MammantilNurket Skrevet 19. mars 2014 #1 Skrevet 19. mars 2014 Har dere lagt merke til at noen familier har litt "rare" middager? Det vil si at de synes at det er den mest naturlige kombinasjonen i verden fordi de har hatt det på bordet siden 1970-tallet Her er de rareste kombinasjoner jeg har vært borti: 1) fiskekaker med potet, makaroni, poteter og brun saus. 2) stekte fiskeboller med spagetti og ketchup. Flere?
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2014 #2 Skrevet 19. mars 2014 Mange synes at en av våre favoritter er rar: Kokt potet, og kokt spagetti, med karbonadedeig i kjøttsaus og kokte grønnsaker til. Nam! Kombinasjonen potet-pasta er faktisk veldig god Anonymous poster hash: 7d7d9...991
PrinsesseHengepupp Skrevet 19. mars 2014 #3 Skrevet 19. mars 2014 Den første der er da helt vanlig? Tomatsuppe og pannekaker forstår jeg derimot ikke.
MammantilNurket Skrevet 19. mars 2014 Forfatter #4 Skrevet 19. mars 2014 Middagspølse og mais fra boks på pizza er også litt pussig synes jeg
soleia Skrevet 19. mars 2014 #5 Skrevet 19. mars 2014 Høh, er fiskekaker med brunsaus og poteter og makaroni rart? Om ein legg til rivne gulrøtter var det heilt standard kost både i min oppvekst og hjå mannen. Når me i min barndom åt blodpudding, så var den steikt, og servert med poteter og smør. Mannen blei veldig overraska over at eg kokte poteter, han var vant med kun steikt eple saman med blodpuddingen.
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2014 #6 Skrevet 19. mars 2014 Middagspølse og mais fra boks på pizza er også litt pussig synes jeg Hæ? Vi har alltid mais fra boks på pizza, elsker mais! Går du og peller mais av kolber du da? Vi har hatt på pølse også, men det er ikke vanlig. Kanskje vi er litt sære vi da. Ellers er jeg enig med hun over. Suppe og pannekaker, eller pølse i vaffel er kombinasjoner jeg overhode ikke forstår meg på. Er riktignok glad i søtt og salt sammen, men ikke på den måten... Første anonyme. Anonymous poster hash: 7d7d9...991
MammantilNurket Skrevet 19. mars 2014 Forfatter #7 Skrevet 19. mars 2014 Middagspølse og mais fra boks på pizza er også litt pussig synes jeg Hæ? Vi har alltid mais fra boks på pizza, elsker mais! Går du og peller mais av kolber du da? Vi har hatt på pølse også, men det er ikke vanlig. Kanskje vi er litt sære vi da. Ellers er jeg enig med hun over. Suppe og pannekaker, eller pølse i vaffel er kombinasjoner jeg overhode ikke forstår meg på. Er riktignok glad i søtt og salt sammen, men ikke på den måten... Første anonyme. Anonymous poster hash: 7d7d9...991 Pølse i vaffel er skikkelig snodig Jeg legger maiskolber på pizzaen, jeg .... neida, er bare ikke vant til mais på pizza Tomatsuppe og pannekaker er jo bare heeelt feil ... det skal være ertesuppe og pannekaker ... det vet da alle???
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2014 #9 Skrevet 19. mars 2014 Dialog mellom meg og en venninne: Jeg: hva skal du ha til middag i dag? Hun: kjøttkaker i hvit saus Jeg: I hvit saus? Det har jeg ikke hørt om før Hun: Herreland, det er jo det samme bare man ikke tilsetter sukkerkulør. Haha! Anonymous poster hash: 761b9...c86
Gjest Kira Skrevet 19. mars 2014 #10 Skrevet 19. mars 2014 Middagspølse og mais fra boks på pizza er også litt pussig synes jeg Nå så jeg for meg FruNurket stå på sine høye heler på kjøkkenet, men hun sa: "Preben, nå må du plukke av disse maiskornene litt fortere ellers blir det ingen salat til forrett i dag".
Nettisen:) Skrevet 19. mars 2014 #11 Skrevet 19. mars 2014 Den første er vel helt normal:) Pølse i vaffel skjønner jeg ikke helt.
CaptainHindsight Skrevet 19. mars 2014 #12 Skrevet 19. mars 2014 Mange synes at en av våre favoritter er rar: Kokt potet, og kokt spagetti, med karbonadedeig i kjøttsaus og kokte grønnsaker til. Nam! Kombinasjonen potet-pasta er faktisk veldig god Anonymous poster hash: 7d7d9...991 Hihi, pasta og potet ER veldig godt! Jeg trodde vår familie var den eneste med den kombinasjonen. Jeg vokste opp med tykke grove pølser med kokt potet, spagetti og sennep.
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2014 #13 Skrevet 19. mars 2014 Dialog mellom meg og en venninne: Jeg: hva skal du ha til middag i dag? Hun: kjøttkaker i hvit saus Jeg: I hvit saus? Det har jeg ikke hørt om før Hun: Herreland, det er jo det samme bare man ikke tilsetter sukkerkulør. Haha! Anonymous poster hash: 761b9...c86 Anonymous poster hash: 6a382...44e
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2014 #14 Skrevet 19. mars 2014 Dialog mellom meg og en venninne: Jeg: hva skal du ha til middag i dag? Hun: kjøttkaker i hvit saus Jeg: I hvit saus? Det har jeg ikke hørt om før Hun: Herreland, det er jo det samme bare man ikke tilsetter sukkerkulør. Haha! Anonymous poster hash: 761b9...c86 Så hun har melk i brunsausen? Anonymous poster hash: a3c05...117
MammantilNurket Skrevet 19. mars 2014 Forfatter #15 Skrevet 19. mars 2014 Middagspølse og mais fra boks på pizza er også litt pussig synes jeg Nå så jeg for meg FruNurket stå på sine høye heler på kjøkkenet, men hun sa:"Preben, nå må du plukke av disse maiskornene litt fortere ellers blir det ingen salat til forrett i dag". Kostelig
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2014 #16 Skrevet 19. mars 2014 Da jeg var liten kjøpte vi blodklubb på butikken (må ikke forveksles med blodpudding som er noe helt annet), den kuttet vi i terninger og stekte i stekepannen. Hadde på melk og lot melken koke inn litt før vi spiste det, med sukker på. Husker jeg synes det var veldig godt og kunne godt tenkte meg å smake på det igjen, men blodklubb har forsvunnet fra butikkhyllene... En annen ting jeg husker som helt grusomt fra barndommen, er rogn på rund blikkboks. Var slike runde flate kaker med rogn som mamma stekte i stekepannen, grøss. Lurer på om det finnes enda... Anonymous poster hash: 6a382...44e
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2014 #17 Skrevet 19. mars 2014 Potegull til alle selskapsmiddager Risgrøt med eplesyltetøy Pannekaker med gulost (med sukker og sitron skal det være ) Anonymous poster hash: 8925c...5c4
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2014 #18 Skrevet 19. mars 2014 Den første der er da helt vanlig? Tomatsuppe og pannekaker forstår jeg derimot ikke. Men det er jo ikke sånn at det spises samtidig Er vel pannekakene først og så suppe. Eller kanskje omvendt. Det mest riktige er ertesuppe. Anonymous poster hash: 7a09e...625
CaptainHindsight Skrevet 19. mars 2014 #19 Skrevet 19. mars 2014 Pannekaker med gulost (med sukker og sitron skal det være ) Anonymous poster hash: 8925c...5c4 Fantastisk
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2014 #20 Skrevet 19. mars 2014 Pannekaker med gulost (med sukker og sitron skal det være ) Anonymous poster hash: 8925c...5c4 Fantastisk I Nederland får man allverdens rare ting på pannekakene, og ost er helt normalt ihvertfall, veldig godt Anonymous poster hash: 6a382...44e
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2014 #21 Skrevet 19. mars 2014 Dialog mellom meg og en venninne: Jeg: hva skal du ha til middag i dag? Hun: kjøttkaker i hvit saus Jeg: I hvit saus? Det har jeg ikke hørt om før Hun: Herreland, det er jo det samme bare man ikke tilsetter sukkerkulør. Haha! Anonymous poster hash: 761b9...c86 Så hun har melk i brunsausen? Anonymous poster hash: a3c05...117 Ja, hvit og brun saus er tydeligvis akkurat det samme for henne med unntak av sukkerkuløren Anonymous poster hash: 761b9...c86
PrinsesseHengepupp Skrevet 19. mars 2014 #22 Skrevet 19. mars 2014 Den første der er da helt vanlig? Tomatsuppe og pannekaker forstår jeg derimot ikke. Men det er jo ikke sånn at det spises samtidig Er vel pannekakene først og så suppe. Eller kanskje omvendt. Det mest riktige er ertesuppe. Anonymous poster hash: 7a09e...625 Pannekaker og ertesuppe er jo snadder. Men pannekaker og tomatsuppe er jo bare rart. Har nesten lyst til å si ekkelt. Svigerfamilien har forøvrig salt potetgull og sennep til "alt".
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2014 #23 Skrevet 19. mars 2014 Risgrøt med kanel, sukker, smør og kokt egg oppå! (I skiver) Anonymous poster hash: 46775...e88
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2014 #24 Skrevet 19. mars 2014 Den første der er da helt vanlig? Tomatsuppe og pannekaker forstår jeg derimot ikke. Men det er jo ikke sånn at det spises samtidig Er vel pannekakene først og så suppe. Eller kanskje omvendt. Det mest riktige er ertesuppe. vi bruker tomatsuppe og pannekaker og det spises samtidig ungene smører tomatsuppe på pannekakene...jeg bare dypper nam nam Anonymous poster hash: 7a09e...625 Anonymous poster hash: b55e6...862
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2014 #25 Skrevet 19. mars 2014 Den første der er da helt vanlig? Tomatsuppe og pannekaker forstår jeg derimot ikke. Men det er jo ikke sånn at det spises samtidig Er vel pannekakene først og så suppe. Eller kanskje omvendt. Det mest riktige er ertesuppe. vi bruker tomatsuppe og pannekaker og det spises samtidig ungene smører tomatsuppe på pannekakene...jeg bare dypper nam nam Anonymous poster hash: 7a09e...625 Anonymous poster hash: b55e6...862
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå