Anonym bruker Skrevet 28. mars 2014 #126 Skrevet 28. mars 2014 Dialog mellom meg og en venninne: Jeg: hva skal du ha til middag i dag? Hun: kjøttkaker i hvit saus Jeg: I hvit saus? Det har jeg ikke hørt om før Hun: Herreland, det er jo det samme bare man ikke tilsetter sukkerkulør. Haha! Anonymous poster hash: 761b9...c86 Så hun har melk i brunsausen? Anonymous poster hash: a3c05...117 Ja, hvit og brun saus er tydeligvis akkurat det samme for henne med unntak av sukkerkuløren Anonymous poster hash: 761b9...c86 det er vell de færreste i dag som lager saus med å brune melet først til hverdags. Anonymous poster hash: 8925c...5c4 Er ikke det helt vanlig? Hvordan skal man ellers lage brunsaus.. ? Anonymous poster hash: 9a13d...6ee Du starter med kraft eller buljong, jevner med mel eller maisena og tilsetter smaksstoffer (føte, krydder, ost eller hva du ønsker). Til slutt brukes sukkerkulør for å få den fargen som ønskes. Anonymous poster hash: 8925c...5c4
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2014 #127 Skrevet 28. mars 2014 Som regel krydrer man jo litt annerledes, men det er helt normalt å ha melk eller fløte i brun saus og det er vell de færreste i dag som lager saus med å brune melet først til hverdags. Da ser jo sausen ganske lik ut om den er laget på fiskekraft eller på kjøttkraft. Ja, hvit og brun saus er tydeligvis akkurat det samme for henne med unntak av sukkerkuløren Anonymous poster hash: 761b9...c86 Anonymous poster hash: 8925c...5c4 Fiskekraft??! I hvit saus da eller? DET er i alle fall ekkelt. Eller var det bare et eksempel? Fiskekraft er da normalt å ha i hvit saus. Hva er ekkelt med det? Anonymous poster hash: 8925c...5c4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå