Gå til innhold

Februar-babyer 2015


Løvinna30

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Skal på ultralyd om 2,5time, gruer meg så enormt mye nå :/ kjempenervøs for at jeg skal få beskjed om MA denne gangen også :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har endelig legen vært og sett på meg igjen, fremdeles 2 hjerter og de er 8 cm. Kunne ikke finne noe grunn til smerter i livmor, så det var iallefall en lettelse...

 

Lykke til silje92!

Endret av Merete_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser ut som jeg også hører til denne gruppen, har holdt litt igjen da jeg hadde en MA før jul, og jeg er redd for at det ikke skal gå bra denne gangen heller. Men forløpelig ser ting bra ut og har termin ca 17 februar.

 

Er i 30 årene og har ei jente på 4 år fra før. Skal også føde på a-hus om alt går bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg hjemme igjen etter ultralyden, og med gode nyheter heldigvis :D Ble såå lettet da jeg hørte hjerteslagene til lille peanøtt <3 Nå kan jeg endelig puste ut litt! :) Eneste minus er at jeg ble satt tilbake nesten 2 uker.. og det er jo litt kjedelig :/ Så nå er termin 25 februar, og jeg er gravid i uke 8+0 istedenfor 9+4, men sånn er det :) Er ihvertfall sjeleglad for at alt stod bra til med lille så langt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stille her i dag gitt :-)

 

Jaja, titter innom for å meddele at jeg er 12+0 i morgen 😊

Kjenner skuldrene er litt mer senket allerede, og håper jeg bare kan nyyyyte tiden fremover. Elsket å gå gravid sist, og var var frisk og sporty helt til målstreken!

 

De siste dagene han jeg hatt litt vondt i korsryggen (eller området rundt der) når jeg løfter og tråkker med det ene benet. Håper det bare er startvansker ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer. :-) er 8+2 jeg da. Og bare venter på at kvalmen skal gi seg, så jeg kan nyte et helt måltid uten å føle at jeg får alt opp igjen.

 

 

Tror ikke jeg er skapt til å være gravid. Hehe hver eneste negative symptom man kan få, har jeg, legc kramper, sure oppstøtt og kvalme, hissig som en lemen og trøtt konstant.

Går bare å vente på 12 august. 12 august da er jeg 12 uker på vei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en crap dag! Kvalmen tilbake for fullt og rett og slett uvel og utilpass. Er 11+3 og hadde håpet det skulle være over nå! Sittet på jobb og øyet og hadde mest lyst til å legge meg ned på gulvet. Er også så forstoppet at magen står ut som om jeg kalver når som helst.

 

Den gode nyheten for min del er at jeg fikk vite i går at barndomsvenninnen min også er gravid og like langt på vei som meg :) :) *jubel* Spesielt glad siden hun har PCOS og ikke lett for å bli gravid (aldri vært det heller). Ble så glad!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig med DE symptomene da mamma_til_2gutter! Håper du slipper å rusle med de alt for lenge! :-)

 

Etter noen dager med skikkelig dårlig form, har jeg faktisk vært ganske bra mtp kvalme de siste 2-3 dagene. Er så rart at man våkner og spyr den ene morgenen, og kan vaske hele huset en annen morgen.

 

Så hyggelig at venninnen din også er gravid! :-) så herlig! Venninnen min er også gravid, men 3 mnd lengre enn meg. Blir jo litt permisjon sammen fordet:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stille her i dag gitt :-)

 

Jaja, titter innom for å meddele at jeg er 12+0 i morgen

Kjenner skuldrene er litt mer senket allerede, og håper jeg bare kan nyyyyte tiden fremover. Elsket å gå gravid sist, og var var frisk og sporty helt til målstreken!

 

De siste dagene han jeg hatt litt vondt i korsryggen (eller området rundt der) når jeg løfter og tråkker med det ene benet. Håper det bare er startvansker ;-)

Jeg er også 12+0 i morra! Det er nesten en litt stor dag :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg merker at jeg er noe bedre nå, måtte det vare :-)
Kjenner kvalme og ekkel smak fremdeles men holder ut litt lenger. Kastet opp på mandag, og det er nære på at det har skjedd flere ganger, men klarte meg mye bedre på jobb i går og i dag, enn på mandag. Da slet jeg, da var det bare rett hjem og spy ..
Helt greit på jobb i går og i dag, men må veldig ofte ha noe i munn fremdeles.
Mindre ømme pupper også.
Den 28 skal jeg på tidlig ul, da er jeg 13+4 :-) Håper så veldig at alt er som det skal da. Da hadde jeg blitt så lykkelig :-)
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, må jo si at det nesten er en litt stor dag;-)

Mindre ømme pupper her også, men fortsatt "tunge" om jeg kan si det.

Jeg skal på ul dagen etter deg, jeg da. Krysser fingrene for at alt er bra da! Har en god magefølelse denne gangen! 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten oppdatering herifra, ligger fremdeles på sykehuset.. har hatt en kikhulloperasjon der jeg har fjernet høyre eggleder og blintarm. Høyre eggstokk hadde hovnet opp pga en cyste og fått eggstokken til å gå rundt sin egen akse, som de sa så pent. Det var der smertene kom fra, og litt av blintarmen var blitt betent som følge av det så de bare fjernet den og...

 

Fikk se de to nurkene igjen igår og fremdeles liv <3

 

Begynner bli mektig lei av å ligge her, må ha antibiotika 3 ganger om dagen via veneflon og vaginale hormoner (3 stk pr dag) ut 1 trimester etter de fjernet ene egglederen. Ikke kjekk start på ferien min! Begynner å mislike alle statuser om ferie og reise, jeg og vil! Hehe.. men kjekt å lese om alt det positive som skjer her, er usikker på om jeg fremdeles er i februargruppen, men vil ikke forlate dere helt pga det :P

Endret av Merete_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, det hørtes ikke godt ut Merete! Men for en fantastisk nyhet at det går bra med begge de små! Det er tross alt det viktigste :) Du må ha masse god bedring og ta tiden til hjelp selv om det er kjedelig.. ;) Håper du blir her i februargruppa med oss! :)

 

Og gratulerer Julibaby10 og kaptein-Sabeltannmamma med 12+0!! Hurra! Idag er jeg 11+0 så kommer straks etter :) Blir det en februargruppe på 2.trimester snart da? :)

 

Her fortalte vi til svigers at vi venter nr.2! Sønnen min hadde på seg "jeg skal bli storebror" body da han kom! Det var veldig stas! Men de hadde tenkt på om jeg var gravid igjen og skulle følge ekstra nøye med på om jeg ville ha vin i løpet av ferien, så like greit å få sagt det! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei fra Italia! Bra timing å reise på vinferie denne sommeren, må jeg si...;-)

Noen som vet hva man kan spise/må holde seg unna? Tenker spesielt på:

-Oster. Myke er fy, men hva med harde og når de er smeltet på f.eks pizza?

-Italiensk is?

-Noe annet jeg skal være obs på her nede?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! :-)

 

Tenkte jeg skulle hilse på. Har lest litt i tråden, men ikke fått somla meg til å skrive noe ennå :-)

 

Har foreløpig termin 18. februar, men blir nok litt senere pga litt forsinket el! Gøy med så mange februarspirer, spennende å følge med videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei fra Italia! Bra timing å reise på vinferie denne sommeren, må jeg si...;-)

Noen som vet hva man kan spise/må holde seg unna? Tenker spesielt på:

-Oster. Myke er fy, men hva med harde og når de er smeltet på f.eks pizza?

-Italiensk is?

-Noe annet jeg skal være obs på her nede?

Fant dette på matportalen: Om man varmebehandler godt, kan alle typer oster trygt spises av gravide. Eksempler på dette kan være ost på pizza, ostesmørbrød, lasagne eller bruk av ost i sauser.

 

Forrige svangerskap sa legen min at jeg skulle holde meg unna salater og lignende i utlandet, da jeg ikke kunne vite om det var vasket godt nok. Og selvfølgelig passe på at maten var godt nok varmebehandlet :-)

 

Vet ikke med italiensk is, men softis bør man holde seg unna i utlandet!

 

Høres deilig ut med Italia-ferie altså! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei fra Italia! Bra timing å reise på vinferie denne sommeren, må jeg si...;-)

Noen som vet hva man kan spise/må holde seg unna? Tenker spesielt på:

-Oster. Myke er fy, men hva med harde og når de er smeltet på f.eks pizza?

-Italiensk is?

-Noe annet jeg skal være obs på her nede?

 

Jeg skal også til Italia i august på bilferie :)

Haha, må si jeg tenkte som deg: bra timing med vinferie!!! :D Hører de sier det er så mye god mat der, stemmer det?? Er du nord eller sør i Italia? 

 

Velkommen hit mams90!

 

merete_: så bra at det går fint med de to små, tross hard medfart med kroppen! Skjønner godt at du kjeder deg og lengter etter ferie når "alle andre" poster så ofte på FB om sine fantastiske sommeropplevelser. Jeg tok rådet ditt i dag ang. Lactulose orifarm ;) Har ikke rukket å prøve enda, men det blir straks!

 

Oppdatering ellers: i går var jeg rent ut SYK, i dag i tipp topp form! Merkelig opplegg! Gleden er at om morgenen, når jeg ligger på ryggen, så kan jeg kjenne en liten baby-bump under navlen. I love it  :hjertesmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mams90: Takk for svar! :-) Spiste grønnsaker og salat til middag i dag, men det var på den beste restauranten i byen og de visste jeg var gravid. De var påpasselige med å steke kjøttet og ta vekk oster, så følte meg trygg.

 

Bambi:Vi er i Nord-Italia. Har vært et par dager i Firenze nå. Henter ut leiebil i morgen, og reiser ned gjennom Chianti til Siena der vi skal bo på vinslott (grynt). Deretter til Lucca, Pisa, Cinque Terre, Genoa og italienske riviera før vi tar toget over til en by i Frankrike hvor vi har leilighet. Mye god mat her! Sikler på følgende: rødvin, hvitvin, prosecco, italiensk is (tør ikke), oster og ulike pølser. Også nedtur å ikke få spise kjøttet medium rare som jeg pleier...

 

Hvor i Italia skal dere?

Endret av Sniff80
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...