Gå til innhold

Januar 2015 baby ♡


Sienna85

Anbefalte innlegg

Kjøp den hvis du virkelig vill... Men er fort gjort å ombestemme seg på 9mnd, eller om ikke ting går helt bra.., men på den andre siden gled deg å gjør det du ønsker.. ;) personlig skal jeg vente en stund før jeg begynner å kikke på vogner... Men har ikke gått helt opp for meg jeg er gravid enda.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg venter nok en stund med å kjøpe inn utstyr - så redd for at det ikke skal gå bra med svangerskapet! Men kjenn litt på det og gjør akkurat slik som du har lyst. Venter vel egentlig lenge nok fra før når det kommer til stykke ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes man bør kjenne på følelsen om hva som føltes riktig Vedr innkjøp av utstyr i et tidlig stadige. For meg blir det ikke aktuelt før på sensommer/tidlig høst tror jeg. Føler meg overhodet ikke gravid, og vil ikke ta noen gleder så tidlig på forskudd. Går kanskje opp for oss når vi har vært på tidlig ul i uke 7, så sant det er liv <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått time til tidlig ul i uke 10 :) Begynner så smått å gå opp for meg nå :D

 

Jeg tørr ikke kjøpe noe utstyr før etter jeg har vært på tidlig ul. Kommet heller ikke til å fortelle det til noen før det. Ønsker å vite at alt står bra til før jeg titter på utstyr og forteller det til familien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Babyfin:)

Nå er jeg 4+6 i dag, kjenner mye mer "jobbing" der nede nå enn med forrige. Noen som kjenner symptomer bedre med nr. 2? Dere som er kvalme, kommer den såpass tidlig eller kommer den sterkere senere? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er vel i uke 6, og har hatt mye "menssmerter". Har to fra før, og kan ikke huske at det var sånn med dem. Venter litt på kvalmen - håper den ikke kommer!!! Var fryktelig kvalm i en del uker med begge de to første, og brakk meg/kastet opp. Gjør ikke noe om jeg slipper det denne gangen...

Hvert svangerskap er vel forskjellig. Er litt spent da... Og krysser fingrene for at alt går bra ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Babyfin:)

ja men da er det ikke umulig om det kjennes bedre nå. Forrige gang så var jeg ikke kvalm en eneste dag. Nå har jeg kjent et par dager med litt, men håper jeg slipper igjen altså. Høres ikke noe godt ut:( Ja veldig spent:) Ja må gjøre det:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nok ikke helt forstått at jeg faktisk er gravid igjen.. Må stadig minne meg selv på at så lenge ingenting tyder på annet så er jeg FORTSATT gravid. Med en gang jeg ikke kjenner noe så begynner jeg å tvile. Jeg skal på første kontroll 21. Mai. Gleder meg til å få vite at alt (forhåpentlig) er i skjønneste orden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg ikke har de alt for utpregede symptomene enda, så tenker jeg ikke over at jeg er gravid engang, eneste er litt ømme pupper!

Er kommet til 5+5, så det kan jo være symptomene plutselig kommer til å stå i kø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte ikke noe vogn... Ble vel bare litt gira :) føler meg ikke så gravid enda som dere andre beskriver, og det går noen tanker... Er det noe inni der liksom... Men lenge det ikke er blødninger så velger jeg å tenke at dette kommer til å gå bra :) kanskje det går mer opp for meg også etter første kontroll 19.mai :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå... Hadde et så hyggelig øyeblikk i dag :-) Var hos legen for noe annet, og nevnte i samme slengen at jeg tror jeg er gravid... Kom ut til de søte damene på lab'en med urinprøve - når de har tatt prøven hvisker hun halvhøyt til meg at den er positiv, og ser på meg for å se reaksjonen (hun visste jo stakkar ikke om det var ønsket eller ikke...), ansiktet mitt sprekker opp i et stort smil. "Så fint!!" sier jeg, "så hyggelig". Den søte damen blir et stort smil og ler sammen med meg før jeg sier hade og går lykkelig ut.

 

Øyeblikk#dele#lykke <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vert hos legen i dag for å måle hcg :) hun sa te meg at så lenge embryoet har festet seg så er det kun 15% sjans for å miste.. Jeg var sikker på at det var mer:) så da føler jeg meg litt roligere.. Menssmertene fortsetter som før.. Har økt litt i intensitet.. Hun sa jeg kunne begynne å bli kvalm i neste uke.. Krysser fingre og tær for at hcg har fin stigning..får svar på det på fredag :) har jeg over 2000 nå skal jeg bestille tidelig ul :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ringte Helsestasjonen der jeg bor for å bestille time hos Jordmor, de sa at det passet for meg å få time når jeg er i 12 uke (er nå i 5), er ikke det litt rart, har jo ikke fått bekreftet graviditeten eller tatt noen form for blodprøver - burde ikke dette gjøres før uke 12. Også lurer jeg litt på hvorfor så mange av dere skal ta tidlig UL? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spurte min lege om d var best å gå til jordmor eller lege.. Hun sa legen skal ta førstegangs kontrollen.. Siden jeg var førstegangs fødende anbefalt hun meg videre oppfølging av jordmor etter første kontroll. For hos jordmor fikk du litt mer info an svangerskap og fødsel. Grunnen til at jeg måtte til lege på første kontroll var pga flere blodprøver som måtte tas.. Hun sa jeg kunne komme rundt uke 10. Jeg var der kun i dag for å få målt hcg.. Kansje best å bestille time hos legen din? Jeg skal på tidelig ul så lenge hcg er over 2000 og stiger fra i dag til fredag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor for tiden i en annen landsdel enn der jeg har fastlegen min. Skal hjem (til Oslo) en tur snart, men da er ikke legen min tilstede (selvfølgelig ;)), men fikk framskyndet Jordmortimen til uke 8 nå da, så får vi se. Tror de tar blodprøver der også :s! Skulle ikke være så lett dette..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist jeg var gravid fikk jeg time i uke12. Med beskjed om at noen blodprøver kunne ikke taes før da. Mange grunner til tidlig UL, men så lenge du ikke har noen plager, vet når du ble gravid og du ikke har mistet før så er det vel vanskelig å få det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da damer, har vi fått en termingruppe for januar 2015! Så da kan vi lage oss terminliste og ha maaaaange tråder på et sted! Håper å se dere der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da damer, har vi fått en termingruppe for januar 2015! Så da kan vi lage oss terminliste og ha maaaaange tråder på et sted! Håper å se dere der!

Da har jeg skrevet et innleg på termingruppa vår :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til alle som får en liten januar-baby <3

 

Er 4+2 uker idag og har både fryktelig ømme bryster og litt murringer innemellom :-)

 

Vi er førstegangsgravide, og lurer litt på hva er det egentlig hva man gjør når man finner det ut?

 

Jeg tenker å bestille time til tidlig ultralyd og ringe til legen når det nærmer seg 12 uker, men man gjør vell ikke noe før den tid?

Tar dere kontakt med lege tidlig? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg e 5+6 i dag:) å va å målte hcg nivået mitt sjå legen i dag.. Hvis alt e bra der ska eg bestilla tildelig ul :) så ska eg på førstegangskontroll om 3 uker ca:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yes, da testet jeg i dag og det står gravid +3! Er så glad!! Termin blir sånn ca 7 januar.. 5+0 i dag!

Etter 2 MA i uke 6, krysser vi fingrene for at alle gode ting er tre;)

 

FrøkenAK, legene sier det ikke er nødvendig med time før i uke 12.. Jeg som har mistet vil gjerne ha tidlig UL, bare for å sjekke at alt er ok, så jeg kommer til å bestille UL i uke 7. Så tenker jeg legekontroll rundt uke 12. Men du kan allerede ringe legen og høre hva de synes..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da hører vell jeg også inn her, med termin 2 januar 2015... men om alt går som med de 2 første så blir vell dette en julebaby!:/ hehe

er 6+1 idag.

 

er utrolig kvalm, å brekninger hele tiden.:(

Spiser å spiser, så blir spennende å se hvor mye jeg legger på meg denne gangen...:P

lykke til alle sammen!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da damer, har vi fått en termingruppe for januar 2015! Så da kan vi lage oss terminliste og ha maaaaange tråder på et sted! Håper å se dere der!

Dumt spørsmål, men hvor finner vi den gruppen?

 

Anonymous poster hash: 5e04e...474

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...