Gå til innhold

September 2014 rugeres skravletråd

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Wohoo! Ett gjennombrudd!

Sitter ganske ofte å leser listene med guttenavn som dukker opp på navnedebatten her inne til sambo.

Normalt får jeg som svar at han rynker på nesen, grynter i avsky eller en utdypet forklaring på hvor grusomt det navnet var.

MEN i går kveld var det en ny reaksjon!

Han la hode litt på skakke (så ut til å tenke litt på det) før han lagde en positiv grimase (vanskelig å beskrive) mens han tenkte litt til og så kom det: "kanskje det. Sett det på lista."

Holdt på å dette av sofaen! At han liker ett navn som som ikke hører hjemme i en film om romerske tider og gladiatorer er utrolig!

Jeg har begynt å smake på det selv (det var jo ikke stygt) og jeg liker det mer og mer. Håper vi blir enige om navn snart og kanskje det blir det navnet? Håpe håpe!

Men vil ikke røpe navnet til noen (selv ikke på nett) før mini er ute :)

Tipptopp: Så bra at det virket som at mannen også likte navnet :) Artig å holde det hemmelig :)

Vi holder også kortene tett inntil brystet mtp navn. Det står mellom to jentenavn som er sjeldne og utenlandske, men vi røper ingenting før "Lille My" er ute. Søsteren min er skikkelig nysgjerrig på hva navnet blir! Det er derfor vi kaller henne "Lille My", som var mamma sitt forslag ;)

Nå er vi endelig i gang med babyhandlinga, bortsett fra den sprinkelsenga vi fikk gratis :) I dag kjøpte vi bæresele, likte den skikkelig godt! Prøvde den med en kraftplugg av en dukke i og jeg gleder meg til å bære min egen baby i den :) "Lille My" sparket mens dukka lå i bæreselen, så det var komisk :)

Bleiebøtte fikk vi gratis. I tillegg kjøpte vi smekker og våtservietter, så det er deilig å være i gang. Vi skal tilbake på babybutikker i neste uke. Vi så på stellebord, vogn og vugge også + madrass o.l til sprinkelseng, men dette skal vi tygge nærmere på :) Hehe, på babyhandlinga gikk det igjen at jeg ville helst handle alt med en gang mens samboer ville sjekke flere butikker for å sammenlikne priser, kvalitet m.m.

Det virker som "Lille My" sparker mot blæra mi noen ganger, ikke vondt, men litt ubehagelig da det plutselig kjennes ut som jeg må tisse. Flere som merker spark mot blæra?

Trente tidlig på dagen og det var herlig etter 4 dager med treningsfri :) Tok bl.a diagonale løft mens jeg står på alle 4 og merket at dette er en veldig gunstig øvelse å ta ved graviditet.

Hehe blærespark ja ;)

Kaller det for trampolinen jeg og baby går pent beskjed om å la vær å hoppe.

Søstra var 10 ganger værre med å hoppe, men hun var eldre, så lillebror blir nok værre med denne hoppingen etterhvert som det blir trangere der inne.

Navn holdes hemmelig da alle rundt har sin mening de vil blande inn. Dems mening er jeg ikke interessert i å høre. Vårt valg :)

Jeg begynner å kjede vettet av meg siden jeg ikke kommer meg ut på egenhånd lenger. Dagene går i ett og ikke er det noe gøy med tv og spillet jeg spiller på nett er jeg lei.

Det er også lite å lese på nett og å titte på nettbutikker og ebay gjør meg bare deprimert for øynene har lyst på 1000 ganger mer enn det lommeboka vil.

Snuppa har heldigvis litt å gjøre og vi har fått en liten sandkasse til henne på balkongen som hun storkoser seg i. Male er også gøy og hun er veldig flink til å leke seg.

Av en eller annen grunn har jeg veldig lyst til å spille sims, men dataen klarer ikke det. Gamle driten!

Sakt til sambo at jeg vil ha ny pc og the sims 4 i fødselsgave (spillet kommer ut litt senere), selv om jeg vet det ikke blir tid til så veldig mye spilling, hehe. Men godt å ha noe å koble av med innimellom.

Lyst til å shoppe babyutstyr, men trenger jo så lite... MEN har fått en ting til på listen nå, HAHAHAHA (litt gal?)! Søskenvognen må ha to regntrekk som passer til den.

I helgen kommer vognen og det ser jeg veldig frem til.

Kunne tenkt meg vanntrening, da det er omtrent det eneste jeg får lov til av legen, men da er jeg igjen avhengi av hjelp for å komme meg til og fra...

Off! Jeg føler jeg blir lettere gal av å ikke kunne komme meg noe sted uten hjelp og å ikke ha noe å gjøre på.

Så bra at dere liker et navn begge to TippTopp :) Vi har heldigvis vært enige lenge, men det er et viktig valg å ta :) Skjønner godt at du blir litt smårar av å være så låst hjemme. Er det vanntrening med fysioterapeut i nærheten om sommeren? I så fall kan du jo få drosje til og fra hvis de bestiller. 

Hva slags bæresele kjøpte dere A_87? Her lurer vi på ergobaby, men har ikke prøvd den. Gøy å få ting i hus! Håper vi får tatt en tur i butikk til lørdag

Gud, vi har ikke begynt å tenke på navn ennå, vi. Eller, jeg har laget meg en liste, men så har jeg bare glemt den. Og de fleste navnene på den vet jeg egentlig er uaktuelle av ulike grunner. Men takk for påminnelsen, skal minne gubben på at dette er noe vi må snakke om etterpå. :ler:

Vi var og prøvde Ergobaby nå i dag, faktisk, tror det blir den på oss. Det blir vel mest jeg som kommer til å bruke den, men den bør jo passe mannen også. Når vi kommer til bæremeisstadiet blir det nok derimot han som må leke hest

Annonse

Bra du fikk trent, A_87, jeg er litt sånn jeg også, må trene minst annenhver dag, hvis ikke blir jeg litt smågal ;-) Fikk selv trent litt styrke i dag, det var deilig! Tok også den øvelsen hvor man 'henger' over et stativ og løfter opp ryggen, kjenner jeg trenger å styrke ryggen, og den øvelsen liker jeg kjempegodt.

TippTopp, jeg føler virkelig med deg! Må være følt å være så immobil, håper det ordner seg slik at du får kommet deg på noe slags vanngym! Og hva med bøker, leser du hvis du har gode bøker foran deg? Det er jo så mange fine bøker man kan drømme seg helt bort i. Jeg må bare anbefale Den lukkede bok eller Den tidsreisendes kvinne. Kanskje det kan være noe for deg, jeg liker de iallfall veldig godt :-)

Vi styrer også med navn! Kommer liksom ikke noe nærmere, det er ingen navn som er helt midt i blinken, selv om mange er fine. Kanskje vi bare må ha et par å velge mellom, og se når babyen kommer?

Det er ikke noe opplegg med fysioterapauten og vann, men det er svømmehall med varmtvannsbaseng i nærheten.

Bøker liker jeg å lese, men med ei som SKAL ha boka du leser er ikke det aktuelt. Har prøvd og det ble bare hyl og grin og flere revne sider.

Snakket litt om data med sambo nå etter jobb og det kan hende det blir ny i sommer. Pluss at sims kommer vist i STARTEN av september ;)

Kom også på at jeg må fremkalle bilder og med de jeg alt har fremkalt tidligere blir det endel å sette inn i album :) tidsfordriv ;D

Trenger fler album også får å få satt inn alle. Men deg er mange timer med "underholdning" der.

Til dere som vurderer ergo-baby vil jeg anbefale den.

Har den selv og har brukt den endel med snuppa. Har babyinnsatsen også, men den har jeg ikke prøvd.

Den er god å ha på.

Den er veldig god å ha på ryggen når barnet blir litt større og kan brukes lenge.

girasol: Vi kjøpte ergobaby bæresele :) Ekspeditøren hadde en sånn selv og han skrøt veldig av den i tillegg til at både jeg og samboer syntes den var midt i blinken å ha på seg :) Veldig funksjonell også i og med at man kan amme med den, dekke til mens man ammer kan man også med en sak som er festet på. Passer ypperlig ettersom jeg neppe kommer til å være komfortabel med å amme offentlig. Gleder meg til å bære en ekte baby i bæreselen :D

Tipptopp: Godt å høre at du også anbefaler ergobaby :) Hehe, trampolinen var et artig kallenavn :)

Jeg og samboer har snakket om navn helt siden før jeg ble gravid, så vi har hatt det klart en stund :) I dag er det en uke til 3D-ultralyd og da får vi endelig bekreftelse på om det er en jente som befinner seg i hula, noe jeg tror det er :) Siden vi enda ikke vet helt sikkert, tok vi ikke sjansen på noen "rosa kjøp" i dag.

Pernille_: Jeg blir også smågal av å ikke trene, trener 3-5 ganger i uka, om jeg ikke trener må jeg alltid ha en liten spasertur, blir gal hvis jeg er inne en hel dag, går ikke an :) I dag da jeg la meg på magen mellom slagene i en treningsøvelsa, kjentes det rart ut og jeg kjente noe pulserende i magen :)

Kjøttmeis: Kanskje når dere får se babyen, kommer dere plutselig på et navn som passer :)

Jeg er skikkelig godterisugen i dag, men det hjalp litt med jordbær til dessert og litt farris :)

A87: gled deg til 3D 😀. Vi fikk nytt innsyn til frøkna på tirsdag. Etter en halv liter cola og en bit sjokolade ble det fest i hybelen! Kan tro det var stas for storesøsken å se.

Frøkna smilte, lå med beina opp, svelget og spyttet, full turnings der altså! Vi fikk 4 små filmer og 20 bilder. Og 100% sikker på at det er ei jente💗.

Ellers er jeg i mindre aktivitet enn før, begynner å stivne i bekkenet så det hemmer litt i endel av de øvelsene jeg gjør i yoga/ pilates. Men prøver så godt jeg kan.

Nå er det utflating på hytta! Beina høyt og munkholm i kveldsola.

Jeg er også på plass her inne 28+5. Stort sett i fin form, men merker at jeg sover dårligere og nå har det jommen begynt å renne litt greier fra puppene også. Det blir laaang tid med ammeinnlegg til sammen :-) merker også at det er lettere å bli svai i ryggen ettersom magen blir tyngre. Er det mange av dere som gjør ryggøvelser?

superspent: Jeg gjør ryggøvelser ukentlig, trener 3-5 ganger i uka. I tillegg tar jeg "ryggkjevling" ca. hver dag, det er en hard sak som ligner en stor kjevle som jeg ruller ryggen på, er som massasje.

Det jeg merker mest med graviditeten er at magemusklene har delt seg. Kan kjenne ubehag i magen hvis jeg f.eks. bærer for mange tallerkener ut av oppvaskmaskinen. Magemusklene brukes jo i de aller fleste bevegelser, så det er ikke rart det merkes. Er også tyngre å reise seg fra liggende til sittende og det er naturlig. Hørte ei på treningssenteret i går som hadde født for 9 mnd siden og magemusklene var enda ikke grodd sammen. Syntes det hørtes lenge ut. Hvor lang tid er det vanlig at det tar før de gror sammen?

Apropos sove dårligere: Da jeg la meg i går kveld tok det 1,5 timer før jeg sovnet, likner ikke meg. Hadde stått opp kl 07:30 samme dag, ikke blundet den dagen, trent, vært aktiv osv så alt tilsa at jeg skulle få sove, men det gjorde jeg ikke. Da samboer sjokkluftet soverommet sovnet jeg. Uansett så må jeg alltid opp 1-3 ganger i løpet av natta for å gå på do, men det er jeg vant til :)

Vips77: Høres skikkelig opplevelsesrikt ut med 3D-ultralyd :) Jeg gleder meg skikkelig og har full nedtelling :) Er også veldig spent om det faktisk er en jente som bor i hula, selv om det er det vi tror og har fått hørt :)

Planen er å drikke Farris og spise en banan før jeg går inn, pga "Lille My" bruker å bli aktiv av kullsyrevann og ettersom banan er stappfull av karbohydrater blir det vel liv i leiren :) Får man i tillegg vite lengde og vekt på den lille?

I dag har det ikke gått en time uten sparking, så det har vært "underholdende" :)

Noen som merker at foster har lagt seg med hodet ned?

Annonse

Slik jeg har forstått det legger de seg med hode ned ca. fra uke 30-31, men det er jo store variasjoner. Leie kan de fort endre :)

Merker man stor forskjell når de legger seg med hodet ned?

Jeg og søsteren min gikk tur i 1,5 timer, i løpet av den tiden måtte jeg gå innom en matbutikk og låne toalettet, selv om jeg gikk på toalettet rett før vi gikk ut.

Min har stort sett ligget med hodet ned nå de siste tre ukene eller så, innimellom mer på tvers, men tror ikke hun har snudd seg helt rundt noe mer. Kjenner det bare på at de kraftigste sparkene er høyt oppe, i motsetning til tidligere hvor de var lagt nede. Det begynner også å bli mer glidende bevegelser og «romstering» nå i stedet for veldig tydelige spark, synes jeg, så hun begynner vel å få det litt trangt der inne.

Frøkna her ligger nok med hodet ned stort sett hele tiden, men merker at hun er litt akrobatisk, for hun er stadig på utflukt til andre steder i hybelen😀. Hikkene kjenner jeg langt under navelen da.

A87 : joda vi fikk greie på vekt, ikke lengde. Hun veide 1200g den ene uken og 1500 ++ den andre!

Gyn tok først 2D hvor alt i frøkna ble grundig sjekket, hjertet, nyrer, hjerne, magesekk og ryggmarg. Og deretter mål, så 3D 👏👏😀.

Jeg som har skrytt på meg god nattesøvn helt frem til nå, har dog ikke sovet noe i hele natt...... Føler at magen er så høy at jeg blir tungpustet bare av å bevege meg fra side til side i sengen, og det har jeg bedrevet i hele natt...ingen gode stillinger og alt bare styr. ZZZZZZ trøttesen!

Har hentet mammabox og den fra Apotek 1. Enig i at mammaboxen ikke akkurat var allverden! Fin pysj, da. Har også hentekode for den fra Vitus, og bestilt den fra Rimi (tror jeg, pc'en fikk litt hikke akkurat da, men jeg får i hvert fall ikke bestilt på nytt). Har Boots apotek noe sånt, eller? Finner ikke noe om det på nett iallfall.

Jeg klarer ikke å kjenne om "Lille My" ligger til siden eller hvordan hun nå enn ligger, men vet at hun ikke ligger med hodet ned for da hadde jeg garantert merket det :)

Hun har romstert en del i dag også, men det er bare artig :)

Ja, fra uke 30 ca. begynner fosteret å få liten plass. Det er så rart å tenke på at jeg bærer på et godt utviklet lite menneske :)

Hvilken type klær kan være greit å ha klart til den lille ankommer verden?

Har dere utstående navle nå? Min poppet ut da jeg nådde uke 30 ca.

Hentet en boks jeg og. Mammabox. Den er skrytt sånn opp i skyene og vanskelig å få tak i, men guri for en skuffelse! Fikk 5 av 10 ting og to av dem (gavekort og grøt) var utgått på dato. Bladet var fra januar , så det var ikke spessielt interresant.

Boden var fin da :)

Selv har jeg også bestilt de to apotekpakkene, Kiwi/libero pakken og Rimi pakken + jeg har hentet gratis bleiebøtte på barnas hus.

Navlen min står ikke ut, men eg HELT flat.

Popper nok ut snart.

Og i dag kom vogna (søskenvogn)!!!

Venter bare på at sambo skal gå ut i bilen å hente den slik at jeg får studere kjøretøyet, hehe.

Tittet på voksiposen move i dag, da flere har sakt at den passer oppi de smale baggene som er på tvilling/søskenvogner, men den er jo formsydd. Den er formet som en tilbakelent L og vil bli klumpete og ekkel å ligge flatt på.

Så nå må jeg finne ut hva i allverden jeg kan ha oppi baggen når vinteren kommer..

Kanskje jeg skal ta den bilstolposen vi har fra før (ikke formsydd), men den er i fleece... Men.. Ta den i vognen med saueskinn i bunn og dyne oppå og kjøpe ny bilstolpose? Hmmm.

Jeg anbefaler foresten å ha bilstolpose. Genialt!

Slipper man å kle på babyen mye når dere skal ut, for så å kle av igjen i bilen. Bare å åpne posen og brette til siden :)

Satt å så på det i stad.. Tenk det er bare 2 1/2 kalendermåneder igjen for meg til termin! For noen av dere er det bare 2 (!) kalendermåneder igjen.

Nå hører jeg også til her  :laugh:  syns det begynner å gå radig nå! Har verken navn eller barnerom klart enda, så trenger de ukene som gjenstår til termin!

Fikk vognen i hus på fredag, det var gøy! Mangler kommode, tripp-trapp og litt ullklær. I tillegg til babyprodukter som bleier, kluter, olje, kremer, smokker m.m. Og noen ammeBH til mor  :fnise:

Men det begynner å bli tungt kjenner jeg! Orker ikke så mye før jeg må hvile meg. Jobber 100% fremdeles, så helgene blir lite produktive. Da er det avslapning og oppladning til neste uke som gjelder :P

Lykke til framover til alle dere damer...snart har vi nurkene våre!!

Velkommen mammaløve! Stas!!

Navelen min er som en ringklokke! Stikker ut så det syntes godt.

Klær til bittelille som nyfødt, blir nok bodyer med knapper i sidene og sparkebukse.

Og ja, tipptopp jeg kjøper garantert en bilstolpose. De virker super, både i stol og i bag. Aner ikke hvilket merke....

Mammabox hadde kun en ull/ bomulls body ( rød med stjerner) en pakke våtservierter til ti kroner pk( fast lavpris på barnas hus) bursdagslys!!????!! Og en bitteliten tube håndkrem. Samt reklame, en produktkstalog og ett gammelt blad! Så to-tre ting av den lange smørbrødlisten som står på nett. Skjønner ikke hvorfor denne på en måte er så vanskelig å " eksklusivt" å få tak på. Apotek pakkene er veldig mye bedre.

Boots apotek har ingen pakker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...