Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har dere tro på det kinesiske kartet angående om kjønn? Viser at jeg får jente denne gangen, og nå har den tanken slått seg fast liksom.. skummelt, for vil ikke gå og ønske meg noe spesielt. Kan jo være litt sånn ohså da at siden første ble gutt så hadde det vært morsomt med jente denne gangen :)

Hadde ikke hørt om den, så måtte sjekke nå:) Den var feil på mitt første barn og viser like feil på lille som er i magen nå, jeg bare vet i hjertet mitt at det er en jente:) Hadde samme følelsen sist, de rundt meg ble oppriktig bekymret fordi jeg var så bastant på at det var en jente uten å ha fått vite det på ul;)

Fortsetter under...

Jeg er ganske sikker på at jeg har en jente her inne. Rart det der.

Ellers har jeg begynt å bli litt mer emosjonell. Skulle så gjerne sagt det til mamma og pappa, men de lever ikke lenger. Vist dem huset og kjæresten og når den tid kommer, barnebarney. I dag er det også 9 år siden mamma fikk kreft-diagnosen og tårene bare triller. Er så slitsomt. Noen flere som sliter med boblende følelser?

Jeg er også overbevisst om at jeg får en jente:) blir spnnende å se om vi har rett;)

Fryktelig trist å lese at du har mistet foreldrene dine, det er jo en sorg vanskelig å bære selv uten boblende graviditetshormoner rasende rundt i kroppen, så ikke rart at det er ekstra vanskelig for deg nå:( er selv så emosjonell at tårene plutselig bare spruter, uten noen som helst grunn.

Sender deg gode tanker<3

Da har jeg vært på duotesten:) Vet ikke resultatet av blodprøvene selvsagt, men ul så veldig fin ut. En sprell levende liten krabat som var 6cm fra rompe til toppen av hodet. Alle kroppsdeler riktig plassert og et bankende hjerte:) Han/hun var travelt opptatt, så det tok en god stund før vi fikk tatt de riktige målene. Fantastisk rart å tenke på at den lever sitt eget hemmelige liv der inne;) Fikk flyttet terminen en ukes tid frem til 27. oktober, men den kan jo like godt bli flyttet tilbake på oul, så jeg kommer til følge med på novembertråden fremover uansett!

Jordmora sa forresten at det ikke er lovlig å oppgi kjønn i Norge før uke 13, så det fikk vi ikke vite. Hun sa også at det uansett var veldig usikkert om man fikk oppgitt et kjønn så tidlig i svangerskapet. Så jeg aner ikke hva som befinner seg der inne...har ingen magefølelse for det heller;)

Da har jeg vært på duotesten:) Vet ikke resultatet av blodprøvene selvsagt, men ul så veldig fin ut. En sprell levende liten krabat som var 6cm fra rompe til toppen av hodet. Alle kroppsdeler riktig plassert og et bankende hjerte:) Han/hun var travelt opptatt, så det tok en god stund før vi fikk tatt de riktige målene. Fantastisk rart å tenke på at den lever sitt eget hemmelige liv der inne;) Fikk flyttet terminen en ukes tid frem til 27. oktober, men den kan jo like godt bli flyttet tilbake på oul, så jeg kommer til følge med på novembertråden fremover uansett!

Jordmora sa forresten at det ikke er lovlig å oppgi kjønn i Norge før uke 13, så det fikk vi ikke vite. Hun sa også at det uansett var veldig usikkert om man fikk oppgitt et kjønn så tidlig i svangerskapet. Så jeg aner ikke hva som befinner seg der inne...har ingen magefølelse for det heller;)

Så bra å høre:)

Tok du ikke blodprøver på forhånd slik at de hadde svarene på de når du kom til ul? Det fikk jeg beskjed om å gjøre.

Annonse

Dere er jo så søte, begynner nesten å grine av dere også :-P. Ellers er humøret litt bedre i dag. Rart hvordan det svinger fra dag til dag. Hyggrlig å høre at det var sprellende liv Bamsemams. Godt med gode nyheter :-) Gleder meg til det blir min tur å se, enda 12dager igjen.

Jeg har tidlig UL 2. Mai. Passerer 12 uker den 1. men vi vil gjerne se at alt ser bra ut før vi forteller.

Har ikke fortalt noen ennå. :)

Men tror den kommende farmoren vet (Mye spennede som skjer for tiden, sier hun og smiler lurt), og litt vanskelig å finne gode grunner til å ikke spise spekemat. Mine foreldre er på besøk, og de hadde med masse spekemat siden de vet at jeg er så glad i det...

Kjæresten har magefølelse på gutt, det har jeg også siden svangerskapet er stikk motsatt av forrige og jeg da fikk jente. Men jeg er ikke like bombesikker som jeg var sist. Da erklærte jeg både kjønn og navn etter legebesøket for å bekrefte graviditeten, og var så sikker at vi ikke ville vite kjønn på UL engang. Hadde rett også. :)

Det kinesiske fødselskartet sier også gutt. :)

Etter mine beregninger har jeg termin ca. 23 november. Skal på UL 6 mai - og dobbeltime hos legen rundt den datoen (ikke bestilt enda). Så får sikkert en annen dato da:)

Bare de aller nærmeste som vet + sjefen min:) gleder meg til uke 12 er kommet slik at jeg kan fortelle til flere .. Og at jeg ikke bare har blitt feit:p

Ventetida er virkelig lang til første UL!! Jeg har time (privat) mandag 5. mai. Er så vanvittig spent! :D 

Klarer liksom ikke å slappe av helt før jeg har sett at det er liv/hjertelyd. Ønsker heller ikke at alle rundt oss skal få vite det før jeg har vært der, så tida går sakte. I morgen skal jeg på påskefest hos noen venner, er så kjedelig å sitte å lyve om hvorfor man ikke drikker, på mange måter har jeg mest lyst til å si det som det er. 

Jeg er førstegangsgravid og ny i gamet, så synes det er helt ubegripelig at så mye kan skje inni kroppen min utenat jeg merker noenting nesten! Bortsett fra ømme pupper og sult, da :P

Det er jo heeeeeeelt merkelig, et mirakel nesten  :fnise:

Annonse

Flere hvor det stikker noe så gæli til nede i sidene dersom dere nyser eller hoster? Jeg må liksom krøke meg sammen når jeg kjenner at et nys er på gang eller jeg må hoste.

Ja. Skikkelig ubehagelig. Hadde det sånn forrige gang også. Må passe på når jeg strekker meg også :)

Endret av Sminth

Flere hvor det stikker noe så gæli til nede i sidene dersom dere nyser eller hoster? Jeg må liksom krøke meg sammen når jeg kjenner at et nys er på gang eller jeg må hoste.

Jeg har det akkurat på samme måte, noen ganger gjør det faktisk ganske vondt! Liksom gruer meg til å nyse...🙈

Åh, nå begynner endelig formen å ta seg opp her :D Så fantastisk deilig! Har vært ute i skogen og trent hund to dager nå, bakt brød og greier :-) 11+4 i dag, så satser på at siste rest av den j**la kvalmen forsvinner ila. neste uke ;-) Jordmortime på torsdag, 12+2, håper å få høre hjertet slå <3 Og dere, nå er vi straks i 2.trimester :D

Begynner i min 10 uke imorgen. Men igårkveld var det lyserosa utflod, også da jeg sto opp idag var det lyserosa på papiret. Men har ingen smerter, så regner med det går bra, sikkert bare tynne slimhinner.

Jeg hadde også lyserosa slim her en morgen. Men da hadde vi hatt sex kvelden før, så jeg er ikke så veldig bekymret pga det. :)

Har småtett nese hver gang jeg står opp, og blør nesten alltid neseblod når jeg snyter meg. Hadde det sånn i forrige svangerskap også. :)

Hei :)

Er i dag 8+4 og har ikke lenger vondt i puppene, er dette normalt? Blir skikkelig nervøs av å ikke ha vondt i puppene :PAnonymous poster hash: fc2d5...4fa

Det samme skjedde med meg på mandag. Da var eg 8 uker. Men er ikkje bekymret. Hatt nok tegn dei siste dagene.

Men om det er normalt aner eg ikkje..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...