Gå til innhold

**Desemberbarna 2014**

Mamma-til-Emma

Anbefalte innlegg

Grattis til gravide-Hanne, Løvinne30 og HonnyBooBoo;)

Det der at symptomene kommer og går er vel veldig vanlig tror jeg, iallefall sånn hos meg. 

Nå har jeg lata meg på ferie hos mamma og pappa..deilig, men pang tilbake til hverdagen i morgen tidlig. 

Skal på ul på onsdag og det har liksom vært så lenge til, men nå var det pliutselig ikke det lenger. Gleder meg jo, men kjenner også på om det ikke skulle gå bra denne gangen heller. Får krysse fingra og ikke ta sorgene på forskudd. 

Er det bare meg som er en stor luftball? Er så full av luft at det er smertefult. Greit om morgenen, men utover dagen blir det bare værre og værre. Tørr ikke tenke på hvordan det skal gå på jobb...kan ikke akkurat lette på trykket hele veien (rødm)

Godt å se at alle er med her inne ennå:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åh så spennende at du skal på ultralyd! Hvor langt er du på vei? Jeg har tenkt meg på ultralyd om 2 uker :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil dere føre dere opp på terminlisten jenter? :) Moro å se vi blir fler og fler :) Ha en flott kveld jenter, her skal kvelden nytes med film og kjæreste <3

Tenkte på å føre meg opp, men vet ikke hvordan jeg gjør det:-P

Foreløpig termin 23 desember:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann jenter og velkommen til alle nye.

Har i dag vært på legevakten pga mage/rygg smertene bare for å utelukke uvi og infeksjoner. Alle prøver var fine og  legen kunne ikke skjønne hva smertene kom av. Men det positive som kom ut av det var at en av legene på legevakten hadde tatt ultralydkurs, så vi fikk tatt  en utvendig ultralyd kun for å se om alt lå som det skulle. Og den kommende far fikk derfor den store gleden av å se et bittelite bankende hjerte:)

Formen er veldig opp og ned, men mer ned for hver dag:( Ser dessverre for meg total sengeleie med bøtte innen en uke med dette tempoet. Og datteren min som gleder seg sånn til at vi skal på jentetur med toget og besøke mormor, morfar, tante og onkel 30.04. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre, bør jeg fortelle henne om at det er mulig mamma ikke kommer til å klare å gjennomføre turen? Hun er 7 år, blir 8 i november.Men hadde jo tenkt å vente så lenge som mulig med å fortelle ungene noe som helst.... hva tror dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1.

2. Apex

3.

4. Mamma-til-Emma.

5.

6. Babyklar

7.

8. Julie10

9. Corneliuss

10. Susanne94

11.

12. Perler, Goodiegoodie:)

13. bleach

14. Lykkelita=)

15. Mollabell, Lillaura

16. MinStørsteDrømBlirSann?

17.

18. Mayken, ønskersårtenspire, Stinemth

19. Lillemyri, puselurka

20.Alenemamma_, Optimist78

21. Capricorn82

22. Krumelur

23.

24.

25. Sienna85

26.

27.

28.

29. HoneyBooBoo

30.

31.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1.

2. Apex

3.

4. Mamma-til-Emma.

5.

6. Babyklar

7.

8. Julie10

9. Corneliuss

10. Susanne94

11.

13. bleach

14. Lykkelita=)

15. Mollabell, Lillaura

16. MinStørsteDrømBlirSann?, Løvinne30

17.

19. Lillemyri, puselurka

21. Capricorn82

22. Krumelur, Gutt10

23. Gravid-Hanne<3

24.

25. Sienna85

26.

27.

28.

29. HoneyBooBoo

30.

31.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har lagt til Gutt10, Gravid-Hanne og Løvinne30 (satt deg på 16 siden du skrev mellom 16-21 des) Så får du heller endre når du har vært på UL :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, i dag har jeg ikke hatt et eneste symptom på graviditeten:-( Følte meg så dårlig før i uka, men i dag føler jeg meg helt som "vanlig" , og er pigg og opplagt. Andre som har hatt det sånn? Blir med en gang litt bekymret:-(

Jeg opplevde nøyaktig det samme her om dagen.. Jeg har hatt ganske vondt i puppene helt siden før IKM, men plutselig en dag våknet jeg med helt "vanlige" pupper igjen, og ble som deg litt bekymret. Heldigvis hadde jeg en ekstra GT på badet, og denne var helt klart positiv! Tror det er helt normalt at symptomer kommer og går litt.. :) Vondt i puppene-følelsen kom tilbake to dager etter testen, og nå føler jeg meg gravid igjen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1.

2. Apex

3.

4. Mamma-til-Emma.

5.

6. Babyklar, Bare blåbær

7.

8. Julie10

9. Corneliuss

10. Susanne94

11.

13. bleach

14. Lykkelita=)

15. Mollabell, Lillaura

16. MinStørsteDrømBlirSann?, Løvinne30

17.

19. Lillemyri, puselurka

21. Capricorn82

22. Krumelur, Gutt10

23. Gravid-Hanne<3

24.

25. Sienna85

26.

27.

28.

29. HoneyBooBoo

30.

31.

Endret av Bare blåbær
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter her i sofaen etter fine dager i sola på hytta og smiler over nye gravide i gruppen og alle dere andre søte damer/jenter.

Vi kom hjem fra hytta i dag og var invitert på middag hos svigers sammen med alle hans søsken og nieser. Praten rundt bordet dreiet seg forunderligvis over på gravide damer og stygge vaner (røyk,alkohol,snus+++) da jeg tror mannen har fått nok av å høre på oss så han buset ut "fruen er gravid!" Hvorpå alle rundt kikket sjokkert på meg og spurte "er du?" Jeg hadde ikke fått med meg hva mannen hadde sagt for jeg var i dyp samtale med svigermor (som allerede vet) og jeg ble veldig overumplet. Men hyggelig at de vet. Jeg er 7+6 og forklarte at det fremdeles er tidlig og at alt kan fremdeles skje, men at jeg har en god følelse og tar ting veldig med ro. Resten av tiden ble vi sittende å diskutere prøverørsmetoden, sprøyter, overstimulering, sykehus og selvfølgelig baby. De håper på første brunøyde baby siden min mann er sistemann med brune øyne, søskenene hans har brune øyne, mens deres 4 barn har blå øyne. Jeg selv ønsker brunt hår og grønne øyne som mamma.. :) bare å vente å se!

Kvalmen kommer og går litt i bølger, kaller meg mer uggen enn kvalm egentlig. Puppene har jeg ikke tenkt på på mange mange uker, så jeg tafset litt på megselv nå og nei, ikke noe deling ømhet. Kjenner noen tak i magen innimellom men jegvhar lært meg forskjell på tarmsmerter og smerter fra livmor nå så selv om jeg har knallvondt innimellom så klarer jeg å forholde meg rolig.

Jeg skal på UL på Fertilitetsklinikken førstkommende torsdag. Da er jeg 8+2 og legen sa at jeg kanskje kunne få høre hjerteslagene og ikke bare se dem. Utrolig hva sim skjer på bare 2 uker. :)

Ha en super siste fridag i morgen jenter! Nyt sola!

❤️❤️❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh så heldig du er som er kommet så langt allerede. Du er jo kun 4 uker unna de magiske 12 :-D håper du får høre hjerteslagene på torsdag :-)

Jeg er 5+0 i dag. Små kvalm. Da jeg skulle spise frokost hadde jeg ikke lyst å putte knekkebrødet i munnen, kjente det knyttet seg i magen. Men fikk presset de nedpå :-)

Hadde tenkt å ta blodprøve i morgen, men selvfølgelig skulle legekontoret holde lab'en stengt i morgen. Så da får jeg heller gå på onsdag. Får i allefall vite hva hcg var på 4+0. Blir gøy å se om det var over 200 siden jeg fikk 2-3 på den digitale den dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som har symptomer som kommer og går, har hørt at det er helt normalt. Husker ikke hvordan det var sist. Hadde nok lite symptomer da og. Har fortsatt bare ømme pupper, og litt murringer. Litt treig mage, men på langt nær så galt som forrige gang. Men det kan vel enda komne. Ikke spesielt tissatrengt heller egentlig, er ofte oppe og tisser om natta til vanlig og. Da jeg hadde exuen hadde jeg skikkelig forstoppelse og masse kviser, nå har jeg bedre hud enn på lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da sitter vi på legevakten.. Våknet kl 5 i natt av at jeg blødde, og blir fortsatt. Er som mensen, kanskje litt mindre. Tenkte med engang at nå er det slutt, men ds jeg ringte legevakten, trodde hun heller at det bare var en blødning, så får vente å se :-/ :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig med en oppdatering Mamma-til- Emma! :laugh:

Kan bare konstatere at mangelen på symptomer ikke var noe å tenke på. I dag er jeg både uggen (på grensen til kvalm) og har vondt i korsryggen :spy:. Og hva med luktesansen? Joda, i sted fikk jeg en kvalmebølge fordi jeg gikk inn på kjøkkenet og kjente lukten av brød (i pose). Og et fuktig håndkle setter igjen lukt på hendene! Skulle ikke bekymret meg i går..hehe :rolleyes:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å nei, Lille Myri! :sad: Så ikke innlegget ditt før nå, det dukket opp mens jeg skrev. Krysser fingrene for deg!! <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemyri; Hvordan går det med deg?? :/

Fikk selv blødning i går, tok kontakt med legevakta etter 4t med friskt blod på papiret ved toalettbesøk, ingen klumper.. Sorry for detaljer.. Fikk ikke komme inn for en sjekk, det var uansett ikke noe å gjøre med det sa sykepleieren som screener telefonsamtalene. Lufta gikk helt ut av meg, sov minimalt i natt og har bare lyst å gråte.. Er så inderlig bekymra.. Fortsatt blod på papiret og nå er det mer enn 12t siden første gang. What to do???

Nyt kvalmen, GravidHanne - den er av det gode!!! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å nei, Lillemyri og Apex, fikk helt vondt inni meg nå! Håper det er noe uskyldig! I mårra er det vanlig dag Apex, da får du vel komme inn til fastlegen iallfall? Stor klem til dere begge♥

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke kommet inn enda. Lang ventetid, men vet at du skal være totalt sengeliggende hjemme, for opp for å tisse. Og må ligge flatt. Avgitt en urinprøven bare. Jeg fikk komme ned siden det var første gang jeg er gravid og jeg har uvi, ellers hadde det vært å holde seg hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, nei dette var dårlige nyheter! Føler meg dum som skrev om kvalmen nå i sted :cry:

Håper det går bra med dere! Jeg tror det er mange som blør litt uten at det nødvendigvis betyr at noe er galt. Apex: synes hun sykepleieren var vel ufølsom! Det er jo noe med det å bli beroliget og sett i alle fall. Ring fastlegen i morgen tidlig! Tenker på dere <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei og nei, må være helt forferdelig! Men, det er jo vanlig å blø i svangerskap og så lenge ingen av dere har vondt så kan det være helt uskyldig. Men må være jævlig at det skjer på en helligdag. Håper dere begge får en ultralyd for å sjekke at alt er som det skal være og hvor blødningene kommer fra. Dere er vel begge såpass langt på vei at en ul vil vise både spire og hjerteslag. Skal krysse fingre og håpe at alt ordner seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser nå at du er 5+6 lillemyri? I såfall kan det være for tidlig å se hjerteslag på ultralyd (bare så du ikke bekymrer deg for det hvis du får ultralyd)

Er du 8+2 i dag Apex?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krysser fingrene for dere, lillemyri og Apex!

Om det kan være noen trøst har jeg blødd både denne gangen og forrige gang jeg var gravid, uten at det har vært noen fare.

Vi har blitt nødt til å fortelle det til mine foreldre nå i påskeferien - jeg har nemlig spydd som en gris. Egg og bacon - blææh.

Jeg var veldig dårlig forrige svangerskap også, gikk ned 10 kilo de første månedene. Kunne godt gjort det samme nå, siden jeg gikk opp 20 kilo i permisjonstiden med nr 1 har jeg ikke tenkt å legge på meg noe særlig dette svangerskapet. Skal ikke direkte slanke meg, men spise sunt og rent, og få mest mulig mosjon.

Etter påske skal vi bestille tidlig UL - håper å få time i midten av mai, da jeg er antatt 12 uker på vei. Etter mine nye beregninger er terminen i månedsskiftet november/desember - blir godt å få en termindato å forholde seg til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sienna85: Er akkurat bikket 8.uke, teller ikke dager enda for det er jo sannsynligvis en evighet igjen!! ;) Men termin er 2/12 så det blir vel noe slikt. Holder sofaen, og forbanner den usympatiske sykepleieren. Dette er da for f*n ikke dagligdags for meg og dermed burde hun holde seg for god til å si sånt!!! grrr.

Fastlege, evt kontakte en overlegen som tok ul da det var MA i høst, vi er gamle kollegaer så han ba meg bare ta kontakt om det skulle være noe. Burde være unødvendig å snike i køen når man ellers bidrar med skattepenger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe gøy å lese om Lillemyri og Apex. Så utrolig ufølsom hun var Apex! Fikk samme beskjeden på sykehuset selv under sist svangerskap. Var ingenting de kunne gjøre så de ville ikke bruke tid på det på legevakten. Hvis dere ikke har vondt så kan dette være uskyldig, håper virkelig på det. Lykke til begge to! ❤️❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...