Gå til innhold

Brukermoderator Kira og anonym

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ingenting imot Kira, og synes dessuten at brukermoderatorer er et godt innslag her på forumet. MEN jeg synes det er feil at en som selv er anonym skal ha den muligheten, rett og slett. Uansett hvor mye vi stoler på hverandre, så kan slike muligheter misbrukes. Det er gjerne høyere terskel for misbruk hvis en risikerer at det blir kjent at f.ens. Lise Nilsen har misbrukt sin tidlig enn hvis det bare blir kjent at Kira har gjort det.

Dei ansatte i IS hadde felles profil og identifiserte seg aldri. Hadde du like store problem med det?
Jeg trenger ikke vite hvilken brukermoderator som modererer hva. Jeg trodde de moderatorene som var bak IS er de samme som er gjengitt på listen over moderatorer. http://www.klikk.no/forum/barnimagen/index.php?app=forums&module=extras&section=stats&do=leaders

Det er jo flere navn der nå enn det var før, nå når brukermoderatorene også er på listen, men utenom brukermoderatorene, og testprofilene har jo de fleste navn og bilde. Det at de har sitt navn og bilde publisert tror jeg gjør at de har høyere terskel for å misbruke sine muligheter som moderatorer. Generelt burde det jo være mer oversiktlig.

Jeg kommer nok til å fortsette å benytte forumet som før, selv om jeg ikke synes det er helt riktig. Alt var ikke nødvendigvis helt riktig før heller, men nå er jo temaet oppe så da er det en passelig situasjon å si sin mening. Jeg synes ikke at den enkelte moderator trenger å stå frem med navn ved enhver moderering, men det er greit for brukerne å vite hvem moderatorene er i alle fall.

edit: det siste gjelder de moderatorene som kan se anonym, altså...

Moderator-IS var ein profil dei ansatte i det eksterne modereringsfirmaet Interaktiv Sikkerhet (?) brukte. Dette firmaet "fikk sparken" grunna stor misnøye. Alle desse moderatorane var mykje meir anonyme enn Kira, utan at nokon tok det opp som problematisk.

Det var snakk om et firma, ikke en tilfeldig bruker.

Anonymous poster hash: 2bd09...800

Et firma med null kompetanse, null integritet, null innsikt og null lojalitet til å gjøre dette stedet bra å være? Tanken på at de hevngjerrige ansiktsløse språklig inkompetente småpikene i fra IS har hatt tilgang til noe som helst burde skremme deg voldsomt mye mer enn en bruker ingen har hatt noe å utsette på noensinne.

Bare fordi det er bedre enn før, betyr ikke det at vi må slutte å si ifra hvis vi mener at noe kunne vært gjort på en bedre måte.

Jeg synes brukermoderatorene er dyktigere enn IS og jeg synes kanskje til og med at det er mer "tryggt". Men jeg hadde likevel satt pris på det om de som hadde muligheten til å se min personlige informasjon også selv var identifiserte. Det er vel ikke såå rart?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

MEd tanke på at Kira for en god stund tilbake mottok drapstrusler på pm osv her inne, samt epost etter at noen identifiserte henne, så skjønner jeg godt at hun ikke vil stå fram med navn og bilde altså.

Anonymous poster hash: 2056c...031
Skrevet

Jeg synes det er rart at dere som driver her ikke ser prinsippet ii denne saken, og sammenblandingen av roller. Enten så er man ansatt her, med de oppgaver og rettigheter det gir, eller så er man bruker. Så enkelt...

Men du er fornøyd med at vi har brukermoderatorer? En brukermoderator har allerede to roller: De er moderatorer og brukere. Likevel er de aller fleste fornøyd med jobben de gjør og måten de balanserer det på. Kira her EN rettighet mer enn i går som hun KUN kan bruke hvis noen begår grove regelbrudd og må få advarsel eller utestenges. Både hun og jeg må få tillatelse til å benytte oss av den muligheten. Du er like anonym som du alltid har vært, med mindre du begår grove overtramp med anonymknappen. 

Ja, brukermoderatorer er greit. At hun har EN rettighet mer som hun KAN bruke, er derimot ikke greit. Jeg synes dette gjør at det blir noe helt annet, uansett hvor flott hun er, og hvor seriøst hun bruker det. Det er for meg sammenblanding av roller, og uprofesjonelt. Hvorvidt det er aktuelt for meg spiller ingen rolle. 

Skrevet

For meg så virker dette mer som en heksejakt for å få outet Kira.

Skrevet

Må få si at innlegget til bm Kira var ganske ufint i gitar-frøken tråden. Kommentaren i seg selv var ikke stygg, men den underbygget helt klart videre uthenging av vedkommende.

Hun kunne holdt seg for god for det, og tatt det privat om hun mente det virkelig var nødvendig å påpeke det.

Hvorfor gadd hun i det hele tatt å gå inn å sjekke det?

Anonymous poster hash: aa10d...fa8

Skrevet

Må få si at innlegget til bm Kira var ganske ufint i gitar-frøken tråden. Kommentaren i seg selv var ikke stygg, men den underbygget helt klart videre uthenging av vedkommende.

Hun kunne holdt seg for god for det, og tatt det privat om hun mente det virkelig var nødvendig å påpeke det.

Alle brukermoderatorene ser hvem som rapporterer, det er da kjent fra før. Har ikke vært så mye annet å rapportere her i dag, så jeg vil tro at en kjapp kikk fort avkreftet at den aktuelle brukeren hadde rapportert tråder.

Normalt er jeg enig i at slik bør tas med aktuell bruker direkte, men dette er et ekstremt tilfelle med en bruker som over lang tid i perioder spammer ned forumet, vrir og vender på det hun sier og gjør, sender ubehagelige og truende pm til andre brukere - så akkurat i dette enkelttilfellet mener jeg det var greit å vise at personen ikke kan slenge ut slike påstander ut av det blå og lyve om det.

Anonymous poster hash: 0d9d0...40a

Gjest ronja røverdatter
Skrevet

Selvfølgelig må hun sjekke når hun leser at mange innlegg er rapportert og de ikke er det.  Da har det oppstått en feil og vedkommende må kanskje rapportere dem på nytt eller gi beskjed om hvilke innlegg det gjelder.  Jeg ser ikke problemet med å gi beskjed offentlig om at det ikke har kommet noen rapporteringer.  

Skrevet

Jeg har ingenting imot Kira, og synes dessuten at brukermoderatorer er et godt innslag her på forumet. MEN jeg synes det er feil at en som selv er anonym skal ha den muligheten, rett og slett. Uansett hvor mye vi stoler på hverandre, så kan slike muligheter misbrukes. Det er gjerne høyere terskel for misbruk hvis en risikerer at det blir kjent at f.ens. Lise Nilsen har misbrukt sin tidlig enn hvis det bare blir kjent at Kira har gjort det.

Dei ansatte i IS hadde felles profil og identifiserte seg aldri. Hadde du like store problem med det?
Jeg trenger ikke vite hvilken brukermoderator som modererer hva. Jeg trodde de moderatorene som var bak IS er de samme som er gjengitt på listen over moderatorer. http://www.klikk.no/forum/barnimagen/index.php?app=forums&module=extras&section=stats&do=leaders

Det er jo flere navn der nå enn det var før, nå når brukermoderatorene også er på listen, men utenom brukermoderatorene, og testprofilene har jo de fleste navn og bilde. Det at de har sitt navn og bilde publisert tror jeg gjør at de har høyere terskel for å misbruke sine muligheter som moderatorer. Generelt burde det jo være mer oversiktlig.

Jeg kommer nok til å fortsette å benytte forumet som før, selv om jeg ikke synes det er helt riktig. Alt var ikke nødvendigvis helt riktig før heller, men nå er jo temaet oppe så da er det en passelig situasjon å si sin mening. Jeg synes ikke at den enkelte moderator trenger å stå frem med navn ved enhver moderering, men det er greit for brukerne å vite hvem moderatorene er i alle fall.

edit: det siste gjelder de moderatorene som kan se anonym, altså...

Moderator-IS var ein profil dei ansatte i det eksterne modereringsfirmaet Interaktiv Sikkerhet (?) brukte. Dette firmaet "fikk sparken" grunna stor misnøye. Alle desse moderatorane var mykje meir anonyme enn Kira, utan at nokon tok det opp som problematisk.

Det var snakk om et firma, ikke en tilfeldig bruker.

Et firma med null kompetanse, null integritet, null innsikt og null lojalitet til å gjøre dette stedet bra å være? Tanken på at de hevngjerrige ansiktsløse språklig inkompetente småpikene i fra IS har hatt tilgang til noe som helst burde skremme deg voldsomt mye mer enn en bruker ingen har hatt noe å utsette på noensinne.

Sa jeg at jeg var fornøyd med dem? Nei.

Det er likevel noe tryggere over et firma, enn en tilfeldig, ansiktsløs anonym på samme forum. Et medlem som har mange venner og som kanskje ikke alltid er upartisk.

Problemet var vel at selv om IS modererte dårlig, så var det et dansk firma, med danske ansatte. De fleste vet om de har slektninger eller venner i Danmark. Men de fleste vet ikke om en som bor her i Norge kan ha tett tilknytning til dem.

Anonymous poster hash: 2f4da...389

Skrevet

For oss som ikke fikk med oss dette, hva skjedde og hva skrev Kira???

Anonymous poster hash: 7ea52...c47

Gjest lillehi
Skrevet

For oss som ikke fikk med oss dette, hva skjedde og hva skrev Kira???

Anonymous poster hash: 7ea52...c47

Kan vi ikke la dette ligge nå?😏

Skrevet

Først synes jeg det er flott at Kira ikke lenger må springe til elin for å moderere. Synes jobben alle gjør er bra!

MEN man kan ikke være lønnet ansatt moderator OG brukermoderator. Man må gjerne være ansatt moderator og bruker men brukermoderatorer er frivillige.

For meg har tittelen noe med tillitsforhold, lojalitet og engasjement å gjøre...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...