Anonym bruker Skrevet 23. januar 2014 #76 Skrevet 23. januar 2014 Alvorlig talt, det får vere måte på kverulering og flisespikking. Greit at fritidsproblem kan løysast ved å bruke heile formiddagen til å koke suppe på ein spiker, men det må da kunne gå an å finne ei større sak enn dette å lage bråk om! "Vi vart ikkje informert på sekundet", "det står administrator, ikkje brukarmoderator", for ikkje å snakke om den überparanoide "kva viss datra går inn på mora si maskin?" For alt vi veit kan Anne Victoria ha ei nysgjerrig svigermor og Elin ein snokande mann, ein går likevel ut frå at dei ikkje let tilgangen ligge open for andre i husstsnden, kontoret, kafeen eller kor dei jobbar frå.. Vi hadde kansje ikke blitt så paranoide om vi hadde fått noen klare svar med en gang. Når det gjelder datteren bekymrer det meg ettersom jeg tror jeg vet hvem det er. Det er en helt konkret bekymring som går på dette tilfellet. Anonymous poster hash: 67854...cb1
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2014 #77 Skrevet 23. januar 2014 Jeg burde ikke bli overrasket - etter noen år her inne vet jeg jo at den paranoide beredskapen og villigheten til å kverulere er svært høy. Allikevel blir ut oppgitt over hvor mye motstand enhver endring møtes med. Hva er det som får dere til å tro at ikke Kira har bedre ting å fylle tiden med enn å lete etter en masse mailadresser? Jeg for min del synes det hadde vært fint hvis dette analmennesket tidligere i uka fikk en mail om at det var uakseptabelt å legge ut de ekle bildene. Til deg som er skråsikker på at Kira har en datter som vil snoke med morens tilganger. Er det helt sikkert at du vet hvem hun er? Det tror jeg nemlig ikke. Nei, jeg er ikke sikker. Det er det som er problemet. Ingen kan være sikkre kå at Kira ikke er en de kjenner eller om hun har mann eller barn som er glade i å snoke. Anonymous poster hash: 67854...cb1 Nei, uansett hva du legger ut så kan du aldri være helt sikker. Nettstedet kan også bli utsatt for hackerangrep. Det finnes profesjonelle hackere der ute som helt sikkert kan finne bakgrunnsinformasjon og ip-adresser. Anonymous poster hash: 50419...73f
Gjest Kira Skrevet 23. januar 2014 #78 Skrevet 23. januar 2014 Alvorlig talt, det får vere måte på kverulering og flisespikking. Greit at fritidsproblem kan løysast ved å bruke heile formiddagen til å koke suppe på ein spiker, men det må da kunne gå an å finne ei større sak enn dette å lage bråk om!"Vi vart ikkje informert på sekundet", "det står administrator, ikkje brukarmoderator", for ikkje å snakke om den überparanoide "kva viss datra går inn på mora si maskin?" For alt vi veit kan Anne Victoria ha ei nysgjerrig svigermor og Elin ein snokande mann, ein går likevel ut frå at dei ikkje let tilgangen ligge open for andre i husstsnden, kontoret, kafeen eller kor dei jobbar frå..Vi hadde kansje ikke blitt så paranoide om vi hadde fått noen klare svar med en gang.Når det gjelder datteren bekymrer det meg ettersom jeg tror jeg vet hvem det er. Det er en helt konkret bekymring som går på dette tilfellet. Anonymous poster hash: 67854...cb1 Hvis det hjelper deg noe så er mine barn under skolealder. De kan ikke lese eller logge seg inn på en PC, så jeg kan ikke se hvilke bekymringer akkurat barna kan skape. Kira
☆☆☆ Skrevet 23. januar 2014 #79 Skrevet 23. januar 2014 Alvorlig talt, det får vere måte på kverulering og flisespikking. Greit at fritidsproblem kan løysast ved å bruke heile formiddagen til å koke suppe på ein spiker, men det må da kunne gå an å finne ei større sak enn dette å lage bråk om!"Vi vart ikkje informert på sekundet", "det står administrator, ikkje brukarmoderator", for ikkje å snakke om den überparanoide "kva viss datra går inn på mora si maskin?" For alt vi veit kan Anne Victoria ha ei nysgjerrig svigermor og Elin ein snokande mann, ein går likevel ut frå at dei ikkje let tilgangen ligge open for andre i husstsnden, kontoret, kafeen eller kor dei jobbar frå..Vi hadde kansje ikke blitt så paranoide om vi hadde fått noen klare svar med en gang.Når det gjelder datteren bekymrer det meg ettersom jeg tror jeg vet hvem det er. Det er en helt konkret bekymring som går på dette tilfellet. Anonymous poster hash: 67854...cb1 Hvis det hjelper deg noe så er mine barn under skolealder. De kan ikke lese eller logge seg inn på en PC, så jeg kan ikke se hvilke bekymringer akkurat barna kan skape. Kira Ikkje øydelegg det fine biletet eg skapte meg av den konspiratoriske fireåringen som loggar på mors PC for å finne informasjon å bruke til å lage intriger i barnehagen. Drn var så festlig
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2014 #80 Skrevet 23. januar 2014 Alvorlig talt, det får vere måte på kverulering og flisespikking. Greit at fritidsproblem kan løysast ved å bruke heile formiddagen til å koke suppe på ein spiker, men det må da kunne gå an å finne ei større sak enn dette å lage bråk om!"Vi vart ikkje informert på sekundet", "det står administrator, ikkje brukarmoderator", for ikkje å snakke om den überparanoide "kva viss datra går inn på mora si maskin?" For alt vi veit kan Anne Victoria ha ei nysgjerrig svigermor og Elin ein snokande mann, ein går likevel ut frå at dei ikkje let tilgangen ligge open for andre i husstsnden, kontoret, kafeen eller kor dei jobbar frå..Vi hadde kansje ikke blitt så paranoide om vi hadde fått noen klare svar med en gang.Når det gjelder datteren bekymrer det meg ettersom jeg tror jeg vet hvem det er. Det er en helt konkret bekymring som går på dette tilfellet. Anonymous poster hash: 67854...cb1 Hvis det hjelper deg noe så er mine barn under skolealder. De kan ikke lese eller logge seg inn på en PC, så jeg kan ikke se hvilke bekymringer akkurat barna kan skape. Kira Da er ikke du hun jeg var bekymret for at du var. Takker for den avklaringen. Det reduserer sansynligheten for at jeg kjenner deg. Anonymous poster hash: 67854...cb1
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2014 #81 Skrevet 23. januar 2014 Alvorlig talt, det får vere måte på kverulering og flisespikking. Greit at fritidsproblem kan løysast ved å bruke heile formiddagen til å koke suppe på ein spiker, men det må da kunne gå an å finne ei større sak enn dette å lage bråk om!"Vi vart ikkje informert på sekundet", "det står administrator, ikkje brukarmoderator", for ikkje å snakke om den überparanoide "kva viss datra går inn på mora si maskin?" For alt vi veit kan Anne Victoria ha ei nysgjerrig svigermor og Elin ein snokande mann, ein går likevel ut frå at dei ikkje let tilgangen ligge open for andre i husstsnden, kontoret, kafeen eller kor dei jobbar frå..Vi hadde kansje ikke blitt så paranoide om vi hadde fått noen klare svar med en gang.Når det gjelder datteren bekymrer det meg ettersom jeg tror jeg vet hvem det er. Det er en helt konkret bekymring som går på dette tilfellet. Anonymous poster hash: 67854...cb1 Hvis det hjelper deg noe så er mine barn under skolealder. De kan ikke lese eller logge seg inn på en PC, så jeg kan ikke se hvilke bekymringer akkurat barna kan skape. Kira Ikkje øydelegg det fine biletet eg skapte meg av den konspiratoriske fireåringen som loggar på mors PC for å finne informasjon å bruke til å lage intriger i barnehagen. Drn var så festlig HAHA :D Anonymous poster hash: 7e2b9...27f
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2014 #82 Skrevet 23. januar 2014 Alvorlig talt, det får vere måte på kverulering og flisespikking. Greit at fritidsproblem kan løysast ved å bruke heile formiddagen til å koke suppe på ein spiker, men det må da kunne gå an å finne ei større sak enn dette å lage bråk om!"Vi vart ikkje informert på sekundet", "det står administrator, ikkje brukarmoderator", for ikkje å snakke om den überparanoide "kva viss datra går inn på mora si maskin?" For alt vi veit kan Anne Victoria ha ei nysgjerrig svigermor og Elin ein snokande mann, ein går likevel ut frå at dei ikkje let tilgangen ligge open for andre i husstsnden, kontoret, kafeen eller kor dei jobbar frå..Vi hadde kansje ikke blitt så paranoide om vi hadde fått noen klare svar med en gang.Når det gjelder datteren bekymrer det meg ettersom jeg tror jeg vet hvem det er. Det er en helt konkret bekymring som går på dette tilfellet. Anonymous poster hash: 67854...cb1 Hvis det hjelper deg noe så er mine barn under skolealder. De kan ikke lese eller logge seg inn på en PC, så jeg kan ikke se hvilke bekymringer akkurat barna kan skape. Kira Ikkje øydelegg det fine biletet eg skapte meg av den konspiratoriske fireåringen som loggar på mors PC for å finne informasjon å bruke til å lage intriger i barnehagen. Drn var så festlig HAHA :D Anonymous poster hash: 7e2b9...27f [/quote Fantastisk!! :-D Anonymous poster hash: e3570...3b8
Anne Victoria Skrevet 23. januar 2014 Forfatter #83 Skrevet 23. januar 2014 Jeg har en jobb der jeg får vite veldig mye om folk. Innimellom også om folk jeg vet hvem er, folk jeg forholder meg til utenom jobb og kanskje er naboen. Min arbeidsgiver forventer at jeg håndterer det greit. Det er en selvfølge at ikke ungene mine eller mannen vet det samme som meg. Hvis du er veldig i tvil, sender du bare Kira en PM og spør om hun bor i Bortvekkiveien. Jeg er temmelig sikker på at du da får et ærlig svar. Er ikke det nok for deg, så må du vel bare sortere enda nøyere hva du skriver. Eller droppe det helt. I de fleste jobber er skillet veldig klart mellom profesjonell og privat. I dette tilfeller vingler Anne V. mellom å kalle Kira en ansatt som gjør en jobb og en vanlig bruker. Det blir som om dommeren også skal sitte i juryen. Det kan bli et problem, ikke bare for oss, men også for Kira når grensene blir så uklare. Anonymous poster hash: ae333...05e En brukermoderator vil også være en bruker, det har vi aldri lagt skjul på. I dette tilfellet har Kira fått en rettighet mer enn hun hadde i går for at eventuelle grove regelbrudd skal tas tak i kjappere. Verre er det ikke. Hun fikser denne balansen veldig bra, og de fleste er fornøyde med henne.
Gjest ronja røverdatter Skrevet 23. januar 2014 #84 Skrevet 23. januar 2014 Det høres helt topp ut, synes jeg. Jeg kan ikke se noen problemer som ikke eksisterer fra før av. Så mye som en del legger ut her, tror jeg det minste problemet er om Kira finner e-postadressen til den som skriver.
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2014 #85 Skrevet 23. januar 2014 Nå viser det seg at hverken Kira eller Anne Victoria har lov til å sjekke noen anonyme eller noen mailadresser uten å ha spurt Elin først. Om det teknisk sett er noe som hindrer dem i å gjøre det uten å si fra vet jeg ikke. Loggingen av når noen sjekker noe skjer manuelt av Elin. Det er jo ikke noe sikkert system, men vesentlig bedre enn slik det virket i går kveld. Anonymous poster hash: 67854...cb1
Gjest lillehi Skrevet 23. januar 2014 #86 Skrevet 23. januar 2014 Jeg synes dette er helt flott jeg😃 slutt med kveruleringen nå og vær heller glad for at det taes grep sånn at dette forblir et hyggelig forum. Det er MIN mening😃
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2014 #87 Skrevet 23. januar 2014 Er det mulig å skifte e-mail adresse man har registrert seg med men samtidig beholde nicket sitt? Anonymous poster hash: 24450...8bf
Gjest ronja røverdatter Skrevet 23. januar 2014 #88 Skrevet 23. januar 2014 Er det mulig å skifte e-mail adresse man har registrert seg med men samtidig beholde nicket sitt? Anonymous poster hash: 24450...8bf Ja. Gå inn på profilen din, velg kontrollpanel og der får du opp en meny hvor du kan velge å bytte e-post.
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2014 #89 Skrevet 24. januar 2014 Er det virkelig noen grunn til å kverulere, krangle og stikke nesen så hardt i sky over denne endringen? Jeg kan garantere dere at denne endringen ikke vil få noen innvirkning på deres liv overhodet. Man kan jo begynne å lure på om de som roper høyest, er dem som skriver grove ting iblant Kira har fått denne jobben fordi hun har vist seg verdig. Hun kan jo ikke se hvem som sitter der å trykker. Hun får ikke opp navn, adresse, personnummer, google maps og kontonummer. Hun kan kun se mailadresse, og KUN i situasjoner hvor det har forekommet grove regelbrudd. Jeg ser helt ærlig ikke hvorfor man skal slå så hardt på tastaturet av den grunn? Fordi noen her vet hvem Kira er i virkeligheten, og vil nødig skrive personlige ting om man kan risikere å bli gjenkjent, eller det faktum at man ikke VET hvem Kira er. Hun kan derfor være alle, og det er ikke alle man vil skal se personlig informasjon. At noen ikke bryter taushetsplikt er heller ingen selvfølge. Er det så vanskelig å forstå? Anonymous poster hash: 2bd09...800
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2014 #90 Skrevet 24. januar 2014 Er det virkelig noen grunn til å kverulere, krangle og stikke nesen så hardt i sky over denne endringen? Jeg kan garantere dere at denne endringen ikke vil få noen innvirkning på deres liv overhodet. Man kan jo begynne å lure på om de som roper høyest, er dem som skriver grove ting iblant Kira har fått denne jobben fordi hun har vist seg verdig. Hun kan jo ikke se hvem som sitter der å trykker. Hun får ikke opp navn, adresse, personnummer, google maps og kontonummer. Hun kan kun se mailadresse, og KUN i situasjoner hvor det har forekommet grove regelbrudd. Jeg ser helt ærlig ikke hvorfor man skal slå så hardt på tastaturet av den grunn? Fordi noen her vet hvem Kira er i virkeligheten, og vil nødig skrive personlige ting om man kan risikere å bli gjenkjent, eller det faktum at man ikke VET hvem Kira er. Hun kan derfor være alle, og det er ikke alle man vil skal se personlig informasjon. At noen ikke bryter taushetsplikt er heller ingen selvfølge. Er det så vanskelig å forstå? Anonymous poster hash: 2bd09...800
rytme Skrevet 24. januar 2014 #91 Skrevet 24. januar 2014 Jeg har ingenting imot Kira, og synes dessuten at brukermoderatorer er et godt innslag her på forumet. MEN jeg synes det er feil at en som selv er anonym skal ha den muligheten, rett og slett. Uansett hvor mye vi stoler på hverandre, så kan slike muligheter misbrukes. Det er gjerne høyere terskel for misbruk hvis en risikerer at det blir kjent at f.ens. Lise Nilsen har misbrukt sin tidlig enn hvis det bare blir kjent at Kira har gjort det.
☆☆☆ Skrevet 24. januar 2014 #92 Skrevet 24. januar 2014 Er det virkelig noen grunn til å kverulere, krangle og stikke nesen så hardt i sky over denne endringen? Jeg kan garantere dere at denne endringen ikke vil få noen innvirkning på deres liv overhodet. Man kan jo begynne å lure på om de som roper høyest, er dem som skriver grove ting iblant Kira har fått denne jobben fordi hun har vist seg verdig. Hun kan jo ikke se hvem som sitter der å trykker. Hun får ikke opp navn, adresse, personnummer, google maps og kontonummer. Hun kan kun se mailadresse, og KUN i situasjoner hvor det har forekommet grove regelbrudd. Jeg ser helt ærlig ikke hvorfor man skal slå så hardt på tastaturet av den grunn? Fordi noen her vet hvem Kira er i virkeligheten, og vil nødig skrive personlige ting om man kan risikere å bli gjenkjent, eller det faktum at man ikke VET hvem Kira er. Hun kan derfor være alle, og det er ikke alle man vil skal se personlig informasjon. At noen ikke bryter taushetsplikt er heller ingen selvfølge. Er det så vanskelig å forstå? Anonymous poster hash: 2bd09...800 Visste nokon kven dei ansatte i IS var? Vart det bråk av manglande info om det? Nei.
☆☆☆ Skrevet 24. januar 2014 #93 Skrevet 24. januar 2014 (endret) Jeg har ingenting imot Kira, og synes dessuten at brukermoderatorer er et godt innslag her på forumet. MEN jeg synes det er feil at en som selv er anonym skal ha den muligheten, rett og slett. Uansett hvor mye vi stoler på hverandre, så kan slike muligheter misbrukes. Det er gjerne høyere terskel for misbruk hvis en risikerer at det blir kjent at f.ens. Lise Nilsen har misbrukt sin tidlig enn hvis det bare blir kjent at Kira har gjort det.Dei ansatte i IS hadde felles profil og identifiserte seg aldri. Hadde du like store problem med det? Endret 24. januar 2014 av ★
rytme Skrevet 24. januar 2014 #94 Skrevet 24. januar 2014 (endret) Jeg har ingenting imot Kira, og synes dessuten at brukermoderatorer er et godt innslag her på forumet. MEN jeg synes det er feil at en som selv er anonym skal ha den muligheten, rett og slett. Uansett hvor mye vi stoler på hverandre, så kan slike muligheter misbrukes. Det er gjerne høyere terskel for misbruk hvis en risikerer at det blir kjent at f.ens. Lise Nilsen har misbrukt sin tidlig enn hvis det bare blir kjent at Kira har gjort det.Dei ansatte i IS hadde felles profil og identifiserte seg aldri. Hadde du like store problem med det? Jeg trenger ikke vite hvilken brukermoderator som modererer hva. Jeg trodde de moderatorene som var bak IS er de samme som er gjengitt på listen over moderatorer. http://www.klikk.no/forum/barnimagen/index.php?app=forums&module=extras§ion=stats&do=leaders Det er jo flere navn der nå enn det var før, nå når brukermoderatorene også er på listen, men utenom brukermoderatorene, og testprofilene har jo de fleste navn og bilde. Det at de har sitt navn og bilde publisert tror jeg gjør at de har høyere terskel for å misbruke sine muligheter som moderatorer. Generelt burde det jo være mer oversiktlig. Jeg kommer nok til å fortsette å benytte forumet som før, selv om jeg ikke synes det er helt riktig. Alt var ikke nødvendigvis helt riktig før heller, men nå er jo temaet oppe så da er det en passelig situasjon å si sin mening. Jeg synes ikke at den enkelte moderator trenger å stå frem med navn ved enhver moderering, men det er greit for brukerne å vite hvem moderatorene er i alle fall. edit: det siste gjelder de moderatorene som kan se anonym, altså... Endret 24. januar 2014 av rytme
magica fra tryll Skrevet 24. januar 2014 #95 Skrevet 24. januar 2014 Jeg synes det er rart at dere som driver her ikke ser prinsippet ii denne saken, og sammenblandingen av roller. Enten så er man ansatt her, med de oppgaver og rettigheter det gir, eller så er man bruker. Så enkelt...
☆☆☆ Skrevet 24. januar 2014 #96 Skrevet 24. januar 2014 (endret) Jeg har ingenting imot Kira, og synes dessuten at brukermoderatorer er et godt innslag her på forumet. MEN jeg synes det er feil at en som selv er anonym skal ha den muligheten, rett og slett. Uansett hvor mye vi stoler på hverandre, så kan slike muligheter misbrukes. Det er gjerne høyere terskel for misbruk hvis en risikerer at det blir kjent at f.ens. Lise Nilsen har misbrukt sin tidlig enn hvis det bare blir kjent at Kira har gjort det.Dei ansatte i IS hadde felles profil og identifiserte seg aldri. Hadde du like store problem med det? Jeg trenger ikke vite hvilken brukermoderator som modererer hva. Jeg trodde de moderatorene som var bak IS er de samme som er gjengitt på listen over moderatorer. http://www.klikk.no/forum/barnimagen/index.php?app=forums&module=extras§ion=stats&do=leaders Det er jo flere navn der nå enn det var før, nå når brukermoderatorene også er på listen, men utenom brukermoderatorene, og testprofilene har jo de fleste navn og bilde. Det at de har sitt navn og bilde publisert tror jeg gjør at de har høyere terskel for å misbruke sine muligheter som moderatorer. Generelt burde det jo være mer oversiktlig. Jeg kommer nok til å fortsette å benytte forumet som før, selv om jeg ikke synes det er helt riktig. Alt var ikke nødvendigvis helt riktig før heller, men nå er jo temaet oppe så da er det en passelig situasjon å si sin mening. Jeg synes ikke at den enkelte moderator trenger å stå frem med navn ved enhver moderering, men det er greit for brukerne å vite hvem moderatorene er i alle fall. edit: det siste gjelder de moderatorene som kan se anonym, altså... Moderator-IS var ein profil dei ansatte i det eksterne modereringsfirmaet Interaktiv Sikkerhet (?) brukte. Dette firmaet "fikk sparken" grunna stor misnøye. Alle desse moderatorane var mykje meir anonyme enn Kira, utan at nokon tok det opp som problematisk. Endret 24. januar 2014 av ★
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2014 #97 Skrevet 24. januar 2014 Jeg har ingenting imot Kira, og synes dessuten at brukermoderatorer er et godt innslag her på forumet. MEN jeg synes det er feil at en som selv er anonym skal ha den muligheten, rett og slett. Uansett hvor mye vi stoler på hverandre, så kan slike muligheter misbrukes. Det er gjerne høyere terskel for misbruk hvis en risikerer at det blir kjent at f.ens. Lise Nilsen har misbrukt sin tidlig enn hvis det bare blir kjent at Kira har gjort det.Dei ansatte i IS hadde felles profil og identifiserte seg aldri. Hadde du like store problem med det? Jeg trenger ikke vite hvilken brukermoderator som modererer hva. Jeg trodde de moderatorene som var bak IS er de samme som er gjengitt på listen over moderatorer. http://www.klikk.no/forum/barnimagen/index.php?app=forums&module=extras§ion=stats&do=leaders Det er jo flere navn der nå enn det var før, nå når brukermoderatorene også er på listen, men utenom brukermoderatorene, og testprofilene har jo de fleste navn og bilde. Det at de har sitt navn og bilde publisert tror jeg gjør at de har høyere terskel for å misbruke sine muligheter som moderatorer. Generelt burde det jo være mer oversiktlig. Jeg kommer nok til å fortsette å benytte forumet som før, selv om jeg ikke synes det er helt riktig. Alt var ikke nødvendigvis helt riktig før heller, men nå er jo temaet oppe så da er det en passelig situasjon å si sin mening. Jeg synes ikke at den enkelte moderator trenger å stå frem med navn ved enhver moderering, men det er greit for brukerne å vite hvem moderatorene er i alle fall. edit: det siste gjelder de moderatorene som kan se anonym, altså... Moderator-IS var ein profil dei ansatte i det eksterne modereringsfirmaet Interaktiv Sikkerhet (?) brukte. Dette firmaet "fikk sparken" grunna stor misnøye. Alle desse moderatorane var mykje meir anonyme enn Kira, utan at nokon tok det opp som problematisk.Og da kan man ikke synes det er problematisk nå? Synes det var et dårlig argument. Er enig med de som mener dette er en uheldig sammenblanding av roller. Anonymous poster hash: 7a483...742
☆☆☆ Skrevet 24. januar 2014 #98 Skrevet 24. januar 2014 Jeg har ingenting imot Kira, og synes dessuten at brukermoderatorer er et godt innslag her på forumet. MEN jeg synes det er feil at en som selv er anonym skal ha den muligheten, rett og slett. Uansett hvor mye vi stoler på hverandre, så kan slike muligheter misbrukes. Det er gjerne høyere terskel for misbruk hvis en risikerer at det blir kjent at f.ens. Lise Nilsen har misbrukt sin tidlig enn hvis det bare blir kjent at Kira har gjort det.Dei ansatte i IS hadde felles profil og identifiserte seg aldri. Hadde du like store problem med det? Jeg trenger ikke vite hvilken brukermoderator som modererer hva. Jeg trodde de moderatorene som var bak IS er de samme som er gjengitt på listen over moderatorer. http://www.klikk.no/forum/barnimagen/index.php?app=forums&module=extras§ion=stats&do=leaders Det er jo flere navn der nå enn det var før, nå når brukermoderatorene også er på listen, men utenom brukermoderatorene, og testprofilene har jo de fleste navn og bilde. Det at de har sitt navn og bilde publisert tror jeg gjør at de har høyere terskel for å misbruke sine muligheter som moderatorer. Generelt burde det jo være mer oversiktlig. Jeg kommer nok til å fortsette å benytte forumet som før, selv om jeg ikke synes det er helt riktig. Alt var ikke nødvendigvis helt riktig før heller, men nå er jo temaet oppe så da er det en passelig situasjon å si sin mening. Jeg synes ikke at den enkelte moderator trenger å stå frem med navn ved enhver moderering, men det er greit for brukerne å vite hvem moderatorene er i alle fall. edit: det siste gjelder de moderatorene som kan se anonym, altså... Moderator-IS var ein profil dei ansatte i det eksterne modereringsfirmaet Interaktiv Sikkerhet (?) brukte. Dette firmaet "fikk sparken" grunna stor misnøye. Alle desse moderatorane var mykje meir anonyme enn Kira, utan at nokon tok det opp som problematisk.Og da kan man ikke synes det er problematisk nå? Synes det var et dårlig argument. Er enig med de som mener dette er en uheldig sammenblanding av roller. Anonymous poster hash: 7a483...742 Det er unektelig merkelig å meine mange anonyme moddar er grei skuring, men ein er krise..
Anne Victoria Skrevet 24. januar 2014 Forfatter #99 Skrevet 24. januar 2014 Jeg synes det er rart at dere som driver her ikke ser prinsippet ii denne saken, og sammenblandingen av roller. Enten så er man ansatt her, med de oppgaver og rettigheter det gir, eller så er man bruker. Så enkelt... Men du er fornøyd med at vi har brukermoderatorer? En brukermoderator har allerede to roller: De er moderatorer og brukere. Likevel er de aller fleste fornøyd med jobben de gjør og måten de balanserer det på. Kira her EN rettighet mer enn i går som hun KUN kan bruke hvis noen begår grove regelbrudd og må få advarsel eller utestenges. Både hun og jeg må få tillatelse til å benytte oss av den muligheten. Du er like anonym som du alltid har vært, med mindre du begår grove overtramp med anonymknappen.
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2014 #100 Skrevet 24. januar 2014 Jeg synes det er rart at dere som driver her ikke ser prinsippet ii denne saken, og sammenblandingen av roller. Enten så er man ansatt her, med de oppgaver og rettigheter det gir, eller så er man bruker. Så enkelt... Men du er fornøyd med at vi har brukermoderatorer? En brukermoderator har allerede to roller: De er moderatorer og brukere. Likevel er de aller fleste fornøyd med jobben de gjør og måten de balanserer det på. Kira her EN rettighet mer enn i går som hun KUN kan bruke hvis noen begår grove regelbrudd og må få advarsel eller utestenges. Både hun og jeg må få tillatelse til å benytte oss av den muligheten. Du er like anonym som du alltid har vært, med mindre du begår grove overtramp med anonymknappen. Hovedproblemet i denne saken var at det kom helt feil frem i første omgang. Vi fikk opplyst at Kira hadde fått fulle rettigheter som administrator, ingenting om at hun ikke kunne se alt, hadde skrevet under på taushetserklæring eller måtte ha forhåndssamtykke for å se noe som helst. Det har tatt mange innlegg før dette ble skikklig forklart. Hvis jeg har oppfattet det riktig har hverken Kira eller du lov til å gå inn og se på noe som normalt er skjult, som hvem som gjemmer seg bak anonymknappen eller hvilken mailadresse vi har uten forhåndssamtykke fra Elin, men det er ikke noe teknisk som står i veien for at dere gjør det og det vil ikke automatisk bli loggført om dere er inne på en profil. (Jeg beskyller dere ikke for å ville snoke. Det regner jeg med at dere ikke gjør. Jeg forsøker bare å beskrive ordningen.) Dette kan være greit å vite. Om vi ergrer oss over anonyme innlegg som vi tror kommer fra "Jomfruer" for eksempel, betyr det at dere ikke kan sjekke om det stemmer før dere har snakket med Elin. Dermed må vi finne oss i at slike ting kan ta litt tid. Anonymous poster hash: 67854...cb1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå