Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Tusen takk jenter :) Oppblåst mage ja, huff...ikke noe særlig! Jeg får også vondt hvis jeg har spist litt for mye mat eller godteri, skikkelig oppblåst og vondt i magen :(

Masse lykke til til dere som skal på ultralyd i morgen! Det er så nervepirrende de få sekundene før bilde dukker opp på skjermen! Hvis det er noe trøst så har jeg nesten ingen gravid symptomer og jeg har blødd masse! Lille spiren klorer fast ennå! Jeg har blitt sykemeldt fra jobb i to uker, forbudt mot fysiske aktiviteter og ikke løfte noe som er tyngre enn 5kg.

Fortsetter under...

Takk for sympatien - den gjorde godt <3 ;) Pluss greit å høre at det er flere som opplever det samme!

Hvorfor skal plutselig "alle" på UL? Er ikke det veldig tidlig? Er det noe jeg ikke har fått med meg nå? :D

Jeg vet ikke om annet enn UL i uke 17-ish. Stresser ikke noe med privat UL før den tid, for jeg ER gravid ja *grønn i fjeset*. Ingen tvil om det :P

Ligger og stryker på den stoooore luftmagen min, kanskje mini popper ut snart for det kan jo knapt være plass til mini inni der nå :P

Takk for sympatien - den gjorde godt <3 ;) Pluss greit å høre at det er flere som opplever det samme!

Hvorfor skal plutselig "alle" på UL? Er ikke det veldig tidlig? Er det noe jeg ikke har fått med meg nå? :D

Jeg vet ikke om annet enn UL i uke 17-ish. Stresser ikke noe med privat UL før den tid, for jeg ER gravid ja *grønn i fjeset*. Ingen tvil om det :P

Ligger og stryker på den stoooore luftmagen min, kanskje mini popper ut snart for det kan jo knapt være plass til mini inni der nå :P

Hehe, synes også mange her skal på tidlig ul :) Alle er vel litt spente da ;) Jeg er glad jeg fikk tatt ul, godt å se at den lille klumpen er der ennå :)

Jeg drar på tidlig UL fordi jeg liker å ha kontroll. Skal på ferie senere i uken (bl.a. til utlandet) og vil gjerne vite om alt er i orden før jeg reiser. Skal også ta UL senere i sommer ifm nakkefold, ca uke 10-11. Jeg har ingen risiko, er sunn og "bare" 33 år. Men, vi er begge enige at om fosteret har Downs blir det abort på oss. Høres sikkert veldig rått ut, men jeg har selv venner med barn med spesielle behov, og ser hvor mye dette krever av dem.

Annonse

Jeg drar på tidlig UL fordi jeg liker å ha kontroll. Skal på ferie senere i uken (bl.a. til utlandet) og vil gjerne vite om alt er i orden før jeg reiser. Skal også ta UL senere i sommer ifm nakkefold, ca uke 10-11. Jeg har ingen risiko, er sunn og "bare" 33 år. Men, vi er begge enige at om fosteret har Downs blir det abort på oss. Høres sikkert veldig rått ut, men jeg har selv venner med barn med spesielle behov, og ser hvor mye dette krever av dem.

MEn for å ta UL med tanke på downs, trodde det kun ble gjort i forbindelse med fostervanns prøve ting jeg. Kan de se på UL? Vi har snakket om det samme, og siden jeg "bare" er (snart, om 25 dager)31 år, så får jeg jo ikke tilbud om det.

Hmmm, kanskje ringe Volvat i morgen og høre om muligheten for å ta en slik test om de gjør det der. =) Legen vil jo ikke henvise meg. Men vi har blitt enige om hvis det er "spesiall" barn så blir det abort.

Mange som reagerer på det, men jeg vet og har vært med på hvor mye det kreves. Det er 24/7 timers jobb.

Ja, fastlegen min sa at man kan måle nakkefold i ca uke 10-11. Barn med Downs har andre proporsjoner på dette enn "vanlige" barn. Om man oppdager avvik i målene vil man bli henvist til videre oppfølging inkludert blodprøver og deretter fosterdiagnostikk.

Mannen min og jeg har hatt litt delte meninger om hva vi burde gjøre dersom det er et barn med Downs. Skal også på privat ultralyd i uke 12 men det er for å sjekke at alt er som det skal. Ikke primært for å se om det har Downs. Vi har diskutert og er enig nå i at: Dersom det er et barn med store! feil, som hjerte, hjerne, nedsatt livskvalitet/ kan dø iløpet av kort tid. Så blir det abort med tungt hjerte. Dette er et veldig ønsket barn.. 

Er det en baby med Downs som kan fungere helt fint etter sitt eget tempo så beholder vi helt klart. Men vi måtte snakke litt om det. Det er så klart ekstra hensyn som må taes med et barn med spesielle behov og vi måtte være enig. 

Så hyggelig å lese at det sto bra til med spiren Ming82 :-) Krysser fingrene for deg fremover!

Så spennende med alle UL i morgen da! Skal selv på UL på onsdag, og gruer meg faktisk :-/ Jeg fikk se et bankende hjerte for 2 uker siden, men klarer ikke å slå meg helt til ro med at alt er ok! Var supe-dårlig forrige uke! Brakk meg av ingenting, og kastet opp et par ganger. Nå er jeg lite kvalm, og puppene er ømme av og på! Hater 1.trimester! Og hater at jeg har mistet 2 ganger tidligere, for det har gjort meG hysterisk:-/ Er forresten 9 uker nå...

Lykke til alle i morgen!:-)

Et sp.mål damer/jenter. :-)

Jeg føler at jeg må spise noe, hele tiden. Sjokolade, kjeks, mat, is og potetgull. Alt går ned. Noen andre som har det slik?

Med de to forrige var jeg kvalm, gikk ned i stede for opp. Er som nevn 5+6 i dag.

Annonse

Det var hyggelige nyheter Ming82, nå ble jeg glad!

Lykke til alle som skal på ultralyd i morgen. Var selv på ultralyd på fredag, var en klump med antydninger til armer og ben, det var så godt å se. Er i 9 uke nå :-)
Skal på ul igjen, da jeg er 13+4, da er det i siste liten for å sjekke nakkefold. (siste er 13+6 sa gyn).

Satser på at dette går bra, med oss alle, og vi har nok friske sunne vinterbarn som er på vei :-)

Det å føle at man må spise noe, en ja, jeg MÅ ha no i munn, hvis ikke blir jeg sengeliggende. Det er så rart, og merklig. Gleder meg sånn til dette går over. Lei av å ha no i munn altså. Fikk helt sjokk da jeg veide meg hos legen, gått opp 6 kg! TRE uker til uke 12, jeg håper så inderlig at denne vonde smaken i munn blir borte da, slik at jeg slippper å være avhengi av å ta med meg noe småtteri jeg må ha i munn da jeg skal ut av huset. Tygger på nøtter, HELE TIDEN, 24/7. HATER DETTE! Og teller dager ned til uke 12 nå altså. :-)

For den vonde smaken går vel skakte men sikkert over når man nærmer seg uke 12? :-/
HVis jeg ikke spiser eller tygger på noe, da får jeg rar/vond smak i munn, og brekker meg, det tar ikke mange minutter og sekunder før jeg må løpe på badet da. (helt sjukt? :-/ )

Bukser som er stramme? Oh yes. Følelsen av at jeg må spise noe? Oh yes.

Og så kommer den glupe gubben med kommentaren, "godt du ikke har tannverk". Hehe

Vel, det er farlig å gå i butikken, for jeg har lyst på alt.

Vel nå skal middagen lages. Grillings mat. Eller som magen og hode mitt tenker, noe å dytte i munn. Hvordan skal jeg klare å skjule dette i 6 uker til på jobb, vel 4 uker siden jeg går til ferie om 4 uker.

Det var hyggelige nyheter Ming82, nå ble jeg glad!

Lykke til alle som skal på ultralyd i morgen. Var selv på ultralyd på fredag, var en klump med antydninger til armer og ben, det var så godt å se. Er i 9 uke nå :-)

Skal på ul igjen, da jeg er 13+4, da er det i siste liten for å sjekke nakkefold. (siste er 13+6 sa gyn).

Satser på at dette går bra, med oss alle, og vi har nok friske sunne vinterbarn som er på vei :-)

Det å føle at man må spise noe, en ja, jeg MÅ ha no i munn, hvis ikke blir jeg sengeliggende. Det er så rart, og merklig. Gleder meg sånn til dette går over. Lei av å ha no i munn altså. Fikk helt sjokk da jeg veide meg hos legen, gått opp 6 kg! TRE uker til uke 12, jeg håper så inderlig at denne vonde smaken i munn blir borte da, slik at jeg slippper å være avhengi av å ta med meg noe småtteri jeg må ha i munn da jeg skal ut av huset. Tygger på nøtter, HELE TIDEN, 24/7. HATER DETTE! Og teller dager ned til uke 12 nå altså. :-)

For den vonde smaken går vel skakte men sikkert over når man nærmer seg uke 12? :-/

HVis jeg ikke spiser eller tygger på noe, da får jeg rar/vond smak i munn, og brekker meg, det tar ikke mange minutter og sekunder før jeg må løpe på badet da. (helt sjukt? :-/ )

Takk :) Jeg har ikke den vonde smaken i munnen. Men føler at jeg blir sånn rar kvalm når jeg ikke spiser på noe. Dere har kommet så langt på vei, jeg har enda 6 uker til jeg blir 12 uker....evigheter til ;)

Er veldig spent før ultralyd i morgen. Har time klokken åtte. Utvendig ultralyd til tross for at jeg er 6+5, gynekologen har en skikkelig flott ultralydmaskin. Siden jeg er henvist fra fastlege grunnet fire tidligere spontanaborter koster det bare 57 kr.

Gratulerer ming82. Så flotte nyheter. Her går tiden til jobb og søvn. Det dr jo bra. Tenker at alle symptom er bra. Er 7+4 så nå begynner det å ligne på noe. Ny kontroll på torsdag. Hvis den også ser bra ut kan jeg begynne å senke skuldrene.

Er veldig spent før ultralyd i morgen. Har time klokken åtte. Utvendig ultralyd til tross for at jeg er 6+5, gynekologen har en skikkelig flott ultralydmaskin. Siden jeg er henvist fra fastlege grunnet fire tidligere spontanaborter koster det bare 57 kr.

Hei pusseluskan. Er det privat du skal? Hvis det er offentlig så skal du ikke betale noenting når du er gravid, selv på ultralyd. Det fikk vertfall jeg beskjed om :-) Må bare eventuelt betale for bildene om du vil ha de med deg.

Men lykke til :-)

Endret av Dompap87

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...