... UANSETT farge :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får ordne slik at du har 3 skittentøydunker, hvit, farget og mørkt. Dersom du har plass og mulighet da. Også får du legge unna alt som må vaskes på spesielt program, det er jo gjerne dametøy som har visse restriksjoner hva vasking gjelder.

Her hjemme er problemet at mannen stapper alt i tørketrommelen :P så han får ikke bruke den noe mer. Men kan jo ikke bli sint på han for det, han prøvde og feilet, ikke verre enn det. Selvfølgelig utrolig surt at et hel maskin med ulltøyet til poden ble ødelagt, men han ble ganske fortvila selv og kom hjem dagen etter med masse nytt ulltøy.

Tell til ti og pust med magen, verden går ikke under ;)

Skrevet

Takknemlig for at han hjelper til og være glad for at han prøver??? Seriøst damer?

Vi lever i 2014 der selv menn klarer å se forskjell på svart og hvit, burde evne den enkle oppgaven å sortere ulike klær og lese en vaskelapp.

Anonymous poster hash: 07d64...ca2

Men ikke alle skiller klær i 100 forskjellige farger da! På samme måte som ikke alle koker sengetøyet og truser.

Som du selv skriver: "Hvis du hadde virkelig satt deg inn i klesvasken.....". Det burde også en mann i 2014 klare. Å skille sort og hvitt er ikke det mest kompliserte oppgaven.

Gjest Lykkeliggift_
Skrevet

Herregud for noen kjerringer. Jeg skiller aldri klær i mørke, hvite, grønne og you name it, likevel har jeg ikke opplevd at alt blir grått eller at det ikke blir rent. Hvis du hadde virkelig satt deg inn i klesvasken så hadde du kanskje visst at grå klær blir hvite igjen med spesielle vaskemidler/tøymykner.

Ja, her er det helt klart HI sin feil når HAN ikke evner å vaske klær

HI mener at hun er proff på klesvask, mens mannen er dum, samtidig som hun ikke vet hvordan man får hvitfargen tilbake - refererer til spørsmålet "hva skal jeg gjøre".

Skrevet

Aaah.. Fysj... Grå sokker...

Verdensproblem.

Har du ikke større problemer enn dette, skal du være takknemlig! Skjerp deg.

Anonymous poster hash: 6ef7f...b4a

Skrevet

Herregud for noen kjerringer. Jeg skiller aldri klær i mørke, hvite, grønne og you name it, likevel har jeg ikke opplevd at alt blir grått eller at det ikke blir rent. Hvis du hadde virkelig satt deg inn i klesvasken så hadde du kanskje visst at grå klær blir hvite igjen med spesielle vaskemidler/tøymykner.

HI mener at hun er proff på klesvask, mens mannen er dum, samtidig som hun ikke vet hvordan man får hvitfargen tilbake - refererer til spørsmålet "hva skal jeg gjøre".

Selv en uproff kan forskjell på sort og hvit. Man trenger ikke være verken smart eller lur for å se forskjel på fargene.

Forventes det virkelig ikke såpass av en mann i 2014?

Skrevet

En smule overreaksjon vil jeg si... Dere kan ikke ha mange problemer her i verden? Man gråter jo ikke over noe slikt?!?

Jo, for å være ærlig, så gråt jeg litt. Det er ikke så nøye om mine sokker er hvite eller grå, eller om truser og boxere også blir nokså ugjenkjennelige, men jeg er mest lei meg for frøknas undertøy. Truser og "bh-topper", hvite sokker... Hun er ganske opptatt av å være fin, og grå sokker passer nok ikke henne noe særlig. 

Dessuten gråt jeg nok også litt i fortvilelse over at han ennå ikke har lært dette. Vi har vært gift i 10 år og jeg aner ikke hvor mange ganger jeg har fortalt ham dette. :-(

Anonymous poster hash: fe048...70b

Gjest Lykkeliggift_
Skrevet

Takknemlig for at han hjelper til og være glad for at han prøver??? Seriøst damer?

Vi lever i 2014 der selv menn klarer å se forskjell på svart og hvit, burde evne den enkle oppgaven å sortere ulike klær og lese en vaskelapp.

Men ikke alle skiller klær i 100 forskjellige farger da! På samme måte som ikke alle koker sengetøyet og truser.

Som du selv skriver: "Hvis du hadde virkelig satt deg inn i klesvasken.....". Det burde også en mann i 2014 klare. Å skille sort og hvitt er ikke det mest kompliserte oppgaven.

Men vi gjør ikke det, og klærne blir verken grå eller urene etter vask. Med 2 voksne og 3 barn som bruker klær i alle mulige farger er det umulig å ha fulle maskiner med bare hvite klær, bare svarte eller bare røde.

Skrevet

Selv en uproff kan forskjell på sort og hvit. Man trenger ikke være verken smart eller lur for å se forskjel på fargene.

Nei.

Det holder at han er en god far og forsøker å gjøre husarbeid. Teit, ikke sant?

Anonymous poster hash: 6ef7f...b4a

Skrevet

Men vi gjør ikke det, og klærne blir verken grå eller urene etter vask. Med 2 voksne og 3 barn som bruker klær i alle mulige farger er det umulig å ha fulle maskiner med bare hvite klær, bare svarte eller bare røde.

Hva dere gjør er ikke så interessant, men jeg skjønner at det ikke settes stotr krav til menn. At han hjelper til er noe man skal bøye seg i støvet for selv om det gir ødelagte klær og merarbeid.

Gjest Lykkeliggift_
Skrevet

Det har ingenting med mann eller kvinne å gjøre. Som sagt, vi vasker alt sammen og det blir rent og bevarer farge. Men vi bruker ikke billige vaskemidler fra first price og lignende, kanskje det er der feilen ligger? Har opplevd før at de billigste vaskemidlene ikke vasker rent.

Skrevet

Hvitfargen er ikke god å få tilbake på klær som er skylt med eddik i vannet. Da må det i så fall klor til, og det tar knekken på strikker og stretch. 

Ellers ja; jeg er faktisk rimelig proff på klesvask, og jeg har egentlig et helt idiotsikkert system på sortering av klesvask, men når mannen ikke av seg selv forstår at man ikke vasker hvite og sorte klesplagg sammen, så blir det ganske håpløst. 

Skrevet

En smule overreaksjon vil jeg si... Dere kan ikke ha mange problemer her i verden? Man gråter jo ikke over noe slikt?!?

Jo, for å være ærlig, så gråt jeg litt. Det er ikke så nøye om mine sokker er hvite eller grå, eller om truser og boxere også blir nokså ugjenkjennelige, men jeg er mest lei meg for frøknas undertøy. Truser og "bh-topper", hvite sokker... Hun er ganske opptatt av å være fin, og grå sokker passer nok ikke henne noe særlig.  Dessuten gråt jeg nok også litt i fortvilelse over at han ennå ikke har lært dette. Vi har vært gift i 10 år og jeg aner ikke hvor mange ganger jeg har fortalt ham dette. :-( Anonymous poster hash: fe048...70b
Huff,huff,huff, du kan virkelig ikke ha møtt mye motgang her i livet hi.

Men hey, folk er tydeligvis forskjellige!

Anonymous poster hash: 3d3e0...7cd

Skrevet

Jo, for å være ærlig, så gråt jeg litt. Det er ikke så nøye om mine sokker er hvite eller grå, eller om truser og boxere også blir nokså ugjenkjennelige, men jeg er mest lei meg for frøknas undertøy. Truser og "bh-topper", hvite sokker... Hun er ganske opptatt av å være fin, og grå sokker passer nok ikke henne noe særlig. 

Dessuten gråt jeg nok også litt i fortvilelse over at han ennå ikke har lært dette. Vi har vært gift i 10 år og jeg aner ikke hvor mange ganger jeg har fortalt ham dette. :-(

Beklager, men jeg syns virkelig det er en overreaksjon..Det er da ingen krise?

Skrevet

Jeg skiller ikke på farger en gang, kun 40 grader og 60 grader. Ulltøy vasker jeg for hånd.

Kan ikke fordra å vaske klær, og akkurat hvilken farge sokkene mine er gir jeg blanke F i.

Gjest Lykkeliggift_
Skrevet

Hva dere gjør er ikke så interessant, men jeg skjønner at det ikke settes stotr krav til menn. At han hjelper til er noe man skal bøye seg i støvet for selv om det gir ødelagte klær og merarbeid.

sokker som ikke er blendahvite er ikke "ødelagt". Hvem i all verden henger seg opp i sånt? Jeg er for eksempel mindre flink enn mannen til å lage mat. Skal han kjefte på meg hver gang jeg lager sausen annerledes enn ham slik at det ikke smaker like godt, men kan likevel brukes uten problemer? Skal han kjefte på meg hver gang jeg har slått inn en spiker feil? Eller gjort noe annet feil? Ikke rart mange forhold går i dass når man henger seg opp i bagateller og kjefter på partneren sin som en liten unge.

Her om dagen klarte mannen å tre på babyen en body som var 2 nummer for stor, bak frem. Skulle han få skyllebøtte for det da? Ungen var blid og fornøyd, og frøs ikke. Hadde jeg hengt meg i bagatellene som HI så hadde jeg sikkert vært skilt for lenge siden.

Skrevet

Det har ingenting med mann eller kvinne å gjøre. Som sagt, vi vasker alt sammen og det blir rent og bevarer farge. Men vi bruker ikke billige vaskemidler fra first price og lignende, kanskje det er der feilen ligger? Har opplevd før at de billigste vaskemidlene ikke vasker rent.

Niks, ingen billige vaskemidler, og nei, hvite sokker forblir ikke hvite når du vasker dem sammen med sorte, samma pokker hvilket vaskemiddel du bruker. Eller kanskje... Hvis du "vasker" dem i kaldt vann.

Skrevet

Hvitfargen er ikke god å få tilbake på klær som er skylt med eddik i vannet. Da må det i så fall klor til, og det tar knekken på strikker og stretch. 

Ellers ja; jeg er faktisk rimelig proff på klesvask, og jeg har egentlig et helt idiotsikkert system på sortering av klesvask, men når mannen ikke av seg selv forstår at man ikke vasker hvite og sorte klesplagg sammen, så blir det ganske håpløst. 

Hvorfor bruker dere eddik i vannet hvis det kun skaper problemer? Ingen av dem jeg kjenner bruker det i tillegg til vaskepulver :o

Anonymous poster hash: 6fc97...1c4

Skrevet

Her har jeg ordnet 3 kurver. En til hvit, en til mørkt og en til håndduker. Når den ene er full. Vaskes alt i den....

Anonymous poster hash: ccbc7...e90

Skrevet

Skjønner deg godt HI. Her har vi løst det ved å hver vår skittentøyskurv. Han vasker sitt og jeg mitt. En ting mindre i verden å irritere meg over :-).

Anonymous poster hash: 144ac...b10

Skrevet

Det er vel og bra at gubben tar sin del av klesvasken, men hvorfor i svarte helv***** kan han ikke holde seg til nettopp sin del av den?

:kjempesinna:

:sur:

Fant tørketrommelen full av tørre klær. Undertøy. Lyst og mørkt. I samme vask. Hvilken innvirkning av svarte sokker på hvite? Jeg viste gubben forskjellen på en hvit sokk og en "hvit" sokk vaska sammen med sorte. Rett og slett ødelagt. 

Jeg spurte ham om han var stolt. Ikke mye fornuftig å få til svar. Det meste av innholdet i trommelen er nå mer eller mindre grått. 

Hva gjør man med sånt, da?  :kjefte:  :bond:  :trampe:  :cry3:  :angry:   :fy_fy:

Jeezez christ du har store problemer..!NOT!

Anonymous poster hash: 796fe...f8a

Skrevet

Vasker dere klærne hver for dere?  :huh:

Nei, men jeg tror jeg må begynne med det. 

Jeg skal gi f*** i hans klær, og la han vaske på sin måte, noe som vil resultere i at han vasker det aller meste sammen, på 40 grader. Ergo: Alt får samme farge og ingenting blir rent. 

Jeg kan vaske barnas og mine egne klær. 

Fader ass! 

Er du gravid og hormonell eller? Da kan jeg unnskylde tankegangen din,men ikke ellers..!

Anonymous poster hash: 796fe...f8a

Skrevet

Hahahaha 😄😄😄😄😄

Anonymous poster hash: 38136...cf1

Skrevet (endret)

Må si meg enig med de over her. Synes at du overreagerer noe aldeles voldsomt.

At du blir småirritert kan jeg forstå, men tar til tårene?

Jeg tenker at enten har du ikke perspektivene i orden eller så trykker skoen et helt annet sted og du tar ut følelsene dine på denne filletingen.

Endret av baby-buddha
Skrevet

Det er vel og bra at gubben tar sin del av klesvasken, men hvorfor i svarte helv***** kan han ikke holde seg til nettopp sin del av den? :kjempesinna: :sur:Fant tørketrommelen full av tørre klær. Undertøy. Lyst og mørkt. I samme vask. Hvilken innvirkning av svarte sokker på hvite? Jeg viste gubben forskjellen på en hvit sokk og en "hvit" sokk vaska sammen med sorte. Rett og slett ødelagt. Jeg spurte ham om han var stolt. Ikke mye fornuftig å få til svar. Det meste av innholdet i trommelen er nå mer eller mindre grått. Hva gjør man med sånt, da? :kjefte::bond::trampe::cry3::angry::fy_fy:Anonymous poster hash: fe048...70b

What? Vi vasker alt sammen vi, skiller ikke i hvit- vs farget vask.alle våre klær blir rene og pene på 30 graders kortvask. Sengetøy og trusler vaskes på 60, altså..

Anonymous poster hash: f54ae...64a

Trusler bør kokevaskes!

Anonymous poster hash: b5468...bfa

Haha. Dagens festligste.

Tror jeg hadde brukt litt vanish på trusler også jeg asså. 😂

Anonymous poster hash: 140c9...520

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...