Gå til innhold

Noen som vil være med på skravletråd for baby født i des, jan og feb?


Supersnusken

Anbefalte innlegg

Har noen av dere tips ang baby som snur seg over på magen på natten?

Her er lille snupp straks 7 mnd, hun er sterk i mageleie og foretrekker dette når hun ligger på gulvet på dagtid.

Problemet lå er at hun bare snur seg over på magen når hun sover også. Det har holdt på en stund. Jeg snur henne over på ryggen, men etter en liten stund er hun tilbake på magen. Vi har prøvd sånn sovepose, men det ser ikke ut til å stoppe henne i å snu seg. Som oftest ligger hun med hodet til siden, men flere ganger finner jeg henne med hodet ned i madrassen, og det liker jeg absolutt ikke!

Jeg sover så innmari dårlig og våkner hele tiden for å sjekke hvordan hun ligger. Jeg har til og med gått til innkjøp av babycall med kamera slik at jeg slipper å inn på rommet hennes forbi sjekke. Føler meg nesten litt hysterisk, men liker så dårlig at hun ligger på magen....

Noen som har det likt med sine små??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min snudde seg å mye på magen, så fort han knakk koden begynte han på natta også... Jeg bygde med puter nedover ene halvdelen av senga, slik at han ikke fikk bikket helt over men ble liggende på siden. Dette funket fint hos oss, og nå ligger han bare på siden eller ryggen å sover... Snur seg ikke før han våkner og vil leke. Hehe..krysser fingra for at det forsetter sånn. Desverre er han fæl til å legge kosen sin helt over ansiktet... Så jeg løper inn og ut og sjekker det flere ganger i løpet av kvelden :P flytter den bort når jeg legger meg, davsover han som regel tungt nok og merker ikke at den er borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Dere med babyer som snur seg i senga, har dere prøvd babynest? Mitt gull på straks 6 mnd snudde seg hele tiden. Jeg fikk ikke sove pga måtte sjekke hvordan han lå. Men med babynestet får han ikke snudd seg på magen.

 

Anonymous poster hash: de5d2...1d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har ting ENDELIG bedret seg!

 

Ca 7 mnd, og har i en mnd nytt en ny baby. Legger seg ca 18.30, og kan sove 5-6 timer i et strekk nå. Herlig!! Sover to til tre dupper per dag på ca en time/en og en halv. Er SÅ blir og fornøyd. Smiler og ler masse! Våkner og ligger og pludrer i senga. Tok sin tid, men er nå et nytt liv👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lager en slags kant av f.eks et sammentullet helseteppe som jeg støtter sopp med en bamse. Sånn at når han snur seg over på siden kommer han inntil denne kanten med nesa, da roer han seg og snur seg ikke over på magen...

 

Her har lillebror hatt øreverk de siste dagene han da, våknet lørdag kveld og gråt . Skjønte ikke hva det var før dagen etter, inatt sov han takk og pris godt etter 3 dårlige netter og ut av øret kom det masse gul guffe. Satser på at det verste r over nå : ))

 

Ellers takler han faktisk varmen bra !! Så nå stikker vi på stranda en tur med storesøss og hennes barn !! Ha en fin dag i sola jenter : ))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

To tenner har han fått , men trommehinna sprakk her i for og han våknet idag med øret og kinnet full av gul guffe ! Tydelig øreverk ! Men idag har formen vært på topp igjen : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med mat og soving nå for dere som bor sørpå? Her vi bor er det rundt 30 grader på dagen, og mini er tydelig ukomfortabel på kveldstid når han skal sove. Vi lufter alt vi kan, har vifte på rommet, han sover kun i bleie, bader på dagen, og drikker mye vann og mm. Mat vil han nesten ikke ha, og det bekymrer meg litt da han er snart 8 måneder og veier bare 7,6 kg. Er ikke det litt lite?

 

Hvordan er det med deres små?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her sover han nesten ikke i det hele tatt på dagen, om han sovner så våkner han etter 20-30 min... Mye surving om dagen :( og ikke får jeg i han mat omtrent... Vil ikke ha vann, noe mme. Passer på å få i han mest mulig av det på morgenen før det blir for varmt, for utover dagen er det nesten umulig å få i han noe som helst... Det bades mye!

På natta sover han som regel greit, men våkner jo før fugla fis(4 tida stort sett.......) nesten umulig å få han til å sove igjen... Er helt propell....

 

Er nok i varmeste laget. I dag målte det 35 i skyggen her hos oss :/ inne var det å nesten 30 grader toltross for vifter og vinduer på full luftig....

 

Norsk sommer <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillebror her sleit litt med å sovne ikveld .. Gråt ikke med bare vrei seg.

Hentet en kopp med vann og en klüt og la kluten på hodet hans og dro den over ryggen noen ganger, han ble helt salig og sovnet med et smil om munn : ))

 

Et lite tips i disse heite dager : ))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her blir det sene kvelder! Hvis vi legger babyen ved 8-9 tiden, så våkner han igjen etter ca. 30 min og holder det gående ett par timer til :/ slitsomt når en ikke får noe tid på kvelden alene. Når han da sovner ved elleve tiden, må jeg legge meg selv for da våkner han igjen mellom 5 og 7. Håper han begynner å legge seg tidligere snart, for babyen skal jo egentlig sove mer enn 6-8 timer på natta. Han er litt over 6 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jenta vår på 6,5mnd blir som regel lagt i 8-9 tiden, men har en del oppvåkninger, heldigvis bare å gi tutt så sovner hun igjen:) Vi lufter hele dagen og med en gang sola forsvinner fra soverommet trekker vi fra lamellene (de holder noe av varmen ute når sola står på). Solgangsbrisen på ettermiddagen hjelper litt, da blir det god lufting, men er som regel 26-27 grader på rommet om kvelden... Sover av og til i bare bleie og noen ganger med kort pysj, har droppet alt som heter dyne/teppe, hun sover mye bedre uten:) Våkner stort sett tidlig da, kl. 6 i dag:/ Men tar jeg en tidlig morgentur når temperaturen er behagelig sover hun 1 time til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her trudde eg at frøken fryd drakk greit av flaske, og glede meg til utdrikningslag i helga. Skulle bare prøve litt i dag, og etter mye om og men så får me i ho ca 80 ml. Er dette nok da? Var lunsj-måltidet. Ho er 5 mndr og ca 7 kg. Kor masse får de i løpet av ein dag egentlig? Fullammer, så har jo aldri målt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guttungen hær e å 5 mnd men 8,5kg da, han drikk 180ml til lunch, 30-50 ml mindre hvis han spis frukt rett før:) Men det e jo veldig forskjellig, å har sikkert noe å si om det e mm eller mme på flaska:) min erfaring e at dæm tar det dæm treng;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har tips til hvordan få baby på 7 mnd mere intr i fast føde ??? Han er veldig glad i puppen og spiser fortsatt to ganger hver natt .

 

Gir grøt med fruktmos to ganger pr dag , frukt til lunch og som regel får han smake litt middag.men det blir lissom ikke noe dreis på det . Har prøvd velling også uten hell : )) han vil helst ha pupp !!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har tips til hvordan få baby på 7 mnd mere intr i fast føde ??? Han er veldig glad i puppen og spiser fortsatt to ganger hver natt .

Gir grøt med fruktmos to ganger pr dag , frukt til lunch og som regel får han smake litt middag.men det blir lissom ikke noe dreis på det . Har prøvd velling også uten hell : )) han vil helst ha pupp !!!

Jeg sliter med det samme.

På dagtid har han ikke tid til pupp, da er alt mulig annet mer interessant. En bil som kjører forbi, tørketrommelen, et bilde på veggen. Så da drikker han lite, da, i og med at vann ikke er så godt ennå. Det problemet løser han med å puppe opptil 4-5 ganger mellom kl 18 og 06. Utrolig slitsomt å få MINDRE og mindre søvn. Smokk vil han ikke ta, og totten har han sluttet med. What to do?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min lille gomler i seg når hun får mat i babyfeederen. Har en slik i silikon og nett, men den i silikon er best. Putter i f.eks avokado som er mettede før natta :) Min lille har ikke problemer med å spise - hun elsker mat! Men likevel vil hun ha mat natta lang... Er nok en uvane, men sannelig ikke lett å bli kvitt.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tynn grøt med litt sviskemos eller smoothie er populært her!

 

Ellers anbefaler jeg God natt Havregrøt. Metter godt så de sover godt på natta:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Nettopp postet en egen tråd om spising/amming rundt 7mnd, så ser jeg at det samme tas opp her :)

Her sliter vi med noe av det samme, veeeldig vanskelig å spise, lite konsentrert til amming på dag og MASSE amming på natta....hver time noen netter :(  håper virkelig dette går seg til snart, er temmelig utslitt! Her er snuppa syk også, hoster så hun høres ut som en 80-årting m KOLS, og er veldig snørrete og tett, særlig på natta. Men grei allemnntilstand og ikke feber, så går vel over av seg selv håper jeg. 

 

Her starter hverdagen igjen i dag, med jobb for mannen og barnehage for eldstemann, må si jeg ser litt frem til rolige dager igjen, ferie er jammen slitsomt!! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen her som har litt peiling på hva babyen kan spise av det vi spiser til middag? De skal vel ikke ha melkeprodukter før de er nesten ett år, men det er jo melk / fløte i nesten all hjemmelaget mat. Det finnes vel nesten ikke en eneste saus eller gryte som ikke har melk eller fløte i seg. Noen tips til noen middager vi kan lage som babyen også kan smake på? Han spiser godt med både grøt og barnemat på glass og vil smake på alt! Han er 7 mnd om ca en uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melk i mat går greit i små mengder har jeg hørt, tilvenning fra 10 mnd med vanlig melk 😊

Jeg har gitt min på 7 mnd fiskeboller i hvit saus....er jo litt melk i det, men er jo ikke akkurat slik at han får det hver dag 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I hear you, supersnusken. Kjempeslitsomt med amming hver time hele natta igjennom. Men det må da gi seg snart?

 

Jeg gir også bittesmå mengder av vår middag, innimellom. Ikke hver dag, for f.eks taco eller scampi passer dårlig til baby. Jeg har laget et lite lager av most potet med gulrot, brokkoli og andre grønnsaker, som jeg tar frem fra fryseren de dagene. Ellers får han middag på glass hvis vi er ute, eller jeg er tom for frysematen. Vi bruker ikke så mye glass fordi de er så store, og pjokken spiser bare et par spiseskjeer, så da kaster vi nesten alt sammen. Hater å kaste mat. Når det kommer til melk i mat, vet jeg ikke hva som er riktig, jeg. Svenskene gir jo melk fra 6 mnd alder, så så innmari farlig tror jeg ikke det er. (Vet at det fortrenger jernopptak, men det kompenserer jeg ved å gi mye leverpostei på brødskiva.)

 

Her er også ferien over i dag, og eldste er i barnehagen igjen. Mannen dro på jobb, så her er huset stille. Godt å kunne pusle rundt med babyen, og bare være oss to igjen. Altså, hyggelig med resten av familien og, men litt deilig at hverdagen er tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...