Gå til innhold

Noen som vil være med på skravletråd for baby født i des, jan og feb?


Supersnusken

Anbefalte innlegg

Jeg er gjerne med. Har en datter født i januar.

Er mitt 3 barn

Har lyst til å fullamme til 6 mnd . Håper det går like fint som med de to andre :)

 

Anonymous poster hash: cac0b...c5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er gjerne med. Har en datter født i januar.

Er mitt 3 barn

Har lyst til å fullamme til 6 mnd . Håper det går like fint som med de to andre

Den skulle jo ikke være anonym.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjerne med jeg å:) Fikk gutt nr 2 den 21 februar...

Trodde jeg ville huske så mye fra nr 1, men må si det er mye som går i glemmeboken på 8 år, både utvikling å introduksjon av mat...husker ingenting;p Toppet seg da jeg måtte fram med sangboken for å finne starten på Trollmor sangen:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, så mange som ville være med på tråden da, så gøy!

 

Når det gjelder dette med mageleie så er det kun fysiotime for de som er førstegangs her, så det får vi ikke. Bekymrer meg egentlig ikke så mye for dette. I dag morges lå hun i alle fall mer enn 1min! Men har tendens til å ta begge armene bak på ryggen, og bena opp, også ligger hun å gynger på en måte og får ansiktet nedi gulvet, ser ubehagelig ut.. Prøver å dra armene hennes frem, men de er raskt tilbake igjen. Hun er litt sånn når vi holder henne også, vil gjerne ha armene langt bakover liksom, litt rart...kan ikke huske at nr 1 gjorde dette?

 

Har forsøkt grøt igjen, med litt malteksrakt. Hun virker som hun har veldig lyst på, er kjempeivrig og tar tak i hånden min og prøver å dytte skjeen inn, men klarer jo ikke svelge da, blåser alt ut he,he, ikke lett når man er vant til å suge tydeligvis.. Hvor lang tid pleier det å ta før de klarer å få i seg noe? Kan ikke huske at forrige slet med dette, men de er vel forskjellige også.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mange som ville være med å skravle da! Bare hyggelig det, men i ammetåka har jeg allerede mistet oversikten litt, he,he.. ;)

 

GrønnBanaN (hva kommer det nicket av forresten ;) ?) Her har vi også et skikkelig B-menneske! Legger seg i alle fall sent, mellom 23-01, når legger din seg? Står opp mellom 8 og 10 en gang, og har en lang dupp på 2-3t i tillegg heldigvis, nettene blir jo litt korte..

 

HH80: Hei igjen, deg kjenner jeg jo fra bli gravid! Tror det med pupillestr er vanlig, men greit å få det sjekket ut! Når man er frisk ellers kan det egentllig ikke være så mye galt tror jeg.. men det er jo lett å bli engstelig på disse smås vegne da ;)

 

Karma: Min var akkurat like store som din på 3mnd, men fikk ikke inntrykk av at det var spesielt lite? Hmm. Jeg vurderer en ekstra veiing tror jeg, litt redd for at hun ikke legger på seg nok. Er nok laaangt unna 7kg enda i all fall!

 

Når deg gjelder grøt har jeg jo bare forsøkt en gang, så venter litt før jeg gjør store endringer. Men kanskje lurt med litt sviskemos eller noe med smak, hun lagde så mange rare grimaser når vi prøvde, så ut som det smakte helt gyselig! Har også vært veldig treg i magen tidligere, gikk på det lengste 3 uker uten avføring, så sviskemos kan sikkert være bra uansett!

 

Min er som sagt 4mnd; bekymrer meg litt for at hun er så lite flink imageleie. Mange ganger klarer hun ikke løfte hodet i det hele tatt, man klarer av og til og da kan hun holde det opp i ca 1min tror jeg. Leser at de skal kunne med strake armer nå, det kan hun i alle fall ikke.. Hvordan er deres i mageleie? Skal sies at hun sliter mye med gulping og "stille gulping" og tror mageleie er ubehagelig pg dette.

 

Ha en deilig fredag!

Jeg er bare veldig glad i grønne bananer, hehe😜

Jenta vår legger seg alt i fra 20-22. Før var det senere, men har nå klart å klare det litt tidligere. Før 19.30 er helt umulig.

Sover til 9-10 tiden, men er våken en gang for mat i løpet av natta.

Er mye urolig om nettene nå, lurer på om det kan være noen tenner... Gnager noe helt vanvittig på hendene sine hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår lille (eller han blir jo nesten stor sammenlignet med deres småtasser), har gnagd på hendene sine i snart 2 måneder. Jeg har sjekket munnen hans nesten daglig, for nå MÅ det jo dukke opp tenner snart, men neida, ingenting enda. Han sikler masse, og uten smekke må jeg skifte body på ham etter kort tid. Ellers går det bedre med smaksprøvene. Ikke så vondt i magen lenger, og igår fikk han most potet med gulrot. Det var godt det!

 

Forresten, vi er litt i tenkeboksen om dagen. Noen som skal på ferie i år? Tenker hovedsakelig på "syden." Noen med tips til et familievennlig hotell?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oj, så mange som ville være med på tråden da, så gøy!

 

Når det gjelder dette med mageleie så er det kun fysiotime for de som er førstegangs her, så det får vi ikke. Bekymrer meg egentlig ikke så mye for dette. I dag morges lå hun i alle fall mer enn 1min! Men har tendens til å ta begge armene bak på ryggen, og bena opp, også ligger hun å gynger på en måte og får ansiktet nedi gulvet, ser ubehagelig ut.. Prøver å dra armene hennes frem, men de er raskt tilbake igjen. Hun er litt sånn når vi holder henne også, vil gjerne ha armene langt bakover liksom, litt rart...kan ikke huske at nr 1 gjorde dette?

 

Har forsøkt grøt igjen, med litt malteksrakt. Hun virker som hun har veldig lyst på, er kjempeivrig og tar tak i hånden min og prøver å dytte skjeen inn, men klarer jo ikke svelge da, blåser alt ut he,he, ikke lett når man er vant til å suge tydeligvis.. Hvor lang tid pleier det å ta før de klarer å få i seg noe? Kan ikke huske at forrige slet med dette, men de er vel forskjellige også.. ;)

 

sånn var min også i begynnelsen :) begynte med ei skje med tynn grøt og så gav jeg et lite eggeglass med grøt. Føler han hadde dreisen på det hele etter en ukes tid..

 

når du først er oppmerksom på at hun drar armene bak, så kan du trene med henne på å ha de fremme, både når hun ligger og holdes. Det kan og være lurt å være bevisst på hvordan du holder henne. 

Min har vært litt "dårlig" til å  snu hodet mot venstre. Siden jeg er høyrehendt så har han jo hodet riktig vei når jeg bærer han på høyre hofte, har derfor blitt mer bevisst på å bære han mer på venstre side slik at han må snu hodet mot venstre for å se hva som skjer forran. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mange som ville være med å skravle da! Bare hyggelig det, men i ammetåka har jeg allerede mistet oversikten litt, he,he.. ;)

 

GrønnBanaN (hva kommer det nicket av forresten ;) ?) Her har vi også et skikkelig B-menneske! Legger seg i alle fall sent, mellom 23-01, når legger din seg? Står opp mellom 8 og 10 en gang, og har en lang dupp på 2-3t i tillegg heldigvis, nettene blir jo litt korte..

 

HH80: Hei igjen, deg kjenner jeg jo fra bli gravid! Tror det med pupillestr er vanlig, men greit å få det sjekket ut! Når man er frisk ellers kan det egentllig ikke være så mye galt tror jeg.. men det er jo lett å bli engstelig på disse smås vegne da ;)

 

Karma: Min var akkurat like store som din på 3mnd, men fikk ikke inntrykk av at det var spesielt lite? Hmm. Jeg vurderer en ekstra veiing tror jeg, litt redd for at hun ikke legger på seg nok. Er nok laaangt unna 7kg enda i all fall!

 

Når deg gjelder grøt har jeg jo bare forsøkt en gang, så venter litt før jeg gjør store endringer. Men kanskje lurt med litt sviskemos eller noe med smak, hun lagde så mange rare grimaser når vi prøvde, så ut som det smakte helt gyselig! Har også vært veldig treg i magen tidligere, gikk på det lengste 3 uker uten avføring, så sviskemos kan sikkert være bra uansett!

 

Min er som sagt 4mnd; bekymrer meg litt for at hun er så lite flink imageleie. Mange ganger klarer hun ikke løfte hodet i det hele tatt, man klarer av og til og da kan hun holde det opp i ca 1min tror jeg. Leser at de skal kunne med strake armer nå, det kan hun i alle fall ikke.. Hvordan er deres i mageleie? Skal sies at hun sliter mye med gulping og "stille gulping" og tror mageleie er ubehagelig pg dette.

 

Ha en deilig fredag!

Har ei nyutdannet HS som antagelig er redd for at noe skal være feil. Hørte det var flere som ble kalt inn til ekstra veiing "uten grunn". 

Jeg takket hvertfall nei, ettersom alle mine har vært slanke i begynnelsen før de plutselig har et kjempe hopp i vekt og lengde. Vil tippe han er hvertfall 7kg og nærmere 68cm (den str begynner hvertfall å bli trang) nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår lille (eller han blir jo nesten stor sammenlignet med deres småtasser), har gnagd på hendene sine i snart 2 måneder. Jeg har sjekket munnen hans nesten daglig, for nå MÅ det jo dukke opp tenner snart, men neida, ingenting enda. Han sikler masse, og uten smekke må jeg skifte body på ham etter kort tid. Ellers går det bedre med smaksprøvene. Ikke så vondt i magen lenger, og igår fikk han most potet med gulrot. Det var godt det!

 

Forresten, vi er litt i tenkeboksen om dagen. Noen som skal på ferie i år? Tenker hovedsakelig på "syden." Noen med tips til et familievennlig hotell?

Min sikler også og gnager på alt.

Ingen av mine har fått tenner før de var rundt året, så vet ikke helt hva han holder på med inni der :-p 

 

Vi "skal ikke" på ferie i år. Blir å være på hytta, og en langhelg til Danmark. Tror ikke jeg hadde orket å reise med en så liten en til syden, meen nå "tåler" jeg ikke så godt varme heller da. Hehe. Har mer en nok med å overleve selv nå det blir for varmt ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Er også gjerne med :-)

 

Fikk jente nr to 8.januar. Hun er stor (8kg), og jeg tenker hun skal få begynne å smake denne uka. Fullammer, og lillesnupp tar verken smokk eller flaske.

 

Jeg samsover, og øver på å ta smokk hver dag. Tenker at det da kan bli lettere å legge henne i egen seng. Hun har natt fra ca 19-07. Forutsatt at jeg ligger sammen henne. Usikker på hvor mange ganger jeg ammer i løpet av natta. Om dagen sover hun vel ca 3 ganger med varrierende lengde. Sover ikke godt i vogna heller.

 

ellers er hun veldig blid og sosial. Ler masse :-) Ikke begynt å rulle enda, men trooor det er like før. Ligger fint i mageleie. Gnager også masse på hender, og sikler masse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også være med! Fikk en gutt 8.februar. Føler egentlig det går på skinner i det store og det hele, men har jo noen utfordringer vi også. Mest av alt sliter vi med storesøster som er ganske sjalu/sår. Går liksom ikke an å si ifra til henne at hun feks ikke må legge seg OPPÅ lillebror uten at det er verdens undergang og hylgrining i mange minutter. Men det handler nok med om trassalder enn noe annet, og hører nok mer til på 2-3 års-forumet :)

 

Lillebror er kjempesterk i nakken/ryggen. Ligger flere minutter på magen, og har i et par uker snudd seg fra mage til rygg (evt VELTET, da det nok er mer tyngdekraft enn utvikling som har vært skyld i snuingen...). Han legger seg kl 19, og spiser alt fra 1-4 ganger på natta. Han er en stor gutt, og jeg tror egentlig ikke at han synes melka mi er nok, for i det siste har han oftere spist 4 enn 1 gang på natta. Han sover generelt veldig mye, tror han er våken max 5-6 timer i døgnet. Er en snill og rolig gutt, og jeg nyter virkelig babytiden. Helt annerledes enn med storesøster, men det kan jo ha noe å si med at jeg jo har litt mer erfaring denne gangen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har lillebror blitt syk for første gang. Mistenker at den sprutgulpen han kom med søndag etter legging var spy... For igår fikk han feber etter å ha vært slapp og grinete på dagen og brekt seg endel. Veldig å vurdere når han generelt brekker seg lett gi kan sprutgulpe tilvanlig også... Hn sov godt i natt da og våknet uten feber blid som en sol.. Men var trøtt etter bare 1,5 time igjen så kanskje litt mere sliten enn vanlig...

Hvor lenge er deres våkne av gangen på dagen ? Miner 4 mnd idag og er våken alt fra 1,5 til 3 timer før han må sove igjen !?

Ruller deres ? Det gjør ikke min ennå? Vrir seg noen ganger og prøver men får det ikke til. Har veltet fra mage til rygg da : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår lille har vært mye syk. Storesøster drar med seg alt mulig guff fra bhg, og selv om vi er nazi-strenge på håndvask, klarer en og annen bakterie å snike seg inn i han. Stakkars, han har vært konstant tett i nesa med snørr og gørr siden han var bitteliten. Feber og oppkast har han hatt og. Og når han endelig blir bra, så er det vaksiner, med påfølgende ubehag og trøtthet. Ikke lett.

 

Bortsett fra alt dette er han stort sett blid. Han trener daglig på å ligge på magen, og begynner å bli ganske sterk. Rulle fra rygg til mage har han gjort siden han var 3,5 måneder. Andre veien har han enda til gode. Han sover 3 dupper om dagen, ca kl 9, 12 og 15. Det er sjelden han klarer å være oppe lenger enn til 18-18:30. Dere da? Hvordan er dagene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her har han ikke begynt å snu seg og rulle enda.... Ligger bomfast på ryggen og snur seg bare en og annen gang på siden, men ikke rundt på magen enda... Han elsker å ligge på magen og kan ligge ganske lenge før han blir lei :)

 

Sover 3 dupper her å, kl 9,12 og 15 stort sett. Legger seg mellom 18-18.30, gjort i 1,5 mnd nå og det er lite slingringsmonn her :P sover da til ca kl 4-5, spiser og sover videre til ca 7, noen ganger nesten til kl 8 men det er sjelden jeg er så heldig :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig med syke barn HH80! Men så lenge han spiser godt og har våte bleier tror jeg nok ikke en lege har noe særlig annet å stille opp med enn "å se an"... Men varer det lenge kan et legebesøk kanskje være på sin plass!

 

FirstAidKit: vi sliter også med en sjalu storesøster.. Synes det gikk så bra i starten, men nå etter 4mnd blir det mer og mer uttalt. Virker som hun har holdt mye inne i starten synes jeg. Er jo begeistret for lillesøster også, men synes også hun er dum og vil helst være i en annen etasje ;)  Og "kjærtegnene" er temmelig hardhendte og røffe, klapping og stryking går rask over i dask og slag! Er også mer og mer sint på meg, tror nok det er fordi vi har mindre tid sammen enn før. Tøft både for mor og barn må jeg si! Gleder meg litt til ammingen er over, da blir det lettere å finne på ting med storesøster alene igjen..

 

Ellers har min veltet fra rygg over i mage en gang, ellers ingen snuing på gang her nei.. ligger mye på siden og rugger, men så er det disse armene da... ;)

 

Hun er våken mell0m 1,5 og 2,5t mellom hver dupp, sjelden mer enn 2t egentlig, rimelig grinete da ja..

 

Søren, der kom søppelbilen og vekket mini etter bare 15 min, æsj!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir også gjerne med. Jente født 15.1, blitt stor veier nå 7045 gr og er 64 cm. Er barn nr to for oss, kona fødte forrige.

Vesla sover godt på natten, avbrutt av flere amminger, har samsovet til nå, men begynt å ligge litt i egen seng nå. Legger seg også litt tidligere for hver kveld.

Blid og fornøyd på dagen, liker å ligge i vuggen sin og på gulvet. Snur seg fra rygg til mage, og skravler masse. Veldig glad i oppmerksomhet, vil helst at noen prater med henne hele tiden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja syke barn er kjipt ! Nå spydde hans mens jeg prøvde å gi grøt. Mulig det bare var grøten,vanskelig å vurdere om en gulpeunge har omgangssyken ....rimelig flytende bæsj har de jo også så det er bare det at han var grinete og hadde feber som gjorde at jeg tenkte på det, han spiser jo men ikke like ivrig som han pleier, får se det ann til imorgen hvertfall og se om han har feber ikveld, 37,6 nå på formiddagen blir fort feber på kvelden er min erfaring

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har lille sovet i egen seng tre netter på rad😀 hun er fem mnd i dag, og vi har samsovet frem til nå. Har prøvd egen seng flere ganger uten hell, men nå var hun tydeligvis klar.

Hun strever veldig med å finne søvnen selv, så legging både på dagtid og på kvelden kan ta litt tid...

Men både mini og jeg har sovet mye bedre når hun kom over i egen seng, så nå håper jeg dette er en trend som fortsetter😃😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig når de sover godt og på egen hånd : ) søvn har jeg vært bortskjemt med hos alle mine tre gutter.

Minstemann var litt urolig de første ukene. No som innebar amming minst annenhver time døgnet rundt. Men det roet seg veldig fort.

 

Det som er mer slitsomt denne gangen er at jeg er så mye mere stressa og bekymret enn jeg var sist. Utrolig slitsomt ....vi flyttet til nytt sted for et drøyt år siden også hvor jeg da ikke har noe stort sosialt nettverk så det hjelper ikke akkurat på grubling og bekymringer at jeg går mye hjemme. All familie og alle venner bor 45 min kjøring av gårde så jeg kan jo ikke akkurat dra dit hver dag heller.

 

Er med i en barselgruppe hvor vi treffes annenhver uke, men jeg kjenner jo ikke de jentene godt så det blir jo mest til at vi prater sånn løst og fast bla bla bla prat ...

 

Regner med at ting går seg til etterhvert for jeg er jo egentlig veldig fornøyd med livet med tre flotte staute gutter : ))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da har vi vært på 5mnd kontroll.

 

7,9kg og 70 lang. 

 

har vært veldig urolig etter vaksinen, så her bysses og trøstes det hele dagen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var vi på forrige uke også. 67 cm og 6,8 kg. Min ble også veldig urolig etter vaksinene denne gangen. Alt var feil. Ligge i vugga, sitte i vippestolen, alt. Da natten kom ble han febersyk, og etter et par timer med trøst, var vi nødt til å gi en babyparacet. Da sovnet han umiddelbart. Ganske slitsomt for alle når minstemann er syk og trist. Huff, får håpe dere slipper det, karma.

Endret av Lessismore
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært på 4 mnd kontroll i dag, Lillegutt er ca. 6,5 kg og 64 lang :) Har vært noen slitsomme netter i det siste hvor han har bestemt seg for at 04.00 er en passende tid å starte dagen. Men det går seg forhåpentligvis til etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var også på 4 mnd kontroll idag. Lillegutt var 8,2 kg og 68 lang !!

Stor gutt : ))

Får håpe nettene deres blir lengre snart prinsesse07 !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg vil ogsa vere med og er I siste halvdel av 30 ara! Mi snuppe ogsa fodt I Januar. 4 mnd idag

 

Jeg har begynt med holle sin hirsegrot. Hun er 4 mnd nu og idag er det Tredje dagen Hun far 1 ss grot utblandet med 50 ml vann....hu slurpet det i seg veldig fort og jeg begynte a lure pa om det var skjeen som gjorde godt mer en groten, hehe...jeg gir henne pa formiddagen for kvilen hennes og Hun sover godt!! skviser ogsa litt ella's kitchen pure for a gilitt smak. strever sa utrolig om natten ettersom Hun sover darlig og bare vil ligge med pupp, men na tror jeg jammen jeg har fatt henne til a ta smokk I tillegg!! Hurra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...