Gå til innhold

Brukermoderator Kira og anonym


Anbefalte innlegg

Skrevet

 

 

Her bør dere sette en klar linje, enten er hun ansatt på lik linje som dere, og står med navn og bilde, eller så er hun bruker som oss, og kan ikke ha den infoen dere har tilgang på.Jeg for min sin del bryr meg ikke, men forstår de som stiller anonymt her.. Enda om Kira har taushetsplikt, tror jeg det kan være mange her inne som slutter å søke råd ol her inne, av redsel for at Kira skal se hvem de er, og kjenner de.. Greit nok, hun kan ikke si noe videre.. Men en grunn til å oppsøke et anonymt forum, er jo nettopp det å slippe at noen en kjenner skal vite om det. Det hjelper ikke at dere skriver at hun ikke får infoen så lenge de selv ikke gjør noe grovt tramp på reglene her inne, når dere har unnlatt å informere om at Kira har fått samme tilgang som dere to, så er en del av tilliten til deres måte å styre dette på svekket. Noe dere bør vise forståelse for, og se etter beste løsning for alles del. Anonymous poster hash: 1cd73...f02

Det ble da fortalt. Hvorfor mener du dem ungått å fortelle det?

 

Anonymous poster hash: b07ae...ee8

 

Inne på ris&ros kom ikke det frem før nylig nei.

 

Anonymous poster hash: 1cd73...f02

 

Jeg tror ikke jeg linket til denne tråden der. Beklager. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

 

Her bør dere sette en klar linje, enten er hun ansatt på lik linje som dere, og står med navn og bilde, eller så er hun bruker som oss, og kan ikke ha den infoen dere har tilgang på.Jeg for min sin del bryr meg ikke, men forstår de som stiller anonymt her.. Enda om Kira har taushetsplikt, tror jeg det kan være mange her inne som slutter å søke råd ol her inne, av redsel for at Kira skal se hvem de er, og kjenner de.. Greit nok, hun kan ikke si noe videre.. Men en grunn til å oppsøke et anonymt forum, er jo nettopp det å slippe at noen en kjenner skal vite om det. Det hjelper ikke at dere skriver at hun ikke får infoen så lenge de selv ikke gjør noe grovt tramp på reglene her inne, når dere har unnlatt å informere om at Kira har fått samme tilgang som dere to, så er en del av tilliten til deres måte å styre dette på svekket. Noe dere bør vise forståelse for, og se etter beste løsning for alles del. Anonymous poster hash: 1cd73...f02

Det ble da fortalt. Hvorfor mener du dem ungått å fortelle det?

 

Anonymous poster hash: b07ae...ee8

 

Det ble opplyst på side 3 (+) i en gammel tråd om brukermoderatorer, som inlegg 72 eller noe sånt. Dette ble oppdaget av en bruker som varslet oss andre i går kveld.

 

Anonymous poster hash: 67854...cb1

Skrevet

 

 

Her bør dere sette en klar linje, enten er hun ansatt på lik linje som dere, og står med navn og bilde, eller så er hun bruker som oss, og kan ikke ha den infoen dere har tilgang på.Jeg for min sin del bryr meg ikke, men forstår de som stiller anonymt her.. Enda om Kira har taushetsplikt, tror jeg det kan være mange her inne som slutter å søke råd ol her inne, av redsel for at Kira skal se hvem de er, og kjenner de.. Greit nok, hun kan ikke si noe videre.. Men en grunn til å oppsøke et anonymt forum, er jo nettopp det å slippe at noen en kjenner skal vite om det. Det hjelper ikke at dere skriver at hun ikke får infoen så lenge de selv ikke gjør noe grovt tramp på reglene her inne, når dere har unnlatt å informere om at Kira har fått samme tilgang som dere to, så er en del av tilliten til deres måte å styre dette på svekket. Noe dere bør vise forståelse for, og se etter beste løsning for alles del. Anonymous poster hash: 1cd73...f02

Det ble da fortalt. Hvorfor mener du dem ungått å fortelle det?Anonymous poster hash: b07ae...ee8

Inne på ris&ros kom ikke det frem før nylig nei. Anonymous poster hash: 1cd73...f02

Men hun har jo ikke hatt denne tilgangen før idag. Og det ble informert at hun ville få denne tilgangen igår. Så skjønner ikke hva du mener.

 

Anonymous poster hash: b07ae...ee8

Skrevet

 

 

 

 

Jeg tror jeg kjenner Kira, og jeg liker ikke at hun har mulighet til å se bak mitt nick. Dere andre kjenner jeg ikke. Derfor gjør ikke det noe. Hvis Kira også er en fremmed er det helt ok at hun ser. Jeg har ikke skrevet noe farlig, bare ting som er private og ting som ikke er ment for kiras ører (øyne) om hun er den jeg har mistanke om.

 

 

 

Anonymous poster hash: 67854...cb1

 

Men hun vet jo ikke hvem du er, med mindre du er skyld i grove regelbrudd eller en akuttsituasjon som gjør at vi må sjekke hvem du er. Hun vil aldri sjekke deg ellers. 

 

Hvordan vet jeg det? Og for ikke å snakke om, hvordan vet jeg at ikke datteren hennes, som jeg også kjenner, er inne og snoker på hennes maskin?

 

Anonymous poster hash: 67854...cb1

 

Altså, om jeg har hjemmekontor så lar jeg ikke familien min se taushetsbelagt informasjon. Det er en del av arbeidskontrakten min å sørge for at det ikke skjer. Sånn er det for Kira også. 

 

Da kjenner ikke du datteren til Kira, om hun er den jeg tror. Jeg kan love deg at hun får tilgang på alt.

 

Anonymous poster hash: 67854...cb1

Skrevet

Dette er hva Kira selv skrev i går i sekstiden:

 

"Hei,

Vi vil nå informere om at jeg har fått samme rettighetene som administrator har. Dette vil si at jeg har muligheten til å se hvem som er bak anonym, til å gi advarsler og slette brukere.

Kira
"

 

 

 

 

Vil det si at dette ikke stemmer?       



Anonymous poster hash: 67854...cb1
Skrevet

 

 

 

Her bør dere sette en klar linje, enten er hun ansatt på lik linje som dere, og står med navn og bilde, eller så er hun bruker som oss, og kan ikke ha den infoen dere har tilgang på.Jeg for min sin del bryr meg ikke, men forstår de som stiller anonymt her.. Enda om Kira har taushetsplikt, tror jeg det kan være mange her inne som slutter å søke råd ol her inne, av redsel for at Kira skal se hvem de er, og kjenner de.. Greit nok, hun kan ikke si noe videre.. Men en grunn til å oppsøke et anonymt forum, er jo nettopp det å slippe at noen en kjenner skal vite om det. Det hjelper ikke at dere skriver at hun ikke får infoen så lenge de selv ikke gjør noe grovt tramp på reglene her inne, når dere har unnlatt å informere om at Kira har fått samme tilgang som dere to, så er en del av tilliten til deres måte å styre dette på svekket. Noe dere bør vise forståelse for, og se etter beste løsning for alles del. Anonymous poster hash: 1cd73...f02

Det ble da fortalt. Hvorfor mener du dem ungått å fortelle det?Anonymous poster hash: b07ae...ee8
Inne på ris&ros kom ikke det frem før nylig nei. Anonymous poster hash: 1cd73...f02

Men hun har jo ikke hatt denne tilgangen før idag. Og det ble informert at hun ville få denne tilgangen igår. Så skjønner ikke hva du mener.

 

Anonymous poster hash: b07ae...ee8

 

Poenget er at eneste måten dette ble oppdaget for brukerne, var når en person her inne, tilfeldigvis sjekket den gamle tråden der inne.. Det ble ikke ført opp nytt skriv om det, som kom godt frem for alle her inne, det kalles å utelate informasjon. De burde gitt denne infoen med en gang det var klart at dette skulle oppstå, istedenfor lot det seg vente helt til dette innlegget her, og da har Kira allerede hatt funksjonen en stund.

 

Anonymous poster hash: 1cd73...f02

Skrevet

 

 

 

"Kira er ansatt i Egmont Hjemmet Mortensen. Det innebærer at hun, på lik linje med oss har et sett helt klare arbeidsinstrukser å forholde seg til"

 

Da vil hun også stå frem med navn og bilde, på lik linje med deg og Elin?

 

Anonymous poster hash: ae333...05e

Kira er en bruker på lik linje med dere andre og vil kun bruke sitt nick her. Det er svært sjelden det er behov for å sjekke anonyme brukere. Kun i forbindelse med grove regelbruk og overtramp. Dette er regler som hun forholder seg til på lik linje med oss andre.
Hun er ansatt og bruker på linje med alle andre? Det blir jo helt feil. Enten er hun ansatt, eller så er hun en bruker.

 

 

 

Anonymous poster hash: aa10d...fa8

 

Men det er jo slik brukermoderatorrollen fungerer. Hun er en bruker med god kunnskap om forumet og modererer her. Derav navnet brukermoderator. Rollene er ikke blandet noe mer enn før hun fikk anonymtilgang. 

 

Men hun er jo ikke en brukermoderator. Hun er nå en administrator. Du blander både titler og litt alt mulig forskjellig her.

 

Dette forumet har fungert mye bedre enn KG noensinne har gjort. Blant annet fordi de som har administrert forumet her har vært veldig åpne, ærlige og hyggelige. Det samme kan ikke sies om de som administrerer KG (ja, jeg vet enkelte her også har admin-rolle på KG, det er ikke dere jeg tenker på).

Hvis det blir til at den åpenheten og ærligheten blir borte så vil det også føre til et dårligere klima på dette forumet. Merk mine ord. "Hvis" er her uthevet her av en grunn.

 

Kira er ikke lenger "bare en bruker med litt utvidet myndighet". Kira er nå en offentlig ansatt i en media-virksomhet med et ansvarsområde for dette forumet. Det gjør henne til noe mer enn "bare en bruker". For meg er det ikke så nøye med hvem Kira er som det er at det hyggelige miljø du blant annet har vært en del på å skape ikke blir ødelagt for noen prinsippers skyld. Ønsker hun å være en vanlig bruker så ikke gi henne en administrator-rolle. Da får det heller være en ekstra bruker som ligger inne som hun vet passordet til som hun kan benytte seg av hvis det er slike nødstilfelle som den natten da det ble spammet med avføringsbilder her. Ellers får hun benytte seg av den bruker hun hatt frem til nå, med moderatorrolle. Da hindres hun i å se hvem folk er til vanlig og har bare den tilgangen når hun absolutt må.

 

Anonymous poster hash: a5a7e...ceb

Skrevet

 

 

 

 

 

Jeg tror jeg kjenner Kira, og jeg liker ikke at hun har mulighet til å se bak mitt nick. Dere andre kjenner jeg ikke. Derfor gjør ikke det noe. Hvis Kira også er en fremmed er det helt ok at hun ser. Jeg har ikke skrevet noe farlig, bare ting som er private og ting som ikke er ment for kiras ører (øyne) om hun er den jeg har mistanke om.

 

 

 

Anonymous poster hash: 67854...cb1

 

Men hun vet jo ikke hvem du er, med mindre du er skyld i grove regelbrudd eller en akuttsituasjon som gjør at vi må sjekke hvem du er. Hun vil aldri sjekke deg ellers. 

 

Hvordan vet jeg det? Og for ikke å snakke om, hvordan vet jeg at ikke datteren hennes, som jeg også kjenner, er inne og snoker på hennes maskin?

 

Anonymous poster hash: 67854...cb1

 

Altså, om jeg har hjemmekontor så lar jeg ikke familien min se taushetsbelagt informasjon. Det er en del av arbeidskontrakten min å sørge for at det ikke skjer. Sånn er det for Kira også. 

 

Da kjenner ikke du datteren til Kira, om hun er den jeg tror. Jeg kan love deg at hun får tilgang på alt.

 

Anonymous poster hash: 67854...cb1

 

Det er unødvendig å spekulere i andres profesjonalitet. Om jeg har hjemmekontor sørger jeg for å beskytte mitt arbeid. Det er jeg bundet av i kontrakten. Kira har en kontrakt med oss hvor hun er bundet av de samme tingene. 

Skrevet

 

 

 

Her bør dere sette en klar linje, enten er hun ansatt på lik linje som dere, og står med navn og bilde, eller så er hun bruker som oss, og kan ikke ha den infoen dere har tilgang på.Jeg for min sin del bryr meg ikke, men forstår de som stiller anonymt her.. Enda om Kira har taushetsplikt, tror jeg det kan være mange her inne som slutter å søke råd ol her inne, av redsel for at Kira skal se hvem de er, og kjenner de.. Greit nok, hun kan ikke si noe videre.. Men en grunn til å oppsøke et anonymt forum, er jo nettopp det å slippe at noen en kjenner skal vite om det. Det hjelper ikke at dere skriver at hun ikke får infoen så lenge de selv ikke gjør noe grovt tramp på reglene her inne, når dere har unnlatt å informere om at Kira har fått samme tilgang som dere to, så er en del av tilliten til deres måte å styre dette på svekket. Noe dere bør vise forståelse for, og se etter beste løsning for alles del. Anonymous poster hash: 1cd73...f02

Det ble da fortalt. Hvorfor mener du dem ungått å fortelle det?Anonymous poster hash: b07ae...ee8
Inne på ris&ros kom ikke det frem før nylig nei. Anonymous poster hash: 1cd73...f02

Men hun har jo ikke hatt denne tilgangen før idag. Og det ble informert at hun ville få denne tilgangen igår. Så skjønner ikke hva du mener.

 

Anonymous poster hash: b07ae...ee8

 

Hun skrev i går at hun hadde fått samme tilgang som administrator.

 

Anonymous poster hash: 67854...cb1

Skrevet

 

 

 

 

Her bør dere sette en klar linje, enten er hun ansatt på lik linje som dere, og står med navn og bilde, eller så er hun bruker som oss, og kan ikke ha den infoen dere har tilgang på.Jeg for min sin del bryr meg ikke, men forstår de som stiller anonymt her.. Enda om Kira har taushetsplikt, tror jeg det kan være mange her inne som slutter å søke råd ol her inne, av redsel for at Kira skal se hvem de er, og kjenner de.. Greit nok, hun kan ikke si noe videre.. Men en grunn til å oppsøke et anonymt forum, er jo nettopp det å slippe at noen en kjenner skal vite om det. Det hjelper ikke at dere skriver at hun ikke får infoen så lenge de selv ikke gjør noe grovt tramp på reglene her inne, når dere har unnlatt å informere om at Kira har fått samme tilgang som dere to, så er en del av tilliten til deres måte å styre dette på svekket. Noe dere bør vise forståelse for, og se etter beste løsning for alles del. Anonymous poster hash: 1cd73...f02

Det ble da fortalt. Hvorfor mener du dem ungått å fortelle det?Anonymous poster hash: b07ae...ee8
Inne på ris&ros kom ikke det frem før nylig nei. Anonymous poster hash: 1cd73...f02

Men hun har jo ikke hatt denne tilgangen før idag. Og det ble informert at hun ville få denne tilgangen igår. Så skjønner ikke hva du mener.

 

Anonymous poster hash: b07ae...ee8

 

Poenget er at eneste måten dette ble oppdaget for brukerne, var når en person her inne, tilfeldigvis sjekket den gamle tråden der inne.. Det ble ikke ført opp nytt skriv om det, som kom godt frem for alle her inne, det kalles å utelate informasjon. De burde gitt denne infoen med en gang det var klart at dette skulle oppstå, istedenfor lot det seg vente helt til dette innlegget her, og da har Kira allerede hatt funksjonen en stund.

 

Anonymous poster hash: 1cd73...f02

 

Hun fikk denne funksjonen i dag, og vi informerte om dette så fort som mulig. Sticky tråden burde kommet med en gang, beklager det. Men jeg skrev den så fort jeg kom på jobb. 

Skrevet

 

 

 

 

"Kira er ansatt i Egmont Hjemmet Mortensen. Det innebærer at hun, på lik linje med oss har et sett helt klare arbeidsinstrukser å forholde seg til"

 

Da vil hun også stå frem med navn og bilde, på lik linje med deg og Elin?

 

Anonymous poster hash: ae333...05e

Kira er en bruker på lik linje med dere andre og vil kun bruke sitt nick her. Det er svært sjelden det er behov for å sjekke anonyme brukere. Kun i forbindelse med grove regelbruk og overtramp. Dette er regler som hun forholder seg til på lik linje med oss andre.
Hun er ansatt og bruker på linje med alle andre? Det blir jo helt feil. Enten er hun ansatt, eller så er hun en bruker.

 

 

 

Anonymous poster hash: aa10d...fa8

 

Men det er jo slik brukermoderatorrollen fungerer. Hun er en bruker med god kunnskap om forumet og modererer her. Derav navnet brukermoderator. Rollene er ikke blandet noe mer enn før hun fikk anonymtilgang. 

 

Men hun er jo ikke en brukermoderator. Hun er nå en administrator. Du blander både titler og litt alt mulig forskjellig her.

 

Dette forumet har fungert mye bedre enn KG noensinne har gjort. Blant annet fordi de som har administrert forumet her har vært veldig åpne, ærlige og hyggelige. Det samme kan ikke sies om de som administrerer KG (ja, jeg vet enkelte her også har admin-rolle på KG, det er ikke dere jeg tenker på).

Hvis det blir til at den åpenheten og ærligheten blir borte så vil det også føre til et dårligere klima på dette forumet. Merk mine ord. "Hvis" er her uthevet her av en grunn.

 

Kira er ikke lenger "bare en bruker med litt utvidet myndighet". Kira er nå en offentlig ansatt i en media-virksomhet med et ansvarsområde for dette forumet. Det gjør henne til noe mer enn "bare en bruker". For meg er det ikke så nøye med hvem Kira er som det er at det hyggelige miljø du blant annet har vært en del på å skape ikke blir ødelagt for noen prinsippers skyld. Ønsker hun å være en vanlig bruker så ikke gi henne en administrator-rolle. Da får det heller være en ekstra bruker som ligger inne som hun vet passordet til som hun kan benytte seg av hvis det er slike nødstilfelle som den natten da det ble spammet med avføringsbilder her. Ellers får hun benytte seg av den bruker hun hatt frem til nå, med moderatorrolle. Da hindres hun i å se hvem folk er til vanlig og har bare den tilgangen når hun absolutt må.

 

Anonymous poster hash: a5a7e...ceb

 

Hun er brukermoderator. Administrator er en tittel hun får automatisk av maskinen og systemet som følge av at hun får denne tilgangen. Vi vil skrive brukdermoderator under, slik at dette er klinkende klart. Hun har nok mikset tittlene. Hun kan kun se nick og e-post. Og vil kun sjekke dette i en krisesituasjon. 

Skrevet

 

 

 

 

Her bør dere sette en klar linje, enten er hun ansatt på lik linje som dere, og står med navn og bilde, eller så er hun bruker som oss, og kan ikke ha den infoen dere har tilgang på.Jeg for min sin del bryr meg ikke, men forstår de som stiller anonymt her.. Enda om Kira har taushetsplikt, tror jeg det kan være mange her inne som slutter å søke råd ol her inne, av redsel for at Kira skal se hvem de er, og kjenner de.. Greit nok, hun kan ikke si noe videre.. Men en grunn til å oppsøke et anonymt forum, er jo nettopp det å slippe at noen en kjenner skal vite om det. Det hjelper ikke at dere skriver at hun ikke får infoen så lenge de selv ikke gjør noe grovt tramp på reglene her inne, når dere har unnlatt å informere om at Kira har fått samme tilgang som dere to, så er en del av tilliten til deres måte å styre dette på svekket. Noe dere bør vise forståelse for, og se etter beste løsning for alles del. Anonymous poster hash: 1cd73...f02

Det ble da fortalt. Hvorfor mener du dem ungått å fortelle det?Anonymous poster hash: b07ae...ee8
Inne på ris&ros kom ikke det frem før nylig nei. Anonymous poster hash: 1cd73...f02

Men hun har jo ikke hatt denne tilgangen før idag. Og det ble informert at hun ville få denne tilgangen igår. Så skjønner ikke hva du mener.

 

Anonymous poster hash: b07ae...ee8

 

Hun skrev i går at hun hadde fått samme tilgang som administrator.

 

Anonymous poster hash: 67854...cb1

 

Det burde stått muligheten til å sjekke anonym og kun det. Det er den tilgangen hun har og ikke noe mer. Og for ordens skyld, det skal litt til å innhente denne informasjonen. 

Skrevet

 

 

 

 

Her bør dere sette en klar linje, enten er hun ansatt på lik linje som dere, og står med navn og bilde, eller så er hun bruker som oss, og kan ikke ha den infoen dere har tilgang på.Jeg for min sin del bryr meg ikke, men forstår de som stiller anonymt her.. Enda om Kira har taushetsplikt, tror jeg det kan være mange her inne som slutter å søke råd ol her inne, av redsel for at Kira skal se hvem de er, og kjenner de.. Greit nok, hun kan ikke si noe videre.. Men en grunn til å oppsøke et anonymt forum, er jo nettopp det å slippe at noen en kjenner skal vite om det. Det hjelper ikke at dere skriver at hun ikke får infoen så lenge de selv ikke gjør noe grovt tramp på reglene her inne, når dere har unnlatt å informere om at Kira har fått samme tilgang som dere to, så er en del av tilliten til deres måte å styre dette på svekket. Noe dere bør vise forståelse for, og se etter beste løsning for alles del. Anonymous poster hash: 1cd73...f02

Det ble da fortalt. Hvorfor mener du dem ungått å fortelle det?Anonymous poster hash: b07ae...ee8
Inne på ris&ros kom ikke det frem før nylig nei. Anonymous poster hash: 1cd73...f02
Men hun har jo ikke hatt denne tilgangen før idag. Og det ble informert at hun ville få denne tilgangen igår. Så skjønner ikke hva du mener.Anonymous poster hash: b07ae...ee8

Hun skrev i går at hun hadde fått samme tilgang som administrator. Anonymous poster hash: 67854...cb1

Det betyr jo ikke at tilgangen ble åpnet før idag i sin helhet.

 

Anonymous poster hash: b07ae...ee8

Skrevet

 

 

 

 

 

Her bør dere sette en klar linje, enten er hun ansatt på lik linje som dere, og står med navn og bilde, eller så er hun bruker som oss, og kan ikke ha den infoen dere har tilgang på.Jeg for min sin del bryr meg ikke, men forstår de som stiller anonymt her.. Enda om Kira har taushetsplikt, tror jeg det kan være mange her inne som slutter å søke råd ol her inne, av redsel for at Kira skal se hvem de er, og kjenner de.. Greit nok, hun kan ikke si noe videre.. Men en grunn til å oppsøke et anonymt forum, er jo nettopp det å slippe at noen en kjenner skal vite om det. Det hjelper ikke at dere skriver at hun ikke får infoen så lenge de selv ikke gjør noe grovt tramp på reglene her inne, når dere har unnlatt å informere om at Kira har fått samme tilgang som dere to, så er en del av tilliten til deres måte å styre dette på svekket. Noe dere bør vise forståelse for, og se etter beste løsning for alles del. Anonymous poster hash: 1cd73...f02

Det ble da fortalt. Hvorfor mener du dem ungått å fortelle det?Anonymous poster hash: b07ae...ee8
Inne på ris&ros kom ikke det frem før nylig nei. Anonymous poster hash: 1cd73...f02
Men hun har jo ikke hatt denne tilgangen før idag. Og det ble informert at hun ville få denne tilgangen igår. Så skjønner ikke hva du mener.Anonymous poster hash: b07ae...ee8
Hun skrev i går at hun hadde fått samme tilgang som administrator. Anonymous poster hash: 67854...cb1

Det betyr jo ikke at tilgangen ble åpnet før idag i sin helhet.

 

Anonymous poster hash: b07ae...ee8

 

Den ble ikke åpnet før i dag. 

Skrevet

 

 

 

 

 

 

Hun er brukermoderator. Administrator er en tittel hun får automatisk av maskinen og systemet som følge av at hun får denne tilgangen. Vi vil skrive brukdermoderator under, slik at dette er klinkende klart. Hun har nok mikset tittlene. Hun kan kun se nick og e-post. Og vil kun sjekke dette i en krisesituasjon. 

 

 

Kira selv skriver: "Vi vil nå informere om at jeg har fått samme rettighetene som administrator har"

 

Hun er altså en brukermoderator med administratorrettigheter? Herregud, som dere sauser det til her. Hun er ansatt, hun er bruker, hun er administrator, hun er brukermoderator.. Ohlalla, det er mange hatter på ett hode!

 

Anonymous poster hash: ae333...05e

Skrevet

 

 

 

 

 

Her bør dere sette en klar linje, enten er hun ansatt på lik linje som dere, og står med navn og bilde, eller så er hun bruker som oss, og kan ikke ha den infoen dere har tilgang på.Jeg for min sin del bryr meg ikke, men forstår de som stiller anonymt her.. Enda om Kira har taushetsplikt, tror jeg det kan være mange her inne som slutter å søke råd ol her inne, av redsel for at Kira skal se hvem de er, og kjenner de.. Greit nok, hun kan ikke si noe videre.. Men en grunn til å oppsøke et anonymt forum, er jo nettopp det å slippe at noen en kjenner skal vite om det. Det hjelper ikke at dere skriver at hun ikke får infoen så lenge de selv ikke gjør noe grovt tramp på reglene her inne, når dere har unnlatt å informere om at Kira har fått samme tilgang som dere to, så er en del av tilliten til deres måte å styre dette på svekket. Noe dere bør vise forståelse for, og se etter beste løsning for alles del. Anonymous poster hash: 1cd73...f02

Det ble da fortalt. Hvorfor mener du dem ungått å fortelle det?Anonymous poster hash: b07ae...ee8
Inne på ris&ros kom ikke det frem før nylig nei. Anonymous poster hash: 1cd73...f02

Men hun har jo ikke hatt denne tilgangen før idag. Og det ble informert at hun ville få denne tilgangen igår. Så skjønner ikke hva du mener.

 

Anonymous poster hash: b07ae...ee8

 

Poenget er at eneste måten dette ble oppdaget for brukerne, var når en person her inne, tilfeldigvis sjekket den gamle tråden der inne.. Det ble ikke ført opp nytt skriv om det, som kom godt frem for alle her inne, det kalles å utelate informasjon. De burde gitt denne infoen med en gang det var klart at dette skulle oppstå, istedenfor lot det seg vente helt til dette innlegget her, og da har Kira allerede hatt funksjonen en stund.

 

Anonymous poster hash: 1cd73...f02

 

Hun fikk denne funksjonen i dag, og vi informerte om dette så fort som mulig. Sticky tråden burde kommet med en gang, beklager det. Men jeg skrev den så fort jeg kom på jobb. 

 

Da burde hun ikke fått den tilgangen før dere hadde gitt infoen, dette er rett og slett uprofesjonelt av dere.

 

Anonymous poster hash: 1cd73...f02

Skrevet

Jeg er beroliget når jeg nå vet at hun ikke har tilgang til mine personalia som jeg la inn når jeg registrerte meg, foruten min mailadresse.

 

Kan man endre mailadresse på en eksisterende brukerprofil?

 

Anonymous poster hash: 360fa...52c

Skrevet

 

 

 

 

 

 

 

Hun er brukermoderator. Administrator er en tittel hun får automatisk av maskinen og systemet som følge av at hun får denne tilgangen. Vi vil skrive brukdermoderator under, slik at dette er klinkende klart. Hun har nok mikset tittlene. Hun kan kun se nick og e-post. Og vil kun sjekke dette i en krisesituasjon. 

 

 

Kira selv skriver: "Vi vil nå informere om at jeg har fått samme rettighetene som administrator har"

 

Hun er altså en brukermoderator med administratorrettigheter? Herregud, som dere sauser det til her. Hun er ansatt, hun er bruker, hun er administrator, hun er brukermoderator.. Ohlalla, det er mange hatter på ett hode!

 

Anonymous poster hash: ae333...05e

 

Jeg tror du skjønner hva jeg mener :) Hun er brukermoderator, men har EN administratorrettighet. Muligheten til å sjekke hvem anonyme er om det skulle oppstå en krise og grove regelbrudd. 

Skrevet

 

 

 

 

 

 

 

 

Kira selv skriver: "Vi vil nå informere om at jeg har fått samme rettighetene som administrator har"

 

Hun er altså en brukermoderator med administratorrettigheter? Herregud, som dere sauser det til her. Hun er ansatt, hun er bruker, hun er administrator, hun er brukermoderator.. Ohlalla, det er mange hatter på ett hode!

 

Anonymous poster hash: ae333...05e

 

Jeg tror du skjønner hva jeg mener :) Hun er brukermoderator, men har EN administratorrettighet. Muligheten til å sjekke hvem anonyme er om det skulle oppstå en krise og grove regelbrudd. 

 

 

Jeg skjønner nå at det Kira skrev var feil. Kanskje lurt at du pressiserer det i hovedinnlegget ditt så flere får det med seg.

 

Anonymous poster hash: ae333...05e

Skrevet

 

 

 

 

 

"Kira er ansatt i Egmont Hjemmet Mortensen. Det innebærer at hun, på lik linje med oss har et sett helt klare arbeidsinstrukser å forholde seg til"

 

Da vil hun også stå frem med navn og bilde, på lik linje med deg og Elin?

 

Anonymous poster hash: ae333...05e

Kira er en bruker på lik linje med dere andre og vil kun bruke sitt nick her. Det er svært sjelden det er behov for å sjekke anonyme brukere. Kun i forbindelse med grove regelbruk og overtramp. Dette er regler som hun forholder seg til på lik linje med oss andre.
Hun er ansatt og bruker på linje med alle andre? Det blir jo helt feil. Enten er hun ansatt, eller så er hun en bruker.

 

 

 

Anonymous poster hash: aa10d...fa8

 

Men det er jo slik brukermoderatorrollen fungerer. Hun er en bruker med god kunnskap om forumet og modererer her. Derav navnet brukermoderator. Rollene er ikke blandet noe mer enn før hun fikk anonymtilgang. 

 

Men hun er jo ikke en brukermoderator. Hun er nå en administrator. Du blander både titler og litt alt mulig forskjellig her.

 

Dette forumet har fungert mye bedre enn KG noensinne har gjort. Blant annet fordi de som har administrert forumet her har vært veldig åpne, ærlige og hyggelige. Det samme kan ikke sies om de som administrerer KG (ja, jeg vet enkelte her også har admin-rolle på KG, det er ikke dere jeg tenker på).

Hvis det blir til at den åpenheten og ærligheten blir borte så vil det også føre til et dårligere klima på dette forumet. Merk mine ord. "Hvis" er her uthevet her av en grunn.

 

Kira er ikke lenger "bare en bruker med litt utvidet myndighet". Kira er nå en offentlig ansatt i en media-virksomhet med et ansvarsområde for dette forumet. Det gjør henne til noe mer enn "bare en bruker". For meg er det ikke så nøye med hvem Kira er som det er at det hyggelige miljø du blant annet har vært en del på å skape ikke blir ødelagt for noen prinsippers skyld. Ønsker hun å være en vanlig bruker så ikke gi henne en administrator-rolle. Da får det heller være en ekstra bruker som ligger inne som hun vet passordet til som hun kan benytte seg av hvis det er slike nødstilfelle som den natten da det ble spammet med avføringsbilder her. Ellers får hun benytte seg av den bruker hun hatt frem til nå, med moderatorrolle. Da hindres hun i å se hvem folk er til vanlig og har bare den tilgangen når hun absolutt må.

 

Anonymous poster hash: a5a7e...ceb

 

Hun er brukermoderator. Administrator er en tittel hun får automatisk av maskinen og systemet som følge av at hun får denne tilgangen. Vi vil skrive brukdermoderator under, slik at dette er klinkende klart. Hun har nok mikset tittlene. Hun kan kun se nick og e-post. Og vil kun sjekke dette i en krisesituasjon. 

 

Som sagt, merk mine ord, hvis den åpenheten og ærligheten som har gjort dette forumet til et så godt sted å være blir borte så vil også den hyggen som har vært her bli borte. Merk mine ord.

 

Anonymous poster hash: a5a7e...ceb

Skrevet

 

 

 

 

 

 

Jeg tror jeg kjenner Kira, og jeg liker ikke at hun har mulighet til å se bak mitt nick. Dere andre kjenner jeg ikke. Derfor gjør ikke det noe. Hvis Kira også er en fremmed er det helt ok at hun ser. Jeg har ikke skrevet noe farlig, bare ting som er private og ting som ikke er ment for kiras ører (øyne) om hun er den jeg har mistanke om.

 

 

 

Anonymous poster hash: 67854...cb1

 

Men hun vet jo ikke hvem du er, med mindre du er skyld i grove regelbrudd eller en akuttsituasjon som gjør at vi må sjekke hvem du er. Hun vil aldri sjekke deg ellers. 

 

Hvordan vet jeg det? Og for ikke å snakke om, hvordan vet jeg at ikke datteren hennes, som jeg også kjenner, er inne og snoker på hennes maskin?

 

Anonymous poster hash: 67854...cb1

 

Altså, om jeg har hjemmekontor så lar jeg ikke familien min se taushetsbelagt informasjon. Det er en del av arbeidskontrakten min å sørge for at det ikke skjer. Sånn er det for Kira også. 

 

Da kjenner ikke du datteren til Kira, om hun er den jeg tror. Jeg kan love deg at hun får tilgang på alt.

 

Anonymous poster hash: 67854...cb1

 

Det er unødvendig å spekulere i andres profesjonalitet. Om jeg har hjemmekontor sørger jeg for å beskytte mitt arbeid. Det er jeg bundet av i kontrakten. Kira har en kontrakt med oss hvor hun er bundet av de samme tingene. 

 

Men om jeg hadde kjent deg, ville jeg heller ikke oppholdt meg her. Problemet med Kira er at vi ikke vet hvem hun er. Ser du virklig ikke den forskjellen?

 

Anonymous poster hash: 67854...cb1

Skrevet

Kira sjekker kun ved krise. Det står i vårt reglement. Med mindre du er skyld i grove regelbrudd, er du like anonym som før.

Skrevet

 

 

 

 

 

 

Her bør dere sette en klar linje, enten er hun ansatt på lik linje som dere, og står med navn og bilde, eller så er hun bruker som oss, og kan ikke ha den infoen dere har tilgang på.Jeg for min sin del bryr meg ikke, men forstår de som stiller anonymt her.. Enda om Kira har taushetsplikt, tror jeg det kan være mange her inne som slutter å søke råd ol her inne, av redsel for at Kira skal se hvem de er, og kjenner de.. Greit nok, hun kan ikke si noe videre.. Men en grunn til å oppsøke et anonymt forum, er jo nettopp det å slippe at noen en kjenner skal vite om det. Det hjelper ikke at dere skriver at hun ikke får infoen så lenge de selv ikke gjør noe grovt tramp på reglene her inne, når dere har unnlatt å informere om at Kira har fått samme tilgang som dere to, så er en del av tilliten til deres måte å styre dette på svekket. Noe dere bør vise forståelse for, og se etter beste løsning for alles del. Anonymous poster hash: 1cd73...f02

Det ble da fortalt. Hvorfor mener du dem ungått å fortelle det?Anonymous poster hash: b07ae...ee8
Inne på ris&ros kom ikke det frem før nylig nei. Anonymous poster hash: 1cd73...f02
Men hun har jo ikke hatt denne tilgangen før idag. Og det ble informert at hun ville få denne tilgangen igår. Så skjønner ikke hva du mener.Anonymous poster hash: b07ae...ee8
Hun skrev i går at hun hadde fått samme tilgang som administrator. Anonymous poster hash: 67854...cb1

Det betyr jo ikke at tilgangen ble åpnet før idag i sin helhet.

 

Anonymous poster hash: b07ae...ee8

 

Den ble ikke åpnet før i dag. 

"

"Har fått" betydde da tydligvis "skal få i morgen" og "samme rettigheter som administrator" betyr mulighet til å sjekke mailadressen til alle, men får ikke lov til å gjøre det uten at det foreligger brudd på forumreglene". Er det rikktig? Det ser jo unektlig ut som det er noen som ror det beste de kan, men jeg liker fortsatt ikke at en anonym nickbruker har fått tilgang til min identitet via mailen.

 

Anonymous poster hash: 67854...cb1

Skrevet

Kira sjekker kun ved krise. Det står i vårt reglement. Med mindre du er skyld i grove regelbrudd, er du like anonym som før.

Blir eiere av nicket automatisk varslet hvis noen går inn og sjekker? Det ville løse mye av problemet.

 

Anonymous poster hash: 67854...cb1

Skrevet

Jeg behøver ikke ro. Rettighetene ble åpnet i dag. Dere fikk beskjed nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...